Sari la conținut

Inlocuire ferodo frane


shadowm60
 Share

Postări Recomandate

Salut tuturor.

 

Am cumparat de la paita niste ferodo pentru sabotii de la jawa de 350, nu a avut saboti complet si a zis ca astea se pot schimba ca sunt "flexibili" daca se baga in apa fierbinte si ca sunt lipicuri pentru asa ceva. Imi poate da si mie cineva o idee ce lipici sau cum se poate schimba? cei vechi sunt prinsi cu nituri, sa prind si asta nou cu nituri? dar numai nituri noi pot sa pun si nu stiu daca ar tine sau a mai facut cineva operatia asta?

 

Merci anticipat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

se nituiesc

nituri gasesti la magazinele care vand piese de dacie

se nituiau si sabotii si discurile de ambreiaj

niturile sunt din aluminiu si tija este gaurita

 

ferodourile trebuie sa aibe gauri,daca nu au e mai complicat dar nu imposibil

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Niturile de alama sau aluminiu sunt sfinte. Le-ai pus si nu mai stai cu frica , ca nu cumva sa se dezlipeasca ferodoul de pe sabot. O alta varianta ar fi (ceva mai "periculoasa") suruburile cu cap inecat (pe partea cealalta pui piulita si contra-piulita dupa care cositoresti) insa suruburile sunt facute tot din material feros iar cand ferodoul s-a tocit ,capetele suruburilor iti vor face santuri in tambur.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Niturile de alama sau aluminiu sunt sfinte. Le-ai pus si nu mai stai cu frica , ca nu cumva sa se dezlipeasca ferodoul de pe sabot. O alta varianta ar fi (ceva mai "periculoasa") suruburile cu cap inecat (pe partea cealalta pui piulita si contra-piulita dupa care cositoresti) insa suruburile sunt facute tot din material feros iar cand ferodoul s-a tocit ,capetele suruburilor iti vor face santuri in tambur.

Pentru Jawa ( e identica roata cu cea de CZ ) sabotii noi, costau acum 2 ani 30 lei perechea / Motor-Line Tg.Mures . Sunt cu ferodou lipit...nu mai ajunge la nituri :).

Eu nu am mai gasit ferodou :( cam asa procedam si eu, aveam si un disp. pt. confectionat nituri, apoi am folosit nituri de alama de la ambreiajul de Dacia.

Se gasea la un magazin cu piese de masini comuniste ferodou pt Trabant..la metru, inclusiv platini pt jawa , mz ( Tamara Sport Deva ).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru a putea nitui sabotii de ferodo,e indicat sa modifici un burghiu(asta in cazul in care nu ai unul pt asa ceva)Niturile sunt cu cap cilindric iar tija este partial gaurita.Pt asta cauti un burghiu mai mare cu 0,5 mm fata de diametrul capului nitului respectiv,si se modifica prin rectificare,o portiune pe lungime de cca. 10mm se rectifica la diametrul tijei.Trebuie acordata o mare atentie in momentul gauriri,iei bucata de ferodo care trebuie sa fie putin mai mare decat sabotul(se retuseaza dupa montaj)si dai primele doua gauri dinspre sabot spre ferodo,pana gauresti ferodoul cu partea mica a burghiului.Se baga un nit provizoriu dupa care operatia se repeta la cea de-a doua gaura.apoi dai pe partea cu ferodoul pana diametrul mare al burghiului ajunge ceva mai mult de jumatate din grosimea placutei de ferodo.Pui nitul si-l presezi cu un dorn ascutit la varf la 90 grade,scoti primul nit(acela de ghidare si il fixezi definitif apoi incalzesti ferodoul si repeti operatiile fara a mai fii nevoie sa fixezi placa.E bine de stiut ca pentru a asigura o buna fixare a placutei pe sabot se foloseste o scula,,tragator car e un cu o gaura pe care intra coada nitului si se loveste usor pt a asigura o buna presare intre cele doua piese de imbinatTtrebuie acordata atentie la gaurirea placii de ferodo,deoarece e un material in care burghiul intra foare usor(indicat ar fi sa dai gaurile la o masina de gaurit de banc)

Daca mai vrei lamuriri PM sau 0721577955.SPOR!P.S.gaurile se dau numai dinspre sabot apoi se ,,lameaza''ferodoul

Editat de marian zcm
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uite o solutie pe gustul meu !

 

Asta m-o invatat si pe mine tata, acum o gramada de ani, iar el a invatat-o de la tac'su (aka bunicul meu).

Cert este ca solutia asta s-a inventat imediat dupa ce au aparut ciorapii de dama.

Si mai era o aplicatie a ciorapilor de dama: se pot folosi pe post de curea de antrenare a pompei de apa sau a alternatorului (in cazuri extreme te scoate din necaz), solutia asta a fost testata si de mine, pe la finele anilor '80. :friends:

inca o aplicatie la accesoriul "ciorap de dama" este cablu de acceleratie,dar acceleram cu mana pe geam,la un volvo 740 :laugh: .noroc ca eram cu sotia in masina

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salve! Motocicleta e destul de grea,cred ca cea mai buna solutie ar fi lipirea ferodoului. In acest fel vei avea cele mai eficiente frane,ferodoul va calca pe suprafata mai mare. Problema apare la alegerea materialului,el nu trebuie sa fie foarte dur,cu insertii necunoscute. Trebuie avut in vedere protejarea interiorului butucului. Eu merg cu un Simson,cu ferodou lipit (ei ii zic cosid) si franele sunt foarte bune. Nu exagerez,ar trebui sa studiezi un tambur original de Simson Sport,iti trimit eu unul daca nu ai. Si la ambreiaj ei folosesc tot acest cosid si,crede-ma,ambreiajul de Sport e aproape indestructibil. Nu trebuie sa te iei neaparat dupa mine dar,daca o vei face,vei iesi in castig. Cu sinceritate,Adrian Rosca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu la CZ cumparam ferodo de la saboti de dacie 1310, destul de ieftini, gata curbati si gauriti. Prima data am dat gauri dupa cele de dacie apoi s-au potrivit perfect.

Ca nituri foloseam "pop-nituri" alea cu tija metalica pe mijloc. Strangeam cu pistolul pana se umfla si inainte sa se rupa tija o scoteam afara cu ciocanul si ramanea doar partea de aluminiu si eliminam astfel posibilitatea de a se face samturi in butuc. apoi ii luam la polizor si ieseau ca noi. Si acum procedez la fel, nu am avut niciodata probleme.

post-37264-0-74337900-1331737006_thumb.jpg

Editat de florin.radu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uite o solutie pe gustul meu !

 

Asta m-o invatat si pe mine tata, acum o gramada de ani, iar el a invatat-o de la tac'su (aka bunicul meu).

Cert este ca solutia asta s-a inventat imediat dupa ce au aparut ciorapii de dama.

Si mai era o aplicatie a ciorapilor de dama: se pot folosi pe post de curea de antrenare a pompei de apa sau a alternatorului (in cazuri extreme te scoate din necaz), solutia asta a fost testata si de mine, pe la finele anilor '80. :friends:

Mi se pare ca va place mai mult sa dezbracati dame decat sa mesteriti :lol: La noi sunt ateliere care fac f. bine si ieftin nu merita sa te chinuiesti. Ferodourile cele MOI sunt f.slabe se folosesc la ceva troliu parca la TAF

Numai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema apare la alegerea materialului,el nu trebuie sa fie foarte dur,cu insertii necunoscute. Trebuie avut in vedere protejarea interiorului butucului.

 

Asa este. Ferodourile flexibile ce se gasesc in comert acum sunt cele fabricate de SC Fermit SA Ramnicu Sarat insa ei produc ferodouri cu insertie de alama care nu sunt tocmai indicate pentru moto clasice.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...