Sari la conținut

Filtru de aer si antigel - intrebari


Postări Recomandate

Nu va tot prostiti cu "special de moto"... Si antigelul si apa distilata si lichidul de frina sint la fel ca pentru masini. Ba chiar am folosit, la un moment dat ulei pentru masini, in mobra, si n-am avut nici o problema cu ambreiajul (cum se zice).

Pentru sistemul de racire, luati-va antigel G12, apa distilata si asta-i tot - cititi pe bidonul de antigel proportiile de combinare si temperaturile corespunzatoare. Un antigel bun (ca tot s-a spus aci despre el) este Hepu si costa cam 26 lei bidonul de 1.5L. Il folosesc si la masini si la mobre.

Filtrul de aer (ala facut din burete) nu creaza nici o problema daca-i spalat cu benzina, lasat la uscat, apoi uns cu ulei de motor si stors.

Sigur... producatorii de diverse "jucarii" trebuie sa vinda, ca sa traiasca, si inventeaza tot felul de ciucuri de marketing, ca sa ia ochii. Doar n-o sa credem ca surubul de 8 se stringe doar cu inelara de 8 - merge la fel de bine si cu tubulara de 8, ba chiar si cu patentul. Trebuie doar sa ne gindim un pic...

 

 

@Zune: Lichidul de racire, ca si cel de frina, se schimba la doi ani. Uleiul din furca tot la doi ani se schimba (la enduro poti sa-l schimbi mai des).

Editat de lupu' shui
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 63
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

personal spal filtru de aer NUMAI CU BENZINA..am 3 filtre pe care le pun cu randul,fiindca mie lene sa spal toata ziua la ele..daca vrei iti pun poze cu filtrul ORIGINAL(2007) sa te convingi ca sunt bazaconii ce spui aici..cred ca are zeci de spalari si nu la mai atacat nimic.in ceea ce priveste treaba cu uleiul ingrosat din filtru de aer ca il trage carburatorul cred ca vorbesti din filme..am montat in timpul unei curse la harghita filtru nou de aer,l-am impregnat cu solutie de filtre putoline si am plecat exact dupa ce m-am spalat pe maini si am pus casca..nu a mai tras nimic nicaieri.

 

Arata-ne si noua o recomandare a producatorului filtrului de aer pe care-l folosesti in care sa se precizeze ca filtrul de aer se spala cu BENZINA.

Personal cred ca incerci sa te incendiezi, pe tine sau pe mobra ta, dar nu ti-a iesit pana acum.

Auzi acolo, spalat cu benzina.....Cristoase! :baldy:

Editat de alex_en
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si care e problema? Ia foc? Dar cu bomba aia numita rezervor de combustibil cum ramane?

Problema e ca invata lumea la prostii. Poate sunt oameni care iau de buna ce zice el acolo si isi dau foc dintr-o prostie scrisa de un mare endurist pe forum!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Arata-ne si noua o recomandare a producatorului filtrului de aer pe care-l folosesti in care sa se precizeze ca filtrul de aer se spala cu BENZINA.

Personal cred ca incerci sa te incendiezi, pe tine sau pe mobra ta, dar nu ti-a iesit pana acum.

Auzi acolo, spalat cu benzina.....Cristoase! :baldy:

Esti cu mult pe langa enduro. Incearca sa dai sfaturi la " Motociclete de Strada".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Arata-ne si noua o recomandare a producatorului filtrului de aer pe care-l folosesti in care sa se precizeze ca filtrul de aer se spala cu BENZINA.

Personal cred ca incerci sa te incendiezi, pe tine sau pe mobra ta, dar nu ti-a iesit pana acum.

Auzi acolo, spalat cu benzina.....Cristoase! :baldy:

Arata-mi tu un producator care iti precizeaza sa speli cu apa si detergent.Toti recomanda folosirea unor solutii speciale de curatare,ori create de ei ori de o firma colaboratoare.Majoritatea solutiilor pana de cativa ani erau pe baza de solventi tratati sa nu atace lipiciul care tine filtrul intr-o anumita pozitie..de cativa ani toti vin cu sisteme environment frendly cu solutii bazate mai mult pe detergenti care oricum au un solvent pentru ulei. Pe vremea cand m-am apucat eu de enduro(aproximativ 16-17 ani in urma),absolut toti spalau filtrul cu benzina,sau alti derivati de genul asta si nu a mai dat nimeni coltul sau ia luat "mobra" foc.Nu o sa apuc acum dupa atatia ani sa imi schimb obiceiul.

 

PS daca mor intr-un incendiu pe motor produs de mine,o sa te anunt de dincolo sa scrii pe forum ca ai avut dreptate..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema e ca invata lumea la prostii. Poate sunt oameni care iau de buna ce zice el acolo si isi dau foc dintr-o prostie scrisa de un mare endurist pe forum!

Nu este absolut deloc adevarat ce afirmi,am zis cum il spal eu,nu am dat sfaturi nimanui cum sau ce sa faca,dar ca sa lamurim discutia sa nu fie loc de interpretari,dupa ce il spal cu benzina il suflu cu compresorul pana se usuca complet si il mai las inca vreo 3-4 zile in garaj,dupa care il bag intr-o punga sa nu se prafuiasca.(dupa cum spuneam am 3 filtre din care mereu 1 curat si pregatit de impregnare).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu, dupa ce spal filtrul de aer cu benzina si il usuc, ii mai trag o spalare cu detergent de vase. Apoi il usuc. Apoi il impregnez cu ulei de filtru. Apoi il storc. Apoi il las sa se mai scurga uleiul din el. Apoi il storc la baza, unde s-a adunat uleiul. In fine, il montez. Oare procedez "safe" pt mine si pt motor?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Andrei & Stef

 

.... Hmm.. Nu stiu ce sa zic, baieti, despre pacticile pagine, pe care le-ati povestit aci... Mai bine ati avea linga voi o comisie de la pompieri, cind faceti operatiile astea, ca sa va spuna daca-i bine. Si sa nu uitam Garda de Mediu - ca poate mirosul substantelor cu care umblati la filtrele alea deranjaza flora si fauna padurilor.

¨ Poate-i mai bine sa dam pe filtre cu esenta de lavanda? In felul asta, poate, n-o sa mai miroasa dupa noi a benzine arse, ci a floricele... floricele... :))

 

P.S.: Omul acela evlavios (care se inchina la spusele noastre) are dreptate: motociclistii adevarati si cu expeienta vasta nu sint pe forum, ci pe mobre, la plimbare. El de ce n-o fi tot pe mobra? A! Avem zapada, in loc de asfalt neted...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Andrei & Stef

 

.... Hmm.. Nu stiu ce sa zic, baieti, despre pacticile pagine, pe care le-ati povestit aci... Mai bine ati avea linga voi o comisie de la pompieri, cind faceti operatiile astea, ca sa va spuna daca-i bine. Si sa nu uitam Garda de Mediu - ca poate mirosul substantelor cu care umblati la filtrele alea deranjaza flora si fauna padurilor.

¨ Poate-i mai bine sa dam pe filtre cu esenta de lavanda? In felul asta, poate, n-o sa mai miroasa dupa noi a benzine arse, ci a floricele... floricele... :))

 

P.S.: Omul acela evlavios (care se inchina la spusele noastre) are dreptate: motociclistii adevarati si cu expeienta vasta nu sint pe forum, ci pe mobre, la plimbare. El de ce n-o fi tot pe mobra? A! Avem zapada, in loc de asfalt neted...

 

Eu am ales varianta cu ulei la bidon. De aceea il inmoi apoi, bineinteles, il storc. Si, desigur, la montaj dau cu vaselina pe buza gaurii de la airbox.

Precizez ca folosesc detergent de vase cu miros de lavanda. Deci, in urma mea, chiar miroase a lavanda. Iar in timp ce-l spal cu benzina, fiind o operatie foarte importanta, imi aprind o tigara. Ma ajuta sa ma concentrez.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deci pentru posesorii de supermoto, sa nu va puna aghiutza cumva sa spalati cu benzina filtrul, ca va transformati pe loc in cometa ha®lley :burnout:

 

 

De la Soso cetire!! De vreti a va propulsa cu coada-nflacarata, purcedeti a pune benzina la filtru!! Amin!

 

Mah, da-o-n carcaletele mamicutei lui de caras(carasul sa bine la carcalete)!! Daca degreseaza si nu strica filtrul, puteti folosi si AXION!! Numai sa il uscati inainte sa impregnati cu ulei. (vorbim de apa si detergent...atunci se usuca)

 

Daca spalati cu benzina, stoarceti, vanturati putin, dati cu ulei si zburdati linistiti! (nu am auzit sa se incendieze motorul de la un rateu...vorbesc de astea mai noi, da????) Am vazut un nipru luand foc de la un rateu, dar era plin de benzina. Nu ii tinea nivelul sub nici o forma si furtunul de alimentare era prea larg...jackass e putin spus.

 

DACA nu sunteti in stare sa va abtineti din a baga filtrul in ulei, cumparati-va spray si pulverizati de la 20-30 cm(ca si cum ati vopsi cu spray-ul), pana obtineti o culoare uniforma. NU dati ca ghiolbanii! Ce e mult, strica!

 

CLAR???

 

 

Antigel: DIN PROSPECT CETIRE!! Scrie ALUMINIU?? DA? E bun, atunci! 50-50 cu apa distilata(sau din baltoaca, la nevoie) si merge. Da-l in spanac, ca nu-i orologie elvetiana facuta manual!

 

 

Va imbratisez, fratii mei enduristi si profani(da, voi astia care postati de amorul artei, neavand nici o tangenta cu motoarele)

Dragos :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De la Soso cetire!! De vreti a va propulsa cu coada-nflacarata, purcedeti a pune benzina la filtru!! Amin!

 

Mah, da-o-n carcaletele mamicutei lui de caras(carasul sa bine la carcalete)!! Daca degreseaza si nu strica filtrul, puteti folosi si AXION!! Numai sa il uscati inainte sa impregnati cu ulei. (vorbim de apa si detergent...atunci se usuca)

 

Daca spalati cu benzina, stoarceti, vanturati putin, dati cu ulei si zburdati linistiti! (nu am auzit sa se incendieze motorul de la un rateu...vorbesc de astea mai noi, da????) Am vazut un nipru luand foc de la un rateu, dar era plin de benzina. Nu ii tinea nivelul sub nici o forma si furtunul de alimentare era prea larg...jackass e putin spus.

 

DACA nu sunteti in stare sa va abtineti din a baga filtrul in ulei, cumparati-va spray si pulverizati de la 20-30 cm(ca si cum ati vopsi cu spray-ul), pana obtineti o culoare uniforma. NU dati ca ghiolbanii! Ce e mult, strica!

 

CLAR???

 

 

Antigel: DIN PROSPECT CETIRE!! Scrie ALUMINIU?? DA? E bun, atunci! 50-50 cu apa distilata(sau din baltoaca, la nevoie) si merge. Da-l in spanac, ca nu-i orologie elvetiana facuta manual!

 

 

Va imbratisez, fratii mei enduristi si profani(da, voi astia care postati de amorul artei, neavand nici o tangenta cu motoarele)

Dragos :)

nu ai murit bah,tu ala care speli cu KEROSEN filtrul...aoleooooo,DUAMNE FERESTE E VIU..ALELUIAAAAA

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ zune, ti-ai stabilit un numar de postari pe care vrei sa il depasesti?

da frate chiar asa e, ma bucur ca ai observat, vreau sa fac mai multe k tine, te oftici sau ce? K nu ma prind..

Editat de zune
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da frate chiar asa e, ma bucur ca ai observat, vreau sa fac mai multe k tine, te oftici sau ce? K nu ma prind..

 

Imi cer scuze ca iti intrerup sirul de "spam", dar te-as ruga sa poluezi alt forum. Daca nu ai nimic pertinent de spus, esti in plus.

Soso, te rog sa iei masuri.

 

 

Va doresc o seara faina,

Dragos

 

 

P.s: pentru a evita perpetuarea discutiilor contradictorii cu userul "Zune", ma retrag din topic. Va rog sa tineti acest colt cat mai curat.

Editat de Achile
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Din cate am inteles/observat eu: apa, oricat de distilata ar fi, tot mai lasa depuneri de saruri pe instalatie. Plus ca exista posibilitatea sa rugineasca componentele din fier cum ar fi axul pompei de apa. Pe de alta parte, se pare ca antigelul concentrat are punctul de inghet mai ridicat decat antigelul diluat 50-50 si nu are putere de racire asa mare precum apa. Conductivitatea termica a apei este net superioara conductivitatii termice a oricarui antigel.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut forumisti! am citit acest topic si nu is clar eu am antigel curat fara apa este sau nu bine sau trebuie distilat ? bafta tuturor!

post-13388-0-61938400-1329417057_thumb.jpg

 

Dupa cum se observa in tabelele de mai sus, etilen-glicol-ul (un antigel pentru motoare cu carter de aluminiu - aka motociclete) combinat cu apa 50/50 are punctul de inghet la -34 grade Celsius, fata de antigelul pur care are punctul de inghet la -12 grade. Deci iarna e bine sa foloseti o solutie de antigel cu apa(70/30 are punctul de inghet la -51 grade Celsius)!

In ceea ce priveste punctul de fierbere, solutia 50/50 are punctul de fierbere la 107 grade celsius fata de antigelul pur care fierbe la 197 grade!

Deci vara e bine sa ai antigel pur in motor!

 

sursa:wikipedia

Editat de alex_en
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa cum se observa in tabelele de mai sus, etilen-glicol-ul (un antigel pentru motoare cu carter de aluminiu - aka motociclete) combinat cu apa 50/50 are punctul de inghet la -34 grade Celsius, fata de antigelul pur care are punctul de inghet la -12 grade. Deci iarna e bine sa foloseti o solutie de antigel cu apa(70/30 are punctul de inghet la -51 grade Celsius)!

In ceea ce priveste punctul de fierbere, solutia 50/50 are punctul de fierbere la 107 grade celsius fata de antigelul pur care fierbe la 197 grade!

Deci vara e bine sa ai antigel pur in motor!

 

sursa:wikipedia

 

Ca sa nu fiarba un lichid de racire este un scop secundar. Scopul principal este ca lichidul de racire sa raceasca motorul. Apa raceste mai bine decat orice antigel. Atata timp cat este in stare lichida, bineinteles. Nu ma "incalzeste" cu nimic daca antigelul fierbe la 197 de grade. Eu nu vreau ca motorul sa ajunga la 197 de grade. Eu folosesc antigel concentrat doar pt protejarea pompei de apa. Si mai folosesc si un ventilator de radiator. Cand ventilatorul incepe sa mearga fara pauze e timpul sa ma opresc din polizat cu roata in noroi. O las la punctul mort pana se opreste ventilatorul. Daca opresc motorul opresc si pompa de apa si va trebui sa astept un an si patru veri sa se raceasca motorul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Apa raceste mai bine decat orice antigel. Atata timp cat este in stare lichida,

 

Conductivitatea termica a apei : 0.610 Watt/(metru X Kelvin)

Conductivitatea termica a etilen glicolului : 0.258 Watt/(metru X Kelvin)

 

Conductivitatea termica a etilen glicolului este deci de 2.3 ori mai slaba (aproximativ) decat a apei.

Nu m-am gandit la aspectul asta, pana acum, dar se pare ca e extrem de important!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...