Jump to content
Sign in to follow this  
2Short

KTM 350 Freeride

Recommended Posts

nu fac ma misto, eu am inceput cam pe la 100 kile si cu o honda 200 in 4t. acum hai sa nu o dam in miss piranda, ca nu suntem noi ai mai jmekeri piloti. pentru fun ride 400 cmc in 4t sunt destul indiferent de greutate.

@ batranu...cauta drz 400, xr 400 , xr 650, exc 400,450, 525,wr 450. nu te uita la 2t ca nu cred ca ti se potriveste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce topic fain, iar stiu cel mai bine aia care n-au avut/nu s-au dat cu obiectul in cauza.

Trebuie sa recunosc ca si eu am fost sceptic pana sa ma urc pe unul. Odata suit pe ea, mi s-a parut fantastic. Urcarile tehnice sunt o jucarie cu motocicleta asta.

Singurul dezavantaj il vad pe portiunile rapide, din cauza unghiurilor si suspensiei cam slabe comparativ cu gama EXC.

Avantajul major al acestei motociclete este faptul ca are o putere foarte liniara, cuplu mare si inaltimea seii mult mai jos ca la gama EXC, lucru care o face foarte usor de pilotat si in conditii mai dificile.Eu personal m-am simtit mult mai in control pe ea decat pe 300EXC, lucru care mi-a facut mare placere. Am simtit ca pot duce motocicleta unde vreau eu, fara sa flutur pe ghidon asa cum se intampla de foarte multe ori cu EXC-urile. Datorita puteii liniare, si faptului ca este relativ mica si poti sa-ti lasi greutatea unde trebuie ceea ce rezulta intr-o tractiune senzationala.

Concluzia pe care am tras-o eu este ca motocicleta asta este ideala pentru:

  • toti incepatorii fara exceptie

  • fete sau persoane mai mici de statura

  • enduristi de nivel mediu care au pretentia sa faca trasee mai grele

  • si de ce nu pt enduristi cu experienta la hard enduro
Cine stie, la anul daca toate se aranjeaza cum trebuie poate va dau un raport mai detaliat :D Edited by Mark81

Share this post


Link to post
Share on other sites

intrebarea e la care dintre primele 3 categorii te incadrezi? :P

 

on topic.....si mie mi-a placut, e cea mai parfum din ce am incercat pana acum pe urcari urate, trial-style

Share this post


Link to post
Share on other sites

De cand am vazut-o si am citit despre ea mi s-a parut o motocicleta foarte tare pentru enduro: inaltime mai mica la sa, usoara aproape ca un 2T, motor in 4T si creata de niste profesionisti. Banuiesc ca stiu cei de la KTM cum se face si de ce are nevoie o motocicleta de enduro.

Si la SMAEB am vazut ca era si cu aproape 2.000 de euro mai ieftina fata de un EXC: 6.700 vs 9.600 sau asa ceva.

Plus multe filmulete pe Youtube care demonstreaza de ce este in stare micuta.

Dar cum era prezentata si de KTM, daca vrei extrem sau competitie, atunci ti-ar trebui un EXC. Pentru cei descrisi de Mark81, cred ca ar trebui sa fie prima optiune.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revin la 1 an dupa ce am pornit topicul asta. Intre timp am cumparat si un Freeride, asa ca pot sa-mi exprim o parere... mai informata.

 

Motocicleta este o bijuterie. Mi-a luat putin sa ma lepad de obiceiurile capatate de pe 2T, dar dupa 3 iesiri pot spune ca m-am acomodat.

 

Concret, urcarile care inainte imi faceau probleme acum imi pun un zambet urias pe fata. Plecarile din panta abrupta sunt mult mai abordabile, inainte ori ma dadeam peste cap ori patinam aiurea. Cauciucurile stock de trial iti pot face surprize f. placute, dar te si pot trada in anumite situatii (oricum, astea-s consumabile deci nu se pun). Coborarile sunt mai dificile decat pe EXC-ul de 2T, probabil din cauza spatelui mai greut care tinde sa... te depaseasca. Oricum, m-am mai acomodat cu acest aspect si in principiu se rezolva daca te joci cum trebuie cu franele. Cuplul este urias, iar treapta a doua este raspunsul mai tuturor intrebarilor. Fata este f. usoara si o asezi unde ai nevoie fara prea mult efort(personal eu mai am de lucru la acest capitol, dar motoreta poate). Suspensiile sunt o placere, saua e tare ca naiba, iar inaltimea... este tot prea mare pentru mine.

 

O concluzie de bun simt ar fi... daca dupa o zi istovitoare inca mai ai zambetul pe buze, atunci nu trebuie sa mai cauti alta motoreta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rotile alea de trial nu pun probleme in zonele mai mlastinoase sau in padure pe covor de frunze?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai, mai da detalii despre freeride-ul asta, nu te zgarci. :cheers: Poate vor si astia mai batrani sa stie detalii.

Plus ca ar merge niste poze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De astazi sunt si eu posesor de freeride, aper sa fi facut o alegere inspirata, pe masura efortului financiar :-)

2short mersi frumos pt ca ti-ai expus parerea aici, sa sti ca a contat in luarea deciziei. Ceva probleme aparute, de care sa ma pregatesc?



Avand multe parti expuse in cazul trantelor, am cautat sa cumpar scut motor. pe departe cel mai ok e cel de la outsider racing, pun link sper sa. nu se considere reclama www.outsiderracing.com/produs/scut-ktm-freeide.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

O surpriza cat se poate de neplacuta ... franele. nu stiu de ce, dar dupa nici o iesire ma lasa atat spatele, dar mai ales fata. din ce am povestit cu alti posesori de Freeride e la ordinea zilei aceasta problema. un lucru elementar pentru un motor de enduro, facut praf de ktm ... le-a trebuit colaborare cu Formula

Share this post


Link to post
Share on other sites

hai ca daca o modificati cum trebuie pe unde trebuie, iese de un exc :))))))

Share this post


Link to post
Share on other sites

m-am documentat si cica ar merge ca solutie ... mai buna decat ce e acum, sa pui pompa si maneta de ktm exc cu ceva reductie de la 10 mm la 8 mm pentru furtunas, iar la roata exista ceva disc flotant. wtf, vorba luo soso, inca putin si facem exc din el

Share this post


Link to post
Share on other sites

vorba mare aia cu asteptatul 2-3 ani dupa lansare pana sa cumperi un model nou

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am si eu freeride de aproximativ 1 an.

I'am schimbat softul + scos sitele din evacuare + gaurit evacuarea pe dinauntru + scos buretele ala de la filtru (am mai comandat si un filtru sport twinair)

Acum trage incomparabil mai tare fata de stock si sunt super multumit.

Motorul e pentru distractie si nu-ti mai vine sa te dai jos de pe el. Nu e facut sa mergi cu viteza ci mai de graba un enduro spre trial. E facut sa mergi incet, sa te cateri cu el si sa te bagi pe oriunde.

Mai zicea cineva ca e important sa zambesti la sfarsitul zilei --> exact asa e: se termina ziua si nu vrei sa te mai dai jos de pe el.

 

Am mai avut rm125, rm250, kxf450R, ktm 530 --> Le-am schimbat de le-a luat draq.

Ies la enduro doar in we deci nu sunt vreun racer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Confirm, e motorul ideal pentru cei ce ies doar la sfarsit de saptamana, ia zi mai treci pe altceva curand?

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-am dat si eu o zi pe mobra lui 2short drept pt care o sa-mi dau cu parerea despre mobra. Spun din capul locului ca nu este o parere avizata, asa ca nu sariti la jugulara.

 

Intai ce mi-a placut:

Pai in primul rand comportamentul motorului care trage de la relanti.

Pe urma suspensia care este bestiala.

Si evident greutatea avand in vedere ca mobra cu care sunt obisnuit este de doua ori mai grea.

 

Ce nu mi-ai placut:

Pai in primul rand ciclistica. Am 1.69 si stateam cumva inghesuit, ghemuit pe mobra cred ca cineva de 1.90 ar avea serioase probleme de ergonomie.

Al doilea lucru motorul. La rece nu porneste ( este primul motor pe injectie pe care il vad cu problema asta, unul din avantajele majore ale injectiei fiind exact pornirea usoara la orice temperatura si/sau altitudine)

De aici lucrurile devin hilare. Cand e rece si nu porneste iese in neutral. Cand e calda si porneste nu mai iese in neutral.

Alt lucru care m-am deranjat a fost saua. O banca de lemn e mai confortabila.

Si in ultimul rand prea usoara pe fata. Am lasat asta la urma intrucat multi mi-au zis ca asta este un avantaj, dar asta este parerea mea si deci subiectiva.

 

Can atat am avut de spus.

Edited by ERU

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai uitat sa mentionezi la ce nu ti-a placut faptul ca intretinerea se face la ore de functionare in loc de numar de kilometri. Asa e?

Punctul 1 - ar trebui sa se numeasca pozitia pe mobra, ergonomia, nu ciclistica. Oricum, 90% din timp ar trebui sa se mearga in picioare.

Punctul 2 - probleme cu socul electronic, ca sa zic asa

Punctul 3 - am impresia ca asta caracterizeaza cam toate cutiile EXC, inclusiv a mea care e din hat alta generatie

Punctul 4 - vezi punctul 1

Punctul 5 - asta face parte din ciclistica. Avand in vedere ca FreeRide are concepte provenite din trial, nu putem decat sa credem ca asta e un avantaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Confirm, e motorul ideal pentru cei ce ies doar la sfarsit de saptamana, ia zi mai treci pe altceva curand?

Nu cred ca-l mai schimb decat daca iese ceva mult mai usor in 4t

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-am dat si eu o zi pe mobra lui 2short drept pt care o sa-mi dau cu parerea despre mobra. Spun din capul locului ca nu este o parere avizata, asa ca nu sariti la jugulara.

 

Intai ce mi-a placut:

Pai in primul rand comportamentul motorului care trage de la relanti.

Pe urma suspensia care este bestiala.

Si evident greutatea avand in vedere ca mobra cu care sunt obisnuit este de doua ori mai grea.

 

Ce nu mi-ai placut:

Pai in primul rand ciclistica. Am 1.69 si stateam cumva inghesuit, ghemuit pe mobra cred ca cineva de 1.90 ar avea serioase probleme de ergonomie.

Al doilea lucru motorul. La rece nu porneste ( este primul motor pe injectie pe care il vad cu problema asta, unul din avantajele majore ale injectiei fiind exact pornirea usoara la orice temperatura si/sau altitudine)

De aici lucrurile devin hilare. Cand e rece si nu porneste iese in neutral. Cand e calda si porneste nu mai iese in neutral.

Alt lucru care m-am deranjat a fost saua. O banca de lemn e mai confortabila.

Si in ultimul rand prea usoara pe fata. Am lasat asta la urma intrucat multi mi-au zis ca asta este un avantaj, dar asta este parerea mea si deci subiectiva.

 

Can atat am avut de spus.

Punctul 1: Stai inghesuit ... pe sa nene, intr-adevar, te cam invita motorul sa stai in picioare, ceea ce nu e DELOC un lucru rau, o data ce te obisnuiesti sa stai in picioare ti se va parea aiurea sa stai jos

Punctul 2: LA RECE, musai tragi socul cand ii dai buton, porneste foarte repede, daca nu porneste repede inseamna ca e bai fie cu bateria fie cu ceva filtre de benzina ce ar trebui schimbate. Dupa ce il pornesti cu socul, il lasi 20 de secunde sa mearga cu socul si apoi cel putin 5 minute sa mearga la relanti sa se incalzeasca. Daca faci asta, ulterior ai un motor pregatit de tura. Daca ii tot dai buton la rece fara soc, din auzite spun ca poti strica injectia.

Din nou legat de sa, ideea motorului e sa te simti confortabil pe el ... in picioare, statul in sa e pentru momentele cand vrei sa te odihnesti pe motor. Evident ca e tare, daca era moale iti dai seama ca deformai tot ce e sub ea.

Cand ti se pare ca e prea usoara fata ... schimba in treapta superioara, o sa iti dispara senzatia

Share this post


Link to post
Share on other sites

FREERIDE ARE SHOC??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ooooo da, mi l-a aratat si mie cineva, nu l-am descoperit singur. E foarte bine ascuns te asigur. Accesul e de pe partea stanga a mobrei, exact sub rezervor, e un buton negru cu alb in mijloc pe care il tragi cand e motorul rece, porneste la sfert. Altfel, ii dai la buton pana te plictisesti



ma rog, e o chestie idioata pana la urma, pentru ca am cautat tot "owner's manual" dupa acest minunat soc si nu am gasit nimic. Daca e nevoie fac un filmulet si il pun aici, just ask !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toate motoarele au "soc". La alea mai vechi, pe carburatie, socul era manual.

Soc = choke = a se ineca. Toate motoarele trebuiesc inecate cand sunt reci. Interesant cum, totusi, un motor pe injectie, calculator, alea, alea, are soc manual.

Share this post


Link to post
Share on other sites

choke

Share this post


Link to post
Share on other sites

lasand deoparte lectia de engleza, pentru care va multumesc, intrebarea mea era legata de prezenta socului manual pe un motor cu injectie. Nu tocmai ideea ajustarii permanente a parametrilor de aprindere si injectie este marele avantaj? Chiar dubios, insa poate ca asa au mai scapat de ceva electronica in plus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta m-a mirat si pe mine dar poate injectia asta au pus-o doar de dragul legii europene cu obligativitatea injectiei pe orice motor inmatriculabil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...