Sari la conținut

Formula 1


Jorge Lorenzo

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 6,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

How Formula 1 is cutting downforce again for 2021

Facepalm.

Dupa ce acum 3 ? ani au marit downforce'ul masiv,prin marirea aripilor fata-spate (despre care spuneau - aberant,am zis la acea data,ca va duce la "tight racing",acum - tadaaa! . incearca sa il micsoreze din nou.

Asta ca sa ne facem idee despre ce viziune au astia.Acum e alba acum e neagra si cu par.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da,e adevarat.

Sper insa sa nu ai dreptate cu faza cu covid si in (tot) anul 2021...

La Istanbul pe virajul ala de 280kmh in banking inregistrau cei mai mari g din F1,deci gumele vor fi supuse unui mare stres.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 ore, cuki a spus:

Anu asta se asteapa la 280 intrare, 300 iesire...in conditiile in care top speed pe Istanbul e 320-330.

Auci...sa nu aiba iar probleme cu gumele ca la Silverstone pe Maggots-Beckets....alea era de 260,asta e si mai rapid.

1 oră în urmă, loco a spus:

o comparatie ineresanta intre o masina de formula 1 si o motocicleta de motogp:

Haha,deci foarte tare comparatia.

Moto e mai rapida cu 0.5s dar pierde 3s in primul viraj...fantastic.Iar ca franare...nenorocire - masina franeaza cu aproape 200m mai tarziu.

Killer.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, cuki a spus:

Bottas a devenit mai "punchable" dupa comunicarea radio post cursa...in care a spus: "to all my critics, fuck you" sau ceva de genu. Ma gandeam in sinea mea...bun, intradevar e remarcabil sa conduci o cursa de F1, DAR tu nu ai batut pe nimeni. Lewis se bate singur, iar din cand in cand mai esti si tu acolo pregatit sa-ti pice victoria in brate. Anyway, daca facea afirmatia aia dupa o lupta fair cu Lewis din care Bottas sa-si arata superioritatea pe circuit, era okish...defapt era okish daca spunea asta dupa ce lua titlul mondial, pentru ca totusi este in cea mai buna masina by miles.

 

dupa fiecare victorie, fiind finlandez deci ciudat de felul lui, zice "to whom it may concern, fuck you"

e de inteles sa nu observe lumea asta avand in vedere cat de des castiga

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, prafrau a spus:

e de inteles sa nu observe lumea asta avand in vedere cat de des castiga

Aahhaah,da,tare asta.

Acum 3 ore, cuki a spus:

 

Parca i-au retras punctele de pe licenta. Intradevar Lewis parca ar fi avut 10 puncte, inca 2 puncte si trebuia sa stea acasa 1 cursa.

 

Acuma sincer imi pare rau de Lewis si ii inteleg frustrarea. A 2-a cursa in care Bono&Co ii rapesc victoria, si totul pe baza unor greseli puerile. Zici ca is primu an in F1 si acuma se obisnuiesc cu regulamentul.

 

All in all, inafara de start cursa fara istoric. Cateva dueluri faine in midfield, un duel chiar fain intre Albon, Norris si Russel, dar cand vedea ca este intre ultimii 3 te lua cu rasul. 

 

Bottas a devenit mai "punchable" dupa comunicarea radio post cursa...in care a spus: "to all my critics, fuck you" sau ceva de genu. Ma gandeam in sinea mea...bun, intradevar e remarcabil sa conduci o cursa de F1, DAR tu nu ai batut pe nimeni. Lewis se bate singur, iar din cand in cand mai esti si tu acolo pregatit sa-ti pice victoria in brate. Anyway, daca facea afirmatia aia dupa o lupta fair cu Lewis din care Bottas sa-si arata superioritatea pe circuit, era okish...defapt era okish daca spunea asta dupa ce lua titlul mondial, pentru ca totusi este in cea mai buna masina by miles.

 

Sainz a dat-o de gard rookie style, Ferrari pe nicaieri chiar daca Leclerc a terminat pe 6 sau 7, pozitia lui Leclerc se datoreaza in mare masura circumsatantelor. Mclarenuriile s-au scos basically la inceput din cursa, Lecler l-a rezolvat pe Stroll, iar Vettel a fost folosit pe post de frana pentru Renault.

Rici cursa buna, Ocon tot mai frustrat pe zi ce trece, si-o ia in toate pozitiile de la Rici. 

Albon ma mira negativ...chiar speram sa faca ceva cursa asta, dar la RedBull zici ca 90% din effort merge spre Max si restul spre pilotul 2. Sau RedBull este defapt un ronghi de masina, iar Max un super pilot (putin probabil). Oricum de la plecarea lui Rici, ma mira cum masina 2 de la RedBull abia daca ajunge in puncte in fiecare cursa, iar Max castiga sau termina pe podium.

N-am vazut cursa,doar startul.

Iar a gresit-o Bono?Ma mira.Oricum Lewis sa stea lin,ia campionatul fluierand.

Bottas se lauda ca nimic,exact.Mi se pare ca s-a nascut talent si va muri speranta...in nici un film din capul lui nu va putea sa-l invinga pe Ham de pe aceeiasi masina.

Sainz a fost super funny la start - Verst greseste virajul si trece razant - dar calculat - pe langa zidul ala - Sainz trece la fel numai ca roata lui ramane acolo :crack:

Am mai spus,si o mai repet ca sunt fan : Ricci bate anul asta un pilot extraordinar in persoana lui Ocon.Super fast.Si demonstreaza (a cata oara?) stofa de campion.Sa speram.

Da,pacat de albon pt ca anul trecut chiar a mers onorabil.

 

Cred ca (mult) mai interesant decat sezonul asta va fi drive to survive de pe netflix.Abia astept

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mick Schumacher va testa cu Alfa Romeo la Nurbüngring în FP1 împreună cu Callum Ilott la Haas. Robert Schwartzman va testa cu Alfa Romeo la Abu Dhabi, parcă.

Chiar sunt curios dacă va impresiona Mick în scurtul timp pe care'l are, pt că în F2 are un parcurs fabulos, aproape 30 de puncte diferență față de Ilott și mai sunt două etape cred, așa că are șanse mari să ia titlul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am citit :crack:

Cyril cred ca e pe jos...iar Horner...da.De Verst nu mai zic...

 

Honda'i Honda :bounce:

Super decizie...dupa ce 5 ani au facut total nimic in F1,oo,sry,au luat o victorie cu Gasly nu?,deci dupa ce au luat o minunata victorie cu Gasly in 5 ani de bagat bani,acum se retrag in glorie?Rosberb style?Aberant.

Probabil e si din considerente financiare,si nu ca sa-si urmeze goal'ul de "carbon neutrality"...adica masini electrice nu?ca asta inteleg.

 

...si ce e cel mai haios e faptul ca RBR la anul va merge pe un motor la care clar nu se va mai lucra nimic nici in pauza de iarna si nici dupa.Mirific.Verstappen,iti dorim succes :)

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Verst are clauză în contract că poate pleca la anul dacă nu e performantă mașna și dacă se retrage Honda și zvonurile au început să prindă contur: ba că merge la Mercedes, ba că nu știu unde, ba că nu știu ce. Cât timp e Luis și Bottas acolo, nici unul n'o să accepte să fie coleg cu el.

Și tot din categoria zvonuri: Alfa Romeo la anul îi va avea pe Kimi și Mick Schumacher. Kimi chiar a semnat un precontract cu echipa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 ore, pomo a spus:

Verst are clauză în contract că poate pleca la anul dacă nu e performantă mașna și dacă se retrage Honda și zvonurile au început să prindă contur: ba că merge la Mercedes, ba că nu știu unde, ba că nu știu ce. Cât timp e Luis și Bottas acolo, nici unul n'o să accepte să fie coleg cu el.

Și tot din categoria zvonuri: Alfa Romeo la anul îi va avea pe Kimi și Mick Schumacher. Kimi chiar a semnat un precontract cu echipa.

Verst e un pilot dificil.Clar AMG nu il va semna never atata timp cat Lewis le aduce titlu dupa titlu,n-au de ce sa isi bage zanzanie in echipa ca pe vremea Rosberg (ala macar avea nationalitatea "corecta")

Verst eu nu vad la ce echipa de uzina s-ar putea duce - la Amg nu il vrea nimeni,la Ferrari deja sunt semnati + ca mai degraba il cresc iata pe little Schumacher daca confirma la Alfa,la Renault nu cred ca vrea el...si s-a cam terminat tarlaua.

Porsche cica a executat testat un motor de F1...si dupa aia s-au razgandit (probabil si pt ca covid si piata -40%),deci nu mai intra in F1.

Vremuri cacacioase.

Ma bucur ca mr."leave me alone,i know what i'm doing" a mai semnat pe 1 an :ok:

Acum 7 ore, john17 a spus:

Un fel de crașlău Vinales al formulei 1, fost posibil viitor campion. 

:)

E f rapid,dar dupa 5-6 ani au cam acelasi palmares amandoi more or less : sperante,cate o victorie ici si colo si in rest iar sperante.

Verst insa ar fi cazul sa se orienteze altundeva - joaca de multi ani cartea RB/Newey car,dar nu ii iese pasienta.Tre sa faca ca Ricci - leap of faith,sa faca o schimbare de echipa.Usor de zis,insa,greu de facut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alt zvon: tatal lui Nikita Mazepin, pilot în F2 și care era pe cale sa intre în F1 dacă nu ar fi fost arestat taica'su, va cumpăra Haas. Încă un copil care își va asigura locul în F1, dar Nikita pare mai talentat decât Stroll.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Zici că mai cumpără dacă mazeta senior e la țuhauz? 🤔

A fost vreo procesiune weekendul ăsta? Că eu m-am plimbat, și nu văd "procesul etapei" aci, cu osanalele de rigoare pt tuciuriu. :huh:

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, john17 a spus:

Zici că mai cumpără dacă mazeta senior e la țuhauz? 🤔

A fost vreo procesiune weekendul ăsta? Că eu m-am plimbat, și nu văd "procesul etapei" aci, cu osanalele de rigoare pt tuciuriu. :huh:

A fost arestat acum doi ani parcă și eliberat între timp.

Weekendul ăsta a fost pauza, săptămâna viitoare e Nürbungring'ul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 15 ore, cuki a spus:

Hmmmm....leap of faith...RedBull este sigura echipa care momentan are capacitatea si abilitatea de a bate Mercedesul.

Verstappen probabil ca va ajunge la Mercedes dupa ce pleaca Hamilton (daca va mai exista Mercedesul atunci). Oricum pana in 2022 sigur sta la Redbull, cine stie...in 2022 cand se refac cartiile poate RedBull va avea din nou mana castigatoare.

Umm,nu fara motor nu? :P

Fara motor pot sa vina 3 Newey sa ii faca arogantului o racheta spatiala,ca tot da ture #godbless in jurul lui.

Orice reguli ar face ei pt 2022....cand ai cu 40 de cai peste concurenta,la acel nivel....you win.

Verst continua sa parieze pe o mana moarta - din 2014 incoace s-a intamplat ceva simplu - a revenit epoca lui Enzo Ferrari ca sa zic asa,cel care facea misto de "garagisti" - s-a dat liber (oarecum) la dezvoltarea motorului si prin urmare constructorii au un avantaj clar fata de celelalte echipe.Si niciodata un constructor nu va furniza unei echipe private un motor cu care aceasta sa aiba performante mai bune decat el,indiferent ce zic ei.

So...RB e in pomuletz.Pana acum era ok pt ca erau cuplati cu un constructor (care n-a mai avut performante de zeci de ani in f1,dar na macar aveau speranta),acum insa....o sa le dea Renault niste  motoare...cu care o sa faca nimic.

Iar Verst la AMG....nush ce sa zic.Eu nu il vad.Cred ca mai degraba pe Ricci :)

Acum 15 ore, cuki a spus:

...in F1 e nevoie doar de un element care sa destabilizeze totul.

true that.

Acum 15 ore, apriliacluj a spus:

doara asa a adunat peste 7mld USD.... ;) 

Asa e,toti milionarii isi mananca de sub unghii.Cu cat sunt mai bogati cu atat sunt mai chitrosi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...si cu motorul Renault 2nd hand vor ramane.

Celelalte optiuni sunt...hai sa spunem wishful thinking.

iar atragerea unui nou producator...no way.Mai ales acum cu covidul si scaderea cu 40% a pietei : ce producator in deplinatatea facultatilor mintale s-ar angrena intr-un sport ce necesita un know-how fantastic,R&D si investitii de sute de milioane anual (si din care ar scoate rezultate slabe cel putin in primii 4-5 ani),doar pt niscaiva publicitate?...publicitate ce s-ar putea sa fie chiar negativa daca rezultatele sunt f slabe,ceea ce e o mare posiblitate.

Sub nici o forma - intr-o asa recesiune eu cred ca toti stau pe burta si fac orice sa nu le scada actiunile la bursa ca sa nu ii f...a investitorii.Sa te apuci acum sa investesti in F1 mi se pare sinucidere.Cred ca si Honda tot de aia a plecat,indiferent ce "carbon print reduction enumereaza ei acolo.

 

Am citit ca Porsche ar fi facut un asemenea motor,l-a testat si dupa aia a zis "nu ne bagam".Hah !

Deci VAG nu se baga,Toyota (care e mult mai condusa de contabili decat VAG) nu se baga sub nici o forma,alti constructori mari,cine?GM?ahahha.Niciodata nu au fost interesati de asa ceva.Ford?Iarasi,demult nu se mai ocupa cu lucruri din astea,strategia americanilor de marketing nu e bazata pe F1.BMW?Producator de nisa,e unul din putinii pe care l-as vedea interesat de asa ceva,si care are capabilitatea tehnica de a face un asemenea motor,dar bmw la ora asta - producator premium - am impresia ca, chitzaie de foame cand se uita la vanzarile pe anul asta.

Te angrenezi in F1 cand duduie piata si nu mai stii se sa faci cu banii,nu cand toata lumea e disperata ca nu mai vinde nimic.Poate sa vina mama si tata lui austriac Mateschitz si sa el explice el cum vor lua 15 titluri de campion impreuna,ca nu cred ca impresioneaza pe nimeni.

 

..in alta ordine de idei,l-ati vazut pe bombardierul asta? - Corberi quits racing after ‘disgraceful act’

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, cuki a spus:

boom

Mai degrabă bum... 

Acum 4 ore, cuki a spus:

F1 ar trebui sa pull the plug

f1 e vârful tehnologiei. Uneia inutile, dar vârf ce plm. 

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 ore, cuki a spus:

Totusi, as mai lua in considerare optinea dezvolatarii propriului motor. Ar putea cumpara faciliatiile celor de la Honda din UK, si proabil intr-un parteneriat cu Cosworth sau alti producatori de motoare, ar putea prea bine sa-si dezvolte propriul motor.

Cred ca ar fi cel mai bine pt ei.E chestie de oameni pana la urma.Facilitati si uzine ai zis bine se gasesc,mai ales in UK,e vorba pana la urma de knowhow,de tehnica si de oameni.Daca gasesc oamenii potriviti,eu cred ca in 3-4 ani ar putea avea un motor performant.Pt ca managementul lor zbarnaie.Asta cred ca ar fi cea mai buna solutie,daca vor sa castige.

Acum 8 ore, cuki a spus:

Mai sunt unele voci, care spun ca odata cu iesirea celor de la Honda, FIA s F1 considera schimbarea motoarelor dupa anul 2022. Constructia motoarelor actuale este mult prea costisitoare, anul acesta pleaca Honda, anul viitor poate vine alta bomba...iar daca mai pleaca cineva, F1 este basically terminata. Se vorbeste despre conceptul LeMans, care de la LMP1 trec din 2021 la Hypercar.

F1 clar trebuie sa se adapteze vremuriilor, nu cred ca motoare care costa peste 10 milioane bucata sunt solutia. Pana si piata auto se imparte acuma, ardere interna si electic. Hybrid nu este solutia pe termen lung iar companiile auto nu mai investesc masiv in hybrid. F1 ar trebui sa pull the plug cat mai poate, fara pierderi enorme.

 

Variante? Posibil motoare 2l in 2t de ex. Alea ajung cu turbo lejer la 800-1000cp. Fiabilitate? Incepi cu 1 motor la 2 curse si in 5 ani trebuie sa te tina 1 motor 6 curse. Asa impingi inginerii sa faca chestii cu adevarat inovative.

Constructia motoarelor actuale este prea costisitoare pt ca ei insista pe porcaria cu un motor la xspe curse.Si pt ca se face R&D masiv.Constructia efectiva a motoarelor nu cred ca e costisitoare (pastrand proportiile desigur,adica sper ca nu comparam cu motoare de serie :) ).Materialele sunt aluminiu si cam atat,ok aluminiu inalt aliat 7000... si ceva dar alum,nu mai tin minte parca vibrochenul e otel?asa scrie regulamentul?Ok,sunt convins ca toti au turnatorii proprii,acolo e mai scump.Se face cnc la greu pe toate piesele si probabil se prelucreaza la fin manual atat matritele cat si piesele finite,dar c'mon.Tot mahle le face pistoanele si inj celor de la ferrari ca si la masinile de serie :P deci,ar putea sa faca si pt RBR teoretic nu?Problema e la partea electrica,motor baterii si mai ales soft,nu stiu daca acolo au supplieri.

Ummm,astia pe 1.6 4t deja au 1000 de cai,si stiu ca e un mini-trend pe 2t dar eu nu vad viitorul ca fiind 2t.F1 s-ar afunda,dupa cum ai spus hibridul e pe moarte si ei sa se duca si mai in spate la 2t?

Inginerii din f1 nu trebuie impinsi sa faca chestii inovative,daca nici cu calcatul asta de 1.6 v6turbo n-au facut inovatii in 6 ani cat s-au facut in alte domenii in 25-30 cred...s-au facut inovatii pe toate planurile,de la micsorarea masiva a traseului admisiei pt reducerea lagului,la acele turbine split/electrice care sunt fantastice dupa parerea mea,water-air-intercoolers samd (gandeste-te ca in 2014 nu mai stiau cum sa puna mai multe radiatoare sa raceasca motorul,acum nu mai stiu cum sa le micsoreze - iti dai seama cat s-a micsorat caldura degajata si deci a crescut eficienta?),la swirl-injection,pilot-injection samd.Motoare electrice,baterii si brake-by-wire nu mai zic.Deja daca ar aplica tot ce stiu intr-o masina de serie,cred ca ar consuma aia 3%.Sa cresti la randament peste 55% (recunoscut la tv,iti dai seama cat o fi real),in 6 ani?E fantastic ciclul de dezvoltare zic eu.Problema nu e aici,am zis intotdeauna ca problema lor e faptul ca le impun criterii de fiabilitate.

Acum 4 ore, john17 a spus:

f1 e vârful tehnologiei. Uneia inutile, dar vârf ce plm. 

Corect.

Nu e inutila,eu il asemuiesc cu un prototip.Un studiu.Prototipul nu e aplicabil pe strada in viata de zi cu zi,insa foloseste ca sursa de inspiratie ani intregi pt ingineri si designeri,da directia de dezvoltare.Usor-usor vor aplica pana la urma ceea ce se practica in f1,vorbesc despre motor,nu aero desigur.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...