Jump to content

Recommended Posts

Un articol foarte interesant : clasificarea puterii masinilor din anii 80 pana astazi. De citit - link

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se pare ca cel putin pentru moment cursa din china se amana datorita situatiei create de coronavirus. 

https://www.formula1.com/en/latest/article.chinese-grand-prix-postponed-due-to-coronavirus-outbreak.3g2y5Ngyrk1MbNxQB9hj4s.html

Sper doar sa nu ne trezim cu mai multe curse amanate din cauza asta. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hamilton si Verst se inteapa prin presa -  Verstappen comments are a sign of weakness

Verstappen iar vorbeste mult si prost precum deja ne.a obisnuit.Hater mai mare si caracter mai urat n.am vazut : toti sunt prosti si au rezultate doar datorita masinilor,orice acrosaj nu e vina lui,orice adversar e inferior slab pregatit,el e miezul din fanta.Pacat -un pilot atat de bun si total lipsit de carcter...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru mine, Verstappen e al doilea prostan din F1 dupa incontestabilul Magnussen.

Poate se datorează și faptului că a fost ridicat în slăvi de când era copchil și i s'a urcat la cap treaba asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca m-as stradui destul de tare, cred ca as gasi aprox. aceleasi afirmatii facute de Hamilton in legatura cu Alonso si Schumacher la momentul respectiv. 

Nu e ca si cum Hamilton a fost mereu cel mai diplomat si cel mai apreciat pilot de pe grid. 

 

Declaratiile lui Verstappen nu sunt complet neadevarate. Hamilton din 6 titluri, 5 le-a luat cu Mercedes in era hibrida. A mai luat unul cu Mclaren in anii in care Mclaren domina competitia. In era hibrida a avut un singur coechipier cat de cat, care a si reusit sa-i smulga un titlu. In rest, omul putea se bata doar el pe sine. Putem spune ca Hamilton este cel mai bun...DA fara doar si poate. Putem spune ca a fost ajutat de masina, DA fara doar si poate. Cu o masina inferioara, ar reusi aceste performante? Pana acuma cu masina inferioara nu a reusit sa termine mai sus de 4 la general. 

 

Ceea ce spune Verstappen nu este nimic altceva, decat sa spuna adevarul. Iar Lewis nici nu poate sa-i dea alta replica. Cu 6 titluri in buzunar, la 35 de ani...ce altceva poti sa-i transmiti unui pusti, caruia abia ii s-a uscat cerneala pe permisul de conducere? 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 oră în urmă, cuki a spus:

Daca m-as stradui destul de tare, cred ca as gasi aprox. aceleasi afirmatii facute de Hamilton in legatura cu Alonso si Schumacher la momentul respectiv. 

Nu e ca si cum Hamilton a fost mereu cel mai diplomat si cel mai apreciat pilot de pe grid.

Nu mai tin minte declaratiile lui Ham de cand era tinerel,era insa destul de finutz,cel putin in discurs.

Dar da,ok,nu e usa de biserica.

 

Si intradevar,Verst a afirmat un adevar incontestabil al acestui sport - masina te face campion sau te ingroapa.Dar felul cum a zis-o,lasand sa se inteleaga ca pe masini identice l-ar bate de i-ar suna apa in cap,postura din care a zis-o si anume de talent-speranta samd (sa nu ramana doar la capitolul sperante eterne insa) si mai ales hatereala clara si continua care il caracterizeaza...

Nu incerc sa il apar pe Ham pt ca nu mi-e simpatic absolut deloc,insa pana una-alta unul are dupa cum ai zis 6 titluri in buzunar altul...a impuscat si el cateva victorii.

Nu ai ce vorbi din aceasta pozitie despre performantele unuia care va deveni probabil cel mai galonat pilot fin F1.Nu poti.

Daca ai fi avut si tu 4  titluri ca Vettel,hai ca te mai asculta lumea,dar Vettel iata ca nu se arunca la asemenea consideratii....se arunca in schimb "prodigiosul",desigur,el are o opinie (nefavorabila) despre orice pilot.

La fel de bine putea spune si George Russell ca el ar putea sa-l bata cu ceasul de la gara pe Verst sau chiar pe Ham daca ar avea masina mai performanta nu?E de fapt aceeiasi declaratie.

Edited by Method

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 9 ore, Method a spus:

La fel de bine putea spune si George Russell ca el ar putea sa-l bata cu ceasul de la gara pe Verst sau chiar pe Ham daca ar avea masina mai performanta nu?E de fapt aceeiasi declaratie.

 

Exact, doar ca pe cine intereseaza parerea lui Russell? Orice spune Max, imediat este preluat, rastalmaciti si redat in asa fel incat sa aiba presa de castigat.

 

O fi el prostalau si ingamfat, dar si eu cred ca i-o da lui Hamilton intr-o masina comparabila 6 zile din 7.

A si trecut prima zi de teste...Williams si Mclaren pare ca s-ar fi imbunatatit. Uitandu-ma la timpi, cred ca vom avea un sezon destul de palpitant in midfield.

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 17.02.2020 la 22:26, cuki a spus:

O fi el prostalau si ingamfat, dar si eu cred ca i-o da lui Hamilton intr-o masina comparabila 6 zile din 7.

Asta e parere bazata pe....?aer?apa?ghicit in cafea?

Ca pe performante anterioare ale maestrului Verst clar nu e bazata.

 

...si,parca pt a-l sprijini si mai mult pe Hamilton,dupa split-turbo,se pare ca Mercedes a mai inventat un game changer.

Coloana de directe care modifica din cockpit unghiul de atac al rotilor....

Daca e declarata legala,asa ceva le va garanta practic titlul celor de la Mercedes.

"nonorocire"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uite si un video cu sistemul DAS:

 

Edited by loco

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 4 ore, Method a spus:

Asta e parere bazata pe....?aer?apa?ghicit in cafea?

 

Acuma spun si eu mai departe, ceea ce afirma expertii. Eu nu sunt expert in evaluarea pilotiilor, sunt altii care stiu la ce sa se uite in momentul in care fac un assessment. Majoritatea expertiilor, afirma ca Max este actualmente cel mai talentat pilot de pe grid. Acuma talentul clar nu iti aduce titluri, dar combinatia favorabila lui Lewis da.

 

 

Acum 4 ore, Method a spus:

Coloana de directe care modifica din cockpit unghiul de atac al rotilor....

Daca e declarata legala,asa ceva le va garanta practic titlul celor de la Mercedes.

"nonorocire"

 

Pe cate de smart ideea, pe atata de simpla. Daca se declara legala (slabe sanse), probabil ca pana la startul din Melborne vor mai fi echipe care sa implementeze artificiul.

 

Chiar Game Changer nu este, ajuta la mentinearea temperaturii in pneuri pe circuite cu linii lungi, dar asta in cazuri ideale. Oricum majoritatea analistiilor spun ca nu are cum sa treaca. Vom vedea

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 4 ore, cuki a spus:

Acuma spun si eu mai departe, ceea ce afirma expertii. Eu nu sunt expert in evaluarea pilotiilor, sunt altii care stiu la ce sa se uite in momentul in care fac un assessment. Majoritatea expertiilor, afirma ca Max este actualmente cel mai talentat pilot de pe grid. Acuma talentul clar nu iti aduce titluri, dar combinatia favorabila lui Lewis da.

"Expertii" cam toti au decretat masina Ferrari de anul trecut drept castigatoare,RB pe 2 si AMG pe 3....aham.

Nu zic ca Verst nu este un talent extraordinar insa pana la ora actuala doar cu talentul ramane.

Faptul ca are parte de o gramda de fani (nu inteleg cum cu o fatza de filfizon ingamfat si comportament pe masura) si de presa mai mult decat favorabila,asta nu inseamna ca poate fi comparat cu vreun campion mondial.Cu atat mai putin cu Lewis.

 

E foarte usor sa faci curse brave si sa impusti cate un rezultat din pozitia underdogului.Cand insa sunteti in aceeasi echipa si amandoi concurati la titlu,asteptarile si presiunea sunt fantastice....nu e deloc aceeiasi miscare.Nu mai zic de politics.Rosberg ne-a explicat ff multe in acel documentar.Hamilton insa,desi pare un manelist si un ageamiu,e de fier,e o masina,un robot.Cum era si Rosberg cand se concentra,cum era si Alonso si Kimi in zilele bune,samd.Verst pana una alta a avut vreo 3-4 curse bune iar cand s-a pus presiune pe el (de catre Ricci care si el tot speranta ramane din pacate),a clacat si nu de putine ori.Traznaia de la Baku ramane antologica.O presiune mai mare pe el si face prostii.Nu e chiar asa cum il zugraveste presa,cine are ochi de vazut vede.

Campionii chiar si la varste fragede nu se pierd cu firea,nu se enerveaza si nu gresesc decat foarte rar,pt ca aproape orice moment de furie orice greseala poate insemna pierderea unui campionat (Ham stie - China 2007).

 

SI pana una alta,"Wax" cum ii zice colegul intra in al 6lea an si tot speranta este.Hamilton dupa 6 ani ce performante avea?Alonso?Pana si Vettel cred ca impuscase un campionat dupa 6 ani...de ce cum si la ce echipe au ajuns pt a lua campionate...tine de inspiratia de posibilitatile si de inteligenta lor.Asta este.Deocamdata insa,Verst e catalogat drept speranta si in viitorul apropiat tot asa va ramane.Il pasc vorbele lui Sainz.

Deci in opinia mea orice asemanare si/sau comparatie cu un campion mondial si mai ales unul de talia lui Hamilton e total inoportuna.Cel putin deocamdata.

Acum 4 ore, cuki a spus:

Pe cate de smart ideea, pe atata de simpla. Daca se declara legala (slabe sanse), probabil ca pana la startul din Melborne vor mai fi echipe care sa implementeze artificiul.

 

Chiar Game Changer nu este, ajuta la mentinearea temperaturii in pneuri pe circuite cu linii lungi, dar asta in cazuri ideale. Oricum majoritatea analistiilor spun ca nu are cum sa treaca. Vom vedea

Normal,toate ideile bune par simple odata vazute.Nu s-a gandit nimeni la ea pana acum insa.

Da si eu zic ca poate fi copiata rapid.De cat de legala este...cred ca e legala.Nu pot crede ca AMG sunt atat de ageamii incat sa munceasca sa faca un asemenea sistem nestudiind legalitatea lui,mi s-ar parea aberant sa faca asa ceva fara sa gandeasca inainte.Stiau ca in mod sigur va fi observat si supus scrutinului oficialilor si ca celelalte echipe abia asteapta sa ii reclame.Daca nu erau siguri ca nu va putea fi declarat ilegal,clar nu il puneau pe masina.Eu cred ca va trece.

 

E similar ideii lui Brawn cand era la Ferrari cu aripile deformabile la viteza mare ce maximizau viteza pe linie dreapta si despre care se spune ca  i-au bagat in buzunar un titlu lui Schumi si au dus la nasterea DRS'ului.

In linie dreapta rotile se duc la perpendiculara mentinand uzura mai mica si ducand la o viteza finala mai mare (supr de contact micsorata=frecare mai mica=vit mai mare),iar pe intrare in viraj isi reiau unghiul de incidenta? (iar la confund) pentru a maximiza stabilitatea si viteza pe viraj,plus acel delay benefic pt gumele spate.

E game changer.Le va garanta titlul. #godbless din nou din pacate pt noi si pt spectacol.Sa vedem insa cat de repede reactioneaza ceilalti.Ferrari la ora asta ar fi cazul sa duduie studiind problema si incercad s-o reproduca.Sa nu stea ca daca stau sunt mancati si anul asta.E groasa.

 

 

...se pare ca,dupa cum spuneam si-au facut temele temeinic si au intrebat in prealabil FIA despre acest sistem DAS,care FIA si-a dat acordul :

When asked if Mercedes were worried about the device’s legality, Allison replied: “No not really, this isn’t news to the FIA, it’s something we’ve been talking to them [about] for some time. The rules are pretty clear about what’s permitted on steering systems and we’re pretty confident that it matches those requirements.I’m pleased we got it on the car, it seems to be useful, and we’ll see over the coming days how it benefits us.”

Hamilton said it wasn’t distracting in any way to have to use the system and praised his team for continuing to innovate and push the boundaries as they chase their seventh successive constructors’ championship.

“I’ve only had one morning on [it, so] I don’t really have a lot to talk about with it. We’re trying to get on top of it, understand it, but safety wise no problem today and the FIA are okay with the project.

Edited by Method

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari mai incet cu aproape 3 sec decat Mercedes...sa fie strategie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fastest time pe Catalunya ii apartine lui Bottas de anul trecut din quali - 1.15.406.Recordul de cursa inca ii apartine lui Ricciardo cu 1.18.441 in timp ce Ham anul trecut nu a reusit sa-l bata facand doar 1.18.492.

Daca vin cu party-mode on sunt cu 3s/tur mai rapizi decat in race mode,deci nu se stie fiecare cu ce mapa e cata gaz,gume samd.

Bottas nici macar nu si-a batut timpul de anul trecut din quali,deci...iar Ferrari ar putea fi in race trim si sa ii doara in fiund deocamdata de fastest laps.Nu stim,crede-ma e asa in fiecare an in teste - echipele de varf tot timpul ascund performantele.Remember 2014 cand AMG ne explica cu animatii cum e motorul lor si de fapt nu era deloc asa,remember anul trecut cand tot ei au venit cu o masina ca dupa aia sa vina cu spec B in aceeiasi sapt total diferita,masina deja pregatita din timp,ca nu pot sa cred ca au facut o masina noua in cateva zile samd.

Si iarasi,ce zic ei pe gura acum e vrajeala "suntem mai slabi ca si concurenta blablabla"ma refer la Binotto aici,remember Toto anul trecut - a vazut ca presa mananca calcat si a zis intradevar aveti dreptate avem probleme.Si...asa a fost :crack:

Deci eu nu m-as uita in teste la cine face cel mai rapid tur,ci la cine face cele mai multe tururi.Anul trecut cand AMG a facut jdemii de tururi si toate numa pe gume hard,am inteles - asta a fost cel mai mare semn de "sanatate" - erau atat de siguri pe ei de viteza pe tur incat nici nu au testat-o,setari etc nimic -nu,ei testau doar fiabilitatea pt a fi siguri de durata de viata a diverselor componenete.

 

La fel si acum as zice ca cine are cele mai mutle tururi si nu are probleme gen sa stea juma de zi in garaj,aia sunt cei mai in forma.Timpii nu sunt importanti,poate in ultimele teste sa incerce party-modes.

Aici nu e motogp si perioada romantica,inginerii astora nu incearca marea cu degetul,sunt cei mai profi din lume,la fel si pilotii nu stau in garaj peste timp sa nu mai prinda tur de quali ca in gp,nu-aici toti sunt spirt,deci de un lucru putem fi siguri - masinile (si in consecinta timpii) din 2020 vor fi mai buni decat cei din 2019.Ok,sunt primele teste si mai sunt multe de pus la punct dar daca Bottas nici macar nu si-a batut timpii de anul trecut,as zice ca ascund ceva sub maneca,nu au mers all-in ca sa scoata acest 1.15.7.

 

Indraznesc sa fac o predictie (care m-ar umple de nervi totusi daca s-ar adeveri), cred ca RB deocamdata sta foarte bine - foarte multe tururi si nici o problema parca nu?Iar o sa ii vad fatza baiatului ala ingamfat pe podium....iar o sa ne explice ca el e cel mai bun si restul sunt niste copii de mingi...

 

Interesant : The first sign of how much Ferrari’s holding back

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mda...nush ce sa spun. Ferrari este mereu cu un pas in urma Mercedes. Daca anul trecut strategia de "pastrare" era asul din maneca, in anul premergator schimbariilor NU. 

 

Parere personala, Mercedes cu DAS, obliga cam toate echipele sa se focuses pe implementarea acestui sistem. Asta inseamna timp pierdut pentru dezvolatea masinii din 2021. Cred ca la nivel de strategie, Mercedes a dat iarasi o lectie concurentei, iar Ferrari se comporta ca prostu care copiaza in momentul prost. Tocmai din cauza asta cred ca era important ca acuma sa pui toate cartiile jos, sa-l obligi pe competitor sa investeasca resurse si timp in masina de anul asta, nu in viitor.

 

Astea fiind spuse, personal nu cred ca va putea Ferrari sa puna vreo problema anul acesta. Vom avea insa o batalie pe cinste in midfield. Williams pare ca si-a revenit, Mclaren merge super bine, Force India sta iarasi bine. Cred ca lanterna rosie va fi Haas anul acesta.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 47 minute, cuki a spus:

Mda...nush ce sa spun. Ferrari este mereu cu un pas in urma Mercedes. Daca anul trecut strategia de "pastrare" era asul din maneca, in anul premergator schimbariilor NU. 

 

Parere personala, Mercedes cu DAS, obliga cam toate echipele sa se focuses pe implementarea acestui sistem. Asta inseamna timp pierdut pentru dezvolatea masinii din 2021. Cred ca la nivel de strategie, Mercedes a dat iarasi o lectie concurentei, iar Ferrari se comporta ca prostu care copiaza in momentul prost.

:agree:

DAS e cam legal deci prin urmare clar ceilalti vor trebui sa reactioneze.Am zis bine ca e game changer,va trebui imitat si clar la inceput nu va fi imitat bine,pt ca AMG lucra la el de vreun an dupa cum s-a marturisit Bottas parca?,deci prin urmare ceilalti nu vor putea copia/imita asa ceva in 2 sapt.Si pana il gimbesc ei cum trebuie,AMG va lua un avans.Hotarator probabil.Si gata si sezonul 2020 si #godbless cu union jack pe umeri.calcat.

Pt 2021 FIA a introdus articol sa il interzica,deci in mod clar vor fi multe echipe care nu vor mai dezvolta asa ceva doar pt 1 an mai ales din considerente financiare.Ferrari si RB insa vor trebui sa o faca.daca vor sa tina pasul desigur.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 50 minute, Method a spus:

:agree:

DAS e cam legal deci prin urmare clar ceilalti vor trebui sa reactioneze.Am zis bine ca e game changer,va trebui imitat si clar la inceput nu va fi imitat bine,pt ca AMG lucra la el de vreun an dupa cum s-a marturisit Bottas parca?,deci prin urmare ceilalti nu vor putea copia/imita asa ceva in 2 sapt.Si pana il gimbesc ei cum trebuie,AMG va lua un avans.Hotarator probabil.Si gata si sezonul 2020 si #godbless cu union jack pe umeri.calcat.

Pt 2021 FIA a introdus articol sa il interzica,deci in mod clar vor fi multe echipe care nu vor mai dezvolta asa ceva doar pt 1 an mai ales din considerente financiare.Ferrari si RB insa vor trebui sa o faca.daca vor sa tina pasul desigur.

 

Exact din motivul asta nu inteleg de ce Ferrari nu a scos asul din maneca. Daca sunt 4-5 secunde intre ei, Mercedes se culca pe o ureche? 

 

Din afara este usor sa comentezi, or fi multe dedesubturi cand vine vorba de o asemenea decizie. Cine stie? Eu insa nu as fi asa de optimist in privinta afirmatiilor de genu: "Ferrari nu si-a aratat adevarata fata". 

Vad ca Ferrari mentine atitudinea posibil rezervata in teste. Azi nici Mercedes nu a excelat in materie de timpi. Dupa strategia de anul trecut a celor de la Mercedes, oare toti copiaza acelasi lucru? 

Testeaza doar fiabilitatea si rezistenta componentelor, mai putin performanta?

 

Cred ca prima oara vom vedea cu adevarat ce se intampla in calificariile de la Melburne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

As zice ca si regula in teste pe cine vedem pe harduri si care urmareste sa mearga gen 10.000km pe test cum urmareste AMG fara sa ii intereseze viteza pe alte gume - e clar - sunt atat de linistiti in legatura cu pace/ritm de cursa/ritm de quali samd incat urmaresc doar fiabilitatea.

Insa cred ca doar AMG sunt atat dr siguri pe ei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In alta ordine de idei, a aparut sezonul 2 pe Netflix. Fata de anul trecut, mi-a placut mult ca-i avem pe AMG si Ferrari. Pe mine personal story-urile pilotiilor nu ma prea intersau, le stiam deja prea bine. Ma intersau insa insightul in conducerea echipelor. In sezonul 2 il vedem mult pe Toto, Binotto, Horner si inegalibilul Steiner. 

Odata ce vezi 5 min din episoadele respective, iti dai seama cum defapt toata echipa este "adaptata" caracterului si a metodei fiecarui team principal. Fara sa sti cine a castigat campionatul, si fara habar de F1, ai putea spune clar ca Mercedes e number 1. La Ferrari Binotto se vede ca nu este confortabil. El este om tehnic iar rolul actual in echipa este fortat. Horner este la nivelul lui Toto, nu degeaba are 4 titluri in buzunar. Sigur mai ajunge iarasi la cireasa.

Steiner nici nu putea ajunge mai bine la Haas, echipa de rednecks condusa de un mocan (si la propriu, si la figurat). Match made in heaven.

 

Imi pare rau ca de la Mclaren nu l-au prezentat pe Andreas Seidl. Omul ala a ridicat echipa intr-un an cat nu a reusit Alonso&Co in 5. Aparent masina de anul asta este mult mai rapida, iar de la anul Mclaren trece pe motoare Mercedes. 

 

In rezumat, bun sezonul 2...clar merita vazut chiar daca pe alocuri poate parea plictisitor. Or fi pilotii fata acestui sport, dar generatia actuala este asa de "machine" incat nu prea ai ce mulge de pe ei. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 03.03.2020 la 9:57, cuki a spus:

In alta ordine de idei, a aparut sezonul 2 pe Netflix. Fata de anul trecut, mi-a placut mult ca-i avem pe AMG si Ferrari. Pe mine personal story-urile pilotiilor nu ma prea intersau, le stiam deja prea bine. Ma intersau insa insightul in conducerea echipelor. In sezonul 2 il vedem mult pe Toto, Binotto, Horner si inegalibilul Steiner. 

Odata ce vezi 5 min din episoadele respective, iti dai seama cum defapt toata echipa este "adaptata" caracterului si a metodei fiecarui team principal. Fara sa sti cine a castigat campionatul, si fara habar de F1, ai putea spune clar ca Mercedes e number 1. La Ferrari Binotto se vede ca nu este confortabil. El este om tehnic iar rolul actual in echipa este fortat. Horner este la nivelul lui Toto, nu degeaba are 4 titluri in buzunar. Sigur mai ajunge iarasi la cireasa.

Steiner nici nu putea ajunge mai bine la Haas, echipa de rednecks condusa de un mocan (si la propriu, si la figurat). Match made in heaven.

 

Imi pare rau ca de la Mclaren nu l-au prezentat pe Andreas Seidl. Omul ala a ridicat echipa intr-un an cat nu a reusit Alonso&Co in 5. Aparent masina de anul asta este mult mai rapida, iar de la anul Mclaren trece pe motoare Mercedes. 

 

In rezumat, bun sezonul 2...clar merita vazut chiar daca pe alocuri poate parea plictisitor. Or fi pilotii fata acestui sport, dar generatia actuala este asa de "machine" incat nu prea ai ce mulge de pe ei. 

Da a fost frumos,adica ceva interesant de vazut.Ne-a dat accesul,ca si sezonul 1,la culisele acestui sport,culise care pana acum ne erau total inaccesibile.

Pentru orice fan al sportului,chiar recomand.

La 03.03.2020 la 9:57, cuki a spus:

... La Ferrari Binotto se vede ca nu este confortabil. El este om tehnic iar rolul actual in echipa este fortat. Horner este la nivelul lui Toto, nu degeaba are 4 titluri in buzunar. Sigur mai ajunge iarasi la cireasa.

Steiner nici nu putea ajunge mai bine la Haas, echipa de rednecks condusa de un mocan (si la propriu, si la figurat). Match made in heaven.

 

Imi pare rau ca de la Mclaren nu l-au prezentat pe Andreas Seidl. Omul ala a ridicat echipa intr-un an cat nu a reusit Alonso&Co in 5. Aparent masina de anul asta este mult mai rapida, iar de la anul Mclaren trece pe motoare Mercedes.

Perfect de acord cu ce zici despre ei,despre Steiner insa nu sunt de acord.Steiner vorbeste dirty dar nu e meltean,e chiar finutz.Daca era Horner in locul lui,unul din ei zbura anul asta.

Haas,la fel,din ce am vazut si pe aici dar si prin vechiul Indy-CART,e un om f echilibrat,deloc redneck.

 

Despre Horner...mi se pare foarte daunator comportamentul lui partinitor spre Verstappen,comportament subliniat chiar de el sezonul trecut - Verstappen e cel mai bun cel mai mare campion in viata nimeni nu e peste el - sa spui asa ceva mi se pare aberant - sa subliniezi clar preferinta ta pentru un pilot dintre cei 2.Wolf nu face asa ceva chiar daca Hamilton e mult superior lui Bottas...

Insa e interesant ca eu cred ca Verstappen s-ar putea sa-si fi gasit un adversar redutabil in acest tailandez promovat de la echipa mica.

Cred ca omul anului in F1 nu e Ham,nu e Verst nu Sainz sau altcineva,ci Albon si performantele lui exemplare in acest sezon care este sezonul lui de debut.

 

Iar problema nu dispare precum vor Ferarri si FIA (Ferarri Internal Affairs). :bounce:

89317770-1258353964536230-16113067468804

Echipele nu o lasa moarta ba dimpotriva.Vrajeala si musamalizarea aceea de a anunta la sfarsit de teste ca cei 2 s-au impacat si pupat pe gura in termeni confidentiali nu ramane asa.

Ce s-o mai dam din fanta in cola,clar Ferarri a manevrat-o si acum vrea sa o dea cotita.Problema e ca restul echipelor vor sa fie penalizata iar punctele (si desigur prize money aferenti) sa fie redistribuite.E treaba de cateva sute de milioane,nu va conta ca ajung la tribunal.

Iese scandal.

Hai cu popcornu :)

 

FIA se tine tare - link

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cred ca se ajunge chiar acolo, probabila FIA va face un deal cu toate echipele. Ferrari a trisat, dar a trisat asa de bine incat nu poate fi demonstrat.

Pe undeva ii inteleg si eu astia de la FIA, ai un caz de trisare, sti ca a fost ceva in neregula, dar iti este imposibil sa demonstrezi acest lucru. Hotu neprins, negustor cinsitit.

Cumva nu prea poti sa dai foc la casa, ca sa prinzi soarecele nu? 

 

Acuma echipele clar ca sunt frustate, FIA si Ferrari probabil ca au facut lucrul cel mai putin riscant pentru sport in general...au ajungs la un deal secret. Care o fi dealul asta? Nu vom sti probabil nicioadata. Unii speculaza ca in schimbul "imunitatii" FIA sa fi instalat niste dispozitive de masurare pe fuel flow. Adica, nu te-am prins, te iert..dar ca sa te ieri ma lasi sa te monitorizez.

 

Alternativa, o investigatie lunga si probabil scumpa, care nu se stie daca ar fi putut arata irevocabil ca Ferrari a trisat. Fara acest "irevocabil" este greu sa aplici o sanctiune, sanctiune ce poate fi contestata in tribunal. Totul ar fi dus probabil la un scandal din care F1 in general nu ar fi avut nimica de castigat.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 57 minute, cuki a spus:

Nu cred ca se ajunge chiar acolo, probabila FIA va face un deal cu toate echipele. Ferrari a trisat, dar a trisat asa de bine incat nu poate fi demonstrat.

Pe undeva ii inteleg si eu astia de la FIA, ai un caz de trisare, sti ca a fost ceva in neregula, dar iti este imposibil sa demonstrezi acest lucru. Hotu neprins, negustor cinsitit.

Cumva nu prea poti sa dai foc la casa, ca sa prinzi soarecele nu? 

 

Acuma echipele clar ca sunt frustate, FIA si Ferrari probabil ca au facut lucrul cel mai putin riscant pentru sport in general...au ajungs la un deal secret. Care o fi dealul asta? Nu vom sti probabil nicioadata. Unii speculaza ca in schimbul "imunitatii" FIA sa fi instalat niste dispozitive de masurare pe fuel flow. Adica, nu te-am prins, te iert..dar ca sa te ieri ma lasi sa te monitorizez.

 

Alternativa, o investigatie lunga si probabil scumpa, care nu se stie daca ar fi putut arata irevocabil ca Ferrari a trisat. Fara acest "irevocabil" este greu sa aplici o sanctiune, sanctiune ce poate fi contestata in tribunal. Totul ar fi dus probabil la un scandal din care F1 in general nu ar fi avut nimica de castigat.

Perfect de acord cu ce spui pe unele parti - normal ca daca nu se poate dovedi fara putinta de tagada ca Ferrari a trisat,nu prea are FIA ce face.Daca FIA,in urma investigatiei,nu poate prezenta dovezi clare,palpabile,cum ca Ferrari marea fuel flow'ul peste acele 100kg/ora,lui Ferrari nu i se poate imputa nimic.Iar daca FIA ar fi prezentat unele dovezi subrede,nebazate pe masuratori clare/probe ecu care sa ateste ca acesta era programat nu stiu,la anumite intervale in functie de senzorul fia sa mareasca fuel flow'ul etc etc,Ferrari ar fi contestat-o pana la Lausanne si ar fi demontat acuzatiile.Sunt prea multi bani in joc ca sa nu se duca pana in panzele albe pt asta.Se creeaza astfel 2 scenarii logice zic eu:

1.Daca in urma investigatiei ar fi aparut probe clare ca Ferrari a marit fuel flow'ul,FIA ar fi trebuit sa ia retroactiv masura de a descalifica echipa din puncte de cand s-a constatat incalcarea regulamentului....la fel cum a facut cu RB in prima (primele) curse de prin 2014 daca imi aduc bine aminte?Nu?Tot pt fuel flow rate.Si luand aceasta masura automat prize money pt respectivele puncte ar fi trebuit restituiti FIA care i-ar fi dat echipelor care s-ar fi clasat pe locurile imediat urmatoare etc etc chestie de matematica deja,insa dureros ca si bani si prestigiu pt Ferrari.Nu stiu daca pt sport ar fi fost daunator,ci ceva deja normal - o echipa a facut o manevra si a fost prinsa.Chiar as putea spune benefic - iata ca toti sunt egali in fata legii si daca cineva triseaza,fapta se pedepseste.Au fost chestii mult mai nasoale in f1- 2009 cu Briatore si altele si altele,un cheat tehnic e pistol cu apa.

In orice caz,daca si numai daca s-ar fi gasit probe irefutabile,FIA ar fi trebuit sa prezinte concluziile (chiar daca nu si probele care e normal sa fie secrete industriale ale Ferari) anchetei,si decizia (cf regulamentului,nu?) de a penaliza echipa samd.Ferrari fiind desigur liber sa atace decizia....ceea ce probabil ar fi facut.Insa e normal sa fie asa,acestea sunt principii de drept.

 

2.Daca in urma investigatiei,nu ar fi aparut probe irefutabile ca Ferrari a incalcat limita de fuel flow,FIA ar fi trebuit sa comunice exact acest lucru si sa exonereze astfel Ferrari de toate acuzatiile.

 

Insa ce a facut FIA?

Nici nu a spus ca a gasit probe,dar nici nu a spus ca Ferrari a fost fair,ci ca "nu sunt complet satisfacuti" de corectitudinea Ferrari.Si drept urmare ce fac?Dupa 7-8 luni de ancheta?(care le-ar fi dat timp berechet sa investigheze orice pana la luna si inapoi)...incheie o intelegere secreta cu Ferrari sa...nu stiu sa ce.Sa ii ajute Ferrari sa...nimic,iar FIA sa nu ii penalizeze,nu?Cam asta se traduce.

 

Prin urmare,nu faptul ca au gasit sau nu au gasit probe,ci felul cum a procedat FIA este subversiv de-a dreptul - nu spui daca in urma anchetei s-au gasit probe sau nu,nu spui ce masuri ai luat sau ai de gand sa iei,ba mai si declari ca ai facut o intelegere secreta cu suspectul....pai reactia echipelor e perfect normala : toti vor transparenta : e vinovat?sa plateasca.Nu e vinovat?Sa se prezinte concluziile anchetei - nu s-au putut gasi dovezi concrete si in concluzie Ferrari este legit.Dar nu s-a spus si nu s-a facut niciunul din lucrurile astea.Fix aceste manevre as spune eu ca dauneaza masiv sportului.

 

Oarecum Offtopic :

Vis-a-vis de marea frasuiala cu noul hop-si-asa virusul cu nume de scena corona este adevarata stirea cum ca marea China,profitand de prabusirea yuan'ului,ar fi cumparat masiv actiuni pt a-si "lua inapoi" majorit companiilor si a le nationaliza,a le transforma in companii cu capital majoritar de stat?Nu se aude nimic desigur pe mediile normale de stiri,daca se dovedeste a fi adevarat,este o miscare geniala.Jos palaria nea Xi :ok:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu contest faptul ca FIA a tratat cazul usor "ciudat", toata situatia este ciudata. Concluziile achetei le-au prezentat atata cat s-au putut, probabil mai mult nu aveau voie sa prezinte. Pana la urma si Ferrari are niste secrete in ceea ce priveste constructia motorului, secrete ce nu pot fi facute publice de FIA. Asa toti vor acuza pe toti, FIA ar trebui sa faca achete la fiecare echipa iar rezultatele achetei sa le faca publice, dand acces prin asta si la secrete.

 

O fi asta the right way to do it? Habar nu am. Noi stim probabil 0.5% din toata povestea, mult prea putin ca sa ne facem o parere clara. Poate si Mercedes triseaza deja de 6-7 ani, doar ca nu au fost prinsi...inca!. Cazuri au fost destule, pana si Armstrong a trisat cu succes mai bine de 10 ani de zile, a luat 7 tour de france...iar trisatul a fost descoperit dupa inca alti 10 ani.

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...