Sari la conținut

problema ciudata XT 600


Postări Recomandate

XT 600 K din 1992-> porneste normal la rece (la prima pedala), insa imediat dupa pornire, pentru o perioada de 10-15 minute de functionare, nu are deloc vlaga; deci trage un pic mai tare decat un scooter. Dupa 10-15 minute de functionare isi revine BRUSC, fara ca eu sa-i fac nimic deosebit.

 

De exemplu, ieri urcam o panta cu a treia si tragea extrem de greu, abia il pornisem, urcam si acceleratia o tineam in capat (motorul fiind cam la 1/2 din turatia maxima la care ar fi trebuit sa ajunga)...dintr-o data si-a revenit si a inceput sa traga de parca as fi apasat un "buton rosu".

 

Pana acuma am facut urmatoarele:

 

Am verificat carburatorul, l-am curatat, am modificat debitul de benzina (mutand cuiul pe prima treapta ca sa il tina cat mai sus), am verificat toate contactele electrice, am verificat bujia (iriudium-maroniu inchis, curat), am verificat daca trage aer fals (nu trage)...toate astea fara sa simt nicio schimbare semnificativa in comportamentul ei...adica tot ca p*#@ merge in primele 10-15 minute dupa pornire si apoi se incalzeste si isi revine.

 

Mentionez faptul ca nici la pornirea la rece, nici la cald, nu simt o schimbare a compresiei cand dau la pedala..deci se da fix la fel de greu...din pacate nu am posibilitatea sa verific compresia.

 

Daca mai are cineva idei...astept cu nerabdare :)

 

Mersi!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Socul e manual, la rece il folosesc si isi face treaba f bine, dupa pornire il imping incet inapoi. Dupa ce se incalzeste, daca il trag, se inneaca motorasul (am incercat cu motorul cald ieri, l-am tras si a dat sa se opreasca, dupa care l-am impins rapid la loc si si-a revenit)...deci socul e ok..nu face probleme...nivelul in camera e ok (reglat dupa manual), cuiul l-am reglat ieri sa ii dea cat mai multa benzina si nicio schimbare semnificativa nu am simtit.

 

eu tind sa cred ca problema e electrica. E posibil ca aprinderea sa se comporte diferit "la rece" si "la cald"?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

doar daca vreun fir de cupru e rupt si prin dilatare face contact la cald. Altfel orice chestie electronica, cu cat e mai calda, cu atat mai rau.

 

Sa fie vreun fenomen de jivraj care dispare dupa ce carbul se incalzeste de la cilindru?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

carburatorul l-am desfacut de doua ori si l-am mesterit cu manualul in fata, insa problema nu a disparut (au aparut mici modificari in comportament in functie de pozitia acului, dar problema majora inca exista)

 

la electronica nu ma pricep...probabil de asta prefer sa dau vina pe ceva ce tine de partea electrica/electronica :)

 

 

in cursul zilei de astazi sper sa ma pot intalni cu un prieten care are un XT identic si cu care am sa fac schimb de aprinderi (poate si carburatoare)...am sa revin cu rezultatele diseara sau maine daca reusim sa facem astazi ceva.

 

daca se va comporta la fel cu aprinderea lui chiar nu stiu ce altceva ar mai putea avea :)

 

am sa mai schimb bujia si mai vedem noi ce putem schimba....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pariez pe carburator, iar daca e OK la cald (culoarea bujiei ok), pariez pe soc. Vezi! in manual cum se sincronizeaza carbul secundar cu cel principal... secundarul incepe sa deschida numai dupa ce principalul s-a deschis 6mm, asa e la xtz660, cauta in manual ca poate difera, xtz are 5 supape. Posibil sa deschida secundarul prea repede si e prea mult aer cand motorul e rece.

Cum e jocul supapelor ?

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai poti incerca sa vezi exact cat timp dureaza pana incepe sa mearga bine. Daca de fiecare data ii trebuie 14 minute, 15 minute, etc, te concentrezi doar pe partea electrica.

 

XT-ul neavand pompa de benzina, nu are nici filtru de bezina. Are doar site pe robinetul rezervorului si pe carburator unde intra furtunul de benzina.

 

Ce inseamna faptul ca motorul isi revine de-o data? Ce componenta cauzeaza asta?

Editat de Andrei_D
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ Dan Cata, motocicleta , de la mama ei, are filtru numai pe robinet, insa a mea are unul si pe furtun inainte de carb (filtru mare de Dacie-5 RON in piata=foarte util) pe care l-am schimbat in urma cu aprox 7-800 de km, dar l-as mai putea schimba, n-ar fi problema...numai ca nu rezolv nimic cu asta.

 

@yuk, socul e ok, tocmai l-am scos si e curat, drept, gliseaza perfect. Nivelul benzinei in camera e ok (reglat dupa carte). Sincronizarea e facuta si asta tot dupa carte...la mine al doilea carb se deschide din momentul in care principalul e deschis 7 mm. Jocul supapelor nu stiu cum e pentru ca nu l-am deschis (inca) si oricum..nu am cu ce sa il masor (momentan). Daca nu rezolv problema e foarte posibil sa imi tot cumpar scule pentru a o rezolva si in scurt timp imi deschid un service in fata scarii blocului :))

 

@Andrei D. Cred ca exact asta voi face...ma echipez si pornesc cronometrul sa vad cat timp ii ia sa isi revina si voi repeta procesul sa fac comparatii.

 

Apropos de filte, site, etc. Al meu tocmai s-a bucurat si de curatarea sitelor din rezervor si a celei din carburator (sita de pe suportul cuiului pontou), filtrul de benzina e ok, dar comportamentul e acelasi.

 

Cand am zis ca isi revine de-odata am zis bine; adica in mers trece brusc de la starea de "scooter" la cea de XT. Mai exact ieri, urcam pe o strada, eram in treapta a 3-a cu acceleratia la maxim si mergea cam la 1/2 din turatia maxim la care ar fi trebuit sa mearga in mod normal...mergeam si dintr-o data a inceput sa traga in parametrii normali fara ca eu sa fac nimic...nu am modificat pozitia acceleratiei, nu am atins nimic...efectiv, din senin si-a revenit. Pana in acel moment consider ca motorul era mai rece (era proaspat pornit), apoi s-a incalzit si..voila! Singurii factori pe care ii pot lua in calcul sunt temperatura motorului (care creste dupa pornirea motorului) si timpul trecut de la pornire...deci problema asta e dependenta ori de temp motorului, ori de timpul de functionare. Poate pare stupid, dar eu m-am gandit ca daca e o problema electrica poate ca are vreo legatura si cu timpul scurs de la pornirea motorului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca mai are cineva idei...astept cu nerabdare :)

 

Mersi!

 

De la simplu la complex:

 

- incarca bateria;

- schimba bujia;

- verifica bobina de aprindere;

- verifica pipa si fisa;

- verifica pick-up -ul (AC magneto)

- verifica CDI-ul (igniter- ul)

- verifica jocul termic la supape;

 

Carburatorul nu are nimic!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bateria, din cate stiu eu, nu are treaba cu functionarea motorului...am vazut functionand un XT care avea bobinele din motor chinuite si nu incarca deloc...si mergea numai cu curentul din baterie (se termina bateria-se oprea motorul).

 

Bujia o voi schimba de proba cu una buna, la fel si pipa si bobina si CDI-ul. Magneto-ul nu stiu cum sa il verific si cu supapele ma voi juca pe viitor daca gasesc sa-mi cumpar niste lere pt ca aici, la Cluj, nu am decat o trusa de tubulare, o trusa de fixe si 2 clesti, patenti...deci nu prea am scule potrivite pt reparatii complexe-evident nici cunostinte extraordinare, de aceea intreb pe forum :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fa testul urmator: motorul rece, stat, etc. iei un foehn de care vrei tu, si incalzesti zona carburator-galerie de admisie. Pornesti cu carbul preincalzit. Daca e treaba termica din carb o sa iti dai seama asa(jivraj, componente care se dilata dupa ce 15 minute de aer cald vine de la cilindru). Daca nu e din carb, si e electrica, preincalzitul carbului nu ajuta nici nu strica.

 

E logic ce spui tu, orice chestie alimentata cu tensiune are o perioada de incalzire, dupa care intra in regim. Doar ca la electronice, tot ce e pe siliciu-tranzistori, diode etc, cu temperatura se ambaleaza si eventual nu mai merge modulul, nu sa isi revina.

 

 

Inca una din afara cutiei - in 15 minute se incalzeste si toba - ar putea fi ceva de acolo?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bateria, din cate stiu eu, nu are treaba cu functionarea motorului...

Pai se pare ca nu pre stii!

Daca ai impresia ca te-am pus sa faci verificarile alea ca asa am vrut eu, te inseli!

Sunt luate din manual, unde, ce sa vezi, e si bateria trecuta ca fiind o cauza a unei functionari defectuoase a motorului!

Dar tu faci cum crezi, e motorul tau!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@owene, am sa incerc si modalitatea asta (am sa incerc si incalzirea carbului si a altor chestii care se pot incalzi de la curentul de aer cald ce vine din fata, de exemplu CDI-ul ala care e langa baterie).

 

@alex-en, nu sustin ca stiu sigur treaba cu bateria, daca eram atotstiutor nu ceream sfaturi nimanui si faceam cum ma taia capul. Am sa incerc si cu alta baterie cum zici, dar eu ti-am zis un caz concret pe care l-am vazut live (mobra nu incarca deloc, dar motorul functiona cu curent din baterie)...so...nu aveai motive sa te oftici asa :cheers:

 

Mersi de sfaturi! Fug sa mai fac incercari :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

schimba bujia, asta e o idee buna, am avut si eu bujie ciudata, dadea "misfire", dupa care mai mergea bine o jumatate de zi. Bujiile merg in mediu fierbinte si apar tot felul de dilatari.

 

Puna mana si pe fisa, nu cumva sa vibreze conexiunea pipa-bujie, si dupa 15minute bujia se incinge, se dilata si se strange treaba. Daca joaca, ai misfire acolo si pierzi putere ca nu ai toate scanteile. Nu te costa nimic sa verifici.

 

Noroc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da..am tot zis ca incerc cu alta bujie, dar inca nu am avut ocazia. Am sa o scot maine ca sa o am de model si merg la un magazin si imi iau una noua ca oricum nu strica sa am o rezerva in trusa de scule. Pipa e fixa si pe bujie si pe fisa, la fel si fisa pare ok si sta foarte bine si in bobina.

Toate contactele de la aprindere le-am dat cu spray...maine dimineata am sa incerc faza cu foehn-ul prima data si apoi merg sa iau si alta bujie. Daca reusesc sa o readuc pe drumul cel bun va dau de stire...momentan toate-s bune, totul arata bine, numai comportamentul lasa de dorit :)

 

Deocamdata mersi mult de sfaturi!

==============================================================

Astazi am incercat si cu alta bujie...se comporta exact la fel.

Deocamdata o las asa pana se agraveaza problema sau pana ii trece de la sine pentru ca nu stiu ce sa mai incerc :)

Editat de dantu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema este ca tu nu ai scule. In Cluj sunt multi motociclisti. Ai putea sa intrebi pe sectiunea regionala cine are scule, cunostinte si este dispus sa te ajute cu o verificare. Sunt sigur ca vei gasi pe cineva care nu este foarte ocupat. Toate verificarile pe care ti le-am scris pe topicul de XT, se pot face in ~5 ore fara sa fie graba, bagand cate o bere din cand in cand.

 

Toate cele bune si succes!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E o idee, dar weekend-ul asta voi merge asa cu ea si apoi voi vedea ce e de facut. Azi dimineata am mers cu ea si in acele prime 10 minute dupa pornire avea relantiul scazut, dupa care motorul si-a revenit si a urcat si relantiul, ceea ce ma duce iar cu gandul la rasf*t*t*l carburator pe care-l voi mai scoate curand sa il intreb ce mai face (sigur ii e si lui dor de mine cum imi e si mie de el).

 

Daca o scot la capat am sa scriu, daca nu...nu :))

 

Mersi!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai incercat si fara acel filtru de dacie sa vezi daca mai face?

Verifica sa vezi daca furtunul care alimenteaza carburatorul nu face vreo burta pe care sa apara bule de aer care pana la amorsarea circuitului pot creea probleme de debit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Incearca sa tragi de acceleratie mai brusc in primele minute de functionare, sa o provoci sa dea rateu. Sau mergi in treapta a treia, la turatie de ralanti si trage mai brusc de acceleratie. Rateu in toba inseamna amestec bogat, rateu in carburator inseamna amestec sarac. Putina grija daca da rateuri in carburator, sa nu ia foc mobra.

 

Ai zis ca bujia are culoare buna (cafenie). In situatia ta nu este relevanta culoarea bujiei fiindca o verifici dupa ce motorul a functionat corect. Ai putea sa verifici bujia chiar atunci cand motorul incepe sa mearga bine, dar nu stiu daca cele 10 minute de mers prost sunt de ajuns sa ii schimbe culoarea...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@binox: Exclus, am verificat si curge cu debit satisfacator. Filtrul, daca il golesc, dureaza pana se reumple la loc, dar in final e plin si nu are bule de aer...si oricum..nu se comporta ca si cum i s-ar termina benzina din camera, deci nu vine in nas daca merg in sarcina timp indelungat ci pus si simplu demareaza foarte greu si nu ajunge la turatia maxima normala atunci cand e rece. E ciudata :)

 

@Andrei D, cred ca daca trag brusc de acceleratie nu imi da rateuri de niciun fel ci se tureaza, insa in alea 10 min se tureaza f greoi si nu ajunge la turatia maxima normala, dar am sa incerc sa o mai bruschez de proba...

In schimb imi da niste rateuri in frana de motor, le da in toba. De exemplu: demarez, dau a doua si daca las acceleratia imi pocneste putin in frana de motor, dar asa face din martie de cand am dat prima tura cu ea...deci rateurile le dadea cam la fel si inainte de problema.

 

Am sa incerc sa scot bujia si imediat dupa functionarea defectoasa din primele 10 min dupa pornire si am sa vad culoarea...e o idee buna la care nu m-am gandit :)

 

Mersi!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca verifici bujia inainte ca temperatura de functionare sa fie atinsa nu vei gasii decat bujia neagra! ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Te referi la temperatura de functionare a bujiei sau a motorului? Te intreb fiindca eu stiu ca busjia isi atinge temperatura de functionare in aprox.2 minute (variaza de la o cifra termica la alta) iar motorul isi atinge temperatura de funtionare in 5-10 minute.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...