Sari la conținut

Prima mea cazatura serioasa


ahilepeleianul
 Share

Postări Recomandate

Iaca trebuia s-o patesc si eu. Am mai cazut inainte, dar de pe loc. Nu se pune. Dar azi am cazut destul de nasol ...in linie dreapta, nestingherit ne nimeni, conditii optime de temperatura :) Si totusi am cazut :))) Am dat sa franez pentru ca ma apropiam de o trecere de pietoni si m-am trezit pe jos. Singura explicatie este ca s-a dus fata. Pe ce dracu' a alunecat asa habar n-am. Sigur, o sa ziceti c-am blocat fata si ca e normal. Nu e chiar asa, cunosc mobra bine, stiu sa franez cu ea. Am franat cum franez intotdeauna, adica treptat, nu brusc, folosind atat frana fata cat si spate. Anyway, dupa ce am cazut am mers sa observ carosabilul si am constatat ca un numar anormal de mare de masini scartaiau din roti la frana chiar la viteza mica. Ceea ca ma face sa cred ca asfaltul e foarte prost, aderenta scazuta. Iar eu cred ca am franat fix pe o sageata din aia alba de o picteaza astia pe strazi pentru selectarea directiei de mers. Maine o sa trec din nou prin zona (Bragadiru) sa ma mai uit putin la strada.



Anyway, eu m-am ales cu o julitura la genunchi si un pantalon rupt (aveam genunchiere sub pantaloni), motorul e zgariat putin pe aripa si rezervor, schimbatorul indoit putin, ghidonul indoit, oglinda rupta, semnalele murdare de asfalt.



In rest, astept parerile voastre despre incident. (faza ciudata, daca pot spune asa, e ca la cativa km mai incolo, pe calea rahovei, un R6 cu nr de Arges era zob, am oprit sa fac poze, motociclistul era deja luat de ambulanta, cica un picior rupt si nu mai stiu ce...Nu stiu a cui o fi fost vina). Ce zi, frate!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca zici ca ai invatat motoreta, atunci e posibil sa fi fost asfaltul mult prea tocit unde ai franat tu.

Per total, e bine ca esti bine si n-ai faramat motoreta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce dot e cauciucul? Pe viitor ai grija cum franezi si pe unde, m-am ars de cateva ori la franari pe vopsea, trecand peste linia de tramvai cu frana pusa(f nasol sentiment, pe asfalt se invarte, pe sina e blocata si tinde sa fuga st/dr apoi revine iar cand ajungi pe asfalt), pietris si asa mai departe. Daca e asfaltul lucios clar nu fortezi pe acolo chiar daca e drept ca in palma.

 

Cat despre pagube ... asta cu indoitul rezervorului de catre ghidon am urat-o intotdeauna la cb, desi nu am cazut decat o data si am patit asta.

Editat de ThunderByte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce dot e cauciucul? Pe viitor ai grija cum franezi si pe unde, m-am ars de cateva ori la franari pe vopsea, trecand peste linia de tramvai cu frana pusa(f nasol sentiment, pe asfalt se invarte, pe sina e blocata si tinde sa fuga st/dr apoi revine iar cand ajungi pe asfalt), pietris si asa mai departe. Daca e asfaltul lucios clar nu fortezi pe acolo chiar daca e drept ca in palma.

 

Cat despre pagube ... asta cu indoitul rezervorului de catre ghidon am urat-o intotdeauna la cb, desi nu am cazut decat o data si am patit asta.

 

Da, asfaltul foarte lucios. Nu stiam ca asfaltul lucios inseamna aderenta scazuta. O sa retin pe viitor ;) Merci. Cauciucul e Michelin cu dot 2012. Da, la linia de tramvai deja stiu cum s-o abordez, la fel cand vad nisip... dar sa cad pe asfalt curat in linie dreapta chiar nu ma gandeam :))

 

Nu, rezervorul nu e indoit, doar zgariat. Ghidonul in sine s-a indoit pe partea pe care am cazut, in sensul ca acum e mai aproape de rezervor decat partea cealalta.

 

baga un ochiu vigilentu aici /index.php?/topic/694683-teama-de-a-aplica-frana-fata/

 

Poate ca cineva te-a mintit in legatura cu franarea. Citeste tot si judeca cu capul lu' matale. Sanatate

 

Nu ma ajuta deloc linkul tau unde unii isi dau cu parerea. Am citit si auzit multe despre tehnici de franare, am franat de multe ori in cazuri de urgenta fara sa blochez fata vreodata. De fapt, daca ma gandesc bine, n-am blocat niciodata fata. Si de ce tocmai acum?

 

Multumesc pentru raspuns, oricum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

un marcaj naravas e cel mai plauzibil dar sa iti verifici maneta de frana sa iti stranga uniform si nu in hopuri, iti spun asta pentru ca subsemnatul a luat exact asa o tranta pentru ca strangeam de maneta... frana usor cum ar trebui si dintr-o data un mic hop si frana brusc...pana am ajuns cu ea acasa deja luasem o tranta la un semafor :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu neaparat vopseaua, pe unele strazi asfaltul are foarte mult liant (lipici, cum vrei sa ii zici), de obicei vara de la caldura si circulatie asfaltul se preseaza si mazga aia iese la suprafata creand o suprafata destul de alunecoasa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vopseaua aia poate sa iti creeze intr-adevar probleme doar cand e uda... atunci cand este uscata nu e cine stie ce . eu as paria totusi pe ceva ulei/grasime pe strada ... prea e dubioasa faza . Am si eu un prieten care anul trecut a cazut cu un cruiser in linie dreapta in momentul in care a franat roata fata pe un fel de terci de cereale cazut dintr-o masina din fara lui . Mai avea vreo 200 m pana la munca si a fost luat prin surprindere de porcaria aia aflata pe strada .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt zone unde soseaua e de rahat si nu ai aderenta. De ce? Habar nu am. Eu din fericire am patit-o cu frana spate si am redresat-o dupa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acuma nu prea are nimeni cum sa stie exact ce si cum a fost dar eu zic ca vopseaua e destul de "buclucasa". Eu m-am dus pe una ca pe gheata, noroc ca atunci cand a prins cauciucul aderenta pe asfalt normal m-am redresat instant. De atunci ma feresc ca de dracu de marcajele alea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

things will never be the same...

 

 

am blocat si eu fata, 70 m pe asfalt... de acum o sa fii mai atent,

Bine Luci, multumim ca ne-ai impartasit experienta ta, cu totii am invatat ceva din asta ...

Cine naiba nu a blocat fata vre-o data? Logic ca esti mai atent pe viitor, oricine e mai atent dupa ...

Postul tau face parte din categoria posturilor scrise ca sa creasca numarul de postari si doar atat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce dot e cauciucul? Pe viitor ai grija cum franezi si pe unde, m-am ars de cateva ori la franari pe vopsea, trecand peste linia de tramvai cu frana pusa(f nasol sentiment, pe asfalt se invarte, pe sina e blocata si tinde sa fuga st/dr apoi revine iar cand ajungi pe asfalt), pietris si asa mai departe. Daca e asfaltul lucios clar nu fortezi pe acolo chiar daca e drept ca in palma.

 

Cat despre pagube ... asta cu indoitul rezervorului de catre ghidon am urat-o intotdeauna la cb, desi nu am cazut decat o data si am patit asta.

 

Si hexpertii recomanda naked urile, ca cica nu se bulesc carenele la cazaturi...

 

Sunt zone unde soseaua e de rahat si nu ai aderenta. De ce? Habar nu am. Eu din fericire am patit-o cu frana spate si am redresat-o dupa.

 

Sunt zone unde asfaltul este lustruit, in special in curbe, unde multe masini adopta aceeasi trasa. Acolo aderenta tinde spre 0.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si hexpertii recomanda naked urile, ca cica nu se bulesc carenele la cazaturi...

 

 

Sunt zone unde asfaltul este lustruit, in special in curbe, unde multe masini adopta aceeasi trasa. Acolo aderenta tinde spre 0.

E mai usor sa pui crash bar-uri pe un naked si mai usor de reparat la o cazatura mai serioasa daca nu au carene.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...