Sari la conținut

Bucuresti-Tunisia si retur pe doo Rotzi


Postări Recomandate

Practic merg pe curentul din baterie. Am scos orice consumator ca sa ma tina (gps, eco-oiler, azi de dimineata m-am gandit sa ii scot si becul de faza scurta care sta mereu aprins si consuma).

 

asa m-am intors si eu din grecia; baga ceva curent dar nu suficient. am scos becurile si eram tanda pe manda, nu se incarca mai tare dar nici nu se golea. in tara am constatat ca mi se arsese o faza din 3 de pe stator. pe mine ma tinea cu 2 becuri doar vreo 2 ore pina murea acumulatorul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma bucur pentru voi,oameni buni.

 

Va doresc calatorie placuta,fara incidente.

 

Multumim Marcel.

Am ajuns acasa aseara. Pana la noi imagini, o scurta informare:

@ 5500 Km pe drumuri principale si secundare (detour.uri catre Meteora si Parcul National Sila din Calabria)

@ ne place sa spunem si piste (in special minunatul drum al generalului Romel, care in mare parte este inca pavat cu beton din "2nd war"),

@ multe mile marine pe 5 ferry boat.uri (3 la dus si 2 pentru intors)

@ o noapte in oaza Ksar Ghilane

@ orase obisnuite mai mult sau mai putin curate

@ Medine mai mult sau mai putin "chinezesti"

 

Bineinteles, totul a fost mult mai mult decat aceasta enumerare succinta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bine ati revenit

uitandu ma la poze si la gecile voastre negre ma apuca durerea

 

cred ca vomam pe acolo de la soare si caldura

 

felicitari de tura

si la cat mai multe

 

mai merita sa faceti o data?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu se poate face mai mult in Africa? adica din Tunisia trecut intr-o tara vecina si revenit de acolo in Europa?

 

Din pacate NU. La vest este Algeria, iar la sud Lybia. In aceste tari, probleme sunt destule, dupa cum stii. In Tunisia chiar sunt refugiati algerieni.

Era minunat daca puteai traversa Algeria, pentru ca stfel intrai in Maroc, dupa care Gibraltar si o alta tura frumoasa pana acasa.

 

In Tunisia s-a intrat extrem de usor; dupa ce ne-am dat jos de pe vapor, cu doua biletele deja completate, cred ca nu au durat 10 min. si eram in drum spre oras.

Daca ai pasaport european, nici de viza platita n-ai nevoie. Din pacate, la intoarcere am stat 5 ore in plus pe ferry pentru ca nu terminau tunisienii verificarea actelor masinilor care plecau din tara. Asa ca trebuie sa fii printre primii in vama, nu de alta, dar ca sa astepti pe vapor si nu in coada pentru Custom.

Si desigur, nu este nevoie de Carnet de Passage pentru motor (ca si in Maroc).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bine v-am gasit.

Am ajuns cu bine acasa.

Sa revenim cu poze si povesti.

Dupa excursia la oaza am plecat spre Douz si Tozeur, orase in desert de unde se pot face o gramada de mici "bucle" aventuroase.

Am cautat si am gasit "Romel Road" unul dintre drumurile strategice construite de generalul Romel in cel de-al doilea razboi mondial folosit la retragerea armatei germane din Tunisia.

spre Romell road

post-12104-0-32941300-1338900335_thumb.jpg

Drumul, in mare parte are asfalt si este astazi folosit de tunisieni (exact povestea Transalpinei noastre), insa exista vreo 20 de km ascunsi si nefolositi azi (probabil era greu de asfaltat acolo) pe crestele muntilor de roca dura (granit sau bazalt). Aportul mare in gasirea acestui drum l-a avut prietenul nostru din Elvetia, Nello. Ne-am imprietenit intr-o seara la bere si ne-a fost tovaras de drum vreo 3 zile.

Nello si noi

post-12104-0-48482100-1338900367_thumb.jpg

 

El a facut cu noi piste grele si drumuri unde nu s-ar fi bagat singur (si i-a placut la nebunie), apropos era novice in golanii gen "pe aici e drumul de asfalt, noi o taiem direct ca e un drum mic de tot pe harta"...:) iar noi am luat de la el drumuri cotite de pe gps-ul lui. Omul venise documentat dar nu avea cum sa se incumete singur. Una peste alta am avut mare noroc unii de altii.

de pe Romell Road

post-12104-0-78460400-1338900474_thumb.jpgpost-12104-0-78969900-1338900503_thumb.jpgpost-12104-0-60296900-1338900531_thumb.jpg

post-12104-0-27013600-1338900644_thumb.jpgpost-12104-0-59995100-1338900769_thumb.jpgpost-12104-0-73515100-1338900837_thumb.jpg

 

Apoi am mai vizitat ceva oaze si cascade. Sunt multe, iti trebuie zile intregi sa stai intr-un orasel si sa le vezi pe toate pe indelete.

post-12104-0-48793500-1338900934_thumb.jpgpost-12104-0-89747100-1338900983_thumb.jpgpost-12104-0-70309300-1338901094_thumb.jpg

 

Dupa aventura cu drumul lui Romel si ceva oaze pline de "oameni binevoitori" fara de care nu te-i fi descurcat (ghizi, vanzatori de toate cele, pazitori de motociclete, cersetori etc). Am plecat spre urmatorul oras punct de referinta al drumurilor in desert. de atata oboseala si promele mele cu bateria care nu se incarca si motorul care odata a si fiert...era sa trecem peste Chott El Jerid si sa nu ne dam seama.

Am vrut sa verific daca e chiar de sare.

post-12104-0-43528000-1338901377_thumb.jpg

 

Bine v-am gasit.

Am ajuns cu bine acasa.

Sa revenim cu poze si povesti.

Dupa excursia la oaza am plecat spre Douz si Tozeur, orase in desert de unde se pot face o gramada de mici "bucle" aventuroase.

Am cautat si am gasit "Romel Road" unul dintre drumurile strategice construite de generalul Romel in cel de-al doilea razboi mondial folosit la retragerea armatei germane din Tunisia.

spre Romell road

post-12104-0-32941300-1338900335_thumb.jpg

Drumul, in mare parte are asfalt si este astazi folosit de tunisieni (exact povestea Transalpinei noastre), insa exista vreo 20 de km ascunsi si nefolositi azi (probabil era greu de asfaltat acolo) pe crestele muntilor de roca dura (granit sau bazalt). Aportul mare in gasirea acestui drum l-a avut prietenul nostru din Elvetia, Nello. Ne-am imprietenit intr-o seara la bere si ne-a fost tovaras de drum vreo 3 zile.

Nello si noi

post-12104-0-48482100-1338900367_thumb.jpg

 

El a facut cu noi piste grele si drumuri unde nu s-ar fi bagat singur (si i-a placut la nebunie), apropos era novice in golanii gen "pe aici e drumul de asfalt, noi o taiem direct ca e un drum mic de tot pe harta"...:) iar noi am luat de la el drumuri cotite de pe gps-ul lui. Omul venise documentat dar nu avea cum sa se incumete singur. Una peste alta am avut mare noroc unii de altii.

De pe Romell Road

post-12104-0-78460400-1338900474_thumb.jpgpost-12104-0-78969900-1338900503_thumb.jpgpost-12104-0-60296900-1338900531_thumb.jpg

post-12104-0-27013600-1338900644_thumb.jpgpost-12104-0-59995100-1338900769_thumb.jpgpost-12104-0-73515100-1338900837_thumb.jpg

 

Apoi am mai vizitat ceva oaze si cascade. Sunt multe, iti trebuie zile intregi sa stai intr-un orasel si sa le vezi pe toate pe indelete.

post-12104-0-48793500-1338900934_thumb.jpgpost-12104-0-89747100-1338900983_thumb.jpgpost-12104-0-70309300-1338901094_thumb.jpg

 

Dupa aventura cu drumul lui Romel si ceva oaze pline de "oameni binevoitori" fara de care nu te-i fi descurcat (ghizi, vanzatori de toate cele, pazitori de motociclete, cersetori etc). Am plecat spre urmatorul oras punct de referinta al drumurilor in desert. de atata oboseala si promele mele cu bateria care nu se incarca si motorul care odata a si fiert...era sa trecem peste Chott El Jerid si sa nu ne dam seama.

Am vrut sa verific daca e chiar de sare.

post-12104-0-43528000-1338901377_thumb.jpg

 

Bine v-am gasit.

Am ajuns cu bine acasa.

Sa revenim cu poze si povesti.

Dupa excursia la oaza am plecat spre Douz si Tozeur, orase in desert de unde se pot face o gramada de mici "bucle" aventuroase.

Am cautat si am gasit "Romel Road" unul dintre drumurile strategice construite de generalul Romel in cel de-al doilea razboi mondial folosit la retragerea armatei germane din Tunisia.

spre Romell road

post-12104-0-32941300-1338900335_thumb.jpg

Drumul, in mare parte are asfalt si este astazi folosit de tunisieni (exact povestea Transalpinei noastre), insa exista vreo 20 de km ascunsi si nefolositi azi (probabil era greu de asfaltat acolo) pe crestele muntilor de roca dura (granit sau bazalt). Aportul mare in gasirea acestui drum l-a avut prietenul nostru din Elvetia, Nello. Ne-am imprietenit intr-o seara la bere si ne-a fost tovaras de drum vreo 3 zile.

Nello si noi

post-12104-0-48482100-1338900367_thumb.jpg

 

El a facut cu noi piste grele si drumuri unde nu s-ar fi bagat singur (si i-a placut la nebunie), apropos era novice in golanii gen "pe aici e drumul de asfalt, noi o taiem direct ca e un drum mic de tot pe harta"...:) iar noi am luat de la el drumuri cotite de pe gps-ul lui. Omul venise documentat dar nu avea cum sa se incumete singur. Una peste alta am avut mare noroc unii de altii.

De pe Romell Road

post-12104-0-78460400-1338900474_thumb.jpgpost-12104-0-78969900-1338900503_thumb.jpgpost-12104-0-60296900-1338900531_thumb.jpg

post-12104-0-27013600-1338900644_thumb.jpgpost-12104-0-59995100-1338900769_thumb.jpgpost-12104-0-73515100-1338900837_thumb.jpg

 

Apoi am mai vizitat ceva oaze si cascade. Sunt multe, iti trebuie zile intregi sa stai intr-un orasel si sa le vezi pe toate pe indelete.

post-12104-0-48793500-1338900934_thumb.jpgpost-12104-0-89747100-1338900983_thumb.jpgpost-12104-0-70309300-1338901094_thumb.jpg

 

Dupa aventura cu drumul lui Romel si ceva oaze pline de "oameni binevoitori" fara de care nu te-i fi descurcat (ghizi, vanzatori de toate cele, pazitori de motociclete, cersetori etc). Am plecat spre urmatorul oras punct de referinta al drumurilor in desert. De atata oboseala si promele mele cu bateria care nu se incarca si motorul care odata a si fiert...era sa trecem peste Chott El Jerid si sa nu ne dam seama.

Am vrut sa verific daca e chiar de sare.

post-12104-0-43528000-1338901377_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am ajuns cu bine acasa.

 

Bravo, felicitari! :grinbandit:

In prima poza, ce-i cu dinozaurii aia in varful dealului? :rolleyes:

 

Nello ce cauciucuri avea? Ai pus o poza pe topicul lui Manuel unde vi se vad rotile... avea ceva "normal" gen EXP? Se putea face traseul facut de voi si cu astfel de cauciucuri?

Cu benzina cum e p-acolo?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bravo, felicitari! :grinbandit:

In prima poza, ce-i cu dinozaurii aia in varful dealului? :rolleyes:

 

Nello ce cauciucuri avea? Ai pus o poza pe topicul lui Manuel unde vi se vad rotile... avea ceva "normal" gen EXP? Se putea face traseul facut de voi si cu astfel de cauciucuri?

Cu benzina cum e p-acolo?

Dinozaurii cica sunt pusi tot de tunisieni ca cica acolo e un mare site de arheologie...ce-am auzit si noi

Nello avea ceva de strada destul de roase, nu stiu exact ce dar pareau originale. Nu se putea, l-am ajutat/impins de multe ori.

Benzina costa sub jumate de euro. 1,3 dinari cam asa

 

Dinozaurii cica sunt pusi tot de tunisieni ca cica acolo e un mare site de arheologie...ce-am auzit si noi

Nello avea ceva de strada destul de roase, nu stiu exact ce dar pareau originale. Nu se putea, l-am ajutat/impins de multe ori.

Benzina costa sub jumate de euro. 1,3 dinari cam asa

M-am uitat si eu la poza de care ziceai. Avea michelin anakee dar repet erau roase peste jumatate, cred ca daca ar fifost noi s- ar fi descurcat mai bine, noi cu haidenau scout k60 nu am avut deloc probleme, foarte bune cauciucuri

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Benzina costa sub jumate de euro. 1,3 dinari cam asa

 

... noi cu haidenau scout k60 nu am avut deloc probleme, foarte bune cauciucuri

 

La benzina nu de pret ma gandeam ci la cat de des o gasesti (benzinarii) si cat de buna calitativ.

 

Sunt convins ca la asa excursie merita sa ai si cauciucuri adecvate; pe de alta parte ai nevoie cu adevarat de ele doar cateva zeci (sute?) de km probabil; asta face insa parte din cheltuiala si compromisul pt a ajunge unde vrei. :moto:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

 

asta e cu poveste dra poate v-o spune Dans

post-12104-0-57512200-1340099213_thumb.jpg

 

 

 

* eu vreau sa mai imi spui o data povestea aia de la covoare :D promit ca mananc si un mic! :friends:

Editat de cria_p
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cat a fost ferry-ul ca nu am inteles din primul post?

la greci este intre 40 si 90 de euro deck acomodation, adica dormi pe banchete in sala de mese. Pretul este in functie de companie si de cat de luxoso este ferry-ul.

si intre 140-200 de euro daca vrei cabina (fara geam afara, aia cu geam e probabil mai scumpa)

calatoria dureaza intre 10 si 12 ore tot in functie de companie

 

de la italieni la Tunis costa mai mult si calaltoria dureaza intre 18 si 24 de ore in functie de ferry

costa cam 150-230 euro la deck parca

 

Una peste alta dus intors 2 calatorii Italia Tunis si doua Italia Grecia au fost in total in jur de 500 de euro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...