Sari la conținut

Intrebare dsespre..cauciucuri


Danysenda
 Share

Postări Recomandate

Pe motor am un dot 2005 pe spate si un dot 2008 ,enduro,dar au aprox 3000 km si motorul a fost tinut in garaj.

 

Chiar credeti ca ar trebui sa le schimb?ca am vazut tare multe topicuri pe subiectu asta cu dotu'

Inca e moale cauciucul in ele si nu doar la suprafata.

 

Am vazut astfel de sfaturi...zicea tipu am 2000 de km cu ele dot 2008 sa le schimb?(o consider o intrebare capcana pusa aiurea) si ca raspuns ....Da ...daca ti la viata ta,alea is bune de aruncat ..(mi-l imaginez pe ala ce o raspuns:)) )

 

MAA :crack: :crack: !!! da cum poti sa zici asa ceva ?cum sa fi motorist si sa porti astfel de discutii...care,de altfel ,erau foarte serioase,nu vreau sa dau link'uri sa fiu si mai rautacios,dar sigur gasiti astfel de subiecte pe forum .

 

in legatura cu cauciucurile mele ...is curios de raspunsuri pt ca cel din 2005 da...are niste ani,dar pastrat in conditii optime...na..,de asta va intreb daca are 8 ani si e ok,chiar ar trebui sa il schimb? nu merg nu stiu cat de tare,motorul il folosesc mai mult prin oras si iesiri cu prietenii printr'o padurice :D,iar la o intalnire pana la sibiu eu is de parere ca sigur tin cauciucurile

 

Un salut respectuos si la fel sper sa fie si discutiile purtate pe acest topic !

Editat de Danysenda
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aceeasi dilema am avut-o si eu. Am schimbat motocicleta primavara trecuta, cauciucul pe spate dot 2008. Am vrut sa il schimb dar mecanicul mi-a zis ca e moale, ca e inca bun, ca ma mai tine 2-3000 de km, ca plm... Toate bune si frumoase pana am patit chestia asta: /index.php?/topic/107064-bercenarii/?p=3214534

 

Sfatul meu - SCHIMBA-L!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca sunt suficient de moi, foloseste-le asa. Oricum Tenere-ul tau nu are performantele unui SS nici la acceleratie si nici la franare. Daca sunt cramponate oricum n-au aderenta prea buna (raportat la o guma de asfalt, relativ noua) si se uzeaza repede.

 

Daca ar fi profil de asfalt si as merge preponderent pe asfalt, eu le-as schimba. De exemplu, mergeam prin 2009 pe o motocicleta imprumutata. Nu se pune ca nu eram obisnuit cu ea, am avut una identica pentru mai mult de 15 mii km. Am ajuns intr-o portiune mai delicata, fara vizibilitate si plina de boi care nu acorda prioritate. Ok, mergeam des pe acolo, stiam la ce sa ma astept => am redus viteza pe la vreo 25-30 si am mers cu grija. Evident ca mi-a iesit un bou in fata ... si franez... fuge spatele... redresez, franez mai usor, fuge spatele. Pana la urma am redresat si m-am infit in bou. Nimic grav, nici n-am cauzut, impactul a fost pe ultimii 10 cm de franare. El s-a ales cu o aripa infundata, eu cu o sperietura. Dupa patania asta, m-am uitat la cauciucuri care pareau sa fie ok... Surpriza! DOT xx01.

 

Mentionez ca stiu sa franez, motocicleta in cauza era un Diversion de 600, nu ceva SF si inainte de incident exersasem foarte mult franarile de urgenta (pe diferite suprafete). Numai ca exersasem cu motoarele mele care aveau gume noi.

 

La cat costa un set de gume decente pt. Tenere (Heidenau 500-600 lei in functie de profil, gasesti si altele) nu merita sa nu le schimbi. Daca e sa ai vreun incident din cauza lor, probabil numai paguba ii mai mare decat un set de cauciucuri. Daca "le simti" ca sunt in regula si au fost tinute in conditii bune, foloseste-le asa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fa cum vrei tu pe banii tai, barba ta, stilul tau de mers si cum simti tu gumele tale pe unde mergi tu cu ele decat sa faci cum zic altii, pe banii tai, pe barba ta, stilul lor (daca au de mers) si dand raspunsuri generice :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la vitezane da, e indicat sa ai gume cu dot cat mai recent. la XT nu ai de ce a te temi. nu faci performanta cu ea incat sa ai nevoie de aderenta maxima. tinele pana se duc si cumpara altele atunci.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu vara trecuta am luat un busai in curba din caura unui cauciuc vechi pe fata... noroc ca a fost la viteza f mica. zgarieturi minore si eu si motorul...

 

cazaturile ti le faci uneori si cu mana ta,nu poti sa dai mereu vina pe anvelope!Daca stii ca ai anvelope vechi pe motor,mergi usor,dar dupa cum spune si Devil,pentru un enduro nu e necesar sa le schimbi daca au dot 2008 respectiv 2005. :oilleak:

Editat de bratulucian
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La vitezomana...da,is total de acord,dar in rest....nu prea ii gasesc sensul.Dotul nu prea conteaza ci mai mult cauciucul in sine cat e de bun,pt mine astea ce le am si ok...



Aceeasi dilema am avut-o si eu. Am schimbat motocicleta primavara trecuta, cauciucul pe spate dot 2008. Am vrut sa il schimb dar mecanicul mi-a zis ca e moale, ca e inca bun, ca ma mai tine 2-3000 de km, ca plm... Toate bune si frumoase pana am patit chestia asta: /index.php?/topic/107064-bercenarii/?p=3214534

 

Sfatul meu - SCHIMBA-L!

Nasol ce ai patit....cat aveai in bord?putea sa se intample o nenorocire doamne fereste,dar eu cred ca alta a fost cauza...nu vechimea cauciucului ,ca de altfel eu is total de acord ce se vorbeste aici /index.php?%2Ftopic%2F690378-dot-ul-anvelopelor-sa-o-lamurim-definitiv%2F

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dany, tu de fapt cauti scuze sa nu dai banii pe gume. intamplator am un dunlop sportsmart nou, dot 3411 sau ceva de genul, 11 cu siguranta. l-am primit ca "plata" de la un prieten de i-am facut o revizie la motor. tinut in casa si de mine si de el. luna viitoare imi iau ca-n fiecare primavara gume noi, tot sportsmart. o sa imi rog 2-3 prieteni sa faca niste franari de urgenta cu motoreta mea, filmate, cu ambele gume si o s-o postez. n-o sa le spun care guma ce vechime are ca sa nu "se adapteze" cumva in sensul sa nu le fie "frica" cu guma mai veche. eu stiu ca vor fi diferente notabile. o sa vedeti si voi. nu o sa le testez si eu pe filmari ca sa nu para ca "tin cu ursul". o sa spui probabil ca-s gume stradale. corect, dar intre doua gume identice guma mai moale va avea mai multa aderenta, indiferent de profilul ei!

Editat de Performance Solutions
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Esti de mult in domeniul asta al mersului pe 2/4 roti? Cred ca ai nevoie de ceva mai multa experienta pana sa intelegi unele chestii...

pasionat fiind,ceva peste 50k cu masina si 18k pe motor intr-un timp relativ scurt.Nu ma dau mare cunoscator dar nici nu am de gand sa imi iau gume la fiecare sezon ca na...'asa se zice pe forum' :crack: ma intelegi?

 

dany, tu de fapt cauti scuze sa nu dai banii pe gume. intamplator am un dunlop sportsmart nou, dot 3411 sau ceva de genul, 11 cu siguranta. l-am primit ca "plata" de la un prieten de i-am facut o revizie la motor. tinut in casa si de mine si de el. luna viitoare imi iau ca-n fiecare primavara gume noi, tot sportsmart. o sa imi rog 2-3 prieteni sa faca niste franari de urgenta cu motoreta mea, filmate, cu ambele gume si o s-o postez. n-o sa le spun care guma ce vechime are ca sa nu "se adapteze" cumva in sensul sa nu le fie "frica" cu guma mai veche. eu stiu ca vor fi diferente notabile. o sa vedeti si voi. nu o sa le testez si eu pe filmari ca sa nu para ca "tin cu ursul". o sa spui probabil ca-s gume stradale. corect, dar intre doua gume identice guma mai moale va avea mai multa aderenta, indiferent de profilul ei!

Mersi de replay,ba din contra,daca se ofera niste argumente bine definite,am sa fac ce se cuvine.La masina am schimbat 2 seturi de iarna si un set de vara in 50000 de km,tocmai pt ca tin la viata mea...recunosc ca imi place sa ma 'joc' si cu masina :tempted: ,tocmai de asta am deschis si acest topic.Cu toate astea,povestea cu dotul,tot mi se pare o aberatie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am gasit o analogie...ai da la b*uci cu un prezervativ expirat ? Te risti ? Asa e si cu cauciucul. Mai bine play safe si stii ca ai facut tot posibilul sa iti iei masuri de protectie.

:lol: Asta e cel mai tare raspuns pe care il putea da cineva EVER!

Respect, Sorine!

:lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am gasit o analogie...ai da la b*uci cu un prezervativ expirat ? Te risti ? Asa e si cu cauciucul. Mai bine play safe si stii ca ai facut tot posibilul sa iti iei masuri de protectie.

La motoarele enduro e ca si cum i-ai da la buci cu prezervativ expirat lu' nevasta-ta. Se rupe, nu se rupe, tot aia..

 

Omu', Danysenda, la ce motor ai tu chiar nu conteaza, mai mergi cu ele mult si bine, iti spune cineva care a mers cu Transalp vreo 50.000km in 4 ani cu toate janghinele de cauciucuri si n-a avut nici o treaba, eu. :)

2008 ala pe fata as zice ca e boboc!

Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta cam asa e..la Derbi-ul lui fortele de frecare sunt mai mici dar oricum .. nu ca baiatul ala cu cauciuc din 2001 :)

 

Doar nemtii aia nu-s atat de ineficienti si cand n-au ce face schimba cauciucurile la moto degeaba iar acele gume nedorite ajung la noi. Majoritatea sh-urilor sunt sh-uri dintr-un motiv..si vad ca treaba merge invers, in loc sa isi puna gume noi cei cu sportive si cu motoare puternice, ei isi pun sh iar cei cu motoare touring , naked s.a.m.d isi iau gume noi. Sau asta inseamna ca majoritatea pe sportive sunt tinerei fara cap iar la celelalte categorii incep neuronii sa lucreze ? :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E adevarat ca cele cu dot nou sunt mai sigure,dar ne lasati cu vrajelile astea gen :eu schimb cauciucurile in fiecare an.

nu e nici o vrajeala, eu le schimb de doua ori cel putin. si nu-s singurul, crede-ma! de ce fac asta? pentru ca da, ma dau si tare. si niste gume noi nu numai ca ma ajuta sa ma distrez dar imi ofera si siguranta franarilor de urgenta chiar si la 50 la ora. si pot sa si bruschez motorul mult mai mult daca e nevoie sa evit. si pentru ca orice spitalizare e mai scumpa decat un set de gume. niste gume stradale bune costa cam 1300 de lei setul. la 3 seturi pe an vin 300 de lei pe luna. chiar e asa de mult? nu, nu cred...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E adevarat ca cele cu dot nou sunt mai sigure,dar ne lasati cu vrajelile astea gen :eu schimb cauciucurile in fiecare an.

 

 

 

Daca lucrurile chiar ar sta asa cum se lauda lumea pe aici, una dintre cele mai profitabile afaceri din Romania ar fi vanzarea de cauciucuri noi.

Dar... e departe de a fi :).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un set de gume 120/180 costa in jur de 1050 lei, cum am mai zis, dunlop qualifier II sau Pirelli Rosso II. Acum sa dai 11 mil la 2...3 ani nu cred ca e o afacere proasta. Aia 11 meleoane pot face diferenta dintre moarte sau cel mult un picior rupt sau o zgarietura in cazul franarii evitarii unui impact.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu, problema e ca romanii traiesc "de pe o zi pe alta" si nu ma refer la banii castigati. fac tot felul de economii false in loc sa se gandeasca la imaginea de ansamblu. repet: 3 seturi de gume noi costa 300 de lei pe luna. la dracu', numai pe tigari dam majoritatea de aici dublu! si alea nu ne fac nici un bine. macar de-as avea vointa sa ma las.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...