Dragos_90 Postat Februarie 26, 2012 Share Postat Februarie 26, 2012 Salut baieti, sunt incepator in ale mecanicii si pana acum n-am mai avut nici o problema cu mobra. Acu ceva timp am innecat-o, am incercat sa o pornesc impinsa dar n-a vrut. Vreau sa ii curat bujiile, sau sa le schimb daca e necesar. Trebuie sa ridic rezervorul cumva? 99' f4 e motorul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Supapa_Jr Postat Februarie 26, 2012 Share Postat Februarie 26, 2012 da se da si filtrul de aer jos, se scot fishele...incearca sa le scoti pe rand ca sa nu le incurci (cu toate ca nu prea ai cum)...scoti bujiile cu o cheie tiganeasca (foarte subtire in carne si lunga, poti cumpara de la magazinele de profil moto) si schimbi bujiile...nu se curata bujiile la motocicleta pt ca nu o sa mai dea randamentul necesar.Iti recomand sa cureti si filtrul de aer daca tot te apuci sa dai jos totul si iti recomand sa faci chestia asta cu cat mai putina benzina in rezervor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dragos_90 Postat Februarie 26, 2012 Autor Share Postat Februarie 26, 2012 Cu tubulara + prelungitor nu merge? Si sa fie cumva de 17? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata_30 Postat Februarie 26, 2012 Share Postat Februarie 26, 2012 (editat) Intai sa inchizi robinetul de benzina, la rezervor, apoi ii decuplezi furtunele. Fa-ti o poza cum vin furtunele in air-box, asta daca nu ai manual. Dai air-box ul jos, si scoti fisele. Ecam aglomerat acolo, dar cu atentie merge. Trebuie sa aiba in trusa cheia ei de bujii. Daca nu o tubulara lunga si subtire in carne(tiganeasca) Editat Februarie 26, 2012 de cata_30 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Raisa_c Postat Februarie 26, 2012 Share Postat Februarie 26, 2012 Cu tubulara + prelungitor nu merge? Si sa fie cumva de 17? Nu merge cu tubulara,e prea scurta...cheie de bujii de 16 si prelungitor.dai jos rezervorul,filtrul de aer pe care e de preferat sa il si cureti dc schimbi bujiile si scoti fisele pe rand.ai grija cat de tare dai de cheie,sa nu se rupa filetul,altii au patit-o. La mine erau foarte bine stranse de mesterii anteriori,dar cu grija si mult chin am reusit sa le scot ok bafta.si ia bujiile specificate in manual Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Februarie 26, 2012 Share Postat Februarie 26, 2012 (editat) Nu merge cu tubulara,e prea scurta...cheie de bujii de 16 si prelungitor.dai jos rezervorul,filtrul de aer pe care e de preferat sa il si cureti dc schimbi bujiile si scoti fisele pe rand.ai grija cat de tare dai de cheie,sa nu se rupa filetul,altii au patit-o. La mine erau foarte bine stranse de mesterii anteriori,dar cu grija si mult chin am reusit sa le scot ok bafta.si ia bujiile specificate in manual Sa nu dai in extrema cealalta, stiu cazuri cu bujii stranse cu "grija", apoi cand au desfacut din nou bujiile le-au gasit slabe ... Editat Februarie 26, 2012 de ThunderByte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tud0r Postat Februarie 26, 2012 Share Postat Februarie 26, 2012 (editat) si am inteles ca indiferent de motor, shimbul bujiilor se face cu motorul rece iar cat de tare sa strangi gasesti in manual si eventual faci rost de cheie dinamometrica sau strangi cu mana bujia pana intampini rezistenta si nu mai poti infleta cu mana dupa care inca un sfert de cheie. Editat Februarie 26, 2012 de tud0r Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Februarie 26, 2012 Share Postat Februarie 26, 2012 (editat) si am inteles ca indiferent de motor, shimbul bujiilor se face cu motorul rece iar cat de tare sa strangi gasesti in manual si eventual faci rost de cheie dinamometrica sau strangi cu mana bujia pana intampini rezistenta si nu mai poti infleta cu mana dupa care inca un sfert de cheie. Reteta perfecta pentru a-ti strica filetul la bujii in chiuloasa, sparge airbox-ul, eventual perfora rezervorul ... Bujiile au de noi saibe care se comprima pe masura ce strangi pentru a asigura o etanseitate cat mai buna. Cu bujia nemontata, noua saiba aia are cam 1,5-2mm grosime apoi dupa ce montezi bujia, se comprima undeva la 0,5-1mm, ceea ce inseamna pe putin inca o tura de filet numai ca sa comprimi saiba, daramite sa strangi bujia(blochezi mecanic prin strangere pe filet). Deci ... mai gandestete inainte sa spui in scris asemenea porcarii pe forum, nu de alta da se mai gaseste unu ca tine care chiar crede ce aude pe forum si chiar isi strange bujiile un sfert de tura peste rezistenta intampinata de strangerea la mana a bujiilor. Editat Februarie 26, 2012 de ThunderByte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Februarie 26, 2012 Share Postat Februarie 26, 2012 Reteta perfecta pentru a-ti strica filetul la bujii in chiuloasa, sparge airbox-ul, eventual perfora rezervorul ... Bujiile au de noi saibe care se comprima pe masura ce strangi pentru a asigura o etanseitate cat mai buna. Cu bujia nemontata, noua saiba aia are cam 1,5-2mm grosime apoi dupa ce montezi bujia, se comprima undeva la 0,5-1mm, ceea ce inseamna pe putin inca o tura de filet numai ca sa comprimi saiba, daramite sa strangi bujia(blochezi mecanic prin strangere pe filet). Deci ... mai gandestete inainte sa spui in scris asemenea porcarii pe forum, nu de alta da se mai gaseste unu ca tine care chiar crede ce aude pe forum si chiar isi strange bujiile un sfert de tura peste rezistenta intampinata de strangerea la mana a bujiilor. Nu te lua de TUDOR ca este frate hayabusist! TOTI PENTRU UNU, UNU PENTRU TOTI! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Februarie 26, 2012 Share Postat Februarie 26, 2012 Nu te lua de TUDOR ca este frate hayabusist! TOTI PENTRU UNU, UNU PENTRU TOTI! Scuze. Sa inteleg ca de la tine a invatat treaba cu un sfert de tura Glumeam ... oricum faptul ca are hayabusa nu inseamna ca are si dreptate ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dragos_90 Postat Februarie 26, 2012 Autor Share Postat Februarie 26, 2012 Mda... multumesc de sfaturi, mi-au fost de ajutor. Am dat rezervorul jos, filtru, dar mi se pare dificil de schimbat, abia e loc de scos fisele. Cheie momentan n-am, bujii nici atat. Asa ca mai bine o duc la cineva care se pricepe. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Februarie 26, 2012 Share Postat Februarie 26, 2012 (editat) Scuze. Sa inteleg ca de la tine a invatat treaba cu un sfert de tura Glumeam ... oricum faptul ca are hayabusa nu inseamna ca are si dreptate ... Hai ca te intinzi prea mult, te iei si de mine? Si eu am glumit,dar este baiat ok, poate mai putin la mecanica..., Editat Februarie 26, 2012 de tng Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Februarie 26, 2012 Share Postat Februarie 26, 2012 (editat) Ok bre, si atunci o metoda empirica de strans bujii exista? Nu toata lumea are cheie dinamometrica. Asta cu strangi cat simti la mana este...relativa. @ ThunderByte din ce sunt facute garniturile bujiilor de se comprima aproape 1 milimetru? Treaba e sa nu stringi atat de mult incat sa retezi bujia sau sa crapi filetul dar nici cand pornesti motorul sa iti mearga in 2-3 cilindri ca 1-2 bujii ti-au sarit. Cand ai experienta de strans suruburi de ziua pana noaptea si 365 zile pe an nu ai nici o problema de a strange o bujie. Nu pot sa definesc momentul de strangere"la mana" cei care au experienta stiu ce inseamna. Dar pentru cei care nu au experienta cel mai bine este sa foloseasca dinamometrica! Sunt anumite strageri care chiar nu poti altfel decat cu dinamometrica. La stragerea bujiei noi cu mana(fara cheie dinamometrica) este foarte usor sa simti momentul cand s-a turtit saiba si sa stabilit momentul de strangere. Editat Februarie 26, 2012 de tng Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dragos_90 Postat Februarie 26, 2012 Autor Share Postat Februarie 26, 2012 Pentru cei care aveti f4 si nu numai, NGK CR9EH-9 astea sunt bujiile ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Februarie 26, 2012 Share Postat Februarie 26, 2012 (editat) De regula da,dar mai sunt si alti producatori dar nu iti pot spune codul sau ekivalentul NGK...acum. CR9EH9 NORMALE CR9EHVX9 PLATINA CR9EHIX9 IRIDIUM Editat Februarie 26, 2012 de tng Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ottoMan Postat Februarie 26, 2012 Share Postat Februarie 26, 2012 Pentru F4 din 99-2000, alea sunt. De la 2001 in sus sunt IMR9A-9H. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dragos_90 Postat Februarie 26, 2012 Autor Share Postat Februarie 26, 2012 Care e diferenta pentru care as alege iridium fata de cele normale. Exceptand diferenta de pret de 60 lei pentru toate 4. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Februarie 26, 2012 Share Postat Februarie 26, 2012 Ok bre, si atunci o metoda empirica de strans bujii exista? Nu toata lumea are cheie dinamometrica. Asta cu strangi cat simti la mana este...relativa. @ ThunderByte din ce sunt facute garniturile bujiilor de se comprima aproape 1 milimetru? Treaba e sa nu stringi atat de mult incat sa retezi bujia sau sa crapi filetul dar nici cand pornesti motorul sa iti mearga in 2-3 cilindri ca 1-2 bujii ti-au sarit. La o bujie noua ai practic 3 etape in strangere, una e cand pui bujia si o poti strange si la mana; a doua cand comprimi saiba aia, nu poti sa o strangi cu mana iar cu cheia se strange un pic mai greu, ca si cum ar fi ajuns la capatul filetului dar parca nu dai de el, e ca si cum ar avea filetul stricat; apoi cand ai ajuns la capatul comprimarii saibei incepi sa simti la mana ca se strange si de acolo intradevar nu mai trebuie sa fortezi mult ca risti sa rupi bujia. Desi sincer sa fiu ca sa rupi o bujie tre' sa fie una din doua; ori esti prea idiot si o strangi pana crapa(sau prea puternic si chiar nu iti dai seama de forta) ori sa fie bujia cu ceva probleme(nu am auzit pe nimeni sa se planga de bujii forfecate aiurea). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stulewa Postat Februarie 26, 2012 Share Postat Februarie 26, 2012 Care e diferenta pentru care as alege iridium fata de cele normale. Exceptand diferenta de pret de 60 lei pentru toate 4. nu iti bate capu cu iriadium pentru ca nu vei folosi motoreta la ture foarte mari unde isi arata acele buji potentialul. si 2 la mana, nu te descuraja, pune mana pe chei si desfa bujiile ca te inneci ca tiganu' la mal Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata_30 Postat Februarie 26, 2012 Share Postat Februarie 26, 2012 (editat) Ce conexiuni faceti!? cu turatia motoarelor si bujiile iridium, ce trebuie sa fii pe pista sa ai iridium neaparat?.... daca isi pune iridium nu pierde nimic. Au durata foarte mare de viata, normal un conductor mai bun, inseamna scanteie optima, pornire usoara chiar daca sunt inecate. Doar pretul difera. Eu am gasit iridium la reducere, avand acelasi pret ca cea clasica. Sunt o gramada de motoare care nu au ture mari si folosesc irirdium, inclusiv pe carburatie. Diferenta e semnificativa de la clasic la iridium. La ture normale 4-6 mii se vede ca raspunde mai bine pe acceleratie(probat). No offence, dar uneori sunt posturi amuzante. Editat Februarie 26, 2012 de cata_30 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dragos_90 Postat Februarie 26, 2012 Autor Share Postat Februarie 26, 2012 Revenind... cu tubulara n-am reusit sa le scot ca nu am cu sa ajung la ele, cheie de bujii n-am gasit, aia tiganeasca n-are cauciuc in capat ca sa le ridic. In concluzie... pe alta data ) Cum ramane cu iridium totusi? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tud0r Postat Februarie 26, 2012 Share Postat Februarie 26, 2012 Reteta perfecta pentru a-ti strica filetul la bujii in chiuloasa, sparge airbox-ul, eventual perfora rezervorul ... Bujiile au de noi saibe care se comprima pe masura ce strangi pentru a asigura o etanseitate cat mai buna. Cu bujia nemontata, noua saiba aia are cam 1,5-2mm grosime apoi dupa ce montezi bujia, se comprima undeva la 0,5-1mm, ceea ce inseamna pe putin inca o tura de filet numai ca sa comprimi saiba, daramite sa strangi bujia(blochezi mecanic prin strangere pe filet). Deci ... mai gandestete inainte sa spui in scris asemenea porcarii pe forum, nu de alta da se mai gaseste unu ca tine care chiar crede ce aude pe forum si chiar isi strange bujiile un sfert de tura peste rezistenta intampinata de strangerea la mana a bujiilor. eu am scris din ce am auzit la randul meu,si tocmai pt a invata si vedea daca e bine sau nu singura experienta cu stransul de bujie fiind cu mecanicul langa mine la MASINA(daca o fi vreo diferenta), acum nu stiu daca m-am exprimat eu prost dar am strans bujia pana s-a infiletat usor dupa care la simt inca un pic...pic`ul acel nu pot sa`l definesc....masina are de atunci 40k deci teoretic am facut bine ce am facut, o sa vad data viitoare cand vor fi desfacute Nu te lua de TUDOR ca este frate hayabusist! TOTI PENTRU UNU, UNU PENTRU TOTI! as ridica sabia da mi`e ca sparg monitoru sper ca la intrunire sa ne faci si o scurta introducere in mecanica de zi cu zi asa...pentru cei care nu le avem cu surubaritul ca sa nu se mai inflameze lumea daca zicem vreo tampenie legata de mecanica Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.