Sari la conținut

Nu functioneaza racirea


Postări Recomandate

Salutare,

 

Am iesit azi cu motorul (Hornet 600 de 2004) la plimbare si dupa vreo cativa zeci de km observ ca temperatura apei nu mai scade. Cand sa ies din oras(cu gandul ca e calda apa din cauza traficului urban), stand la semafor incep sa iasa aburi de pe langa radiator. Opresc din cheie si il imping pe margine. Am constatat ca nu se mai aude radiatorul cand opresc motorul si cateva secunde dupa oprire picura ceva lichid sub radiator(dupa gust nu e apa, probabil antigel dupa spusele unora), doar o pata de vreo 5-10 cm apoi nu mai curge.

Cam ce ar putea fi dupa simptomele acestea?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

 

Am iesit azi cu motorul (Hornet 600 de 2004) la plimbare si dupa vreo cativa zeci de km observ ca temperatura apei nu mai scade. Cand sa ies din oras(cu gandul ca e calda apa din cauza traficului urban), stand la semafor incep sa iasa aburi de pe langa radiator. Opresc din cheie si il imping pe margine. Am constatat ca nu se mai aude radiatorul cand opresc motorul si cateva secunde dupa oprire picura ceva lichid sub radiator(dupa gust nu e apa, probabil antigel dupa spusele unora), doar o pata de vreo 5-10 cm apoi nu mai curge.

Cam ce ar putea fi dupa simptomele acestea?

1.siguranta electroventilator arsa.

2.termocupla stricata.

3.antigelul e "dulce" la gust

4 pct 1 sau 2

sau motorul electroventilatorului ars,stricat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator corleone

1.siguranta electroventilator arsa.

2.termocupla stricata.

3.antigelul e "dulce" la gust

4 pct 1 sau 2

sau motorul electroventilatorului ars,stricat.

 

La lista asta trebuie adaugata si verificarea termostatului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut

ca o paranteza , antigelul de la motul e amar , tocmai pentru a preveni ingerarea

numai bine

Deci nu e bun sa il degustam ... :angry:

 

Daca opresti mobra din contact de tot ... se inchide ventilatorul ... chiar daca are 150 grade.

 

Cel putin asa e la Yamahe.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca opresti mobra din contact de tot ... se inchide ventilatorul ... chiar daca are 150 grade.

Nu la toate face asa. La multe continua pana coboara temeperatura lichidului la o anumita valoare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La mine deseori porneste cand opresc motorul. Depinde cum e conceput animalul.

 

Cum s-a mai zis, cauzele poate sa fie mai multe. Poate mai bine cauti un mechanic priceput care detine si un voltmetru, sa verifica una-alta la sistemul de racire.

 

Daca esti priceput, verifica sigurante.

Daca stii unde se afla termocuplu, poti sa testezi macar daca merge ventilatorul daca scurtezi papuci la termocuplu (daca are 2) sau sa pui papuc de la termocuplu la masa (daca are 1) si pui contactul:

- daca nu sa invarte ventilator cu termocuplu 'scurtat', e ars ceva la ventilator, sau la vreun releu (daca are),

- daca sa invarta, pornesti motorul. Daca motorul nu sa mai inchinge, termocuplu e stricat,

- daca motorul fierbe si cu ventilator pus in functiune, probabil ai termostat defect. Poti verifica si cu mainile daca furtune de intrare (sus) si iesire (jos) din radiator sunt resp. cald si mai putin cald.

 

Nu reusesc sa ma exprim prea coerent, scuze. Mi-e foame.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ai oprit motorul din timp cum ai scris, probabil nimic. Abur a iesit probabil la un buson cu valva de supapresiune. Ce a picat pe jos este ce a mai scapat pe langa abur din buson ala in moment in care a crescut presiune in sistemul de racire peste nivelul maxim acceptabil. Dar sa nu mai repeti intamplarea. Trebuie remediat problema.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la hornet ca sa verifici daca merge electrovenitlatorul, scoti papucul din termocupla si il pui la masa (pe cadru adica). tre sa porneasca. daca nu, verifica ceva sigurante. cand se raceste motorul, cu contactul luat, incearca sa invarti de ventilator, vezi daca se misca liber. poate blocheaza ceva mizerie pacolo (cam greu, dar s-a mai vazut).

daca nici asa, iei aparat de masura, pui papucul mai sus mentionat la masa si verifici in mufa electroventilatorului daca ii vine curent, daca vine, e electroventilatorul bulit. daca nu, e pe traseu - cablu sectionat, siguranta (dar asta ar fi trebuit deja sa o verifici), releu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Termostat blocat...poti sa verifici asta iesind cu motorul din oras si mergand cu o viteza constanta. Temperatura trebuie sa scada imediat. Daca nu scade...sigur termostatul este blocat pe inchis.

Din cate am citit in descrierea problemei am vazut ca nu iti porneste ventilatorul... Aici sunt cauze multiple pe care le-au spus si alte persoane mai sus si trebuie sa le verifici pe toate. Incepe cu partea electrica din circuit, ca sa nu te apuci sa demontezi prea multe fara rost. Siguranta, releu, termocuplu, ventilator.

Bafta !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, se poate bloca si 'pe inchis'. Caz asta este destul de periculos, motorul o sa fierbe in timp relativ scurt.

Editat de Falkenberg
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

o sugestie.

 

UN MECANIC va sti, gasi problema. nu este de joaca cu racirea... acum este recisor... dar vine caldura.

antigel / lichid de racire bun, verificat asigurat ca termoculpa si ventilatoru merg...

 

asta este. mai bine sti sigur ca totu este ok decat sa o comiti scump...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Termostat blocat...poti sa verifici asta iesind cu motorul din oras si mergand cu o viteza constanta.

 

daca asa verifici tu termostatul il schimbi cu garnitura de chiulasa cu tot, asta in cel mai bun caz.. ca se poate sa schimbi si motorul

 

 

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator corleone

Termostat blocat...poti sa verifici asta iesind cu motorul din oras si mergand cu o viteza constanta. Temperatura trebuie sa scada imediat. Daca nu scade...sigur termostatul este blocat pe inchis.

 

Termostatul se verifica in doua feluri, se porneste mobra (pe loc, nu se merge cu ea) iar cand ajunge la 90 de grade se pune mana pe radiator, daca este cald inseamna ca termostatul deschide. Daca deschide se trece la verificarea termocuplei si a ventilatorui. A doua metoda este demontarea termostatului si probarea lui intr-un vas cu apa incalzita.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A doua metoda este demontarea termostatului si probarea lui intr-un vas cu apa incalzita.

de fapt asta e prima si singura metoda de verificare. cu termometrul si ruleta in mana, intrucat in manual iti arata cat sa il bagi in apa, la ce temperatura tre sa inceapa sa deschida, la ce temperatura e maxim deschis si cat trebuie sa fie deschis (in mm)

iar de caldut...pe naiba, am venit eu acu' din oras, la fiecare al doilea semafor cred ca pornea electroventilatorul. si aglomeratie si cald.

deci pana nu iti merge electroventilatorul, nu mai urma sfaturi dastea cu plimbari sa vezi ce si cum. cum ar fi sa faci o plimbare din baneasa pana in berceni, unde sa te trezesti, ca da, e belit (dar tot nu vei afla exact ce)...cum vii acasa?

plus ca deocamdata zici ca nu porneste electroventilatorul...eu zic ca e bine sa incepi sa verifici.....electroventilatorul. nu termostatul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator corleone

de fapt asta e prima si singura metoda de verificare.

 

"Metoda mainii pe radiator" nu a dat gres niciodata, radiatorul nu se incalzeste daca nu deschide termostatul pt a circula apa prin radiator.

 

cu termometrul si ruleta in mana, intrucat in manual iti arata cat sa il bagi in apa, la ce temperatura tre sa inceapa sa deschida, la ce temperatura e maxim deschis si cat trebuie sa fie deschis (in mm)

 

Nu am nimic impotriva manualelor dar daca aveti nevoie de manual pt a verifica un termostat lasati-va de mecanica.

 

iar de caldut...pe naiba, am venit eu acu' din oras, la fiecare al doilea semafor cred ca pornea electroventilatorul. si aglomeratie si cald.

 

Nu inteleg care e treaba cu "iar de caldut... pe naiba".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai de la incident, am mers putin spre casa pe el pana in 3000tpm(rpm), adica aprox 70 km/h si nu ajungea la rosu. Cum a trebuit sa incetinesc sub 50 km/h a urcat temperatura si am tras pe dreapta, am scos cheia si l-am dus pe sus acasa. De atunci nu l-am mai pornit. Revizia completa e facuta de vreo luna si am facut vreo 200km de atunci. Are toate lichidele schimbate si la nivel. Am vorbit intre timp cu un mecanic(oricum nu prea am scule si nu ma pricep) si urmeaza sa-l duc. Incerc sa fac verificarile mai simple, poate gasesc ceva...oricum il duc la mecanic.

Multumesc pentru sfaturi

Editat de OutOfCtrl
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator corleone

Am vorbit intre timp cu un mecanic(oricum nu prea am scule si nu ma pricep) si urmeaza sa-l duc.

 

Asta e solutia, reparatiile nu se fac pe forum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...