Sari la conținut

Enduro Soft Inmatriculabil


BlackLord
 Share

Postări Recomandate

Salut!

 

Urmeaza sa-mi iau o motocicleta si am descoperit ca-mi place sa merg pe coclauri asfel ca am ajuns la punctul in care nu stiu ce sa aleg.

Vreau ceva sa pot sa folosesc si pe sosea in oras dar si pentru un drum de munte/forestier.

 

Initial voiam BMW F650GS dar imi dau seama ca sunt destul de grele pentru mine la 180cm dar 60kg. Apoi KTM-urile vad ca sunt ba fara acte, ba neinmatriculate si nu cred ca se preteaza la asfalt iar mie-mi trebuie ceva sa merg si de colo-colo prin oras sau pe langa. In acelasi timp sunt constrans si de buget si nu pot da nici 4,5,6mii pe o motocicleta. Sa zic un 2.000.

 

Am descoperit ca optiune Yamaha Tricker 250 care vad ca e si street legal si subtirica si usoara. Am mers cu ea la scoala si nu-mi dispace. La asta partea proasta e ca-s putine si au preturi mari iar despre servicii post-vanzare, piese accesorii nu stiu, trebuie sa ma mai interesez. In teren vad ca i-a carat pe unii pe poteci cautand pe YouTube.

 

Ideea e ca nu vreau sa urc pante de 45* pe frunze prin padure sau sa merg trial pe cataroaie... Enduro mai usor asa, potecute, drumusoare, probabil pe unde se poate merge si cu motoare de genul F650 de 200kg (daca ai experienta si fizic).

 

Ar fi o optiune Trickerul sau m-am orientat prost si ce optiuni as mai avea pentru un dual de genul, inmatriculabil si pretabil on si off-road.

(Si n-as vrea nici ceva din '80 sa fim d'o varsta amandoi)

 

Merci!

Editat de BlackLord
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe drumeaguri si drumuri forestiere greutatea nu e o problema asa de mare ci inaltimea... Cu trikerul o sa te cam sufle vantu de pe sosea la cat de usoara e (dar ai avantajul ca o poti baga in lift) + ca are rezervorul de 3 litri daca nu ma insel deci o sa tot faci plinul :) . Eu zic ca poti sa iti iei linistit BMW la 180 si 60 de kg.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Trickerul are undeva la 120Kg si rezervor de 6l... la consum de sa zicem 4% ai autonomie 150km. De suflat vantul nu stiu ca nici nu cred ca merge foarte tare si nici eu nu sunt genul cu viteza ca asa ma orientam la ceva R6 dar as vrea sa mor de batranete si cu doua maini, doua picioare la purtator daca se poate.

Ma gandesc daca urc o panta si pun jos 650-ul... Asa cu Trickerul mi s-a oprit in panta fiindu-mi teama sa-i dau gaz (la scoala, invatam) si am reusit sa-l tin sa nu-l pun jos.

In acelasi timp spre GS trage partea financiara, cu banii de Tricker gasind pe injectie cu ABS sau Dakaruri.

Editat de BlackLord
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca as fi in locul tau m-as uita si la oferte cu XT-uri 600 sau 660, Honda dominator, suzuki DR600, iar daca astea ti se par prea grele, ar mai fi variante ca Honda XR 400.600/650, suzuki DRZ400, Kawasaki KLX 600 (e mai usoara si mai de dealuri decat KLR). Gandeste-te cat timp ai nevoie de ea pt strada si cat pt deal. Cu XT-ul de 600 sau 660 te bagi destul pe coclauri si de nevoie faci si turul Romaniei in conditii rezonabile cu bagaje si pasager...nu sunt usoare, nu faci hard enduro cu ele, dar te obisnuiesti si nu te lasa la greu. Domi si celelalte carenate in schimb se preteaza mai mult pt asfalt decat pt dealuri...iar daca te gandesti ca o vei folosi cel mai mult pe dealuri, atunci cauta-ti ceva usurel, eventual si cu electrostarter.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La >600 cmc nici nu ma gandesc, Freewind am vazut ca e ceva mai usoara din clasa asta F650, Pegasso, Transalp... dar din astea F650GS mi se pare cel mai "de teren" de aceea nu le-am amintit si pe celelalte. Sa ma uit de DRZ400 care-i faza. Ca buget am zis 2.000 ca atat mi-ar placea sa dau... Trickerele de exemplu, doua la numar la vanzare sunt unu 2.500 si unu 3.000. Sume pe care nu mi-ar placea sa le dau dar.... iar F650 Dakar tot prin 3000.

In rest cu pasager, cel putin o perioada pana invat nici nu ma gandesc, mai bine ma trantesc singur decat s-o mai julesc si pe nevasta-mea... iar drumuri lungi... nu stiu. Din Bucuresti pana la ceva munte maxim ma gandesc acum. Am si masina cu carlig... la o adica.

 

Ca uz as vrea ceva sa nu mai folosesc cat e cald si uscat afara SUV-ul in oras ca-i mare si bag 11-12% consum (am cam 25km cu totul de facut zilnic acasa-munca) dar sa merg si pe un deal ceva sa ma dau daca ma hotarasc eu ca sunt prea idioti soferii prin oras si mai bine imi fac damblaua pe langa sosea ca-i mai sigur.

Editat de BlackLord
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Arunca un ochi si la yamaha TT 600 (versiunea mai usoara a XT-ului)...din ce povestesti, mie mi se pare cea mai potrivita.

 

Editat de dantu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Astea pe bikeshop (TT) ori nu-s inmatriculate ori arata ca DKW-ul lu frate-meu dupa razboi...

Cu XR125 am mers tot in scoala pe teren si imi placea mai mult Trickerul.

 

Si sa nu uit alta conditie. Vreau o motocicleta sa nu am nevoie de manusi de mecanic pe post de accesoriu permanent in ghiozdanel :)

Editat de BlackLord
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-am uitat de TT600. Pare puternica la ce am vazut pe YouTube ca urcari iar sunetul e fain dar are in jur de 150-160Kg la gol si consum destul de mare, avand autonomie chiar mai mica decat Trickerul cu rezervor de 6l.

In plus am vaga impresie ca n-am sa gasesc una neomorata...

Editat de BlackLord
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Totul tine de greutate si de gasca cu care esti.

 

Greutatea:

1. Iti iei una pe la 120-130 kg (XR, de exemplu). Pe poteci o sa fii rege, dar drumul pana la muntre o sa ti se para chin. Pe sosea te sufla orice TIR ce trece pe langa tine, trebuie sa te tii tare de ghidon ca sa nu fii aruncat in afara carosabilului. Pe acceleratie, o sa observi ca directia e extrem de instabila. Sa iei un pasager e, practic, imposibil, deoarece directia devine si ma instabila, iar tinutul de ghidon devine de 2 ori mai obositor.

2. Iti iei una pe la 150 Kg (Yamaha XT). E mai bine la capitolul touring (drumul pana la munte), dar nu o sa-ti permiti sa o mai trantesti la fel ca pe un XR, nu o sa o mai poti ridica de jos in aceleasi conditii.

3. Iei un enduro-touring (F650). Drumul pana la munte e excelent, dar la munte vei aborda strict forestiere, fara abateri pe poteci mici si intortocheata. Si, daca ai scapat-o pe jos, in vreo pozitie mai ciudata, plangi pe langa ea.

 

Gasca:

Sincer, variantele 1 si 3 le-am avut. Cand ma dadeam cu Transalpul, mergeam cu alti transalpisti 300 km dus, 300 intors, plus alti 100 km pe forestiere, si totul era OK, ma distram.

Cand aveam Husqvarna TE600 (pe la 130 kg), ma dadeam cu aceiasi Transalpisti, iar drumul pana la munte mi se parea extrem de obositor. Si, la munte, ma plictiseam pe poteca, asteptandu-i pe ceilalti sa ma ajunga.

 

Decizia e a ta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

si eu am avut acceasi dilema, am avut Transalp si mi se parea prea greu pt forestiere, ca si pt oras.

Acum am o Aprilia RX, inmatriculata, cu doua randuri de roti, un set de cros si unul de oras.

Greutate 110 kg, consum pe forestiere 5l/100km, in oras cam 4.

Chiar daca e in 2 timpi, motorul Rotax cu power valve are 38 CP, mai mult decat suficienti pt orice situatie, urbana sau montana.

Intretinerea simpla, piese pe toate drumurile (mai precis in orase), necesita insa ulei 2T de competitie.

Cu zgomotul m-am obisnuit, e chiar fun.

Vad ca esti din Bucuresti, daca vrei s-o vezi ca sa-ti faci o idee da-mi PM.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut! Ce de rasunsuri.

De MZ125 nu stiu nimic... detalii te rog.

De Aprilia RX ce gasesc zici c-au fost folosite la carat lemne spre stana de fiul ciobanului... Si la ce te referi RX50, RX125. Asa mai gasisem din segmentul asta 125 o Yamaha XT125R la pret bun si ingrijita dar nu stiu daca e o idee buna sa iau 125.

Honda XT600 tot situatii neinmatriculate, fara acte etc in shcimb am gasit un XT660 cu aspect ingrijit dar vad ca are 60CP ....mi-e sa nu fie brutala.

Honda XR650 tot asa >60CP si una am gasit civilizata la peste 3.000 . Nu stiu cat de pretabila pentru oras este pe laga depasirea de buget la mine limita valorii fiind F650GS Dakar pe care-l gasesc in 3.000.

 

Cert e ca de cand m-am dat cu Trickerul pe coclaur urmatoarea zi mi-am cumparat casca de enduro si am pus AGV-ul in cutie...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ai posibilitatea da o tura si cu un XT 600 3TB (generatia dintre 92-96) si vezi cum ti se pare. Cu 1500-2000 de euro gasesti una inmatriculata si in stare foarte buna. Piese se gasesc usor in caz ca vei avea nevoie si nici nu e genul care sa necesita reparatii o data/luna sau chiar mai des. Acuma depinde si de noroc...iti poti lua o mobra din 2005 la care sa pice cate ceva la fiecare iesire sau iti poti lua una din 92 superintretinuta, care sa ceara doar benzina si consumabile. Daca as fi in locul tau nu mi-as pierde timpul uitandu-ma dupa 125-uri...te vei plictisi repede si apoi vei vrea si o motocicleta pe langa scooter.

 

Exemple de oferte cu XT-uri care par a fi in stare buna:

inmatriculata: http://www.tocmai.ro/yamaha-xt-600-e-10099046.html

http://mercador.ro/oferta/vand-yamaha-xt600-IDkuxe.html#b2242e3ece

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

WR-urile merg si pe asfalt sau sunt genul KTM unde conteaza orele de functionare si schimbul de pistoame etc la nu stiu ce interval?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt la fel ca cateemurile - hard-enduro inmatriculabile. Service la ore de functionare. Merg pe sosea dar mai mult de 10km devine deranjant.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Merci de reply. Din pacate, desi mi-ar placea asa ceva sunt constrans sa iau ceva dual si street si soft enduro. Nu-mi permit hobbyul asta inca :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

yamaha wr250r ;)

poti s-o vezi sau sa te urci pe a mea in bucuresti - nu, nu vreau s-o vand!

singurul dezavantaj pe care-l vad: destul de putine in europa comparativ cu restu' enumerate pana acum.

posibil sa sari ceva de buget, pe cand cautam eu erau pe la 2500-3000. din fericire eu am gasit una sensibil mai ieftina.

avantaje.. multiple: revizii normale (la carte zice schimb ulei la 6000km), sta foarte bine pe drum (merge 120-130 ok), e usurica (~130 la gol), consuma putin (sub 4), injectie, motoare mai noi (dupa 2008), sare frumos pe coclauri. :)

cu pasager n-am incercat pana acum, nici nu intentionez - pentru asta exista vstrom-ul. :)

in oras e bicicleta comparativ cu tot ce m-am dat pana acum (f650gs, transalp, sv650, vstrom).

arunca un ochi pe-aici ca sa vezi ce poate.. http://wr250rforum.forumotion.com/

 

citez dintr-un coleg simpatic cu f650gs dakar de la ultima iesire pe coclauri "nici n-am intrat bine pe offroad si deja sunt invidios!". acelasi coleg a fost placut surprins de cum s-a tinut wr-ul meu la drum la 110+ constant.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

WR250F din 2007 e 3.500 si 250R vad la vanzare numai una la 6 mii si ceva dar e aproape noua sau noua.

Way out of my league :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...