Sari la conținut

Uleiul Yacco?


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 128
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

a postat cineva acum cativa ani un topic ''aproape totul despre uleiuri" cum nu mai exista search pt muritorul de rand, poate un moderator poate da un link. caci era foarte bine documentat.

io l-am cetit de vo 2 ori si apoi am facut si la scoala un curs de lubrificatie si am comparat analize facute in laborator cu ce zicea acolo.

 

Clasificarea api se refera la viscozitate si aditivi.

viscozitatea e o chestie relativa care se masoara la 20 si 100 de grade celsius si e in general (cel mai simplu mod de a o masura) un numar X de picatri scurse pe minut. numar curpins intr-un oarescare interval pt a avea o anume clasificare api sau clasificare standard (QwXY)

important e indicele de viscozitate care e ceva in gen "decibeli" depinzand de uleiurile cu care faci comparatie. astfel poti gasi 2 uleiuri cele mai proaste din lume si sa-l faci pe al tau (al III-lea ulei cel mai prost) cu un indice de viscozitate de 150 ceea ce e foarte bine.

clasificarea api sau standard (mineral sintetic semi) e indicata ca sa nu risti sa fu.i semeriguri care se distrug la anumiti aditivi.

 

oricum va zic ca treaba cu uleiurile e o stiinta ( io am invatat 4 luni numai ca sa am o vaga idee sa nu fiu prostit la tejgea) si e greu pt nenea mecanicu de atelier ca sa stie exact pt ca e nevoie de teste care cer timp si echipamente care costa astronomic.

 

yacco si motorex nici macar nu pot mirosi sa se apropie de un concurs de clasificare facut ca la carte.

 

cel mai evident ar fi ca sa duceti uleiul la analiza (aci in canada se poate) si-ti zice exact dupa un numar N de km cu ce e contaminat si procentaju. ce ramane de facut e de probat diferite uleiuri si vazut pe propia ''piele'' care-i mai bun (adica amsoil, motul 300 v si mobil 1 mx 4t in sintetice) daca nu ASCULTATI de teste si recomandarile viscozitatii si aditivarii date de producator si alegeti ulei adevarat nu marketing.

 

Foarte interesant, sunt sigur. Din pacate, pentru mine, eu nu am inteles nimic din ce ai zis. O sa incerc o traducere romana - romana pe google.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Foarte interesant, sunt sigur. Din pacate, pentru mine, eu nu am inteles nimic din ce ai zis. O sa incerc o traducere romana - romana pe google.

 

 

zice ca motorex si yacco ie proaste, iar amsoil, motul 300v si mobil 1 ie jmechere. Bai Parpandele, pai cum sa nu inteleaga tu asta limbaju stiintific de fantastic, care este???

 

 

P.S: eu am priceput ce a vrut sa spuna. Este nevoie de teste standardizate pentru a deduce capacitatea unui ulei de a "proteja" motoarele. In urma anumitor teste, s-a dedus ca yacco si motorex suck ass.

 

SM e cea mai inalta de fapt... :)

citeste topicul inainte sa postezi...s-a mai trezit un ametit sa o spuna, dar a fost primul :)) :grinbandit:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hm. Intr-un studiu facut in laboratoarele AMSOIL, cel mai bun ulei a iesit uleiul AMSOIL. Dar unde e Yacco sau Motorex fata de Motul. Ca astea ne intereseaza aici.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acest algoritm este valabil in cazul unor importuri gri cu cateva zeci de baxuri in portbagaj. Intr-un sistem de distributie comerciala de anvengura producatorul iti furnizeaza lista cu preturi de retail recomandate (pretul recomandat de vanzare, care este cam acelasi pt toata zona UE) si din acel pret tu ai discount in functie de cum ai negociat/volum realizat/cantitate cumparata/plata la livrare sau la termen. Suntem in piata comuna, au trecut de mult vremurile in care fiecare isi adauga adaosuri dupa bunul plac. In cazul unui numar foarte mare de distribuitori concurenta se manifesta prin coborarea preturilor sub cele de lista, si nu prin adaugarea unor sume mai mici peste preturile de vanzare recomandate.

 

Of nu ne intelegem. :)

Sper ca iti dai seama ca nu sunt un habarnist in vanzari. Inteleg perfect ce spui tu si ai dreptate pana la un punct. Motul are o retea de distributie iar Yacco nu are.

Si Yacco si Motul au preturi recomandate. Diferenta este ca Yacco ca importator unic si direct isi permite sa coboare pretul pana ajunge cu putun mai sus de cel de fabrica pe cand Motul nu isi permite prea multe jonglerii. Tu de exemplu nu poti sa cobori pretul aproape de cel de fabrica fiindca cu pretul ala il cumperi tu si nu ar mai fi rentabil.

De aici vine diferenta de pret. Ca pret recomandat sunt foarte apropiate unul de altul. Crede-ma.

 

cel mai evident ar fi ca sa duceti uleiul la analiza (aci in canada se poate) si-ti zice exact dupa un numar N de km cu ce e contaminat si procentaju. ce ramane de facut e de probat diferite uleiuri si vazut pe propia ''piele'' care-i mai bun (adica amsoil, motul 300 v si mobil 1 mx 4t in sintetice) daca nu ASCULTATI de teste si recomandarile viscozitatii si aditivarii date de producator si alegeti ulei adevarat nu marketing.

 

Si aici in Romania se poate duce uleiul la anliza. Fix la Yacco la sediu. Om fi noi prosti aici in Romania dar nici din jungla nu am venit ieri. :D

Duci un esantion de ulei scos din motor la Yacco si iti faca analiza. MOCA, adica pe gratis. Nici nu trebuie sa le spui ce marca de ulei este. E un serviciu oferit de ei la care din pacate nu am apucat sa apelez. Iti pot identifica si uzurile din motor in functie de particulele metalice continute de ulei. Mi-au explicat ei ce si cum dar nu am fost foarte atent. Poate se duce cineva de pe aici si ne spune si noua. Asa ca in Canada.

Deci si Yacco si uleiul ala american Amsoil parca ofera acelasi serviciu de analiza. Si daca nu ma insel in Romania Yacco e singurul care ofera asa ceva. Nu stiu cum e in Canada. Pana acum numai un om din cateva zeci am auzit sa se planga de Yacco. De Motorex nu am auzit pe nimeni sa spuna ca e prost.

Nu am inteles argumentele tale de ce ar fi proaste aceste uleiuri. Chiar sunt curios.

 

Oricum le-am scris cateva randuri celor de la Yacco cu privire la intrebarile vehiculate pe aici. Uitati ce mi-au raspuns:

 

Intrebare : Ce parere aveti despre MVX COMPETITION 4T 15W50? Ati folosit? Mi se pare mie sau nu are clasificare API? Daca nu mi s-a parut, de ce nu are?

 

Raspuns:

MVX COMPETITION 4T 15W50 este un ulei care prin calitatile lui, depaseste cu mult cele mai exigente norme de calitate, de aceea, pe bidon nu sunt trecute aceste norme.

API este clasificarea americana pentru uleiurile de motor pentru automobil. Uleiurile pentru moto presupun alte cerinte fata de cele pentru automobil, de aceea, norma API este facultativa pentru moto. De exemplu, YACCO evita sa puna aceasta norma pe ambalaj, deoarece motociclistii taxeaza acest lucru spunand ca este ulei pentru automobil. Pe piata, nu de putine ori se vinde ulei de automobil pentru moto. Asta si explica tot felul de neplaceri cum ar fi patinarea ambreiajului.

 

Norma tipica pentru moto este JASO, NORMA japoneza. La 4T cea mai inalta norma este JASO MA2. Toate uleiurile YACCO 4T au norma JASO MA2.

 

Nu e un lucru rau sa fie indicata si norma API, dar trebuie, in mod obligatoriu insotita de norma JASO. La API, normele merg in urmatoarea ordine de la mai slab la mai performant: API SJ, API SL, API SN. La link-ul de mai jos gasiti explicatii la aceste norme

link

 

Raspuns:

Vascozitatea HTHS este ceruta de unii constructori de automobile, dar nu avem cunostinta de faptul ca ar exista si constructori de moto care ar cere la uleiul de motor o vascozitate. Vascozitatea HTHS este exprimata printr-o norma ACEA, de exemplu A1/B1 sau A5/B5 - economie de carburant. La moto nu se intalnesc norme ACEA care de regula inseamna: filtru cu particule ( EXPRIMATE PRIN LITERA C ), injectie directa ( A3/B4 ). La moto, cele mai exigente norme sunt cele japoneze ( JASSO ), dar se intalneste si norma americana API, mult mai putin exigenta decat cea japoneza, fiind norma pentru automobil mai putin exigenta decat ACEA.

Vascozitatea HTHS exista de cativa ani pentru a raspunde unor solicitari foarte mari la care este supus uleiul: temperaturi foarte mari ( 150° C ) si forte mari de forfecare ( regim al motorului foarte ridicat ). Uleiurile din clasa HTHS au o vascozitate foarte scazuta la temperaturi inalte si trebuie in acelasi timp sa economiseasca energia la aceste temperaturi.

Vascozitatea se poate pierde urmare a constrangerilor mecanice la care este supus. Acest fenomen este denumit forfecare. Un ulei SAE 15W40 poate deveni SAE 15W30, deoarece uleiul de baza si aditivii isi pot pierde din eficacitate. Stabilitatea la forfecare este masurata conform normei DIN 51.382 ( 10-6s-1) , prin injectarea uleiului conform unei proceduri specifice printr-un injector Bosch.

Rezistenta la forfecare este data de un anumit aditiv, de calitatea acestuia si de respectarea proportiei. Exista aditivi mai scumpi si altii mai ieftini in functie de calitatea lor. Rezistenta la forfecare poate creste sau scadea de peste 3 ori in functie de cele 3 conditii enumerate mai sus, pretul uleiului poate varia in aceeasi masura.

 

HTHS - Definitie - High Temperature High Shear, reprezinta masurarea vascozitatii la:

- temperaturi inalte ( 150°C )

- Forte de forfecare foarte puternice ( 10-6s-1)

 

Raspuns:

 

SG este o norma complet depasita. Nu se mai fabrica astfel de uleiuri. Unde ati gasit aceasta norma?

Zinc si fosfor elemente de antiuzura? La uleiuri SG nu ne-ar mira.

Sunt formule chimice complicate, un numar mare de substante si compusi. Sa nu ne lansam aici!Fosforul este elementul care chiar trebuie sa lipseasca din uleiurile moderne !

In contact cu apa, fosforul si sulful chiar dau nastere la niste compusi care sunt adevarata otrava pentru motor.

------------------------------------

 

Informatiile primite sunt mult mai elaborate si nu as vrea sa incarcam topicul. Mai sunt cateva informatii interesante dar contin ceva reclama la Yacco. E logic. Daca doriti le pun si pe alea.

Totusi daca mai aveti intrebari despre uleiuri, norme, aditivi si orice tine de lubrefianti puteti sa trimiteti un mail la ei si in mod sigur o sa aflati mult mai multe decat ati intrebat. Puteti sa le faceti si o vizita dar va va fi greu sa plecati fiindca oamenii chiar sunt pasionati de domeniu si va explica de va zapacesc. Adresele le gasiti la ei pe site.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e dupa cum se vede:

1. aia de la motul macar au bunul simt sa dea normele prin care au abtinut rezultatele

2. cu privire la indicele de viscozitate.

-yacco 92,5-14=78,5 la care ei obtin un indice de 155.

-motul 91,8-13.9=77,9 iar ei obtin un indice de viscozitate de numai 154 desi 77.9 este mai mic decat 78,5. adica cam de porc din partea lu' yacco (care nu mint neaparat dar au comparat uleiul lor cu unu de floarea soareleui si altu de masline de au ajuns la 155 nicidecum n-au facut asta conform normei astm d2270 care vrea sa zica, ca pt a obtine un indice tre sa-ti compari uleiul cu 2 uleiuri care indeplinesc anumite performante)

un ulei ideal ar trebui sa aiba aceeasi viscozitate pe toata plaja de temperaturi adica daca la 40de grade are 15 atunci la 100 ar trebui sa aiba tot 15 (15-15=0 adica o dreapta pe un grafic iar la yacco graficul are o panta mai mare deci un indice de visozitate mai mic) asa ca io cred ca probele sunt deajuns.

in afara de viscozitate sunt muulte altele foarte importante ca de exemplu unele uleiuri pot coroda cuprul iar cand porstul de producator da o recomandare api o da ca stie ca ai componente de cupru in motor. etc etc.

motorex nici nu-mi mai bat capu' sa caut. ala e si mai prost ca yacco.

io v-am pus linku cu testele facute ca sa vedeti cam cum ar trebui testat un ulei ca sa zici care-i cel mai bun. dupa cum ziceam yacco si motorex nici nu merita atentia iar daca ati cetit zicea omu' ca au fost supuse la test 26 de uleiuri. o fi facuta analiza de ei( amsoil) insa e pulblica si daca ar minti ar plati scump insa, ironia e la mare pret. nu va faceti griji ca eu nu am ambitii. bagati ce ulei vreti si filtre K&N cu HI-flow cat mai bun

crackup.gifin special pe ktm.

 

@ ozzi super tare. bine ca se pot face analizele. e cel mai clar lucru pe care-l poti face fara sa te iei dupa unu si altu. iaca asa se mai afla cate ceva foarte util. sunt roman si nu mi-e rusine deloc cu asta ba din contra.beer.gif ma bucur cand aud de bine la noi.

Editat de adiy
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@adiy:

De exemplu zic sa le dai un e-mail celor de la KTM, ca ei sunt idioti daca merg de atatia ani cu Motorex. Trecand peste partea comerciala, nici un producator de moto serios (si KTM nu e un neica nimeni) nu s-ar "lega" de un ulei prost, ba mai mult, nu si-ar "strica" motoarele cu asa ceva - perioade de rodaj, etc.(mai ales in stilul de forjeala in cross/enduro la care sunt supuse si se stie ca fac treaba cea mai buna).

 

A, da, sa-i dai un mesaj si lui Tom LĂźthi de asta :)

 

Iar prin faptul ca unii folosesc un ulei nepotrivit (vechime, uzura, vascozitate, temperatura, stil de mers, clima) pt moto respectiv, ajung sa spuna ca marca e de cacao. Ca sa nu mai spun cati se tepuiesc cu ulei contrafacut (cu cat e firma mai mare si mai renumita, cu atat mai mult e riscul de produs contrafacut prin dughene obscure sau site-uri fara renume, dar fățoase).

 

Parerea mea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Of nu ne intelegem. :)

Sper ca iti dai seama ca nu sunt un habarnist in vanzari. Inteleg perfect ce spui tu si ai dreptate pana la un punct. Motul are o retea de distributie iar Yacco nu are.

Si Yacco si Motul au preturi recomandate. Diferenta este ca Yacco ca importator unic si direct isi permite sa coboare pretul pana ajunge cu putun mai sus de cel de fabrica pe cand Motul nu isi permite prea multe jonglerii. Tu de exemplu nu poti sa cobori pretul aproape de cel de fabrica fiindca cu pretul ala il cumperi tu si nu ar mai fi rentabil.

De aici vine diferenta de pret. Ca pret recomandat sunt foarte apropiate unul de altul. Crede-ma.

 

 

Nu am sustinut ca esti habarnist in vanzari. Ai descris mai sus o operatiune de dumping, pe care o marca fara cota de piata o poate face pentru a castiga clienti de la celelalte marci. Asta nu e o situatie normala, dar in ultima vreme a ajuns strategia de baza in vanzarile din RO, alaturi de denigrarea concurentei. Iar daca o face nu o face bine, pentru ca diferenta de pret e in favoarea Motul, daca ma raportez la oferta mea din semnatura si la preturile de pe site-ul Yacco. Iar aici comparam un ulei considerat scump cu unul considerat ieftin, sa nu uitam acest aspect.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Raspuns:

MVX COMPETITION 4T 15W50 este un ulei care prin calitatile lui, depaseste cu mult cele mai exigente norme de calitate, de aceea, pe bidon nu sunt trecute aceste norme.

API este clasificarea americana pentru uleiurile de motor pentru automobil. Uleiurile pentru moto presupun alte cerinte fata de cele pentru automobil, de aceea, norma API este facultativa pentru moto. De exemplu, YACCO evita sa puna aceasta norma pe ambalaj, deoarece motociclistii taxeaza acest lucru spunand ca este ulei pentru automobil.

In momentul in care cred ca mai toti fabricantii moto iti recomanda uleiuri cu anumita clasificare API, da, intr-adevar, norma API e facultativa pentru moto :moron:

 

Norma tipica pentru moto este JASO, NORMA japoneza. La 4T cea mai inalta norma este JASO MA2. Toate uleiurile YACCO 4T au norma JASO MA2.

Norma JASO intelesesem ca spune doar daca uleiul este sau nu compatibil cu ambreiaj umed. Deci, e doar una din specificatiile pe care vrei sa le stii despre un ulei.

 

SG este o norma complet depasita. Nu se mai fabrica astfel de uleiuri. Unde ati gasit aceasta norma?

Zinc si fosfor elemente de antiuzura? La uleiuri SG nu ne-ar mira.

Spune-i sa caute la Motul si sa vada ca 300v-ul, capul de afis al lor, este SG. Deasemenea, fabricantul mobrei mele (bmw xchallenge) zice sa bag SF, SG si SH. Am vazut ca si honda cu XR-ul ei zice despre SE,SF sau SG.

 

In concluzie, eu sa ascult ce zice producatorul mobrei mele sau sa plec urechea la un baietas de la yacco romania? :laugh: Stiti voi raspunsul.

 

-------------

 

Daca ma mananca veverita si ma duc la vreo treaba hardcore cu gume de SM sau la vreun raid...bag un motul 7100 20w50.

 

Am gasit un 7100 10w60 - http://www.motul.com/ro/en/products/41?f[engine_type]=26&f[quality]=31&f[range]=21

Teoretic ar trebui sa aiba o arie de temperaturi mai mare, deci ar trebui sa fie mai valabil, nu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A pus cineva care are motoreta cu ambreiaj multidisc umed vreun ulei (indiferent de marca si clasificare) pe care scrie ca e pt moto cu ambreiaj umed si i-a patinat ambreiajul?

 

 

Am gasit un 7100 10w60 - http://www.motul.com/ro/en/products/41?f[engine_type]=26&f[quality]=31&f[range]=21

Teoretic ar trebui sa aiba o arie de temperaturi mai mare, deci ar trebui sa fie mai valabil, nu?

 

E mai valabil, da. E vreo 65 lei litrul. Pret redus la performance shop. Cum am zis, Motul e mai scump decat Yacco.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mda. E la oferta. Altfel ar fi 242 lei. De la Yacco mi-as lua MVX 1000. Nu Competition. 217 lei fara reduceri.

 

PS. Unde naiba e sediul ala Yacco cu oameni pasionati si laborator de teste? Ca eu stiu doar o dugheana ordinara verde vis-a-vis de statia de metrou Mihai Bravu. E un service auto dubios ca multe altele din zona. Dar asta e adresa care apare si pe site. Oamenii aia sunt pasionati numai de tzepe cu piese si reparatii auto. Trag nadejdea ca macar uleiurile Yacco sa fie cat de cat originale.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A pus cineva care are motoreta cu ambreiaj multidisc umed vreun ulei (indiferent de marca si clasificare) pe care scrie ca e pt moto cu ambreiaj umed si i-a patinat ambreiajul?

 

 

vinovat ! :bounce:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu folosesc yacco de cativa ani. intradevar fatada nu este ok dar au un depozit mare pe alaturi pentru detalii despre uleiuri intrebati de razvan ( folosesc vaselina de marina pentru rulmenti,ulei de furca medium,ulei motor,antigel,spray lant).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Depozitul ala mare e o alta dugheana, la intrare pe dreapta. 3x3 metri dar cu etaj.

 

Daca intrebi de Razvan trebuie sa folosesti vaselina marina? :lol:

Editat de andrei belcic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motul 300V nu este API SG.

Cine sustine asta l-a confundat cu Motul 3000, care este intr-adevar API SG si mineral,si este uleiul Motul pe care il folosesc posesorii de BMW.

 

In rest:

5100: API SG/SH/SJ/SL

7100: API SG/SH/SJ/SL

300V: Above Existing Standards

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motul 300V nu este API SG.

 

Eu m-am luat dupa motul.ro care asa zice - http://www.motul-romania.ro/default.asp?opt=prod&idcateg=3

N-am aprofundat cautarile si nici bidon n-am sa ma uit.

 

--------

 

Si-ar mai fi o chestie pe care am gasit-o pe nu mai stiu care site strainez. Zicea un ametit pe acolo ca cica 300v-ul e ulei de curse si nu tine mai mult de 1000km. Voi ce stiti, o fi reala faza sau sunt fabulatii?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu m-am luat dupa motul.ro care asa zice - http://www.motul-romania.ro/default.asp?opt=prod&idcateg=3

N-am aprofundat cautarile si nici bidon n-am sa ma uit.

 

--------

 

Si-ar mai fi o chestie pe care am gasit-o pe nu mai stiu care site strainez. Zicea un ametit pe acolo ca cica 300v-ul e ulei de curse si nu tine mai mult de 1000km. Voi ce stiti, o fi reala faza sau sunt fabulatii?

 

Multumesc pentru link, o sa le cer maine o pozitie oficiala, desi site-ul lor nu a mai fost actualizat de ceva timp, iar in fisa tehnica scrie altceva:

http://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/10/300V%204T%20Factory%20Line%2010W40_GB.pdf?1290086770

 

E foarte posibil ca 300v sa reziste numai 1000km, in conditii de curse, ca asa ar fi corecta exprimarea, nu ? :burnout:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E foarte posibil ca 300v sa reziste numai 1000km, in conditii de curse, ca asa ar fi corecta exprimarea, nu ? :burnout:

 

Din ce am inteles eu, discutia era intre unu' care intreba de 300v pentru uz normal, pe strada, si altu' care-i spunea ca e ulei care se foloseste ceva gen o singura cursa si ca n-ar fi recomandat pentru a fi folosit pe strada deoarece ar trebui sa-l schimbi la fiecare mie de km. Ideea era ca este un ulei extrem de bun dar rezista foarte putin.

Deci cum e pana la urma?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Conform fisei tehnice este ulei de motor de curse, pentru motociclete de curse, care se poate folosi si la motociclete de strada, scutere si ATV-uri. Motul il recomanda ca cea mai buna varianta pentru majoritatea motocicletelor de strada.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...