XorX Postat Martie 8, 2013 Share Postat Martie 8, 2013 se pare ca de ce-mi era frica nu am scapat... Este vorba despre suruburile de la capacul pompei de frina, care erau deja macelarite de cind am luat motoreta (RM80) Am incercat sa le "inmoi" o saptamina cu WD40, am batut bine bit PZ2 in ele inainte sa incerc sa le desfac... din pacate nu a mers asa ca rezultatul este ca s-au mincat capetele, sunt absolut rotunde. Ce solutii minune ar fi sa pot scoate porcariile de suruburi si sa le inlocuiec, in afara de gaurit/majorat filetul/pus surub mai mare. Eu unul nu inteleg cum cineva dupa ce strica capul unui surub d'asta la desfacere, se apuca si-l pune tot pe ala la loc in loc sa puna unul nou.. 2 lei economie?!?! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Martie 8, 2013 Share Postat Martie 8, 2013 Bormasina, un spiral de 3, gaurit capul,depa ce demontezi capacul ar fi perfect sa incalzesti ce a mai ramas dupa care cu un patent sa incerci sa desurubezi. Acele suruburi se distrug pentru ca se strang foarte tare,se foloseste nr gresit la surubelnita, oxideaza,si pe deasupra mai are si capul de con(frecare/priza mare pe material) TNG Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Martie 8, 2013 Admin Share Postat Martie 8, 2013 Pai nu prea ai alta solutie, dar nu trebuie sa majorezi filetul, dai gaura mai adanc cu un burghiu o idee mai mic, bati bine cu un ciocan in suruburi, introduci fortat un bit dinti de soricel sau inbus si dupa ce l-ai scos refaci filetul cu un tarod de acelasai diametru. PS:Intre trimp ti-a explicat TNG. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
XorX Postat Martie 8, 2013 Autor Share Postat Martie 8, 2013 thx! daca tai cu o minifreza un "slitz" pentru surubelnita dreapta oare am ceva sanse? Parca nu m-as apuca de gaurit ca frina e ok, am lichid in bazin.. e mai mult o "fantezie" de a linistii piticii de pe creier care vor sa puna suruburi noi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Martie 8, 2013 Share Postat Martie 8, 2013 Eu am reusit o data cu o surubelnita dreapta pe care am ascutit-o stil dalta si cu care am batut cat mai dinspre marginea surubului. Cu un dremel nu prea vad cum poti cresta surubul fara sa afectezi si capacul, doar daca ai un disc extrem de mic, gen 5mm diametru, or fi si deastea dar eu n-am vazut. PS. Data viitoare in loc de WD40 incearca cu un spray degripant specializat de calitate. Cei de la Wurth au de ex o solutie ce mi s-a parut f interesanta desi n-am testat-o inca. Un spray degripant cu azot lichid, teoria ar fi ca azotul raceste surubul care se contracta si formeaza microfisuri in rugina si faciliteaza patrunderea lichidului degripant. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
paracalin Postat Martie 8, 2013 Share Postat Martie 8, 2013 Iti pot da un sfat din proprie experienta. Cand am patit aceeasi chestie am gaurit surubul cu un burghiu, mai exact capul surubului pana am reusit sa scot capacul. O sa ramana un ciot de surub dupa demontarea capacului pe care il prinzi cu un patent/cheie franceza si desfiletezi. Apoi montate alte suruburi. Multa bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 8, 2013 Share Postat Martie 8, 2013 (editat) Dupa ce le "razi" capul cu bormasina poti sa scoti capacul si raman doua capete de care poti apuca cu patentul. Daca pui patentul pe ele se desurubeaza imediat. Eu am patit asa la transalp.. si l-am scos altfel, am batut cu o surubelnita drepta in marginea capului surubului - dar finut sa nu iei si din capac - si faci o crestatura cat de mica, apoi tot cu finete bati cu ciocanul si surubelnita in acea crestatura in directia de desurubare. Poc, 2-3 lovituri scurte si ferme, cu mare grija sa nu scobesti in capac si-si da drumul, il rotesti cu mana apoi. Eu sunt expert in scos suruburi asa, nu ma laud, imi iese aproape mereu. In schimb mi-e greu sa explic cuiva.. tre sa ai un pic mana formata si un set de surubelnite drepte cu care sa te joci.. din care una destul de ascutita. p.s.-- cand l-am scos pe-ala de la transalp .. tot pe-ala l-am montat la loc.. fiind sigur ca daca intepeneste il scot in acelasi mod. (asta ca sa-ntelegi de ce cine a avut motoreta l-a pus pe-ala la loc) ( Eu pur si simplu n-am avut ce sa pun in loc, e greu sa gasesti suruburi de-alea cu conul ala exact, daca pui alt tip arata ca un cwr.) Editat Martie 8, 2013 de Belbody Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
XorX Postat Martie 21, 2013 Autor Share Postat Martie 21, 2013 am un "dremel" si o freza conica mica, diamantata, o sa incerc sa vad daca pot face un slit in capul surubului. @Belbody&Binox asa incepusem si eu sa fac santul, cu o surubelnita f ascutita dar merge extrem de greu, daca nu-mi iese cu freza o sa continui cu "daltita" multumesc mult de sfaturi!! rezolvat astazi, facut un sant cu dremelul si freza conica + surubelnita impact. Surubelnita de impact e "new entry".. sunt fascinat... geniala scula. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.