Sari la conținut

Reconditionare/restaurare IJ 350 din 1960


daniancu06
 Share

Postări Recomandate

  • 2 weeks later...
  • Răspunsuri 195
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Cat te-au costat cauciucurile?

 

Intreb asta pentru ca urmeaza sa incept si eu un proces de "rerestaure" :grinbandit: tot pentru un IJ '56.

Eu am reconditionat motocicleta acum 10 ani si de atunci am facut foarte multi kilometrii cu ea, pe foarte multe tipuri de drum; in plus reconditionarea facuta in graba si-a spus cuvantul.

Acum vreau sa ii dedic mult mai mult timp din punctul asta de vedere si o sa fiu mult mai atent la unele detalii, mai ales ca nu mai este folosita ca motocicleta de fiecare zi.

In ceea ce priveste rotile si eu am procedat atunci la fel ca tine, le-am curatat si le-am vopsit. Aucm vreau sa fiu mai atent, sa demontez spitele si sa le curat pe fiecare in parte si apoi sa le nichelez sau sa le vopsesc; de asemenea vreau sa fac tamburul cum a fost original, cu capacul din stanga nichelat sau vopsit bronz, platoul pe care se prind sabotii polisat...etc. O sa fie mult mai mult de lucru...si acum vorbesc doar de o roata :grinbandit: , dar rezultatul o sa se vada.

 

Pentru instalatia ta electrica iti sugerez sa o lasi asa cum este pe 6v daca o folosesti ca pe o motocicleta "de duminica". Acum gasesti baterii de 6v pe toate drumurile. Multi le treceau inainte pe 12v pentru ca nu mai gaseau baterii.

Sungurul avantaj daca o treci pe 12v este ca o sa ai o lumina mai buna, dar daca nu mergi noaptea in afara orasului nu te prea intereseaza.

Bafta la reconditionare!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Anvelopele sunt una 3.75/19 - 240 lei cu camera si cealalta e 3.25/19 170 lei cu camera.

Platoul de la saboti l-am polishat si eu, arata altfel...m-am gandit si eu la nichelat sau cromat spitele dar e f scump, mai bine cumperi altele noi. Bafta si poate facem schimb de experiente...

 

Am nevoie de ajutorul vostru. Am ajuns la curatat motorul. Am o problema cu o saiba, e cea cu sageata rosie din poza. (poza e inainte de curatare ) Nu am fost atent de unde a cazut cand l-am desfacut. E de acolo sau din alta parte?

69006525134977513605137.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Anvelopele sunt una 3.75/19 - 240 lei cu camera si cealalta e 3.25/19 170 lei cu camera.

Platoul de la saboti l-am polishat si eu, arata altfel...m-am gandit si eu la nichelat sau cromat spitele dar e f scump, mai bine cumperi altele noi. Bafta si poate facem schimb de experiente...

 

Am nevoie de ajutorul vostru. Am ajuns la curatat motorul. Am o problema cu o saiba, e cea cu sageata rosie din poza. (poza e inainte de curatare ) Nu am fost atent de unde a cazut cand l-am desfacut. E de acolo sau din alta parte?

69006525134977513605137.jpg

 

asa ai sa montezi totul la loc cu silicon?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am curatat toate piesele cu motorina, le-am pus la locul lor si am folosit silicon rosu, rezistent la temp mari.

 

Am nevoie de capacelul, cred ca transparent, prin care se verifica nivelul de ulei. Unde pot gasi asa ceva? Pot sa folosesc ceva de genul timthumbphpnh.jpg dar o varianta mai ieftina de atat?

 

Mosul ii pusese un dop pluta de la sticla de vin :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multam, nu stiam. Exista vreo solutie sa astup acea gaura fara sa iau cablu de km?(nu ma intereseaza km de fapt) S-o astup cu poxipol?

 

20121023092809.jpg

 

Am mai observat o chestie: la mine, bujia este pe partea dreapta, e normal? Conteaza f mult? Din ce poze am tot vazut, ar trebui sa fie pe stanga...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multam, nu stiam. Exista vreo solutie sa astup acea gaura fara sa iau cablu de km?(nu ma intereseaza km de fapt) S-o astup cu poxipol?

 

20121023092809.jpg

 

Am mai observat o chestie: la mine, bujia este pe partea dreapta, e normal? Conteaza f mult? Din ce poze am tot vazut, ar trebui sa fie pe stanga...

 

A fost montata in locul decompresorului(nu conteaza unde e bujia cit timp e buna si da scinetie pt.o ardere completa)Atentie si la ce bujie folosesti ca multe din comert acuma nu au sinteie suficineta pt.o ardere completa,tre sa folosesti o bujie pt.motor in 2 timpi altfel nu va functiona cum trebuie.

 

Spor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e in locul decompresorului, ala e pe partea cealalta. Dupa orientarea aripioarelor, e pusa chiuloasa invers. Dar daca nu conteaza, nu umblu.

Am vazut cateva sfaturi legate de bujii, uleiuri, o sa iau ce am vazut ca recomanda toata lumea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exista vreo solutie sa astup acea gaura fara sa iau cablu de km?(nu ma intereseaza km de fapt) S-o astup cu poxipol?

Eu zic sa lasi poxipolu-n pace, ca nu stiu cum il mai scoti. Baga-i si tu un dop din orice si ai uitat de gaura. Cine stie, poate vrei vreodata cablu de kilometraj sau dai motorul cuiva care te va blagoslovi pentru inventie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A fost montata in locul decompresorului(nu conteaza unde e bujia cit timp e buna si da scinetie pt.o ardere completa)Atentie si la ce bujie folosesti ca multe din comert acuma nu au sinteie suficineta pt.o ardere completa,tre sa folosesti o bujie pt.motor in 2 timpi altfel nu va functiona cum trebuie.

 

Spor.

Asta cu bujiile care nu au scanteie suficienta e tare. De unde ai scos-o? O bujie are o valoare termica care trebuie sa corespunda cu ceea ce recomanda constructorul. De asemenea mai trebuie sa potriveasca diametrul filetului si lungimea lui. In rest evident ca exista bujii mai bune calitativ sau mai slabe, dar de la asta pana la a spune ca nu au scanteie suficienta... Cat despre bujii pentru motoare in doi timpi... intr-adevar intr-o vreme se fabricau si astfel de bujii, care se mai numeau si bujii cu electrod de suprafata, la care scanteia se producea intre electrodul central si circumferinta metalica, dar sincer eu nu am vazut niciodata in realitate o astfel de bujie si ma indoiesc ca mai sunt produse sau se pot procura de undeva. La o motocicleta veche , reconditionata dar fara pretentia de expozitie, cred ca cea mai utila modificare e trecerea instalatiei pe 12V, adoptarea unei bobine de inductie moderne si nu in cele din urma un sistem de aprindere electronic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta cu bujiile care nu au scanteie suficienta e tare. De unde ai scos-o? O bujie are o valoare termica care trebuie sa corespunda cu ceea ce recomanda constructorul. De asemenea mai trebuie sa potriveasca diametrul filetului si lungimea lui. In rest evident ca exista bujii mai bune calitativ sau mai slabe, dar de la asta pana la a spune ca nu au scanteie suficienta... Cat despre bujii pentru motoare in doi timpi... intr-adevar intr-o vreme se fabricau si astfel de bujii, care se mai numeau si bujii cu electrod de suprafata, la care scanteia se producea intre electrodul central si circumferinta metalica, dar sincer eu nu am vazut niciodata in realitate o astfel de bujie si ma indoiesc ca mai sunt produse sau se pot procura de undeva. La o motocicleta veche , reconditionata dar fara pretentia de expozitie, cred ca cea mai utila modificare e trecerea instalatiei pe 12V, adoptarea unei bobine de inductie moderne si nu in cele din urma un sistem de aprindere electronic.

 

Asta a fost si ideea mea. Am inlocuit dinamul de 6V cu un alternator de IJ de 12V, o bobina noua de 12V si ma gandeam si la aprinderea Gotronic ca sa fie tacamul complet. Sunt constient ca isi pierde din valoare dar am in vedere si partea practica, nu vreau s-o tin in garaj. Saptamana asta duc cateva piese la cromat si sper de saptamana viitoare sa incep asamblarea finala. Poate gasesc si un dop de cauciuc pana atunci...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu folosesc bujii Sinterom 14 N 15 la IJ-ul meu 56 (inca folosesc dinamul pe 6 V pe care am avut noroc sa-l cumpar NOS). Sunt foarte bune cu toate ca mi-ar trebui 14 N 9 dar din astea nu prea se gasesc.

Editat de Lolo_ID
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta cu bujiile care nu au scanteie suficienta e tare. De unde ai scos-o? O bujie are o valoare termica care trebuie sa corespunda cu ceea ce recomanda constructorul. De asemenea mai trebuie sa potriveasca diametrul filetului si lungimea lui. In rest evident ca exista bujii mai bune calitativ sau mai slabe, dar de la asta pana la a spune ca nu au scanteie suficienta... Cat despre bujii pentru motoare in doi timpi... intr-adevar intr-o vreme se fabricau si astfel de bujii, care se mai numeau si bujii cu electrod de suprafata, la care scanteia se producea intre electrodul central si circumferinta metalica, dar sincer eu nu am vazut niciodata in realitate o astfel de bujie si ma indoiesc ca mai sunt produse sau se pot procura de undeva. La o motocicleta veche , reconditionata dar fara pretentia de expozitie, cred ca cea mai utila modificare e trecerea instalatiei pe 12V, adoptarea unei bobine de inductie moderne si nu in cele din urma un sistem de aprindere electronic.

 

Am eu o galeata de buji care nu au scinteie cum trebuie,ce ti se pare tie ca nu am scris eu mai sus bine??

Am buji si de 2 timpi ,de 4 timpi ,cu care nu poti circula cum trebuie,scinteia este anemica ce am spus eu gresit?Daca te iei dupa ce scrie acuma pe bujiile astea noname nu mai circuli...ce naiba ca comertul e plin de buji contrafacute...

Eu la ij56 folosesc buji vechi care sint super si se simte diferenta destul de mare fata de cacaturile din comert..inseamna ca nu ai folosit tu destule buji sa vezi si diferenta intre ele..

Am folosit tot felul de buji si diferenta se simte in momentul in care prinzi o bjie buna...dar legat de buji tre sa ai si motor care sa nu traga aer fals,carburator reglat sa nu afume sau sa faca un amestec aer-benzina de 2 lei. uleiuil de amestec pe care il folosesti,cantitatea...etc..cind ai toate astea cum trebuie atunci te poti juca si cu bujiile pina dai de una care sa functioneze cum trebuie.

 

spor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta cu bujiile care nu au scanteie suficienta e tare. De unde ai scos-o? O bujie are o valoare termica care trebuie sa corespunda cu ceea ce recomanda constructorul. De asemenea mai trebuie sa potriveasca diametrul filetului si lungimea lui. In rest evident ca exista bujii mai bune calitativ sau mai slabe, dar de la asta pana la a spune ca nu au scanteie suficienta... Cat despre bujii pentru motoare in doi timpi... intr-adevar intr-o vreme se fabricau si astfel de bujii, care se mai numeau si bujii cu electrod de suprafata, la care scanteia se producea intre electrodul central si circumferinta metalica, dar sincer eu nu am vazut niciodata in realitate o astfel de bujie si ma indoiesc ca mai sunt produse sau se pot procura de undeva. La o motocicleta veche , reconditionata dar fara pretentia de expozitie, cred ca cea mai utila modificare e trecerea instalatiei pe 12V, adoptarea unei bobine de inductie moderne si nu in cele din urma un sistem de aprindere electronic.

 

 

 

Daca varful/electrodul central/ciocul bujiei are izolatorul crapat fi sigur ca nu va da scanteia intre cioc si electrodul lateral ci intre cioc (prin crapaturile din izolator) si interiorul corpului metalic al acesteia. De aici si expresia "scanteie insuficienta".

 

...cat despre ce zici tu ( """scanteia se producea intre electrodul central si circumferinta metalica, dar sincer eu nu am vazut niciodata in realitate o astfel de bujie""" ) te asigur ca nu s-a fabricat asa ceva niciodata pentru autovehicule fabricate pana in 1990.

In fotografia de mai jos vei vedea toate tipurile de bujii folosite de toti fabricantii de autovehicule, pana in 1990.

Pentru majoritatea motocicletelor vechi si mai ales la motocicletele IJ se folosea bujia "a" din fotografie.

post-47416-0-00843600-1351011178_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca varful/electrodul central/ciocul bujiei are izolatorul crapat fi sigur ca nu va da scanteia intre cioc si electrodul lateral ci intre cioc (prin crapaturile din izolator) si interiorul corpului metalic al acesteia. De aici si expresia "scanteie insuficienta".

 

...cat despre ce zici tu ( """scanteia se producea intre electrodul central si circumferinta metalica, dar sincer eu nu am vazut niciodata in realitate o astfel de bujie""" ) te asigur ca nu s-a fabricat asa ceva niciodata pentru autovehicule fabricate pana in 1990.

In fotografia de mai jos vei vedea toate tipurile de bujii folosite de toti fabricantii de autovehicule, pana in 1990.

Pentru majoritatea motocicletelor vechi si mai ales la motocicletele IJ se folosea bujia "a" din fotografie.

http://www.ngksparkplugs.com/products/spark_plugs/surface.asp

Na, cu ocazia asta am vazut si eu una si intr-o poza nu doar in desene prin carti romanesti din anii 80. Deci bujiile astea se folosesc la motoare Wankel[ care au aparut pe la sfarsitul anilor 50 parca], motoare rapide de ambarcatiuni etc. Exista, nu sunt un mit. Cat despre faptul ca in lucrarea in care am vazut vb de ele erau numite bujii 2 timpi, cred ca asta are de-a face cu faptul ca motoarele de ambarcatiuni mici rapide erau in marea majoritate in 2 timpi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...