Sari la conținut

Intrebare scoatere spite de pe jantele de enduro.


Postări Recomandate

Salutare tuturor,

 

Mi s-a pus pata sa imi dau jantele jos si sa le vopsesc electrostatic negre si sa fac butucul albastru. Intrebarea mea acum catre voi este :

Care sunt pasii pt scoaterea spitelor de pe janta si butuc pt a nu uita care pe unde vine? Intreb pt ca este prima oara cand fac asa ceva si nu vreau sa ma incurc in ele si/sau sa le pun prost pe urma cand o remontez


SAU

 

Ar fi ok daca nu as mai scoate spitele de pe ea si as duce janta asa cum este ea cu spite si butuc si sa o faca neagra complet ?

Care ar fi partile negative daca as duce janta intreaga la facut?

Intreb pt ca nu vreau sa fac o nefacuta si sa stric ceva pe acolo sau sa se blocheze ceva pe acolo din cauza vopselei si sa nu mai pot desface pe urma???

 

Astept sfaturile si sugestiile voastre si va rog nu incepeti cu mistouri.


O zi placuta si CRACIUN FERICIT tuturor va urez :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

scoate spitele si du-le la cromat eventual, apoi du jantele si butucii la vopsit. pentru respitare apelezi la un atelier de biciclete si operatiunea nu te va costa foarte mult. e destula tehnica si cu spitatul asta si sunt mai multe modalitati de spitare ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ms mult Stulewa dar am vb azi cu cineva care scoate si monteaza spite si mi-a cerut 400 ron pt afacerea asta ceea ce mi se pare mai mult decat exagerat pt a scoate niste spite si a le pune la loc si centrat. Spitele nu le vreau cromate pt ca am cumparat niste "invelitori" pt ele ca sa le zic asa. DC-36-fslash-36-2.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai la biciclisti cred ca dai 100-150 ron :)))) ce sa zic cere omu' cat considera ca valoreaza munca lui, numai ca unii...

vezi ca mai e o treaba, o parte din niplurile desfacute o sa se futizeze asa ca sa ai vreo 10-15 pregatite. daca nu te descurci vino cu ele ca imi bat eu capu :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ideea e ca vreau sa imi bat capul cu ele... ca macar asa mai invat si eu ceva. acum daca ai zis ca unele dintre nipple-uri or sa se fisureze e nasol ca eu nu stiu ce dim au astea ale mele si nici nu stiu daca scrie pe janta ce si cum... Cred ca ma bag la ele singurel si le pun pe caprarii, stanga, dreapta, interior, exterior si la montare le iau in sens invers :)) maine sper sa gasesc sa dau cauciucurile jos undeva desi nu cred ca e careva deschis...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai gandeste logic: pentru vopsire electrostatica suprafata trebuie sa fie curata si degresata. iar spitele tocmai ca le-ai facut murdare, gresate si unsuroase...

 

tehnica se aplica si la vopsire prin pulverizare, cu pistolul sau spray.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ms mult de tot sergiu pt idee dar cred ca maine ma apuc sa desfac spitele si sa vopsesc totul separat... ca imi e ca stric ceva pe acolo sau daca se vopseste peste tot se lipesc spitele de nipple-uri si nipple-urile de janta si asa mai departe. Cred ca zic pas la vopsirea integrala. Oricum ms pt o idee excelenta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

invelesti spitele in vaselina, vopsesti electrostatic totul apoi cureti spitele. apoi tratezi janta cu vaselina si vopsesti spitele...

 

:)) ai incercat sau doar ai ziso la nimereala..

teoretic da.... dar cu spray

 

electrostatic inseamna ca pulverizeaza vopseaua pe suprafata curata si preferat sablata dupa care o pune in cuptor ... la multe grade...

oare vaselina aia nu curge cand e incalzita bine?

 

 

cel mai bine si corect... demontezi totul

dai cu smirghel cu granulatii diferite jantele... apoi le dai la vopsit electrostatic(eu am dat 50lei pt e jante...pe negru)

iar spitele mi le-am slefuit singur si au iesit ca noi.... pus fiecare intro bormasina verticala si cu smirghel in mana lea polisat pe toate.

la montat trebuie avut grija ca janta nu va fi centrata pe mijlocul butucului... trebuie luat in calcul si etrierul.

de preferat la centrare sa folositi un instrument de precizie cum e in clip.

mie miau iesit destul de bine rotile... si m-au costat sub 100lei .

Editat de M!rra
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

electrostatic inseamna ca pulverizeaza vopseaua pe suprafata curata si preferat sablata dupa care o pune in cuptor ... la multe grade...

oare vaselina aia nu curge cand e incalzita bine?

 

 

nu curge, devine o chestie gelatinoasa... dar probabil ar curge cu tot cu pulberea de vopsea de pe ea, daca folosesti vaselina normala. daca pui vaselina pe baza de cupru tine pana la 1100 grade celsius

 

eu zic ce am auzit la altii cum au procedat, nu am testat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...mai intai, faci rost de o cheie de spite potrivita. Dupa asta, bagi rotile(cu rulmentii scosi) in apa. Le tii 2-3 zile minim. Dupa asta, te apuci de slabit capsele. Daca vreuna opune rezistenta, NU INSISTA. O incalzesti si dai cu wd 40. Cauta filiera si tarod pe pasul potrivit si curata filetele. Nu te zgarci cu uleiul! Dupa incheierea operatiunii, iti improvizezi furca de centrare. Rezolvi bataia verticala si apoi laterala. Pana iti intra in mana, o sa injuri! Spor la treaba :).

P.s: eu am centrat pe motocicleta, punand martori pe bascula si pe furca; am ajuns la bataie de 1-2 mm

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

spitele alea is stranse la un anumit cuplu (3 Nm). cuplu ala are si el rostul lui si trebuie ajuns la el treptat ( stranse spitele diametral opus crescant treptat cuplu pana ajungi la valoarea dorita). se desfac si se strang- ambele operatii obligatorii- cu acelasi numar de ture minim 3 spite. daca janta e dreapta, in final toate spitele trebuie sa fie tensionate la fel. ideal e sa ai un ceas comparator, o surubelnita dinamometrica, o rigla de mecanic si experienta. o alta veste si mai descurajanta e ca poti avea descentrade pe radiala( vericala), pe axiala(orizontala) si poti avea decalare intre linia de centru al butucului si linia de centru a jantei (2 spite altaturate pe janta nu formeaza un triunghi isoscel ) facuta la ochi risti sa ai roti mai faine dar mai proaste. d-aia se prea poate ca unii sa ceara pe buna dreptate 400 ron dar se prea poate sa le faca si pe genunchi.

daca totusi vrei sa le faci (ca sa inveti pe pielea ta) fara prea multe unelte, ia reper numarul mediu de filete care se vad pe spite sau profunzimea la care spita intra in niplu si, inainte de a tensiona spitele incearca sa ajungi uniform aproape de reper. astfel vei avea mult mai putin de lucru la centrajul final. poti monta roata pe furca si atasa pe unul din bratele furcii repere pe verticala si orizontala pt centrare...oricum n-o sa-ti iasa prea curand cum o scos-o ma-sa din fabrica.

butucul, janta si spitele au un tratament electro-chimic, respectiv alodinare, eloxare, cromare contra oxidarii....

 

inainte de a desface poate e mai bine sa incerci varianta cu vaselina sau cu ceva banda de hartie adeziva si cu multa migala poate ajungi la un compromis satisfacator sau, ia o roata de bicicleta, da jos spitele si repune-le ca sa vezi ce-ti iese si sa nu fie prima ta experienta pe o chestie de merge cu 100+ la ora cu tine-n carca

 

:) bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Adiy am renuntatmomentan la idee dar ms mult pt sfaturi. Oricum am gasit pe altcineva care mi le face cu 200ron si in cazul asta ajung la acelasi pret cu desfacut spite, pus la loc, echilibrat si vopsit cum ajunsesem la primul mecanica care mi-a zis ca ma costa 400. Dar am zis ca mai stau un pic si sa vad unde naiba mai gasesc niste spite ca sa fiu sigur ca am cateva de rezerva pt mom in care le soate si se va strica/rupe vreo una. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Eu cand le-am vopsit am apelat la Rabinu (nu stiu daca mai e in tara) .Demontat spite (degripare, incalzire,etc) ,scos rulmenti ,curatat spite,refacut filete,inlocuit 5 spite rupte la demontat,montat rulmenti,montat spite,centrat roata,pus cauciucuri pe roti.A costat 400 lei ambele roti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

pe nu stiu ce topic am citit zilele trecute ca rabinul s-a intors in tara si reapucat de treaba. daca exista cineva care sa aiba datele lui de contact, ar fi bine sa le puna aici.

exista vreun alt atelier unde se pot face toate operatiunile descrise de user-ul "enduristul" in bucuresti?

multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 years later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...