Sari la conținut

condus defensiv


fodorfery
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 82
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

condusul til poti forma si singur,sau depinde cu cine te plimbi,ce anturaje ai

Da Robert ai dreptate iti poti forma si singur condusul dar daca ti l formezi singur dezvolti anumite obiceiuri ...obiceiuri care poate nu sunt tocmai bune ....iar pe partea cealalta daca condusul ti l dezvolti singur de unde sti cand gresesti sau faci bine ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Du-te pe circuit si mergi agresiv. O sa inveti franarea si cum se comporta motoreta in viraje. O sa fii surprins cat de putin stii despre abordarea virajelor. Cursul de pe Amckart nu l-am urmat dar am inteles de la cei care l-au facut ca te invata exact manevre de urgenta, franarea si altele care fac parte din condusul defensiv.

 

Depinde si de tine cat esti capabil sa pui in practica, teoria e una si practica te doboara cand nu te astepti. De aici vine si propunerea mea de a merge pe un circuit, nicio teorie nu-ti dreseaza raspunsul instinctual de a te proteja, acest raspuns de obicei cauzeaza multe probleme. Point fixation, bruscarea comenzilor, blocajul psihic cand esti depasit de situatie trebuiesc eliminate prin exercitiu, degeaba faci enspe cursuri daca nu te antrenezi sa-ti infranezi pornirile ce duc la un rezultat dezastruos.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Du-te pe circuit si mergi agresiv. O sa inveti franarea si cum se comporta motoreta in viraje. O sa fii surprins cat de putin stii despre abordarea virajelor. Cursul de pe Amckart nu l-am urmat dar am inteles de la cei care l-au facut ca te invata exact manevre de urgenta, franarea si altele care fac parte din condusul defensiv.

 

Depinde si de tine cat esti capabil sa pui in practica, teoria e una si practica te doboara cand nu te astepti. De aici vine si propunerea mea de a merge pe un circuit, nicio teorie nu-ti dreseaza raspunsul instinctual de a te proteja, acest raspuns de obicei cauzeaza multe probleme. Point fixation, bruscarea comenzilor, blocajul psihic cand esti depasit de situatie trebuiesc eliminate prin exercitiu, degeaba faci enspe cursuri daca nu te antrenezi sa-ti infranezi pornirile ce duc la un rezultat dezastruos.

:agree:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Du-te pe circuit si mergi agresiv. O sa inveti franarea si cum se comporta motoreta in viraje. O sa fii surprins cat de putin stii despre abordarea virajelor. Cursul de pe Amckart nu l-am urmat dar am inteles de la cei care l-au facut ca te invata exact manevre de urgenta, franarea si altele care fac parte din condusul defensiv.

 

Depinde si de tine cat esti capabil sa pui in practica, teoria e una si practica te doboara cand nu te astepti. De aici vine si propunerea mea de a merge pe un circuit, nicio teorie nu-ti dreseaza raspunsul instinctual de a te proteja, acest raspuns de obicei cauzeaza multe probleme. Point fixation, bruscarea comenzilor, blocajul psihic cand esti depasit de situatie trebuiesc eliminate prin exercitiu, degeaba faci enspe cursuri daca nu te antrenezi sa-ti infranezi pornirile ce duc la un rezultat dezastruos.

de accord cu tine ......stiu exact despre ce vb ( survival reactions 8 la numar ) dar totusi ce invatzamm pe circuit nu se aplica si pe strada egal ......de exemplu abordarea virajelor pt unii ar fi diferita de la circuit la strada pe cand franarea de urgentza si manevra de evitare sunt indicat sa le invetzi pe circuit si nu pe strada

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ok..sa zicem ca inveti la un curs cateva scenarii sa zicem...in realitate in trafic lucrurile difera foarte mult..suprafata de rulare, eventual pietris apa ulei, si multe alte situatii neprevazute...asa ca tot la mana ta ramai cu sau fara cursuri de conducere defensiva...

mult mai simplu ar fi sa nu o mai ardeti ca zmeii prin oras intre semafoare sau inafara localitatii...tocmai ce am ajuns in casa si am vazut 2 zmei in pantaloni scurti si tricou, doar cu casca fiecare cu pasager fara casca...ambii aveau peste 100...si va mai intrebati de ce sunt atatea accidente

Editat de SEBYK
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ok..sa zicem ca inveti la un curs cateva scenarii sa zicem...in realitate in trafic lucrurile difera foarte mult..suprafata de rulare, eventual pietris apa ulei, si multe alte situatii neprevazute...asa ca tot la mana ta ramai cu sau fara cursuri de conducere defensiva...

mult mai simplu ar fi sa nu o mai ardeti ca zmeii prin oras intre semafoare sau inafara localitatii...tocmai ce am ajuns in casa si am vazut 2 zmei in pantaloni scurti si tricou, doar cu casca fiecare cu pasager fara casca...ambii aveau peste 100...si va mai intrebati de ce sunt atatea accidente

Information Position Speed Gear Acceleration ..........Motorcycle System Control ........intrebarea din topic a fost pusa din dorintza de a afla daca cineva in romania a transpus sigurantza rutiera din circuit pe drumurile publice fiindca eu sunt unul din aceeia care no arde intre semafoare si unu din aceeia care au pierdut multi prieteni intre semafoare si s-a decis acu sa impartaseasca ceva din experientza lui ca observator in institutul de motoiciclism avansat din marea britanie si sa ajute cativa viteji semaforisti sa si prelungeasca viatza si sa descopere ca o motocicleta nu e facuta pt o linie dreapta :)

 

Information Position Speed Gear Acceleration ..........Motorcycle System Control ........intrebarea din topic a fost pusa din dorintza de a afla daca cineva in romania a transpus sigurantza rutiera din circuit pe drumurile publice fiindca eu sunt unul din aceeia care no arde intre semafoare si unu din aceeia care au pierdut multi prieteni intre semafoare si s-a decis acu sa impartaseasca ceva din experientza lui ca observator in institutul de motoiciclism avansat din marea britanie si sa ajute cativa viteji semaforisti sa si prelungeasca viatza si sa descopere ca o motocicleta nu e facuta pt o linie dreapta :)

iar in momentul cand faci un curs nu faci numai teorie ....sistemul in alte tari consta din teorie in sala de clasa pe urma cursuri de condus in conditii reale de trafic constand in echipe formate din elev plus observator fiecare fiindc cu motocicleta lui ........la fel si in cazul examenelor pt categoria A ...doar in romania esti examinat de un politista dintr o masina ...un p[olitist care nu are categoria A :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate sa mi zica cineva daca la ora actuala exista o scoala de condus defensiv si sigurantza rutiera in romania ?

Da, colegul kriminal de aici de pe forum tine asemena cursuri. PM mie (nu prea mai intra pe forum) sa-ti dau datele lui de contact sau mai multe detalii. Este instructor autorizat BMW, trainuit prin Germania daca te incalzeste cu ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai ce exersezi pe circuit de 100 de ori se transpune pe drum. Eu nu zic sa te duci acolo si sa inveti sa pui genunchiul jos. E suficient sa exersezi acelasi viraj de 100 de ori din ce in ce mai repede. Vei merge mai tare, vei frana mai tare, vei lua un viraj mai tare. Asta nu inseamna automat ca esti un pericol pe drumurile publice. Nu inseamna ca esti un Rossi. Inseamna ca-ti cunosti motocicleta mai bine, esti mai relaxat si mai in control.

 

Lasa povestea cu SR-urile ca Keith vorbeste despre ele ca si cum ai bea un pahar cu apa, ce nu explica el in detaliu e cum sa te antrenezi. Te face constient de acele reactii instinctuale dar fara practica ele nu vor pleca niciodata. Acum am o mare piedica in a progresa pe circuit la nivelul la care vreau sa ajung tocmai pentru ca reactionez impotriva motocicletei. Ea face bine dar eu ma sperii si o incurc. Ceea ce se traduce prin mai mult exercitiu practic. Eu imi dau seama si unde si de ce si cum gresesc.

 

Ce pot sa-ti sumarizez din experienta mea pe circuit si asta fara sa cad o data pe pista este:

 

- Daca bruschezi acceleratia pe viraj destabilizezi motocicleta si risti sa pici cu fata, spatele sau sa faci highside (sa te arunce peste ea)

- Daca deschizi gazul prea devreme iti poate fugi spatele chiar daca nu bruschezi acceleratia. Esti inclinat pe viraj iar roata spate primeste un boost de tractiune. E suficient sa rupa aderenta.

- Frana fata este mai stabila decat spatele, am pus o data frana spate tare la intrarea in viraj si concluzia a fost un iesit pe iarba. Frana combinata (fata+spate) nu cred ca e devansata decat de sistemele automate (ABS, CBS si alte BS-uri)

- Inveti sa franezi pe viraj, da, se poate, da, e util sa stii asta. E greu de invatat pentru ca intervine frica si necesita o dozare fina a franarii.

- Iti poti afla limitele si le poti depasi in conditii de siguranta. Iei un viraj prea tare, nu se termina cu iesit pe contrasens in camion ci cu iesit pe iarba/pietris si dupa noroc si reactie cu o cazatura usoara, mai mult daunatoare oglinzilor si carenei.

 

Nu in ultimul rand, pe circuit nu gasesti slapari, ei sunt prea buni pentru asta, adevarata lor provocare e bulevardul. Pe circuit gasesti oameni care stiu si daca nu-ti pot explica la nivelul tau iti pot arata de fiecare data cand te depasesc :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe langa ce se zice mai sus trebuie si multa experienta in trafic de preferat obtinuta individual de fiecare pe fondul propriilor observatii.

La mersul in oras sunt sute de situatii care in timp pot fi invatate si evitate cu succes.

Exemple: atentie la zone cu parcari pe trotuar, atentie la intersectii, atentie la treceri de pietoni, atentie la refugiile pentru tramvai, atentie la sine de tramvai, atentie la masinile de pe contrasens.. intr-un cuvant MARE ATENTIE.

Cel mai simplu este ca in oras sa se circule incet sau poate un pic mai incet sau mai tare decat restul lumii, adaptare la trafic, invatarea strazilor si situatiilor.

Cand mergi in oras intotdeauna tre sa te gandesti ca esti safe si poti accelera un pic mai mult cand ai un drum intr-o zona unde nu poate aparea nimic din ambele parti ale drumului, de preferat ziduri.

Daca pe drumul pe care ii dai in gura exista macar o intersectie pe o parte sau pe alta e posibil ca de-acolo sa apara ceva sa te surprinda.

Intotdeauna in oras trebuie avut in vedere ca la viteze peste 70 la ora, sa zicem, orice situatie neprevazuta: masina iesita de pe trotuar, scos botul in intersectie te poate surprinde si nu mai ai ce face.

La mersul pe benzi, se cauta intotdeauna pozitia cea mai convenabila, de regula nu se merge aproape de bordura ci pe partea de langa contrasens, in caz de frana brusca a celui din fata sa-l poti ocoli pe contrasens, de cele mai multe ori e loc chiar daca vine altceva. Cel mai bine in oras e sa eviti aglomeratia, mergi la distanta safe fata de cel din spate sau cel din fata.. niciodata nu mergi in paralel prea mult cu altceva.. cauta sa ai spatiu in jurul tau.

La mersul in afara, cred ca cele mai riscante sunt depasirile, cand ai coloana de masini lenta, niciodata nu le depasi pe toate odata decat daca esti absolut sigur ca poti sa o faci safe, cel mai sigur coloanele se abordeaza treptat, masina cu masina. Niciodata nu stii cand unul din coloana vrea sa depaseasca si el, nu te vede si iese peste tine, sau si mai rau, unul din coloana face stanga.

Ai coloana, depaseste-i rand pe rand, 1-2 masini, te bagi intre ei, inca 1-2, te bagi intre ei.. si tot asa, ideal e sa te asiguri ca cel din fata ta te-a vazut si intelege ca vrei sa-l depasesti si n-o sa se bage peste tine. De obicei soferii civilizati se dau mai pe dreapta din momentul in care ajungi in spatele lor. Si asta poate fi o capcana... chiar daca un sofer te invita sa depasesti dar nu esti complet sigur ca o poti face safe, nu o face. Asteapta sa vezi ce-i in fata. Cel mai nasol e in varfuri de rampa, e linie continua.. soferul iti face loc dar tu nu vezi nimic dincolo de varf. Te bagi in depasire.. gandeste-te ca din fata poate veni un motociclist care face acelasi lucru... Mare grija la varfurile de rampa, am patit sa trec la 2mm de alt motociclist de ne-am ccaat de frica amandoi.. :|

Apoi, depasirea unei chestii mari, gen camion, tir.. drum drept in fata mare atentie daca in fata exista vreo intersesctie cu o straduta mai ales straduta la stanga. Tu te bagi in depasirea chestiei lungi, tir, sau doua tiruri la un loc, zici ca ai loc, si cand esti la mijloc de pe straduta la stanga iese masina si se baga.. in acelasi timp cand faci tu depasirea.. El vede tirul, din dreapta nu-i vine nimic, se baga.. moment in care te bagi si tu in depasire si te face afis intre el si tir. Mare atentie la astfel de depasiri.

In intersectii cu stradute.. daca inaintea ta se afla masina si in fata urmeaza intersectie cu strada la dreapta, cel din fata incetineste brusc sa faca dreapta.. primul instinct e sa-l depasesti repede. Pe straduta la dreapta pe care intra ala poate fi unul care iese si nu te vede, il vede pe cel care face dreapta si zice ca are timp, iese repede facand dreapta sau si mai rau.. stanga, tu-l depasesti pe ala si te faci pilaf in el. Mare atentie la astfel de chestii.

Sunt sute si sute de situatii...

La mersul in afara... nu bagati gaz tare pe drumuri pe care nu le cunoasteti, nu luati tare curbe ale caror capat nu-l vedeti.. curba poate sa se stranga si sa te surprinda urat.

Pe drumuri pe care le cunoasteti si mergeti mai tare decat normal - tineti cont de neprevazut, daca e o curba fara vizibilitate pe care ai invatat sa o iei cu 120 si cu cotu pe jos de 100 de ori, gandeste-te ca a 101-a oara in curba aia poate fi un caine/caruta/biciclist/masina oprita/etc. Drumurile pe care le stii bine te pot surprinde cu chestii de-astea, il stii pe de rost, l-ai face si cu ochii inchisi dar asta te face relaxat si sa mergi mai tare ca te obicei.. Multe accidente grave s-au intamplat pe drumuri in apropiere de casa celor implicati, exact din acest motiv. Eu am patit astfel de caz, noaptea, venit dupa 900km.. pe strada mea.. gaaaaaaz ca se vedea casa, mi-a taiat calea un iepure cat un caine, daca il luam in plin ma duceam in cap. :| Alta data am intrat cu 120km la ora intr-un tunel prin care trecusem cu 30 min inainte... dupa 30 min in acelasi loc erau parapeti de plastic apoi de beton, incepusera niste lucrari, nici acum nu stiu cum am reusit sa opresc.. sa nu intru inparapeti :|

Atentie la indicatoare si mai ales la cele temporare..

Cred ca se poate scrie un tratat de mers preventiv... dar cum ziceam, fiecare cat traieste (conduce) invata. Important e sa nu fie accidente grave, in rest, cu cat se aduna km cu atat se aduna si experienta, important e sa ai hdd in creier care sa retina toate situatiile...



Poate sa mi zica cineva daca la ora actuala exista o scoala de condus defensiv si sigurantza rutiera in romania ?

Nu cred.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inca o treaba observata in trafic, soferii in Romania nu stiu sa se uite dupa moto, se asigura dupa auto, pe tine nu te iau in calcul niciodata. Nu sta in spatele auto, i-ai fata daca ai pe unde. Soferul se va enerva si poate coboara dupa tine dar esti deja la 4-5 masini in fata lui daca nu stai in ritm cu el.

 

Melteanul nu te face daca esti in fata lui ci daca esti paralel sau in spate. Cauta sa nu stai in spatele masinilor oricand ai ocazia s-o faci, sunt ca niste obstacole ce pot oricand sa ajunga sau sa opreasca in fata ta si multi nu ca nu te vad ci nu le pasa ca esti acolo, in spate sau lateral.

 

Masinile sunt jaloane cand mergi mai repede ca ele sau bariere cand mergi mai incet.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cel mai frumos lucru in motociclism e ca nu exista raspunsuri gresite doar opinii diferite ....iar cel mai urat lucru e ca exista o atitudine de gen " cine esti tu sa mi zici mie " eibine referitor la circuit da e frumos sa inveti pe circuit sa mergi sa simti motocicleta dar sa fi in sigurantza in trafic nu inseamna sa sti sa iei o curba ...... e mult mult mai ccomplex sistemul ...degeaba sti sa iei o curba daca nu sti sa citesti o curba si nu sti sa te pozitionezi pt curba aceea ...degeaba sti sa mergi pe viraj daca in trafic nu sti sa te pozitionezi in asa fel in cat sa fi in sigurantza degeaba sti sa iei o curba pe circuit daca nute a invatzat nimeni pana acum ca cel mai bine iti porti tu singur de grija si nu astepti sa fi vazut de un conducator auto .....nu e cazul numai in romania ...omul si in principal creerul uman vede ceea ce se asteapta sa vada . Nici de cum nu vede o motocicleta . Asa ca fa in asa fel sa fi vazut si nu astepta sa te vada iar daca atitudinea implica sa te comporti ca un huligan sa "iei fatza " atunci nu mai astepta sa se dea la o parte cand te vede in oglinda fiindca tu deja ai creeat o stare de agitatie in randul soferilor auto prin abilitatea de a te filtra prin trafic ....nu ti inrautati situatia fiindca roata e rotunda .......deci e totul despre atitudine .....circuit e circuit strada e strada ...cum ziceq cineva mai sus pe circuit daca iei o curba mai tare iesi pe pietris dar daca faci greseala asta pe strada s ar putea sa nu mai fie lucrurile asa deroz face ti diferentza

 

A fi sigur pe drum inseamna a putea sa citesti informatia oferita de drum si capacitatea de a folosi aceea informatie in folosul tau in termen cat mai scurt ....ei bine pe un circuit elementele exterioare sunt cam stabile ...asfalt curbe poate putin trafic mai incet sau mai repede ....eu ca motociclist nu vreau sa am aceeasi ruta strict pe toata durata vietzii mele.pe motocicleta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da Robert ai dreptate iti poti forma si singur condusul dar daca ti l formezi singur dezvolti anumite obiceiuri ...obiceiuri care poate nu sunt tocmai bune ....iar pe partea cealalta daca condusul ti l dezvolti singur de unde sti cand gresesti sau faci bine ?

ca nu oi stii eu sa franez si sa ma las pe curbe ca rossi asta e altceva,dar am invatat din greselile altora,am citit multe si iti formezi un mod de mers in care sa te simti tu in siguranta,nu te lua dupa anturaje daca ramai in urma sau daca iti zic ei ca mergi prea incet,lasai,mai bine incet si sigur,sunt sigur ca sunt destul baieti pe aici cu capul pe umeri care iti pot da sfaturi bune,dar daca ai bani dute si fa si cursul acela,iar apoi trage o linie si vezi ce ai invatat si aplica,sa nu mai zic cum a spus si colegul mai sus,trebuie multe experienta in trafic...sa cunosti intentiile soferilor,sa stii de unde ar putea veni pericolele,eu fac in jur de 90-130 km zilnic in trafic si asta zic eu m-a ajutat enorm de mult

 

 

 

Editat de sonyy
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cel mai frumos lucru in motociclism e ca nu exista raspunsuri gresite doar opinii diferite ....iar cel mai urat lucru e ca exista o atitudine de gen " cine esti tu sa mi zici mie " eibine referitor la circuit da e frumos sa inveti pe circuit sa mergi sa simti motocicleta dar sa fi in sigurantza in trafic nu inseamna sa sti sa iei o curba ...... e mult mult mai ccomplex sistemul ...degeaba sti sa iei o curba daca nu sti sa citesti o curba si nu sti sa te pozitionezi pt curba aceea ...degeaba sti sa mergi pe viraj daca in trafic nu sti sa te pozitionezi in asa fel in cat sa fi in sigurantza degeaba sti sa iei o curba pe circuit daca nute a invatzat nimeni pana acum ca cel mai bine iti porti tu singur de grija si nu astepti sa fi vazut de un conducator auto .....nu e cazul numai in romania ...omul si in principal creerul uman vede ceea ce se asteapta sa vada . Nici de cum nu vede o motocicleta . Asa ca fa in asa fel sa fi vazut si nu astepta sa te vada iar daca atitudinea implica sa te comporti ca un huligan sa "iei fatza " atunci nu mai astepta sa se dea la o parte cand te vede in oglinda fiindca tu deja ai creeat o stare de agitatie in randul soferilor auto prin abilitatea de a te filtra prin trafic ....nu ti inrautati situatia fiindca roata e rotunda .......deci e totul despre atitudine .....circuit e circuit strada e strada ...cum ziceq cineva mai sus pe circuit daca iei o curba mai tare iesi pe pietris dar daca faci greseala asta pe strada s ar putea sa nu mai fie lucrurile asa deroz face ti diferentza

 

A fi sigur pe drum inseamna a putea sa citesti informatia oferita de drum si capacitatea de a folosi aceea informatie in folosul tau in termen cat mai scurt ....ei bine pe un circuit elementele exterioare sunt cam stabile ...asfalt curbe poate putin trafic mai incet sau mai repede ....eu ca motociclist nu vreau sa am aceeasi ruta strict pe toata durata vietzii mele.pe motocicleta

Tu pui intrebarea si tot tu te contrazici cu raspunsurile? Ntz, ntz, ntz daca stiam ca suntem la "cine stie castiga" nu ma mai bagam in seama :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Conteaza si atentia, si experienta, si conduita de mers preventiv in oras, si cat de bine controlezi motoreta la franari de urgenta, quick flick, evitari cu genunchiu pe jos - astea doar pe ciruit le poti exersa, si starea si tipul gumelor - cu cat mai moi cu atat mai aderente - e o investitie in siguranta ta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu zic ca un factor important e atitudinea ta ca si motociclist ....nu sunt aici sa jignesc sau sa denigrez pe nimeni vreu doar sa dau mai departe ceea ce eu am invatzat atat pe circuit cat si pe strada dar daca atitudinea in romania e inca atitudinea de zeu cu casca in cap atunci nu ne mai miram de ce romania are o rata de mortalitate atat de ridicata in randul motociclistilor

 

Eu ca motociclist eu tre sa fiu constient ca nu ma transform cand imi pun casca in cap ca drumul nu imi apartine si ca il impart cu altcineva si ca acel conducator auto poate nu i e lui prioritar sa ma protejeze pe mine fiindca eu ma protejez cel mai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Voi chiar aveti impresia ca daca faceti cursul ala prea promovat deveniti asi? Una e sa iei niste curbe in conditii de asfalt bun, vizibilitate, traseu cuonscut si singur pe drum si alta sa iei curbe pe serpentine, unde nu vezi de peretele de piatra ce-i dupa curba, unde asfaltul e cand mai aderent cand mai lucios si plin de piatra de rau in loc de criblura, mai gasesti nisip, apa si denivelari in mijlocul curbei.

 

Nu exista scoala, se invata in timp si multi km cat de tare sa mergi in diverse locuri si cum sa faci in anumite situatii.

Editat de cristidb
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un curs ca ala te invatza sa privesti motociclismul cu alti ochii sa ai alta atitudine sa inveti sa citesti conditiile de drum sa poti sa folosesti informatia care ti o ofera drumul in sine ...te invatza sa conduci dupa un plqn un plqn care iti aloca timp de reactie .nu e totul legat de faptul am un curs sunt mai bun ca tine ....am prieteni ce se dau pe circuit si merg foarte agresiv pe strada dar nu sunt progresivi ...... e o diferentza intre a fi progresiv si a fi agresiv .....SMOOTH IS FAST AND FAST IS SMOOTH

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Statistica arata ca cei ce merg pe circuit comit mult mai putine accidente grave pe strada, inclusiv cu masinile. Cauza e ca pe circuit ai parte de destule accidentari si ajungi sa constientizezi in fiecare clipa ce inseamna sa fortezi, devine reflex sa conduci defensiv pe strada.

 

La circuit se exerseaza luarea virajelor, frinarea in viraj, frinarea de urgentza, pe strada, nu ai ocazia ca la fiecare 2 minute sa frinezi blana de 2-3 ori, sa iei minim 12-15 viraje . Usor, usor, toate miscarile invatate devin miscari reflexe , nu te mai gindesti ce sa faci in momentele de criza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da corect toate aceste manevre sunt manevre care e normal sa le inveti pe circuit dar daca ai combina manevrele pe circuit cu abilitatea de a citi traficul plus conditiile de drum ai fi mai sigur pe drum nu crezi ....nu crezi ca noi ca si motociclisti ar trebui sa mergem pe motocicleta in asa fel incat sa nu fim nevoiti sa apelam la mamevre de evitare sau franari deurgentza ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da corect toate aceste manevre sunt manevre care e normal sa le inveti pe circuit dar daca ai combina manevrele pe circuit cu abilitatea de a citi traficul plus conditiile de drum ai fi mai sigur pe drum nu crezi ....nu crezi ca noi ca si motociclisti ar trebui sa mergem pe motocicleta in asa fel incat sa nu fim nevoiti sa apelam la mamevre de evitare sau franari deurgentza ?

Vise placute in continuare, pe lumea asta exista oameni si oameni. Numarul celor care confunda strada cu pista a fost mereu mai mare decit al celor patiti , norocosi, si cu oarece experientza. Mai intii, dupa ce ti-ai luat carnetul, esti carne de tun, daca la inceput ai impresia ca poti sa ai grija de tine, doar conducind"preventiv" dar prost, o sa ai marea surpriza ca si la 60km/h cind iti taie calea masina pusa de-a latul drumului ,tot ai sa cazi, ca nu stii sa frinezi. Nu ma adresez tie in special, e valabil pt toti care cred ca motoretismul e o pasiune care se practica cu bani putini. Cauciucuri bune, frine bune, cursuri de condus, toate costa, nu e suficient un amarit de CASCO, viatza nu ti-o da nimeni inapoi.

 

O comparatie simpla: un tinar se duce sa invete artele martiale deoarece era sacul de box al multora. Dupa ceva ani de antrenamente, va fi unul din baietii care se bat aproape deloc pe strada. Asa-i si cu cursurile de pe circuitele de viteza. Multi Rossi se duc acolo in dorintza de a le intoarce casca amicilor pe strada, dar dupa 2-3 ani, se va dovedi ca calculul initial a fost gresit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mergi la amckart pt cursuri! o sa ai o alta gandire dupa ce termini orele ! un alt om ,pardon ...motociclist

INVESTESTE IN TINE!!!

INVESTITI IN VOI,MERITA!

Editat de cmd
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...