stokerel Postat Iulie 6, 2012 Share Postat Iulie 6, 2012 Se da o Honda CBF600 model '05 (carburatie) echipata cu o baterie Varta schimbata in primavara si o alarma Scorpio sr-i900 montata in primavara trecuta. Totul a functionat perfect pana acum doua zile cand dupa o plimbare de vreo doua ore prin oras m-am intors la birou, am oprit motorul si nu a mai vrut sa porneasca: pus contactul pe ON, farul si bordul s-au aprins ca de obicei dar la apasarea butonului de start s-a auzit un clic apoi bordul si farul s-au stins - electromotorul nu a apucat sa invarta nimic. In continuare, pus contactul pe off, apoi pe on din nou si nimic, nu se aprindea bordul, nimic - cand am pus contactul iar pe off din alarma a inceput sa iasa un zgomot ciudat, anormal (ca un carait) care nu s-a oprit decat cand am deconectat fizic alarma. Prin urmare, cu contactul pe ON motorul nu reactiona in nici un fel, nici un bec aprins, doar daca comutam pe semnalizare se auzea un zgomot anormal din releul de semnalizare din codita. Buuun, suspectez releul de incarcare si bateria descarcata dar si alarma ca fiind de vina, am luat masurat bateria, avea 12,3V, am pus-o pe redresor... A doua zi am pus-o pe motor, nu am mai alimentat deloc alarma, am conectat doar borna + a bateriei la motor si am masurat curentul intre borna de minus a bateriei si cablul de minus al motorului -> curent de pierdere de vreo 40microA, mult sub limita acceptata de 1mA. In continuare am conectat si minusul la motor, am pus contactul, totul s-a aprins si motorul a plecat din prima. Am masurat si tensiunea pe borne la 5000rpm, cu faza lunga aprinsa, ca la manual si tensiunea de incarcare era undeva la 13.8V - in parametri. Am oprit motorul, l-am mai pornit o data si a fost ok, apoi am zis sa conectez din nou alarma ca sa incerc sa izolez problema. Pus contactul pe ON, s-a aprins bordul, apasat start - click - pauza... la fel ca mai inainte. Ajung la concluzia ca totusi alarma este de vina, o deconectez total, dar la contact pe ON bordul tot nu se aprinde, doar cand activez avariile sau semnalizarea releul de semnalizare scoate acelasi carait ciudat. Care e buba? Am masurat bateria si are 12.8V la borne, deci nu pare descarcata; totusi nu se aprinde nici un bec. Am verificat toate sigurantele si sunt ok. Mufele de asemenea sunt ok si oricum motorul nu s-a miscat intre timp. Alarma sa fi pus bateria in scurt circuit si sa o fi belit, chiar daca multimetrul imi arata o tensiune corecta la borne? Unde e problema? Ma gandesc ca la o baterie descarcata macar palpaiau putin becurile pe bord, dar nu se aprinde absolut nimic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Iulie 6, 2012 Share Postat Iulie 6, 2012 Se da o Honda CBF600 model '05 (carburatie) echipata cu o baterie Varta schimbata in primavara si o alarma Scorpio sr-i900 montata in primavara trecuta. Totul a functionat perfect pana acum doua zile cand dupa o plimbare de vreo doua ore prin oras m-am intors la birou, am oprit motorul si nu a mai vrut sa porneasca: pus contactul pe ON, farul si bordul s-au aprins ca de obicei dar la apasarea butonului de start s-a auzit un clic apoi bordul si farul s-au stins - electromotorul nu a apucat sa invarta nimic. In continuare, pus contactul pe off, apoi pe on din nou si nimic, nu se aprindea bordul, nimic - cand am pus contactul iar pe off din alarma a inceput sa iasa un zgomot ciudat, anormal (ca un carait) care nu s-a oprit decat cand am deconectat fizic alarma. Prin urmare, cu contactul pe ON motorul nu reactiona in nici un fel, nici un bec aprins, doar daca comutam pe semnalizare se auzea un zgomot anormal din releul de semnalizare din codita. Buuun, suspectez releul de incarcare si bateria descarcata dar si alarma ca fiind de vina, am luat masurat bateria, avea 12,3V, am pus-o pe redresor... A doua zi am pus-o pe motor, nu am mai alimentat deloc alarma, am conectat doar borna + a bateriei la motor si am masurat curentul intre borna de minus a bateriei si cablul de minus al motorului -> curent de pierdere de vreo 40microA, mult sub limita acceptata de 1mA. In continuare am conectat si minusul la motor, am pus contactul, totul s-a aprins si motorul a plecat din prima. Am masurat si tensiunea pe borne la 5000rpm, cu faza lunga aprinsa, ca la manual si tensiunea de incarcare era undeva la 13.8V - in parametri. Am oprit motorul, l-am mai pornit o data si a fost ok, apoi am zis sa conectez din nou alarma ca sa incerc sa izolez problema. Pus contactul pe ON, s-a aprins bordul, apasat start - click - pauza... la fel ca mai inainte. Ajung la concluzia ca totusi alarma este de vina, o deconectez total, dar la contact pe ON bordul tot nu se aprinde, doar cand activez avariile sau semnalizarea releul de semnalizare scoate acelasi carait ciudat. Care e buba? Am masurat bateria si are 12.8V la borne, deci nu pare descarcata; totusi nu se aprinde nici un bec. Am verificat toate sigurantele si sunt ok. Mufele de asemenea sunt ok si oricum motorul nu s-a miscat intre timp. Alarma sa fi pus bateria in scurt circuit si sa o fi belit, chiar daca multimetrul imi arata o tensiune corecta la borne? Unde e problema? Ma gandesc ca la o baterie descarcata macar palpaiau putin becurile pe bord, dar nu se aprinde absolut nimic. Langa releul de pornire ai o mufa rosie,cea care alimenteaza releul si instalatia,sub acea mufa ai si siguranta de 30A scoate mufa si siguranta,si verifica daca nu sunt oxidate. Mai verifica si masa,cea de pe motor si masa electrica din instalatia electrica. Bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kawazaki Postat Iulie 6, 2012 Share Postat Iulie 6, 2012 Langa releul de pornire ai o mufa rosie,cea care alimenteaza releul si instalatia,sub acea mufa ai si siguranta de 30A scoate mufa si siguranta,si verifica daca nu sunt oxidate. Mai verifica si masa,cea de pe motor si masa electrica din instalatia electrica. Bafta! Masoara si bateria cu alarma pusa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stokerel Postat Iulie 6, 2012 Autor Share Postat Iulie 6, 2012 salut, merci de reply. Am verificat si siguranta de 30A si mufa de la releul de pornire si sunt ok, nu par oxidate. O sa dau si cu niste spray de contacte pentru orice eventualitate, dar la ochi par perfecte. Verific acum si masa. Masoara si bateria cu alarma pusa. cu alarma conectata dar oprita (asa cum am incercat sa pornesc motorul mai devreme) creste curentul de pierdere cu aprox 40microA, tot nesemnificativ. Deci nu pare un scurt pe alimentarea alarmei. Ca si tensiune pe bornele bateriei cu alarma conectata la fel, nici o diferenta. In schimb cu bateria conectata (si alarma deconectata total) cand pun contactul, nu se aprind becurile cum spuneam mai sus, dar tensiunea pe bornele bateriei ajunge undeva la 10V - deci ceva trage curent de acolo, dar nu imi dau seama ce. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kawazaki Postat Iulie 6, 2012 Share Postat Iulie 6, 2012 salut, merci de reply. Am verificat si siguranta de 30A si mufa de la releul de pornire si sunt ok, nu par oxidate. O sa dau si cu niste spray de contacte pentru orice eventualitate, dar la ochi par perfecte. Verific acum si masa. cu alarma conectata dar oprita (asa cum am incercat sa pornesc motorul mai devreme) creste curentul de pierdere cu aprox 40microA, tot nesemnificativ. Deci nu pare un scurt pe alimentarea alarmei. Ca si tensiune pe bornele bateriei cu alarma conectata la fel, nici o diferenta. In schimb cu bateria conectata (si alarma deconectata total) cand pun contactul, nu se aprind becurile cum spuneam mai sus, dar tensiunea pe bornele bateriei ajunge undeva la 10V - deci ceva trage curent de acolo, dar nu imi dau seama ce. Atunci e clar unde e problema, daca ai garantie la alarma mergi acolo, alarmele au intre 2-3ani garantie. Cel mai probabil modulul alarmei "se defecta" Mai pot sa iti dau sfaturi ca: verifica mufele de la modul,senzori ( nu stiu cati are alarma ta) sa nu fie oxidati, de obicei se oxideaza si ei.Daca ai garantie mergi la respectivii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stokerel Postat Iulie 6, 2012 Autor Share Postat Iulie 6, 2012 da, cred ca alarma face probleme. Intrebarea e: de ce nu porneste acum? De fapt...de ce nu se aprinde nici un bec macar? S-a dus bateria? Totusi are 12.8V la borne... O sa-i verific legatura la masa maine dimineata, si incerc si cu bateria reincarcata tot atunci. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yoyo_man Postat Iulie 6, 2012 Share Postat Iulie 6, 2012 O fi avand voltaj bateria, dar nu mai are amperaj suficient pt pornire Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stokerel Postat Iulie 7, 2012 Autor Share Postat Iulie 7, 2012 da, se pare ca este bateria pana la urma - chiar daca imi arata tensiune corecta la borne nu mai are incarcare deloc, chiar si dupa ce a fost pusa pe redresor. Am testat cu o alta baterie buna si totul functioneaza ok, chiar si alarma. Totusi, este posibil sa pice o baterie asa subit? N-am mai auzit pana acum de un comportament ca asta... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan192 Postat Iulie 7, 2012 Share Postat Iulie 7, 2012 Ai verificat nivelul de electrolit in baterie? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Copfucker Postat Iulie 7, 2012 Share Postat Iulie 7, 2012 Totusi, este posibil sa pice o baterie asa subit? N-am mai auzit pana acum de un comportament ca asta... Am auzit, mie mi-a murit brusc in mers motorul, tot bordul stins, si n-a mai luat-o. Doar se aprindeau becurile la bord dar nu mai invartea electromotorul. Prima suspiciune a fost releul de incarcare, dar nu avea nimic. A doua sigurantele, si ele ok. Bateria in schimb era putin bombata. A decedat pe o caldura similara. Si inainte sa moara, n-a dat nici un semn gen pornit motor mai greu, voltajul tot statea pe la 12.3-12.4V. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorinm Postat Iulie 7, 2012 Share Postat Iulie 7, 2012 la 12.3 12.4 e dead. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stokerel Postat Iulie 8, 2012 Autor Share Postat Iulie 8, 2012 Am auzit, mie mi-a murit brusc in mers motorul, tot bordul stins, si n-a mai luat-o. Doar se aprindeau becurile la bord dar nu mai invartea electromotorul. Prima suspiciune a fost releul de incarcare, dar nu avea nimic. A doua sigurantele, si ele ok. Bateria in schimb era putin bombata. A decedat pe o caldura similara. Si inainte sa moara, n-a dat nici un semn gen pornit motor mai greu, voltajul tot statea pe la 12.3-12.4V. mda, exact la fel s-a comportat si a mea. Si tot asa, vad ca este putin bombata pe lateralele mici. N-am mai verificat nici nivelul de electrolit, e posibil sa se poata regenera dar nu cred ca merita oboseala si riscul sa imi crape de tot cine stie pe unde... Macar am profitat de ocazie sa studiez in amanunt circuitul electic al motorului Alta invatatura de minte a fost cu garantia la baterie - am luat-o in primavara dar nu am apucat sa fac garantia in timp util - cele 6-7 zile de la achizitie. Prin urmare...alti bani alta distractie cu o baterie noua... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Copfucker Postat Iulie 8, 2012 Share Postat Iulie 8, 2012 la 12.3 12.4 e dead. Nu chiar, pe la 12V e dead. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stokerel Postat Iulie 12, 2012 Autor Share Postat Iulie 12, 2012 problema rezolvata, am schimbat bateria si e totul ok. Am mai masurat o data incarcarea la service, pentru garantia bateriei si s-a confirmat ca e ok. Cel mai probabil a fost un defect de fabricatie la cealalta baterie - greu de inteles cum a picat in 3 luni / 3000km... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.