bursyllac Postat August 21, 2012 Share Postat August 21, 2012 Salutare. Motorul e un suzuki sv650s din 2001. Si cam consuma ulei. ultima data, am completat pana la nivel, am facut 1000 de km (transalpina/etc - aproape doar munte si autostrada - daca conteaza in vreun fel asta) si a consumat vreo jumatate de litru. Sunt incepator si nu am cunostinte de mecanica. Care ar putea fi problemele? Cam cat ar fi costurile de reparatie? Multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
arcgotic Postat August 21, 2012 Share Postat August 21, 2012 Ce ulei folosesti? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Atti the Hun Postat August 21, 2012 Share Postat August 21, 2012 (editat) Salutare. Motorul e un suzuki sv650s din 2001. Si cam consuma ulei. ultima data, am completat pana la nivel, am facut 1000 de km (transalpina/etc - aproape doar munte si autostrada - daca conteaza in vreun fel asta) si a consumat vreo jumatate de litru. Sunt incepator si nu am cunostinte de mecanica. Care ar putea fi problemele? Cam cat ar fi costurile de reparatie? Multumesc Ce ulei ai pus in el ,ma refer la marca si vascozitate ? Chiar daca ai tras tare de el nu ar avea voie sa consume 0.5L la 1000 de km deci acuma este ftr cald.Daca uleiul e corespunzator cu manualul atunci ramane doar problema compresiei adica trebuie sa ii faci un test sa vezi daca se afla in parametrii, daca nu atunci trebuie desfacut si vazut daca s-ar rezolva cu un segmentat sau e nevoie de hoinuire,alezare + piston+segmenti .Da-ne mai multe detalii . Costurile daca e doar din compresie ar depasi cu usurinta 1500 de lei , bani pe care eu sincer nu i-as da, cu ~300 de euro iei un alt motor in mintile lui cu care mai faci multe zeci de mi de km. Insa nu e sigur ca e nevoie de asa ceva . Editat August 21, 2012 de Atti the Hun Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bursyllac Postat August 21, 2012 Autor Share Postat August 21, 2012 uleiul pus a fost VALVOLINE Durablend 4T 10W-40 (semisint.) si are max 5000 km de la ultimul schimb (in max 3500 de km am mai completat un litru) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat August 21, 2012 Share Postat August 21, 2012 E mult dar nu neaparat dezastros de mult. Intradevar, vezi cu vascozitate, incearca si marci diferite, afla ce folosesc altii la motoare similare. Poate se scapa ulei prin segmenti (la refulare de gaze din carter vezi ulei?), dar si prin o scurgere undeva (e bloc umed / suspect de murdare undeva?), sau la semeringure de supape. Daca in rest motor merge foarte bine, eu in locul tau nu as face nimic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bursyllac Postat August 21, 2012 Autor Share Postat August 21, 2012 nu are scurgeri vizibile. intr-o seara a scos fum cam mult (dar a fost un eveniment singular). toba are cam multe depuneri pe ea. (e cam neagra la capat si cineva zicea ca se vede ca prea consuma ulei) in rest, motorul merge bine. altcineva spunea de o segmentare. merita? cam cat costa? ca in ritmul asta, pana sa fac schimbul de ulei, mai completez cu inca o data cantitatea de ulei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Atti the Hun Postat August 21, 2012 Share Postat August 21, 2012 (editat) uleiul pus a fost VALVOLINE Durablend 4T 10W-40 (semisint.) si are max 5000 km de la ultimul schimb (in max 3500 de km am mai completat un litru) Valvoline nu e cel mai bun ulei si s-ar putea din cauza asta sa iti manance ptr ca se subtiaza mai rpd la temperaturi mari fata de alte marci . Iti dau un sfat, la semi-sintetic schimba uleiul la 4000 , la synth 5000 daca is km facuti in oras iar daca is mai mult pe afara atunci la 6000, iti spun asta ptr ca uleiul in timp se subtiaza si atunci apare consumarea asta asa de apriga . Acuma ca pui semi-sintetic sau pui sintetic depinde de stilul tau de condus , insa un lucru este cert , pune marci mai bune gen Bel-Ray,Motul,Motorex in ordinea asta.Ca sa iti consume mai putin poti incerca un 10w50 asta daca are ceva km facuti motorul >60.000 (reali) , insa la 3500 de km 0.5L e la limita avand in vedere ca valvoline nu este un ulei de top dar nici cel mai slab. PS: Segmentarea se face doar daca cilindrul nu este uzat peste masura,daca merita sau nu asta iti va spune un mecanic cu experienta , aici esti la cursul de teorie. Editat August 21, 2012 de Atti the Hun Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat August 21, 2012 Share Postat August 21, 2012 Poate segmentezi degeaba si scurgere e de la supape. Nu poti sa te apuci la ceva fara sa stii de unde e problema. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bursyllac Postat August 21, 2012 Autor Share Postat August 21, 2012 Multumesc pentru informatii . o sa incerc atunci sa schimb uleiul la schimbul care oricum trebuie facut curand. metode pentru a identifica sursa problemei? (eventual costuri pentru asta) Sa incerc aditivi gen duralube? sau sunt mituri? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Atti the Hun Postat August 21, 2012 Share Postat August 21, 2012 Multumesc pentru informatii . o sa incerc atunci sa schimb uleiul la schimbul care oricum trebuie facut curand. metode pentru a identifica sursa problemei? (eventual costuri pentru asta) Sa incerc aditivi gen duralube? sau sunt mituri? Nici intr-un caz sa nu pui duralube pentru ca strici automat ambreiajul.Principalul motiv pentru care exista ulei de motociclete si ulei de masina este faptul ca cele mai multe motociclete au ambreiajul umed,in acelasi ulei cu cel de motor .Sper ca ai avut ulei de motocicleta in mobra nu ? Inainte sa mergi la mecanic incearca sa pui un ulei de calitate 10w50 sau 15w50 daca stai un pic mai rau cu $ , si vezi ca ar trebui sa scada consumul, daca insa ai pus ulei de masina atunci poti incerca tot cu 10w40 dar de motocicleta ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat August 21, 2012 Share Postat August 21, 2012 Teste de compresie iti spune stare de segmenti daca e executat corect. Sau daca scape la segmenti, mai poti sa vezi si urme de ulei in furtun (sau ce o fi la SV) prin care ies gaze din carter. De obicei furtunullegatura asta iese in carcasa de filtru de aer. Daca e de la supape, mai da fum mai mult la decelerarea / frana de motor la turatii mai mari. Daca e de la segmenti, deseori da mai mult la accelerarea. Poti sa te uiti si cum arata fumul (daca da). Cel cauzat de segmenti mai des e albastru (= ulei ars total), cel de la supape mai gri (ulei incins). Dar aici probabil are fiecare parerea lui. Cel mai bun test insa e demontare si verificare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bursyllac Postat August 21, 2012 Autor Share Postat August 21, 2012 (editat) Nici intr-un caz sa nu pui duralube pentru ca strici automat ambreiajul.Principalul motiv pentru care exista ulei de motociclete si ulei de masina este faptul ca cele mai multe motociclete au ambreiajul umed,in acelasi ulei cu cel de motor .Sper ca ai avut ulei de motocicleta in mobra nu ? Inainte sa mergi la mecanic incearca sa pui un ulei de calitate 10w50 sau 15w50 daca stai un pic mai rau cu $ , si vezi ca ar trebui sa scada consumul, daca insa ai pus ulei de masina atunci poti incerca tot cu 10w40 dar de motocicleta ! a fost pus doar ulei de motocicleta. atunci, pentru moment imi ramane doar sa fac un schimb de ulei/filtru si sa incerc si altceva. si daca nu functioneaza, o sa vad atunci ce mai pot face. Teste de compresie iti spune stare de segmenti daca e executat corect. Sau daca scape la segmenti, mai poti sa vezi si urme de ulei in furtun (sau ce o fi la SV) prin care ies gaze din carter. De obicei furtunullegatura asta iese in carcasa de filtru de aer. Daca e de la supape, mai da fum mai mult la decelerarea / frana de motor la turatii mai mari. Daca e de la segmenti, deseori da mai mult la accelerarea. Poti sa te uiti si cum arata fumul (daca da). Cel cauzat de segmenti mai des e albastru (= ulei ars total), cel de la supape mai gri (ulei incins). Dar aici probabil are fiecare parerea lui. Cel mai bun test insa e demontare si verificare. am sa verific sa vad poate se incadreaza in vreuna din situatiile de mai sus. dar poate am noroc si e de la ulei. Motocicleta are vreo 40000 de km. acuma eu sper ca sunt reali, dar nu bag mana in foc pentru asta Multumesc inca o data de sugestii! Bafta si asfalt uscat! Editat August 21, 2012 de bursyllac Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florin.radu Postat August 21, 2012 Share Postat August 21, 2012 Salut! Verifica uleiul pe un stander sau pe cricul central, daca are, in acelasi loc pe cat posibil. Asa cu tinutul fix la verticala te poti pacali foarte usor. La ce turatie mergi cu motocicleta de obicei? V2-ul asta de la suzuki tinde sa consume ulei daca il calci pe coada cu turatii mari constante la 9-10000 rpm. Unii spun ca inca de pe la 6000 incepe sa pape putin... Eu personal nu am patit sa consume ulei decat o singura data cand am folosit ulei castrol 10w50 full sintetic, schimba bine vitezele nu se auzeau zgomote suspecte din motor insa probabil era bun la gust de ii placea sa-l manance... vreo 400ml in 5500km. Am trecut pe silkolene si nu mai dispare gram de ulei 10w40 iarna si 15w50 vara. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bursyllac Postat August 21, 2012 Autor Share Postat August 21, 2012 Salut! Verifica uleiul pe un stander sau pe cricul central, daca are, in acelasi loc pe cat posibil. Asa cu tinutul fix la verticala te poti pacali foarte usor. La ce turatie mergi cu motocicleta de obicei? V2-ul asta de la suzuki tinde sa consume ulei daca il calci pe coada cu turatii mari constante la 9-10000 rpm. Unii spun ca inca de pe la 6000 incepe sa pape putin... Eu personal nu am patit sa consume ulei decat o singura data cand am folosit ulei castrol 10w50 full sintetic, schimba bine vitezele nu se auzeau zgomote suspecte din motor insa probabil era bun la gust de ii placea sa-l manance... vreo 400ml in 5500km. Am trecut pe silkolene si nu mai dispare gram de ulei 10w40 iarna si 15w50 vara. ma pot pacali cu tinutul la verticala, dar nici chiar cu o diferenta de 1 litru. in 3500 de km, am pus de doua ori cate jumatate de litru, si acum iar aproape ca nu se mai vede decat daca inclin motocicleta destul de mult. ce e drept, in ultima tura, fiind cu pasager (doi baieti pe ea insumand probabil 150-160 de kile), am mers mai turat, 5-6000 de ture, si ocazional, in depasiri, ajungeam la 7-8000, daca o faceam mai in scurt, 9000. dar ca mers constant, undeva la 5-6000, (am facut transalpina si imprejurimile, deci drum oarecum solicitant), iar singur, la 5-6000 schimb de obicei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hardKnot Postat August 21, 2012 Share Postat August 21, 2012 n'are treaba. puteai sa'i dai si mai mult. Nu trebuie sa manance atat. Automat un ulei mai vascos, odata cu uzura e musai sa schimbi vascozitatea la ulei. A mea are 55K si nu papa gram, iar la mers sa zicem ca nu o menajez. Fa'i un test de compresie cum zic baietii, du'o cat mai curand la service. Urmatorul schimb nu mai pui 10-40. Ia si tu manualul de pe manualereparatii.ro si vezi acolo graficul cu vascozitatile de uleiuri, iti spune clar ce poti baga in el. O sa ai ceva de lucru cu el.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bica Postat August 21, 2012 Share Postat August 21, 2012 Valvoline,Motorex,Elf...astea-s uleiuri?..)de gatit nu de japoneza...baga frate Motul ca aia-i zeama pentru japoneza...umpic mai vascos decat 10w40... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Atti the Hun Postat August 22, 2012 Share Postat August 22, 2012 Valvoline,Motorex,Elf...astea-s uleiuri?..)de gatit nu de japoneza...baga frate Motul ca aia-i zeama pentru japoneza...umpic mai vascos decat 10w40... Valvoline si Elf intradevar nu sunt cele mai bune , insa Motorex se apropie de Motul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bucurmarius Postat August 22, 2012 Share Postat August 22, 2012 Valvoline si Elf intradevar nu sunt cele mai bune , insa Motorex se apropie de Motul sau motul de motorex Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gtr 1000 Postat August 22, 2012 Share Postat August 22, 2012 Salutare. Motorul e un suzuki sv650s din 2001. Si cam consuma ulei. ultima data, am completat pana la nivel, am facut 1000 de km (transalpina/etc - aproape doar munte si autostrada - daca conteaza in vreun fel asta) si a consumat vreo jumatate de litru. Sunt incepator si nu am cunostinte de mecanica. Care ar putea fi problemele? Cam cat ar fi costurile de reparatie? Multumesc Din pacate este primul semn clar ca prietenul nostru (motorul) a cam obosit (asta daca nu pierde ulei pe undeva). Poti incerca cu tot ce sa zis aici,cu aditivi si fara, insa este un proces ireversibil si se rezolva numai cu reparatia motorului. Metalul odata uzat, adio ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bica Postat August 22, 2012 Share Postat August 22, 2012 se apropie faraon de Imhotep..ma lashi ma..?Motorexu e 80 de lei 4 litrii...de bun ce ii... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BikerXX Postat August 22, 2012 Share Postat August 22, 2012 lasa vrajeala ieftina,bica motul e un untdelemn ordinar si scump Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gogule Postat August 22, 2012 Share Postat August 22, 2012 care a folosit motul 7100 stie ca orice motor 'sanatos' il consuma. este prost. motorex-ul este si la 90 de lei semisintetic si la 250 ron sintetic, la fel cum gasesti motul la 100 de lei 4 litri. am probat pana acum castrol, motorex, bel-ray si motul. le-as pune pe toate in acceasi oala adica multumit mai putin gama 7100 de la motul! 300V este ok. IMHO Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bica Postat August 23, 2012 Share Postat August 23, 2012 noah baga atunci Untdelemn de la bunica..eu am 7100 si sunt foarte multumit...si nu mi-l "mananca"...300V as baga dar nu cred ca e cazul ,la multi dintre voi nu e cazul de 300v...;)si pentru unii:300V e defapt 7100...cam tot aia e..deci sa spui ca 7100 e (cuvant urat) si 300V e bun ai cam dat rateu'... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
emylyo Postat August 23, 2012 Share Postat August 23, 2012 300 v e un pic coafat si vopsit.Am mers cu ambele si e multumitor.E loc si de mai bine.Multi dintre noi au uitat cand mergeau cu niste panarame de uleiuri ca nu era atata tevatura cu Motul,Motorex,Bel Ray,Castrol. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andrei_D Postat August 23, 2012 Share Postat August 23, 2012 (editat) Recomanda cineva mai devreme sa se puna ulei mai gros ca o sa manance mai putin, sau ca odata cu uzura motorului sa se treaca pe ulei mai gros. Fix asa m-am gandit si eu pana am pus in practica si am putut sa trag niste concluzii: - 10w40 mananca putin - 20w50 mananca mai mult - 10w40 unge cutia mai bine vara, la pornirea la rece si in primii km. Pe vreme rece nu mai zic. - ambele inca pareau bune la 8.000 de km cand le-am schimbat. Un motor de capacitate medie, racit pe apa, la 50 - 70.000 km reali si mers in plaja de turatii medii, nu este un motor uzat. Legat de Motul? La fel ca BMW-urile. Scump si ... marketing. Editat August 23, 2012 de Andrei_D Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.