Jump to content
Sign in to follow this  
hornet

Confectionare Jug - masinarie CNC

Recommended Posts

Salutare,

 

De ceva timp incerc sa imi fac o conversie la mobra , mia precis sa trec de l;a furcile normale la Upside down. Asa ca am luat niste furci de GSXR1000 complete si am tercut la teaba. Din pacate la o analiza mai amanuntita am constatat ca jugul ( top yoke) de la suzuki e crapat. Stiti pe cineva care stei sa lucreze cu CNC-ul sa imi fac un jug nou ? Cel mai ieftin l-am gasit in Anglia la 99 de lire cu tot cu inaltataore de ghidon. ma gandesc ca daca acolo e atat , aici poate e un pic mai ieftin .

 

Ma poate ajuta cineva cu o recomandare ?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te pot ajuta eu.

Uite piesa facuta de mine - jug superior ZX10

Plan superior plin sau decupat, cum doresti.

Nu am nevoie decat de jugul original ca model.

Atentie insa, piesa din poza a fost folosita doar pe circuit. E posibil ca, la sistemul de directie sa nu fie omologata sau omologabila o astfel de schimbare.

post-14189-0-94558100-1361283175_thumb.jpg

Edited by Cesar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe ce considerente te-ai gandit tu ca aici ar fi mai ieftin?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din pacate, prea ieftin nu are cum sa iasa.

E mult material care se pierde la prelucrare, bucata de dural din care se face piesa e maricica (si grea, pretul la dural este pe kg). Din cate stiu, duralul de calitate, 7075, este vreo 14 euro/kg.

Edited by Cesar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan Cata - ma gandeam ca este mai ieftin materialul si mana de lucru

Cesar - multumesc mult de tot , e vb de jugul de la un Suzuki GSXR1000 k1 - il am la mine. E misto lucrat jugul. Ma intereseaza daca poti face si filetarea sau se pot face ceva modificari in timpul constructiei ? Omologare .......canci - ca nu ma duc la rar sa anunt ca mi-am pus furca upside down.....cu toate ca as vrea dar e o intreaga tevatura cu acte ...balarii.

 

iau jugul din masina si iti pun o poza aici

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Dan Cata - ma gandeam ca este mai ieftin materialul si mana de lucru
Cesar - multumesc mult de tot , e vb de jugul de la un Suzuki GSXR1000 k1 - il am la mine. E misto lucrat jugul. Ma intereseaza daca poti face si filetarea sau se pot face ceva modificari in timpul constructiei ? Omologare .......canci - ca nu ma duc la rar sa anunt ca mi-am pus furca upside down.....cu toate ca as vrea dar e o intreaga tevatura cu acte ...balarii.

iau jugul din masina si iti pun o poza aici


Sal, o treaba de genul asta nu poate fii ieftina.
Eu am facut mai multe tipuri de lucrari, cand faci ceva de la zero, nu te compari cu o fabrica ce produce pe banda rulanta. Materialele costa, unele dintre ele chiar foarte mult, curentul nu mai spun, muncitoru mai maraie si el daca trebuie sa stea pe o piesa de gen, consumabilele se adauga pe nota de plata (scule, cutite, freze, gaze, etc)
Dupa aia vin (in fuctie de material, grosime, forme, etc) debitare, strung, freza, strung, freza, probe.

De multe ori varianta mai ieftina este sa incerci sa adaptezi o piesa decat sa faci una de la zero.

 

Cat despre CNC-uri cu freze

-nu te primesc la cele industriale cu o singura piesa

- cele mici nu merg la materiale cu o grosime de peste 5-7cm

Edited by Pantera Neagra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bro, apeleaza la un sudor priceput in mediu de argon si nu iti mai fa probleme de facut alt jug de la 0. De banii respectiv ia-ti niste placute de frana sanatoase. Sudezi fisura pe ambele parti, iar la exterior il finisezi cu un disc lamelar, apoi smirghel pana ajunge fin. Acum depinde si unde se afla crapatura.

Share this post


Link to post
Share on other sites

am atasat pozele - ochetul ala pentru contact maintereseaza sa fie pe centru .

ca si dimensiuni - L - aproximativ 270 mm ; l - aproximativ 110 mm , h - aproximativ 25 mm

 

in functie de dificultate se mia poate face ceva la Jug ?

 

pentru jugul asta ma gandesc la prinderi si ghidon superbike fat bar, dar cealata varianta este semighidonul . imi pare rau ca nu scriu cu litere mari la inceputul fiecarei propozitii, dar imi este mult mai usor sa scriu asa. daca se simte cineva ofensat , o sa ma conformez.

 

continuand...........am gasit pe net niste semighidoane facute de SWAT (care inter timp au disparut ) atasez pozele . crezi ca poti sa faci si asa ceva ?

 

 

post-8033-0-08398000-1361290291_thumb.jpg

post-8033-0-40070600-1361290302_thumb.jpg

post-8033-0-77784900-1361290868_thumb.jpg

post-8033-0-34160700-1361290882_thumb.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu as merge pe adaptarea unei piese folosite, decat pe una facuta aici. materialul e foarte important, apoi prelucrarea. piesa asta preia forte foarte mari.

nu vad cum ar putea cineva sa scoata o piesa dintrasta, lucrata artizanal sub 100 eur. (binenteles sa respecte rezistenta oiriginalului)

Share this post


Link to post
Share on other sites

goodkat - semighidoanele de la suzuki nu mi se potrivesc . eu voiam sa gauresc jugul si sa prind de el 2 inaltatoare de ghidon , ghidon enduri sau cross si gata ....dar cand am dat jos contactul am vazut fisura. nu ma pricep , dar nici nu vreau sa risc . in prima poza , cea cu dedesubtul jugului, pe mijloc e o nervura . acolo e fisura . daca un specialist in sudura imi spune ca se repara si ca e vax ce e acolo , fi sigur ca il sudez.



big bro - uite linkul din uk http://www.topyokes.com/ - am vb cu cei de acolo si au zis ca nu au pe stoc ce vreau eu , dar ca il fac . acum ce sa zic - daca ei reusesc , cred ca se paote si aici , si pana la urma daca se poate si aici , de ce sa nu iau de la noi din tara ? pretul si calitatea lucrarii va dicta - stiuc ca nu e usor sa faci asa ceva, dar cand ti se pune pata pe ceva, incerci toate variantele

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sudor bun in mediu de argon este Cristian Ionescu, de la Dynamite Brothers, ii gasesti aici /index.php?/topic/558421-dynamite-brothers-custom/ . Merita sa faci un drum pana la el, nu te costa nimic sa iti zica daca se poate sau nu se poate face. Eu la el mi-am modificat jugul, unul identic cu cel prezentat de tine. A frezat prinderile pentru contact si portiunea care inconjoara butucul, a umplut spatiul cu stema de la Suzuki si a dat gaurile dupa masuratori. Gaurile le pot folosi atat ca prindere pentru un bord aftermarket cat si pentru un ghidon de naked.

Edited by GoodKat

Share this post


Link to post
Share on other sites

saptamana asta nu am timp nici la buda sa merg. de saptaman viitoare o sa merg la cesar si sa ma duc si la Cristian sa vad daca se poate face ceva

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...