Danysenda Postat Februarie 14, 2013 Share Postat Februarie 14, 2013 (editat) Pe motor am un dot 2005 pe spate si un dot 2008 ,enduro,dar au aprox 3000 km si motorul a fost tinut in garaj. Chiar credeti ca ar trebui sa le schimb?ca am vazut tare multe topicuri pe subiectu asta cu dotu' Inca e moale cauciucul in ele si nu doar la suprafata. Am vazut astfel de sfaturi...zicea tipu am 2000 de km cu ele dot 2008 sa le schimb?(o consider o intrebare capcana pusa aiurea) si ca raspuns ....Da ...daca ti la viata ta,alea is bune de aruncat ..(mi-l imaginez pe ala ce o raspuns:)) ) MAA :crack: !!! da cum poti sa zici asa ceva ?cum sa fi motorist si sa porti astfel de discutii...care,de altfel ,erau foarte serioase,nu vreau sa dau link'uri sa fiu si mai rautacios,dar sigur gasiti astfel de subiecte pe forum . in legatura cu cauciucurile mele ...is curios de raspunsuri pt ca cel din 2005 da...are niste ani,dar pastrat in conditii optime...na..,de asta va intreb daca are 8 ani si e ok,chiar ar trebui sa il schimb? nu merg nu stiu cat de tare,motorul il folosesc mai mult prin oras si iesiri cu prietenii printr'o padurice ,iar la o intalnire pana la sibiu eu is de parere ca sigur tin cauciucurile Un salut respectuos si la fel sper sa fie si discutiile purtate pe acest topic ! Editat Februarie 14, 2013 de Danysenda Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ciorap Postat Februarie 14, 2013 Share Postat Februarie 14, 2013 Aceeasi dilema am avut-o si eu. Am schimbat motocicleta primavara trecuta, cauciucul pe spate dot 2008. Am vrut sa il schimb dar mecanicul mi-a zis ca e moale, ca e inca bun, ca ma mai tine 2-3000 de km, ca plm... Toate bune si frumoase pana am patit chestia asta: /index.php?/topic/107064-bercenarii/?p=3214534 Sfatul meu - SCHIMBA-L! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moșu' Postat Februarie 14, 2013 Share Postat Februarie 14, 2013 Daca sunt suficient de moi, foloseste-le asa. Oricum Tenere-ul tau nu are performantele unui SS nici la acceleratie si nici la franare. Daca sunt cramponate oricum n-au aderenta prea buna (raportat la o guma de asfalt, relativ noua) si se uzeaza repede. Daca ar fi profil de asfalt si as merge preponderent pe asfalt, eu le-as schimba. De exemplu, mergeam prin 2009 pe o motocicleta imprumutata. Nu se pune ca nu eram obisnuit cu ea, am avut una identica pentru mai mult de 15 mii km. Am ajuns intr-o portiune mai delicata, fara vizibilitate si plina de boi care nu acorda prioritate. Ok, mergeam des pe acolo, stiam la ce sa ma astept => am redus viteza pe la vreo 25-30 si am mers cu grija. Evident ca mi-a iesit un bou in fata ... si franez... fuge spatele... redresez, franez mai usor, fuge spatele. Pana la urma am redresat si m-am infit in bou. Nimic grav, nici n-am cauzut, impactul a fost pe ultimii 10 cm de franare. El s-a ales cu o aripa infundata, eu cu o sperietura. Dupa patania asta, m-am uitat la cauciucuri care pareau sa fie ok... Surpriza! DOT xx01. Mentionez ca stiu sa franez, motocicleta in cauza era un Diversion de 600, nu ceva SF si inainte de incident exersasem foarte mult franarile de urgenta (pe diferite suprafete). Numai ca exersasem cu motoarele mele care aveau gume noi. La cat costa un set de gume decente pt. Tenere (Heidenau 500-600 lei in functie de profil, gasesti si altele) nu merita sa nu le schimbi. Daca e sa ai vreun incident din cauza lor, probabil numai paguba ii mai mare decat un set de cauciucuri. Daca "le simti" ca sunt in regula si au fost tinute in conditii bune, foloseste-le asa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Februarie 14, 2013 Share Postat Februarie 14, 2013 Fa cum vrei tu pe banii tai, barba ta, stilul tau de mers si cum simti tu gumele tale pe unde mergi tu cu ele decat sa faci cum zic altii, pe banii tai, pe barba ta, stilul lor (daca au de mers) si dand raspunsuri generice Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Crazy-devil Postat Februarie 14, 2013 Share Postat Februarie 14, 2013 la vitezane da, e indicat sa ai gume cu dot cat mai recent. la XT nu ai de ce a te temi. nu faci performanta cu ea incat sa ai nevoie de aderenta maxima. tinele pana se duc si cumpara altele atunci. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrew4u2007 Postat Februarie 14, 2013 Share Postat Februarie 14, 2013 eu vara trecuta am luat un busai in curba din caura unui cauciuc vechi pe fata... noroc ca a fost la viteza f mica. zgarieturi minore si eu si motorul... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bratulucian Postat Februarie 14, 2013 Share Postat Februarie 14, 2013 (editat) eu vara trecuta am luat un busai in curba din caura unui cauciuc vechi pe fata... noroc ca a fost la viteza f mica. zgarieturi minore si eu si motorul... cazaturile ti le faci uneori si cu mana ta,nu poti sa dai mereu vina pe anvelope!Daca stii ca ai anvelope vechi pe motor,mergi usor,dar dupa cum spune si Devil,pentru un enduro nu e necesar sa le schimbi daca au dot 2008 respectiv 2005. Editat Februarie 14, 2013 de bratulucian Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Danysenda Postat Februarie 14, 2013 Autor Share Postat Februarie 14, 2013 La vitezomana...da,is total de acord,dar in rest....nu prea ii gasesc sensul.Dotul nu prea conteaza ci mai mult cauciucul in sine cat e de bun,pt mine astea ce le am si ok... Aceeasi dilema am avut-o si eu. Am schimbat motocicleta primavara trecuta, cauciucul pe spate dot 2008. Am vrut sa il schimb dar mecanicul mi-a zis ca e moale, ca e inca bun, ca ma mai tine 2-3000 de km, ca plm... Toate bune si frumoase pana am patit chestia asta: /index.php?/topic/107064-bercenarii/?p=3214534 Sfatul meu - SCHIMBA-L! Nasol ce ai patit....cat aveai in bord?putea sa se intample o nenorocire doamne fereste,dar eu cred ca alta a fost cauza...nu vechimea cauciucului ,ca de altfel eu is total de acord ce se vorbeste aici /index.php?%2Ftopic%2F690378-dot-ul-anvelopelor-sa-o-lamurim-definitiv%2F Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Februarie 14, 2013 Share Postat Februarie 14, 2013 Esti de mult in domeniul asta al mersului pe 2/4 roti? Cred ca ai nevoie de ceva mai multa experienta pana sa intelegi unele chestii... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Februarie 14, 2013 Share Postat Februarie 14, 2013 (editat) dany, tu de fapt cauti scuze sa nu dai banii pe gume. intamplator am un dunlop sportsmart nou, dot 3411 sau ceva de genul, 11 cu siguranta. l-am primit ca "plata" de la un prieten de i-am facut o revizie la motor. tinut in casa si de mine si de el. luna viitoare imi iau ca-n fiecare primavara gume noi, tot sportsmart. o sa imi rog 2-3 prieteni sa faca niste franari de urgenta cu motoreta mea, filmate, cu ambele gume si o s-o postez. n-o sa le spun care guma ce vechime are ca sa nu "se adapteze" cumva in sensul sa nu le fie "frica" cu guma mai veche. eu stiu ca vor fi diferente notabile. o sa vedeti si voi. nu o sa le testez si eu pe filmari ca sa nu para ca "tin cu ursul". o sa spui probabil ca-s gume stradale. corect, dar intre doua gume identice guma mai moale va avea mai multa aderenta, indiferent de profilul ei! Editat Februarie 14, 2013 de Performance Solutions Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Danysenda Postat Februarie 14, 2013 Autor Share Postat Februarie 14, 2013 Esti de mult in domeniul asta al mersului pe 2/4 roti? Cred ca ai nevoie de ceva mai multa experienta pana sa intelegi unele chestii... pasionat fiind,ceva peste 50k cu masina si 18k pe motor intr-un timp relativ scurt.Nu ma dau mare cunoscator dar nici nu am de gand sa imi iau gume la fiecare sezon ca na...'asa se zice pe forum' ma intelegi? dany, tu de fapt cauti scuze sa nu dai banii pe gume. intamplator am un dunlop sportsmart nou, dot 3411 sau ceva de genul, 11 cu siguranta. l-am primit ca "plata" de la un prieten de i-am facut o revizie la motor. tinut in casa si de mine si de el. luna viitoare imi iau ca-n fiecare primavara gume noi, tot sportsmart. o sa imi rog 2-3 prieteni sa faca niste franari de urgenta cu motoreta mea, filmate, cu ambele gume si o s-o postez. n-o sa le spun care guma ce vechime are ca sa nu "se adapteze" cumva in sensul sa nu le fie "frica" cu guma mai veche. eu stiu ca vor fi diferente notabile. o sa vedeti si voi. nu o sa le testez si eu pe filmari ca sa nu para ca "tin cu ursul". o sa spui probabil ca-s gume stradale. corect, dar intre doua gume identice guma mai moale va avea mai multa aderenta, indiferent de profilul ei! Mersi de replay,ba din contra,daca se ofera niste argumente bine definite,am sa fac ce se cuvine.La masina am schimbat 2 seturi de iarna si un set de vara in 50000 de km,tocmai pt ca tin la viata mea...recunosc ca imi place sa ma 'joc' si cu masina ,tocmai de asta am deschis si acest topic.Cu toate astea,povestea cu dotul,tot mi se pare o aberatie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorinm Postat Februarie 14, 2013 Share Postat Februarie 14, 2013 Am gasit o analogie...ai da la b*uci cu un prezervativ expirat ? Te risti ? Asa e si cu cauciucul. Mai bine play safe si stii ca ai facut tot posibilul sa iti iei masuri de protectie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adyp Postat Februarie 14, 2013 Share Postat Februarie 14, 2013 Am gasit o analogie...ai da la b*uci cu un prezervativ expirat ? Te risti ? Asa e si cu cauciucul. Mai bine play safe si stii ca ai facut tot posibilul sa iti iei masuri de protectie. Asta e cel mai tare raspuns pe care il putea da cineva EVER! Respect, Sorine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Februarie 14, 2013 Share Postat Februarie 14, 2013 Am gasit o analogie...ai da la b*uci cu un prezervativ expirat ? Te risti ? Asa e si cu cauciucul. Mai bine play safe si stii ca ai facut tot posibilul sa iti iei masuri de protectie. La motoarele enduro e ca si cum i-ai da la buci cu prezervativ expirat lu' nevasta-ta. Se rupe, nu se rupe, tot aia.. Omu', Danysenda, la ce motor ai tu chiar nu conteaza, mai mergi cu ele mult si bine, iti spune cineva care a mers cu Transalp vreo 50.000km in 4 ani cu toate janghinele de cauciucuri si n-a avut nici o treaba, eu. 2008 ala pe fata as zice ca e boboc! Bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dynoviorel Postat Februarie 14, 2013 Share Postat Februarie 14, 2013 E adevarat ca cele cu dot nou sunt mai sigure,dar ne lasati cu vrajelile astea gen :eu schimb cauciucurile in fiecare an. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorinm Postat Februarie 14, 2013 Share Postat Februarie 14, 2013 Asta cam asa e..la Derbi-ul lui fortele de frecare sunt mai mici dar oricum .. nu ca baiatul ala cu cauciuc din 2001 Doar nemtii aia nu-s atat de ineficienti si cand n-au ce face schimba cauciucurile la moto degeaba iar acele gume nedorite ajung la noi. Majoritatea sh-urilor sunt sh-uri dintr-un motiv..si vad ca treaba merge invers, in loc sa isi puna gume noi cei cu sportive si cu motoare puternice, ei isi pun sh iar cei cu motoare touring , naked s.a.m.d isi iau gume noi. Sau asta inseamna ca majoritatea pe sportive sunt tinerei fara cap iar la celelalte categorii incep neuronii sa lucreze ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Februarie 14, 2013 Share Postat Februarie 14, 2013 E adevarat ca cele cu dot nou sunt mai sigure,dar ne lasati cu vrajelile astea gen :eu schimb cauciucurile in fiecare an. nu e nici o vrajeala, eu le schimb de doua ori cel putin. si nu-s singurul, crede-ma! de ce fac asta? pentru ca da, ma dau si tare. si niste gume noi nu numai ca ma ajuta sa ma distrez dar imi ofera si siguranta franarilor de urgenta chiar si la 50 la ora. si pot sa si bruschez motorul mult mai mult daca e nevoie sa evit. si pentru ca orice spitalizare e mai scumpa decat un set de gume. niste gume stradale bune costa cam 1300 de lei setul. la 3 seturi pe an vin 300 de lei pe luna. chiar e asa de mult? nu, nu cred... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BikerXX Postat Februarie 14, 2013 Share Postat Februarie 14, 2013 E adevarat ca cele cu dot nou sunt mai sigure,dar ne lasati cu vrajelile astea gen :eu schimb cauciucurile in fiecare an. Daca lucrurile chiar ar sta asa cum se lauda lumea pe aici, una dintre cele mai profitabile afaceri din Romania ar fi vanzarea de cauciucuri noi. Dar... e departe de a fi . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorinm Postat Februarie 14, 2013 Share Postat Februarie 14, 2013 Un set de gume 120/180 costa in jur de 1050 lei, cum am mai zis, dunlop qualifier II sau Pirelli Rosso II. Acum sa dai 11 mil la 2...3 ani nu cred ca e o afacere proasta. Aia 11 meleoane pot face diferenta dintre moarte sau cel mult un picior rupt sau o zgarietura in cazul franarii evitarii unui impact. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Februarie 14, 2013 Share Postat Februarie 14, 2013 nu, problema e ca romanii traiesc "de pe o zi pe alta" si nu ma refer la banii castigati. fac tot felul de economii false in loc sa se gandeasca la imaginea de ansamblu. repet: 3 seturi de gume noi costa 300 de lei pe luna. la dracu', numai pe tigari dam majoritatea de aici dublu! si alea nu ne fac nici un bine. macar de-as avea vointa sa ma las. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dynoviorel Postat Februarie 14, 2013 Share Postat Februarie 14, 2013 Cei cu vitezane isi pun sh-uri pentru ca 80% din ei nu merg mai mult de 20 km pe iesire si asta pe bulevard. Pe cand ceilalti,majoritatea,fac mult mai multi km. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lorentziu Postat Februarie 14, 2013 Share Postat Februarie 14, 2013 E adevarat ca cele cu dot nou sunt mai sigure,dar ne lasati cu vrajelile astea gen :eu schimb cauciucurile in fiecare an. super tare..bv man Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dynoviorel Postat Februarie 14, 2013 Share Postat Februarie 14, 2013 13 mil la 2-3 ani da,dar 13 mil de 2 ori pe an......dar la noi piata de cauciucuri sh e in floare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Februarie 14, 2013 Share Postat Februarie 14, 2013 ai ducati si ti se pare mult? gizas! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dynoviorel Postat Februarie 14, 2013 Share Postat Februarie 14, 2013 Eu propun sa facem o petitie catre toti producatorii de cauciucuri moto,sa scada preturile ca si asa cauciucurile lor nu sunt bune de folosit decat 1 an. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.