Sari la conținut

ZGOMOT CBR 600 F4i


Postări Recomandate

nu se da jos chiuloasa deci nu trebuie garnitura. Ca sa schimbi lantul, trebuie sa dai jos capacul de culbutori, care are si el o garnitura groasa de cauciuc. O schimbi doar de placere si pentru a avea constiinta impacata. De cate ori am umblat acolo am pus capacul fara sa schimb garnitura si nu a avut nimeni probleme. Ideile cu schimbatul unor garnituri inutile ti le dau unele service-uri care au si magazin de piese... au motivele lor.

 

Doar la motoarele cu distributie pe mijloc dai jos chiuloasa (si multe altele) pentru a schimba distributia... dar si acolo poti sa fentezi



http://www.youtube.com/watch?v=XdFNuhaADJg

Editat de rylalex
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am schimbat lantul de distributie la o cbr 600rr si dupa 3000 de km zornaia din nou.Motiv pentru care am strans arcul intinzatorului si zgomotul a disparut.Inainte sa faceti schimbari majore de piese, incercati lucrurile simple si mai ieftine.Stiu ca intinzatoarele difera ca si model de la cbr rr la f4i dar principiul de functionare este acelasi.Nu vad motivul pentru care sa cumperi un intinzator nou si care sa cedeze la fel de repede ca cel pe care il schimbi acum.Din punctul meu de vedere cel mai bun este un intinzator mecanic,dar nu stiu cat costa si de unde poate fi cumparat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma intreb oare de ce nu au proiectat japonezii un intinzator mecanic fix pentru intinderea lantului de la distributie... Dar asta e, fiecare are experienta si parerea lui cu si despre aceste intinzatoare. Sunt atatea variante..

 

#1 Altul NOU!!Daca vrei garantia ca nu sunt si patinele stricate de la vibratiile lantului care si el poate fi intins..Atunci se inlocuieste tot KIT-ul la fel ca distributiile masinilor.. nu auzi pe nimeni sa schimbe doar cureaua la masina ci TOT KIT-ul.

 

#2 Se demonteza intinzatorul de pe moto,se prinde in menghina fixa de banc..se scoate siguranta,grija mare la toate piesele si la pozitia lor sa nu mai vb de ordinea lor..se curata se inspecteza de uzuri vizibile,se dau piesele in ulei curat si se monteaza in ordine inversa avand grija sa tensionezi arcul cu 2-3 ture mai mult. Se foloseste o surubelnita dreapta de 3 mm pentru comprimarea arcului inainte de montaj. se monteaza intinzatorul cu arcul comprimat dupa care se elibereza. Oare cat tine?? Mai apare zgomotul?? Parerile sunt impartite..

 

#3 Intinzator fix ,care inseamna ca tija care actioneza patina este la randul ei actionata de un surub reglabil din exterior.. La montare se strange pana la contact si se incep masuratorile empirice..cat de tare se intinde lantul?? Toti stim cat trebuie sa avem toleranta lantului de transmisie..dar distributia?? Turatia motorului conteaza?? Unii spun ca DA..altii ca NU.. In fond intrebarea e.. suntem dispusi sa investim ce trebuie unde trebuie pentru siguranta??

 

Oricine e pasionat de mecanica poate descarca de pe internet cartea de service a oricarei motociclete si sa inceapa sa mestereasca.. Conditia de baza e sa inteleaga ce face fiecare piesa de acolo si ce importanta are.. si nu in ultimul rand sa inteleaga cotele si parametri in care mobra merge BINE.

 

Mult succes!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu se da jos chiuloasa deci nu trebuie garnitura. Ca sa schimbi lantul, trebuie sa dai jos capacul de culbutori, care are si el o garnitura groasa de cauciuc. O schimbi doar de placere si pentru a avea constiinta impacata. De cate ori am umblat acolo am pus capacul fara sa schimb garnitura si nu a avut nimeni probleme. Ideile cu schimbatul unor garnituri inutile ti le dau unele service-uri care au si magazin de piese... au motivele lor.

 

Doar la motoarele cu distributie pe mijloc dai jos chiuloasa (si multe altele) pentru a schimba distributia... dar si acolo poti sa fentezi

 

http://www.youtube.com/watch?v=XdFNuhaADJg

 

 

Am schimbat lantul de distributie la o cbr 600rr si dupa 3000 de km zornaia din nou.Motiv pentru care am strans arcul intinzatorului si zgomotul a disparut.Inainte sa faceti schimbari majore de piese, incercati lucrurile simple si mai ieftine.Stiu ca intinzatoarele difera ca si model de la cbr rr la f4i dar principiul de functionare este acelasi.Nu vad motivul pentru care sa cumperi un intinzator nou si care sa cedeze la fel de repede ca cel pe care il schimbi acum.Din punctul meu de vedere cel mai bun este un intinzator mecanic,dar nu stiu cat costa si de unde poate fi cumparat.

 

pai a inceput sa sune din nou pentru ca e o mizerie penala, adica honda, nu de altceva! :)))) "honda-i honda" :))))))))))))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

#1 Altul NOU!!Daca vrei garantia ca nu sunt si patinele stricate de la vibratiile lantului care si el poate fi intins..Atunci se inlocuieste tot KIT-ul la fel ca distributiile masinilor.. nu auzi pe nimeni sa schimbe doar cureaua la masina ci TOT KIT-ul.

 

 

La masini ai de obicei niste role cu rulmenti in ele, alea e normal sa se uzeze, sunt piese in miscare. In plus sunt si foarte ieftine, e si pacat sa nu le schimbi. De obicei acel "mega KIT de distributie" contine o curea si 2 role si-un arc. Unii mai includ in kit si pompa de apa, dar aia se schimba de obicei pentru ca "tot esti acolo" - ca in caz de pompa stricata sa nu mai faci manopera de 2 ori. Dar nu e obligatoriu. Altii includ in kit si semeringurile de la axele cu came si de la vilbrochen. Iarasi - alea le schimbi din acelasi motiv pentru care schimbi pompa de apa si-s ieftine. Altii includ in kit si garnitura de la capacul chiulasei - idem.

Teoretic - daca schimbi cureaua si rolele ai schimbat "distributia" - practic merita sa le schimbi pe toate pentru a avita extra manopera.

 

Dar la motociclete ai doua mizerii de patine pe care poti sa le arunci din avion si tot nu au nimic. Daca nu sunt stricate vizibil/crapate a le schimba este complet inutil.

 

Lantul schimbat si cu asta basta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

La masini ai de obicei niste role cu rulmenti in ele, alea e normal sa se uzeze, sunt piese in miscare. In plus sunt si foarte ieftine, e si pacat sa nu le schimbi. De obicei acel "mega KIT de distributie" contine o curea si 2 role si-un arc. Unii mai includ in kit si pompa de apa, dar aia se schimba de obicei pentru ca "tot esti acolo" - ca in caz de pompa stricata sa nu mai faci manopera de 2 ori. Dar nu e obligatoriu. Altii includ in kit si semeringurile de la axele cu came si de la vilbrochen. Iarasi - alea le schimbi din acelasi motiv pentru care schimbi pompa de apa si-s ieftine. Altii includ in kit si garnitura de la capacul chiulasei - idem.

Teoretic - daca schimbi cureaua si rolele ai schimbat "distributia" - practic merita sa le schimbi pe toate pentru a avita extra manopera.

 

Dar la motociclete ai doua mizerii de patine pe care poti sa le arunci din avion si tot nu au nimic. Daca nu sunt stricate vizibil/crapate a le schimba este complet inutil.

 

Lantul schimbat si cu asta basta.

Adevarat !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 years later...

Ma confrunt cu aceeasi problema , sunt posesorul unui f4i de ceva vreme si la 5k rpm zdrangane ca dracu in partea dreapta-fata a motorului. Cateodata face mai tare , cateodata mai incet... m-am uitat pe tot google-ul si am vazut ca sunt multi de se plang de aceasta problema , chiar si cei cu moto noi de 5-6 mii de kilometri. Mi se pare cam de prost gust ca honda n-a venit cu o solutie in afara faptului de a schimba tensiometrui sau reglarea arcului la fiecare 3-4 mii de km.

Nu zic ca honda n-ar fi fiabila ca am vazut ca e laudata, dar am ceva indoieli la unele capitole ca baietii aia de au proiectat motorul chiar erau baieti destepti.

 

Daca n-ar fi fost pozitia asa de inconfortabila pe supersport probabil as vinde-o si mi-as lua un gixxer de 600, chiar daca sunt incepator. M-am urcat pe un 750 si mi s-a parut mult mai misto, sau poate e prea geoarsa f4i-ul meu.

Suzuki mi s-a parut mult mai misto proiectata si mai ales nu zdrangane nimic pe ea. Prin oras dupa 5mii de ture imi zdrangane creierii de la intinzatoru ala, trebuie sa-l dau jos si sa-l strang. Si am inteles ca procesu asta trebuie repetat la 3-4 mii de km

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

eu zic ca e uleiul de vina, adica sa pui full sintetic la un motor de 10 ani nu se merita, mai bine pui 5100 motul 10w40 si nu se mai aude nimic, asa am facut eu acum si merge de rupe, bine ca nu sar cu ea mai mult de 7000rpm, acum fiecare face ce vrea, mie unul a inceput s aimi zornaie de cand am pus 7100 si ii dadeam pe loc 7-8-9-mii de rpm, de atunci m-am invatat minte si stau cuminte in banca mea. Prefer sa ma bucur de mobra decat sa stau cu ea pe bara si sa nu am bani de piese ca, deh costa si astea bani.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ai mare grija, pentru ca s-ar putea sa se strice si altele prin el si sa ramai fara cal.Eu zic sa il verifice totusi cineva inainte de a mai merge cu el asa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Prin oras dupa 5mii de ture imi zdrangane creierii de la intinzatoru ala, trebuie sa-l dau jos si sa-l strang. Si am inteles ca procesu asta trebuie repetat la 3-4 mii de km

Ai inteles gresit mai baiete.Eu am doua f4 care sunt identice cu f4i ,cu exceptia injectiei .Singurul motiv pentru care zornaitul poate persista ,dupa schimbarea intinzatorului ,este ca a venit timpul si pentru schimbarea lantului de distribuitie.Este cca 600 lei intinzatorul si cca 600 lei lantul.

Pe unul din ele am pus peste 30000 km si inca nu zornaie .Celalalt e folosit si la circuit si tot nu are nici pe dracu.

Vrei sa mearga perfect trebuie sa bagi ceva bani il el sa-l aduci intai in stare buna ,restul sunt povesti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai inteles gresit mai baiete.Eu am doua f4 care sunt identice cu f4i ,cu exceptia injectiei .Singurul motiv pentru care zornaitul poate persista ,dupa schimbarea intinzatorului ,este ca a venit timpul si pentru schimbarea lantului de distribuitie.Este cca 600 lei intinzatorul si cca 600 lei lantul.

Pe unul din ele am pus peste 30000 km si inca nu zornaie .Celalalt e folosit si la circuit si tot nu are nici pe dracu.

Vrei sa mearga perfect trebuie sa bagi ceva bani il el sa-l aduci intai in stare buna ,restul sunt povesti.

Am inteles batrane , mersi frumos pentru sfat, e bine primit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Sunt unele piese ,la f4/f4i, care daca le comanzi acum OEM vin diferite fata de cele care au fost montate din fabrica (inbunatatite),chiar daca nu au facut recall pentru piesa respectiva . Am comandat recent o parghie de ambreiaj care se retezase .Piesa originala era o teava prelucrata la capete , pe cand piesa de inlocuire este tija solida cu prelucrare la capete.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...