Sari la conținut

Postări Recomandate

Pe lumea asta exista filtre de cind exista motoare , de la Coae de Berbec la K&N , de la simplu la complicat , de la filtre minuscule de Harli pina la ditai cutiile cu ditai filtru' pentru vitezane.

Tin minte MZ-ul de 2 jumate' , un mic filtru de tabla sub sa , care se spala si se ungea , foarte misto.

Acuma vin si intreb , daca filtrul actual nu te mai multumeste , vrei alt design , vrei o fita , cum procedezi ? Iti faci singur un filtru , sau te lasi de fite , secretele filtrului de aer transced intelegerea noastra , garajbildu' , customu' de Berceni ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mobra s-a dezmembrat , pentru reparatii de iarna. Si nu , frina inca nu am facut-o.

Dar ca veni vorba de filtre de aer , voi ce credeti , se poate fabrica un filtru de la 0 ? Se fac calcule , se pierde putere , se cistiga sau se strica ceva ?

Editat de lil debul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu zic sa te documentezi foarte bine inainte sa te apuci ,eu m-am apucat pe gsxr meu si m-am cam chinuit cu amestecul pana acu vreo saptamana.In principiu nu e mare inginerie daca iti permite spatiul incearca niste filtre conice;pe mine m-au ajutat si nu iti trbuie nu stiu ce fita daca sunt unse corespunzator.

Spor la treaba si documentare multa.

 

:hug: :peace:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Trebuie sa tii cont de faptul ca sunt multe tipuri de hartie de filtru de aer. Diferenta, in mare, este permisivitatea la trecerea aerului, ce este data de marimea porilor (in microni).

Nu poti, spre exemplu, sa pui carton sau hartie A4 pentru ca nu ti se va accelera motocicleta.

 

Nu recomand folosirea spumei pentru filtre de aer deoarece este mult prea permisiva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe lumea asta exista filtre de cind exista motoare , de la Coae de Berbec la K&N , de la simplu la complicat , de la filtre minuscule de Harli pina la ditai cutiile cu ditai filtru' pentru vitezane.

Tin minte MZ-ul de 2 jumate' , un mic filtru de tabla sub sa , care se spala si se ungea , foarte misto.

Acuma vin si intreb , daca filtrul actual nu te mai multumeste , vrei alt design , vrei o fita , cum procedezi ? Iti faci singur un filtru , sau te lasi de fite , secretele filtrului de aer transced intelegerea noastra , garajbildu' , customu' de Berceni ?

 

 

Desi nu inteleg prea bine ce vrei sa zici , si mz-ul de 2 jumate si ala de 175 au la fel sub sa o suprafata cilindrica care are inauntru un filtru facut din fibre metalice (dar sa nu uitam ca este motor in 2 timpi si 3 miscari ), daca vrei intradevar sa iti faci un filtru se poate dar iti recomand sa folosesti ca si baza filtrul vechi (imbacsit) si sa ai in vedere si urmatoarele :-suprafata desfasurata a hartiei de filtru

-grosimea hartiei , si greutatea acesteia

-o alta hartie de filtru din filtre de aer care sa aiba aceasi grosime (gen dacie , renault , ...etc)

apoi poti usurel sa iti construiesti un alt filtru care se va vrea un filtru ca si cel original dar nu v-a functiona la fel asa ca te intreb merita ? cu ce costuri , dar daca iarna e lunga si vrei sa bricolezi da-i nainte .

 

spor in toate .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mobra s-a dezmembrat , pentru reparatii de iarna. Si nu , frina inca nu am facut-o.

Dar ca veni vorba de filtre de aer , voi ce credeti , se poate fabrica un filtru de la 0 ? Se fac calcule , se pierde putere , se cistiga sau se strica ceva ?

Sal! Se poate fabrica un filtru de la zero. In speta,filtrele de aer rudimentare sau "antice", gen palnie cu o plasa de sarma la gura de absortie a aerului, erau foarte simple constructiv si extrem de ieftine si usor de intretinut. Au fost bune in vremurile cand nu se acorda mare importanta filtrului de aer, el avand rolul de a mai retine din impuritatile continute de aerul aspirat in motor. Cu trecerea timpului , experimental si mai apoi prin determinari cu ajutorul calculelor matematice bazate pe legile fizicii ,s-a constatat ca filtrul de aer (raport intre volumul carcasei filtrului si volumul de aer aspirat in motor la un ciclu motor ) influenteaza primordial functionarea motorului la randament optim. Adica ; combustibil consumat, putere si turatie obtinute ! Ca atare, fiti siguri ca producatorul acelui motor (ma refer la motoarele contemporane) a cam obtinut tot ce era de obtinut din acel motor,raportat la un cost de exploatare cat mai acceptabil pentru utilizator,respectiv cumparator. Interventii ulterioare la sistemul de purificare al aerului aspirat de motor,nu se justifica, numai in cazul cand acel motor va fi exploatat in regim de competitie, unde se urmareste obtinerea unor performante ridicate, in detrimentul fiabilitatii pe termen lung al motorului, si aici ma refer la durata de viata a motorului respectiv. Eu personal ,am recomandat oricui m-a intrebat, sa nu utilizeze filtrele "sport", care reprezinta de fapt o intoarcere in timp la acel filtru rudimentar din plasa de sarma, care se spala si se reutilizeaza practic la nesfarsit. Un motor nu va mai functiona la parametrii prescrisi de producatorul acelui motor dupa schimbarea filtrului de aer,si cand spun filtru de aer, ma refer la acel tot unitar format de carcasa filtrului,conducte de absortie si de admisie in motor,etc. Bine inteles ca se poate obtine o valoare putin mai ridicata a puterii obtinute de la acel motor cu filtre modificate, dar asta in detrimentul functionarii normale a motorului respectiv in diferite regimuri de functionare,si aici ma refer la mersul linistit in ralanti,la regimul termic al motorului, la reactia sau raspunsul motorului la diferite turatii si cerinte de cuplu-putere si nu in ultimul rand cu influente majore asupra cantitatii de combustibil consumata de motor. In tarile cu o cultura moto extrem de avansata (Germania,Austria,Italia,etc) trecerea de la filtrele de serie la alt tip de filtre, se va efectua de cele mai multe ori in service-uri specializate pe moto, de catre oameni calificati in acest domeniu, trecere care de multe ori este insotita si de necesitatea recalibrarii setului de jicloare din carburatoare si asta tocmai din necesitatea obtinerii unei functionari "normale" a motorului. In concluzie, poti sa schimbi sau sa fabrici un filtru de aer de la zero, dar asta te va costa mult timp si bani, nervi,etc ! Si pentru ce? Ca sa obtii o functionare a motorului apropiata de normal,acel normal asigurat de filtrul original. Desigur,vei avea satisfactia ca vei putea spune:acest filtru de aer l-am facut eu! Dar cu ce costuri?!
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...