Sari la conținut

Bucharest - Nordkapp - Bucharest, 10days


Tsunami
 Share

Postări Recomandate

like I care mate

dar dac-ar fi fost simplu, atingeam anul trecut si totul era okay, ca la tine, dar cand tot ai piedici pe care le inlaturi pe rand, intervine ambitia, si atunci... well, ai filmul.

never give up..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 92
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Cred ca brasovu' e de vina :crack: ...Fix inainte de Bv am "colectionat" si eu un cui in guma spate. Spre deosebire de tine, eu am putut sa-mi continui drumul cu o investitie minora si relativ rapida.

 

Frumoasa plimbarea, pacat ca ai ales sa o faci pe fuga.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator MosRahao

cand implici toata gasca ... mama , nevasta , catel ... iese cu cantec

 

cand deja scrii pe net .... deja o natiune de motociclisti e alaturi de tine.....

 

sa ti de a in cap ca ai ajuns de doua ori la NORDKAPP

 

HIHIHI

 

ba nu. eu inca o data il felicit. este foarte, foarte frumos ce a facut.

felul in care a povestit este extrem de sincer si curajos. cine ar mai scrie asa? bravo, Tsunami, omule!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca brasovu' e de vina :crack: ...Fix inainte de Bv am "colectionat" si eu un cui in guma spate. Spre deosebire de tine, eu am putut sa-mi continui drumul cu o investitie minora si relativ rapida.

 

Frumoasa plimbarea, pacat ca ai ales sa o faci pe fuga.

 

mersi,

eu caut intotdeauna frumosul in evenimente. si zic, dimpotriva,

am admirat ce-a fost de admirat din masina, tot familonul a fost cu mine, am mers "pe munte" la nkapp 18km pe jos, am vizitat Tallinn-ul, unde am statu 2 nopti, un oras fantastic, care nu seamana a oras est European, oameni frumosi si deschisi, am cules fragi in norvegia, si apoi, m-am bucurat singur pe curbe intr-un racing mode cu motorul, am cunoscut oameni grozavi, chiar si cei 2 bucuresteni care au oprit la lipova sa vada ce dracu are asta de se dezbraca in strada? eu avand o problema cu o insecta al carei ac s-a infipt in piept, si apoi am continuat drumul impreuna, cu estonianca de lucreaza 10 luni pe ani in malaezia si care mi-a pregatit 2 ciroba si 3 oua pentru micul dejun, cu neamtul de 65 de ani care traieste in suedia si se da cu mtorul pana o intra in groapa, cu belgianca pe vefereu cu care am impartit micul dejun imediat dupa rostock si mai sunt cateva evenimente...

ce sa-mi doresc mai mult?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e greu sa i faci pe oamnei sa simta ceea ce ai simtit tu si de multe ori nu are sens

pana la urma nu ai colectat banii din buzunarul lor si acum trebuie sa i faci sa simta ceva pentru ce au platit

 

toata lumea se asteapta sa "primeasca" ceva si se declara nemtumita ca ai fost de 2 ORI sau PE FUGA

ei cred ca tu TREBUIE SA SIMTI CEVA PENTRU EI.... CEEA CE AR VREA EI SA SIMTA INCERCAND SA FIE EI IN LOCUL TAU!!!!!!

 

asta nu reusesc sa inteleaga majoritatea

Editat de ianachim
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cam multe necunoscute, bretena stie ecuatia? :crack:

 

Rad pentru ca am aceiasi problema cu pozele, pana ma decid sa ma opresc si sa fac o poza s-au adunat deja 15-20 km de la "obiectiv" :tempted:

In 2000 km am facut 30 poze, 26 intr-un singur loc/oras :D

Editat de Gixu.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator MosRahao

Drumuri de genul acesta se numesc STRESS si nu are nimic comun cu placerea de a merge pe 2 roti.

 

Dar tu? Cand povestesti si tu un drum de-al tau?

 

Hai cu placerea de a merge pe doua roti, cum e ea de fapt ? Cum e corect si bine?

 

As vrea mult sa aflu, "prin prisma experientei tale", ca sa zic ashea... cum se savureaza ea in modul corect... :D

Editat de Festina Lente
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e greu sa i faci pe oamnei sa simta ceea ce ai simtit tu si de multe ori nu are sens

pana la urma nu ai colectat banii din buzunarul lor si acum trebuie sa i faci sa simta ceva pentru ce au platit

 

toata lumea se asteapta sa "primeasca" ceva si se declara nemtumita ca ai fost de 2 ORI sau PE FUGA

ei cred ca tu TREBUIE SA SIMTI CEVA PENTRU EI.... CEEA CE AR VREA EI SA SIMTA INCERCAND SA FIE EI IN LOCUL TAU!!!!!!

 

asta nu reusesc sa inteleaga majoritatea

 

dar e omenesc ce scrii tu aici

partea buna e ca loc exista pentru fiecare din cei care pot sta vertical in picioare, si mai mult, fiecare sa faca ce si cum isi doreste.

exista informatii garla..

 

sfatul care decurge din povestea asta este, "niciodata nu renunta la vise, nu cere voie sa fii fericit!" never give up!

restul are mai putin importanta.

ps

cred ca imi indrept atentia spre islanda/feroe in cativa ani. dar cred ca nu va avea acelasi gust nici pe departe

 

Cam multe necunoscute, bretena stie ecuatia? :crack:

 

Rad pentru ca am aceiasi problema cu pozele, pana ma decid sa ma opresc si sa fac o poza s-au adunat deja 15-20 km de la "obiectiv" :tempted:

In 2000 km am facut 30 poze, 26 intr-un singur loc/oras :D

 

cand sunt doar al meu, niciodata nu opresc pentru poze.

daca am conturul gata, imping inregistrarea, altfel, cand opresc in pauza de odihna, fac atunci ceva poze.

pozele-s reci. nu-mi plac

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e greu sa i faci pe oamnei sa simta ceea ce ai simtit tu si de multe ori nu are sens

pana la urma nu ai colectat banii din buzunarul lor si acum trebuie sa i faci sa simta ceva pentru ce au platit

 

toata lumea se asteapta sa "primeasca" ceva si se declara nemtumita ca ai fost de 2 ORI sau PE FUGA

ei cred ca tu TREBUIE SA SIMTI CEVA PENTRU EI.... CEEA CE AR VREA EI SA SIMTA INCERCAND SA FIE EI IN LOCUL TAU!!!!!!

 

asta nu reusesc sa inteleaga majoritatea

 

 

Total de acord, marea majoritate nu vor pricepe niciodata ce ii face pe unii fericiti. Nu inseamna ca isi doresc asta, ca ar vrea sa fie in locul lui sau al meu sau al tau sau al oricui face ceva la care marea majoritate nu au acces cu usurinta. Sunt invidiosi unii dintre ei, da, dar doar pe sentimentul in sine. Poate si pe faptul ca nu inteleg ce anume l-a generat, ca ei nu prea pot sa figure out a way sa ajunga si ei acolo. Sunt de mai multe categorii - carcotasii, cei care fac misto, cei care se inchina si scuipa in san... Cei care iti spun ca ei nu ar putea face asta si te admira ca tu poti, cei care te intreaba daca ti-ai facut o asigurare de viata... :crack:

 

Pot spune ca odata ce ai gustat din paharul asta, nimic altceva nu mai are acelasi gust. Nu te mai multumeste sa ai o viata conventionala. Odata ce ai dat de gustul libertatii, there's no turning back. It happened to me.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cateodata exprim in engleza ceea ce simt mai bine decat in romana.

asta am scris pe 14 seara dupa ce am mancat, eram obosit in cort, am ponit laptopul si in linistea ireala de afara singuratea si frigul de dincolo de sac am vrut sa las imaginea care imi ramasese in cap, care m-a impresionat, in finlanda, cu o zi inainte in ultimul segment inainte de intrarea in norvegia pe serpentine si dealurile finlandeze. adrenalina curgea stiind ca in seara aia probabilitatea sa ating capul creste cu fiecare km:

 

Kodiak is flying, swallowing every piece of the road, mile by mile; I can feel her, she’s so hot; she’s back in business and put me into the same business, we are both thirsty for new lands, new places, to run for it, to touch the end of the world.., hey people, looks like I have found heaven...

I fly on my own, leaving everything else behind, and peace covers my heart… I’m on the road, and have a little time on my own..

I even don’t hear Kodiak’s roaring anymore, only the dash instruments tell me that I am moving.., it is quiet, and I swim thru the stars…

 

And yet,…

yeahssss

WE

ARE

GOING

NORTH!

 

YYyeeeaaahoooo

 

So close, no matter how far….

And nothing else matter

 

On top of the highest hill, a touch of the break, Kodiak is holding her breath and then lining graciously on the curve, I downshift and half way thru, wrist turns holding her inclined and making her biting from the road.

And amazingly is no-one else there. It’s surreal. Flying and dancing with my baby playing with the sunlight of the far north that tries to catch us.

Is just me and the ghosts that are watching us going THERE, ghosts of the riders that passed away, going along with me up North…

Riders forever…

 

“Ride along, mates, ride along...!”.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Total de acord, marea majoritate nu vor pricepe niciodata ce ii face pe unii fericiti. Nu inseamna ca isi doresc asta, ca ar vrea sa fie in locul lui sau al meu sau al tau sau al oricui face ceva la care marea majoritate nu au acces cu usurinta. Sunt invidiosi unii dintre ei, da, dar doar pe sentimentul in sine. Poate si pe faptul ca nu inteleg ce anume l-a generat, ca ei nu prea pot sa figure out a way sa ajunga si ei acolo. Sunt de mai multe categorii - carcotasii, cei care fac misto, cei care se inchina si scuipa in san... Cei care iti spun ca ei nu ar putea face asta si te admira ca tu poti, cei care te intreaba daca ti-ai facut o asigurare de viata... :crack:

 

Pot spune ca odata ce ai gustat din paharul asta, nimic altceva nu mai are acelasi gust. Nu te mai multumeste sa ai o viata conventionala. Odata ce ai dat de gustul libertatii, there's no turning back. It happened to me.

si gata...i-ai etichetat pe toti!tu, detinatoarea adevarului suprem.

intotdeauna vor exista si critici,comentarii,nemultumiri,etc.si asta nu neaparat pentru ca nu-si permit ci doar pentru ca au alte gusturi.odata ce exprim ceva pe un forum public te astepti si la astfel de reactii.

tu,voi cand vei/ti invata sa accepti/ati toate astea chiar daca nu le impartasesti/iti.

ar fi inutil,ineficient si plictisitor daca toti am fi de acord.ooohh! slava domnului ca nu suntem! :)

ps:bine ca nu ai avut la carpatica asigurare,tsunami! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu i-am etichetat pe toti, am spus ce am mai vazut. Cu siguranta mai exista si alte "categorii"... sau altii care nu se incadreaza in vreo categorie anume. Eu am raspuns la ceea ce a scris @ianachim, ca marea majoritate a oamenilor NU inteleg lucrurile astea. Si nu cred ca se referea doar la userii de pe motociclism.ro - pe aici sunt mai multe sanse ca lumea sa intelega.

 

Nu ma consider detinatoarea vreunui adevar care ar trebui sa fie unanim acceptat. Dar pot spune ca inteleg despre ce vorbeste @Tsunami...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cand am fost cu masina am vazut un francez care s-a oprit la noi in camping cu un gsa1200 cu cele 3 cutii originale si nimic legat de ele.

asa ca am intrat in vorba si mia zis ca pentru excursia asta are un cort de o persoana si totul e in cutii.

 

am un cort tare, dar e maricel, de 2 personae si nu intra in cutiile mele care am impresia ca-s mai mici decat la 1200.

am vazut la decathlon ca au un cort exact ce mi-ar trebui:

http://www.decathlon.ro/RO/cort-t-lite-1-222283169/

 

cand am intrat in bucuresti sa mergem spre casa, am oprit in military la decathlon. mi-au zis ca au doar 2 in toata tara, brasov si c-ta. cum vroaim s-o tai cat mai repede, I-am rugat sa mi-l opreasca pe cel din brasov ca merg eu sa-l iau.

a doua zi eram acolo. dar.. cortul nu l-au gasit.

 

asa ca l-am legat p-al meu pe topcase:

http://www.outdoorfair.de/p-en-341-allak.aspx?VariantID=908

 

review-uri despre cel de o persoana de la decathlon, nu sunt fantastice.., am gasit ca se poate uda sacul de la condens. asa ca-mi planific sa cumpar inca un cort tot de la hilleberg de o persoana.

cel pe care-l am acum a fost cumparat pentru conditii extreme pentru islanda si siberia, ca si sacul de altfel, am urmarit ca cortul sa poata fi ridicat usor si fara ancorare, sa fie usor, sa aiba 2 intrari ca in caz de vant..., sa poata fi ridicat si in conditii de ploaie.

de fapt l-am primit cadou dupa ce I-am scris lui mos craciun..

 

cortul pentru excursia asta a fost de salvare in mare parte. in caz de incident ethnic, accident etc, in conditii de ploaie/vant.., iti salveaza viata.

ceea ce recomand pentru nkapp, si este ceea ce am mai auzit si de alti forumisti.., campingurile sunt de baza, iti poti lua cabina. mergi pana pe la 5-6PM si incepi sa te opresti. sunt multe campinguri. am luat chiar o revista cu campingurle mai scumpe (ca nu sunt trecute toate) pe care intentionez s-o scanez pentru cei care vor sa mai mearga.

timpul nu-l pierzi caci vara se face dimineata de pe la 4, deci daca ai chef sa mergi, la 8 ai inchis obloanele, la 4 esti in pozitie verticala. pentru o excursie ca asta as rezerva 3 saptamani.

la mine problema e dimineata cand trebuie sa opresc mai des, sa zicem la fiecare 150-175km, dupa-amiaza imi pare rau ca trebuie sa alimentez la aproape 400km.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Tsunami, o nedumerire am si eu :) Ai plecat cu motorul + mandra spre directia Nordkapp. La bv s-a stricat motorul, de ce nu ai asteptat sa ti-l repare? Dura prea mult sa iti aduca rulmentul? Adica timp de vacanta tot ai avut . Sau a fost doar o diversiune sa scapi de mandra si sa te duci singur pe motorul ? :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Can I skip this question, please?

 

Am aranjat cu cei de la mymoto sa spuna ca trebuie sa comande rulmentul si sa astept o saptamana..., :)

Am stat 5 ore in Brasov sa aflu daca se poate gasi un rulment in tara. A fost contactat si depozitul Bavaria din Buc..

Asta e, norocul (ghinionul) meu.

Singurul lucru care-mi pare rau este ca n-am mai stat o zi in Tallinn.

Wotta gurls..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

8,367km terestru

242km pe ferry (160 + 82)

 

dupa piatra din finlanda, dupa Helsinki, diplay-ul nu-mi mai arata treapta corecta. si-a revenit singur dupa ce am plecat de la ferry din rostock

becul de faza scurta s-a ars si n-am putut scoate capacul, dar am 2 proiectoare mai valoroase, asa ca l-am lasat asa. am fost in stockolm la bmw sa-l schimb, dar, e bmw, isi permit sa fie aroganti asa ca am plecat fara treaba rezolvata.

am facut presiunea (am avut compressor la mine) cu o seara inainte sa ajung la nkapp si am adaugat 300mL de ulei, dar nu era nevoie.

m-a speriat un pic cand a scazut temperature la ulei brusc, dar m-am linistit cand am vazut gheata pe cilindrii.

gps-ul un garmin maps 62st a facut figuri inainte de galve suedia. nu recunostea incarcatorul. trebuia sa-l pornesc pe baterie si atasam cablu de incarcare, dupa.

cam asta a fost. o sa adaug segmentele traseului si mai précis, pentru cine intereseaza



am mai avut un satellite tracker, "bone finder" cum il numeste mandra, http://www.findmespot.eu/en/index.php?cid=102

si stia unde sunt si ea si prietenii apropiati, mai mult, primeau cate un mesaj cand ajungeam la destinatie si pe sms si pe email.

asta a fost atasat tot timpul pe bratul stang si ii incarcam acumulatorii (merge si cu baterii AAA, lithium) in fiecare seara.

fara probleme



a finctionat in toate conditiile din mediu, piatra, ploaie, vant 3°C si soare si 42°C

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este posibil sa faci aceasta calatorie dar numai cu cazare la cort? Adica gasesti campinguri dese pe acest traseu? Sau sunt zone (tari) unde nu gasesti campinguri?

Referitor la segmentele traseului sunt sigur ca sunt multi care le doresc ... asa ca fa-le publice.

Editat de robertkiran
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt gata..

Da, e posibil, dar personal n-am vrut cort pe portiunea Bucuresti - Estonia.

E insa nasol cand trebuie sa strangi cortul pe ploaie si sa-ti pui si costumul, iar seara, ai toate ude pe tine, si iti trebuie un loc de uscare.

Cel mai grozav e cu inca 2-3 bikers-I cu care poti impartii o cabina, si care ar duce la sub €15 pe fiecare.

In FInlanda, Suedia si Norvegia poti pune cortul oriunde, am vazut si in parcari cu vc-uri.

Insa cortul iti mananca din timp.. sa-l pui, sa-l strangi, sa-l umplii si sa-l impachetezi.

 

In cabina ai luxul sa iti iei o sfoara de mailon sa-ti usuci lucrurile, prosoapele.

Hotel as lua in tarile mai lowcost pentru confort si micul dejun care iti poate salva lunch-ul fara indoiala.

Hai ca vin si cu segmentele

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fri, Aug 9, 2013

Bucharest – Brasov – Tg Mures – Oradea

Plecat la &:30AM, EET

Timp pierdut la OMV in Comarnic pe DN1 si in Brasov la o cafenea unde am si mancat

Ajuns in Oradea la hotel

N47.05431, E21.94815

597km

 

Sat, Aug10, 2013

Oradea – Hungary – Slovakia – Polonia, Lublin

Plecat cred ca pe la 9AM, EET, dupa un mic dejun serios, fructe si 3 albusuri, cafea

2 opriri de ploaie si 2 de alimentare

633km

N51.24759, E22.54620

Practic vroiam sa merg mai departe, asa ca am laimentat si am oprit in Liublin la McDonalds.

Salata cu pui si chicken wrap si am verificat Booking.com. Initial vroiam sa fortez pana la Bialystock, dar 3 ore jumate mi s-au parut prea lungi. Pana acolo n-am mai gasit hotel ieftin/available, asa ca am hotarat sa raman in Liublin, desi era devreme.

Am ajuns la :36PM CET

 

Sun, Aug11, 2013

Liublin, Polonia – Lithuania – Latvia – Estonia, Haademeeste

Pleacat din Liublin pe la 8AM, CET (unde pierdeam o ora, tarile baltice si Finlanda ori sunt pe ora veche, ori pe fusul EET), dupa inca un mic dejun serios. Pe drum n-am mai mancat. Numai lichide.

Ajuns la camping in Estonia la 7:30PM EET, unde eram singur si unde m-am intretinut cu o estonianca draguta de lucra in Malaezia. 2 ciorbe si tipa mi-a pregatit micul dejun de a doua zi, he he, destul de consistent, pentru 2 persoane. Ea a plecat la 9PM si a zis ca mrevine a doua zi la 10AM.

Trebuia sa trec de Parnu pana in 10AM caci incepea iar ploaia, asa ca am taiat-o devreme, cred ca pe la 7AM, EET

895km

Set-up-ul a fost ca-n povesti, pe malul marii, desi ploua putin cand am ajuns, s-a oprit pana am discutat cu ea la receptie, la orizont am vazut si ceva soare si apusul in marea baltica

N58.03334, E24.45700

 

Mon, Aug12, 2013

Haademeeste – Tallinn ferry terminal – Helsinki Ferry terminal – Finland, Hannilansalmi

N63.03772, E25.81646

545km on land, 82km on sea

Am ajuns in Tallinn la 9:30AM. Am pus gaz si cautam ceva de facut pana la 1:30PM cand aveam ferry. Am fost sa iau bilet si am aflat ca pleaca unul la 10:30 (era 10AM). Am avut noroc si m-am imbarcat pe ala. Dupa ce e parasit docul, nori negrii si in Estonia si in Finlanda.

Am ajuns in Helsinki la 12:30AM.

Nu ploua. N-am mancat nimic, micul dejun de la camping a fost foarte serios. Nu mai aveam rezervari facute, asa ca am mers. AM oprit la iesirea din Helsinki pentru costumul de ploaie si a inceput, dupa 2 dusuri , am intrat intr-un nor, care a facut noapte.. si a inceput sa-I traga cu ghiata.

Speriat de polonezi am inceput de la 5PM sa caut camping.

Am gasit si pot zice c-am ajuns la 5:39PM, EET, cand am transmis mesajul cu trackerul.

In seara aia am pentrecut mai mult timp la receptie sa imi rezerv si sa fac traseul pentru ziua urmatoare, sa verific vremea. Am sunat cativa prieteni. Ma uitam la harta si nu-mi venea a crede ca tomorrow could be THE day. Let’s try. Mi-am incalzit o ciorba la plic si un gulas de la decathlon, am spalat si sters vasele. Am platit si vorbit la receptie ca vreau sa plec foarte dimineata, m-am intretinut cu un polonez care avea un MZ vechi de 2 jumate si la 9PM eram la orizontala.

 

Tue, Aug13, 2013

Trezirea a fost la 3:45AM. Era lumina, despre asta am mai scris.., la 6AM am rasucit acceleratia si ziua m-a intampinat cu ploaie, ceea ce asteptam pana la Oulu.

La oulu aveam ocazia sa merg in sus spre Nkapp sau sa virez stanga pentru a ajunge in Alta, Norge, unde imi rezervasem. Am vazut ceva cer albastru si am hotarat, cap compas Rovaniemi, de unde imi formasem o obisnuinta sa-l sun pe Gabone. Acolo, vreme superba, 20°C si soare cu scattered white clouds. Am facut o pauza mai mare si am mancat un kebab, un iaurt cu fructe si o placinte d-a lui mos craciun. M-am rugat sa ma impresioneze cu vremea. Am asistat la un show gratis aeronautic cu un F16, facea acrobatii acolo si am discutat cu 2 bikersi finlandezi pe gs-uri.

Am plecat spre nord.

Cred ca am mai mers 250km si am oprit sa alimentez. Am sunat o prietena sa verific starea vremii si m-a demolat cand mi-a zis ca mai am 700km. eram cam terminat. Am mancat ultimele 2 sandwich-uri cu shrimp si ou din local, in rest aveau numai prostii, carnati si hamburgeri, 2 cafele un red bull si o cinammon roll si eram pe picioare, tocmai trecuse o torentiala.

M-am jucat cu soarele si cu curbele si dealurile dupa ce-am parasit E75 si am intrat pe 92 spre norvegia.

La intrare a trebuit sa iau gaz si am cumparat si apa 2.5L, coca-cola si inca un red-bull. Apa am cumparat-o in caz ca nu reuseam sa ajung la hotel, puneam cortul si sa am de un ceai sau o supa sau o mancare.

Am un primus care merge cu orice combustibil.

Ultima ocazie sa virez spre vest spre Alta am depasit-o si a inceput urcusul catre cap nord. Din spate a venit tare un gs1200 (2013) cu un suedez si m-a luat asa ca am marit si eu viteza, mai curajos decat inainte la reni.

Am mers tare pana la intersectia cu Honnisvag unde el a facut dreapta sa alimenteze probabil. Nu-mi mai ardea de alimentare, asa ca stanga, heading to THE CAP!

Atinc capul si inapoi la Honnisvag. Erau unii care nu reuseau sa alimenteze. Imi intrase si mie putin morcovul, dar nu mai era o problema, puteam ramane si acolo pana a doua zi, pierdeam insa €100, micul dejun si km pana la alta.

A mers cardul asa ca am luat gaz si inapoi tare pana la Alta.

A inceput sa se insereze, lucru care nu-l asteptam asa ca incercam sa ma gandesc cum o sa ajung la Alta, dupa estimarile GPS-ului dupa 12:30AM.

Aveam vizorul fumuriu si inca vedeam, dar eram in teren deschis, stiam ca voi intra in padure. Deja incepeam sa nu mai deslusesc coarnele renilor daca sunt pe sosea si eu in urcare pe un deal…

O vreme am avut un van in fata dupa care m-am tinut. Nu era alt oras in afara de Alta, asa ca am sperat. Din pacate si-a tras masina in parcare. O fi zis ca-s politie, o fi vrut la pipi, cert e ca am ramas fara ghid.

La prima parcare am oprit dardaind. Am pus-o pe kodiak pe cricul central si am lasat-o pornita si cu incalzirea la manere. Am schimbat geamul (sunt 3 ruruburi), si i-am dat mai departe.

Am ajuns in curtea hotelului la 12:45AM CET, unde din cauza oboselii era sa scap motorul.

1,418km

Inauntru m-am dezbracat, am pus acumulatorii la incarcat, telefonul , am marit temperatura, am sunat o prietena si m-am aruncat in asternuturile alea albe

 

Wed, Aug14, 2013

Trezirea a fost la 8AM, vc, dus si la 9AM eram la micul dejun. Oasele se resimteau. He he, l-am sunat pe ianachim.., am trimis niste sms-uri. Cred ca am mai dormit vreo ora.

Am intrat pe net si am gasit urmatorul loc de inoptare. Credeam ca e un camping, dar era de fapt o curte in Finlanda. Am hotarat sa fac numai 400km..

Drumul de la Alta pe firul raului e fantastic de frumos. Imi eram tare recunoscator ca trebuie sa opresc sa ma mai odihnesc sau sa-mi pun costumul de ploaie.

Am pleact pe 8°C pe la 12Pm iar dupa 20km a trebuit sa adaug si costumul de ploaie cu care am exersat de vreo 3 ori in 400km

Alta – Finland, Myllyn Pirtti (langa Pello)

N66.93693, E23.89033

425km

Fara incidente. Am oprit pe drum pentru alimentare si pentru cumparaturi. Paine, oua pe care le-am fiert seara, mai aveam peanut butter.

Am ajuns si am aruncat cortul, am pregatit masa am scris tampenia aia de text si visam numai sacul de dormit.

 

Thu, Aug15, 2013

Trezirea s-a facut de cateva ori noaptea. A plouat de cateva ori, dar dupa ploaie nici un zgomot.. nu batea nici vantul cu toate ca eram langa o padure nu se auzea nimic. Aveam chef de vreo fantoma estoniana cu minijup in tinuta de birou si neaparat sa fie cu ochelari, nimic ale dracu, intrasera toate in weekend s-au le-au speriat marlanii de polonezi cu conservele lor de peste in sos tomat

La 7:30 eram up and ready to go.

Numai bine, caci dupa ce am plecat a inceput iar ploaia la 7°C.

Am oprit de mai multe ori. Am intrat in Suedia si am inceput coborarea pe coasta. Fara incidente, ca mers viteza limita + 15-20km/h

Pello – Galve, Sweden

N60.678183, E17.145313

968km cu gresit drumul o data de cascat ce sunt.

La hotel in Galve era rezervat de la Alta, ca si ferrry-ul (cabina) pentru seara urmatoare

Ajuns la Galve dupa vreo 4 ploi la 9PM dupa ce am trecut pe la Mc sa verific vremea de a doua zi si sa-mi caut bec de scurta la benzinarie. Am spalat cate ceva si am fixat feonul sa sufle peste lucruri sa le usuce

 

Fri, Aug16, 2013

Trezirea dimineata la 6AM si am terminat treaba cu feonul. Am fost la micul dejun si am luat-o din loc.

Am oprit dupa Stockolm la un dealer BMW pentru bec care mi-a dat cu flit

Am oprit pentru lunch/dinner in Jonkopping. Am pus costumul de ploaie de vreo 4 ori dar nu m-a udat un strop..

La ora 6:26PM CET eram la terminal, urmand sa ma desprind de Suedia la 11:30PM.

N55.37252, E13.4785, 839km

Mi-am scos geamul sa-l spal, am mancat niste rosii cu branza si un ou de la pachet (cred ca le-am facut o foame alora cu masini care se uitau…, si totul era inchis acolo.., LOL.

M-am socializat un un veteran de 65 de ani cu o honda veche de 750 dar ziceai ca e produsa ieri, apoi au mai venit ceva bikersi pana si o belgianca pe un vefereu care calatorea singura cu care m-am socializat in dimineata urmatoare pe autostrada la un mic dejun pe care l-am impartit.

La 10:30 am intrat pe vapor, m-au ajutat sa-mi leg motocicleta, am cumparat 2 beckes reci si am fugit in cabina.

 

Sat, Aug17, 2013

Trezirea la 4:30AM, dusuri, sprayuri ca azi am de atins Romania

La 6:30 ieseam pe poarta docului, afara cam rece, 12°C

I-am dat un pic pe autostrada, am depasit-o pe belgianca si dupa inca vreo 10km am tras-o la alimentare si micul dejun. Oops ca apare si ea cand eu ma beleam la masina de cafea.

“Daca vrei luam amandoi un mic dejun, dar impartim oul si dau eu cafeaua!” zice ea.

Eu, “tu ia cafeaua si fac eu cinste cu oul…” si da-mi-o neagra ca am de mers mult azi.

Ma duc afara si iau un ou finlandez din cutia cu alimente. I l-am dat ei, caci stiam ca cele nemtesti au galbenusul mai portocaliu, LOL. Ea mergea in viena.

Ne-am despartit si a trebuit sa mai opresc de cateva ori dimineata de oboseala.

In cehia e ca dracu, au autostrada aia de tot rahatul, mergeam ori pe banda de viteza ori pe banda de oprire de siguranta, de vreo 3 ori s-au format noduri in care mergeam cu 20km/h printre masini, dar cel putin mergeam.., foarte politicosi..

Nimic de mentionat pana am iesit din Budapesta, apropo, au facut treaba mare ungurii cu centura, au portiuni acum unde ii dai si 130..

Am sunat la Arad la hotel phoenix sa rezerv camera si sa-mi puna pieptul de pui cu legumele la gratar si salata in camera, mi-am schimbat geamul caci se facea noapte si da-i.

La mako era noapte. Noroc cu un englez care mergea binisor in fata. E ca dracu noaptea cu motorul.

Dupa granita unde nu a trebuit sa-mi scot casca, am luat alt iepuras, dar l-am lasat caci mergea prea repede, la peste 130km/h. Am incercat sa merg singur.. imposibil la peste 60km/h, cel mai greu e in curba unde nu vezi punctul in care vrei sa ajungi..

La 11:25PM EET, ajungeam la OMV-ul de langa hotel sa alimentez, N46.20097, E21.28236, dupa 1,385km in ziua aia.

Am baut o bere si am mancat la receptie.

Era cald in camera dar nu-mi era cald din cauza oboselii.

A doua zi, plecarea dupa un mic dejun serios. Am iesit pe centura unde se mergea bine (cu motorul) si la iesirea spre Deva 2 motoare touring cu numar de bucuresti, un vfr si un fjr, baieti de pe forum. Salut si-I dau..

Dupa lipova mi se face sa merg in scari, era cald si descheiat la piept, asa ca am luat o insecta cu acul in piept, fapt care m-a facut sa opresc sa ma dezbrac rapid si sa leg relatia de amicitie cu cei 2 care au oprit imediat cand m-au vazut pe dreapta.

Ne-am despartit pe autostrada ca ei au ramas la o benzinarie sa alimenteze, eu la OMV sa beau o cafea cu o bikerista.

Totalul pe ultima portiune, 580km



Iarta-mi ignoranta ... dar ce reprezinta CABINA? Am cautat si pe google dar nu m-am lamurit.

 

casuta d-aia de lemn la camping, unele sun t utilate cu dusuri si wc si bucatarioara, dar le gasesti pe la €100 - €130 pentru 3-4 personae

gasesti numai cu wc, numai cu apa curenta si bucatarioara, sau numai paturile si incalzire, unele nu au nici incalzire.

Cele mai ieftine n-am auzit sa fie sub €50.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iarta-mi ignoranta ... dar ce reprezinta CABINA? Am cautat si pe google dar nu m-am lamurit.

Iarta-mi ignoranta ... dar ce reprezinta CABINA? Am cautat si pe google dar nu m-am lamurit.

cabina - casuta de lemn cu 2. -4 -6 paturi

de obicei suprapuse

o mica masa si scaune

unele sunt si cu baie si o mica bucatarie

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iarta-mi ignoranta ... dar ce reprezinta CABINA? Am cautat si pe google dar nu m-am lamurit.

 

uite un exemplu de "cabin" (am cautat pe google poze "norway camping cabin"):

 

post-9546-0-48971000-1377014356_thumb.jpg

 

Asta este cea "de baza", intalnita prin majoritatea campingurilor... in general are 2-3 paturi (2 suprapuse), o mica masa, un frigider, curent electric si un calorifer electric. Folosesti dusurile si wc-urile comune.

Mi se pare de departe un compromis foarte bun pret/calitate, nu vreau sa ma gandesc la situatia descrisa de Tsunami cu haine ude leoarca, eventual sa ploua in continuare si tu sa trebuiasca sa pui cortul, sa dormi cu hainele alea in cort... sau invers dimineata. Fara fite, dar decat asa, mai bine stau acasa.

 

Daca imi aduc bine aminte, pt asa ceva "basic" plateam cca 40€, deci iesi la cca 20€/om/noapte. La cort cred ca tot te costa 20-25/cort//noapte. La un drum la care cheltui oricum o gramada de bani pe benzina, mancare, ferry etc, diferenta asta tinde spre zero dpdv financiar dar, cu o mica exagerare, poate face diferenta intre a te simti "om" sau nu.

Este insa indicat sa ai la tine un cearsaf, un puisor de perna ceva, in functie de cum simte fiecare, pt ca setul de asternuturi + prosop parca era cca 10€/pers.

 

Exista apoi si "cabin" mai mari, mai dotate si pretul creste odata cu confortul... am platit si peste 100€ /noapte dar cu ditamai dormitorul, televizor, baie, prosoape, asternuturi, o mica bucatarie, terasa etc.

Deci sunt diferite grade de cabin / confort /pret.

 

A nu se intelege ca sunt impotriva cortului in general, inteleg conceptul si am si eu cort + echipamentul complet aferent, imi place sa merg ocazional ca stil de viata diferit, dar una este cu masina, si alta cu moto, echipament, limitari de spatiu etc. pana la urma si caratul cortului cu tot ce presupune aferent (saltea, sac de dormit etc), pe moto, nu este chiar comod.

 

In Norvegia marea economie se face mancand de la supermarket si are si o parte frumoasa, ca sunt multe locuri civilizate special amenajate sa mananci cu "nice view".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...