Sari la conținut

Probleme incarcare


Postări Recomandate

Buna ziua. Un prieten tocmai a achizitionat un VTR 1000 f din 2001 si m-a rugat pe mine sa i-l duc acasa (sta la vreo 200 km). Fiindca nu am mai mers niciodata pe acest motor, am zis sa dau o tura de oras intai pt a vedea cum se comporta, sa nu am surprize la drum lung. Si surpriza nu a contenit sa apara. Desi am pus o baterie noua, dupa specificatiile motorului, dupa vreo 30 km prin oras nu mai putea invarti motorul ca sa porneasca. M-am gandit ca o fi din cauza ca nu a fost formatata bateria (desi e fara intretinere, eu am pus acidul), asa ca am facut formatare ca la carte, 4 ore, max0,9A (bateria e de 10Ah), pana a ajuns bateria sa traga din redresor 0,1A la 13,3V si era calduta.

De dimineata montez bateria pe motor si leg si aparatul de masura sa vad cat scade tensiunea la pornire. Initial indica 13,08V, a scazut pana la 10,9v in momentul cuplarii electromotorului, apoi a revenit la 13,20. Acum apare problema. La relanti voltmetrul arat 13,2 pana la 13,5V, asta in conditiile in care motocicleta are permanent pozitiile aprinse, insa pe masura ce turez motorul, tensiunea scade pana pe la 12,8V la vreo 3000rpm(mai mult nu am turat-o de mila). Cand cuplez faza scurta, la relanti am cam 13.14 initial si apoi scade la 12,9 cam. Cand o turez scade tensiunea pana la 12,4 chiar.

 

Care credeti ca e problema? Stiu sigur ca incarcarea merge(cel putin fara lumini), deoarece la cumparare avea bateria absolut moarta si am luat curent de la auto cu cabluri, am pornit si apoi a functionat fara probleme timp de multe minute, insa nu mi-a dat in cap sa verific incarcarea.

 

Va multumesc pt orice pareri la obiect.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Maniax, aceiasi problema am avut-o si eu cu un VFR 800.

Incarcarea functioneaza, insa nu in parametri normali, nu incarca suficient sa acopere consumul (faruri, injectie, ventilator).

 

La mine, o porneam cu cabluri auto, mergea linistita. Cum aprindeam farurile sau imi pornea ventilatorul mai des, cum ramaneam fara curent. Daca mergeam fara faruri, si undeva in afara, n-aveam probleme.

Dupa ce am schimbat releul de incarcare, nu am mai patit simptomele de mai sus, totul functioneaza acum in parametri.

 

Sugestia mea, cauta in manual sau undeva pe forum cat trebuie sa-ti indice incarcarea cand releul functioneaza corect insa 99% cred ca ai aceiasi problema.

 

Eu am folosit linkul asta pentru VFR, nush daca te ajuta si pe tine insa vezi pe-aici: http://www.bikersoracle.com/vfr/forum/showthread.php?t=76159

 

 

 

Editat de gabitzu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va multumesc mult pt raspunsuri. Se pare ca e cam praf releul de incarcare. Am dat jos carena si pana si siliconul ala de pe releu are crapaturi. Urmeaza sa gasesc un releu adevarat (din ala care are si aripioare de racire) cu 5 fire pt 3 faze si sa il montez. Toate bune.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, intotdeauna se verifica si magnetoul inainte de a schimba releul de incarcare; sa nu-ti para rau ulterior de banii dati. :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Voi testa si rezistenta intre cele trei faze, poate cine stie. Insa sper sa fie releul :).

 

Am verificat, orice combinatie intre cele 3 faze da 0,3-0,4 Ohmi. Deci e ok statorul, ramane releul. Caut releu 5 fire, 3 faze, preferabil cu aripioare de racire la pret cat mai mic si mai functional :)).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ai verificat si mufele vietii? masa cum se prezinta? nu conteaza ca e crapata rasina aia de pe releu/ curata tot ce inseamna mufa si mai trage o masa suplimentara de la baterie direct pe motor. eu unul la toate motocicletele mele am renuntat la orice inseamna mufa pe incarcare :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am verificat, orice combinatie intre cele 3 faze da 0,3-0,4 Ohmi. Deci e ok statorul, ramane releul. Caut releu 5 fire, 3 faze, preferabil cu aripioare de racire la pret cat mai mic si mai functional ).

Nu e suficient pt ca aparatele de masura normale nu pot masura cu precizie rezistente asa mici. Ar mai trebui sa masori si rezistenta intre fiecare faza si masa, trebuie sa fie f mare ( infinita). Daca si asta e ok, mai ramane masurarea tensiunilor intre faze, pt asta trebuie sa ai motoru pornit si multimetrul pus pe tensiune alternativa. Masori intre 2 faze, toate combinatiile, trebuie sa ai valori de genul 30-75Vca in functie de turatie. La aceiasi turatie (cel mai simplu la relanti) trebuie sa ai tensiuni egale in orice combinatie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mufa nu era oxidata, asta am verificat prima data :). As vrea sa masor tensiunea intre faze, cred ca va fi urmatorul pas. Am verificat resiztenta infasurarilor statorice in modul clasic cu multimetru ieftin (prima data atins testere, arata 1,5 ohmi si cand am masurat intre faze am scazut din ce mi-a dat acest 1,5). Acum intrebarea este : daca pornesc moto cu mufa de la eleul de incarcare scoasa, nu risc nimic? NU de alta dar e motorul unui prieten si nu vreau sa fiu bun de plata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu se intampla nimic. Bateria sa fie OK, atat.

Am condus recent o yamaha Vmax900 de la cineva de acasa pana la mine la garaj cu firele de la magnetou atarnand afara din motor, neculpate la releul de incarcare, tocmai pentru a-i verifica bobinele magnetoului, nu avea incarcare deloc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am verificat tensiounea la relanti este de 28-29V oricare combinatie de faze aleg. Nu am turat mai tare pt ca era rece motorul si nu am vrut sa risc. Ma gandesc ca e bine, mai ales la 1200 rpm, nu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa ce am cautat pe net dupa sh-uri si am vazut cam ce preturi au si mai apoi in portofel :unsure: , am mers pana in bazar si am gasit magaoaia din poza de mai jos. Are 6 fire, trei galbene(fazele), unu rosu, unu verde si unul negru. L-am montat provizoriu, scoate tensiune intre firele rosu si verde, intre 13,8 si 14,4 indiferent de sarcina; tensiunea e si stabila la turatie constanta indiferent de sarcina (fara consumator, f. scurta, f lunga). Partea ciudata e ca nu imi dau seama ce e cu firul ala negru. Tensiune iese fie ca e legat la masa fie ca nu si intre el si firul rosu nu este tensiune. Aveti voi vreo idee?

 

P.S. Toata istractia a costat 45 de ron.

 

Am uitat sa pun poza. :)

post-172-0-02411000-1340878118_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ar trebui sa fie tot o masa, producatorii (chinezi :D ) mai pun un fir in plus pentru diverse aplicatii existente pe motocicleta. Dupa cum zici ca ai masurat mie imi pare a fi NIMIC, e pur si simplu lasat in aer.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu zic sa nu pleci prea departe cu o chinezarie deaia ca s-ar putea sa ramai in drum. Iti zic din experienta , la mine nu a rezistat mai mult de 30 de minute cu motoru pornit.

In cele mai multe cazuri ce gasesti in bazar e pt scutere si atv-uri mici care au alternatoare cu putere mica.

Exista si chinezarii mai bune,pt motociclete dar nici alea nu-s grozave, ajung la noi la vanzare la pret de aproximativ 30E , dar tin cam in jur de 1 an.

 

La releele de pe japoneze, al 6-lea fir atunci cand exista este defapt un + primit prin contact care alimenteaza partea de comanda din releu, si e trecut prin contact ca sa nu-ti consume bateria. La versiunile cu 5 fire schema interna e un pic diferita si nu mai e nevoie de acel fir. La chinezarie nu stiu ce rol are , s-ar putea sa fie pur si simplu in plus ca sa nu se streseze cei care aveau releu original cu 6 fire.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La chinezarie nu stiu ce rol are , s-ar putea sa fie pur si simplu in plus ca sa nu se streseze cei care aveau releu original cu 6 fire.

:crack: :crack: Da!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta cu riscurile e inerenta la chinezarii, insa am luat cel mai mare releu pe care l-am gasit si partea interesanta e ca partea cu rasina are aceleasi dimensiuni ca cel orig de honda si gaurile sunt fix la aceiasi distanta ca la releul original (cu alte cuvinte se potiveste perfect la gaurile din cadru). Poate sunt paranoic, dar mi se pare ca astea doua potriviri nu sunt doar simle coincidente.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

esti paranoic, crede-ma. ca sa te tina mai mult propteste-i un ventilator de calculator peste radiator. si data viitoare tine minte, o poti tura si rece pana-n 4000, nu pateste nici pe dracu' ca nu e dacie. ai vazut la cat intra pe rosu? gizas!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta cu coolerul de calc e o idee buna, mersi mult pt ea. Cat despre turat, stii cum e cand nu e lucru tau te poti ca atare (in cazul meu cu f. f. multa grija). Si oricum modelul e japonez si e limitat pe la vreo 5-6k rpm taie aprinderea, deci nici vorba ca as putea ajunge in zona rosie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai cred ca are ceva de-a face cu faptul ca legislatia din japonia limiteaza motoarele de strada pe la 180-200kmh; probabil ca e limitata la o anumita turatie, care in cea mai inalta treapta de viteza inseamna viteza de deplasare pe la 180 kmh. Nu am gasit mare lucru pe net, dar uite un link cu ceva info http://www.askanowner.com/qa/view.asp?guid=&sid=1&qid=57059 .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...