Falkenberg Postat Martie 10, 2013 Autor Share Postat Martie 10, 2013 eu zic sa-l lasi asa.Cu ce te deranjeaza? Nu red ca mai pot monta evacuare fara sa resufla. Inainte sa te apuci de gaurit, mai incearca ceva: curata zna din jurul prezonului bine cu o perie de sarma si in juru lui cu un varf ascutit. Incalzeste chiulasa cu un foehn industrial care scoate 450 de grade, apoi da-i degripant. Sunt sanse ca din dilatarea aluminiului, degripantul sa fie "supt" intre prezon si filetul chiulasei. Polizeaza doua laturi pe restul de prezon care a ramas si incearca dupa incalzire sa desfaci cu o cheie fixa sau cel ami bine cu un cleste de forta. Daca nici asta nu merge, ajungi la ultima varianta, gaurire. Nu am fohn, am o lampa, e ok? Nu risc sa stric garnitura de chiulasa daca incalzesc prea tare? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Martie 10, 2013 Share Postat Martie 10, 2013 Nu cred ca o strici si nu cred ca trebuie sa incalzesti zona foarte mult timp. La prezon oricum se incinge destul de mult si chiulasa pentru ca evacuarea e foarte fierbinte. Incearca cu lampa cu gaz si vezi ce iese. Pileste si prezonul ca sa il poti apuca cu clestele de forta. Spor la treaba! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Martie 11, 2013 Share Postat Martie 11, 2013 Daca il polizezi pt a-l apuca cu ceva, incearca sa nu te aproprii prea mult cu polizatul de capatul dinspre chiulasa. In caz ca nu iese cu clestele (sansele sunt destul de mici sa-l scoti asa) sa mai ai o sansa sa-l scoti cu o piulita sudata. Daca-i scazi sectiunea cu polizatul pe toata lungimea cresc sansele sa se rupa cand vei incerca metoda cu piulita sudata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
XorX Postat Martie 11, 2013 Share Postat Martie 11, 2013 avantajul cind sudezi piulita e si ca se incinge prezonul si mai crapa rugina/oxidul de pe linga el Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Martie 11, 2013 Share Postat Martie 11, 2013 (editat) Nu cred ca are vreo sansa de a iesi pe filetul lui de-acolo. Eu in locul tau as incerca sa minimizez riscurile. Ai suficient material in zona incat sa-ti permiti sa risti o eventuala majorare. Temperaturi inalte si raciri a tot vazut zona, doar e galeria de evacuare... Doar acetilena ar incinge mai tare, insa nu cred ca vrei 3000 de grade pe langa aluminiu... Dupa ce dai gaura, eu nu as risca nici cu extractor - astea sunt din material mult mai dur decat otelul - si daca se rupe si asta in gaura, atunci chiar o sa ai o problema grava. Cea mai buna solutie este cum spunea cineva mai sus, cu o bormasina cu turatie reglabila se face lucrarea, iar calitatea lucrarii va depinde de precizia cu care centrezi prima gaura, pilot. Cum as face eu : Iti cumperi 2-3 spirale de 2mm, inca un surub de 8 (sau cat este ce ai tu deja acolo), si o piulitza lunga, pregatesti si un flex. La surubul nou - ii tai intai capul hexagon - apoi bagi surubul in bormasina - si tii fix spiralul de 2 mm - ca sa executi o gaura in el perfect centrata (din teoria strungului - cand invarti piesa si tii spiralul fix - gaura se centreaza automat) - intri vreo 2 centimetri in el, nu mai mult. Apoi, din surubul nou si proaspat gaurit, tai cei 2 centimetri. Pui piulitza pe prezonul deja stricat din chiulasa - eventual mai il scurtezi putin, daca ramane un centimetru iesit este suficient - ideea este sa fortezi insurubarea piulitzei - pana cand aceasta se aliniaza cu fatza la suprafata chiulasei. Apoi bagi surubul gaurit pregatit mai devreme - pe interiorul piulitzei, pana intra in contact cu capul prezonului captiv. Abia acum, daca vei intra cu bormasina pe gaura surubului auxiliar - ai garantia ca iti fixeaza si iti centreaza gaura.... si cu multa rabdare si turatie mica - avansezi, si te duci cel putin 2 centimetri in adancime in prezonul vechi. Dupa ce ai gaura pilot, incepi sa o majorezi - cu 4mm, cu 6, cu 8 - centrarea se va pastra. Cand ajungi la 8, intri cu tarod - si refaci filetul, nu te intereseaza daca mai raman urme de otzel, daca ies, bine, daca nu ies, iar bine.... Succes si rabdare ! A, scuze, nu am vazut ca tarodul nu este filetat pana la capat - deci piulitza nu se va alinia la chiulasa - mai adaugi o piulitza "oarba" acolo - de 12 - ca sa aiba piulitza de centrare pe ce sa se aseze, sa fii sigur ca gaura este si perpendiculara pe prezon, nu doar centrata. Editat Martie 11, 2013 de moshulik Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TDMANDI Postat Martie 11, 2013 Share Postat Martie 11, 2013 Nu cred ca are vreo sansa de a iesi pe filetul lui de-acolo. Eu in locul tau as incerca sa minimizez riscurile. Ai suficient material in zona incat sa-ti permiti sa risti o eventuala majorare. Temperaturi inalte si raciri a tot vazut zona, doar e galeria de evacuare... Doar acetilena ar incinge mai tare, insa nu cred ca vrei 3000 de grade pe langa aluminiu... Dupa ce dai gaura, eu nu as risca nici cu extractor - astea sunt din material mult mai dur decat otelul - si daca se rupe si asta in gaura, atunci chiar o sa ai o problema grava. Cea mai buna solutie este cum spunea cineva mai sus, cu o bormasina cu turatie reglabila se face lucrarea, iar calitatea lucrarii va depinde de precizia cu care centrezi prima gaura, pilot. Cum as face eu : Iti cumperi 2-3 spirale de 2mm, inca un surub de 8 (sau cat este ce ai tu deja acolo), si o piulitza lunga, pregatesti si un flex. La surubul nou - ii tai intai capul hexagon - apoi bagi surubul in bormasina - si tii fix spiralul de 2 mm - ca sa executi o gaura in el perfect centrata (din teoria strungului - cand invarti piesa si tii spiralul fix - gaura se centreaza automat) - intri vreo 2 centimetri in el, nu mai mult. Apoi, din surubul nou si proaspat gaurit, tai cei 2 centimetri. Pui piulitza pe prezonul deja stricat din chiulasa - eventual mai il scurtezi putin, daca ramane un centimetru iesit este suficient - ideea este sa fortezi insurubarea piulitzei - pana cand aceasta se aliniaza cu fatza la suprafata chiulasei. Apoi bagi surubul gaurit pregatit mai devreme - pe interiorul piulitzei, pana intra in contact cu capul prezonului captiv. Abia acum, daca vei intra cu bormasina pe gaura surubului auxiliar - ai garantia ca iti fixeaza si iti centreaza gaura.... si cu multa rabdare si turatie mica - avansezi, si te duci cel putin 2 centimetri in adancime in prezonul vechi. Dupa ce ai gaura pilot, incepi sa o majorezi - cu 4mm, cu 6, cu 8 - centrarea se va pastra. Cand ajungi la 8, intri cu tarod - si refaci filetul, nu te intereseaza daca mai raman urme de otzel, daca ies, bine, daca nu ies, iar bine.... Succes si rabdare ! A, scuze, nu am vazut ca tarodul nu este filetat pana la capat - deci piulitza nu se va alinia la chiulasa - mai adaugi o piulitza "oarba" acolo - de 12 - ca sa aiba piulitza de centrare pe ce sa se aseze, sa fii sigur ca gaura este si perpendiculara pe prezon, nu doar centrata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bn13hor Postat Martie 11, 2013 Share Postat Martie 11, 2013 pentru ca ultima si suprema solutie e gaurirea de preferinta pe freza dar daca ai burghie de calitate si mana buna merge si pe pozitie la cat ciot ai ramas acolo eu zic ca ai loc de cateva suduri cu argon si sudura buna lasat sa se raceasca apoi incalzit (asta din cauza ca daca tragi de piulita imediat ce ai sudat o sa se rupa garantat}ciocanit cu un ciocan mic gen traforaj eu zic ca ai sanse bune sa il scoti fara gaurire DAR pentru ca exista si un dar nu in fata blocului in fata blocului nu ai sa il scoti daca nu ai scule bune nici gaurit pentru ca ai foarte multe sanse sa iti fuga burghiul in asa hal incat sa distrugi chiulasa bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
justme2009 Postat Martie 12, 2013 Share Postat Martie 12, 2013 (editat) nu ai ce risca daca incalzesti cu acetilena...cu lampa de gaz se incalzeste si prezonul totodata.eu iti spun ca merge asa deoarece eu asa fac la munca si peste tot pe unde am fost este metoda standard ....la chiulasa pe evacuare ai temperaturi inalte de dat gaura cu mina eu zic ca e o fantezie ...sa fii foarte precis.de reusit reusesti 90 la suta dar ce te faci daca intra span in baie? mai e o varianta mult mai simpla si eleganta....sudezi un nou prezon in capul celui rupt si cu o filera faci restul de filet si voaila ai prezon... o intrebare de curiozitate.. de ce vrei sa scoti prezonul asta blestemat/? Editat Martie 12, 2013 de justme2009 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Martie 18, 2013 Autor Share Postat Martie 18, 2013 Am rezolvat problema singur. M-am pregatit cu lampa, extractoare, 4 burghie de 3mm, si cat o bucata de 4, 5, 6, 7, 7,5mm, set tarozi si o bormasina pe acumulator (turatie mica, cuplu mare) si degripant. Extractoare nu au oferit nici o solutie, pur si simplu era extrem de bine prins in chiulasa. Cu lampa nu am putut sa incalzesc locul, nu are nici temperatura nici putere destula. E foarte multa aluminuiu si fonta acolo, probabil blocul e si construit pentru disipare eficienta de caldura. Pana la urma m gaurit prezonul, intai cu 3mm pana am dat de aluminiu, apoi marind diametru pana am ajuns la 7.5mm dupa am facut filet cu un set de tarozi in 3 trepte de 8mm. Centrarea nu a fost asa simplu, pentru ca prezonul inca iesea din chiulasa si era si stramba. Nu am avut cum sa-l tai la suprafata, locul e greu accesibil. Asa ca primul pas era sa gauresc doar bucata care iese din chiulasa, pana am putut sa-l rup cu un ciocan si o dalta. Apoi cu mana am tinut bormasina centrat, si cu mare atentie la directia am reusit sa fac o gaura de 3mm. Restul a fost simplu. Multumesc pentru sfaturi. o intrebare de curiozitate.. de ce vrei sa scoti prezonul asta blestemat/? Pentru ca era rupt, prea scurt ca sa mai prind toba. Saxofon la motorul asta sta prins in 2 puncte pe fiecare teava. Etansare pe chiulasa se face cu un inel de cupru de unica folosinta care se comprima cand strangi piulitele pe cele 2 prezoane. Daca era sa ramana prins cu o singura piulita, nu cred ca mai etansa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cnairda Postat Martie 18, 2013 Share Postat Martie 18, 2013 iti zic eu cum facem mergem incolo spre constanta, ne oprim pe pod la fetesti si cat ai clipi am rezolvat problema! caca-m-as pe ele de mobre! sa imi zici cand vrei sa mergem. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Martie 18, 2013 Autor Share Postat Martie 18, 2013 Ce ai nenea de sari asa? Nu a mai pornit vaca de cand te ai intors din tarile indepartate? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Martie 18, 2013 Share Postat Martie 18, 2013 pe viitor pune pe prezoanele astea vaselina cuprata, nu se mai blocheaza! la fel si la bujii! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Martie 18, 2013 Autor Share Postat Martie 18, 2013 Spune asta la Kawasaki. Si asa, dupa 25 de ani e destul de bine, sa se desface 7 din 8 piulite. Prezonul care s-a rupt a prins multa apa aruncata de roata fata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Martie 18, 2013 Share Postat Martie 18, 2013 la orice magazin mai rasarit auto-moto Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Black_wolf Postat Martie 18, 2013 Share Postat Martie 18, 2013 Thx, ca tot urmeaza sa imi schimb bujiile acum o sa fac si pasul asta. vezi cat de tare stringi bujiile cu vaselina pe filet! asta ca sa nu deschizi un topic"bujie rupta in chiulasa" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Martie 18, 2013 Share Postat Martie 18, 2013 http://goldrecovery.ro/vaselina.html doar un exemplu! sau: http://www.louis.de/_30db8cffdf005a2281c141409ff4586880/index.php?topic=artnr&artnr=10004883 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Iulie 22, 2013 Share Postat Iulie 22, 2013 Intrebare: se poate completa material la o 'ureche' la chiuloasa fara sa o mai dau jos? Treaba e simpla, 2-3 minute ii ia unui sudor, insa nu am chef sa umblu sa dau capace, suruburi, intinzatoare, etc. ca sa dau chiulasa jos. E a 2-a oara cand o patesc cu un prezon in acelasi loc, numai ca de data asta la scos, a cedat urechea respectiva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bica Postat Iulie 22, 2013 Share Postat Iulie 22, 2013 baton durafix si o lampa de instalator si ai rezolvat... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat August 19, 2013 Share Postat August 19, 2013 Am rezolvat. Sudura+dat gaura si filet iar, cu ocazia asta am rezolvat si o ciobitura la joja de ulei. Partea buna e ca pretul a fost mai ok decat la durafix. Partea rea e ca m-am cocosat cat am tras de motor. Partea buna e ca am avut un break pe mana. Partea rea ca tot a trebuit sa il ridic singur la incarcare/descarcare. PS: cine are nevoie de sudura in argon, va pot recomanda un sudor foarte bun si decent la pret. In curte la Tar service, vis-a-vis de cei cu dezmembrarile. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.