Sari la conținut

Formula 1


Jorge Lorenzo

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 6,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Mare păcat dacă nu ați văzut cursa de astăzi ...

 

N-am vazut-o. Bine, mergea pe fundal, dar am avut alte activitati in timpul asta si n-am vazut decat doua-trei faze. Maine o sa ma uit atent :)

 

Bine ai revenit printre forumisti :laugh: chiar se intreba de tine pe un topic pe aici, si ma uitasem la profilul tau ca ultima data ai fost activ pe forum acum cateva luni bune.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bai deci extraordinara cursa.

Cine n-a vazut-o,descarcati-o de pe piratebay,e pusa acolo in HD de la Sky.Demult n-am mai vazut cursa asa disputata.

Hamilton si Rosberg s-au batut efectiv de la primul pana la ultimul viraj.

Perez si Hulk au mers impecabil si s-au batut si ei si unul cu altul si cu RB si cu Williams.

RB,dupa ce au pornit de pe locurile 11 si 14 mi se pare,au ajuns pe 4 si 6 datorita in principal safety-car-ului care i-a ajutat enorm.Si pe deasupra,Ricciardo l-a batut pe pista pe baiatul de aur Vettel fair and square.Scurt si la obiect,fara drept de apel.A recunoscut-o si Vettel in declaratiile de dupa,macar atat.

Williams-urile au pierdut din cauza safety-car-ului si au iesit in spatele celor 3 echipe,bineinteles iar Massa si Bottas,cu Bottas calare pe Massa dar nefiind in stare sa-l depaseasca.

 

Maldonado a iesit aiurea de la boxe si a plesnit masina lui Gutierrez exact cand era pe viraj,dandu-l pe acesta de 2 ori peste cap.

Am vazut o comparatie interesanta : echipa lui Ricciardo greseste la boxe in cursa trecuta,pilotul e penalizat cu 10 locuri pe grila pt urmatoarea cursa.Maldonado vine ca boul si da in saracul ala,punandu-i viata in pericol si facandu-i masina zob,si e penalizat cu 5 locuri pt urmat cursa.Cei din race control sunt efectiv retardati.

 

Ferrari s-a nascut talent si a murit speranta.Adica n-au facut nimic ditai pilotii.Bine,nu ca ar fi vina lor,pur si simplu masinile merg slab,asta e,nu ai ce-i face.

Si faza cea mai tare,Montezemolo a fost prezent la cursa pt a vorbi cu Jean Todt si cu Bernie despre schimbarea regulamentului pt ca nu mai e sunet si "din cauza lipsei spectacolului" (spre deosebire de 2013 cand a fost asa un spectacol de puteai dormi linistit la aproape toate cursele) dar vai ce prost si-a ales momentul :D

Cu alte cuvinte,Montezemolo a venit sa se pupe pe gura cu Bernie si cu Todt si sa le ceara sa faca cumva sa iasa si masinile lui mai in fata prin manevre politice daca nu sunt in stare altcumva si a bagat-o pe asta cu lipsa spectacolului.Bine,nu cred ca a avut nimic de comentat despre lipsa spectacolului in perioada 2000-2004 cand Schumacher efectiv a distrus tot.

E,si cum veni el asa smecher ca nu mai e spectacol,cursele sunt monotone,trebuie sa facem ceva,se intampla cursa asta din Bahrain.

Care cred ca a fost cea mai spectaculoasa cursa de la Sepang 2012 incoace.Si-i dadu peste nas baronului.Sic. :crack:

Ar fi cazul,dupa cum am mai spus,ca cei de la Ferrari sa se lase de manevre din astea si sa se apuce de treaba sa imbunatateasca masinile alea,poate ii dau si ei o sansa lui Alonso sa se bata la campionat.

Alonso pe partea cealalta mare greseala face daca mai sta la ei.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-am vazut-o.

 

Baga mare si descarc-o ca asa duel n-ai mai vazut de multa vreme (Hamilton vs Rosberg pe la turul 18-19 si apoi la final, ultimele 10 tururi, imediat dupa safety car).

 

Dupa prima serie de la jumatatea cursei le-au schimbat stategia ca sa-i desparta dar safety-carul i-a adus iar impreuna. Le-au dat pe radio la amindoi sa se potoleasca si sa nu faca accident iar comentatorii abia ce-au spus ca e "team-order" si gata spectacolul ... si numai ce-a intrat safety-carul la boxe ca a reinceput iuresul.

 

Si da, Ricciardo il cam face pe golden-boy (constant as spune) - e adevarat ca Vettel a avut ceva probleme ( kharma ? )

Editat de bibi.audiofil
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E clar ca Mercedes il favorizeaza pe gangsta' boy. Si e oarecum normal: a fost campion mondial. Rosberg, desi il apreciez mai mult, da cam multe rateuri si emana inconstanta chiar si la bordul celei mai bune masini de pe grila. Daca lasa lanturile de aur la gat, apucaturile de manelist si fustangeala penibila, Hamilton are foarte mari sanse sa fie campion mondial anul asta.

In acest timp, Ricciardo bate un cvadruplu campion mondial, la pas. No comment.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Paddy Lowe chiar s-a mandrit cu faptul ca nu le-a dat ordine de echipa (si bine a facut) si ca le-a spus foarte clar in pauza de safety-car sa aduca amandoua masinile intregi.

Hamilton e mai rapid in opinia mea decat Rosberg si,chiar daca o arde gen P.Diddy,baiatul chiar e bun,orice am zice.E foarte rapid si e si bataios,face fata oricarei situatii.

Rosberg pe partea ailalta e neamt.Adica e putin rigid.E rapid,dar sa fie totul dupa tipic.Daca are parte de ceva neprevazut sau il freaca cineva la melodie,e scos din ritm,gata.

Nu stiu daca AMG il favorizeaza pe Hamilton.Adica AMG nu e McLaren sa-i sufle in panze lui Hamilton pt ca e british.Probabil de la jumatatea campionatului incolo vor alege un favorit si mai mult ca sigur acela va fi Hamilton,dar asta si prin prisma rezultatelor.

 

Intradevar,Ricciardo e o surpriza placuta,nu ma asteptam.Pt ca toti expertii spuneau ca de la Torro Rosso cel mai bun era Vergne...

Bine,Vettel nu trebuie subestimat.Niciodata.

A,si mi-a placut casca "ruginita" din Bahrain,bai nene,m-a rupt.Deci trebuie sa-mi vopsesc si eu casca asa.Fantastic.

post-27208-0-20288900-1396878535_thumb.jpg

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar acum am terminat de vazut cursa. Superba. Chiar a avut de toate. Dar ce diferenta intre Mercedes si restul... imediat dupa safetycar s-au departat de ceilalti de parca erau din alta competitie. Iar motoarele lor, evident cele mai performante. Treceau monoposturile Force India pe langa Ferrari fara probleme. Renault cam la acelasi nivel cu Ferrari din ce am vazut, doar ca masinile Redbull mi s-au parut mult mai stabile pe viraje, cu aderenta mult mai buna. Daca nu il depasea Ric pe Hulk la sfarsit, am fi avut un clasament pe echipe in cursa asta :) Primele doua locuri Mercedes, urmatoarele Force India, apoi Redbull, alte doua Williams si dupa aia Ferrari.

 

Desi nu sunt eu fan Hamilton, prefer sa castige el decat Rosberg :) Nu stiu de ce, dar imi place mai mult asa. Ricciardo, chiar daca a reusit sa il depaseasca pe Vettel, nu prea mi-a placut. S-a scremut o gramada sa treaca de Kimi la un momentdat (atunci cand era Bottas printre ei, si era sa intre direct in fundul monopostului Ferrari). A avut noroc cu safetycar-ul, altfel nu pupa el pozitia a 4-a.

 

Aaa... uitasem de Maldonado. A facut in cursa asta ce stie el cel mai bine :laugh:

Editat de Jorge Lorenzo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Wolff a zis ca din punctul lui de vedere pot sa se bata pina le zboara aripile fata :) Sa vedem ...

 

 

Paddy Lowe chiar s-a mandrit cu faptul ca nu le-a dat ordine de echipa (si bine a facut) si ca le-a spus foarte clar in pauza de safety-car sa aduca amandoua masinile intregi.

Hamilton e mai rapid in opinia mea decat Rosberg si,chiar daca o arde gen P.Diddy,baiatul chiar e bun,orice am zice.E foarte rapid si e si bataios,face fata oricarei situatii.

Rosberg pe partea ailalta e neamt.Adica e putin rigid.E rapid,dar sa fie totul dupa tipic.Daca are parte de ceva neprevazut sau il freaca cineva la melodie,e scos din ritm,gata.

Nu stiu daca AMG il favorizeaza pe Hamilton.Adica AMG nu e McLaren sa-i sufle in panze lui Hamilton pt ca e british.Probabil de la jumatatea campionatului incolo vor alege un favorit si mai mult ca sigur acela va fi Hamilton,dar asta si prin prisma rezultatelor.

 

Intradevar,Ricciardo e o surpriza placuta,nu ma asteptam.Pt ca toti expertii spuneau ca de la Torro Rosso cel mai bun era Vergne...

Bine,Vettel nu trebuie subestimat.Niciodata.

A,si mi-a placut casca "ruginita" din Bahrain,bai nene,m-a rupt.Deci trebuie sa-mi vopsesc si eu casca asa.Fantastic.

attachicon.gifredb-vett-helmet-bahr-2014-2.jpg

 

Nu i se sufla-n dos ca la McLaren, dar e primul pilot la Mercedes, asta mi se pare clar. Si a ajuns in pozitia asta cam pe buna dreptate: a dovedit ca poate sa fie campion mondial, ceea ce Rosberg nu a facut. La dueluri directe conduce detasat. Rosberg a "sclipit" doar cand Hamilton era K.O. sau departe de el. Lauda a insistat mult pe langa el sa vina la Mercedes, probabil pentru ca si-a dat seama ca Rosberg nu prea are stofa de campion - ca sa nu mai spunem despre laudele pe care i le aduce. De cate ori a spus ceva similar despre Rosberg?

 

Adiacent subiectului, aici e un articol interesant despre motivul avantajului motorului Mercedes.

 

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aaa... uitasem de Maldonado. A facut in cursa asta ce stie el cel mai bine :laugh:

tumblr_n3mcp2eOHf1sncaa3o1_400.gif

 

gutierrez-gif.gif

 

în al 2-lea gif zici că şi-a luat elan Gietierrez cu volanul pentru rotaţia aia. :))

 

sincer,sunt foarte curios cum se va descurca Honda la anul.

anul ăsta,doar Redbull le mai poate pune probleme celor de la AMG,asta doar dacă trag tare în vacanţa de vară,la fel cum au făcut-o şi anu' trecut.dar în rest,nu văd cine ar putea să-i mai bată pe cei de la Mercedes..

 

şi risc să spun că Hamilton va fi campion mondial în 2014.bine,orice se poate întâmpla,dar cum a spus şi Jorge Lo. mai sus,după retragerea SC-ului cei 2 au plecat ca din puşcă în cele 10 tururi rămase şi la final diferenţa între locul 2 şi 3 era de 20+ secunde dacă nu mă înşel.

dacă ăsta va fi tempo-ul cursă de cursă impus de cei 2,luptele se vor da doar între cei 2(cu excepţia unui abandon din partea unuia dintre ei,sau unui abandon pentru ambii).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Domenicali este inlocuit de catre Marco Mattiacci.

In sfirsit. San Marco asta cine e si ce a facut in ultimii 5 ani?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In sfirsit. San Marco asta cine e si ce a facut in ultimii 5 ani?

 

CEO la Ferrari America. Important in cadrul companiei, dar cu experienta 0 la Gestione Sportiva. Parerea mea este ca a fost instaurat temporar. Ferrari pescuieste dupa nume mai mari si cu experienta care sa stea pe postul ala. Primul pe lista e Ross Brawn.

Va urma.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cad capete la Ferrari. Domenicali este inlocuit de catre Marco Mattiacci. Montezemolo e suparat.

A dat Dumnezeu de s-au trezit si ei.

Daca te uiti la rezultatele Ferrari din perioada Domenicali iti dai seama ca pur si simplu nu exista.Adica sunt numai chestii de genul "era sa fie da n-a fost".

Si daca stam sa ne gandim,conduce Ferrari de vreo 6 ani fara nici un rezultat notabil,dar cu sume de bani astronomice cheltuite.

Cea mai notabila si hilara greseala a fost tunelul de vant care dadea rezultate incorecte :D.A,si "aproape" titlul lui Alonso din 2012.

Bine ca se trezi si Montezemolo in sfarsit.Mai bine mai tarziu decat niciodata.

 

Noul om probabil e un manager bun.Nu cred ca se pricepe la ceea ce inseamna curse,dar nici nu cred ca e foarte necesar.Treaba mi se pare destul de simpla la origine,trebuie sa eficientizezi organizatia pt a obtine rezultate.Pt ca bani sunt gramada,nu e nevoie sa faci miracole,doar sa dispui de banii aia in mod eficient,nu sa faci tunele de aer de cateva sute de mil care sa dea rezultate incorecte de exemplu.

Si baiatul asta nou daca e sef peste America de Nord e clar ca e capabil,pt ca America e probabil cea mai importanta piata de desfacere pt Ferrari.

Nu stiu daca va fi schimbat in curand,si daca se pescuieste dupa nume mari,pt ca iata,inaintea lui a fost unul foarte slab si le-a luat 6 ani sa-l schimbe.Daca asta nou e bun cat de cat,e pe viata,mai ales ca e italian.

Montezemolo mi se pare foarte momaie la capitolul asta.Arata impunator si dictatorial,dar cred ca doar arata.Domenicalli trebuia dat afara din 2012 fara drept de apel.Ori suntem in 2014 si de-abia de-abia s-a indurat Montezemolo sa ia o hotarare mai dura,dupa (probabil) cateva miliarde aruncate la gunoi din care a iesit acest copil mai "slow" cu fata de aspirator Samsung numit si F14T.

Brawn iarasi,nu mi se pare un mare manager,chiar deloc.Mi se pare foarte bun inginer,e cu totul altceva.Succesul BrawnGp (si titlul "pomanagiului" de Button,titlu care i-a relansat cariera) a fost dat de gasirea de catre Brawn (sau echipa lui,cine stie) a acelui gimmick denumit blown diffuser.Brawn a avut succes tot prin prisma talentului ingineresc,nu datorita faptului ca ar fi manageriat el lucrurile intr-un mare fel.

Sa nu uitam ca in perioada cand a fost la carma Mercedes,echipa nu a facut mare lucru,si asta,iarasi,cu un bugete enorm,si beneficiind de experienta enorma a lui Schumacher care pe deasupra la ora aceea era inca rapid si competitiv.(Bine,nu ca pleiada de directori actuali de la AMG ar fi mai buni,succesul AMG se datoreaza exclusiv motorului,ei in astia 2 ani spre deosebire de Ferrari nu au frecat-o la rece).

Brawn s-a dus la pescuit oricum,gata.

Un manager bun mi s-a parut Boullier,dar e luat si bine au facut cei de la McLaren,numa sa-l lase in pace Ron Dennis sa-si faca treaba.Pt ca Ron Dennis e cam bagaret.

 

In alta ordine de idei,Haas a fost confirmata pt intrarea in F1 : http://www.formula1.com/news/headlines/2014/4/15715.html

Baiatul asta are banii necesari pt a intretine o echipa de F1,dar ar vrea sa iasa si niste bani din treaba asta.Are si infrastructura si experienta necesara pt asa ceva,dar cel mai probabil va intra in 2016 : http://www.formula1.com/news/headlines/2014/4/15720.html

E o idee f buna sa nu se grabeasca,pt ca stie doar pe jumatate in ce se baga.La inceput probabil va apela pt inceput la Dallara pt constructia sasiului si (probabil) la Mercedes pt motor,dar probabil pe viitor va face sasiul in-house,pt ca are tehnica necesara.

Si pe de alta parte ar fi bine sa ia in considerare si optiunea Honda pt motor,pt ca Honda daca au anuntat ca vin in 2015 la McLaren,nu cred ca vor veni cu o trompeta,cred ca vor face un motor ce va avea rezultate deosebite.

Oricum,cu cate echipe competitive mai multe,cu atat mai bine pt F1 si pt spectacol.

 

anul ăsta,doar Redbull le mai poate pune probleme celor de la AMG,asta doar dacă trag tare în vacanţa de vară,la fel cum au făcut-o şi anu' trecut.dar în rest,nu văd cine ar putea să-i mai bată pe cei de la Mercedes..

 

şi risc să spun că Hamilton va fi campion mondial în 2014.bine,orice se poate întâmpla,dar cum a spus şi Jorge Lo. mai sus,după retragerea SC-ului cei 2 au plecat ca din puşcă în cele 10 tururi rămase şi la final diferenţa între locul 2 şi 3 era de 20+ secunde dacă nu mă înşel.

dacă ăsta va fi tempo-ul cursă de cursă impus de cei 2,luptele se vor da doar între cei 2(cu excepţia unui abandon din partea unuia dintre ei,sau unui abandon pentru ambii).

Nu stiu cat le va pune RB probleme celor de la AMG.Adica da,le va pune probleme,dar cred ca mai multe probleme ii va pune lui Hamilton Rosberg.Dar nu e exclus sa revina nici RB,cine stie ce gaseste Newey pe vara.Iata ca (a cata oara?) a facut o masina extraordinara ce a reusit in mare masura sa suplineasca lipsa de competitivitate a celor de la Renault.

Pe de alta parte,acea diferenta de 20s nu trebuie luata ca atare.Adica nu putem spune ca AMG are 2s/tur fata de restul,pt ca nu e deloc asa.Acele 20 s s-au intamplat datorita acumularii unui cumul de factori :

Pe de o parte cei 2 piloti de la AMG au mers la limita uzand gume si gaz si orice pt a iesi pe 1 si au avut drum liber in fata.

Pe de cealalta parte,Bahrain e un circuit cu 4 (patru) linii drepte ce scoate foarte mult in evidenta puterea superioara a propulsoarelor Mercedes.

Si alta circumstanta,cei de la RB nu au putut sa mearga tare pt ca au fost tinuti de cei de la Force India,care erau pe gume mult mai slabe in momentul SC.

Nu as crede ca intre RB si AMG sunt 2s/tur.S-a vazut ca in anumite momente,RB e foarte competitiva,mai ales pe curbele de mare viteza,vezi Sepang,chiar si cu acele 2 linii drepte.

Newey o avea el motor prost,da n-a dormit asta iarna,ba dimpotriva.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt doar zvonuri.

Imi vine greu sa cred ca il aduc pe baiatul ala care e CEO pe toata America de Nord doar ca dupa 1-2 luni sa-i zica "ok,acum du-te inapoi in America,ca avem pe altcineva".

Probabil vor sa mai puna un director de etc (in genul celor cinci sute de mii de directori de la AMG) pt pista dintre astia 3 despre care se zvoneste,si care sa fie implicat la fata locului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ferrari nu a mai castigat nimic de 6 ani. Anul asta, odata cu schimbarea de regulament aveau o sansa de a ajunge iar sus. Rezultatul a fost exact invers.
Sunt in criza. In momente de criza nu vrei solutii riscante (cum e cazul cu baiatul asta), vrei pe cineva cu experienta, cineva care iti asigura (mai mult sau mai putin) niste rezultate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cam asa e cu 2007, desi aveau cea mai buna masina la inceput de an.
Nu pot sa-ti dau dreptate cu 2008 totusi: aveau (probabil) cea mai buna masina, iar cu un pilot mai bun decat Massa si mai ales fara gafa monumentala din cursa de la Singapore (ca sa nu mai spun de "ajutorul divin" al lui Glock pentru Hamilton in penultimul viraj), ar fi castigat si la piloti, nu doar la constructori. Dar da, de atunci graficul a luat-o grav in jos. Au practic cea mai buna pereche de piloti de pe grila, iar masina e cam de locul 7.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exact,masina e inferioara AMG si RB.

Dar pe deasupra e inferioara si echipelor de client Mercedes : Force India,McLaren si Williams.

Nou-asumatul lor target de a termina pe locul 2 la constructori mi se pare ireal.Ar fi bine sa termine si pe 3,dar nu as crede.Cred ca ii vor bate cel putin 2 din cele 3 echipe de client Mercedes.

 

In alta ordine de idei,smecheria celor de la Mercedes,motivul pt care ei sunt in fata :

 

Arhitectura motorului Renault : http://www.formula1.com/news/technical/2014/917/1175.html

Cu o turbina clasica daca pot sa-i spun asa,unde partea care e antrenata de gaze e direct legata de partea care impinge aerul in motor si MGU-H care le antreneaza vrand-nevrand pe amandoua.

 

Arhitectura motorului Mercedes : http://www.formula1.com/news/technical/2014/917/1176.html

Turbina e despartita in 2,partea care e antrenata de gaze sta la coada motorului,pe unde sunt evacuate gazele,iar partea care impinge aerul in motor a fost adusa in fata motorului.Astfel cele 2 parti nu mai schimba caldura si aerul din admisie este mult mai rece.Asta inseamna ca va intra mai mult ca si cantitate.Asta inseamna putere sporita.Plus ca se renunta la o gramada de conducte,traseul aerului e mult mai scurt pana in motor,asta inseamna lag redus.

Mercedes si-a mascat aceasta solutie tehnica printr-un airbox foarte mare si asimetric,exact ca o palarie turtita pusa peste motor,la prezentarea motorului chiar ma uitam la airbox-ul ala si nu pricepeam de ce e asa mare si anapoda,acum am inteles :P

Plus ca au mai facut o smecherie : MGU-H sta in V-ul motorului,intre cele 2 elice despartite ale turbinei.Acestea sunt legate printr-un ax cu ambreiaj pe care sta MGU-H,care are un ambreiaj unidirectional (ca cele de pe alternatoare) si astfel MGU-H e invartit de catre elicea turbinei care sta in gaze,dar nu o invarte decat pe cea care compreseaza aer.Deci e invartit de prima,si o invarte doar pe a doua,spre deosebire de Renault unde nu se putea efectua o asemenea treaba si MGU-H le invarte pe amandoua la gramada,pt ca sunt legate una de alta si nu au un ax intre ele.

Deci si de aici se reduce lagul,timpul de raspuns e mai bun,plus ca randamentul unitatii electrice e mult crescut,pt ca MGU-H ul celor de la Mercedes beneficiaza de aceeiasi incarcare ca si cel de la Renault,dar trebuie sa faca jumatate din treaba,restul energiei fiind bagat in baterii.

Cine a venit cu ideea despartirii turbinei in 2 a fost un geniu,omul ala cred ca va inclina balanta hotarator in favoarea AMG.Omul ala l-a batut pe Newey anul asta :D

 

Treaba urata pt cei de la Renault e ca din 28 feb (data "inghetarii" motoarelor) au inteles treaba asta,dar acum nu mai au ce face pt ca motoarele sunt inghetate pe parcursul anului competitional.

Bine,e acel articol care spune ca pot umbla la motoare pt reducerea costurilor,si ei pot inventa un motiv elucubrant de ce o interventie la motor le-ar reduce costurile,dar aici e vorba de arhitectura motorului,nu de schimbarea unei piese,etc.Pt a imita design-ul celor de la Mercedes,motorul trebuie reconstruit de la bloc in sus.

Si probabil Ferrari e in aceeiasi situatie cu Renault,probabil au putere mai mare decat Renault,dar nimic in comparatie cu Mercedes.Sunt convins ca au turbina clasica.

Honda clar a luat notite de aici si va intra in forta in 2015.Foarte bine si-a ales momentul Honda,daca venea in 2014 si-o luau si ei de la Mercedes garantat.Asa,stau linistiti cu pixul si foaia in mana si noteaza si cand vor veni in 2015 nu vor veni cu mana-n gura.

 

Renault in schimb a fost surprinsa cu chilotii in vine si nici nu si-i poate ridica pana la sf anului si astfel vom asista la sodomii crunte practicate de cei de la AMG (cum a fost de ex cea din Bahrain).

Newey va mai incerca sa dreaga busuiocul si vad ca deja masina RB e f competitiva in ciuda acestui motor Renault,dar nu cred ca pana la sf anului sa fie vreo amenintare majora din partea RB.



Well,Mercedes,have fun :P

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eh,se pare ca Mercedes a dat de pamant cu concurenta in China.

Nasul cel nou adus de ei in China (care fiind mai inalt,permite fluxul mai mare de aer pe sub el spre tea-tray) a adus rezultatele scontate,nu au avut graining,deci au avut apasare f buna pe puntea fata,de motor nu mai zic nimic.

Hamilton a mers ceas,Rosberg,dupa un start slab,i-a crosetat pe toti pana a iesit pe 2 relaxat,si nu datorita capacitatilor sale nemaipomenite de pilot.

Iarasi consumul nu a fost o problema,desi toti stateau cu ochii pe el,banuiesc ca in principal datorita temp mai reci a aerului consumul a fost mai mare decat era normal.

Alonso s-a descurcat extraordinar si a reusit si datorita unei tactici perfecte sa stea in fata celor 2 RB.Se vede totusi ca masina a primit niste update-uri,mai ales pe partea de motor,Vettel a spus-o foarte clar in cursa prin radio "nu are sens sa stau in spatele lui,e mai rapid decat noi in linie dreapta,nu am cum sa-l depasesc".

Cei de la RB s-au descurcat onorabil,dar sunt limitati de motorizare.Dupa cum a spus si Vettel,sunt f slabi pe liniile drepte si asta face ca depasirile sa fie f greu de executat,chiar si cu drs.Dar in schimb Newey a lucrat f bine,masina s-a vazut in cele cateva filmari de la bord cum se apropia foarte rapid de Ferrari pe curbele de viteza.

Ricciardo s-a descurcat mult mai bine decat Vettel,punand foarte tare in pericol pozitia lui Alonso pe final.

Cu parere de rau pt fanii lui Vettel,dar este a patra oara (din patru) cand Ricciardo este superior lui Vettel.Il bate si ca timpi pe tur,cursa trecuta l-a batut si fata in fata pe pista.Si este a doua oara cand lui Vettel i se cere sa se dea la o parte din calea australianului.

Prima oara in Malaiezia Vettel n-a comentat nimic la o asemenea cerere,acum am vazut ca a avut obiectii.A intrebat pe ce gume e Ric,i s-a spus ca e pe gume identice,si nu a vrut sa se dea la o parte,dar apoi i s-a spus ca e pe alta strategie si i-a facut loc cu chiu cu vai.Daca ar fi fost Webber in locul lui Ric,nu cred ca i-ar fi facut loc.

Personal nu pot sa nu apreciez treaba asta,mai ales ca ar trebui sa stie ca zambaretul e un foarte mare pericol pt el.Chiar ma mira chestiile astea,cred ca il subestimeaza putin pe Ricciardo,de Webber ii era frica pe asta cu nasul lui mare nu prea poti sa-l iei in serios :D.

Dar Ricciardo pana acum e mai rapid ca el,nu are nici o problema in a-l calari si a-l bate pe circuit (vezi Bahrain),e foarte ok in exploatarea masinii,nu o omoara si nu greseste.Plus ca e mult mai placut ca si persoana si rade cu gura pana la urechi si cu nasul ala,e foarte haios baiatul.

Deci Ricciardo mi se pare surpriza placuta a acestui inceput de campionat,de departe.

In timp ce Raikonnen mi se pare surpriza neplacuta.Nici o performanta,nimic.Zero.Nu ii place masina,nu s-a acomodat,e batut de Alonso pe toate partile si in calif si in cursa,si pe ploaie si pe uscat,e catastrofa ce mai.

Bine,e clar ca F14T nu e cea mai reusita,iar Alonso in opinia mea e de departe cel mai bun pilot de pe grila la ora actuala,dar parca prea rau mere d-nul Iceman.

Si iarasi,McLaren,dupa ce au rupt gura targului in prima cursa,nimic,foarte slab.Ma asteptam sa se bata pt podium cu Williams si Force India si ei sunt pe 12-15.In timp ce la Williams e parca ceva performanta dar nu mi se pare a fi exploatata coresp,la McLaren parca nu mai mere nimic.

 

Om trai si-om vedea ce-o mai fi,vine Barcelona si toate echipele promit o revigorare si noi update-uri pe masini.

 

Oricum,in opinia mea,AMG are amandoua titlurile in buzunar anul asta.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...