Sari la conținut

Tunele Sub Bucuresti


lil debul
 Share

Postări Recomandate

Trebuia sa ne vedem cu Anexa si el propusese o locatie, undeva la 70km de Bucuresti.

Nu a vrut sa dea mai multe detalii pe net si deasta a ramas sa ne vedem face2face sa planificam ce si cum.

Sa vedem ce echipament ne trebuie, ce avem si ce putem face rost.

Dar, neseriozitatea si lipsa de bun simt ii caracterizeaza pe prea multi.

Sunt convins ca o sa apara pente ceva vreme si o sa spuna ca nush ce apatit, ca a dat un camion peste el sau vreo alta scuza stupida.

 

Let's move on!

 

Eu cel putin nu am mai fost pe nicaieri.

Nu mai am masina de la serviciu, iar masina personala nu este in cea mai buna forma.

Din pacate nici vremea nu mai este foarte prietenoasa.

Cand o sa mai mergem pe undeva, cu siguranta vor aparea si poze si aici si pe CG.

 

Ca plan ar fi o vizita la fortul de la Silistra BG: http://wikimapia.org/#lat=44.1023272&l...tabiya-fortress.

O sa vad cum se poate ajunge si cu masina si cu ceva, maxi sau tren.

Cat ar costa, cat ar dura, cum au program bacurile de trecere, program de vizitare la fortareata, preturi.

As vrea sa fie o excursie de o zi, plecat eventual dimineata mai devreme si intors seara.

O sa vad si cati doritori sunt.

Asa stiu ca sunt multi viteji la dat din taste, dar cand este de facut ceva concret e mai greu.

Editat de mardum
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 1,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Misterele BucureÂştiului: Metroul secret al lui CeauÂşescu

 

de Cătălina Slujitoru in data de 13 Octombrie, 2010 - 09:58

Familia CeauÂşescu Âşi-a dorit un metrou personal

 

La începutul anilor ’80, vestea că CeauÂşescu dorea ca Armata să-i construiască o rețea subterană secretă care să facă legătura între Casa Poporului Âşi Aeroport a făcut mare vâlvă. Nici până în ziua de astăzi nu s-a putut demonstra dacă această linie secretă există cu adevărat sau este doar un mit. ÂŞi asta pentru că Serviciul Român de Informații refuză accesul în subteranele Casei Poporului, acolo de unde se consideră că ar fi trebuit să pornească linia de metrou prezidențială.

 

Potrivit acestui mit urban, Nicolae CeauÂşescu ar fi ordonat să i se construiască, imediat după ‘80, o linie de metrou specială, ascunsă de ochii lumii, pe care să poată circula în cazuri extreme.

 

Oficialii Metrorex admit existența unui tunel între Casa Poporului Âşi Izvor, dar spun că scopul acelei construcții subterane este altul. „Este un tunel de apărare, nu a existat niciodată un metrou prezidențial care să circule pe ruta aceasta”, susține directorul companiei, Gheorghe UdriÂşte.

Istoricii au Âşi ei o variantă. „S-a discutat mult la începutul anilor ’80 despre proiectul metroului prezidențial, am auzit de el. ÂŞtiu sigur însă că prin aceste tunele preÂşedintele circula cu o barcă pneumatică.

 

În anii '80, soții CeauÂşsescu se gândeau să se refugieze în subteran Âşi să fugă cu metroul spre aeroport în cazul unor lupte de gherilă urbane

 

Accesul interzis de SRI

 

Avea traseu subteran de la Comitetul Central de-atunci, în care acum funcționează Ministerul de Interne, Âşi se bifurca către magazinul Muzica, Palatul Regal Âşi Biserica Kretzulescu”, îÂşi aminteÂşte istoricul Dan Falcan de la Muzeul de Istorie a BucureÂştiului.

 

Falcan explică această obsesie a lui CeauÂşescu pentru tunele ascunse ca fiind de fapt cea mai bună variantă de a se ascunde din fața unor revolte sociale care se anunțau pentru acea vreme. Practic, ar fi fost construite cu gândul că vor fi de fapt singura lui scăpare. „Am cerut de mai multe ori aprobare să cercetez aceste tuneluri, dar m-am izbit de refuzul SRI, în a căror administrare sunt aceste spații subterane”, ne-a mai spus Falcan.

 

Nu a mai apucat metroul, dar s-a plimbat cu barca

 

BucureÂştenii erau atât de obiÂşnuiți cu mofturile dictatorului, încât nu s-au îndoit deloc de faptul că acesta chiar Âşi-ar fi construit un „metrou personal”. În schimb, cei care aflau, nu avea voie să sufle o iotă despre acest proiect.

 

„La vremea aceea nu se putea discuta nimic despre asta. Chiar dacă trăgeai ceva cu urechea pe la ingineri, informațiile trebuiau să iasă repede prin cealalată ureche, altfel riscai să ajungi rău! Am auzit că s-au început lucrările unei linii de metrou dinspre Casa Poporului către Otopeni, ca de acolo să poată fugi CeauÂşescu la nevoie, cu avionul. În prima fază lucrările s-au început spre stația Izvor, cea mai apropiată cale de rulare”, ne-a mărturisit Gheorghe A., unul dintre foÂştii angajați ai Întreprinderii Metroul BucureÂşti de la acea vreme.

 

O inundație a scos la iveală tunelul

 

Teoria este susținută Âşi de un eveniment bizar întâmplat în 2005 în stația de metrou Izvor, care, în urma unei inundații, a scos la iveală un tunel subteran legat de Palatul Parlamentului.

„S-a constatat că stația de metrou nu a fost inundată fiindcă s-a acumulat apa de ploaie, ci ea provenea de la un tunel care este în întreținerea MApN. Un colonel de la Armată mi-a spus cum stau lucrurile: pompele de evacuare s-au defectat, apa s-a infiltrat în tunel Âşi de acolo în stația de metrou”, declara atunci Mioara Mantale, prefectul Capitalei. O construcție despre care reprezentanții Ministerului Apărării Naționale au evitat să vorbească.

 

„Da, există! ÂŞi ce dacă există?"

 

Acest proiect secret a ajuns Âşi la urechea celor care locuiesc la doi paÂşi de vechiul Comitet Central, actualul Minister de Interne, loc în care se spune că există un alt tunel subteran cu ramificații prin tot BucureÂştiul.

 

„Se discuta că CeauÂşescu Âşi-a construit linie specială către aeroport, dar eu Âştiu sigur că un tunel este chiar aici, lângă noi, sub fostul local Cuando de la capătul bulevardului Academiei”, ne-a spus Victor Onofrei, un pensionar care trăieÂşte de mai bine de patruzeci de ani în zonă.

 

Cei care locuiesc însă în blocul de deasupra galeriei subterane Âştiu de existența culoarului, dar se eschivează de la prea multe comentarii. „Da, există! ÂŞi ce dacă există? Este la fel de bine îngrijit ca Âşi atunci”, ne-a spus răstit una dintre doamnele din clădire.

 

Râul de sub Piața Revoluției

Potrivit istoricului Falcan, maiorul Gheorghe GrigoraÂş, din anturajul lui CeauÂşescu, i-ar fi povestit la un moment-dat cum au vizitat un tunel secret.

 

Iată ce susține Falcan că i s-ar fi spus:

 

„Mergem încă 10 metri Âşi, stupoare! culoarul se înfundă iar acolo, în fund, găsim un wc, de fapt numai un capac de la wc pe un piedestal de lemn de 20-30 de centimetri înălțime. Ridicăm capacul iar dedesubt o trapă din fier, asigurată cu o bară metalică. Ne chinuim zdravăn să ridicăm chepengul pentru a încremeni de uimire. Dedesubt curge un râu curat într-o matcă artificială de beton. Lățime de 1,5 metri, adâncimea 1 metru, debitul apei este de 1,5 metri pe secundă. Căutăm explicații pentru existența acestui râu ascuns aflat la adâncimea de 12 metri de la nivelul Pieței Revoluției”.

 

Oficialul trebuia să inspecteze atunci terenul de sub pământ, pe traseul Comitetul Central-Palatul ÂŞtirbei.

 

Potrivit sociologului Bogdan Palici, cel care a realizat un studiu despre Miturile urbane ale Capitalei, intitulat „Folclorul urban raportat locurilor memoriei”, această legendă era una foarte cunoscută în rândul bucureÂştenilor. El spune că ar exista mai multe variante ale acestui mit. Potrivit uneia dintre ele, s-ar fi încercat în epoca de aur construcția unei linii de metrou care să facă legatura între Casa poporului Âşi Aeroportul Otopeni, pe această rută Ceasescu dorind ca toți oaspeții străini să treacă printr-un tunel ca să vadă numai Centrul civic. A doua variantă vorbeÂşte despre un metrou special pentru familia CeauÂşescu, care ajungea la Casa Poporului Âşi urmărea arterele principale de metrou din oraÂş.

 

„Presupusa linie de metrou construită trebuia să facă legătura între Casa Poporului Âşi Aeroportul Otopeni marchează faptul că în ciuda statisticilor cu care se mândrea România, oamenii stăteau la cozi interminabile pentru necesarul de hrană, ceea ce nu corespundea inaginii pe care CeauÂşescu dorea să o afiÂşeze oaspeților străini. AceÂştia ar fi trebuit să vadă doar realizările minunate ale comunismului, Âşi anume Casa Poporului Âşi centrul civic. DeÂşi, este aproape sigur că acest mit este fals, a făcut mult timp vâlvă în rândul bucureÂştenilor", completează sociologul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

POZE AVION CHITILA ( sau ce a mai ramas din el)

Mesaj completat

 

Off topic.

 

Am cautat pe net de aceasta epava, dar nu am gasit nimic concludent. Stie cineva cum a ajuns ditmai YR ul acolo?.

 

Nu a avut niciodata montat ceva pe el, se afla in stadiul de constructie. De la fabrica in camp e ceva drum si nici usor nu e.

 

SRI sau OZN?

Editat de ZaiR
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

DE LA REMAT CHITILA INAINTE SPRE CHIAJNA INAINTE DE PETROM FACI DREAPTA SPRE GROAPA DE GUNOI

 

Am inteles unde se afla..nu inteleg cum a ajuns acolo, sau o fi fost in drum spre remat??? :)

Editat de ZaiR
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai multe detalii aici despre epava (ce model este, istorie bla bla).

 

Localizare in captura dupa harta.

 

Am citit inainte topicul respectiv si in afara faptului ca unii care-i faceau poze acum cativa ani au fost indepartati din jurul epavei(cadre SRI), nu e nimic concludent.

 

Am intrebat aici poate gasesc vreun cunoscator pe 2 roti care stie mai multe.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ASTA SE PARE CA A FOST CARGO DUPA TRAPA DIN PARTEA STINGA A FUSELAJULUI,STII SIGUR CA LA UN MOMENT DAT A APARTINUT TRUPELOR DE LA JANDARMI SAU SRI PT ANTRENAMENT.ACTUALMENTE AU FOST DOTATI CU 2 AVIOANE IN CURTEA UM JANDARMI DIN SPATELE INSTITUTULUI DE METEOROLOGIE,DUPA PAREREA MEA NE MAI PREZENTIND INTERES VA DISPAREA LA REMATUL DIN APROPIERE CU AJUTORUL LOCALNICILOR

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...
Vizitator scr

Din experienta spun ca multi inventeaza doar pentru a lise acorda atentie.

 

Tunele interesante sub casa popului sigur sunt(si sunt enorme), dar, cred ca vorbesc in numele mai multor pasionati, faptul ca sunt acolo nu ne incalzeste cu nimic. Nu le putem explora.

Plus ca tunelurile acelea sigur au lumina si lux. Prefer sa ma bag prin te miri ce gaura si singura sursa de lumina sa-mi fie lanterna.

Cei doi centi ai mei.

 

 

Revenind. Mai organizam ceva in viitorul foarte apropiat? Eu zic sa profitam de vremea placuta.

 

 

PS: Iertari pentru absenta. Am avut treaba pana peste cap.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din experienta spun ca multi inventeaza doar pentru a lise acorda atentie.

 

Tunele interesante sub casa popului sigur sunt(si sunt enorme), dar, cred ca vorbesc in numele mai multor pasionati, faptul ca sunt acolo nu ne incalzeste cu nimic. Nu le putem explora.

Plus ca tunelurile acelea sigur au lumina si lux. Prefer sa ma bag prin te miri ce gaura si singura sursa de lumina sa-mi fie lanterna.

Cei doi centi ai mei.

 

 

Revenind. Mai organizam ceva in viitorul foarte apropiat? Eu zic sa profitam de vremea placuta.

 

 

PS: Iertari pentru absenta. Am avut treaba pana peste cap.

 

Sa stii ca trebuie sa faci diferenta intre a nu fi informat si a fi dezinformat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu mai cautati nimic..clar nu e nici un tunel de la forturi..altfel de ce se mai faceau forturile pe centura..de ce se forma centura? forturile erau alimentate cu trenul probabil, trenul mergea prin dreptul fiecaruia si mai merge si acum (pe centura). Astea sunt mituri...s-a trezit unul si noi aproape ca am inghitzit prostiile spuse de el. pe majoritatea v-a pus la treaba..sa spargeti forturile etc sa va mai ia si politia degeaba. probabil ca nu au nici sub ele nici un etaj ascuns...cum am spus .. mituri. Eu in continuare..as fi cel mai fericit daca s-ar gasi vreun tunel in adevaratul sens al cuvantului..ori un tunel vechi, din caramida, ori cele facute de ceausescu..cu toate ca nu prea se stie mare lucru despre ele..si sunt in folosul serviciilor cam toate cred:-?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu am rabdarea să citesc 102 de pagini, sry... ce Âştiu sigur însă e că pe vremea când eram mic în cam prin 91 stăteam într-ul bloc pe V. Conta. avea garaj subteran... Âşi ne miram permanent unde draqu incap atâtea maÂşini acolo... intrau maÂşini cu nemiluita Âşi culmea nu ieÂşeau nici 10%... mai târziu pe M. Kogălniceanu erau zvonuri că sub bloc ar mai fi înca un subsol...

 

nu m-ar mira ca ceaÂşcă în nemărginita lui paranoie să fi făcut .... orice...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

V. Conta..te referi strada paralela cu magheru? din spatele bisericii italiene?:-? poate am drum pe acolo si ma uit cam care ar fi blocul..si ce parcari facea ceausescu..ca la vremea aia nu prea se faceau blocuri cu parcare subterana. si se stie ca prin romana/magheru sunt paienjenisuri subterane. nu stiam si de masini:P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt din IASI... nu as vrea sa ma bag dar; am citit toate cele 102 pagini de 4 ani cautati, cautati si etc si nimic concret oare nu ar fi timpul(parerea mea) sa va apucati de baut :) ori sa va puneti serios pe treaba cu echipamente profi si sa cautati cum trebuie era pe la nush ce pagina un tunel gasit in mijlocul strazii la niste sapaturi acolo ce a fost a explorat cineva...pana la urma, unde au disparut anumiti useri (s-au plictisit de forum si de subiect) intreb si eu...Deci ori explorati ori nu mai explorati deloc ca ruine se gasesc la tot pasul pline de mister si atat. Pana si in IASI este un tunel subteran de la Palatul Culturii pana la Cetatuia (7-8km distanta care mai trece si pe sub doua rauri) dar toata lumea stie de el se stie ca e surpat si l-am si vazut acum catva ani cand s-a construit o statie OMV si au trebuit sa mute un deal din loc si au gasit si au dat air peste tunel.... IASI-ul e bien cunoscut ca a fost construit peste alt oras orice sapatura se face in iasi la constructia inui bloc se gaseste cate ceva ingropat de pamant case vechi samd... in Iasi prea mult mister in privinta asta nu este se stie ce si cum... dar in Bucale ai gasit niste cladiri vechi si abandonate care chiar la nimeni din voi nu da serios de banuit ca un coridor .... sau trepte nu se opresc brusc am vazut in unele poze pereti clar ziditi.. si coridoare care se opresc .. ce mai stati pe ganduri spargeti betoane sa vedeti ce si cum... chiar daca dupa 2-3 metri nu mai este nimic dar asa ai rezolvat un mister si gata

 

ps... scuze de greseli sunt la munci si m-am grabit sa postez oricum foarte ineresante multe informatii de pe aici... si celor care intradevar au miscat ceva si nu au stat pe forum sa rupa netul tot respectul pentru efortul depus

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

VINO TU CU ECHIPAMENT PROFI SI SAPA IN BUCURESTI PE STRADA

... man nu o o lua in nume de rau.. e doar o idee am zis tot respectul pentru cei care intradevar si-au dat silinta si au facut ce au putut in limita posibilitatilor

 

dar... daca intradevar se vrea gasite niste lucruri ar trebuii cum zicea cineva cu ceva pagini in urma niste sponsori ceea ce este foarte greu sau chiar imposibil... poate ar trebuii incercat la oraganizatii de astea arheologice... nu stiu nu ma pricep .. in rest ce pot sa zic ceea ce muncesc acum baietii cum pot ei e putin e daor varful la iceberg si asta din lipsa de fonduri/timp/familie

 

PS : si cei care sunteti interesati sa fiti putini mai uniti ca am vazut o dezorganizare totala aici (si asta datorita faptului ca multi se baga in seama doar de dragu de a face posturi mai multe si incurca pe cei care vor intradevar sa obtina niste rezultate)

Editat de CHUCKY
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Nu mai zice nimeni nimic? nu s-a mai aflat nici macar vreun indiciu despre vreo intrare in vreun tunel? nu imi place linistea asta...

Eu am vazut prin spate pe la TNB ca sunt multe aerisiri si intrari subterane, scari etc, chiar si in fatza la TNB este o intrare. Sigur nu are legatura cu metroul, ori are un subsol imens teantrul, chiar si in exteriorul acestuia, ori parcarea de la inter este si sub el, ori e vreun adapost ceva:-? poate stie cineva mai multe decat mine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am vazut undeva pe forum asta o poza veche cu TNB, cred de inainte metrou. Era o intrare catre o parcare subterana de undeva din piata universitatea. Banuiesc ca cand au facut metrou, asta a fost inchis. Ce s-a intamplat cu parcarea, cine stie.

 

Uite alta poza:

 

http://4.bp.blogspot.com/_uKr7uKfl_EY/SduE...ul_national.jpg

Editat de Falkenberg
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parcarea exista si acum.

Este imensa. O intrare este vis-a-vis de Inter, pe partea cu Universitatea, un in lateralul Interului pe strada cu Ambasada Americii, undeva in spate la TNB (cel putin astea sunt auto si le stiu eu) si mai sunt o gramada de intrari cu trepte si lifturi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...