Owens_k2 Postat Martie 22, 2013 Share Postat Martie 22, 2013 Salut! Detin un cbr 600 rr 2004 si am o problema , mai exact am joc in rulmentii de la jug, adica cand franez mai brusc la viteza mica simt efectiv cum se misca ghidonul in fata si in spate si se aude un tzacanit si la viteza mare cand franez incepe sa imi trepideze destul de puternic tot ghidonul , nu maneta de frana. As vrea sa va intreb daca afecteaza asta cu ceva ciclistica motocicletei si daca trebuie sa schimb si rulmentul de jos de la jug intrucat am inteles ca acela nu se uzeaza doar cel de sus. Mulumesc mult! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DeusEx1 Postat Martie 22, 2013 Share Postat Martie 22, 2013 (editat) Se uzeaza ambii, il schimbi si pe cel de jos. Daca ii iei special pentru moto vin in kit, ambii. La kit-urile de rulmenti, la achizitionare, sa fii atent, unele kit-uri mai ieftine vin fara protectiile de praf, altele mai scumpe vin cu protectiile de praf. De obicei protectia de praf inferioara se strica la scoaterea rulmentului de pe axul jugului, dar asta depinde de metoda aleasa de scoatere a rulmentului. Nu mai discut problema sigurantei tale, iti dai seama singur cred. Editat Martie 22, 2013 de DeusEx1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Martie 22, 2013 Share Postat Martie 22, 2013 (editat) Salut! Detin un cbr 600 rr 2004 si am o problema , mai exact am joc in rulmentii de la jug, adica cand franez mai brusc la viteza mica simt efectiv cum se misca ghidonul in fata si in spate si se aude un tzacanit si la viteza mare cand franez incepe sa imi trepideze destul de puternic tot ghidonul , nu maneta de frana. As vrea sa va intreb daca afecteaza asta cu ceva ciclistica motocicletei si daca trebuie sa schimb si rulmentul de jos de la jug intrucat am inteles ca acela nu se uzeaza doar cel de sus. Mulumesc mult! Rulmetul inferior se uzeaza primul Sunt sanse ca rulmentul de sus sa fie inca in parametri. Procedura standard de servisare - schimb ambii rulmenti. Procedura low cost pt Honde (diametrul axului la rulmentul superior e 26 si rulmentii pe cota asa se gasesc mai greu, de aia e perechea de rulmenti scumpa): schimb de rulment inferior si simering de praf. Inspectie rulment superior. Daca cursa rulmentului nu are amprenta, se poate lasa rulmentul superior la locul lui. Daca pe franare troncane tare, sanse mari sa fie dus si rulmentul superior. Bafta! Editat Martie 22, 2013 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Owens_k2 Postat Martie 22, 2013 Autor Share Postat Martie 22, 2013 Multumesc mult! Atunci o sa i schimb pe aman 2 pentru ca jocul e destul de puternic si am incercat sa i strang de mai multe ori dar fara nici un rezultat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DeusEx1 Postat Martie 22, 2013 Share Postat Martie 22, 2013 O decizie inteleapta! Succes! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Martie 22, 2013 Share Postat Martie 22, 2013 am incercat sa i strang de mai multe ori dar fara nici un rezultat. Asta e cea mai mae prostie pe care poti sa o faci Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
slick89 Postat Martie 22, 2013 Share Postat Martie 22, 2013 Din ce imi aduc aminte sunt 2 feluri de rulmenti pe care ii poti pune acolo :-? Aia normali si conici .. nu ? sau la RR au trecut la conici din fabrica? Rulmentii conici au o viata mult mai lunga ! Spor la reparat ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
frigider Postat Martie 22, 2013 Share Postat Martie 22, 2013 (editat) Salut! Detin un cbr 600 rr 2004 si am o problema , mai exact am joc in rulmentii de la jug, adica cand franez mai brusc la viteza mica simt efectiv cum se misca ghidonul in fata si in spate si se aude un tzacanit si la viteza mare cand franez incepe sa imi trepideze destul de puternic tot ghidonul , nu maneta de frana. As vrea sa va intreb daca afecteaza asta cu ceva ciclistica motocicletei si daca trebuie sa schimb si rulmentul de jos de la jug intrucat am inteles ca acela nu se uzeaza doar cel de sus. Mulumesc mult! intrebarea e cu rosu, raspunsul cu verde. (presupun ca ai observat, roata e "legata" de ghidon) ciudat, de obicei raspunsul vine dupa intrebare Editat Martie 22, 2013 de frigider Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Owens_k2 Postat Martie 22, 2013 Autor Share Postat Martie 22, 2013 Din ce imi aduc aminte sunt 2 feluri de rulmenti pe care ii poti pune acolo :-? Aia normali si conici .. nu ? sau la RR au trecut la conici din fabrica? Rulmentii conici au o viata mult mai lunga ! Spor la reparat ! La RR sunt normali cu "cosarca" mi-am comandat o pereche pt RR din 2004 si mi-au venit conici, am mers cu ei la cineva care se pricepe am dat jos partea superioara a jugului sa il schimbe doar pe cel de sus si mi-a zis ca nu sunt buni si ca nu se potrivesc pt ca imi trebuie normali cu bile rotunde nu conici cu "ace" O sa incep sa caut sa vad unde pot sa gasesc normali. Mersi! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Martie 22, 2013 Share Postat Martie 22, 2013 Se strica primii cei de jos, nu cei de sos. Of! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DeusEx1 Postat Martie 22, 2013 Share Postat Martie 22, 2013 La RR sunt normali cu "cosarca" mi-am comandat o pereche pt RR din 2004 si mi-au venit conici, am mers cu ei la cineva care se pricepe am dat jos partea superioara a jugului sa il schimbe doar pe cel de sus si mi-a zis ca nu sunt buni si ca nu se potrivesc pt ca imi trebuie normali cu bile rotunde nu conici cu "ace" O sa incep sa caut sa vad unde pot sa gasesc normali. Mersi! Daca ai comandat ce trebuie, se potrivesc. I-ai scos camasa de pe cadru? Sau incearca sa puna rulmenti conici in camasa de rulment cu bile? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Player1 Postat Martie 22, 2013 Share Postat Martie 22, 2013 Ce va mai place sa va ardeti la icre pentru 30 de lei... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Owens_k2 Postat Martie 22, 2013 Autor Share Postat Martie 22, 2013 Daca ai comandat ce trebuie, se potrivesc. I-ai scos camasa de pe cadru? Sau incearca sa puna rulmenti conici in camasa de rulment cu bile? Nu cred ca a scos camasa de pe cadru, doar ia luat in mana a vazut ca nu sunt pe bile in "cosarca" ca cei originali si a spus ca nu se potrivesc sub nici o forma. Sunt curios daca si-a mai montat cineva pe Cbr 600 rr modelul 2003-2004 rulmenti de jug conici si daca se potrivesc. Ms! Daca rulmentii originali la cbr 600 rr din 2004 sunt cu bile pe "cosarca" exista vre-o posibilitate sa se potriveasca cei conici cu"ace"? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Indian73 Postat Martie 22, 2013 Share Postat Martie 22, 2013 (editat) Exista la acelasi model de moto 2 tipuri de rulmenti cu bile si conici ,am inlocuit sute.Au fost cazuri cand aveau cu bile si am montat cu role si invers.Succes.Daca nu esti convins demonteaza complet rulmentii si masoara inaltime-interior-exterior. Editat Martie 22, 2013 de Indian73 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DeusEx1 Postat Martie 22, 2013 Share Postat Martie 22, 2013 Nu cred ca a scos camasa de pe cadru, doar ia luat in mana a vazut ca nu sunt pe bile in "cosarca" ca cei originali si a spus ca nu se potrivesc sub nici o forma. Sunt curios daca si-a mai montat cineva pe Cbr 600 rr modelul 2003-2004 rulmenti de jug conici si daca se potrivesc. Ms! Daca rulmentii originali la cbr 600 rr din 2004 sunt cu bile pe "cosarca" exista vre-o posibilitate sa se potriveasca cei conici cu"ace"? Scoate camasa de pe cadru, apoi ai 2 rulmenti care ii poti compara la dimensiuni. Sunt sigur ca se potrivesc. Mai toate kit-urile de rulmenti vin conici, eu, am inlociuit cel putin 30 anul trecut, toti conici. Apuca-te serios, scoate tot, ai grija la scos si la bagat, du-te la cineva care a mai facut treba asta, nu se scot chiar asa usor daca nu stii procedurile, trebuie sa stii ce sa faci ca sa mearga totul usor. Bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lucescuciprian Postat Martie 22, 2013 Share Postat Martie 22, 2013 Nu cred ca a scos camasa de pe cadru, doar ia luat in mana a vazut ca nu sunt pe bile in "cosarca" ca cei originali si a spus ca nu se potrivesc sub nici o forma. Sunt curios daca si-a mai montat cineva pe Cbr 600 rr modelul 2003-2004 rulmenti de jug conici si daca se potrivesc. Ms! Daca rulmentii originali la cbr 600 rr din 2004 sunt cu bile pe "cosarca" exista vre-o posibilitate sa se potriveasca cei conici cu"ace"? DA ! La transalpul meu din 1998 aveam rulmenti cu bile, din aceia ca la bicicleta, si am montat rulmenti conici, comandati pe model, net superiori ca rezistenta in timp (parerea mea). Daca i-ai comandat pt modelul tau de moto trebuie sa se potriveasca, chiar daca nu par. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
THE VADER Postat Martie 23, 2013 Share Postat Martie 23, 2013 daca nu stii procedurile... Detaliaza putin,sa-si faca omu o idee,in felu asta n-o sa-i mai fie asa de greu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Indian73 Postat Martie 23, 2013 Share Postat Martie 23, 2013 Vezi ca mai toate moto au in spatele scaunului rulmentilor 2 mici decupaturi in cadru pentru a putea impinge rulmentul,i-ti confectionezi din material dur o tija sa intre perfect in acel locas,apoi incalzesti cu feonul materialul din jurul rulmentului pana pe la 80-100 grade si incepi ciocanirea progresiva in cele 2 puncte,nu forta,incalzesti din nou daca e nevoie,ar trebui sa iasa relativ usor.Pentru a-i introduce pe cei noi repeti operatiunea de incalzire pana cand ar intra camasa cu mana si eventual cu o bara de aluminiu i-i presezi usor de jur imprejur prin ciocanire pana suna a plin.SUCCES.Aceeiasi procedura se aplica si la camasa ramasa pe jugul inferior numai ca aici incalzesti rulmentul si la extragerea celui vechi si la introducerea celui nou.Ai grija sa nu-l incalzesti prea tare pe cel nou(sa nu devina albastru)iar pe acesta i-l presezi cu o teava.Ai grija ce vaselina folosesti,i-ti recomand siliconica nu din aceea care se face sapun. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Owens_k2 Postat Martie 23, 2013 Autor Share Postat Martie 23, 2013 Multumesc mult de tot !!!! O sa imi comand din nou conici si o sa ma duc la un mecanic de data asta. Pentru ai comanda sper sa fie de ajuns sa specific Marca, modelul si anul motocicletei pentru ca nu stiu ce cod au. ms inca o data! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DeusEx1 Postat Martie 23, 2013 Share Postat Martie 23, 2013 Detaliaza putin,sa-si faca omu o idee,in felu asta n-o sa-i mai fie asa de greu. Pentru cadru e simplu, iti trebuieste o tija, cu tija aia se bate in camasa de jos in sus in buza camasii rulmentului superior si de sus in jos pentru cel inferior, cum a spus si indian73 exista 2 decupaturi care te ajuta sa lovesti exact in buza camasii, de jur- imprejurul camasii, pe cadru, este si o buza care opreste si centreaza camasa cand o introduci, ideea este sa nu lovesti in ea, sa fii foarte atent in ce bati. Apoi pentru rulmentul de pe axul jugului exista mai multe proceduri, cea mai simpla este un autogen ( cu feonul nu obtii nici un efect) cu care incalzesti rulmentul si si apoi racesti axul (tinut invers) intr-o galeata cu apa, rulmentul carde singur in momentul in care axul se contracta. Nu toti dispun de autogen insa. apoi mai este varianta cu forta, prin bataie cu o pana, cu jugul prins in menghina. La aceasta varianta trebuie sa fii atent sa nu lovesti in ax. Eu nu folosesc caldura langa cadru, se duce vopseaua sau lacul de pe el. In plus daca, cureti si pui vaselina intra usor camasile noi. La introducere folosesti camasile vechi ca si tampoane in care bati sa pui camasile noi, iar rulmentul de pe axu lugului il tai cu un flex si la fel ti-ai facut un tampon cu care introduci rukmentul nou. Eu folosesc waterproof grease de la belray, e foarte buna, dar orice alta vaselina anti-apa este excelenta. Multumesc mult de tot !!!! O sa imi comand din nou conici si o sa ma duc la un mecanic de data asta. Pentru ai comanda sper sa fie de ajuns sa specific Marca, modelul si anul motocicletei pentru ca nu stiu ce cod au. ms inca o data! Iti recomand kit-ul cu rulmenti de jug de la allballs vin cu tot cu garniturile de praf, sunt conici si costa vreo 160 lei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.