Sari la conținut

ULEIURILE MOTO - (tipuri/clase/interval schimb, etc)


opini  

434 membri au votat

  1. 1. ce ulei pentru o sportiva?


Acest sondaj este închis pentru noi voturi


Postări Recomandate

Baliverne...eu imi tin mosneagul in garaj neincalzit..bateria ramane pe ea,nu astup nici o gaura nimic(ce-i drept o acoper cu o husa sa nu stranga praf pe ea),o pornesc cam o data la saptamana,lasand-o sa mearga 10-15 min...si nu are nici pe dreq!!!ce-i drept in fiecare primavara...indiferent de nr de km ii pun ulei nou,nu ca s-ar degrada ci pentru ca asa socotesc eu!!!

Cat despre Eneos,ca am vazut ceva discutii mai sus...o singura data am incercat si nu m-a incantat deloc...la 3000 l-am dat afara!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Uzura mare e la pornirea la rece, ca sta 6 luni sau 6 zile nu face mare diferenta!

Toata lumea schimba uleiul primavara dar inca nu am vazut un argument tehnic pt asta. Astept!

Si eu am o conserva de care ma doare in dos si nu i-am schimbat uleiul de 3 ani, a zacut din mai pana acum cand a venit frigul si am luat-o iar la hartanit. N-a facut deloc urat la prima porneala. La mobra in schimb am schimbat fluidele cum am luat-o, la inceput de decembrie 2015, ierneaza in garaj oarecum incalzit (daca nu lucrez nimic nu dau drumul la caldura, doar protectie cu termostat impotriva inghetului) si uscat, sub prelata, pe cricul central + chituc sa stea ambele roti in aer. Bateria o incarc periodic (fara sa o demontez ca e mult de desfacut) si atat. Deocamdata mai merg cu ea, cand nu s-o mai putea schimb uleiul si o bag la somn.

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc tuturor pentru raspunsuri. Da, am acel YZF-R125 si l-am cumparat nou. Am cartea de garantie iar acolo se face revizii la 1.000km, 6.000, 12.000 s.a.m.d.

Am auzit tot felul de idei impartite, tin motorul intr-un garaj neincalzit... Presupun ca o sa-i pun o husa si o sa-l pornesc odata la 1-2 saptamani... Il las sa mearga putin si vedem cum decurge treaba.

Daca nu o sa mearga bine, la anul schimb metodele. Multumesc din nou pentru raspunsuri.

Să o stăpânești sănătos, fără probleme și evenimente!

Cât despre mine, cînd aud de chestiile astea "sezoniere", cu schimbatul uleiului, băgat motoreta sub prelată/în garaj, mă bucur că nu știu ce înseamnă și că pot merge oricând. "Iarna e ca vara" ca să zic așa...

Numai bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca porniti iarna motocicletele, lasati sa mearga motorul si dupa ce ajunge temp lichidului de racire la 100+ gr. Ca sa aibe timp uleiul sa atinga si el 100gr si sa se vaporizeze apa , daca condensul a ajuns in ulei. Daca doar porniti motoreta 2-3 minute, mai rau ii faceti, apa ramine in ulei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Trebuie sa mearge enorm de mult in gol ca sa ajunga uleiul la temperaturi asa inalte.

Felicitari, ai ales varianta cea mai proasta! De simtit nu vei simti nimic, toate procesele de uzura accelerata apar in timp si nu ai cum sa vezi cat % e uzura normala si cat ai fi putut evita.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca porniti iarna motocicletele, lasati sa mearga motorul si dupa ce ajunge temp lichidului de racire la 100+ gr. Ca sa aibe timp uleiul sa atinga si el 100gr si sa se vaporizeze apa , daca condensul a ajuns in ulei. Daca doar porniti motoreta 2-3 minute, mai rau ii faceti, apa ramine in ulei.

 

intrebare "tampita" ---> cum ajunge apa/condensul in ulei?

 

prin epuratorul de gaze ? :huh:

prin cilindru? :huh:

 

...

Editat de florinelu07
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uleiul in 6 luni sa scurs total, iar cind il pornesti nu are ungere 1-2 s este adevarat ca e infim, insa nu si pentru motor. Oare ce e mai rau sa nu il pornesti, sau sa-l pornesti din cind in cind ?

Si din doua in doua saptamani, nu se scurge uleiul de tot? :crack:

 

Daca o tii mult nepornita ii dai si tu la cheie sa invarta mai mult, scoti firul de la bobine, faci strap direct la releul de pornire, ca sa nu ii dai direct in 3000 de ture cu socul tras. Asa am procedat dupa 6 luni cu masina maica-mii, am dat intai la cheie cu mufa de la bobina scoasa, verificat la buson daca e ulei sus, si a pornit fara nici zgomot de tacheti, ceea ce insemna ca intradevar a ajuns uleiul pana sus. Dar astea sunt alte povesti.

Editat de Banzay
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca porniti iarna motocicletele, lasati sa mearga motorul si dupa ce ajunge temp lichidului de racire la 100+ gr. Ca sa aibe timp uleiul sa atinga si el 100gr si sa se vaporizeze apa , daca condensul a ajuns in ulei. Daca doar porniti motoreta 2-3 minute, mai rau ii faceti, apa ramine in ulei.

Foarte, corect !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca as vrea sa pun in FZS600 nascut cu un an sau doi (ca inca nu am reusit sa aflu cand exact) inainte de mileniul asta, 15W50 de la Eneos, credeti ca ar ajuta mai mult avand in vedere vechimea?

Si poate afecta cumva aceasta varianta (15W50) daca in manual nu este trecut ca posibil inlocuitor?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vara pe caldura bagi asta daca simti ca se incinge sau se subtiaza prea tare 5w40/10w40 si ti-l mananca, altfel nu cred ca e cazul. Daca incepi sa o folosesti de la 15 grade in sus, baga 5-10w40 sau ce zice in manual.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Noah am luat de la John17 ulei, revin cu updateuri sezonul urmator. Anyway omul e serios si-am primit ulei, nu apa chioara :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motor nou la 1.000 km (primul schimb de ulei).

Ce ulei se recomanda a se folosi: semi sau full-sintetic?

 

Manualul utilizatorului nu specifica decat vascozitatea recomandata 10w40 si clasificarile SG, SH, SJ sau SL (sistem API) si respectiv MA (sistem JASO).

Editat de Kassu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu tot asa m-am gandit: ultima tehnologie => rodaj incheiat in prima mie de kilometri in conditii normale de utilizare, conform manual.

Am cumparat deja uleiul 100% sintetic, insa nu l-am schimbat.

 

Pe forumul dedicat modelului, majoritatea celor care au efectuat aceasta revizie la service-urile autorizate (US, UK, Australia) spun ca s-a pus ulei semi sintetic pana la 6.000 km, cand se va trece la 100% sintetic, tocmai pentru a permite finalizarea in conditii sigure a rodajului pieselor din motor. Uleiul sintetic cica are dezavantajul de a "ingheta" procesul de rodare corect.

 

Personal, as merge pe un semi sintetic sezonul urmator, dupa care in toamna viitoare sa trec pe sintetic.

 

@Cesar: Suzuki GSX_S1000AL6 , regim de strada.

Editat de Kassu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intrebare: daca tot este noua motocicleta, de ce nu ii faci schimbul la reprezentanta? Acolo vor folosi uleiul recomandat de producator. In plus, nu pierzi garantia daca nu mergi la revizie la ei?

Editat de pitesti2010
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intrebare: daca tot este noua motocicleta, de ce nu ii faci schimbul la reprezentanta? Acolo vor folosi uleiul recomandat de producator. In plus, nu pierzi garantia daca nu mergi la revizie la ei?

 

Ai pus problema foarte corect si logic. Asa ar fi normal sa procedez. Dar din pacate, prefer (din motive personale, nu are rost sa le dezbatem aici...) sa renunt la garantie si sa ma ocup singur de intretinerea motocicletei, asa cum am procedat si cu celalate doua motociclete detinute anterior. In ambele cazuri, intre 1.000 si 6.000 km am incarcat semi-sintetic. Acum nu as merge inca 5.000 de km pe semi-sintetic. Mai vedem...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu as proceda putin diferit, chiar daca este mai costisitir: fiind prima revizie, as face-o la reprezentanta, apoi as schimba imediat uleiul cu cel pe care il vreau eu. Asa as fi acoperit si de garantie, si as avea si statisfactia lucrului facut dupa principiile proprii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Unde e pretu?

 

Biznis romanesc: ca ma indoiesc ca e importator sa isi bata capul cu altceva decat 2 facturi - una la luat, alta la dat, cu ceva in plus pe ea. Sunt o gramada care fac asa, intermediari.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@initiator: si toate intrebarile (sau nelamuririle) pe care le ai de ce nu le-ai scris in acel topic?

ce rost are sa deschizi un topic despre produse / servicii dintr-un alt topic? :eek:

OMG!

 

rog un Admin / Moderator sa uneasca cele doua topicuri....

 

 

 

PS: apropo, este si topic dedicat uleiurilor!

Editat de apriliacluj
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am dat toate detaliile ca sa nu credeti ca fac reclama, eu doar am intrebat daca a luat cineva de la ei. "Promotia" este mai jos:

 

http://www.motor-inn.ro/promotii.html?cat=194&manufacturer=1824


» Post actualizat in 08 Nov 2016 12:21


Pai vad ca e motul , nu veritabil (desi nu cunosc marca asta).

Singura chestie pe care nu o cunosti este uleiul contrafacut de la Motul

Editat de Ionut Victor Letinu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Ce ulei sa folosesc la BMW R1200R?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...