Sari la conținut

Reconditionare/restaurare IJ 350 din 1960


daniancu06
 Share

Postări Recomandate

Salutare. Am revenit dupa aproape 2 ani de la deschiderea acestui topic. Am facut 1 an pauza la mesterit pe Ivan din lipsa de timp si din cauza unor probleme personale.

 

Am reinceput lucrul de unde ramasesem, adica destul de avansat, si anume la partea electrica. Am folosit urmatoarea schema:

 

QmGgtUL.jpg

 

Nu stiu daca am legat toate firele unde trebuie :( Atasez poze cu ce am facut eu. Problema mea e ca nu porneste, da scanteie dar nu porneste. Si nu stiu daca e doar din reglajul avansului sau sunt probleme la legaturi. Daca tin senzorul prins cu surub da scanteie, dar cand il plimb cu mana in jurul camei, de multe ori nu se intampla nimic. Si ar mai fi o problema: becul de la gotronic se aprinde cand DA scanteie, nu invers :(

 

Orice sfat e bine-venit

 

tpG7x6V.jpg

 

lgOMRnR.jpg

 

8JaCIjA.jpg

 

HGVbYX9.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 195
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Bine că eşti sănătos acum, asta contează.

 

Le-ai zăpăcit că m-ai cam băgat în ceaţă. Oricum, nuş' ce caută D+ ăla pe plusul bobinei.

 

Blocul de diode trebuie să fie prins BINE pe cadru, îşi ia masă prin unul din şuruburi.

 

Alde cărbune nu are nici o treabă cu blocul de diode, de la DF la unul din cărbuni iar ălălalt dat undeva la masă pe acolo pe undeva, iar la releul de încărcare vine un singur B+ de la contact.

 

ATÂTA.

 

Schema... corectă şi nu prea. Discutabil. Releul e de preferat electronic cu fir comparator, 61-le e lampa martor (vei da plus la un bec în bord şi adus fir la 61, când nu încarcă dă la masă şi îţi va aprinde becul), şi de preferat plusurile pe consumatori şi masa lor pe comenzi. Adică de exemplu la lampa de stop din spate duci plusul direct pe bec, continuitate prin întrerupătorul de la pedală, apoi la continuitate prin contact (nu vrei să ai stop pe frână şi fără contact pus) şi apoi la masă pe cadru.

La bobina de inducţie şi la releul de semnalizare preferabil montezi releul de putere, nu neapărat pentru putere cît pentru a alimenta becurile cu plus iar continuitatea lor să o pui prin comanda releului de semnalizare - comanda de pe ghidon.

 

Un sfat deci: caută releu de încărcare electronic cu fir comparator popular cunoscut "de dacie" făcut la ETH Tmoşoara, cutiuţa mică neagră cu fir comparator, o punde redresoare tot "de dacie", doi cărbuni buni şi cam atît. Ai avantajul că elementele astea le găseşti cam la orice magazin de piese auto oriunde ai fi prin ţară, şi releu şi diode (puntea se desface iar o pastilă-diodă costă 2-3 lei). A, şi nu mai stai după comoditatea celor care aduc piese originale :)

 

Spor la treabă!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dacă pui releu "de dacie", nu mai ai fir de 61 iar în acest caz ţi-ar trebui fir din nodul stelei de la alternator sau fir comun din trei diode suplimentare corespunzător fiecărei faze. Dioda Zener din schema ta nu prea are niciun rost deoarece şi o baterie bine încărcată depăşeşte cei 11 V ai curentului invers aferent respectivei diode, astfel că se stinge ledul şi cu motorul oprit. oricum, presupun că numai schimbi tu acum releul, aşa că varianta MotoComuniste de a corecta schema mi se pare şi mie cea mai potrivită.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bine că eşti sănătos acum, asta contează.

 

Le-ai zăpăcit că m-ai cam băgat în ceaţă. Oricum, nuş' ce caută D+ ăla pe plusul bobinei.

 

Blocul de diode trebuie să fie prins BINE pe cadru, îşi ia masă prin unul din şuruburi.

 

Alde cărbune nu are nici o treabă cu blocul de diode, de la DF la unul din cărbuni iar ălălalt dat undeva la masă pe acolo pe undeva, iar la releul de încărcare vine un singur B+ de la contact.

 

ATÂTA.

 

Schema... corectă şi nu prea. Discutabil. Releul e de preferat electronic cu fir comparator, 61-le e lampa martor (vei da plus la un bec în bord şi adus fir la 61, când nu încarcă dă la masă şi îţi va aprinde becul), şi de preferat plusurile pe consumatori şi masa lor pe comenzi. Adică de exemplu la lampa de stop din spate duci plusul direct pe bec, continuitate prin întrerupătorul de la pedală, apoi la continuitate prin contact (nu vrei să ai stop pe frână şi fără contact pus) şi apoi la masă pe cadru.

La bobina de inducţie şi la releul de semnalizare preferabil montezi releul de putere, nu neapărat pentru putere cît pentru a alimenta becurile cu plus iar continuitatea lor să o pui prin comanda releului de semnalizare - comanda de pe ghidon.

 

Un sfat deci: caută releu de încărcare electronic cu fir comparator popular cunoscut "de dacie" făcut la ETH Tmoşoara, cutiuţa mică neagră cu fir comparator, o punde redresoare tot "de dacie", doi cărbuni buni şi cam atît. Ai avantajul că elementele astea le găseşti cam la orice magazin de piese auto oriunde ai fi prin ţară, şi releu şi diode (puntea se desface iar o pastilă-diodă costă 2-3 lei). A, şi nu mai stai după comoditatea celor care aduc piese originale :)

 

Spor la treabă!

 

 

Dacă pui releu "de dacie", nu mai ai fir de 61 iar în acest caz ţi-ar trebui fir din nodul stelei de la alternator sau fir comun din trei diode suplimentare corespunzător fiecărei faze. Dioda Zener din schema ta nu prea are niciun rost deoarece şi o baterie bine încărcată depăşeşte cei 11 V ai curentului invers aferent respectivei diode, astfel că se stinge ledul şi cu motorul oprit. oricum, presupun că numai schimbi tu acum releul, aşa că varianta MotoComuniste de a corecta schema mi se pare şi mie cea mai potrivită.

 

Multam de sfaturi! Am facut cum ati spus voi si a mers!!! A pornit dupa cine stie cati ani de cand a tot stat in sopronul mosului. O sa pun poze cu Ivan, sper, saptamana viitoare.

» Post actualizat in 20 Jul 2014 12:55

Mai am o problema. Dupa ce am reusit s-o pornesc, am trecut la reglaje. Am reglat franele si relanti-ul, dar la ambreiaj nu i-am dat de cap:(

Am desfacut capacul din stanga, totul pare in regula. Suruburile de la arcuri le-am strans cam 90%, in mod egal. Dar cand apas ambreiajul, sau chiar daca trag cu mana de cablu, nu se vede miscandu-se nimic...Capacul care tine discurile nu se misca. Tija pare sa nu-l impinga deloc. Parca nu ajunge pana acolo. In dreapta, la tija, cum si ce se poate regla?

» Post actualizat in 20 Jul 2014 14:02

Mai am o problema. Dupa ce am reusit s-o pornesc, am trecut la reglaje. Am reglat franele si relanti-ul, dar la ambreiaj nu i-am dat de cap:(

Am desfacut capacul din stanga, totul pare in regula. Suruburile de la arcuri le-am strans cam 90%, in mod egal. Dar cand apas ambreiajul, sau chiar daca trag cu mana de cablu, nu se vede miscandu-se nimic...Capacul care tine discurile nu se misca. Tija pare sa nu-l impinga deloc. Parca nu ajunge pana acolo. In dreapta, la tija, cum si ce se poate regla?

» Post actualizat in 22 Jul 2014 09:35

Mai am o problema. Dupa ce am reusit s-o pornesc, am trecut la reglaje. Am reglat franele si relanti-ul, dar la ambreiaj nu i-am dat de cap:(

Am desfacut capacul din stanga, totul pare in regula. Suruburile de la arcuri le-am strans cam 90%, in mod egal. Dar cand apas ambreiajul, sau chiar daca trag cu mana de cablu, nu se vede miscandu-se nimic...Capacul care tine discurile nu se misca. Tija pare sa nu-l impinga deloc. Parca nu ajunge pana acolo. In dreapta, la tija, cum si ce se poate regla?

» Post actualizat in 22 Jul 2014 09:36

Mai am o problema. Dupa ce am reusit s-o pornesc, am trecut la reglaje. Am reglat franele si relanti-ul, dar la ambreiaj nu i-am dat de cap:(

Am desfacut capacul din stanga, totul pare in regula. Suruburile de la arcuri le-am strans cam 90%, in mod egal. Dar cand apas ambreiajul, sau chiar daca trag cu mana de cablu, nu se vede miscandu-se nimic...Capacul care tine discurile nu se misca. Tija pare sa nu-l impinga deloc. Parca nu ajunge pana acolo. In dreapta, la tija, cum si ce se poate regla?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...
  • 1 month later...

In primul rand vreau sa spun ca am vazut filmarea cu reconditionarea IJ-ului si mi-a placut foarte mult,felicitari!Arata foarte bine!

As vrea sa te intreb daca cei (din vitan) la care ai facut nichelajul au facut o treaba buna,daca esti multumit de rezultat si bineinteles daca preturile au fost acceptabile (poate imi dai si un exemplu,cat a costat o toba,o rama de far sau alt exemplu). In ultima postare spuneai ca ai mai gasit pe cineva care se ocupa cu astefel de lucrari,mi-ai putea da informatii despre cum as putea lua legatura cu aceasta persoana?

Multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Au fost ok ca raport calitate-pret. Gasisem pe facebook un tip care face cromari, dar nu stiu calitatea si nu mai stiu nici cum il cheama.

Tobele sunt noi, nu le-am cormat, si nici nu cred ca se cromeaza pt ca la temp mari cromul sare, la fel si la coate. Eu am negociat un pic la pret, acum un an m-a costat toata lucrarea undeva la 9-10 mil. Au fost cromate urmatoarele: rama far, ghidonul cu toate prinderile, manete, scarite, jug, amortizoare fata si spate, schimbator viteza, buson rezervor, pedala frana spate, maneta soc, capac alternator. 0722.243.947 e tel si adresa relativa e Str Voineasa nr 20 https://www.google.ro/maps/@44.4098682,26.131739,3a,75y,191.42h,82.96t/data=!3m4!1e1!3m2!1sYIpKdVxFWYSjTKozOtqBJA!2e0?hl=ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De principiu nu ar trebui sa sara cromul de pe coate sau finale, sistem cuprare-nichelare-cromare, mie nu mi-a sarit de pe finalele randunica in 3 ani de folosire.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 8 months later...

Revin cu probleme :)) Nu am vrut sa deschid topic nou... Datele problemei: anul trecut la sf lui octombrie am pornit si mers cu Ivan putin, (putin pt ca aveam nevoie de reglaje la carb si nu am avut timp si rabdare) si am fost multumit ca merge. Intre timp a nascut nevasta in primavara si nu am avut timp sa mai fac nimic (cine are/a avut bebe stie;) ) Prin august am zis sa-i dau o pedala. Am pus baterie noua, in rest nu am facut nimic. Doar ca nu am mai reusit sa-l pornesc. Dupa zeci de pedale am renuntat. Am pus si claxon cu minusu la masa si mi s-a ars siguranta cand apasam butonul. Am schimbat siguranta si tot nu aveam curent. Era de la contact, se topise - contact de 10 lei de scuter :( Am bujii noi Sinterom de Dacie. Contact am gasit aici pe forum relativ sa se potriveasca. Sapt trecuta zic sa dau iar pedale. Tot nu vrea. Scanteie da. Cred ca s-a sedimentat uleiul in rezervor si nu mai e amestecul corect...(app e 100 ml /L ? ) daca scot carburatorul si bag direct in admisie porneste. Am lasat-o asa. Azi cand am venit la garaj, am descoperit ca se topise bobina. Eu stiu ca asta se intampla daca uiti contactul pus. Ceea ce nu a fost cazul. Cred ca nu am pus contactul cum trebuie (am verificat totusi cu voltmetrul sa fiu sigur ca leg unde trebuie) deci suspectez eroare umana.

 

Ce vreau eu sa stiu: merge bobina de 12V de dacie gen? din targ vitan dar sa fie noua? cati ohmi trebuie sa aiba sau cum o verific sa fie ok? Si fisa la fel; merg cu voltmetru dupa mine?

2 - aprinderea gotronic e bulita sau vad dupa ce schimb bobina?

3 - ce ar putea avea de nu mai vrea sa porneasca? In conditiile in care a pornit de multe ori si a mers? Amestecul gresit? Gunoaie in rezervor? Cand dau pedala nici nu mai revine la pozitia de sus...

Am atasat niste poze

 

post-67720-0-56474700-1440421234_thumb.jpg

post-67720-0-47897400-1440421236_thumb.jpg

post-67720-0-15660300-1440421238_thumb.jpg

post-67720-0-74985600-1440421239_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ar mai fi probabil o mică problemă. Din fotografii nu-mi dau seama ce bobină foloseşti, iar modulul Gotronic e proiectat să funcţioneze cu bobine care au rezistenţa internă de 3 ohmi (ca cele de Dacia), altfel dacă e mai mică ai toate şansele ca după un timp (nu prea lung) să se ardă respectivul modul.

 

Poate asta a fost cauza avariei respective.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ar mai fi probabil o mică problemă. Din fotografii nu-mi dau seama ce bobină foloseşti, iar modulul Gotronic e proiectat să funcţioneze cu bobine care au rezistenţa internă de 3 ohmi (ca cele de Dacia), altfel dacă e mai mică ai toate şansele ca după un timp (nu prea lung) să se ardă respectivul modul.

 

Poate asta a fost cauza avariei respective.

 

E o bobina pt moto, am luat-o de pe oldtimergarage.eu. Nu scrie nimic pe ea. O sa iau una de Dacie. Sper ca nu s-a bulit si modulul Gotronic, cu toate ca nu arata prea bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

100% ai terminat şi cu modulul. 90% că bobina avea între 1,5-2,2 ohmi. Pune bobină de Dacia, model mai vechi, bobinele noi sunt varză. Între timp comandă-ţi şi alt modul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...