Dan Cata Postat Noiembrie 19, 2011 Autor Share Postat Noiembrie 19, 2011 1. Nu functioneaza in sarcina, poate favoriza lipsa aia de putere. Curata-l cu wd40. Ii cu turbo sau fara ? 900? sau 9-3? 2. surging and stalling = un fel de "se zbate si moare" (motorul) Eu stiu de la BMW, ca surging e fluctuatia de turatie/putere la tinut gazul constant si stalling e cand "da in nas" Dar poate ca gresesc... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Noiembrie 19, 2011 Share Postat Noiembrie 19, 2011 Aer fals, debitmetru, ai verificat? Dupa ce ai sters erori, au mai aparut unele la loc? Ce fel de sistem de injectie are? Scanteie la bujie este buna? Mai are sisteme anti-poluare cu valve etc care poate fac probleme? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yzulyka Postat Noiembrie 20, 2011 Share Postat Noiembrie 20, 2011 Am inlocuit debitmetru, toate furtunele de vacum, iar cele mari de aer au fost ''intarite '' cu coliere, a fost verificata presiunea in rampa injectoare (injectia e multi punct), au fost sterse erorile, dar au reaparut (acum nu stiu ce erori da, ca nu am tester),am inlocuit sonda lambda, Intake Air Sensor,(care la mine e in debitmetru) au fost curatati senzorii ( TPS, cei de la motor, etc ), toate mufele la care am avut acces au fost curatate cu spray de contact/frane,am luat piese si de pe un Saab de am incercat unele repere, dar degeaba. Mi-am cumparat piese, sub indrumarea mecanicilor care au lucrat la ea, de ~ 600 de euro (in care sunt incluse si consumabilele). Pompa de benzina a fost inlocuita acum 10-15 k km. Ca simptom: porneste motorul usor, apoi fluctuaza turatia, scazand pana la 500, apoi ''moare'. Il repornesc, plec de pe loc, accelerez si incepe sa sacadeze. Daca las acceleratiasi accelerez dinou, nu mai sacadeaza, dar totusi nu are putere, decat daca ajungi cu acceleratia pana spre finele cursei pedalei de acceleratie. Ca idee, nu mege bine pe primele doua treimi ale cursei de acceleratie. Am suspectat sensorul de acceleratie, ala a fost primul gand, dar, din pacate, s-a dovedit a fi bun sensorul TPS. Bateria, toate lichidele, filtrele, curea accesorii + role, pompa de apa, toate noi, nu au 2000 km. Recunosc ca nu sunt inca foarte afectat, avand si alte masini cu care sa circul, dar ma intreb: ce draq as fi facut de nu aveam ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator corleone Postat Noiembrie 20, 2011 Share Postat Noiembrie 20, 2011 (editat) ...................... Poti spune in ce conditii a aparut problema asta? A aparut deodata, a aparut in urma unei interventii, etc. Oricum, pot fi n motive pt care sa-ti faca chestia asta. Trebuie sa pui si testerul din nou pe ea ca sa vezi ce defecte au aparut. Ai pus debitmetru nou? Editat Noiembrie 20, 2011 de corleone Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Noiembrie 20, 2011 Share Postat Noiembrie 20, 2011 Da, e dubios. Am impresie ca sun simptome de amestec prea sarac, cumva nu vine destula benzina. Cand ajungi la final de cursa de acceleratie, poate deja este programat sa da un amestec mai bogat si din cauza asta mai merge in zona asta. Cel putin motronic 1.3 pe BMW-uri asa mergea. Capacul de ulei etanseaza bine? si joja? Asta al tau e cu motronic 2.10? Din ce an e masina? Stau pe google acuma.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yzulyka Postat Noiembrie 20, 2011 Share Postat Noiembrie 20, 2011 (editat) Problema a aparut in mers. S-a aprins Check Engine si a aparut lipsa de putere, fara niciun simptom in prealabil. La tester mi-a dat 2 coduri: Intake Air Flow Sensor defect, inactiv sau ''bate'' la masa si Idle Air Control valve defective, inactiv sau ''bate '' la masa. Le-am inlocuit pe amandoua, ultimul fiind second. Dupa ce l-am inlocuit, am resetat masina, dar a reaparut eroarea. Cel mai dezamagit am fost de dealurul Saab Cluj Saab 900 SE, an 1995, 220.000 km, 2.0L, 131 cp, fara turbo. Editat Noiembrie 20, 2011 de yzulyka Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Noiembrie 20, 2011 Share Postat Noiembrie 20, 2011 In caz asta, poate trebuie pus mana pe un mltimetru si verificat cablajul. Incearca sa curati toate mufe cu WD40 sau contact spray. Daca nu ai conectat debitmetru, merge la fel? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yzulyka Postat Noiembrie 20, 2011 Share Postat Noiembrie 20, 2011 Inainte de a-l inlocui, nu se simtea diferenta. Acum se simte daca merg cu el deconectat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator corleone Postat Noiembrie 20, 2011 Share Postat Noiembrie 20, 2011 (editat) Problema a aparut in mers. S-a aprins Check Engine si a aparut lipsa de putere, fara niciun simptom in prealabil. La tester mi-a dat 2 coduri: Intake Air Flow Sensor defect, inactiv sau ''bate'' la masa si Idle Air Control valve defective, inactiv sau ''bate '' la masa. Le-am inlocuit pe amandoua, ultimul fiind second. Dupa ce l-am inlocuit, am resetat masina, dar a reaparut eroarea. Cel mai dezamagit am fost de dealurul Saab Cluj Saab 900 SE, an 1995, 220.000 km, 2.0L, 131 cp, fara turbo. Faptul ca apare din nou eroarea arata ca nu s-a rezolvat problema. Am banuiala ca ar fi de la Idle Air Control valve (sh nu inseamna intotdeauna bun), incearca sa-l dai jos si sa-l speli. Problema e ca asta e cam scump sa-l iei nou fara sa fii sigur ca asta e de vina. PS: Motorul asta este luat de la Opel? Editat Noiembrie 20, 2011 de corleone Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TARKA 2 Postat Noiembrie 20, 2011 Share Postat Noiembrie 20, 2011 Intr-adevar motoarele GM/Opel au mari probleme la sistemele de admisie aer/carburant, care nu le dai de cap, chiar daca schimbi piese. Am avut si nu am rezovlvat nici acum total problema legendara a EGR-ului de la Opel, care nici inlocuit (2.400lei...plm...), dupa nici doi ani... spalat...si fwutut nu functioneaza normal, masina dand nas si acum cand o apuca pandaliile, pierzand din putere, m-am dus la 5 mecanici, toti spun alttceva, si masina merge la fel. http://en.wikipedia.org/wiki/Saab_900#900_SE http://en.wikipedia.org/wiki/Saab_H_engine#B204_.26_B234 Se pare ca atunci nu era luat nimic de la GM cum este acum. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator corleone Postat Noiembrie 20, 2011 Share Postat Noiembrie 20, 2011 (editat) Cand aveam probleme cu lipsa de putere la motoarele de Opel 2000 cmc 16V Ecotec verificam daca cureaua a sarit de la punct, gaseam frecvent sarite cu un dinte pe admisie. Pe urma urma schimbam senzorii de pe arbore si axa cu came chiar daca testerul nu-i indica ca fiind defecti. Inainte de chestiile de mai sus spalam EGR si curatam debitmetrul, verificare bujii, fise. Debitmetre am schimbat rar la modelul asta de motor, cel mai adesea erau senzorii iar astia de multe ori nu ieseau la tester. Editat Noiembrie 20, 2011 de corleone Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TARKA 2 Postat Noiembrie 20, 2011 Share Postat Noiembrie 20, 2011 Eu vorbesc de motorul in cazul meu Y22DTH, diesel..dar este acelasi principiu. Plm...este clar ca problema omului si a mea este neste senzori, chiar daca nu au cazut de tot si nu dau eroare in computer, nu-si fac treaba... Ce dreaq sa faci ? Sa-i schimbi pe toti cand nu stii care este defect ? Nu sunt deloc ieftini. Astia la service sunt ca la spitalul de Urgenta...daca nu vii cu matzele scoase nu se uita nimeni la tine. Toata lumea bajaie si inlocuieste piese prin eliminare, pana se rezolva treaba. Pe banii cui ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator corleone Postat Noiembrie 20, 2011 Share Postat Noiembrie 20, 2011 Eu vorbesc de motorul in cazul meu Y22DTH, diesel..dar este acelasi principiu. Plm...este clar ca problema omului si a mea este neste senzori, chiar daca nu au cazut de tot si nu dau eroare in computer, nu-si fac treaba... Ce dreaq sa faci ? Sa-i schimbi pe toti cand nu stii care este defect ? Nu sunt deloc ieftini. Astia la service sunt ca la spitalul de Urgenta...daca nu vii cu matzele scoase nu se uita nimeni la tine. Toata lumea bajaie si inlocuieste piese prin eliminare, pana se rezolva treaba. Pe banii cui ? Mecanici buni sunt putini, asta este o realitate dar avand in vedere conditiile economice (si chiar sociale) din Romania nu trebuie sa ne mire. In cazul tau mai e o problema, motorul asta e cam avortat de felul lui. Eu nu mi-as cumpara Opel diesel nici sa ma rogi, niciodata nu au avut motoare diesel bune. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TARKA 2 Postat Noiembrie 20, 2011 Share Postat Noiembrie 20, 2011 (editat) Mecanici buni sunt putini, asta este o realitate dar avand in vedere conditiile economice (si chiar sociale) din Romania nu trebuie sa ne mire. In cazul tau mai e o problema, motorul asta e cam avortat de felul lui. Eu nu mi-as cumpara Opel diesel nici sa ma rogi, niciodata nu au avut motoare diesel bune. Y22DTH este, din cate stiu eu, o adaptare a unui Isuzu de 2.8l produs in America prin '90+, "europenizat", de aici si problemele astea ciudate. Exceptie este noul motor de 1.9 CTDI, 140cp, care a fost si premiat. Intr-adevar, nu este o marca care exceleaza la capitolul diesel. Sunt motoare modeste,dar totusi cinstite,luat de nou,al meu, pana la 100k nu am avut absolut nicio problema.Mai am trei cunostinte cu, o Astra 1.7, o Frontera si o Vectra 1.9 CTDI si, la fel, nicio problema majora. Pana la urma nici nu poti avea pretentii prea mari la cati bani costa. Oricum mi-ai dat o idee sa verific si senzorul de la debitmetru. Macar pot sa-l curat sa vad daca mai face figuri. Editat Noiembrie 20, 2011 de TARKA 2 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator corleone Postat Noiembrie 20, 2011 Share Postat Noiembrie 20, 2011 Oricum mi-ai dat o idee sa verific si senzorul de la debitmetru. Macar pot sa-l curat sa vad daca mai face figuri. Debitmetrul trebuie curatat o data pe an, dai cu ceva pe el (benzina, nitrosolv) si pe urma sufli cu aer. De regula se pune praf pe el sau vezi un fel de perisori care provin de la filtru de aer. Am patit o data o chestie tare, aduce unul un Passat 1.9TDI sa-i schimb distributia, asta mergea incet de fel si nu a simtit ca masina nu trage cum trebuie. Ii schimb distributia si vine altcineva sa ia masina, ii dau masina si se intoarce asta dupa 5 minute ca nu i-am pus bine distributia ca nu trage masina, el stiind de fapt cum trebuie sa mearga un Passat. Ii explic ca nu are cum, la diesel daca gresesti nu merge. Fac o proba si vad ca omul avea dreptate, masina nu avea putere dar nu era de la distributie era de la debitmetru, era murdar. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TARKA 2 Postat Noiembrie 20, 2011 Share Postat Noiembrie 20, 2011 Debitmetrul trebuie curatat o data pe an, dai cu ceva pe el (benzina, nitrosolv) .... Merge si cu faimosul WD40 banuiesc ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Noiembrie 20, 2011 Autor Share Postat Noiembrie 20, 2011 Merge si cu faimosul WD40 banuiesc ? CA si regula generala, nu stiu daca masinile diesel au senzor de oxigen, dar la alea cu benzina, daca cureti cu ce nu trebuie, il poti contamina! De regula scrie pe flacoane ca e O2 sensor friendly. Si can nu stii cu ce sa cureti, incearca cu alcool izopropilic. E cam 9 ron litra in benzinariile MOL (eu de acolo imi cumpar ca acolo am gasit) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TARKA 2 Postat Noiembrie 20, 2011 Share Postat Noiembrie 20, 2011 CA si regula generala, nu stiu daca masinile diesel au senzor de oxigen, dar la alea cu benzina, daca cureti cu ce nu trebuie, il poti contamina! De regula scrie pe flacoane ca e O2 sensor friendly. Si can nu stii cu ce sa cureti, incearca cu alcool izopropilic. E cam 9 ron litra in benzinariile MOL (eu de acolo imi cumpar ca acolo am gasit) Aunci nu cred ca merge WD40, acum am sapat mai mult si am vazut ca este si treaba ata cu "poveste", nu poti curata cu orice. Am vazut ca LiquiMoly are chiar un produs special pentru asa ceva, probabil nu este singura marca. Merci de atentionare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator corleone Postat Noiembrie 20, 2011 Share Postat Noiembrie 20, 2011 (editat) Merge si cu faimosul WD40 banuiesc ? Nu recomand, eu foloseam benzina si/sau nitrosolv. Editat Noiembrie 20, 2011 de corleone Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jerycho Postat Noiembrie 20, 2011 Share Postat Noiembrie 20, 2011 Nu stiu cat de multa legatura are cu saab ul dar la masina sotiei , un mic twingo de 1.2 16v , atunci cand a manifestat simptome asemanatoare cu cele a saab ului au fost sondele lambda si catalizatorul . Solutia .... scos de tot catalizatorul si inlocuit sondele lambda .. si merge bine asa de 3 ani . Totusi din cate imi amintesc erorile de pe tester sunau altfel . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TARKA 2 Postat Noiembrie 20, 2011 Share Postat Noiembrie 20, 2011 Nu recomand, eu foloseam benzina si/sau nitrosolv. Merci. O sa incerc prima data cu benzina. Ie mai comod... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yzulyka Postat Noiembrie 20, 2011 Share Postat Noiembrie 20, 2011 Pt sensori nu folosesc niciodata WD40. In schimb, am fel si fel de spray-uri ca cele de curatat discurile de frana, care contin alchool, solventi speciali si detergenti de degresare... ---- In aspect important: masina mea are momente cand functioneaza perfect, deci e un defect aleator Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator corleone Postat Noiembrie 20, 2011 Share Postat Noiembrie 20, 2011 Pt sensori nu folosesc niciodata WD40. In schimb, am fel si fel de spray-uri ca cele de curatat discurile de frana, care contin alchool, solventi speciali si detergenti de degresare... ---- In aspect important: masina mea are momente cand functioneaza perfect, deci e un defect aleator Stii cumva daca motorul de pe masina ta este preluat de la Opel? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Noiembrie 20, 2011 Share Postat Noiembrie 20, 2011 In aspect important: masina mea are momente cand functioneaza perfect, deci e un defect aleator Eu m-as uita dupa mufe cu contacte oxidate, legaturi de pamantare slabe, as verifica cabluri. Si as incerca cu un alt calculator. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Method Postat Noiembrie 20, 2011 Share Postat Noiembrie 20, 2011 In aspect important: masina mea are momente cand functioneaza perfect, deci e un defect aleator Cel mai nasol tip de defect. Auzi,nu am stat sa citesc tot topicul,la bobinele de inductie te-ai uitat?Sunt ok? Daca nu-i dai si nu-i dai de capat,iti dau eu nr unui mecanic care o sa ti-o rezolve,mie mi-a rezolvat o problema la un bmw 320d ce tinea deja de domeniul calculatoarelor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.