Cesar Postat Noiembrie 6, 2013 Share Postat Noiembrie 6, 2013 Si o sa mai gasesti minuni Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Noiembrie 17, 2013 Autor Share Postat Noiembrie 17, 2013 Momentan a mai ramas doar motorul "neexplorat" ) Probabil va trebui sa fac jocul la supape, o sa vad la momentul potrivit. Cutia schimba ok (la rece, pe loc) chiar si cu ramasitele de ulei de acum 3-4-5 ani. Chiar sper sa nu-si fii bagat nimeni nasul in motor... rotile cu rulmentii si simeringurile lor le-am verificat/curatat/gresat/schimbat/comandat ce e nevoie, bascula spate la fel, franele la fel (trebuie sa mai schimb doar garnitura de sub capacul pompei de frana, e pe vine), furca fata refacuta, amortizoarele spate par ok, electromotorul curatat si schimbat carbunii, alimentarea cu benzina curatata, electrica refacuta unde era cazul si curatata... Singurele probleme de care imi e frica sunt pe la stator (nu stiu daca sa ma complic si sa desfac capacul, sa vad ce e pe acolo), ca se vede ca s-a umblat acolo in trecut, si uleiul vechi din ea, mi-e frica sa nu fie marmelada. Nu vreau sa mai bag multi bani in ea, dar daca o sa fie nevoie, o sa desfac si motorul... n-am mai postat de ceva timp, nu prea am avut timp de ea... intre timp au ajuns garnitura de la pompa de frana (acum nu mai curge pe langa capac, cea veche era deformata rau) si surubelul de la carburator,, in care intra needle jet-ul. intre timp am mai intampinat o problema: carburatorul nu intra in gatul de sus, maxim 1 mm intra si iese imediat la prima miscare... dupa vreo 3-4 ore de incercat in toate felurile, am lasat-o balta aseara si azi i-am facut (tipic romanesc, am taiat dintr-o tubulatura de admisie auto) un manson care sa uneasca carburatorul cu gatul respectiv. imi mai trebuie doar un colier subtire, pe care o sa-l cumpar maine. dupa montatul carburatorului, am observat ca acceleratia mergea greu, nu revenea... gresisem montajul unei garnituri de cauciuc la manson, o pusesem aiurea si uitasem sa gresez tubul mansonului. s-a rezolvat usor. am montat si scaritele fata si comenzile, asta dupa ce am rezolvat o alta problema: la demontare a iesit prezonul cu totul, nu doar piulita cum trebuia. prezoanele (cate 2 pe fiecare parte) tin si suportul motorului de pe fata... scotand prezonul, suportul s-a deplasat cativa mm si nu mai intra la loc. am bagat un cric in partea din spate a motorului si l-am ridicat putin, cat sa se miste cu suport cu tot la loc. am montat prezonul si scarita pe dreapta, am pus si cablul de frana, pedala si crash bar-ul. maine poate scot iar cablajul principal, sa-l dezizolez si sa-l bag in copex. daca am chef si timp, scot si uleiul vechi din ea... daca o curge ceva, macar sa vad ce si cum. am mai luat si un cablu universal de ambreiaj, de 2m (25 lei)... dar momentan nu-mi bat capul cu el, o sa-l schimb dupa ce termin cu mobra. in vreo saptamana trebuie sa vina si simeringurile de pe spate, sa pun la loc bascula si scaritele spate revopsite, sa pun lantul, pinioanele, protectia de lant... si dupa aceea rezervorul, robinetul, pompa de benzina si... cheie si inca un weekend a trecut... azi m-am ocupat de electrica, am dat-o iar jos, am tras o parte prin copex, o parte cu banda, am asezat-o mai bine... am pus si al 2lea colier la mansonul carburatorului, am montat si rezervorul + pompa + robinetul. zilele urmatoare sa pun si furtunele de vacuum si benzina si sa prelungesc 2-3 fire care nu ajung unde trebuie. incepe sa arata a motocicleta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Noiembrie 17, 2013 Share Postat Noiembrie 17, 2013 hai ca arata a motor deja... Eu nu cred ca rezisti si ii faci ITP si asigurare... eu unul nu am rezistat. Am stat toata vara, ca sa imi inghete acum bilele pe vremea asta... 1. nu mai folosi mizeria aia de cric de daewoo, nici la masina nici la motor. Ia unul normal de dacie. E de 'n' ori mai sigur. 2. mansonul ala pare din admisie de cielo, este? Banuiesc ca iti conecteaza filtrul la carb nu? 3. Pacat bai ca nu suntem consateni ca am fi facut lucruri misto. 4. Totusi i-ar fi venit misto de tot un grena lucios, intr-un weekend o faceam bec. Le lasai intr-o vineri seara, sambata dimineata le vopseam eu la pistol, duminica dimineata le luam la un smirghel de 1500, dupa un lac si le luai cand plecai spre casa, in 1-2 ore erau deja uscate. Chestia e ca nu ar fi aratat unica, ar fi fost un chopperas mai de duzina 5. cand ne vedem si noi pe motoare? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Decembrie 1, 2013 Autor Share Postat Decembrie 1, 2013 merci nu cred, vine iarna, frigul, zapada... o las pt la primavara. daca e vremea buna si mobra terminata, o mai scot prin fata blocului sa-mi fac damblaua. mai am de lucru la ea, dar grosul s-a dus. 1. tot zic ca iau altul de 100 ani... de 2 ori mi-a cazut masina de pe cric, cand schimbam caseta de directie. long story... noroc ca mi-am tras piciorul 2. este. cine stie, cunoaste e din tubulatura care venea sub cutie, nu mai am nevoie de ea... si ca sa caut cupla siliconica pe dimensiune, sa pun la carb, mai dura cateva zile. face legatura intre carb si gatul din cadru, cadrul fiind ca o cutie rezonatoare pana la filtrul de aer. 3 si 4. distanta cam mare... sa vad cum rezista vopseaua asta si, daca nu-mi place, poate o refacem la vara/toamna la pistol, dar tot ceva mai ciudat, gasesc eu ceva 5. la anu', anul asta nu mai e timp si vreme. n-am nici echipament de vreme rece si nici anvelopele nu sunt stralucite ca sa ma bazez pe ele. am mai mesterit azi pe la mobra si am incercat sa-i dau o cheie, sa vad macar ca invarte. pun contactul, dau kill switch-ul in jos si... nimic. nici clanc, nici car, nici mar. nu merge nici claxonul, nici stopul, nimic. in schimb bordul merge... se aprinde iluminarea vitezometrului si becul de neutru. am ridicat si cricul, am zis ca poate, poate... nimic. ori am facut eu ceva gresit, ori... bateria. baterie care e de 6Ah, in loc de 10, cum cere manualul. sa fie amperajul prea mic, asta sa fie de vina? dar de ce nu merge claxonul macar? ca il probasem direct pe bornele bateriei si mergea. sau, sa fie kill switch-ul de vina? sa-l desfac si sa-i fac un strap? cand apas butonul de start bordul se stinge, banuiesc ca e normal. se aprinde cand eliberez iar butonul. ce n-am montat inca, sunt farul si semnalizarile, dar nu cred sa conteze. macar claxonul sa mearga,,, beau o bere, rumeg la problema... dar ma depaseste. am curatat absolut toate mufele, instalatia electrica a fost toata data jos si curatata, intrerupatoarele, contactul... tot. p.s: am verificat sigurantele, sunt bune. am si fire de masa suplimentare, solide, bornele stranse bine la baterie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BlackLord Postat Decembrie 1, 2013 Share Postat Decembrie 1, 2013 Pai n-ai invatat nimic din ce am patit eu? Si la mine se aprindea bordul si murea cand puneam killswitchul pe deschis sau dadeam la start. Iar claxonul abia abia tusea... daca tusea. Incearca prima oara cu alta baterie, sau cu cabluri de la una de masina prin bateria ta. Si poate aberez dar din ce am mai citit pe bateriile astea si ce am inteles acum cu ultima patanie ca la pornire defapt bateria iti da un curent de un amperaj mai mare pentru a porni motorul. De exemplu la mine scrie ceva gen: Cranking power CCA: 130 Ampere, Capacity AH (10hr): 6, Volt:12. Adica la pornire e capabila sa-mi dea 130 de amperi. A ta poate nu-ti da cat ai nevoie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Decembrie 1, 2013 Autor Share Postat Decembrie 1, 2013 e posibil, dar totusi de ce claxonul, pus direct pe borne, merge... iar cand e totul montat, nu mai merge? si totusi bordul se aprinde... deci curent ajunge pana acolo, prin contact. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BlackLord Postat Decembrie 2, 2013 Share Postat Decembrie 2, 2013 Pai si la mine mergea becul de control pus direct pe borne. Si aveam curent pe instalatie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Decembrie 2, 2013 Share Postat Decembrie 2, 2013 (editat) e posibil, dar totusi de ce claxonul, pus direct pe borne, merge... iar cand e totul montat, nu mai merge? si totusi bordul se aprinde... deci curent ajunge pana acolo, prin contact. Scoate-l pe neutral si fa strap intre bornele releului de pornire. Sa nu fi uitat sa pui vreo masa ceva pe motor? Ca e bateria de 6A, conteaza mai putin, la mine e de 10 (de pe TDM) in loc de 14 cum o cere honda, si invarte si pe frigul asta de o ia mama naibii si sta afara Doar sa nu ai baterie din aia de ups si sa nu iti faca contact calumea la borne (nu mai stiu ce baterie ziceai ca ai). Voltmetrul ce zice cand incerci sa o pornesti? PS: Nu ma lua in seama, deabia acum am citit postul tau intreg. Fa doar verificarile alea. Daca face la fel, e posibil sa fie bateria. Editat Decembrie 2, 2013 de DaSchmutz Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
M.I.B. Postat Decembrie 2, 2013 Share Postat Decembrie 2, 2013 Geo, vezi ca nu este normal sa se stinga bordul cand dai la automat, cel putin la mine nu este asa, becul de neutru, sau alte beculete raman aprinse cand dau la automat. Claxonul trebuie sa mearga in orice situatie, indiferent ca ai 2A sau 20, chiar si cu voltaj mai mic trebuie sa mearga. Ce ma surprinde pe mine este ca in momentul cand dai la automat tensiunea nu scade, dar se sting becurile.... asta nu o inteleg. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Decembrie 2, 2013 Share Postat Decembrie 2, 2013 (editat) Foarte probabil bateria nu furnizeaza suficient curent la starter. Cu bujiile scoase, daca bateria e cat de cat incarcata si nu e nimic gripat sau blocat in motor, ar trebui sa ivarta. Ai incercat sa o pornesti si cu ambreiajul tras? Ai incercat pana acum sa invarti motorul "manual"? Pe partea stanga la capacul de alternator, exista un dop filetat care se scoate si ai acces la capul unui surub care fixeaza magnetoul. Incearca sa invarti motorul (cu bujiile scoase e mai usor) ca sa fii sigur ca nu e nimic gripat. Daca ai facut asta deja, nu se aplica Editat Decembrie 2, 2013 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Decembrie 2, 2013 Autor Share Postat Decembrie 2, 2013 Scoate-l pe neutral si fa strap intre bornele releului de pornire. Sa nu fi uitat sa pui vreo masa ceva pe motor? Ca e bateria de 6A, conteaza mai putin, la mine e de 10 (de pe TDM) in loc de 14 cum o cere honda, si invarte si pe frigul asta de o ia mama naibii si sta afara Doar sa nu ai baterie din aia de ups si sa nu iti faca contact calumea la borne (nu mai stiu ce baterie ziceai ca ai). Voltmetrul ce zice cand incerci sa o pornesti? PS: Nu ma lua in seama, deabia acum am citit postul tau intreg. Fa doar verificarile alea. Daca face la fel, e posibil sa fie bateria. La asta nu m-am gandit, incerc diseara... mobra e pe neutral de ceva timp, ca am mai tot miscat-o. Bateria e de moto, pe gel cica, aseara avea 12,22V cu bordul aprins, contact pus etc, si 12,24V fara. Am pus 2 mase suplimentare, din cablu de statie (de 20 sau 25mm parca), una la minusul regulatorului, unde face masa, una pe un surub al electromotorului. Geo, vezi ca nu este normal sa se stinga bordul cand dai la automat, cel putin la mine nu este asa, becul de neutru, sau alte beculete raman aprinse cand dau la automat. Claxonul trebuie sa mearga in orice situatie, indiferent ca ai 2A sau 20, chiar si cu voltaj mai mic trebuie sa mearga. Ce ma surprinde pe mine este ca in momentul cand dai la automat tensiunea nu scade, dar se sting becurile.... asta nu o inteleg. Da, e foarte ciudat... nici eu nu stiu, oricum cu electrica nu prea le am, decat bazele... Foarte probabil bateria nu furnizeaza suficient curent la starter. Cu bujiile scoase, daca bateria e cat de cat incarcata si nu e nimic gripat sau blocat in motor, ar trebui sa ivarta. Ai incercat sa o pornesti si cu ambreiajul tras? Ai incercat pana acum sa invarti motorul "manual"? Pe partea stanga la capacul de alternator, exista un dop filetat care se scoate si ai acces la capul unui surub care fixeaza magnetoul. Incearca sa invarti motorul (cu bujiile scoase e mai usor) ca sa fii sigur ca nu e nimic gripat. Daca ai facut asta deja, nu se aplica Nu am incercat sa invart manual motorul, pt ca am impresia ca problema e de natura electrica... daca nu era ceva electric, nu era normal sa mearga macar claxonul? E posibil ca, din cauza ca are 6Ah in loc de 10Ah, bateria sa fie de vina si sa fie taiat curent automat? Zic si eu, ca auzisem parca teoria asta pe undeva, ca daca e prea mica bateria, nu trece de X punct in instalatie curentul. Da, am incercat si cu ambreiajul tras, si cu cricul ridicat... Faza ciudata e ca, cu kill switch-ul pe On sau pe Off, se comporta la fel... pun contactul, se aprinde bordul, apas pe Start se stinge, indiferent ca e pe On sau pe Off kill switch-ul. Totusi, am verificat cu multimetrul mufa care iese din comanda de pe dreapta si pare sa fie ok. Apropos... aveti idee, firul de la electromotor, trebuie sa duca direct la - de la releul de pornire, nu? Ca alt fir nu mai are. Iar minusul de la baterie trebui sa duca undeva la masa, nu? In cazul asta, stiu ca duce pe undeva pe capacul din stanga, deci e pur si simplu o masa clasica... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Decembrie 2, 2013 Share Postat Decembrie 2, 2013 (editat) Pe releul de pornire firele groase sunt de + si atat, mufa e cea pe care vine comanda. Vine unul de '+' de la baterie pe o borna a releului si se continua cu alt fir gros de la cealalta borna a releului pe electromotor. electromotorul ia minusul prin carcasa sau cum il ia. Nu e cine stie ce ca apesi pe Start, indiferent de pozitia killswitch. Unele motoare au functia asta sa invarta motorul fara a porni, chiar daca killswitchul e pe off. Asa am si eu la honda. la yamaha mea totusi nu imi aduc aminte. Ca si lui black mai sus, comportament de genul am avut din cauza unei baterii facute varza. Vezi ce zice multimetrul cand dai la start. Daca nu, imprmuta o baterie si vezi; daca nici asa, fa cum zice cezar, sa nu ai motorul blocat. Editat Decembrie 2, 2013 de DaSchmutz Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Decembrie 2, 2013 Autor Share Postat Decembrie 2, 2013 Multimetrul nu zice nimic... cand apas pe start nu se modifica nimic. Doar bordul aprins/stins modifica cu 0,02V, ceea ce e de inteles. Motor blocat, ok... dar claxonul? Electromotorul nici macar clanc nu face, nimic... O sa incerc sa gasesc o baterie de minim 10Ah, sa fac proba. Cea veche a mea e de fapt noua dar sulfatata, are 8-9V in ea si nu mai primeste curent, deci nu rezolv absolut nimic cu ea. Daca fac strap la releul de pornire, ce rezolv, ocolesc releul doar? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Decembrie 2, 2013 Share Postat Decembrie 2, 2013 Invarte mai intai motorul la mana ca sa te asiguri ca nu ai nimic blocat. Apoi da-i curent de la o baterie mai mare - eventual de masina. Bateria pe care o ai acum e praf. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Decembrie 2, 2013 Autor Share Postat Decembrie 2, 2013 Poate s-a inteles gresit... bateria cu care fac testele zic eu ca e buna. Are 12,2V-12,3V in ea, doar ca e de 6Ah. Cea originala a mobrei, de 10Ah, e cea cu 8-9V in ea. O sa incerc diseara sa invart motorul... in sensul acelor de ceasornic, nu? Sa incerc cu bateria auto? Are vreo 67-70Ah... o trec prin bateria moto, sau o pun direct la bornele mobrei? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Decembrie 2, 2013 Share Postat Decembrie 2, 2013 (editat) Capacitatea bateriei nu este o masura directa a curentului de care are nevoie electromotorul la pornire. Bateria pt motocicleta ta, descarca un CCA de 120A. Cel mai probabil, pt pornirea ai nevoie de un curent de 90-100 A. Bateria mai mare de masina, cu siguranta poate descarca valoarea asta. Editat Decembrie 2, 2013 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Decembrie 2, 2013 Share Postat Decembrie 2, 2013 Poate s-a inteles gresit... bateria cu care fac testele zic eu ca e buna. Are 12,2V-12,3V in ea, doar ca e de 6Ah. Cea originala a mobrei, de 10Ah, e cea cu 8-9V in ea. O sa incerc diseara sa invart motorul... in sensul acelor de ceasornic, nu? Sa incerc cu bateria auto? Are vreo 67-70Ah... o trec prin bateria moto, sau o pun direct la bornele mobrei? 12.2-12.3 inseamna baterie descarcata. ai redresor? banuiesc ca nu. ia o sursa de calculator. cu aceeasi sursa poti sa incerci sa invii si bateria mare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Decembrie 2, 2013 Autor Share Postat Decembrie 2, 2013 bateria originala nu mai poate fi inviata... am incercat cu redresor moto vreo 2 zile, nu primeste curent deloc. E YB10L-A2, cum ai postat tu Cesar, dar a stat cu electrolitul in ea cat a stat si mobra, adica vreo 2 ani si ceva... am inteles, o sa incerc cu baterie auto sau cu alta baterie moto incarcata... sau sa o incarc pe asta, imprumut un redresor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Decembrie 2, 2013 Share Postat Decembrie 2, 2013 iti trebuie un curent mai mare pentru inviat bateria. redresoarele moto (care n-au functie de refresh/desulfatare/cum dreq le-o mai spune) au intre 400 si 1000 mAh in general. o sursa are mult mai mult. incearca cu 15 Ah. o sa fii surprins. n-o face ca noua dar o mai poti folosi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Decembrie 2, 2013 Autor Share Postat Decembrie 2, 2013 zici tu ca mai resuscitez bateria aia statuta 2 ani si ceva? n-am nimic de pierdut, sa incerc... sursa am, lumina am platit-o... ) oricum, maine iau imprumut o baterie de 14Ah... sper sa fie de aici buba si sa mearga. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Decembrie 2, 2013 Share Postat Decembrie 2, 2013 eu sunt sigur ca da! sau o sursa de laptop, orice peste 14 v si 3Ah... eu foloseam una de 4.43 Ah si 19 v. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Decembrie 2, 2013 Autor Share Postat Decembrie 2, 2013 toata lumea mi-a zis ca-i sulfatata si pot sa o arunc... :| sursa de pc scoate 12v, nu 14... sau 5, depinde de iesire. am tinut-o 2-3 zile pe redresor si am reusit doar sa-i scad voltajul... in concluzie, desi o sa incerc cu sursa de pc, nu cred ca o sa fac nimic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Decembrie 2, 2013 Share Postat Decembrie 2, 2013 scoate ceva mai mult de 12v. 12 sub sarcina. si vreo 15+Ah. deci e ok am avut un prieten mai tzacanit (ca nu mai e saracul : ( ) care-si facuse un "robot" de pornire dintr-o sursa. statea la parter, facuse o cutie metalica si scosese doua cabluri cu clesti de 10 m dintr-o sursa : )) se ocupa cu compuri si el, avea surse sa alimenteze 5 cartiere ) si vreo doua saptamani n-a avut bani de baterie noua. dimineata nu mai pornea troaca. de fapt nu mai pornea la doua ore dupa ce o oprea. asa punea cablurile vietii, lasa 5 minute, pornea troaca si pleca la plimbare! : )) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Decembrie 3, 2013 Autor Share Postat Decembrie 3, 2013 fac proba diseara, sa vad daca iese ceva cu sursa sau nu... merci am pus baterie buna pe ea acum... vestea buna este ca motorul nu e blocat. vestea proasta e ca invarte doar cand fac strap intre bornele releului cu surubelnita. in rest, cand apas butonul de start, nimic, nada, canci... ce dracu are nu stiu. deja ma depaseste problema... sa fie releul de pornire sau altceva pe traseu?contactul e ok, l-am verificat acum... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Decembrie 3, 2013 Share Postat Decembrie 3, 2013 a stat cumva pe langa vreo honda? sa stii ca se ia de la troacele alea! p.s. verifica daca intra curent in releu pe partea de comanda. daca da, atunci e releul dus. ia unul auto, n-are moarte! si e si ieftin rau, gen 30 de lei nou... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.