Sari la conținut

spalarea motocicletei


Postări Recomandate

Salut,

 

De regula eu imi spalam motocicleta in curtea blocului, dar de data asta, fiind plina de noroi dupa un mic offroad de unde am zis ca nu mai scap, vreau sa ma duc sa o spal la OMV sau la o spalatorie. din cate am auzit sampoanele de la spalatorii pateaza aluminiul, iar la clatire daca se pune furtunul cu presiune de aproape, la radiator, e posibil sa-i indoaie "alea" (ca nu mai stiu cum sunt denumite). Eu m-am gandit sa ma duc la OMV, sa bag 2 fise, una sampon, una clatire. Aveti idee daca imi pateaza blocul motor, samponul ala obosit? Va multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

De regula eu imi spalam motocicleta in curtea blocului, dar de data asta, fiind plina de noroi dupa un mic offroad de unde am zis ca nu mai scap, vreau sa ma duc sa o spal la OMV sau la o spalatorie. din cate am auzit sampoanele de la spalatorii pateaza aluminiul, iar la clatire daca se pune furtunul cu presiune de aproape, la radiator, e posibil sa-i indoaie "alea" (ca nu mai stiu cum sunt denumite). Eu m-am gandit sa ma duc la OMV, sa bag 2 fise, una sampon, una clatire. Aveti idee daca imi pateaza blocul motor, samponul ala obosit? Va multumesc.

 

 

Radule, daca te duci cu ea incinsa si dai direct cu solutia aceea te vei trezi cu pete. Daca e rece , nu ar trebui sa ai probleme. Cel mai bine este sa ajungi cu ea inca rece. Altfel, ar fi bine macar sa dai cu apa inainte si sa o racesti (in special partile de aluminiu) inainte de a da cu solutia aceea. In ceea ce priveste aripioarele radiatorului da - asa e - se pot stramba de la presiune - asigura-te ca nu dai de foarte aproape (cred ca un metru e aproximativ suficient de departe).

Spor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu mi l-am spalat si ieri la OMV. "Samponul" ala mi se pare mult prea diluat ca sa pateze orice, e mai degraba apa cu ceva spuma in ea, cum ramane dupa ce speli vasele. In cazul meu totusi aveam nisip bagat prin tot felul de locuri si m-a ajutat o clatire asa. Radiatorul nu m-am atins de el, l-am curatat asta-iarna complet cand l-am dat jos si pare OK. Mai mult spal jantele, amortizorul central si etrierii/discurile. Carenajul il fac acasa cu ceva solutie si lavete cu microfibre.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu am dus-o de vreo 4 ori deja la o spalatorie de cartier. intradevar, ar fi bine sa nu dai cu presiune in radiator sau in jurul butucilor la roti.. cica-ti cam scoate vaselina de pe rulmenti. la fel si pe lant.. nu de aproape cu presiune. in schimb, degresarea cam face treaba.. nu mai stai sa freci la lant pana ti se face rau.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ok, va multumesc pentru sfaturi. o sa ma asigur, cand ajung la OMV, sa las sa se raceasca motorul, in caz ca ajung cu el si e cald.

apropo, eu stiu de un OMV d-asta prin Grozavesti, asa ca sunt toate sansele sa ajung cu motorul destul de incins acolo, astfel incat sa stau vreo 30 de min sa se raceasca, aveti idee vreun OMV d-asta cu spalare mai aproape de mine? (stau langa Politia Udriste)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu mi l-am spalat si ieri la OMV. "Samponul" ala mi se pare mult prea diluat ca sa pateze orice, e mai degraba apa cu ceva spuma in ea, cum ramane dupa ce speli vasele. In cazul meu totusi aveam nisip bagat prin tot felul de locuri si m-a ajutat o clatire asa. Radiatorul nu m-am atins de el, l-am curatat asta-iarna complet cand l-am dat jos si pare OK. Mai mult spal jantele, amortizorul central si etrierii/discurile. Carenajul il fac acasa cu ceva solutie si lavete cu microfibre.

Da, asa este, si eu prefer sa o spal acasa. Totusi, daca este foarte murdara si are nisip pe ea, mai intai trebuie clatita la spalatorie cu jet cu presiune (putin mai de departe), ca sa se curete de nisip / noroi, si dupa aia cu ceva solutie si lavete cu microfibre. Nu te apuca sa o freci cu laveta cand are noroi / nisip pe ea, iti dai seama ce iese!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

a fost la figurat, nu la propriu. oricum era sa cad de vreo 4 ori pe drumurile alea ca abia plouase. m-am luat dupa un prieten, mi-a zis ca "nu e chiar asa rau, e o portiune mica de macadam" :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mie mi-au patat motorul niste desculti la spalatorie. Din pacate, petele alea raman acolo forever.

"Nu stiu altii cum sunt, dar eu, cand ma gandesc la locul nasterii mele, la casa parinteasca..." ... hopa, am luat-o pe amintiri din copilarie.

Rectific: nu stiu altii cum sunt, dar, cand este de spalat motorul la spalatorie, numai eu fac acea operatiune, nu-i las pe toti descultii sa o spele cum ii taie capul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ok, va multumesc pentru sfaturi. o sa ma asigur, cand ajung la OMV, sa las sa se raceasca motorul, in caz ca ajung cu el si e cald.

apropo, eu stiu de un OMV d-asta prin Grozavesti, asa ca sunt toate sansele sa ajung cu motorul destul de incins acolo, astfel incat sa stau vreo 30 de min sa se raceasca, aveti idee vreun OMV d-asta cu spalare mai aproape de mine? (stau langa Politia Udriste)

 

Este OMV chiar langa Udriste, pe Coposu, dar nu-mi aduc aminte daca are spalatorie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Radule, daca te duci cu ea incinsa si dai direct cu solutia aceea te vei trezi cu pete. Daca e rece , nu ar trebui sa ai probleme. Cel mai bine este sa ajungi cu ea inca rece. Altfel, ar fi bine macar sa dai cu apa inainte si sa o racesti (in special partile de aluminiu) inainte de a da cu solutia aceea. In ceea ce priveste aripioarele radiatorului da - asa e - se pot stramba de la presiune - asigura-te ca nu dai de foarte aproape (cred ca un metru e aproximativ suficient de departe).

Spor.

 

Cred ca gresesti amarnic.

 

Cu motorul fierbinte nu se merge la spalatorie din cauza ca apar tensiuni si deformari la capacele de motor, sau chiar bloc cand se raceste brusc cu apa (la fel si cu discurile de frana). Nu are nicio legatura cu solutia de degresat.

 

Solutia de degresat (care contine soda caustica in mici procente) ataca aluminiul. Tot aluminiul de pe motocicleta este ELOXAT (sa zicem, pe scurt, un fel de lac aplicat prin niste procese) care nu este atacat de solutie ... DARRRR ... Eloxare este transparenta ... si daca ai zgarieturi in ea, nu ai cum sa vezi (spre exemplu o bascula zgariata dintr-o cazatura anterioara, sau o toba de aluminiu zgariata) atunci aluminiul se va pata in acele zone in contact cu solutia de spalat si se va extinde putin si pe sub eloxare.

 

In ceea ce priveste fagurele de la radiator, nu se strica decat daca dai foarte de aproape. Pastreaza o distanta de minim 20-30 cm intre duza Karcherului si radiator si va fi safe.

Editat de nervOptik
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De obicei petele apar pe partile aluminiu/inox din cauza solutiilor , fie sunt acide (mai greu/rar dupa parerea mea ) , mai mult apar din cauza patronilor de la spalatorii care fac economie , si in loc de solutie/sampon/ folosesc soda caustica . De curatat petele depinde de suprafata patata , daca e aluminiu/inox merge cu polish pentru respectivele suprafete , suprafata vopsita cum o are Starscream merge cu polish de vopsea + 1 pad de polish mai abraziv . Inainte incercati pe o suprafata mica sa vedeti ce reactie are , parerea mea .

PS: Sa nu radeti , dar am spalat si cu pur , motorul unui amic si degreseaza binisor + ca nu pateaza.

Editat de Nimeni Altu'
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sfatul meu daca va duceti la spalatorie sa NU acceptati sa fie data motocicletal cu spuma activa, pateaza carbonul si blocul de aluminiu.

Merge bine cu degresant. Daca spalati acasa Pur sau Fairy este excelent.

Daca aveti spray de lant sarit pe janta, frecati cu o carpa inmuiata in putina benzina.

EVITATI sa o spalati daca este fierbinte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...