cristidb Postat August 6, 2012 Share Postat August 6, 2012 (editat) E a doua oara cand constat ca imi curge un amortizor pe fata, fara sa fi dat vreun semn de oboseala in prealabil. Ambele erau perfect uscate, nici urma de ceva unsuros. Prima data s-a intamplat anul trecut, am luat un limitator de viteza din asfalt, nevopsit. Am franat pana in dreptul lui dar n-am apucat sa opresc. Nu eram pe frana cand am trecut peste dar probabil era comprimata destul furca. Cand am ajuns acasa un amortizor plangea. Zilele trecute a trebuit sa pun o frana tare, nu stiu daca s-a ridicat spatele dar cu siguranta s-a comprimat maxim furca. N-am mai mers cu ea de atunci. Azi constat ca am ulei pe un amortzor. In manualul de service zice ca nivelul e 116mm, si ala a fost nivelul uleiului, cel putin ultima data cand s-a umblat acolo. Tot in manual zice ca suspensia are o cursa de 120mm. Cum poate sa se comprime 120mm cand nivelul uleiului e 116? Eu cred ca de asta imi da ulei pe langa simering. Imi scapa mie ceva sau sunt idioti aia de au scris manualul? Cine a mai servisat furci de f4i, ce nivel faceti? Editat August 6, 2012 de cristidb Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Supapa_Jr Postat August 6, 2012 Share Postat August 6, 2012 (editat) nivelul nu este acelasi lucru cu ,cursa...iar daca nu respecti valorile date in carte o sa iti functioneze suspensia prost si n-o sa-i dai de capat cu reglajele. Ce ulei de furca bagi? tot cel recomandat? LE: uite ce zice producatorul la tine 462 CM3 SAE 10W Fork Oil. Editat August 6, 2012 de Supapa_Jr Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristidb Postat August 6, 2012 Autor Share Postat August 6, 2012 (editat) Stiu ca nu e acelasi lucru. Cu cat e nivelul mai mare cu atat ai mai putin aer in amortizor, care functioneaza ca un arc, practic ajuta arcul la capat de cursa. Dar daca nivelul e mai mic decat cursa, la un moment dat in aia ultimii 4mm e doar ulei si ala nu se comprima. Poate ca da ulei pe langa simering si mai devreme, ca in ultimii mm presiunea creste foarte tare. Uleiul e Motorex 10W. Vascozitatea e aia corecta, nu cred ca marca uleiului e buba. Editat August 6, 2012 de cristidb Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Supapa_Jr Postat August 6, 2012 Share Postat August 6, 2012 Marca nu are de ce sa fie buba...eu merg cu motorex peste tot...si in motor si in furca, n-am avut surprize pana acum...si slava domnului ca avem motociclete cu jante rezistente. nu stiu sa calculez in mm acei 462cm3 dar...daca ai tu idee cum, vezi daca iti da tot 116mm . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristidb Postat August 6, 2012 Autor Share Postat August 6, 2012 (editat) Nu cred ca se poate calcula. Doar sa pui fix cantitatea aia si sa masori nivelul sa vezi daca se pupa cele 2 valori. Nivelul se masoara cu internele furcii si arcul inauntru, nu-i doar un cilindru gol. Editat August 6, 2012 de cristidb Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cnairda Postat August 6, 2012 Share Postat August 6, 2012 e posibil sa ai bucsa de teflon de pe jamba zgariata/belita. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristidb Postat August 6, 2012 Autor Share Postat August 6, 2012 (editat) Anul trecut erau in perfecta stare cuzinetii. E putin probabil. Exceptand partea cu uleiul prea mult, din ce alt motiv poate sa curga un amortizor brusc si destul de mult? N-ar trebui sa apara cate putin ulei daca era uzat? Jambele sunt si ele drepte, neciupite, in stare buna. Editat August 6, 2012 de cristidb Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fesu' Postat August 6, 2012 Share Postat August 6, 2012 nivelul se masoara cu arcul scos, doar tija montata. pui uleiul, pompezi pana iese aerul pe sus prin tija de tot. sau ma rog, pana iese numai ulei, cum vrei. comprimi furca de tot si masori uleiul. o ridici, pui arcul la loc si strangi. nivelul cu furca montata complet este de fapt mai mare chiar si la capatul cursei, capat care nu este acleasi cu arcul pus fata de el scos. sper ca am fost destul de coerent p.s. cuzinetii se pot duce intr-un interval destul de scurt pe drumuri proaste. pps. pompezi tija, nu jamba! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristidb Postat August 6, 2012 Autor Share Postat August 6, 2012 Corect, cu arcul scos! Scria si in manual Mersi. Deci aberam cu nivelul mai mic decat cursa. Nivelul e facut cu jamba in pozitia in care e maxim comprimata, ramane mereu destul aer. Ramane sa o desfac si sa vad care-i buba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fesu' Postat August 6, 2012 Share Postat August 6, 2012 cu placere! sa stii ca daca cei de la service n-au folosit o presa pentru semeringuri iarasi este o posibilitate mare sa se uzeze prematur. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristidb Postat August 6, 2012 Autor Share Postat August 6, 2012 Din ce-mi amintesc s-a folosit simeringul uzat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fesu' Postat August 7, 2012 Share Postat August 7, 2012 simeringul uzat si ceva surubelnita si ciocan, nu? si dupa ce l-au batut cu ce l-au scos? ma refer la cel uzat dupa ce a fost folosit pe post de presa... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristidb Postat August 7, 2012 Autor Share Postat August 7, 2012 (editat) Sincer nu-mi amintesc cum l-a scos. Cred ca ramane putin in afara al doilea simering, cel uzat. N-am fost prea atent si a trecut ceva timp. De data asta mi le schimb singur. Neavand scula aia, o sa folosesc o teava de plastic si un ciocan de cauciuc. E vreo metoda mai buna? Sunt semnificativ mai bune simeringurile originale decat cele all balls sau ariete? Editat August 7, 2012 de cristidb Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fesu' Postat August 7, 2012 Share Postat August 7, 2012 foloseste o teava de plastic cat mai groasa in carne. eventual o saiba la diametrul semeringului inre teava si teava. metoda mai buna este doar cu presa specializata dar care nu merita sa o cumperi decat daca ai ceva atelier. eu am dar la mine isi justifica existenta. cat despre oem vs. ariette sau all balls din experienta mea cu furcile normale nu am vazut vreo diferenta. in schimb la usd da. pe unul dintre rsv-urile mele am o furca showa care are aceleasi semeringuri (originale) de aproape 5 ani. au fost schimbate de mine si nu curg nici acum. si furca mea e desfacuta, curatata si evident ii schimb uleiul in fiecare an. doar am grija sa ii pun un semn cu un corector ca la montare sa vina la fel, atat. p.s. in cel putin 90% din cazuri ca sa il bagi pe cel nou de tot folosind semeringul uzat ultimul NU ramane putin afara Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristidb Postat August 7, 2012 Autor Share Postat August 7, 2012 Probabil o sa gasesc prin gramada cu fiare din garaj o camasa de rulment sau o saiba care sa se potriveasca cat mai bine pe simering. Atunci o sa merg pe ariete la simeringurile de ulei. Astea au fost all balls. Cele de praf sunt originale, le-am schimbat in primavara ca era unul crapat. Din ce oferte am primit se pare ca honda vinde doar simeringuri de praf sau de praf si ulei in set. Daca sunt uzati o sa schimb si cuzinetii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat August 8, 2012 Share Postat August 8, 2012 Nivelul se masoara cu arcul scos. Pe de alta parte, mare atentie la schimbarea marcii originale a uleiului! Desi etichetate cu acelasi indice de vascozitate, in realitate se pare ca exista MARI diferente de la un producator la altul... http://www.peterverdone.com/wiki/index.php?title=Suspension_Fluid http://mahonkin.com/~milktree/motorcycle/fork-oil.html http://www.transmoto.com.au/enduro/products/7799233/Comparative-Oil-Weights-Table Am patit'o pe propria'mi piele, dorind sa cresc un pic "dampening-ul", am trecut de la MOTUL 5W la MOTOREX 10W si, desi am respectat nivelul (volumul) original, rezultatul a fost cu totul altul decat cel scontat: "dampening-ul" a crescut excesiv iar cursa maxima a fost scurtata cu cca 3cm. Dupa un pic de sapaturi pe net am gasit si explicatia, la aceeasi indici de vascozitate, vascozitatea reala a uleiurilor MOTOREX (de furca) este cu mult mai mare decat a altor marci... Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristidb Postat August 8, 2012 Autor Share Postat August 8, 2012 (editat) Am schimbat aseara simeringurile si uleiul. Uleiul era foarte murdar pentru un an si ceva si 8000km cat are. De acum inainte il schimb in fiecarea an. Am pus tot Motorex 10W. Daca are acelasi indice cred ca se poate regla amortizarea chiar daca difera putin de la producator la producator. Partea buna e ca nu a fost nevoie sa schimb cuzinetii. Stratul de teflon nu era deloc zgariat sau ciobit. Inca nu stiu sigur care a fost defectul, dar simeringurile all balls sunt mai inguste decat cele ariete pe care le-am pus ieri cu 1,5mm. Poate n-au fost pentru modelul meu, poate asa sunt ele. Sunt putin diferite, au arc pe ambele parti. Clar e ca simeringul cu buba era cu 1,5-2mm mai scos in afara, spre siguranta, nu era batut la capat. Posibil sa se fi miscat de la presiune si sa fi curs ulei pe langa. Fostul propietar sau un mecanic talentat la care a dus-o a incercat sa scoata simeringul cu surubelnita si avea o zgarietura pe pahar. Ultima data cand au fost schimbate simeringurile s-a pus putin silicon acolo, dar daca simeringul s-a miscat de la locul lui e posibil sa fi curs pe acolo. Am astupat zgarietura cu bison epoxy repair. E posibil totusi sa fi cedat pur si simplu simeringul. O sa pun si poze dupa ce le descarc. Am masurat si cursa, practic e 11cm, 1cm se comprima arcurile de top-out la wheelie. Din aia 11 ramasi eu folosesc 10, deci e ok sag-ul de 40-45mm pe fata la modelul asta. Editat August 8, 2012 de cristidb Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fesu' Postat August 8, 2012 Share Postat August 8, 2012 sag-ul pe strada ar trebui sa fie 30-35 mm... cat despre motorex e o porcarie de ulei, il pun in aceeasi categorie cu castrolul vietii de il folosesc o groaza de oameni de pe aici... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristidb Postat August 8, 2012 Autor Share Postat August 8, 2012 (editat) Teoretic da, dar la unele honde sunt progresive arcurile si nu prea ajungi acolo. La mine cu preload-ul strans maxim e 38. Eu l-am reglat la 45mm si se comporta bine. Ideea e sa nu ajungi la capat de cursa, si vad ca raman 10mm nefolositi cu setarea asta. Eu am o parere buna despre motorex. Nu stiu cum e fata de altele. Multi folosesc motorex si motul. 6000-7000km ala de motor si un an ala de furca cred ca tine oricum. Editat August 8, 2012 de cristidb Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat August 10, 2012 Share Postat August 10, 2012 Daca ai nivel prea mare de ulei in furca, faci bottoming la comprimarea suspensiei fata, mai devreme decat trebuie. La fel se poate intampla si din preload maxim strans. E periculos la franare puternica cu fata, socul la bottoming te poate trimite direct pe jos. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hannspree Postat August 10, 2012 Share Postat August 10, 2012 e posibil sa ai bucsa de teflon de pe jamba zgariata/belita. bucsa teflon?????? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristidb Postat August 10, 2012 Autor Share Postat August 10, 2012 Se referea la cuzineti, care au un strat de teflon pe una din suprafete. Pana la urma scopul final la reglarea preload-ului e sa sa folosesti cat mai mult din cursa suspensiei fara sa ajungi la capat. Daca mie imi raman 10mm din cursa nefolositi cu sag 45 e ok asa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat August 10, 2012 Share Postat August 10, 2012 Stiu ca nu e acelasi lucru. Cu cat e nivelul mai mare cu atat ai mai putin aer in amortizor, care functioneaza ca un arc, practic ajuta arcul la capat de cursa. Dar daca nivelul e mai mic decat cursa, la un moment dat in aia ultimii 4mm e doar ulei si ala nu se comprima. Poate ca da ulei pe langa simering si mai devreme, ca in ultimii mm presiunea creste foarte tare. Uleiul e Motorex 10W. Vascozitatea e aia corecta, nu cred ca marca uleiului e buba. Nivelul uleiului in furca se masoara cu telescopul culisat complet in interiorul jambei inferioare si fara arc. Daca bagi ulei pana la 116 mm de marginea sa superioara cu el destins[intins complet] e normal sa iti puste simeringurile pentru ca uleiul nu se comprima. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristidb Postat August 10, 2012 Autor Share Postat August 10, 2012 M-am prins. Simteam eu ca e ceva ce imi scapa, am si scris. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristibmw Postat August 10, 2012 Share Postat August 10, 2012 Imi poate recomanda cineva o persoana care se ocupa de reconditionat amortizoare? cel de pe spate de la BMW F650CS este cam soft si as vrea sa se uite la el si sa vedem daca si cum mai poate fi folosit. Multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.