marook Postat August 14, 2012 Share Postat August 14, 2012 Buna dimineata! Cer iertare daca mai exista vreun topic asemanator, sau daca nu aici trebuia sa postez! Ideea e ca anul trecut am schimbat la un service autorizat anvelopa pe fata (asa cum spune si titlul topicului, la o Yamaha Fazer FZ6 ABS, din 2005) si am cam vazut eu imediat ca ceva nu e-n regula, dar cum, din motive triste (adica din lipsa de timp si bani), n-am prea mai pus saua pe ea, am zis ca mi se pare. Ei bine, nu mi se pare!... De curand am facut niste teste empirice si am realizat ca ABS-ul pe spate e inca functional, pe cand cel pe fata e zero (am si cazut acu' vreo luna din cauza asta). Intrebarea mea este: stie cineva de ce, dupa montarea rotii fata, nu mai functioneaza ABS-ul si ce pot face sa remediez situatia? Va multumesc si va doresc toate cele bune! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Metal Heart Postat August 14, 2012 Share Postat August 14, 2012 (editat) FZ6 2005 cu ABS??? Stiam ca din 2007 s-a pus ABS-ul pe FZ6. In alta ordine de idei, ia-ti manualul de pe net si vezi cum ar trebui sa fie alea pe la roata fata, apoi apuca-te si desfa-ti incet roata. E posibil ca atunci cand au montat roata la loc, sa fi busit sau nu nu fi potrivit bine ceva pe acolo. La versiunea de Fazer (1998-2003), daca nu esti atent cand bagi axul rotii, strici bucsa de la kilometraj. Editat August 14, 2012 de Metal Heart Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat August 14, 2012 Admin Share Postat August 14, 2012 (editat) Daca este legat de montajul rotii fata poate fi de la senzorul ABS sau de la coroana sistemului. Eu stiam ca atunci cind este o eroare in sistem nu-ti mai functioneaza ABS-ul deloc, tu spui ca iti intra ABS-ul doar pe spate? Cel putin la BMW asa este. Oricum, trebuie pusa pe tester. Editat August 14, 2012 de l.u.v Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marook Postat August 14, 2012 Autor Share Postat August 14, 2012 FZ6 2005 cu ABS??? Stiam ca din 2007 s-a pus ABS-ul pe FZ6. In alta ordine de idei, ia-ti manualul de pe net si vezi cum ar trebui sa fie alea pe la roata fata, apoi apuca-te si desfa-ti incet roata. E posibil ca atunci cand au montat roata la loc, sa fi busit sau nu nu fi potrivit bine ceva pe acolo. La versiunea de Fazer (1998-2003), daca nu esti atent cand bagi axul rotii, strici bucsa de la kilometraj. Asa este, ai dreptate! M-am uitat prin acte si e facuta in 2006 si inmatriculata in 2007... Am sa-ti urmez sfatul, pentru care-ti multumesc mult si sincer, si am sa descarc manualul de pe net, dar m-as mira sa ma apuc sa fac de unul singur ceva... De ceva vreme m-am obisnuit sa "desfac" si sa "repar" doar oameni. Daca este legat de montajul rotii fata poate fi de la senzorul ABS sau de la coroana sistemului. Eu stiam ca atunci cind este o eroare in sistem nu-ti mai functioneaza ABS-ul deloc, tu spui ca iti intra ABS-ul doar pe spate? Cel putin la BMW asa este. Oricum, trebuie pusa pe tester. M-am tot gandit si eu ca, daca atunci cand ceva nu e-n regula, se aprinde un martor la bord (asa cum s-a-ntamplat cand bateria era pe pe duca), ar trebui sa fie un conector, ceva, undeva, dar nu-mi aduc aminte sa fi vazut asa ceva atunci cand mi-au desfacut roata pentru a-mi schimba pneul... Asa e, ai dreptate, trebuie pusa pe un tester, dar nu cred ca exista asa ceva aici, in Pitesti. Va trebui s-o demontez si sa vad ce dracu' e pe-acolo aiurea. Multam fain! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Shepard Postat August 14, 2012 Share Postat August 14, 2012 Daca vrei, am sculele necesare demontarii rotilor de la Fazer, si te pot ajuta cu demontarea. Apoi sa incercam sa punem la loc cu rabdare. Eu zic ca trebuie sa mearga, mai ales ca zici ca spatele functioneaza. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marook Postat August 15, 2012 Autor Share Postat August 15, 2012 Daca vrei, am sculele necesare demontarii rotilor de la Fazer, si te pot ajuta cu demontarea. Apoi sa incercam sa punem la loc cu rabdare. Eu zic ca trebuie sa mearga, mai ales ca zici ca spatele functioneaza. Sigur ca da! Nu stiu daca forumul permite asta, dar te-as ruga sa-mi dai numarul tau de telefon (al meu este 0735645619 - dar nu raspund daca nu cunosc apelantul...); am sa te contactez si sa vedem daca reusim sa facem impreuna ceva. Iti multumesc mult si-ti doresc toate cele bune! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator corleone Postat August 15, 2012 Share Postat August 15, 2012 Poate ti-au pus aia roata invers, desi nu cred ca e posibil. Pune si tu o poza mai detaliata cu roata fata si sistemele de pe ea, poate vedem ceva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Shepard Postat August 15, 2012 Share Postat August 15, 2012 Sigur ca da! Nu stiu daca forumul permite asta, dar te-as ruga sa-mi dai numarul tau de telefon (al meu este 0735645619 - dar nu raspund daca nu cunosc apelantul...); am sa te contactez si sa vedem daca reusim sa facem impreuna ceva. Iti multumesc mult si-ti doresc toate cele bune! .Cun sa nu: 0723.366.475 Shepard. Eu sunt in concediu, de maine, la orice ora. Si facem si o paralela intre Fazere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marook Postat August 16, 2012 Autor Share Postat August 16, 2012 Poate ti-au pus aia roata invers, desi nu cred ca e posibil. Pune si tu o poza mai detaliata cu roata fata si sistemele de pe ea, poate vedem ceva. Cam asa arata (astazi o desfac si mai pun poze diseara si cu interiorul): . Cun sa nu: 0723.366.475 Shepard. Eu sunt in concediu, de maine, la orice ora. Si facem si o paralela intre Fazere. Si eu tot de azi intru in concediu. Am vorbit ieri cu Marius (Cojocaru), i-am spus ca te-ai oferit sa ma ajuti si ne-am dat seama ca va cunoasteti chiar bine. Te sun si vedem cum facem. Multam fain! Astept in continuare sfaturi si de la alti prieteni (chiar daca suntem prieteni doar virtual, eu tot asa va consider si va multumesc tuturor!)! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Metal Heart Postat August 16, 2012 Share Postat August 16, 2012 Daca ti-ai dwld manualul, printeaza-ti foaia unde iti detaliaza cum se desface roata fata si componentele acesteia. O desfaci usor, si cu manualul in fata verifici daca ai tot ce-ti trebuie acolo, daca au fost puse-n ordinea corecta si da nu e nimic avariat - gen senzor sau ceva... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marook Postat August 16, 2012 Autor Share Postat August 16, 2012 Am desfacut senzorul, apoi am dat jos etrierele, am dat jos si roata, am scos o borna de la baterie si apoi am pus-o la loc (pentru resetare), am verificat sigurantele... Nimic! Totul, zic cei care m-au ajutat sa fac toate astea (nu fraieri ca mine, ci mecanici/electricieni auto-moto), pare a fi in regula. Si totusi, nu "lucreaza"!... Ar mai fi un amanunt important: daca nu strang de tot senzorul si pun frana, se aprinde martorul de varie ABS de la bord!... Ah, ceva am realizat astazi! Tot umbland de colo-colo, am luat un cui in anvelopa spate... Dupa care m-am saturat si am venit acasa si-acum stau cuminte (mi-e frica sa nu patesc ceva si mai rau... ) si spal vasele... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat August 16, 2012 Admin Share Postat August 16, 2012 Pai atunci mergi pe ceea ce-ti iese, adica spalatul vaselor.. Senzorii si componentele nu se strica dand roata jos.. Repet, trebuie dusa si pusa pe un tester. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marook Postat August 16, 2012 Autor Share Postat August 16, 2012 Pai atunci mergi pe ceea ce-ti iese, adica spalatul vaselor.. Senzorii si componentele nu se strica dand roata jos.. Repet, trebuie dusa si pusa pe un tester. Yeap!... Din pacate nici cu spalatul vaselor nu ma impac prea bine... Mi-am tot facut calcule si cred ca financiar, dar si ca timp, ies mai bine daca, pur si simplu, comand un senzor si-l inlocuiesc, decat sa fac drumul pana-n Bucuresti, sa stau te miri unde pana e gata diagnoza si sa aflu ca... trebuie schimbat senzorul... Poate gresesc, dar in clipa asta cam asa gandesc. Oricum, ideea TA e cea corecta, si-ti multumesc pentru ea, dar cred ca sunt prea comod pentru atata tavaleala cat presupune testerul... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat August 16, 2012 Admin Share Postat August 16, 2012 (editat) Asta in teorie, in practica s-ar putea sa dai banii degeaba pe senzorul ala, care nu este chiar ieftin, peste 100 euro oricum, nou fiind. Cauta pe net despre probleme ABS la modelul tau, este imposibil sa nu gasesti discutii despre codurile de eroare care pot fi citite cu un aparat de masura pe mufa ta de diagnoza, dupa care poti sa te cauti la techini, daca este cazul.. ..Hai ca n-am avut rabdare si am gasit ceva: http://www.fz6-forum.com/forum/fz6-technical/34430-need-help-translating-fault-codes-diagnostics.html Editat August 16, 2012 de l.u.v Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan192 Postat August 17, 2012 Share Postat August 17, 2012 (editat) De ce nu suni tu la reprezentanta la Yamaha? Poate baietii aia te pot ajuta mai bine, avand in vedere ca din asta isi castiga painea. Macar sa-ti zica unde sa te uiti daca nu si cum sa repari. Offshoot hint: verifica electrica si bujiile. Also this. BTW: ca sa intri in modul diagnoza apesi asa: Cu IGN OFF, tii apasat SELECT si RESET Intorci cheia pentru IGN ON. Tii in continuare apasat SELECT si RESET inca 8 secunde pana apare pe display "d1ag" Daca ai model pre-2005 dai drumu la SELECT si RESET, astepti o secunda si le apesi din nou pe amandoua inca 4 secunde pana apare d01 (care e modul diagnostic pentru TPS). De acolo apesi SELECT pentru urmatorul mod diagnostic (nu le stiu pe toate pe de rost, ar trebui sa fie in manual ce inseamna fiecare si cum poate fi folosit). Daca ai model ante 2005, teoretic ar trebui sa poti scrola prin modurile de diagnostic cu SELECT. Ca sa iesi din modul diagnostic intorci cheia spre IGN OFF. Editat August 17, 2012 de bogdan192 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat August 17, 2012 Share Postat August 17, 2012 Daca roata fata are distantierii de lungimi diferite,(nu sunt sigur daca e cazul la motocicleta ta, dar daca ai dat-o jos, cu siguranta ai vazut cum sunt) este posibil ca distantierii sa fi fost permutati si senzorul sa fie acum prea departe de coroana dintata de pe butuc. Repet, nu sunt sigur ca e asa la tine, dar merita verificat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Shepard Postat August 17, 2012 Share Postat August 17, 2012 Am desfacut senzorul, apoi am dat jos etrierele, am dat jos si roata, Am asteptat sa ma suni dar, mai mult de atat nu aveam ce sa-ti fac nici eu. Imi pare rau ca nu i-ai dat de cap bubei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.