Jump to content

Situatii din trafic


Recommended Posts

Prima bandă sau prima de lângă axul drumului? 🤔

Sunt multe giratorii ca pwla în Ro, cu rază mică și benzi ff înguste, inclusiv cele de pe Buc - Giurgiu. 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 17 ore, AdrianB1 a spus:

 

Din cate am citit, varianta asta este mai mult sustinuta din punct de juridic.

Cf. legii privind circulatia pe drumurile publice si a regulamentului de aplicare a acesteia:

-sensul giratoriu este o intersectie dirijata;

- in sensul giratoriu se aplica toate regulile prevazute pentru circulatia in intersectiile dirijate, cf. semnalizarilor si marcajelor aplicabile in aceasta;

- marcajele de pe asfalt din sensul giratoriu sunt marcaje de ghidare pe care esti obligat sa le respecti, iar practic, acestea sunt benzi de circulatie;

-in sensul giratoriu, la schimbarea 'benzii', marcata sau nu pe asfalt, se aplica regulile prevazute la schimbarea benzii;

-daca in mijlocul intersectiei este o amenajare de orice fel (cum este si rondoul din sensul giratoriu) esti obligat sa o ocolesti prin dreapta, nefiind considerata o schimbare a directiei de deplasare;

-daca te afli in sensul giratoriu, este considerata schimbare a directiei de deplasare atunci cand iesi din aceasta;

-cand schimbi directia de deplasare aplici regulile specifice prevazute in cele doua acte normative.

Circuland in tari unde se presupune ca oamenii sunt mai civilizati, am observat ca in sensurile giratorii se aplica regulile explicate in videoclip. De ex.in Germania am vazut ca se semnalizeaza doar cand se iese din giratoriu sau cand se schimba banda in interiorul sensului.

Parerea mea......

Link to comment
Share on other sites

  • Admin

 

Acum 21 minute, ENEOS a spus:

Prima bandă sau prima de lângă axul drumului? 🤔

Prima bandă, cea din dreapta pe ambele sensuri, acolo trebuie să încetinești mult și să șerpuiești bine ca să păstrezi marcajele.

Bineînțeles că 80% intră ca pe câmp și se urcă pe tine.

 

Alea dinspre Giurgiu sunt alte barje de bani intrate în buzunarul cuiva.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Acum 18 minute, l.u.v a spus:

 

Zici tu?

 

 

Ochii mari în giratorii și nu vă bazați ca celălalt respectă ceva!

Cand faci poc e important ,o camera ajuta de asemenea.Cine se bazeaza pe ceilalti in trafic risca evident,si asta e valabil nu numai in giratoriu.

Acum 12 minute, CipRo a spus:

 Germania am vazut ca se semnalizeaza doar cand se iese din giratoriu sau cand se schimba banda in interiorul sensului.

Parerea mea......

Confirm ,am avut in cateva randuri palpitatii cand mi-au sarit in fata "straini" intrand in giratoriu pentru ca eu nu semnalizam "stanga" .Oriunde mergi e important sa te adaptezi traficului local ,atat legal cat si uman.Era pe YT un filmulet cu un motociclist aflat in concediu intr-o tara cu circulatia mai salbatica decat in Ro si care injurand de mama focului se astepta sa circule toti cum se circula pe meleagurile sale natale.

In schimb am vazut deseori in Germania politia dand amenzi celor ce nu semnalizeaza la iesirea din giratoriu.Un civil sta cu statia la umbra si ceva mai incolo oprita statia de taxare.

Link to comment
Share on other sites

Acum 4 ore, CipRo a spus:

Tavi Pertea, politist la rutiera Oradea, sustine ca instanta i-a dat dreptate. Dar, este greu sa dovedesti care a intrat primul in sensul giratoriu. Doua autovehicule pot intra simultan in sens, de pe drumuri diferite si este greu sa dovedesti ca nu este sau ca este asa. Si ca sofer, daca intri in sens pe banda 2 este greu sa iti dai seama daca autovehiculul de pe banda 1 a intrat inaintea ta sau dupa tine, astfel incat sa stii cum sa procedezi.

Nu conteaza cine a intrat primul, nu exista o normal legala care sa ia asta in calcul. Conteaza cand esti in pozitia in care se produce accidentul fiecare unde este si in ce directie se deplaseaza (sau schimba directia).

Link to comment
Share on other sites

Formularea legii asta e, dacă m-am sculat devreme și m-am învârtit o oră în giratoriu sunt sigur că sunt primul intrat, pot să trag de volan încotro vreau că am prioritate, asta susțin milițienii.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, AdrianB1 said:

Nu conteaza cine a intrat primul, nu exista o normal legala care sa ia asta in calcul.

Eh ... nu contează și nu există ...

(Art. 57)

”...

(4) În intersecţiile cu sens giratoriu, semnalizate ca atare, vehiculele care circulă în interiorul acestora au prioritate faţă de cele care urmează să pătrundă în intersecţie.”

 

Dacă nu sunt semnalizate ca atare ... nu confundați marfa cu ambalajul și cu prioritatea.

 

 

 

 

Edited by patrick1
Link to comment
Share on other sites

Acum 1 oră, patrick1 a spus:

Eh ... nu contează și nu există ...

(Art. 57)

”...

(4) În intersecţiile cu sens giratoriu, semnalizate ca atare, vehiculele care circulă în interiorul acestora au prioritate faţă de cele care urmează să pătrundă în intersecţie.”

 

 

Ba chiar nu conteaza!

Acum app. de manevra masinii verde, este perfect legala, dar in acelasi timp de porc ...... eu unul n-as face aceasta manevra cu masina, ce sa mai zic de mobra. 🙂

Link to comment
Share on other sites

Acum 3 ore, patrick1 a spus:

Eh ... nu contează și nu există ...

Conteaza la intrare, dar nu si dupa aceea, adica la iesire. Ii acorzi prioritate unui vehicul care e deja in giratoriu, daca il ajungi din urma in timp ce faceti amandoi cercuri la infinit nu mai are nici o prioritate fata de tine.

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Contabil said:

 

Ba chiar nu conteaza!

Acum app. de manevra masinii verde, este perfect legala, dar in acelasi timp de porc ...... eu unul n-as face aceasta manevra cu masina, ce sa mai zic de mobra. 🙂

Ai dreptate că este o manevră ”de porc” să virezi la stânga de pe banda 1 (când sunt 2 sau mai multe benzi, cu sau fără sens giratoriu în intersecție).

Însă la fel de manevră ”de porc” este și să virezi brusc la dreapta de pe o altă bandă decât prima.

Chiar și mai ”de porc” pentru că include și ”sminteală de direcție” inoportună și imprevizibilă (principala cauză generatoare de accidente). 

De acord?

Link to comment
Share on other sites

Acum 4 ore, AdrianB1 a spus:

Conteaza la intrare, dar nu si dupa aceea, adica la iesire. Ii acorzi prioritate unui vehicul care e deja in giratoriu, daca il ajungi din urma in timp ce faceti amandoi cercuri la infinit nu mai are nici o prioritate fata de tine.

cica tocmai asta e si ideea, ca sensul giratoriu este considerata intersectie indiferent de cate iesiri sau intrari are. si atunci, unul care practic este deja in intrsectie, va avea prioritate pana iese, deci cel ce intra dupa el, trebuie sa ii acorde prioritate... 

daca stai bine sa te gandesti, cam asa e : tu intri in giratoriu si vrei sa iesi la a 3-a iesire. esti pe banda 2 bineinteles. unul intra pe banda 1 (practic la a 2-a iesire)pentru ca are loc de tine, accelereaza si merge inainte pe banda 1 cand tu in mod normal esti cu semnalul de intrat pe prima banda ca sa iesi la a 3-a iesire cum iti doreai. ala de pe banda 1 vrea sa mearga tot inainte si sa iasa practic la a 4-a iesire. deci practic, tu fara sa vrei te trezesti ca ii tai calea omului de pe banda 1, dar defapt asta pentru ca el nu ti- acordat prioritate ca tu sa te incadrezi pe prima banda sa poti iesi, ci a fortat intrarea in sensul giratoriu pentru ca a vazut ca are loc pe banda 1. eu zic asa : el in momentul in care t vede , chiar si cu semnal, pe banda 2, nu il mai intereseaza ce planuri ai tu, daca tu te poti incadra corespunzator de pe banda 2 pe banda 1, ca sa iesi la urmatoarea iesire. el se baga si considera ca are dreptul de a merge in continuare pe banda lui, cand defapt el nu ti-a cedat tie practic... are logica

Link to comment
Share on other sites

La 18.06.2022 la 7:56, CipRo a spus:

Tavi Pertea, politist la rutiera Oradea, sustine ca instanta i-a dat dreptate. Dar, este greu sa dovedesti care a intrat primul in sensul giratoriu. Doua autovehicule pot intra simultan in sens, de pe drumuri diferite si este greu sa dovedesti ca nu este sau ca este asa. Si ca sofer, daca intri in sens pe banda 2 este greu sa iti dai seama daca autovehiculul de pe banda 1 a intrat inaintea ta sau dupa tine, astfel incat sa stii cum sa procedezi.

nu e greu deloc, e vorba de declaratii : de unde veneai si unde mergeai. asa stabilesc amandoi soferii care cum de unde a intrat si unde vroia sa iasa.  iar in momentul in care amandoi intra in intersectie de pe acelasi drum, atunci e clar ca cel care schimba directia de mers trebuie sa se asigure. ca la autostrada spre exemplu cand vrei sa schimbi banda.

 

"E o interpretare foarte diferita de judecatori, avocati si alti politisti. Oare pentru ca e incorecta?"

 

ma gandesc ca sunt prea multe daugiri si completari si nimeni nu mai stie clar ce si cum are de aplicat :))))  

 

Edited by Mariusik85
Link to comment
Share on other sites

La 17.06.2022 la 9:31, Mariusik85 a spus:

Nu bate campii in ceea ce priveste mersul in sensul giratoriu. Probabil nici la partea cu delimitarea benzilor, dar putem lasa la o parte asta. Omul a explicat clar ca sensul giratoriu cu n-spe iesiri tot o singura intersectie ramane, nu mai multe, deci ramane ideea ca cine intra primul in sensul giratoriu are prioritate fata de ceilalti care intra mai tarziu, si politia trateaza ca atare situatia.


Stiu eu niste giratorii unde nu vezi celelalte intrari. Ce se intampla cand se lovesc doi in giratoriul ala, unul intrat pe intrarea de ora 12 si unul pe cea de la ora 6, doar ca ala de la ora 12 merge mai tare. Cum se considera aici?

Ca ala de la ora 6 nu a dat prioritate? Pai era deja intrat in giratoriu. In lege nu zice nimic de momentul intrarii ci de cel care 'urmeaza sa intre'.

Link to comment
Share on other sites

Acum 15 minute, GoodKat a spus:


Stiu eu niste giratorii unde nu vezi celelalte intrari. Ce se intampla cand se lovesc doi in giratoriul ala, unul intrat pe intrarea de ora 12 si unul pe cea de la ora 6, doar ca ala de la ora 12 merge mai tare. Cum se considera aici?

Ca ala de la ora 6 nu a dat prioritate? Pai era deja intrat in giratoriu. In lege nu zice nimic de momentul intrarii ci de cel care 'urmeaza sa intre'.

da, cel de la ora 6 trebuie sa dea prioritate. el nu se asigura cand intra in sensul giratoriu din stanga ? si chiar prin absurd sa zicem ca se asigura cand intra, si nu vede pe nimeni in momentul in care intra deja in sens,  simplul fapt ca ala vine in spatele lui de pe banda 2 inseamna automat ca era in sensul giratoriu dinaintea lui si e de bun simt sa nu il incurce daca omul vrea sa iasa pe la ora 9. Oricum, ce zici tu este un caz cam irealist, pentru ca de obicei, un sens giratoriu in care nu vezi celelalte intrari/iesiri sunt mari (daca nu sunt mari atunci clar il vede pe ala care vine din stanga,mai ales ca vine "tare"), si ambii conducatori auto au tot timpul si locul din lume sa se incadreze corespunzator (cel de la ora 6 pe banda 2 ca sa mearga inainte, si cel de la ora 12 pe banda 1 ca sa iasa la ora 9) Corect ?

Link to comment
Share on other sites

Acum 34 minute, Mariusik85 a spus:

da, cel de la ora 6 trebuie sa dea prioritate. el nu se asigura cand intra in sensul giratoriu din stanga ? si chiar prin absurd sa zicem ca se asigura cand intra, si nu vede pe nimeni in momentul in care intra deja in sens,  simplul fapt ca ala vine in spatele lui de pe banda 2 inseamna automat ca era in sensul giratoriu dinaintea lui si e de bun simt sa nu il incurce daca omul vrea sa iasa pe la ora 9. Oricum, ce zici tu este un caz cam irealist, pentru ca de obicei, un sens giratoriu in care nu vezi celelalte intrari/iesiri sunt mari (daca nu sunt mari atunci clar il vede pe ala care vine din stanga,mai ales ca vine "tare"), si ambii conducatori auto au tot timpul si locul din lume sa se incadreze corespunzator (cel de la ora 6 pe banda 2 ca sa mearga inainte, si cel de la ora 12 pe banda 1 ca sa iasa la ora 9) Corect ?


Du-te in sensul giratoriu de la Leroy Merlin Alexandriei si spune-mi daca ii vezi venind pe cei dinspre bragadiru cand tu iesi de la Leroy.

Link to comment
Share on other sites

nu e vorba sa il vezi pe cel ce intra in intersectiile, ci cel ce vine din stanga ta. nu-mi spune ca daca tu abia te incadrezi pe prima banda in sensul giratoriu si vezi ca vine unu din spate, tare, pe banda a 2-a, iti zici tie ca tu esti primul in giratoriu si ca ai prioritate fata de el. despre asta e vorba. iar politistul poate determina acest lucru in caz de accident.

LE : m-am uitat pe google maps la giratoriu. sincer, e suficient de mare incat sa te poti incadra (daca vrei, in sensul de intelegator fata de ceilalti participanti la trafic, nu berbec) pe banda corespunzatoare inainte de a iesi pe unde vrei din giratoriu. 

Edited by Mariusik85
Link to comment
Share on other sites

Acum 3 ore, Mariusik85 a spus:

da, cel de la ora 6 trebuie sa dea prioritate.

 

Mergind pe principiul care ajunge mai devreme in giratoriu ,,,,,, esti intr-o mare eroare, cel de la ora 6 are prioritate, celalalt de la 12 a itirziat 3 ore! :crack:

La 19.06.2022 la 0:35, AdrianB1 a spus:

E o interpretare foarte diferita de judecatori, avocati si alti politisti. Oare pentru ca e incorecta?

 

Este nefireasca reglementarea mersului in giratorii, de aici si contradictiile, marcajele aiurea, etc. 🙂

Link to comment
Share on other sites

S-ar putea remedia simplu prin niste marcaje gen ( pe "banda" din exterior, sa nu poti merge pe ea decat pana la urmatoarea iesire. Adica nu inainte, nu viraj la stanga de pe banda 1. 

 

Link to comment
Share on other sites

Acum 13 minute, Contabil a spus:

 

Mergind pe principiul care ajunge mai devreme in giratoriu ,,,,,, esti intr-o mare eroare, cel de la ora 6 are prioritate, celalalt de la 12 a itirziat 3 ore! :crack:

 

ai dreptate si acum imi dau seama ca am spus o mare tampenie. ideea este asa : in cazul expus de colegul de mai sus nu este mentionat cine unde vrea sa mearga, respectiv sa iasa, decat ca amandoi soferii intra in acelasi timp in intersectie. conteaza enorm unde vor sa iasa, pentru ca teoretic asta duce la selectarea benzilor de intrare/mers in sensul giratoriu,si atunci ca amandoi sa ajunga sa se intersecteze, ar trebui sa mearga inainte. deci amandoi ar trebui sa se incadreze pe a 2-a banda. deci nu mai au cum sa se loveasca unul de altul fiind pe aceeasi banda. asta odata.

mergand mai departe, in cazul in care amandoi intra in intersectie in acelasi timp si cel de la 12 merge f tare si cel de la 6 merge f incet dar amandoi vor sa iasa la ora 3, teoretic cel de la 12 ar trebui sa mearga cu cel putin o viteza de 3 ori mai mare decat cel de la ora 6 ca sa ajunga sa se loveasca... eu nu cred ca exista asa cazuri. ma refer, ca , in acest, caz, cel de la ora 6 mergand atat de incet si cel de la 12 mergand atat de tare, este imposibil ca cel de la ora 6 sa nu il vada in stanga deja in sensul giratoriu pe cel de la 12, si atunci, daca cel de la ora 6 il vede venind din stanga pe cel de la 12, trebuie sa ii cedeze. de aceea ma zis ca e vinovat cel de la ora 6. cu alte cuvinte, situatia colegului expusa mai sus, mi se pare putin plauzibil sa existe in viata reala.

Acum 13 minute, Contabil a spus:

Este nefireasca reglementarea mersului in giratorii, de aici si contradictiile, marcajele aiurea, etc. 🙂

nu este nefireasca, ci se merge pe bun simt si responsabilitate in trafic, de aceea la noi, romanii, este foarte greu de inteles ca ar fi mai bine pentru situatiile periculoase sa treaca celalalt, nu eu, chiar daca am dreptate...

Link to comment
Share on other sites

Acum 1 oră, TETEA. a spus:

S-ar putea remedia simplu prin niste marcaje gen ( pe "banda" din exterior, sa nu poti merge pe ea decat pana la urmatoarea iesire. Adica nu inainte, nu viraj la stanga de pe banda 1. 

 

Felicitari, ai descoperit notiunea de turbogiratie (turbo- roundabout). Exista deja, doar ca in Romania nu prea e folosita, e prea high-tech :D 

Acum 2 ore, Contabil a spus:

Este nefireasca reglementarea mersului in giratorii, de aici si contradictiile, marcajele aiurea, etc. 🙂

Nu e nimic nefiresc daca te uiti la marcaje si benzi si o consideri un mare drum in cerc. Am vazut giratorii cu diametrul de ~ 100 de metri, un mare cerc cu iesiri spre dreapta - de unde sa iesi spre dreapta? De pe banda 1, normal.

Edited by AdrianB1
Link to comment
Share on other sites

Acum 16 minute, AdrianB1 a spus:

Felicitari, ai descoperit notiunea de turbogiratie (turbo- roundabout). Exista deja, doar ca in Romania nu prea e folosita, e prea high-tech :D 

 

Multumesc pentru aprecieri! O s-o brevetez, atunci! 

Tot asta am zis si eu, ca ar fi bine sa fie folosita, tocmai ca sa nu se creada unii ca tine ca se afla "pe un drum circular" in jurul cozii. Mai ales de pe banda 1. Dar era greu...

 

Edited by TETEA.
Link to comment
Share on other sites

Aia ca mine sunt si politistii (cu exceptii), si avocatii si judecatorii, vezi linkuri mai devreme. Cand prea multi cred acelasi lucru poate au dreptate, nu?

Link to comment
Share on other sites

Cand mergi prea incet ca sa iesi nevatamat dintr-un giratoriu in care te ajunge unu din urma care face trei sferturi din el, lasi masina acasa si iei un taxi. Inseamna ca...mergi prea incet in general.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +34900 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17700 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...