Mario MT 03 Postat Decembrie 13, 2012 Share Postat Decembrie 13, 2012 Salutare tuturora.Am o motocicleta Yamaha MT-03 din 2009 cu 35.000 de km (am cumparat-o noua). De ceva vreme dadea ceva semne de 'oboseala' la pornire, dar tot timpul mi-a pornit. Acum am lasat-o oprita vreo 2 saptamani, iar cand am incercat sa o pornesc ieri .. nimic. Cand ii dau contact, am curent destul de 'puternic', nu palpaie. Am incercat sa o pornesc impinsa, dar un mono mare e greu de pornit (cel putn asa am citit pe net) si am reusit numai odata, dar din neatentie am bagat in viteza cu suportul jos si mi-a murit motorul din nou, si nu am mai reusit sa il pornesc.Initial am crezut ca e bateria, am reusit sa o dau jos (nu e usor pe acest model de motocicleta, e sub rezervor) si azi am pus-o la incarcat, dar era deja pe la 60% si atunci m-am gandit ca poate e motorasul de la pornire (nu stiu cum se numeste :/ ) pentru ca face un zgomot ciudat cand incerc sa ii dau cheie. Ceva idei ... ?Va multumesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Decembrie 13, 2012 Share Postat Decembrie 13, 2012 (editat) Ai bateria originala pe ea? Daca da, mizez 99,99% pe baterie cu informatiile pe pe care le-ai scris pana in momentul asta. Destul de complicat sa determini ca acumulatorul e incarcat la 60% din capacitate. Nu cred ca redresorul poate sa arate informatia asta. Editat Decembrie 13, 2012 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rabanu Jr. Postat Decembrie 13, 2012 Share Postat Decembrie 13, 2012 Stiind bine ca la Bergamo e destul de frig :)presupun ca trebuie sa aibe o chestie care se trage de jos de la motor,cel putin motard-ul meu are pana ii dai cheie ,si apoi o impingi la loc.al meu e mecanic,la tine poate sa fie electric...daca ii dai cheie si nu ruleaza motorul,doar motorinul al mic,parca ar merge in gol,e problema de la motorasul de pornire(si /sau) sa ii fie dusi dinti de si nu mai face cuplajul,un sfat sa nu o mai incerci sa o pornesti prin impingere,risti sa ii rupi dinti de la schimbator,etc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mario MT 03 Postat Decembrie 13, 2012 Autor Share Postat Decembrie 13, 2012 (editat) Ai bateria originala pe ea? Daca da, mizez 99,99% pe baterie cu informatiile pe pe care le-ai scris pana in momentul asta. Destul de complicat sa determini ca acumulatorul e incarcat la 60% din capacitate. Nu cred ca redresorul poate sa arate informatia asta. Cezar, acum vreo 3 ani mi s-a descarcat de tot (si au reusit cei de la Yamaha sa mi-o reincarce) din vina mea, a ramas vreo 12 ore in pozitia P cu farul aprins (si atunci mi-au zis ca durata bateriei s-a scurtat). Zic 60% pentru ca am pus-o la incarcat si indicatorul imi arata undeva peste jumatate incarcata. O sa incerc deseara sa o pornesc cu bateria la 100% (daca ajunge acolo), dar cum zicea celalat coleg, se aude un zgomot ciudat cand ii dau cheie (dinti stricati ? auch) si sper sa fie motorasul de pornire. Stiind bine ca la Bergamo e destul de frig :)presupun ca trebuie sa aibe o chestie care se trage de jos de la motor,cel putin motard-ul meu are pana ii dai cheie ,si apoi o impingi la loc.al meu e mecanic,la tine poate sa fie electric...daca ii dai cheie si nu ruleaza motorul,doar motorinul al mic,parca ar merge in gol,e problema de la motorasul de pornire(si /sau) sa ii fie dusi dinti de si nu mai face cuplajul,un sfat sa nu o mai incerci sa o pornesti prin impingere,risti sa ii rupi dinti de la schimbator,etc La Bergamo temperatura e pe la -3 pana pe la +2 grade , dar tin motocicleta in garaj tot timpul. 'Chestie care se trage in jos' sincer nu am vazut la mine, probabil te referi la starter mecanic (pedala), al meu nu are asa ceva.Nu mai incerc sa o pornesc impinsa, mai ales ca am citit ca e foarte greu sa pornesti un mono impins (de altfel, am vazut asta ieri ...). Va multumesc pentru raspunsuri, sa vedem ce o fi deseara ... oricum, bateria are 4 ani, deci va trebui sa cumpar una noua - in jur de 80-100 de E. Daca e dus si motorasul de pornire, alti 120 de E, deci .. merry X mas !!! :D Editat Decembrie 13, 2012 de Mario MT 03 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Decembrie 13, 2012 Share Postat Decembrie 13, 2012 (editat) Zgomotul ciudat pe care e posibil sa l auzi, cand bateria este foarte descarcata, il face releul de pornire. Face un "carait" dar e inofensiv. E greu sa pornesti impinsa o motocicleta intr-un cilindru cand e frig. Editat Decembrie 13, 2012 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mario MT 03 Postat Decembrie 13, 2012 Autor Share Postat Decembrie 13, 2012 Zgomotul ciudat pe care e posibil sa l auzi, cand bateria este foarte descarcata, il face releul de pornire. Face un "carait" dar e inofensiv. E greu sa pornesti impinsa o motocicleta intr-un cilindru cand e frig. Cezar, daca ai dreptate (si probabil ca ai, din cate te stiu eu 'interneticeste') cand vi pe la Bergamo (si ai zis ca ajungi) nu bem o bere, ci un bax ! O sa incerc sa o pornesc mai incolo, cand se incarca, si daca nu merge maine o cumpar noua. Deh, aveam bani dar s-au dus pe chestii mult mai importante ... daca nu schimbam bateria imediat ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
k-10 Postat Decembrie 13, 2012 Share Postat Decembrie 13, 2012 Si daca bateria-i cu acid musai sa verifici si nivelul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Decembrie 13, 2012 Share Postat Decembrie 13, 2012 electromotor. asa e numeste ) cat despre baterie, la 60% nu porneste decat daca ai (mare) noroc si e vara afara... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
smok3 Postat Decembrie 13, 2012 Share Postat Decembrie 13, 2012 (editat) Principalele cauze la nepornire sunt : -baterie (descarcata sau veche, cel mai intalnit) -starter (mai rar pica si raman cuplate) -electromotor (platou de carbuni distrus sau carbuni terminati,joc rulment,bobina..) -bendix( mai rar intalnit ....la japoneze ...aprilia pegaso,RSV mille si BMW F 650 sunt campioane la dastea si am mai citit de cateva Kawa Gpz 500 ) in cazul tau sunt aproape sigur ca este bateria mai ales ca spui ca deja are 4 ani, cel mai bine iei direct una noua ...te chinui degeaba cu asta, dupa 2 saptamani are sa iti faca la fel.... si alta cauza de ce as spune ca mizez pe baterie este si acel "carait" care spune si Cezar, curentul nu este suficent pt a il tine cuplat... Editat Decembrie 13, 2012 de smok3 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mario MT 03 Postat Decembrie 13, 2012 Autor Share Postat Decembrie 13, 2012 (editat) Si daca bateria-i cu acid musai sa verifici si nivelul. Nu e cu acid bateria, sunt din alea ... ermetice . E ceva de genu : http://www.motoshopitalia.com/product_info.php?products_id=818&utm_source=shopmania&utm_medium=cpc&utm_campaign=direct_link electromotor. asa e numeste ) cat despre baterie, la 60% nu porneste decat daca ai (mare) noroc si e vara afara... Stau de prea multa vreme in Italia ... in Romania nu aveam motocicleta ... termenii tehnici ii cunosc in italiana, in romaneste nu prea . Principalele cauze la nepornire sunt : -baterie (descarcata sau veche, cel mai intalnit) -starter (mai rar pica si raman cuplate) -electromotor (platou de carbuni distrus sau carbuni terminati,joc rulment,bobina..) -bendix( mai rar intalnit ....la japoneze ...aprilia pegaso,RSV mille si BMW F 650 sunt campioane la dastea, si am mai citit de cateva Kawa Gpz 500 ) in cazul tau sunt aproape sigur ca este bateria mai ales ca spui ca deja are 4 ani, cel mai bine iei direct una noua ...te chinui degeaba cu asta, dupa 2 saptamani are sa iti faca la fel.... si alta cauza de ce as spune ca mizez pe baterie este si acel "carait" care spune si Cezar, curentul nu este suficent pt a il tine cuplat... Da, dar cum nu am bani si imi trebuie motocicleta, daca porneste o sa o tin asa ... deocamdata nu prea am bani pentru baterie. Vreau sa ii montez o priza de 12 V legata la baterie, sa cumpar un incarcator si sa o tin la incarcat din cand in cand, poate o mai lungesc pana in primavara (oricum vroiam sa le cumpar, baterie veche, baterie noua ...). Am mai intrebat baietii italieni cu MT-03 si cativa dintre ei au montat priza de 12 V ori fire legate la baterie, cu rezultate foarte bune. Oricum, multumesc pentru raspunsurile rapide, maine om vedea ce si cum ! Cheers ! (ce uras faptul ca nu se vede bine diferenta intre reply si postul la care se da reply-ul, grrrrrrrr) Editat Decembrie 13, 2012 de Mario MT 03 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
smok3 Postat Decembrie 13, 2012 Share Postat Decembrie 13, 2012 (editat) da nu e asa de complicat cu priza....dar eu am cumparat nu redresor de la Louis... unu` de vre`o 50 de E (nu ii fac reclama) este Ok isi face treaba la cat incecar eu bateria (doar la inceput de sezon, in rest mai mult la prieteni) dar are o mufa care se lega la baterie si ramane pe moto...asta pe langa cei 2 clesti , o mufezi ....si iti arata pe el cat este incarcata bateria(sper ca e valabil si sa arate corect "afisajul") si cand este full se opreste singur .. da pai ce sa ii faci TEMA asta noua de forum.....care chiar este o MIZERIE ...(parere presonala)...eram mult mai multumit si obisnuit cu tema veche ... Da Yuasa este o baterie buna dar si pt cele mai scumpe asa ca daca tot spui ca stai cam prost cu banii dati bateria veche dupa moto ia o ruleta masoarai toate dimensiunile si cumperi alt brand ....de ex Varta, eu personal am fost foarte multumit calitate/pret Editat Decembrie 13, 2012 de smok3 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fuckeru Postat Decembrie 13, 2012 Share Postat Decembrie 13, 2012 Darrr,poate-i ambreiajul de porniree, ceee te faci? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Decembrie 13, 2012 Share Postat Decembrie 13, 2012 , se aude un zgomot ciudat cand ii dau cheie (dinti stricati ? auch) si sper sa fie motorasul de pornire. daca bateria nu este suficient incarcata, electromotorul nu porneste ... are un fel de sistem anti-prost. Leaga 2 cabluri de pornire de la bateria auto, daca invarte si porneste atunci bateria moto e dusa. Cel mai probabil este fara intretinere, deci nu incerca sa mai completezi cu apa pt ca risti sa dea afara acidul. la 12.6 volti porneste, dar cartea zice minim 12.8 V ca sa fie ok Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ovideu Postat Decembrie 13, 2012 Share Postat Decembrie 13, 2012 clar e bateria 100%, am patit-o si eu in toamna asta la monocilindra mea... (aceleasi simptome) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Decembrie 13, 2012 Share Postat Decembrie 13, 2012 Darrr,poate-i ambreiajul de porniree, ceee te faci? Atunci tre sa faca rost de mai multi bani Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
THE VADER Postat Decembrie 15, 2012 Share Postat Decembrie 15, 2012 Din cate observ eu,dupa perioada de 2 saptamani,ai incercat so pornesti in 12.12.12.Probabil ca sfarsitul lumii ii valabil si pt motoare! PS sa ne spui daca ai reusit sa o pornesti si cum Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mario MT 03 Postat Decembrie 18, 2012 Autor Share Postat Decembrie 18, 2012 Deocamdata am ars o siguranta, pe care trebuie sa o schimb (ma duc sa o cumpar maine). La sugestia altor baieti cu MT-03 o sa imi cumpar si montez o priza de 12 V si un incarcator, ca sa nu mai am probleme cu bateria iarna (chiar daca bateria e de schimbat cu siguranta, incerc sa o mai tin un pic). Gataaaaa am rezolvat ! Si daca am reusit eu (unul dintre cei mai nepriceputi mecanici / electricisti din istorie) ... poate orsicine .E greu de ajuns la baterie, e sub sea, si sunt o mie de suruburi si de protectii laterale de dat jos. Dar am lasat bateria la incarcat 24 de h, am montat-o invers (mda, cu plusul la minus), am ars o siguranta, am schimbat siguranta, am pus din nou bateria impreuna cu doua fire legate la borne (asa pot sa incarc bateria la nevoie, am cumparat firele impreuna cu incarcatorul), si dupa alte 2 ore de pus tot la loc a pornit din prima ! Am lasat-o un pic sa se incalzeasca, am mai pornit-o de doua ori, si pleaca din prima.Acum trebuie sa ii schimb transmisia ... va urma . (multumesc inca o data pentru sfaturi si incurajari, la un moment dat am crezut ca am facut vreo boacana mare dar m-ati mai linistit). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Decembrie 18, 2012 Share Postat Decembrie 18, 2012 Vei ca daca iti porneste acum nu inseamna ca bateria e OK. Asa ca ai in vedere una noua, ca sa nu te trezesti ca te lasa pe undeva pe unde sa n-ai cu ce porni mobreta. La varsta ei si la semnele pe care le da foarte posibil sa te lase de tot si fara avertismente data viitoare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Decembrie 18, 2012 Share Postat Decembrie 18, 2012 Acum trebuie sa ii schimb transmisia ... va urma . Ce probleme sunt? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mario MT 03 Postat Decembrie 18, 2012 Autor Share Postat Decembrie 18, 2012 Ce probleme sunt? Am 37.000 de km cu transmisia originala. Alti colegi cu Mt-ul au schimbat-o la 30-35.000 de km . Desi nu am folosit motocicleta pentru cascadorii, nu m-am ridicat pe o roata (numai de 3 ori, din greseala ) si am uns-o tot timpul, cred ca i-a venit vremea. Tu ce zici ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Decembrie 18, 2012 Share Postat Decembrie 18, 2012 Vezi daca lantul are "burta", daca pinionul de atac e ascutit. Daca lantul mai poate fi reglat, mai trage de el. Daca nu, schimba-l. Cred ca foaia nu e inca terminata. Vezi cum sunt dintii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
edysson Postat Decembrie 18, 2012 Share Postat Decembrie 18, 2012 In 99% din cazuri este bateria,bendixul poate sa patineze daca nu este uzat dar asta doar in cazul in care este destul de frig afara si se intareste mizeria in el.Fenomenul asta e accentuat de curentul sslab din baterie care nu reuseste sa duca bine electromotorul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mario MT 03 Postat Decembrie 18, 2012 Autor Share Postat Decembrie 18, 2012 Cesar, o sa ii fac o poza si apoi sa imi zici parerea ta. La prima vedere, la cat ma pricep eu, lantul nu are burta si nici dintii nu sunt foarte uzati.@ edysson pe mine m-a speriat zgomotul ala, credeam ca e dus eletromotorul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.