Sari la conținut

condus defensiv


fodorfery
 Share

Postări Recomandate

Mergeti la cursul ala, nu e vb de reclama, din pacate e singurul curs de genul asta din zona asta a tarii.

Nu e vb nici de smecherie, pur si simplu vei merge mai bine pe strada si iti vei automatiza manevrele de evitare, avand mai multa atentie disponibila pentru a actiona corect in situatiile limita date de traficul din oras. Nu te mai sperie orice fleac.

Cursul asta de 10 sedinte, sau intratul pe cateva circuite alaturi de un mentor, e echivalent cu cativa ani de mers pe strada si pe curbe de capul tau, ca evolutie (experienta personala).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 82
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Mergeti la cursul ala, nu e vb de reclama, din pacate e singurul curs de genul asta din zona asta a tarii.

Nu e vb nici de smecherie, pur si simplu vei merge mai bine pe strada si iti vei automatiza manevrele de evitare, avand mai multa atentie disponibila pentru a actiona corect in situatiile limita date de traficul din oras. Nu te mai sperie orice fleac.

Cursul asta de 10 sedinte, sau intratul pe cateva circuite alaturi de un mentor, e echivalent cu cativa ani de mers pe strada si pe curbe de capul tau, ca evolutie (experienta personala).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum cred ca am inteles scopul topicului. Este strangerea oamenilor si a parerilor despre mersul preventiv sau cine a facut cursuri suplimentare sau nu. OP, de fapt, stie nu vrea sa afle si ne verifica pe noi sa vada starea natiunii :)

 

Intrebarea suna acum in capul meu ceva de genul: Voi aici la papuasi ati aflat cum se face focul si la ce foloseste el? Ca eu vin din civilizatie si vreau sa vad ce pareri au bastinasii despre asta.

 

Sa-ti explic, maestre, cum sta treaba in Republica Bananiera Romania, cursul de sigurata in trafic este inutil. Pentru ca implica automat o scolarizare a ta, cand restul din trafic sunt nesimtiti, neatenti, prosti sau teribilisti. Poti sa faci zeci de cursuri daca-ti intoarce unul beat pe linie dubla din scurt si te ia in plin (caz real, vezi la rubrica accidente).

 

In civilizatie imi inchipui ca traficul e cel putin mai educat decat la noi sau cu frica Sf.-ului Girofar. De aia are sens un astfel de curs, ca sa ajungi la nivelul celorlalti si sa nu incurci sau sa faci prostii in trafic pentru ca esti prea prost. Odata ajuns in traficul din jungla noastra constati ca trebuie sa reduci standardele ca sa fii in rand cu lumea.

 

Cel mai des intalnit curs este cel de pe amckart desi in 10 sedinte nu vad cum inveti mare lucru daca nu repeti dupa curs mai mult. Te ridica la un nivel peste medie oricum, putini il urmeaza sau stiu de el.

 

Am nimerit-o sau mai bag o fisa despre ce scop are topicul tau?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Esti aproape acolo mai putin faza cu republica bananiera ....un lucru e cert ...nu vreau si nu disconsider pe nimeni toti cu casca in cap suntem egali expusi aceluias pericol iar cu soferul beat ai perfecta dreptate dar sa nu uiti ca a fi sigur pe drum nu inseamna a fi houdini sa ghicesti ca ala e beat ......cat din punct de vedere al scolarizarii in domeniu si al experientei cred ca nu stau prost iar daca ai intrebari cu placere si fara arogantza pot sa ti raspund .multumesc prietene motociclist

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cursurile pe circuit sunt pentru circuit!

La noi de fapt baietii fac cursurile pe circuit,ca sa se dea mai tare,mai la limita pe bulevarde,DN-uri,curbe(vezi Cheia)!

Nu are nimic de a face cu mersul in siguranta!Nu mergi cu genuchiul jos si tare,dar afirmi ca mersul tau este la siguranta!

Toti se duc sa devina mai rapizi,sa vada limitele motorului,franelor in conditii relativ sigure(nu trafic,nu stalpi,pomi,balegi,nisip,ulei)!

Din punctul asta de vedere nu e rau!Este periculos sa incerci sa aflii limitele tale si ale motorului de sub fund pe strada,in trafic!

Dar cam atat!Mai departe tot ce inveti o faci ca sa te dai cat mai tare si cat mai la limita!Din pacate in trafic!Si asta devine periculos

pentru tine!

Exista o granita invizibila intre ce inveti si poti sa aplici si pe strada si ce inveti dar nu trebuie sa aplici pe strada!Unii o vad ,altii nu!

Sper sa nu se inteleaga ca am ceva cu aceste cursuri!Sunt bune pentru cei care le inteleg si proaste pentru cei care nu le inteleg!

Exact cum nu exista un panaceu universal,nu exista nici cursuri sa te invete sa te protejezi cu adevarat in trafic!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tu n-ai fost niciodata pe circuit bag seama. Mergi macar o data si vei vedea cum iti influenteaza mersul. Merge si cu scuterul. Cat despre cursuri nu ma bag ca nu le-am facut, probabil tu le stii pe de rost si n-ai nevoie :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uite un articol si un filmulet despre cursurile de care-ti spuneam pe pagina anterioara.

 

http://www.dirtbikezone.ro/bmw-rider-training-echilibrul-pe-motocicleta-abordarea-virajelor-mersul-incet-manevrele-de-intoarcere-si-de-ridicare-a-motocicletei-suport-de-curs-video.html

 

http://www.dirtbikezone.ro/bmw-training-day-am-participat-la-cursul-de-siguranta-in-pilotaj-on-road.html

 

Ce-i drept, la cursurile astea nu o sa te invete nimeni cum sa mergi safe cu 140 prin oras sau cum sa fugi cu pitipoanca-n spate de politie.

Editat de Metal Heart
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din nou revin cu acelasi lucru e vb despre atitudine fatza de ceilalti .....eu nu vreu sa jignescpe nimeni si nici nu vreu sa ma dau un rossi aici ....asa ca domnule KLUX explica ne si noua celorlalti din experientza ta vasta pe circuit in ce consta principiul de baza al motociclismului defensiv sa invatzam si noi de la tine fiindca asta e scopul sa invatzam pe toata durata vietzii ....si ca sa nu fiu prea rau iti dau un indiciu ....principiul motociclismului e un lucru care il faci probabil zi de zi doar ca nu realizezi si daca nu il realizezi nu il faci cum trebuie

Ok? Noi toti ceilalti fara experientza pe circuit uni fara prea multi cai putere sub noi asteptam raspunsul tau

 

Iar daca intrebarea a fost cam grea spune mi pe un ton frumos iar eu o sa fac tot posibilul sa te ajut crede ma sunt ultimul om din lume care ar lua pe cineva la misto

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu consider ca merita un raspuns o intonatie ca asta. Am zis undeva ca am experinta vasta pe circuit? Am zis eu ca te faci bomba de bulevard? Observ ca cei care nu-si anunta orice fel de experienta in directia asta se arunca in supozitii despre cum circuitul iti mareste apetitul de viteza si devii mai comod cu ea si o vei experimenta pe sosea la fel ca pe circuit.

 

Oameni care-si dau cu presupusul dar nu au incercat. Mi se pare inutil sa explic ce efecte a avut experienta pe circuit asupra mea. Singura recomandare este sa incercati pe propria piele. O singura data nu are cu ce sa va afecteze. In cel mai rau caz o sa plecati cu impresia neschimbata sau fara sa asimilati nimic deoarece starea mintala este blocata pe "circuit = cah".

 

Vrei raspunsuri? Le gasesti in cursul de pe amckart sau in 2-3 reprize de cate 10 minute, costa 20lei/repriza, suficient cat sa te convingi daca iti trebuie cursul sau nu ;)

 

 

La circuit se exerseaza luarea virajelor, frinarea in viraj, frinarea de urgentza, pe strada, nu ai ocazia ca la fiecare 2 minute sa frinezi blana de 2-3 ori, sa iei minim 12-15 viraje . Usor, usor, toate miscarile invatate devin miscari reflexe , nu te mai gindesti ce sa faci in momentele de criza.

As adauga la ce a spus colegul mai sus, circuitul nu este totuna cu a participa la curse. Vrei sa mergi cu 30km/h mergi cu 30, te simti confortabil cresti viteza, continui pana atingi limita circuitului sau a motocicletei. Limitele tale fizice si psihice le poti misca, prima mea plimbare pe circuit, ca a fost ca o plimbare, nu a a avut niciun efect. Acum cand ma dau jos de pe mobra imi tremura genunchii de la efort.

 

Tu ai nevoie ca informatia sa fie intr-o forma specifica, esti incapabil sa asimilezi ce-ti trebuie de peste tot? Ma indoiesc ca exista asa ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din nou revin cu acelasi lucru e vb despre atitudine fatza de ceilalti .....eu nu vreu sa jignescpe nimeni si nici nu vreu sa ma dau un rossi aici ....asa ca domnule KLUX explica ne si noua celorlalti din experientza ta vasta pe circuit in ce consta principiul de baza al motociclismului defensiv sa invatzam si noi de la tine fiindca asta e scopul sa invatzam pe toata durata vietzii ....si ca sa nu fiu prea rau iti dau un indiciu ....principiul motociclismului e un lucru care il faci probabil zi de zi doar ca nu realizezi si daca nu il realizezi nu il faci cum trebuie

Ok? Noi toti ceilalti fara experientza pe circuit uni fara prea multi cai putere sub noi asteptam raspunsul tau

 

Iar daca intrebarea a fost cam grea spune mi pe un ton frumos iar eu o sa fac tot posibilul sa te ajut crede ma sunt ultimul om din lume care ar lua pe cineva la misto

 

Tu trebuie sa intelegi ca aici, logica isi are propriul ei curs, fara sa tina cont de ce stiai deja pana acum... da' stai linistit ca nu esti singur.... Wellcome in the club... :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Succes in transpunere

 

Oricum nu mi ai raspuns la intrebare ...a da consideri ca nu merita un raspuns ...ei bine prietene nu mai trata lumea cu superioritate pe viitor fiindca nu te transformi cand iti pui casca in cap ;)

 

Inofrmati Pozitie Viteza Treapta de viteza si Acceleratie sunt cele cinci elemente care alcatuiesc sistemul motociclismului defensiv ......in momentul in care incepi sa le folosesti corec o sa intelegi ce spun ....iar ras la intrebarea ta din minte e urmatorul .....de ce am nevoie de elementele astea ???? Pt ca.a conduce preventiv e a conduce dupa un plan prietene ....de ce ai nevoie de un plan ???? Pt ati aloca SUFICIENT TIMP DE REACTIE !!! Succes in viatza ta de mogocixlist iti urez dar nu uita nu se rezuma totulbla genunchii pe jos si frane de urgentza .....incearca sa intelegi ce ti am scris ..cius

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tu n-ai fost niciodata pe circuit bag seama. Mergi macar o data si vei vedea cum iti influenteaza mersul. Merge si cu scuterul. Cat despre cursuri nu ma bag ca nu le-am facut, probabil tu le stii pe de rost si n-ai nevoie :)

Spre deosebire de tine,eu nu trebuie sa demonstrez nimanui ca sunt mai bun!

Nu exista cursuri care sa te invete sa mergi pe strada(ca despre asta vorbea initiatorul topicului) in siguranta!

Cine crede ca facand nu stiu ce curs a devenit mai bun pe strada risca sa faca buba!

Ma repet:nu e nimic rau sa faci un curs prin care sa-ti testezi limitele tale si ale motorului in conditii relativ sigure!

Nu e nimic rau sa te dai pe circuit,sa consumi energie si adrenalina!Este mult mai sigur decat pe Cheia sau Siriu si clar mai recomandat decat in oras!

Dar multi fac greseala sa aplice pe strada stilul de circuit!Si asta duce la belele!

 

Pentru initiator:nu exista si nici nu o sa existe cursuri capabile sa te invete mersul in trafic,sigur si fara pericole!

Exista doar experiente,Belbody a dat cateva exemple din experientele lui,eu pot sa dau din ale mele,altul din ale lui!

Dar propria ta experienta si minte conteaza!Sunt prea multe necunoscute si variabile in mersul de zi cu zi!

Examen dai de ficare data cand te sui pe mobra!Iar daca te intorci intreg si nevatamat,atat tu cat si mobra, insemna ca in ziua respectiva l-ai luat!

Dar a doua zi o iei de la capat cu alt examen!

Vad obsesia unora de a scapa de frica!Frica e sanatoasa,te fereste de multe rele,te face mai prudent si mai atent!

Lipsa ei te face imprudent si inconstient!

 

@Klux:ai o abordare gresita a discutiilor,vorbesti prea mult despre lucruri care crezi ca le cunosti!Cat timp o ai in fata calculatorului,no problem,dar

pe strada ai grija ca aduce belele!Majoritatea incepatorilor o comit cand cred ca nu mai sunt incepatori,ca stiu,cunosc si sunt bazati!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce-mi place! Oameni ca nu s-au dat niciodata, macar de curiozitate pe circuit, sint experti in a da sfaturi ca e bine sau nu e bine. Tipic romaneste, popor de oameni destepti, priceputi, frumosi, fuduli, artisti, sportivi cu berea-n mina, etc ...Sau, cazuri si mai grave, citiva baieti merg de 3-4 ori pe Amckart, si decid ca e cea mai proasta experientza a lor. Intodeauna vor exista si exceptii, majoritate inseamna majoritate, nu neaparat 99-100%.



Ady 32, spune sincer, stii, cunosti exemple concrete cu rideri ce au mers pe circuit(NU DOAR O SINGURA DATA IN VIATA LOR) si apoi erau cei mai raceri dintre racerii stradali? sau, vorbesti din auzite doar, sau cunosti doar un singur exemplu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ah, jupanu! Desigur! Mai lipsea un ingredient.

 

Cu OP n-are rost sa mai conversez ca vad ca aluneca usor spre jigniri ca nu-i cant in struna sau ceva.

 

Klux:ai o abordare gresita a discutiilor,vorbesti prea mult despre lucruri care crezi ca le cunosti!Cat timp o ai in fata calculatorului,no problem,dar

pe strada ai grija ca aduce belele!Majoritatea incepatorilor o comit cand cred ca nu mai sunt incepatori,ca stiu,cunosc si sunt bazati!

Eu zic ca de la inceputul sezonului am fost pe 3 circuite diferite, pe unele de mai multe ori si pe altul doar o data. Nu ma dau cu genunchiul pe jos dar am plecat de acolo mai priceput decat eram cand am intrat pe ele. Am un naked, departe de a realiza recordul pistei cu mobra mea dar sa-mi spui ca vorbesc despre lucruri pe care nu le cunosc e un pic exagerat mai ales cand discutia este pur filosofica in momentul asta pentru ca nu s-a discutat mai nimic concret in afara de cateva interventii cu apucaturile de strada ale unuia si altuia.

 

OP pana la urma nici nu a trasat o directie in demersul sau. A venit cu o intrebare, a primit niste raspunsuri si apoi a deraiat pe teme filosofice despre ce-i bine si ce nu-i bine. Concluzia mea este si va ramane ca circuitul iti imbunatateste tehnica, mersul si inerent siguranta ta deoarece esti mai in control. Eu am avut evenimente cauzate de slaba cunoastere a mobrei, a tehnicii de franare si evitare. Lucruri care au fost perfectionate pe circuit nu in ani sau zeci de mii de km ci in 4 luni. E suficient? Evident ca nu, dar este peste medie cand stau sa ma raportez la altii. Dar nu ma raportez la altii ci la mine, am vazut progrese remarcabile si am continuat sa ma duc pe circuit. Asta nu inseamna ca sunt spaima bulevardelor acum inseamna ca sunt mai sigur pe mine si acea panica ce m-a facut sa am accident pentru ca am blocat frana si am inghetat pe mobra va fi mai mica, voi avea mai mult timp sa ma concentrez pe ce as putea sa fac, ar trebui sa fac, ca sa evit o situatie neplacuta.

 

Frica te infraneaza sa mergi riscant dar te si blocheaza in situatii din care poti iesi. Daca mergi ca ghiuleaua, evident ca iti miscorezi acele sanse. In trafic nu mergi cu frica, mergi cumpatat, mergi alert, circuli in ritm cu ceilalti si nu fortezi. Daca mergi cu frica inseamna ca nu prea stii ce faci nu ca esti in siguranta ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa mergi defensiv inseamna sa treci in revista toate scenariile posibile in situatia de trafic data, sa alegi varianta cea mai rea pt tine si sa iti adaptezi mersul la ea, ca si cum ar urma sa se intample. Peste 90% din accidentele pe doua roti ar putea fi evitate daca motociclistii ar avea mai multa ... IMAGINATIE

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pt toti cei ce si au spus parerile in acest topic .......A CONDUCE DEFENSIV NU INSEAMNA A STI SA FACI UN FLIK SAU A STISA.FRANEZI DE URGENTZA .......INSEAMNA A STI SA NU TE PUI IN SITUATIA IN CARE TRE SA FRANEZI DE URGENTZA SAU SA EVITI ....TINE TOTUL STRICT DE OBSERVATIE SI CAPACIATATEA FIECARUI JNDIVID DE A ABSORBI INFORMATIE PRELUCRA SI FOLOSI IN FOLOSUL LUI

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pt toti cei ce si au spus parerile in acest topic .......A CONDUCE DEFENSIV NU INSEAMNA A STI SA FACI UN FLIK SAU A STISA.FRANEZI DE URGENTZA .......INSEAMNA A STI SA NU TE PUI IN SITUATIA IN CARE TRE SA FRANEZI DE URGENTZA SAU SA EVITI ....TINE TOTUL STRICT DE OBSERVATIE SI CAPACIATATEA FIECARUI JNDIVID DE A ABSORBI INFORMATIE PRELUCRA SI FOLOSI IN FOLOSUL LUI

Asta consideri tu :) Roaga-te sa nu-ti iei un sideswipe de la un gipan folosind doar tehnica asta, incep sa banuiesc ca experienta ta de trafic tinde catre 0.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

condus defensiv in romania.., ia-ti masina. te obisnuiesti cu traficul cu riscuri infinit mai mici.

dupa aia poti invata si masurile de urgenta de la amkart, sau de unde vrei tu..

invata tu sa franezi de urgenta si intreaba-l pe cel din spatele tau daca stie ce e aia?

il intrebi de pe patul de spital...

 

2 lucruri sunt importante:

traficul, cel mai important

manuirea motocicletei (aici, chiar daca nu te dai pe track, micsorezi viteza)

 

dar traficul nu iarta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Experientza mea de trafic e a mea iar pana acum m a ajutat sa nu ma polizez pe asfqlt si nici sa mi iau o nu stiu ce fiindca nu inteleg termenul ...dar in fine nu mai are rost sa discutam ....succes klux. La asfalt intins uscat si fara incidente care numai uni le inteleg ...ei bine eu am invatzat din dictionar romaneste la scoala nu din ce mi a livrat sticla

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand Pleci la drum cu idea ca orice se poate intampla si daca te gandesti bine ca vrei sa te intorci acasa.....conduci mai preventiv si este bine

Daca pleci pe premiza....eu nu patesc nimic....atunci pericolul te paste la orice pas....

Bafta

Editat de LucianU
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta-i sideswipe-ul sau luatul fetei dar mai trist e cand mergi paralel cu masina si deodata vine peste tine.

 

 

P.S: Dupa cum scrii, pari c-ai rasfoit acel dictionar :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta-i sideswipe-ul sau luatul fetei dar mai trist e cand mergi paralel cu masina si deodata vine peste tine.

 

 

P.S: Dupa cum scrii, pari c-ai rasfoit acel dictionar :)

 

daca ai fi circulat cu masina mult ai sti ca asa ceva se intampla destul de frecvent si abordarea depasirii cu motocicleta ai face-o altfel.

daca nu te "vede" cu masina.., cu motocicleta nu pot avea pretentie

cel care va depasi e atent la masina care vine din fata si la marcajul de pe strada, in mai mult de 50% din cazuri.

 

purtarea in trafic e cea mai importanta.

 

si ce e si mai interesant...

difera de la tara la tara.

 

acum am venit de la o tura de 10,000km pana-n portugalia

francezii difera de italieni, de spanioli si.., bineinteles de nemti, pe care-i gasesc cei mai profesionisti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...