Sari la conținut

Kirghistan 2012


Postări Recomandate

Ieri ne-am intors din Kirghistan dintr-o excursie de 20 de zile... deschid topicul asta cu rugamintea catre ceilalti participanti sa contribuie cu poze, explicatii, date tehnice, comentarii si caterinci...

 

Participantii: Dayana, Alex, Bogdan,Florin si subsemnatu'...motoare: doua Yamaha XT660Z Tenere, Bmw F800, Bmw 650 Dakar si Bmw F650.

 

Atat pentru azi, dupa ce voi avea traseul pe harta, nr exact de km si alte date tehnice si bineinteles dupa ce voi vedea toate pozele, voi incerca sa detaliez cu povesti, eventual in ordine cronologica...

 

Cateva poze:

 

post-7547-0-40880200-1345458297_thumb.jpgpost-7547-0-23179100-1345458309_thumb.jpgpost-7547-0-04515000-1345458326_thumb.jpg

post-7547-0-37578100-1345458348_thumb.jpgpost-7547-0-89331200-1345458368_thumb.jpgpost-7547-0-50593500-1345458389_thumb.jpg

post-7547-0-28876400-1345458403_thumb.jpgpost-7547-0-08216700-1345458429_thumb.jpgpost-7547-0-79602700-1345458463_thumb.jpg

post-7547-0-10205500-1345458505_thumb.jpgpost-7547-0-17289700-1345458547_thumb.jpgpost-7547-0-91988300-1345458580_thumb.jpg

post-7547-0-81643700-1345458617_thumb.jpgpost-7547-0-58118300-1345458640_thumb.jpgpost-7547-0-12635600-1345458674_thumb.jpg

post-7547-0-16318000-1345458697_thumb.jpgpost-7547-0-17316800-1345458719_thumb.jpgpost-7547-0-69934800-1345458752_thumb.jpgpost-7547-0-47242900-1345458788_thumb.jpgpost-7547-0-21976900-1345458815_thumb.jpg

 

Va urma...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 200
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Cristache, la asa traseu cam putine poze. Hai mai scoate ceva din tolba. bigstar.gif Ce pustietati, numa bune de umblat.

 

 

Putintica rabdare monsher, deabia ieri am ajuns in tara...lasa-ma sa-mi revin...nici eu nu am vazut toate pozele...

 

Pe curand...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ieri ne-am intors din Kirghistan dintr-o excursie de 20 de zile... deschid topicul asta cu rugamintea catre ceilalti participanti sa contribuie cu poze, explicatii, date tehnice, comentarii si caterinci...

 

Participantii: Dayana, Alex, Bogdan,Florin si subsemnatu'...motoare: doua Yamaha XT660Z Tenere, Bmw F800, Bmw 650 Dakar si Bmw F650.

 

Atat pentru azi, dupa ce voi avea traseul pe harta, nr exact de km si alte date tehnice si bineinteles dupa ce voi vedea toate pozele, voi incerca sa detaliez cu povesti, eventual in ordine cronologica...

 

 

Buna idee, pot contribui cu povestea, rutele si ceva poze dar tot asa, de recuperare, o zi pe zi ...

 

Preambulul imediat....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Preambul:

 

Planul initial, era sa facem cele mai frumoase 2 *stan-uri din punct de vedere al reliefului, Kyrgyzstan si Tadjikistan.

 

post-40741-0-76511400-1345473482_thumb.jpg

 

Realistic, din punct de vedere al timpului si banilor singurele optiuni ar fi fost inchirierea mobrelor local sau trimiterea motoretelor personale in cel mai ieftin mod, urmand sa ajungem in zona cu avionul, sa le preluam, sa ne dam si retur in acelasi mod ca dusul... a doua a castigat, mobrele au plecat inaintea noastra cu vreo saptamana si ceva:

 

post-40741-0-51495800-1345473492_thumb.jpg

 

Trasee pregatite, vize luate, permise pt regiunea GBAO din Tadjikistan asigurate... pana cand, cu o saptamana inainte de plecare au izbucnit conflicte in Tadjikistan intre administratia locala si administratia centrala lasate cu interventia armatei, impuscaturi pe strazi, victime de ambele parti, 2 orase blocate, comunicatii taiate in toata regiunea. Ulterior tot GBAO a fost inchis pt straini prin inchiderea punctelor de granita si blocaje pe rutele de intrare in regiune - care nu sunt multe, practic existand doar doua cai de a intra in zona...

 

In momentul plecarii, desi se parea ca situatia se dezamorseaza am hotarat traseu alternativ doar prin Kyrgyzstan, urmand a vedea daca se schimba ceva... nu s-a schimbat nimic si am gasit destul de vazut ca sa umplem timpul... in plus Tadjikistan ramane pt posibile planuri viitoare.

 

In final ce am facut a iesit cam asa pe harta:

 

post-40741-0-02464200-1345473509_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ziua 1:

 

Bucuresti - Bishkek via Istanbul, unde am profitat de escala sa vedem cate ceva din oras cei care nu mai fusesera.

 

post-40741-0-96105400-1345479601_thumb.jpg post-40741-0-69548400-1345479602_thumb.jpg post-40741-0-36149300-1345479603_thumb.jpg post-40741-0-92830500-1345479603_thumb.jpg post-40741-0-56469900-1345479604_thumb.jpg post-40741-0-16447200-1345479605_thumb.jpg post-40741-0-85944500-1345479605_thumb.jpg post-40741-0-82723000-1345479606_thumb.jpg post-40741-0-62099500-1345479607_thumb.jpg post-40741-0-21110600-1345479608_thumb.jpgpost-40741-0-78139200-1345479658_thumb.jpg post-40741-0-06305500-1345479661_thumb.jpg post-40741-0-60350000-1345479661_thumb.jpg

 

salut , felicitari pt calatorie....imi poti spune cum s-au prezentat xtz-urile ...sunt interesat de achizitionarea unui exemplar >2008...multumesc

 

Toate 5 motoarele s-au comportat bine pentru conditiile de acolo... S-au descurcat cu benzina de la 98 in Bishkek, 95 in cateva locuri, 92 si 93 in mod uzual si 80 de vreo 2 ori - cel mai bine cu benzina proasta s-ar parea ca s-a descurcat F800GS, mono-urile tusind mai mult... probleme tehnice au fost, dar nu iremediabile si nu aparute din senin. Cu toate astea, total intacte n-au scapat, detalii mai incolo :)

 

Felicitari pentru calatorie! Asteptam toate detaliile

 

Tot ce pot sa zic deocamdata e ca daca vrei sa continui la un moment dat si in Asia, nu trebuie sa ocolesti Kyrgyzstanul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alex, vad ca in mare avem aceleasi poze...dar sa pun si de la mine...

 

 

post-7547-0-31109600-1345484316_thumb.jpgpost-7547-0-18207100-1345484324_thumb.jpgpost-7547-0-14759000-1345484334_thumb.jpg

post-7547-0-39433100-1345484341_thumb.jpgpost-7547-0-82192100-1345484349_thumb.jpgpost-7547-0-08083200-1345484358_thumb.jpg

post-7547-0-36386500-1345484364_thumb.jpg

 

 

 

Nu prea sunt multe de spus despre ziua 1, ne-am distrat,am mancat pe malul Bosforului,am baut ceai la ceainarie,am vizitat cateva moschee, am zburat cu avionul, si am ajus obositi, dar cu bine la Bishkek.

 

 

 

 

```

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca am vazut scuterul sacagiu... pe langa scuterele de mutau recipiente de apa, Istanbulul e plin de motorete de capacitate mica dar blindate de sus pana jos si din fatza pana in spate cu crashbar-uri. Nu stiu cum se numeste Touratech-ul local dar pare a fi foarte productiv si cu imaginatie in gasit o noua bara de pus intr-un nou loc... Alt aspect interesant comportamentul politiei pe motoare - mereu 2 up, mergand peste tot mai putin pe strada, pe trotuare, pe scari, printre tarabe... un fel de "vedeti ma ca fac ce vreau" la maxim.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:friends: Salutare...bine ca sunteti sanatosi si ma bucur ca nu ati facut tot traseul deoarece la urmatoarea tura sigur nu o sa mai lipsec!!! :cheers:

 

 

 

salut, scaparam roata spate blocata cam pe la 100, niste magari, oi, cai, vaci, caini kamikadze, niste mormane de pietre in mijlocul drumului nesemnalizate noaptea bezna in canioane, niste pete ulei prin curbe, clasicele pene si raurile inghetate, asta ca sa nu zic nimic de traditionalul omniprezent stil local de imbaiere & co :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ziua 2 si ziua 3 (inca fara motoare):

 

Teoretic am fi dat mobrele jos de pe platforma in dimineata ajungerii la Bishkek, am fi pus bagajele pe ele si am fi plecat in prima etapa spre lacul Issik Kul. Din pacate planul a fost dat peste cap de un SMS care zicea ca baietii cu masina au avut probleme cu ambreiajul, este rezolvat dar se va reflecta intr-o intarziere.

 

Deci aveam timp sa vizitam Bishkek-ul... desi nu tineam neaparat.

 

Desi un pic obositi, drumul de la aeroport spre guesthouse avea sa ne trezeasca un pic... Kirghizii si volanul - experienta epica... nu franeaza, nu iau piciorul de pe acceleratie si nu ocolesc gropi, denivelari sau alte capcane... daca intra intr-o depasire o vor face, nu prea conteaza ce ar putea veni din fatza... un numar mare de masini sunt cu volanul pe partea gresita - cica importul SH din Japonia ar fi convenabil... pt taximetristul nostru, rosul de la semafor era optional de asemenea... pe la jumatea drumului un caine a cazut prada barei fatza, bara a rezistat.

 

La final, dupa ce ne-am plimbat mii de km si ceva zile prin tara, am avut niste intrebari pt taximetristul care ne-a dus la aeroport - cel mai bun vorbitor de engleza intalnit:

 

Q: Care-i treaba cu Audi-urile 80 si 100 de-s la fel de dese ca vacile sau magarii pe strada?

A: Pai sunt masinile "nationale".

 

Q: Cum se ia permisul in Kyrgyzstan?

A: Se cumpara.

 

Q: Aveti mecanici buni? Cum va descurcati cu piesele ca presupun ca la starea drumurilor si cum se merge crapa des?

A: Piese din China, costa $1 si tin o luna. Merge.

 

Q: Care-s limitele de viteza? :)

A: 90 afara, 60 in localitate, 40 daca e vreo scoala sau ceva de genul.

 

Q: Care-i regula in giratoriu ca nu ne-am prins?

A: Nici eu... Adica stiu cum e in Europa si peste tot, dar aici n-are sens sa stii ca celalat nu stie...

 

...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai sa nu mai lipsesti ca fuse paradis, vreo 20 de transalpine si 20 de trasfagarasane inte 2-4000 m, vai si canioane, privelisti de sute de km de jur imprejur de-ti venea sa faci cate o poza dupa fiecare curba, lanturi muntoase fara asezari de ziceai ca-s ale tale, off-road de toate felurile posibile, treceri de rauri adanci cat iti poftea inimioara si te tineau picioarele

Editat de greenspan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ziua 2 si ziua 3 am petrecut-o in Bishkek asteptand motoarele care nu mai veneau...probleme cu masina si asteptare in vama...deci am vizitat capitala si am stat degeaba...poze:

 

 

 

post-7547-0-96321000-1345537529_thumb.jpgpost-7547-0-24579800-1345537537_thumb.jpg

post-7547-0-10625700-1345537545_thumb.jpgpost-7547-0-88111300-1345537557_thumb.jpg

 

 

 

```

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am ajuns in final la guesthouse. Am gasit si camera - una, mica, 2 paturi... perspectiva sa se elibereze ceva mai mare pe la 11... somn de refacere ( completat nevoia de paturi cu hamac si banca in curte ).

 

post-40741-0-46964800-1345538644_thumb.jpg

 

Vizitand Bishkek:

 

Bishkek... oras cu are socialist... de fapt o perioada a fost chiar numit Frunze dupa un bolsevic 50% roman - 50% rus.

 

Bulevarde mari, trotuare late, cu copaci pe margine:

 

post-40741-0-93573100-1345537781_thumb.jpg post-40741-0-76975400-1345537785_thumb.jpg post-40741-0-92966600-1345537791_thumb.jpg post-40741-0-48133800-1345537796_thumb.jpg post-40741-0-22177600-1345537804_thumb.jpg post-40741-0-59342900-1345537809_thumb.jpg post-40741-0-44283200-1345537815_thumb.jpg

 

...

 

parcuri mari cu flori:

 

post-40741-0-02351200-1345538012_thumb.jpg post-40741-0-75030100-1345538017_thumb.jpg post-40741-0-15172600-1345538025_thumb.jpg

 

...

 

Statui ( mix de traditional si teme socialist ):

 

post-40741-0-07855900-1345538310_thumb.jpg post-40741-0-66169400-1345538315_thumb.jpg

 

...

 

Barbati fiind o parte din noi, am mai facut poze si reprezentantele sexului slab kirghiz sa nu para ca nu-s decat parcuri, statui si constructii pe acolo:

 

post-40741-0-64406300-1345538519_thumb.jpg post-40741-0-33930500-1345538528_thumb.jpg post-40741-0-61583400-1345538535_thumb.jpg

 

...

 

Din categoria poante din Lonely Planet sau alte ghiduri:

 

- cica se gasesc pe strada tejghele unde poti sa cumperi shot-uri de vodca pt fix rapid - fals, doar ayran, limonada, ceai si ceva bautura cu tarate si lapte...

 

post-40741-0-48465900-1345539239_thumb.jpg

 

shot-urile s-au modernizat, la market-uri se gasesc niste borcanele de plastic de 100ml :)

 

post-40741-0-18345900-1345539217_thumb.jpg

 

- cica e bine sa ai USD si bancnote de denominatie mica - poanta, sub $100 nu se schimba nici la banca.

 

- ghiduri cu fraze uzuale kyrgyze... primesti inapoi ce ai intrebat varianta rusa... oricum sunt inutile ca "unde este portul urmator?", "la ce ora pleaca trenul spre X?" etc n-au aplicabilitate. Am inceput un dictionar adecvat:

 

post-40741-0-85532100-1345539260_thumb.jpg

 

Alte SMS-uri legate de un incident intre o Lada din Kazakhstan si platforma pe care erau motoarele au marit durata vizitarii orasului. Una peste alta, am avut timp destul sa ne obsnuim cu mancarea ( shashlik - vita, pasare, oaie; mantii; lagman / lahman; diverse amestecaturi de paste cu carne sau carne cu vegetale, salate ).

 

Cristache, aici ar fi bine sa ma ajuti ca ai fost mai constiincios :)

 

post-40741-0-13895600-1345539580_thumb.jpg post-40741-0-44564000-1345539587_thumb.jpg post-40741-0-96834600-1345539592_thumb.jpg post-40741-0-56010600-1345539595_thumb.jpg post-40741-0-92682900-1345539598_thumb.jpg post-40741-0-69310000-1345539601_thumb.jpg

 

Aspectul bauturi racoritoare: vodca - in general buna, coniac - te poti baza pe 4 marci ca gasesti macar una ( Bishkek, Kyrgyzstan, Cemeteu/Semetei, Calvados ), bere - cam 5 marci - Arpa, Jivoe - nefiltrata, Nasha Piva - pet, usor de carat, in rest nu e cine stie ce, Kuler ( aka Killer ) - un fel de Salitos mai tare, Baltica - berea mai premimum a zonei, vin moldovenesc...

 

post-40741-0-01745200-1345539883_thumb.jpg

 

...

 

Aspectul motociclistic in Bishkek - nu prea... am vazut un politist pe ceva ce arata a cruiser chinezesc, o vitezana, un cruiser si un grup care se adunasera la ceva ce parea drag racing noaptea... se pare ca motoretele vestice sau japoneze sunt foarte scumpe in zona...

 

post-40741-0-81016500-1345540025_thumb.jpg

 

Ca sa omoram timpul ne-am dat si intr-o roata dintr-un parc de distractii, fapt care a oferit prima perspectiva asupra a ceea ce voiam sa vedem de fapt:

 

post-40741-0-36338700-1345540319_thumb.jpg post-40741-0-31541900-1345540325_thumb.jpg post-40741-0-72829400-1345540333_thumb.jpg

Editat de b374
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dar motoarele au venit cu masina din tara pe platforma ? Distanta este foarte mare (cred ca 5000 km).

 

Da, motoarele au ajuns la Bishkek pe platforma. Da, distanta e mare, un pic peste 5000km pe cel mai scurt drum. Motoarele au facut mai mult pe platforma, vreo 6500km ocolind Ucraina si Belarus.

 

Transportul nu a fost "oficial"... Ne-au rezolvat niste motociclisti polonezi care fac ture in zona si au duba + platforma + disponibilitatea de a cara si alte mobre contra cost...

 

Ziua 4:

 

Bishkek - Kadji Say pe malul sudic al Issik Kul via Tokmok, Burana Tower, Tokmok, Balykchy

 

310 km - asfalt destul de prost in majoritate.

 

post-40741-0-23053400-1345551030_thumb.png post-40741-0-81079500-1345551039_thumb.png

 

Dimineata ne-am trezit cu cea mai buna veste, de a reusit chiar sa ma scape de mahmureala: motoarele au ajuns...

 

Le-am debarcat, incarcat bagajele si davai!

 

post-40741-0-69962200-1345549784_thumb.jpg post-40741-0-13432600-1345549790_thumb.jpg post-40741-0-33133000-1345549798_thumb.jpg post-40741-0-20437800-1345549802_thumb.jpg post-40741-0-22162700-1345549804_thumb.jpg

 

Din Bishkek spre Issik Kul sunt vreo 3 variante de drumuri care pot fi combinate, la nord, pe langa granita cu Kazakhstan un fel de drum expres ( foarte bun asfalt, noi sincer nu prea avem sectiuni atat de lungi in stare asa buna ), pe la sud niste drumuri care urmaresc conturul muntilor si intre ele un drum scurt pe care l-am ales pt dus neavand timp de drumul pe langa munti si nestiind starea excelenta a celui de la nord.

 

Prima oprire a fost neplanificata cauzata de bagajele F650-ului prinse de roata spate la viteza mare, derapaj impresionant, bagaj distrus, continut distrus in majoritate, protectie lant indoita si alte mici urmari.

 

post-40741-0-75205400-1345549859_thumb.jpg post-40741-0-87330900-1345549863_thumb.jpg post-40741-0-35194900-1345549868_thumb.jpg post-40741-0-32735400-1345549873_thumb.jpg

 

Langa Tokmok am vizitat un minaret ( Burana Tower ) care impreuna cu niste ruine de pe langa el e ce a mai ramas din Balasagun, un oras vechi de prin secolul IX.

 

Turnul ar fi avut initial vreo 45m, acum doar 25m. O scara destul de stramta si abrupta duce in varf, de unde se vad mai bine muntii.

 

post-40741-0-74637800-1345550242_thumb.jpg post-40741-0-66205200-1345550243_thumb.jpg post-40741-0-68574200-1345550244_thumb.jpg post-40741-0-24647000-1345550245_thumb.jpg post-40741-0-97234200-1345550246_thumb.jpg post-40741-0-91223200-1345550247_thumb.jpg post-40741-0-76072900-1345550248_thumb.jpg post-40741-0-62240100-1345550249_thumb.jpg post-40741-0-51033500-1345550250_thumb.jpg post-40741-0-28741600-1345550251_thumb.jpg

 

Intre Tokmok si Balykchy am oprit la o chaikhana unde un kyrgyz biciclist ne-a completat dictionarul de baza cu expresii ulterior foarte folositoare legate de aspectul culinar in special.

 

Am avut a doua oprire neplanificata a zilei. Radiatorul de la F650, lipit prin Maroc, a cedat si a inceput sa pise antigel destul de zdravan. Ceva gen poxipol si niste praf bagat in radiator au remediat problema. Antigelul - completat cu apa plata.

 

Spre finalul zilei, dupa un drum frumusel dar aglomerat prin munti am ajuns sa vedem in final lacul Issik Kul. Issik Kul e al zecelea lac din lume dupa volum, al doilea sarat dupa Marea Caspica, si al doilea lac montan in dimensiune dupa Titicaca. Nu e foarte sarat dar desi e pe la 1600m se pare ca nu ingheata deloc, de unde numele care in traducere ar insemna Lacul Fierbinte... E un fel de mare a kyrgyzilor, se pare ca e destinatie preferata de weekend, ceea ce explica aglomeratia de pe drum. Tarmul nordic e mai turistic, cel sudic mai montan / salbatic... e clar ce am preferat :)

 

Cateva poze, ce se vede deasupra apei nu-s nori...

 

post-40741-0-26282800-1345550437_thumb.jpg post-40741-0-81608600-1345550437_thumb.jpg post-40741-0-46183000-1345550438_thumb.jpg post-40741-0-05219800-1345550439_thumb.jpg post-40741-0-64229700-1345550439_thumb.jpg post-40741-0-27579900-1345550440_thumb.jpg post-40741-0-89187400-1345550440_thumb.jpg

 

Am profitat de lumina ramasa sa mergem pana pe o plaja gen Vadu / Corbu si sa facem cateva poze... plaja era destul de populata si oamenii foarte prietenosi. Am aflat de primul festival international al postavului care era in zona si am primit invitatii pe care cu regret nu le-am onorat, avand alte planuri pt zilele urmatoare...

 

post-40741-0-53983600-1345550667_thumb.jpg post-40741-0-49252200-1345550669_thumb.jpg post-40741-0-21342300-1345550670_thumb.jpg post-40741-0-10597600-1345550671_thumb.jpg post-40741-0-92518700-1345550671_thumb.jpg post-40741-0-52510200-1345550672_thumb.jpg

 

Am plecat ( unii mai cu regret ) de pe plaja si am continuat incercand sa acoperim cat mai mult din drumul ramas pana spre Tamga ( destinatia planificata ).

 

In Kyrgyzstan cand se lasa seara la munte devine destul de frig asa ca am gasit o gazda in Kadji Say, o carciuma si am inchiat ziua...

 

post-40741-0-07327000-1345550835_thumb.jpg post-40741-0-63994200-1345550835_thumb.jpg post-40741-0-23262100-1345550836_thumb.jpg post-40741-0-90751500-1345550836_thumb.jpg

 

Cristache - baga niste poze...

 

Teaser pt ziua 5:

 

post-40741-0-74265100-1345555177_thumb.jpg

 

...

Editat de b374
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...