Jump to content
Sign in to follow this  
2Short

KTM 350 Freeride

Recommended Posts

Multumesc pentru idee, are logica ce spui, probabil ca releul cupleaza doar peste un anumit prag de tensiune, am sa probez si eu.

Numai bine!

dacă vrei Lasă-mi un pm cu nr tău de tel și îți trimit pe whatsapp câteva poze cu modificarea făcută ca sa nu arzi ceva pe acolo

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Ce topic fain, iar stiu cel mai bine aia care n-au avut/nu s-au dat cu obiectul in cauza.

Trebuie sa recunosc ca si eu am fost sceptic pana sa ma urc pe unul. Odata suit pe ea, mi s-a parut fantastic. Urcarile tehnice sunt o jucarie cu motocicleta asta.

Singurul dezavantaj il vad pe portiunile rapide, din cauza unghiurilor si suspensiei cam slabe comparativ cu gama EXC.

Avantajul major al acestei motociclete este faptul ca are o putere foarte liniara, cuplu mare si inaltimea seii mult mai jos ca la gama EXC, lucru care o face foarte usor de pilotat si in conditii mai dificile.Eu personal m-am simtit mult mai in control pe ea decat pe 300EXC, lucru care mi-a facut mare placere. Am simtit ca pot duce motocicleta unde vreau eu, fara sa flutur pe ghidon asa cum se intampla de foarte multe ori cu EXC-urile. Datorita puteii liniare, si faptului ca este relativ mica si poti sa-ti lasi greutatea unde trebuie ceea ce rezulta intr-o tractiune senzationala.

Concluzia pe care am tras-o eu este ca motocicleta asta este ideala pentru:

  • toti incepatorii fara exceptie
  • fete sau persoane mai mici de statura
  • enduristi de nivel mediu care au pretentia sa faca trasee mai grele
  • si de ce nu pt enduristi cu experienta la hard enduro
Cine stie, la anul daca toate se aranjeaza cum trebuie poate va dau un raport mai detaliat :D

 

Poti sa ma ajuti cu o parere, sunt nehotarat:
- Beta xtrainer
- freeride 350
- freeride 250
Am 1.68cm si 78kg, nu sunt complet incepator, acum ma dau cu un wr250r dar grupul cu care merg se da cam enduro si se simte greuttatea motocicletei - trebuie sa o schimb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Freeride 250. Am si e grozav de fain. E usor 100 kile la plin. Trage de jos. Ulei in amestec de 80:1 conform cartii. De la Yamaha WR250F a fost o trecere faina. Totul iese mult mai usor. Recomand model incepind din 2015. Mai vechi, ai de surubarit ceva mai mult. Dar se poate si asa. O sa schimbi bendixul si electromotorul cu model 2015.

Edited by textoru

Share this post


Link to post
Share on other sites

KTM 350 Freeride = un dezastru.

Dupa ce abia m-am obisnuit cu el si l-am laudat atata, mi-a facut figura!

La 140 de ore s-a gripat motorul din cauza angrenajului pompei de ulei, adica niste roti dintate din plastic.

'tui in gura de austrieci, cum plm s-au gandit ei sa puna angrenaj de plastic la cea mai importanta piesa dintr-un motor de 8000 de euro.

Pe langa asta am gasit filtrul de pe aspiratia pompei in baia de ulei, adica nu la locul lui, probabil boul ala care a montat motorul era mahmur sau doar idiot.

Baniuiesc ca pompa s-a blocat din cauza unei mizerii care a intrat in pompa, cu toate ca la demontare nu am gasit nimic si pompa se rotea usor.

Dupa reparatie am inlocuit si rotitele dintate cu unele facute din aluminiu.

Dubioasa treaba si foarte costisitoare, pai sa-ti mai iei KTM in 4 timpi?

In concluzie KTM in 4 timpi e un bull shit. (am inteles ca mai toate au acest angrenaj din plastic)

Share this post


Link to post
Share on other sites

am testat si eu un 350 2014, mi-a placut destul de mult insa franele sunt mult subdimensionate, dupa cateva coborari mai grele am ramas fara frane.

 

fierbe foarte repede, ventilatorul merge non stop

 

pe coborare lasa impresia de instabilitate fata de exc

Share this post


Link to post
Share on other sites

KTM 350 Freeride = un dezastru.

Dupa ce abia m-am obisnuit cu el si l-am laudat atata, mi-a facut figura!

La 140 de ore s-a gripat motorul din cauza angrenajului pompei de ulei, adica niste roti dintate din plastic.

'tui in gura de austrieci, cum plm s-au gandit ei sa puna angrenaj de plastic la cea mai importanta piesa dintr-un motor de 8000 de euro.

Pe langa asta am gasit filtrul de pe aspiratia pompei in baia de ulei, adica nu la locul lui, probabil boul ala care a montat motorul era mahmur sau doar idiot.

Baniuiesc ca pompa s-a blocat din cauza unei mizerii care a intrat in pompa, cu toate ca la demontare nu am gasit nimic si pompa se rotea usor.

Dupa reparatie am inlocuit si rotitele dintate cu unele facute din aluminiu.

Dubioasa treaba si foarte costisitoare, pai sa-ti mai iei KTM in 4 timpi?

In concluzie KTM in 4 timpi e un bull shit. (am inteles ca mai toate au acest angrenaj din plastic)

 

 

Trist .

Incepe sa ma dezamageasca marca KTM , cu toate ca am doua in garaj . Acum vreo doua luni prietenii mei senior ridrers au facut o expeditie in Delta . Din 6 motoare , doua KTM -uri . Ambele au crapat . Unul de 300 2t (al unui neamt) a ramas fara foia de angrenaj , el fiind nou de cateva luni cumparat , iar celelalt un 690 , i s-a dus cutia si nu mai intra decat in vit 1 si 2 .

 

Deocamdata Freerider-ul meu de 350 merge bine ( are doar un an vechime ) . Totusi mi se pare prea nervos cu o compresie si avans prea mare . Efectiv mi-a strambat dintii inspre spate la ambele pinioane . Nu am mai intalnit asa ceva pana acum decat la unul din Varadero (SD 1) care stramba dintii pe fata ca urmare a franei de motor inspre inainte .

 

Ca o concluzie pot spune ca Fr 350 este o motocicleta ideala pentru locuri dificile si cățărare . .

Te bagi cu ea prin locuri inaccesibile pe unde nu prea pot sa mearga altele . Am vazut si din filmarile dumitale niste secvente interesante .

 

am testat si eu un 350 2014, mi-a placut destul de mult insa franele sunt mult subdimensionate, dupa cateva coborari mai grele am ramas fara frane.

 

fierbe foarte repede, ventilatorul merge non stop

 

pe coborare lasa impresia de instabilitate fata de exc

Franele sunt suficient de functionale , iar daca ramai fara frane ceva nu este in regula . Intradevar variantele 2012-14 au fost echipate cu niste porcarii de la biciclete . Incepand 2015 au pus frane cu indicativul KTM pe ele .

 

Fiind un motor fortat trebuie mers numai cu 10W 60 .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Domnul Nicon, ceea ce nu ai inteles dumneata pe parcursul acestui topic este ca aici vorbim de Freeride 350 folosit la hard enduro (conform forumului in care ne aflam). Si, cand spui ca ramai fara frane pe o coborare, te referi ca e o coborare lunga, unde efectiv dupa un timp iti fierbe lichidul de frana in instalatie de la atata franare continua, si ramai brusc fara frane. Mi s-a intamplat asta si la motorul meu, rezolvarea fiind schimbarea lichidului actual cu unul cu punct de fierbere superior. Dar, cand si franele sunt subdimensionate fata de greutatea motorului, efectul de fierbere fiind mult mai des, atunci chiar e o problema cand te bagi pe trasee grele, cu coborari lungi.

De asemenea, Freeride are un sasiu mai mic decat EXC, distanta dintre roti fiind mai mica. E buna pe un tziki-tzaki, pentru ca poti sa-i ridici fata mai usor, insa pe o urcare pe care o faci la limita, fata i se ridica mai mult decat la un EXC, iar datul peste cap e mult mai frecvent.

Si, nu in ultimul rand, mie mi se pare o anomalie faptul ca faci un motor enduro, numai bun de intrat prin covoare de frunze uscate (cum au inceput deja sa apara prin padure), si ii pui evacuarea pe sub motor, cu risc de aprindere a frunzelor (daca te afunzi prea mult in ele).

 

Ca si o experianta personala: Cunosc un singur om cu Freeride 350, ma plimb cu el de vreo 3 ani. Am dat foc odata la un morman de frunze cand am intrat in el, si de-abia l-am stins. Dar, nu stiu eu cum se face, insa acest Freeride are tot timpul probleme. Ba cu electromotorul, ba cu injectia, etc. Problema e ca, oricat l-a dus pe la specialisti, tot timpul se chinuie cu el cand iese. Ba porneste bine la garaj dar, dupa ce se incalzeste bine, porneste greu in teren, ba nu mai porneste dimineata, etc. Per total, un motor mult prea complicat pentru simplicitatea ce se cere in hard enduro (aici trebuie sa ai un motor simplu, ca sa-l faci sa mearga daca-ti crapa in teren).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi-am facut putin timp si de Freeride .

 

Aici am fost mai multe motociclete printre care si EXC 350 doua . Nu au reusit sa faca fata la Freeride 350 .

 

 

Printre altele , sunt la al doilea Freeride si pot spune ca de trei ani am reusit sa le cunosc destul de bine . Pentru Hard Enduro sunt excelente daca asta iti doresti . Constructorul austriac a cautat sa obtina din motorul de 350 un cuplu maxim pe o plaja de turatii mici si moderate ceea ce EXC-ul nu poate . Pentru ceea ce mi-am dorit , este motocicleta ideala . Pot sa ma bag cu ea "pe unde a dus ... iapa " si ies la liman mai ales ca merg mai tot timpul de unul singur .

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nicoane

sunt de acord cu tine ca e usoara, manevrabila, are cuplu, da nu-i de hard enduro in nici un caz.. E pentru noi astia mai trecuti, ca-i mai putin nervoasa si usor de controlat. De ce au toti profi 300 in doi timpi?

Cat despre mecanica e un rahat de motor fara fiabilitate si costuri uriase de intretinere fata de 2 timpi.

Dupa ce am patit-o cu pinioanele de plastic de la pompa de ulei, alta belea saptamana trecuta.

Urcam o panta destul de grea si am prins cu roata spate un cablu de tractare ramas de la hotii de lemne. S-a invartit pe roata de vreo 4 ori dupa care a blocat-o. Dupa ce l-am scos cu chiu cu vai nu mi-a mai pornit la cheie. Noroc ca pornea la vale si asfel nu am ramas in drum.

Ce s-a intamplat? Blocandu-se roata s-a oprit motorul si presiunea de ulei a scazut. Intinzatorul de lant fiind impins de presiunea de ulei nu a mai presat lantul si mi-a sarit 2-3 dinti din cauza cablului care tragea roata in sens invers. Norocul a fost ca nu mi-a bulit supapele.

Am auzit eu ca unii pun intinzator mecanic da nu i-am bagat in seama, asa ca asta am facut si asta recomand la toti cu motoare cu intinzator hidraulic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si Freeride-ul lovestre din nou:

Dupa ce in ultimele 2 luni a primit electromotor nou si pompa de benzina noua, acestea fiind diagnosticate de catre un service cunoscut de KTM-uri ca fiind problema pentru care, din cand in cand, nu mai porneste, Freeride-ul s-a gandit sa ne faca in ciuda si sa se opreasca definitiv chiar in timpul cursei de la Monteoru de week-end-ul trecut. Noroc ca s-a oprit langa un forestier si am putut sa-l tractez pe prietenul cu Freeride-ul, ca altfel, daca se oprea prin vreo vagauna, nu stiu cum ne mai intorceam.

Asa ca. domnu' Nicon, daca dumneata ai un FR care merge, e o raritate, sa stii. Eu m-am convins pentru totdeauna ca e, vorba colegului, un rahat de motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pana acum nu am avut probleme cu FR 350 . Porneste la sfert si vara si iarna fara socul manual . Trage constiincios . Vireaza si se strecoara printre copacii cazuti excelent . Binenteles ca eu nu trag de ea la blana , mai ocolesc pici pi colea bălțile si noroaiele mari , mergand pe muchie pe unde altii nu reusesc .

Ca inconvenient ii reprosez faptul ca este mai scurta decat celelalte si la pante mari fiind si usoara pe fata , cam face probleme . Daca la 2t iti permiti sa ii reduci gazul cand esti in sarcina si sa jonglezi turatia la roata tractoare , la FR nu merge asa de bine . El are mersul sau si trage ca un tractoras pe plaje cu turatii mai mici . Desigur eu il compar mereu cu celalalt KTM pe care il am , SX 250 , foarte nervos si mai puternic .

 

La ultima iesire cu inca trei prieteni ( mai plini de hormoni decat mine ) si cu motociclete mai puternice (Exc 450, Honda CRF 250 si 450) , a mers excelent . Imi pare rau ca nu am reusit sa filmez mai mult deoarece Go Pro s-a descarcat ...

 

Zona este aceea unde a fost omorat de urs acel vanator de la stiri.

 

 

 

https://www.facebook.com/nicolae.constantin.10/posts/1371716042951181

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu sunt unul din proprietarii incantați de Fr . După remedierea unor mici probleme cu Pornirea de natura electronica motoreta nu a mai făcut nici o figura. Acum pompe de ulei gripate-sparte sau mai văzut și la alte modele-mărci dar nu apare pe nicăieri ca fiind o problema generalista de Fr , oricum odată cu introducerea injecției la 2 timpi sa va așteptați și la alea sa mai rămână prin pădure din motive stranii (de multe ori multă electronica strica).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ajuta si pe mine cineva cu un sfat tehnic? La un Freeride 350 4T, nu mai vrea sa porneasca in nici un fel. Doar daca ii pun benzina in clapeta atunci o ia dar dupa scurt timp se opreste. Daca scot injectorul de pe pozitia lui si ii dau la automat, pulverizeaza benzina. Sa fie presiunea prea mica a pompei de benzina? Stie cineva ce presiune trebuie sa faca pompa? Mentionez ca am schimbat si pistonul (pentru ca initial am crezut ca nu are compresie) dar defectul este acelasi si dupa schimbarea pistonului. Bujie ok, compresie ok. Ce-ar putea fi?

Si inca ceva - daca se gaseste kit pentru pornire la pedala ?

Multumesc mult!


» Post actualizat in 03 May 2018 05:27

Problema rezolvata: TPS nu era reglat OK.

Cu kitul de pornire la pedala daca ma ajuta cineva.

Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

La doi ani de exploatare ( fara defectiuni ) Freerder-ul meu model 2015 a reusit sa se rodeze si iata cum se joaca pe pante . Intotdeauna am avut ca element de comparatie celelalt KTM SX 250 care daca nu esti atent iti rupe mainile la accelerare .

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...