greenspan Postat August 21, 2012 Share Postat August 21, 2012 Intre Tokmok si Balykchy am oprit la o chaikhana unde un kyrgyz biciclist ne-a completat dictionarul de baza cu expresii ulterior foarte folositoare legate de aspectul culinar in special. biciclistul cica era psiholog si se pregatea intens sa se duca in Australia...probabil dovada ca si pe meleagurile alea exista extraterestrii si rapiri Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristache Postat August 21, 2012 Autor Share Postat August 21, 2012 Intradevar o zi fericita, pentru ca eram din nou in sa...dar si cu cele doua evenimente, care puteau lua o intorsatura nu prea fericita... Lipitura cu smacolina... Vederi de la lac... ``` Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
greenspan Postat August 21, 2012 Share Postat August 21, 2012 Intradevar o zi fericita, pentru ca eram din nou in sa...dar si cu cele doua evenimente, care puteau lua o intorsatura nu prea fericita... da, cu un dram de noroc si un gram de sange de Steve McQueen am scapat.... un hit local ...Добр - Мигрант.mp3 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristache Postat August 21, 2012 Autor Share Postat August 21, 2012 da, cu un dram de noroc si un gram de sange de Steve McQueen am scapat.... un hit local ...Добр - Мигрант.mp3 SUPER...de cind asteptam sa ne dai si noua piesa asta... Da cred ca versurile tale erau mai cool... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat August 22, 2012 Share Postat August 22, 2012 (editat) Da cred ca versurile tale erau mai cool... Cre' ca si astea originale sunt interesante, o sa le caut, dar am prins ceva cu jailoo ( pasune de vara ) si in versul urmator ceva cu office... s-ar putea sa fie interesante Ziua 5: +4000m, acomodare cu inaltimea, vedem China Kadji Say - Barskoon - Valea Barskoon - Pasul Barskoon - Pasul Saez - inapoi pe malul lui Issik Kul in Tamga. 187km - 40km asfalt, 147km macadam in general excelent... Urmeaza povestea... Planul pt prima zi in afara asfaltului era un drum care pleaca de pe malul lui Issik Kul si duce spre Kara Say iar de acolo spre pasul Bedel - vechea trecere in China de pe drumul matasii. In cazul in care aveam timp am fi putut incerca si un drum spre niste mine de aur (Kumtor) / ghetari permanenti care se ramifica din acesta. Avantajul drumului este ca prima jumatate, pana in ramificatia spre mina Kumtor este macadam in stare foarte buna si se poate ajunge de la 1600m la 4000m in sub o ora daca chiar vrei... noi nu tineam neaparat. Obiectivele principale: Pasul Sary Moynon ( 3126m ), Pasul Barskoon ( 3754m ), Pasul Saez ( 4021m ). Din Kadji Say spre Barskoon am mers pe asfalt, cu lacul in stanga si muntii in dreapta. Coloane cu provizii pt mina de aur circulau in paralel cu noi, lucru destul de bun pentru noi din cate urma sa vedem: Din Barskoon, drumul merge pe valea raului Barskoon, macadam excelent si - surpriza - fara praf, o masina deschizand coloanele de aprovizionare udand drumul pt a evita praful, utilaje pentru intretinere justificand si starea buna a drumului Dupa o urcare lina pe vale, un punct de control / taxare marca inceperea urcarii mai abrupte spre 3126m... am stat un pic de vorba cu 'paznicii' raspunzand la intrebarile uzuale: "atcuda?" - cred ca asta e transcrierea - de unde? si "scolca?", adica cat face fiecare motoreta... intrebarile astea sunt un fel de salut in zona Vedere inapoi spre vale dupa primele serpentine: Pasul Sary Moynon: Nu ne grabeam, ar fi fost pacat: Pasul Barskoon - 3754m Verdeata mai putina, relief mai arid: Intre Barskoon si Saez, drumul coboara intr-un fel de platou. Drumul nu mai era asa bun dupa bifurcatia cu mina de aur, dar urcarea spre 4000m nu a fost dificila, din pas drumul devenind in continuare bunicel... Muntii cu zapada sunt cei pe care se afla granita cu China: Am coborat spre valea dinspre ei: Dupa care ne-am intors pt un picnic cu vedere Intoarcerea pe acelasi drum a fost rapida, obiectivul ramas al zilei fiind baie in Issik Kul, n-am mai oprit la poze decat rar, dar nu am putut rata acest monument kirghiz, foarte diferit de vulturii, caprele obisnuite imortalizate pe marginea drumurilor in diverse posturi: Cateva poze privind inapoi de unde venisem: Am gasit cazare la un camp de iurte cu un fel de bar ( responsabil de altfel pt prima mobra culcata a excursiei ) pe malul lacului: Am facut o baie in Issik Kul - apa destul de calda, foarte curata si privelistea pe care o ai din apa asupra varfurilor cu zapada permanenta e mortala - n-am poze din pacate... contribuie colegii daca au. Ziua urmatoare avea sa fie lunga asa ca am inchis-o pe aceasta cu o masa si bauturica la o terasa pe malul lacului... Fiind prima noapte la iurta, cateva comentarii despre iurte. Iurtele sunt facute din postav pe schelet de lemn: Steagul Kyrgyzstanului arata cam asa: Stema este practic partea centrala a acoperisului iurtei cu rol de ventilatie: Intrarea e practic o bucata de postav care se rasuceste sus pentru deschidere. In genere izoleaza destul de bine. Spatiul interior este folosit pt masa - se sta turceste in jurul unui "prosop" pe care se pune mancarea, somn - saltele care se strang. Iurtele mai turistice au si paturi. Daca e posibil, se trage si curent - de la un stalp sau de la baterie de masina. Dimensiunile sunt foarte variate, cele mici avand cam 4.5-5m in diametru pana la o mega-iurta pe langa M41 - iurta cu etaj Incalzirea se face cu ceva gen godin... iar combustibilul este obtinut din balegar tasat si uscat. Lemnele sunt rare iar unde exista sunt folosite la mancare / ceai. In poza cu iurta anterioara se vede si o masa... era loc "turistic" si ne-au adus-o in caz ca aveam nevoie. Referitor la mese - cele 3 variante de masa in Kyrgyzstan sunt: fatza de masa pe sol - cea mai traditionala, masuta cu picioare scurte pusa pe sol sau pe o platforma inaltata pe care se sta turceste sau tolanit - intalnita in chaikhanale si "chioschuri" in afara casei si masa europeana cu scaune sau banchete. Paranteza despre inaltimi si efecte: Se pare ca inaltimile pot cauza probleme anumitor persoane, probleme incepand de pe la 3000m. Detalii mai pe larg pe Wikipedia. In mod normal solutia este acomodarea sau ajutarea acomodarii cu medicatie. Remediu odata instalate simptome nu prea exista. Trei din noi am luat acetazolamida preventiv. Nu am avut probleme desi am stat si dormit destule nopti in zona de 3000m-3500m. Cristi a acuzat niste dureri de cap la 4000 de metri dar puteau fi cauzate de curent. Am acuzat si restul la un moment dat, dar cauzele puteau fi legate de seara anterioara Totusi, a nu se intelege ca nu se simte nimic... la 4000 de metri pentru noi - fumatori, spritari si nepracticanti de sport zi de zi, urcare pe un damb de 5m pt o poza accelera destul pulsul si respiratia. Trasul de motociclete la fel. In una din zile, dupa ce am traversat de 4-5 ori un rau si urcat malurile lui am cazut practic lat pe iarba. Ce se resimte mai tare in schimb este soarele, aerul uscat si praful... buze crapate, "ciment" in nari urmat de sangerare au fost probleme pt unii din noi. Editat August 22, 2012 de b374 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristache Postat August 22, 2012 Autor Share Postat August 22, 2012 Poze si comentarii si de la mine: De la lac: Pana in pasul Barskoon: Dupa Barskoon: La pasul Saez: Si din nou la Issik kul: Si cazare la iurta: Asta a fost una din cele mai frumoase zile din excursie...fara graba, peisaje de trebuia sa ne oprim f des sa facem poze si drumul relativ usor... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
guy_ana Postat August 23, 2012 Share Postat August 23, 2012 (editat) Ziua 1: Bucuresti - Bishkek via Istanbul, unde am profitat de escala sa vedem cate ceva din oras cei care nu mai fusesera. In sfarsit si eu la calculator...... Baietii au avut reporter personal la ei. Acela am fost eu. Asa ca pozele mele, mai putin colorate la peisaje, pot povesti mai personal aventurile personajelor in sine. Evident, fotograful lipseste din cadru. Pana una alta, o poza despre un oras in care si vapoarele sunt prietenoase, Istambul. Unde ne-am orientat cu GPSul Unde vechiul se impleteste cu noul Si unde o persoana chic atrage ca peste tot paparazzi Bulevarde mari, trotuare late, cu copaci pe margine: parcuri mari cu flori: Iata si fotograful in actiune ... Statui ( mix de traditional si import european): In ultimii ani pana si Engels si Marx se gandesc sa isi schimbe filozofia ... Din categoria poante din Lonely Planet sau alte ghiduri: - cica se gasesc pe strada tejghele unde poti sa cumperi shot-uri de vodca pt fix rapid - fals, shot-urile s-au modernizat, la market-uri se gasesc niste borcanele de plastic de 100ml Nu-i bai, ca se pot servi tot printre copaci si flori, in realitate Sau, de plictiseala, se poate lenevi si la un cocktail mai scump decat pretul cazarii, la hotel Hyatt Plecarea de la Sakura Inainte de plecare am testat un mic gadget primit de la polonezi, care va urma sa ne fie de folos in cateva randuri Burana Tower- cateva poze din care se vede cat de abrupte erau scarile- priviti unghiul luminii in umbra. Cu ocazia reparatiei radiatorului lui Florin, unii am avut ocazia sa observam cateva particularitati ale locului, care in final nu ne vor mai parea chiar asa de neobisnuite..... In sfarsit ajunsi in proximitatea lui IssyKul, o alta particularitate locala. Peste uscat, gata de cumparat si pe plaja, langa CocaCola si bere: ca poate te apuca asa o pofta...... Pe vestita plaja cu oameni prietenosi, cei mai putin interesati de flora au tras cu ochiul la modul in care modernul isi creeaza loc in viata traditionala Si, la cererea maestrului fotograf pe care il puteti vedea in actiune, va prezentam si cateva poze cu zapada, munti si nori Cateva poze cu ce stim noi mai bine si cu traficul local In sfarsit am ajuns in capatul lacului si am iesit de pe asfalt.....incepe sesiunea de pozare! Intrarea spre pasul Sary Moinon Si de la inaltimea pasului Mai sus decat pasul Barskoon Aaaaa....Uuuhhhhh.... Sorry, wrong picture! Si, in final, la nivelul pasului Saez, am crezut initial ca nici nu am ajuns, pentru ca nu gaseam placa. Se jucasera unii cu ea si cazuse. Sa fi fost oare chinezii? Spre China, in picaj Si China; aproape China La final, cate ceva despre iurte Alex, ai legatura! Editat August 23, 2012 de guy_ana Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat August 24, 2012 Share Postat August 24, 2012 (editat) Alex, ai legatura! Dimineata vine ziua 6 cel mai probabil... raul de adancime / raceala a avut azi apogeu. Ziua 6: Eu vara mai cad si baie mai fac... Tamga - Pasul Tossor ( 3893m ) - Valea Micului Naryn - Sary Bulak - Kochkor 263km ( cam 50km "asfalt", cam 210km drum nepavat ) Plecam destul de tarziu de la iurta de pe malul Issik Kul. Drumul, urmand firul raului Tossor, macadam excelent: Trecem printr-un fel de chei: Drumul bun, poduri, putine bifurcatii, orientare usoara, cand nu suntem siguri, mai intrebam: Verdele domina pe vale dupa iesirea din chei: Drumul urca pe un fel de serpentine Asteptand sa ne regrupam, intram in vorba cu niste localnici intr-o masina de teren... discutia e fiecare pe limba lui dar ne intelegem bine: [...] - ... de unde sunteti? - Romania - unde mergeti? - Tosor - Narren - departe... azi? - da vad o pusca in masina: - vanatori? ce vanati? animale sau motociclisti? - ha ha, ce gasim, poate marco polo poate [animal necunoscut]... cred ça le place de mine ca-s glumet sau asta e obiceiul: - ... vodca ...? - nu, n-avem... aaaa, daca vreau? da, de ce nu? de pe locul din spate apare brusc o damigeana, un pahar de plastic - buna! - prietenul nu vrea? - nu-i bolnav, bea si el Urcam in continuare Poza de grup! Issik Kul se vede in spate: Niste vaci fara frica de motoare pun la incercare echilibrul, castiga ele Nu-i bai, mai facem o poza la Issik Kul Incetisor peisajul devine mai arid drumul mai pietros si abrupt Unele portiuni sunt un pic mai dificile Privelistile variaza, in spate verde, in fatza arid si zapada Continuam ... Intre timp o ploicica se transforma in grindina. Aproape de pas, e dupa colt In pasul Tosor intalnim biciclisti facand traseul invers urmand sa coboram spre valea Micului Naryn Drumul e lejer Valea e frumoasa Micul Naryn devine din ce in ce mai mare din cauza unor afluenti Care mai trebuie si trecuti din cand in cand pe fondul unei ploi mocanesti reci Dar e frumos Mai intalnim biciclisti, Kyrgyzstan-ul e foarte popular pt cei nemotorizati ajutand pe un bicilist rus sa-si faca pana sub privirea impasibila a unui kyrgyz calare Ploaia ne tot urmareste Ajungem la un afluent mai mare in care Florin se arunca cu curaj pana in zona mai rapida si adanca unde e tras la vale... rezultand o spalare integrala nedorita a mobrei... Intre timp, un pic mai in spate, Bogdan are pana fatza. Remediem pe ploaie. Chiar cand terminam, ploaia se opreste, apare iar soarele si avem parte de un curcubeu exceptional Trecem si noi raul Cum ziceam, exercitiul fizic la inaltime e obositor: Profitam de soare sa ne odihnim, uscam si sa mai facem poze Valea se largeste, drumul devine mai bun trecand printre pasuni populate de vaci, oi si cai, seara se apropie, culorile impresioneaza Mai avem parte de o pana, si cu seara foarte aproape decidem sa iesim in Sary Bulak pe drumul care parea mai usor conform hartilor: Intunericul ne prinde in ritm de rally raid pe intuneric spre Sary Bulak. Dam de asfalt. Trecem printr-un canion pe intuneric regretand ca nu vedem nimic. Ajungem in Sary Bulak, singura optiune de cazare gasita fiind intr-o rulota impartita cu propietarii unui bar... nu ne convine si o luam spre Kochkor... 40km de asfalt - usor, nu? E... nu-i chiar asa! In Kyrgyzstan totul e cum nu te astepti... asfaltul asta era bun unde era... in majoritate se circula pe niste deviatii de macadam cam cat o banda, restul fiind in lucru... drumul destul de circulat si combinatia faruri, praf, intuneric, oboseala e destul de periculoasa... Deschid coloana incercand sa fac educatie soferilor referitor la utilizarea fazei scurte cand se apropie... in mare nu tine, ori nu inteleg ori faza scurta la majoritatea e un fel de faza lunga. Obositor, o pauza apare in momentul in care observand destul de tarziu un marcaj rutier de ocolire / deviatie kirghiz - a se citi o gramada de pamant de 1.5m pe mijlocul soselei - am dubii daca s-o iau pe stanga, pe unde venea unul cu faza lunga, pe dreapta, unde nu prea se vedea mult sau sa franez si sa vad dupa aia... Indecizia ma face statuie ecvestra pe gramada de pamant... nu cad, e un pic amuzanta postura dar o lasam mai moale. Ajungem in Kochkor unde incepe cautarea unui loc de somn... culmea, vine el singur la noi - o masina opreste langa noi, inauntru o tipa Fatima care vorbea cat de cat engleza si care ne duce la guesthouse-ul parintilor ei - excelent de altfel, camere cu paturi, masa, baie europeana cu dus si totul cam ca acasa... karma, e bine sa ajuti biciclisti pe drum Editat August 24, 2012 de b374 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristache Postat August 24, 2012 Autor Share Postat August 24, 2012 Alte poze din ziua 6 : O zi lunga si grea...doua pene de cauciuc, ploaie, trecere pe bolovani si treceri de cursuri de apa... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Oformula Postat August 24, 2012 Share Postat August 24, 2012 Super baieti, sunteti super tari. B 374 multe complimente. Cum s-a descurcat Dakarul pe toata durata excursiei? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gimy Postat August 24, 2012 Share Postat August 24, 2012 Pozele sunt pe masura excursiei. Nu le aveti si intr-un format mai mare? In special cele cu muntii sunt de wallpaper Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ali baba Postat August 24, 2012 Share Postat August 24, 2012 Cum s-a descurcat Dakarul pe toata durata excursiei? S-a descurcat bine. In afara de o pana si cate un surub pierdut ici si colo, Dayana nu a avut probleme. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
guy_ana Postat August 25, 2012 Share Postat August 25, 2012 (editat) Alex, genial ies pozele scoase din Go Pro! Pozele mele din Tossor iti dau impresia ca am facut o pplimbare in parc. Prima oara cand vad pooze care nu atenueaza imaginea pantei sau suprafetei drumului. Daca si la filmare pastreaza senzatia vitezei reale...... Cum s-a descurcat Dakarul pe toata durata excursiei? Da, nu am avut nici o problema. Mananca orice benzina si la orice altitudine. Am sesizat doar un mic tacanit ocazional cand era subturata la peste 3000 de metri si incepeam sa dau gaz brusc. In rest, raman la parerea mea ca e motocicleta ideala.....pentru mine, anyway! Adaug si eu cateva amanunte ce s-au petrecut pe pasul Tossor, pe care eu il consider cea mai frumoasa zi din toata excursia. Traffic jam Locul in care s-au servit bauturi alcoolice si impricinatii la 5 minute dupa. Phewwww! Firati voi sa fiti de betivi! Daca aveam habar cu ce o sa va ocupati voi cand nu sunt eu atenta, parol ca nu mai plecam cu voi! Poza de grup- making of Cica primii 40 de km erau grei. Aiurea! Primul eveniment a avut loc la fix 40 de km dupa ce intrasem in traseu! Si tot atunci au inceput si frumusetile In pozele normale nu pare asa periculos, dar la inaltimea aia gafaiam si la mersul pe plat De aici numai la vale Speram sa avem parte de vreme mai buna pe partea cealalta.... Inca ceva poze din seria "Cine face bine, bine primeste" caci printre altele, in acest timp ne-a depasit o masina care a lasat urme, dupa care ne-am luat in cateva cazuri, pentru ca altfel am fi cautat probabil vadurile ceva mai mult. Imagini de la spalatoria de mobre, inainte in timpul si dupa. Primul a fost Florin, dar s-a oprit, nestiind probabil daca e cazul sau nu sa dea prioritate oilor. Peisaje pe graba, ca mai aveam vreo 100 dekm, venea seara si urma sa descoperim ca in tara aia asfaltul exista doar pe vreo doua sosele mai mari Dar nu ne stresasem deloc, uite ce faceam cu jumatate de ora inaintea caderii intunericului Adica eu am facut doar pana, restul au facut ceilalti..... Editat August 25, 2012 de guy_ana Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat August 27, 2012 Share Postat August 27, 2012 Ziua 7: Kochkor - Sary Bulak - Song Kul 118km ( 40km "asfalt", 78km nepavat ) Dupa ce in 2 zile din 3 anterior ajunsesem pe intuneric, luam decizia ca intelept ar fi sa ne trezim si sa plecam mai de dimineata pe viitor... sarbatorim decizia printr-o zi scurta cu plecare in jurul pranzului Ne trezim tarziu, ordine in bagaje Mic dejun in "setting" european Desi casa este de piatra avand chiar si baie europeana, interiorul e tot cu influente nomade, nu exista dulapuri ci niste lazi, paturile colorate stau aranjate exact ca-n iurte, peretii sunt acoperiti de covoare colorate Portret de familie Afara ploua, incercam sa mai amanam plecarea in speranta ca se opreste. Facem o vizita pe la magazinul de suveniruri al Fatimei Plecam pe ploaie Drumul sunt ultimii kilometri din seara anterioara, in sens invers... in lucru, oare asta sa fie gramada pe care m-am urcat aseara? Se intelege de ce e in reparatii Dupa nici 40km oprim in Sary Bulak... altii o duc mai rau ca noi pe vremea asta Ne amintim ca e vremea pranzului Plecam, iesim pe un macadam bun spre Song Kul Ba ploua, ba e soare Drumul urca Masinile locale nu par sa respecte nici o norma de poluare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mr_ORL Postat August 27, 2012 Share Postat August 27, 2012 Toti impreuna cu o excursie, fiecare cu povestea lui ) Geniali sunteti.Felicitari pentru tot! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat August 27, 2012 Share Postat August 27, 2012 (editat) In final vedem lacul Song Kul Lacul e la 3000m, are vreo 30km lungime, 18km latime, 13m adancime si e al doilea ca dimensiuni din Kyrgyzstan. Este inconjurat de "jailoos" ( pasuni de vara ). Ploaia incepe iar, devine grindina, tragem la o iurta pt un ceai, stam de vorba cu niste biciclisti francezi. Afara mobrele incaseaza grindina Cand se mai linisteste, plecam iarasi... noroi, iarba uda fac drumul mai amuzant. Ori ploaia a fost foarte localizata, ori vantul care bate destul de tare usuca terenul rapid - in scurt timp se poate merge destul de bine Ajungem la o aglomeratie mai "turistica" de iurte - practic sunt tot iurte de pastori dar inscrise in programul CBT - Community Based Tourism... Noi aveam ceva rezolvat mai spre nordul lacului de gazda din seara precedenta Curcubeu din nou... Continuam pe malul lacului, avem pofta de mers, depasim iurta unde trebuia sa ne oprim fara sa realizam Dincolo de lac se vad munti cu zapada Pe malul nostru, turme la pascut Dam peste un monument Noroc ca am oprit... Apare o masina din care ne saluta gazda serii... iurta e mult in spate, intoarcerea... Masina - un Mercedes Cobra cu care pleaca toata familia ca trebuie impinsa la 90% din plecari... le-am dat o data o mana de ajutor - ne-a ajuns... daca ma duc cu masina la 3000m o sa am grija sa am baterie si electromotor bun Seara, majoritatea animalelor sunt adunate intr-un tarc Cotetul gainilor Nu toate animalele au culcusul lor, magarii raman liberi - lucru care inseamna ca noaptea o sa-i auzim destul de des ragand langa iurta - au o "voce".... Mai facem cateva poze o tura de aprovizionare cu racoritoare de la o iurta magazin si ne retragem... Dar seara nu se incheie... Chiar cand admiram stelele prin gaurile din postavul iurtei, incepe iar ploaia, se transforma in grindina si temperatura scade... Cateva plastice aruncate pe iurta rezolva partial problema. Un godin face mai mult fum cu iz de balegar decat caldura. Lucru destul de ciudat, odata adormiti dormim toti destul de bine totusi. Undeva noaptea ploaia se opreste, cerul devine senin - incredibil cum se vad stelele la 3000m... Inca niste poze: --- Nota despre palariile traditionale: La palaria asta ii zice kalpak: iar la asta tubeteika: Editat August 27, 2012 de b374 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristache Postat August 27, 2012 Autor Share Postat August 27, 2012 (editat) Fatima a insistat sa-i facem o poza pe motor... Fabrica de combustibil pt la iarna, se ia balegarul si se usuca... De pe drum: Drum de demontat motoarele sau cel putin de pierdut ceva suruburi... Dar motoarele noastre s-au tinut bine... Lacul Song Kul: si imprejurimi: Discutii, ca intre fete...ce ulei folosesti, ca presiune ai in roti, merge si cu benzina de 80?... Peisaje... Viata la iurta... este foarte grea, fara incalzire pe interior nu am fi razbatut... Aici au fost cele mai grele conditii din toata excursia... Editat August 27, 2012 de cristache Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
guy_ana Postat August 27, 2012 Share Postat August 27, 2012 (editat) Ca sa incep cu sfarsitul zilei anterioare, simtul meu feminin ma indeamna sa spun cate ceva si despre Fatima. Nu stiu de ce, dar repeta intr-una "strong woman" Parerea mea e ca ea chiar era una, "made in Kyrgystan". Ce alta musulmanacu barbat si trei copii te-ai astepta sa umble cu masina la 11 noaptea sa agate motociclisti in Kochkor, sa-i cazeze, sa le aranjeze si distractia pentru noaptea urmatoare la vreo 200 de km distanta? In plus, avea un magazin de suveniruri cu muzeu cu tot care, desi initial mi s-a parut ca nu are cum sa vanda nimic pentru ca era ceva cel putin ascuns, s-a dovedit a fi probabil pe harta cel putin a unui ghid de calatorie, pentru ca veneau acolo grupuri intregi de turisti. In plus, cred ca era omniprezenta, pentru ca m-am auzit strigata inainte chiar sa apuc sa parchez motorul la revenirea in oras, o saptamana mai tarziu. De pe drum: O intersectie promitatoare pe harta, unde am descoperit noaptea la 10 cand am ajuns ca am putea manca cel mult un shashlik. Spre lac Odata ajuns in "depresiune" (la cei 3000 de metri), asta ne-a intampinat. Am fost fortati sa ne refugiem, evident sub privirile curioase ale localnicilor, intr-o iurta-magazin- ceaihana. Biciclistii erau la ordinea zilei pe acolo, dar mobrele au fost ceva deosebit. Ce m-a fascinat pe mine a fost cum, in timp ce noi nu stiam cum sa intram mai repede la adapost de grindinaa, localnicii nu aveau nici o grija! Unul ne-a oprit punandu-se efectiv cu calul de-a curmezisul drumului in dreptul fiecaruia, ca sa ne ceara o tigara (si daca vroiai sa-i dai una, ar fi fost dizolvata pana sa o ia, d-apoi sa o mai si fumeze!), altii veneau linistiti la magazin ca sa se aprovizioneze cu sticle de vodca, pe care le bagau in maneca si plecau inapoi la oile lor si, culmea! copiii au profitat de neatentia biciclistilor in timp ce eram inauntru in iurta, ca sa dea o tura cu bicicleta!!!!!! Iata si reversul medaliei. Baietii langa lac, in timp ce ma asteptau pe mine sa le explic fetelor cum e cu consumul mobrei si cum se efectueaza derapajele controlate prin baltile autohtone (tocmai ma specializasem cu vreo juma de ora in urma ) La iurta tinta, cautata cu pretul a vreo 10 km mersi in plus (noroc ca ne-am oprit la monumentul ala, caci altfel cred ca o mai cautam si in ziua de azi...), partea feminina din grup a fost stimulata din nou Vestita ospitalitate locala Si furtuna ce statea sa revina Dar noua nu ne pasa Intre timp, oamenii locului isi vedeau de treaba. Tipi calare veneau si plecau, aici avand un exemplu cum la ei copiii se urca in sa aproape inainte sa invete sa mearga (pustiul asta nu e cel mai mic pe care l-am vazut calare!) Editat August 27, 2012 de guy_ana Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cmd Postat August 27, 2012 Share Postat August 27, 2012 super tare,felicitari voua ,BRAVO!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
guy_ana Postat August 27, 2012 Share Postat August 27, 2012 (editat) Si uite cum am dormit noi in noaptea aia: asta nu se topise pana tarziu in noapte, cu toata incalzirea Cu toate astea, ne-am facut comozi; jurnal de iurta: La un moment dat, mult dupa lasarea intunericului, ni s-a terminat combustibilul. Si, ca orice oaspete, am apelat la gazde: - Coniac esti? Dat din cap cum ca "Nu" - Vodka esti? Dat din cap cum ca "Da" - Coca cola esti? Dat din cap cum ca "Da" - Davai! Dat din mana. Repetat de cateva ori dialogul: Bre, asta nu stie rusa nici cat noi!!!! Ce naiba nu intelege? - Plata, denghi! Davai! - Niet, magazin! Mai, da asta nu e sanatos la cap! Magazinul era la vreo 30 de km, ce vrea sa mergem acum acolo????? Da, vroia! Numai noroc ca stia el o iurta mai aproape, la numai vreo 5 km. Si asa ca, hai in masina. Cu toata familia, inclusiv bebelusil din poza de mai sus!!!!! Abia dupa aia m-am prins, ca daca am fi avut norocul sa nu mai plece iar masina, cu totii aram meniti sa impingem......dar am scapat! La magazin Si un mic instantaneu video: ce nu se vede e cat de aburite erau geamurile si cum soferul vedea doar prin 20 cm patrati de parbriz. Va spun, cu fulgerele alea, a fost "some joyride" www.youtube.com/watch?v=8tundySHQFI&feature=youtu.be (poate stie cineva sa imi spuna cum se face sa embeduiesti un clip in noul format youtube?) La final, ne avand eu liniste pe la 3 noaptea, cand sa ies sa vad stelele alea teribile de care zicea Alex, sa-mi stea inima in loc. Nu din cauza caprelor, care aratau cam asa ci din cauza magarilor, care erau liberi si aveau niste ochi si mai mari si mai si veneau inspre tine! Editat August 27, 2012 de guy_ana Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat August 28, 2012 Share Postat August 28, 2012 (editat) Si un mic instantaneu video: ce nu se vede e cat de aburite erau geamurile si cum soferul vedea doar prin 20 cm patrati de parbriz. Va spun, cu fulgerele alea, a fost "some joyride" www.youtube.com/watch?v=8tundySHQFI&feature=youtu.be (poate stie cineva sa imi spuna cum se face sa embeduiesti un clip in noul format youtube?) Uite asa ( insert media ) http://www.youtube.com/watch?v=8tundySHQFI Acum mai ramane sa te invat sa intorci motoreta pe cric Editat August 28, 2012 de b374 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gimy Postat August 28, 2012 Share Postat August 28, 2012 Intrebare: cu omuletii aia cum va intelegeati - in rusa, in kyrgyza, va dureau mainile de atata vorbit sau toate de mai sus? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat August 28, 2012 Share Postat August 28, 2012 Intrebare: cu omuletii aia cum va intelegeati - in rusa, in kyrgyza, va dureau mainile de atata vorbit sau toate de mai sus? In principiu rusa, intr-un vocabular redus pt chestiile de baza. Vocabularul l-am mai specializat pe parcurs, initial au fost niste faze amuzante, noi cerand de cateva ori "friptura de carne" Engleza nu prea e la cautare. Gesturi in rest. Spre final am ajuns la concluzia ca daca vorbele sunt insotite de gesturi, tu poti sa vorbesti in romana, ei in rusa si exista o parte de intelegere comuna. O idee care ni s-a parut geniala ar fi tricouri imprimate cu pictograme pt chestiile uzuale... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
guy_ana Postat August 28, 2012 Share Postat August 28, 2012 Oricum, noroc cu psihiatrul ala biciclist, care ne-a pus in mana bagajul cel mai important de cuvinte rusesti. Caci pana atunci, oaia kyrgyza facand "meee" si nu "beeee"ca la noi, am avut mici probleme de comunicare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat August 28, 2012 Share Postat August 28, 2012 (editat) Ziua 8: Song Kul - Ak Tal - Baetov - Tash Rabat - Naryn 322km ( ~130km asfalt, surpriza mare parte bun ) Dimineata, soare Dayana da o mana de ajutor la treburile cotidiene matinale care implicau vacile Restul, ocupati cu alte griji matinale Dupa un mic dejun cu peste ( foarte bun de altfel ) suntem gata Kyrgyzii ne-o luasera inainte In plan, un fel de semitur al lacului... drumul e variat Peisajele la fel de variate Drumul e usor dar reusesc sa gasesc o mlastina... Ce-i super tare la toate lacurile astea e cat de curata e apa In sudul lacului, pe fondul unei ploi care ne fugareste iar, parasim malul iar drumul pe iarba se transforma intr-o "autostrada" de macadam Drumul urca pana in pasul Uzun-Bulak ( 3125m ) de unde privelistea spre valea Narynului ne impresioneaza Plecam din pas, dupa nici 100m vedem drumul de coborare - TF pe macadam Coborare pe ploaie ( incepe iar ) si iesim in valea unui afluent al Naryn-ului lasand ploaia in spate In fatza valea Naryn-ului si muntii de dincolo de ea Desi arata a ruine, astea nu-s ruine Ceea ce nu se poate zice despre statia de benzina din Ak Tal la care alimentam... pompa se porneste / opreste din interior si intarzierea de la comunicare la actionare nu lasa nici o motoreta nespalata cu benzina Mobrele rezolvate, oprim 40km mai spre sud in Baetov la un cafe Mancarea e buna dar soarele inca sus asa ca plecam spre Tash Rabat. Drumul - lejer si relativ plat la inceput Vederi frumoase Treptat incepe sa urce Nu suntem singuri pe drum. Intrebarea zilei: Cati oameni incap intr-o Lada? Si da, cand nu-i fierbea motorul, chiar urca cu toti in ea Duba asta facea ceva gen hill climb la urcarea pantelor mai abrupte, daca nu reusea din prima - inapoi la baza, elan si gaz la maxim cu speranta ca ajunge pana in urmatoarea bucata mai plata Vederi din diverse locuri inapoi spre vale: Serpentinele duc mai sus Uneori mai bun, uneori mai prost drumul urca pana intr-un pas in zona 3300-3400m Urmand apoi coborarea pe partea cu Tash Rabat Iurte ascunse pe fundul vailor Deja traditional, incepe ploaia grupul se segmenteaza, raman un pic in spate cu Dayana si urmeaza un episod ciudat, din spate ne alearga o Lada cu remorca claxonand de mama focului, oprim, se dau doi jos din ea, urmeaza o conversatie din care nimeni nu intelege nimic dar indivizii sunt undeva intre joviali si violenti... N-am inteles ce voiau sau care era atitudinea, destul de greu si de decis daca ce am primit in coastea a fost un ghiont amical sau un pumn... in fine, probleme de comunicare... mergem mai departe pe ploaie Ajungem la intersectia cu drumul spre caravanseraiul de la Tash Rabat pe ploaie si vant puternic, nu mai are nimeni chef de 12-15km dus si intors, o luam spre nord pe asfalt in cautarea unei cazari si posibilitatea revenirii la caravanserai Iesim din ploaie, vantul in continuare puternic, dar suntem pe asfalt Pana la urma ploaia trece In dreapta se vad muntii dinspre China Intr-o localitate, suntem escortati de 2 pusti pe bicicleta spre o posibila cazare... foarte interesanta, cu aer de internat de fete - lucru care nu ne-ar fi displacut la o parte din noi dar probleme de comunicare ne fac sa luam decizia sa "lungim" ziua pana in Naryn. Despre Naryn, ca de altfel toate orasele din Kyrgyzstan nu-s multe de zis, am ajuns la lasarea serii si am tras la un guesthouse cu are de boutique hotel si preturi pe masura populat in mare de turisti americani de varsta a treia ce calatoreau cu autocare... PS: Tot in ziua asta am invatat ca BMW e mai tare ca Audi si ca amiabila la kyrgyzi e mai amiabila decat la noi... Editat August 28, 2012 de b374 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.