Sari la conținut

Formula 1


Jorge Lorenzo

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 6,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Interviu cu Pat Symmonds despre noul Williams FW37 : http://www.formula1.com/news/headlines/2015/1/16768.html

Si el si cei de la Force India se plang ca noile reguli pt nas i-au facut sa piarda downforce si toate eforturile lor sunt in vederea castigarii inapoi a apasarii.Pat Symmonds spunea de asemenea ca (in timp ce altii se plangeau ca nu se pot incadra in regulamente cu limita de greutate),masina lor avea foarte mult balast in 2014 si deci pot reproiecta anumite parti fara frica de a depasi greutatea minima.

Observ inca odata incapacitatea inginerilor de la FIA de a impune regulamente : dupa ce au tot batut apa-n piua ca in 2015 nu vor mai fi acele nasuri in forma de penix,iata ca nu au reusit sa faca regulamentele astfel incat sa oblige echipele sa faca nasuri clasice.

 

Cu alte cuvinte,asteptati-va ca toate echipele importante sa aiba acest nas in stil penix si in 2015.Desi am inteles ca e mult mai greu de trecut prin testele de safety,aduce beneficii semnificativ mai mari fata de nasul clasic in materie de downforce.

Solutia celor de la Force India este slaba zic eu.Toti cei cu nasuri clasice vor avea de suferit.

Acum sa vedem si cum se vor prezenta ceilalti pe motorizare.

 

FIA nu are parte de cei mai buni ingineri, pentru ca acestia sunt implicati in competitii. Cand vin deci cu un nou regulament, inginerilor implicati in F1 (printre cei mai buni din lume) nu le este atat de greu sa gaseasca portite si subterfugii care sa ocoleasca regulile.

 

Partea frontala a celor de la Force India mi se pare foarte similara cu cea utilizata de catre RedBull pe RB10:

 

nose-ducts.jpg

» Post actualizat in 22 Jan 2015 13:44

Niki Lauda: "Some time ago young drivers were really worried about speed, braking, downforce and a big crash at 300km/h. Today you can drive a F1 car like a road car. I could do it, you could do it".

Sursa si cum ar putea sa se ajunga la peste 1000cp in F1 in 2017, aici.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ Jorge Lorenzo :

Ai vazut ca si Scarb a notat si i s-a parut foarte interesant faptul ca Williams-ul 2014 avea mult balast.Foarte interesanta informatia.

Si a sesizat foarte bine,avand greutate in minus,poate face nasul foarte puternic prin ranfosrsarea cu cf si astfel sa treaca de testele de crash.

 

 


FIA nu are parte de cei mai buni ingineri, pentru ca acestia sunt implicati in competitii. Cand vin deci cu un nou regulament, inginerilor implicati in F1 (printre cei mai buni din lume) nu le este atat de greu sa gaseasca portite si subterfugii care sa ocoleasca regulile.

Partea frontala a celor de la Force India mi se pare foarte similara cu cea utilizata de catre RedBull pe RB10:

Nimic mai adevarat.

Dar avand in vedere ca in 2014 era greu de prevazut nasul in forma de penix si de contracarat pentru ca era un o schimbarea foarte mare fata de arhitectura 2013 (si chiar multi proiectanti ai echipelor au luat multe alte directii),acum in 2015 inginerii FIA aveau un scop clar : de a-i impiedica sa faca acelasi nas.Deci stiau directia in care vor mere proiectantii echipelor si tot nu au putut sa-i contracareze? Slab,foarte slab...

 

Fata de nasul celor de la Force India,da si nu.Nasul lor e aproape clasic,foarte plonjat in fata.Nu vor reusi sa treaca pe sub el mult aer.Cel de la RB 2014 insa...

Ei fac o smecherie,sa te uiti : fac nasul foarte scurt astfel incat acesta abia atinge aripa fata.Cel mai bine se vede la AMG.Astfel aerul de pe aripa e canalizat pe sub nas.Downside-ul este faptul ca fiind scurt e foarte greu sa treaca de safety tests.Force India il are deja peste aripa.E,Force India a constatat ca tunelul lor de aer nu corespunde realitatii si acum il foloseste pe cel vechi al lui Toyota,deci...

 

Niki Lauda: "Some time ago young drivers were really worried about speed, braking, downforce and a big crash at 300km/h. Today you can drive a F1 car like a road car. I could do it, you could do it".
Sursa si cum ar putea sa se ajunga la peste 1000cp in F1 in 2017, aici.

Ee,Lauda iar bate campii.A mai avut Lauda astfel de rabufniri mai demult pe la jum anilor 2000 cand pusesera cutii full automatice.A zis ca si o maimuta ar putea conduce o masina de F1 decum el,iar Coulthard mi se pare l-a invitat sa faca cateva ture cu masina lui de F1.

Si bineinteles ca a dat-o de gard.

Iarasi e notabil exemplul lui Hammond de la Top Gear care efectiv n-a fost in stare sa mearga cu o masina de F1 1m : n-a putut incalzi gumele,n-a putut incalzi franele,n-a luat o curba ca lumea,efectiv n-a putut sa mearga.Daca masina n-avea anti-stall cred ca nici nu pleca cu ea de pe loc,ii strica ambreiajul.Si Hammond e un pilot foarte bun din cate stiu eu.

Deci ce zice Lauda e apa de ploaie,un om de pe strada nu s-ar descurca deloc in a conduce o masina de F1.Mai ales pe astea noi care sunt extrem de complicate.

Bine,dupa cum stim,lui Lauda ii place sa-si dea in petec cu declaratiile.


» Post actualizat in 23 Jan 2015 12:45

Edit :

Am citit articolul si am inteles unde bate dl.Lauda,e ok ce zice el.

Toti vor revenirea la anii '80-'90.Si Lauda zice ca 1000 de cai ar fi pe acolo.

 

Sa nu uitam totusi ca in anii'80 aveau muuult peste 1000 de cai iar aero era ca si inexistenta.Deci cred ca la ce aero e acum pe masini,echivalentul de putere ar fi peste 2000 de cai pt ca masinile sa se comporte ca cele din anii'80.

Dar zic eu ca mai multa putere decat e necesar e intotdeauna o idee buna,am zis asta si mai demult si directia in care merg e buna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi se pare foarte smechera masina.Au alungit si au impins acel teatray pana sub nas,cred ca vor avea efecte foarte benefice.Turning vanes-urile s-au integrat in teatray.

As zice ca e un design castigator si echipa Lotus s-ar putea sa revina la forma la care era in era Kimi,cred ca vor avea o revenire spectaculoasa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se pare ca (si) Force India are probleme financiare serioase. Poate mai interesanta si surprinzatoare este informatia urmatoare:

"The team is for sale, (...) and Renault is interested as it wants to cut the cord to Red Bull and once again have a bigger presence in formula one."

Se pare ca Renault s-a saturat de expunerea redusa pe care i-o ofera RedBull, echipa pe care o considera de uzina si cu care a castigat 4 campionate la rand.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa speram ca Force India nu va disparea si ea.

In alta ordine de idei,ceva mai funny :

post-27208-0-14991700-1422489194_thumb.jpg


» Post actualizat in 29 Jan 2015 10:40

Renault si-a upgradat motorul cu surle si trambite : http://www.formula1.com/news/headlines/2015/1/16779.html

Hotarator e acel split-turbine - daca il are in 2015 Renault,putem discuta.Daca nu,nu.

Dar din ce m-am zgait eu acolo nu prea vad sa fie asa.Si nu inteleg de ce,pt ca,invevitabil,vor avea acelasi deficit de 40-50 de cai.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

McLaren MP4-30. Probabil cel mai urat monopost de pana acum, rivalizeaza cu Williams.

MP4-30---3-4_cropped_6SMSAXl.jpg

 

Ma surprinde faptul ca nu au renuntat la coloritul traditional, argintiu. A revenit si rosul. Mai multe poze aici. Detalii aici.


» Post actualizat in 29 Jan 2015 16:58

10437725_665742540214664_685705441091528


» Post actualizat in 29 Jan 2015 16:59

Si un spyshot destul de neclar cu Mercedes F1 W06 Hybrid.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da,ai dreptate,fata de masinile cu motor Mercedes,sunt foarte mari.Trag concluzia ca au probleme reale pe cooling.Aceleasi probleme pe care le aveau toate masinile la inceputul lui 2014.Cum ziceam mai demult,se pare ca japonezii n-au "furat" nimic de la motoarele Mercedes 2014 si s-au tinut de design-ul lor initial.Si nici n-au reusit sa faca acel nas specific 2014 dar variana micsorata 2015 stil Williams care zic eu ca este designul cel mai avantajos.Probabil probleme la trecerea de safety crash.Cred ca vor fi slabi in 2014,cu nasul asta vor avea un dezavantaj clar pe downforce.

Per total eu nu vad o masina reusita aici.Saracul Alonso iar are ghinion de o masina slaba.E frustrant sa fii cel mai bun pilot de departe din lotul actual si sa nu ai o masina competitiva.Pacat.

 

 

» Post actualizat in 29 Jan 2015 16:58

10437725_665742540214664_685705441091528


» Post actualizat in 29 Jan 2015 16:59

Si un spyshot destul de neclar cu Mercedes F1 W06 Hybrid.

Interesanta masina.Asta e urata rau,dar interesanta.Uite ce nas alungit are.Se vede clar nasul similar Williams ce permite aer pe sub el.Si vad iarasi radiatorarele mici ce denota reale progrese pe cooling la fel ca la Williams,fundul inexistent,iarasi,ca la Williams si masina foarte slim ce permite acel desing cola bottle si aducerea aerului pe diffuser-ul spate.Foarte curios daca si ei vor alungi teatray-ul pana sub nas ca Lotus.

 

Din toate conceptele,mie personal pana acum cel al lui Lotus mi se pare cel mai destept.Asteptam insa jucatorii cei mari,AMG si mai ales RB.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lotusul mi se pare cel mai estetic. Dar asta nu cred ca-l face neaparat destept, eficient sau rapid. Mai avem o luna jumate si vedem.

Inca 2 poze cu F1 W06:

f1-mercedes-amg-f1-w06-launch-2015-mercef1-mercedes-amg-f1-w06-launch-2015-merce


» Post actualizat in 30 Jan 2015 11:11

Sauber C34-Ferrari:

Sauber_C34_Front_Side_02.jpg

Mai multe, aici.


» Post actualizat in 30 Jan 2015 12:18

...Si Ferrari SF15-T:

3-4_2015_OK.jpg
specifications-en.jpg

"Nas" foarte similar cu ce am vazut la McLaren. Mai multe, aici.


» Post actualizat in 30 Jan 2015 12:22

Fapt interesant si oarecum amuzant: Scuderia Ferrari a inceput ca "un logo" (de echipa) pe masinile de Grand-Prix de la Alfa Romeo. A venit acum ziua in care Alfa Romeo apare ca logo pe o masina Ferrari.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Arata extraordinar,cea mai frumoasa masina din 2015 as zice eu (sa vedem si RB).Si Sauber-ul arata bine.Si la Sauber am vazut radiatoarele (adica bine,deschiderile pt radiatoare) foarte mici,ceea ce denota ca nu au probleme pe cooling.

Amandoi au prelungit turning vanes-urile aproape facandu-le parte din teatray,in stil Lotus,ceea ce zic eu ca e o solutie foarte buna.Si e foarte interesanta gura aceea dubla de admisie fortata sus,sunt convins ca partea de sus ia aer pt motor iar partea de jos pt racire.

Ce mi se pare ciudat - nu au racire pe franele fata?Unde sunt gurile acelea de racire?

Cred ca vor avea performante.Mai multe poze aici : http://www.f1fanatic.co.uk/2015/01/31/toro-rosso-str10-pictures-2015-f1-car-launch/

Nasurile astea alungite arata foarte fain,mai ales la TR,dar cred ca design-ul cel mai avantajos e cel Williams.


» Post actualizat in 01 Feb 2015 10:42

Update,lansari :

 

Williams : http://www.f1fanatic.co.uk/2015/02/01/williams-fw37-pictures-2015-f1-car-launch/

RedBull in camuflaj : http://www.f1fanatic.co.uk/2015/02/01/red-bull-rb11-pictures-2015-f1-car-launch/

AMG : http://www.f1fanatic.co.uk/2015/02/01/mercedes-w06-pictures-2015-f1-car-launch/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa parerea mea ,ochiometric Mercedes arata cel mai bine (ca si anul trecut ) ,Ma rog ,mai putin culoarea....nu-mi place culoarea.
Ferrari ,Sauber ,urate cu crengi ...
Si Red Bull arata bine ca forma ...nu stiu coloritul ..e final? :D
Mclaren? asa-si-asa

Sper ca in 2015 macar RB sa se apropie de Mercedes . Ricciardo e bun :) Pe de alta parte sunt curios ce va face Sainz JR ...o sa-l urmaresc din coltii ochiilor ...
Alonso ? Cred ca va avea o masina mai competitiva decat a avut anul trecut ...va fi interesant de urmarit duelul dintre el si JB .Dintre cei doi totusi as pune banii pe Alonso .

In rest ...cred ca Hamilton va domina copios acest campionat ,va matura pe jos cu Rosberg ...l-a batut in primul an -2013 ,anul trecut-2014 ,o va face si in 2015.Pur si simplu e un RACER mai bun .
Sper ca Red Bull sa se ridice la inaltimea Mercedes .Ar fi foarte interesant un duel intre Hamilton si Ricciardo ...australianul a dovedit anul trecut la duelurile roata la roata ca e un racer indarjit.E f f bun .Un talent natural ...

la polul opus ...Grojean ,Maldonado ,Massa ...piloti "analfabeti" cand vine vorba de dueluri roata la roata.Sunt expirati de mult ...

Editat de Fatal Fury
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

RedBull demonstrează din nou că sunt în altă ligă în ceea ce priveşte inventivitatea: utilizând camuflajul ascund multe detalii aerodinamice faţă de competiţie. Un detaliu până la urmă, dar cu impact. Daţi-le motoare Mercedes şi nu mai câştigă Hamilton niciun titlu.


» Post actualizat in 01 Feb 2015 15:59
După prima zi:
1. Nico Rosberg Mercedes 1:23.106
2. Daniel Ricciardo Red Bull 1:24.641
3. Marcus Ericsson Sauber 1:24.804
4. Sebastian Vettel Ferrari 1:25.764
5. Carlos Sainz Jr Toro rosso 1:36.081
6. Valtteri Bottas Williams 1:28.479
7. Fernando Alonso McLaren 1:40.738

» Post actualizat in 01 Feb 2015 16:31

EDIT: era vorba de timpii din prima parte a zilei. Timpii cumulaţi:

1. Sebastian Vettel Ferrari 1m22.620s - ture parcurse: 60
2. Marcus Ericsson Sauber/Ferrari 1m22.777s +0.157s - ture parcurse: 73
3. Nico Rosberg Mercedes 1m23.106s +0.486s - ture parcurse: 157
4. Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 1m23.338s +0.718s - ture parcurse: 35
5. Valtteri Bottas Williams/Mercedes 1m23.906s +1.286s - ture parcurse: 73
6. Carlos Sainz Jr. Toro Rosso/Renault 1m25.327s +2.707s - ture parcurse: 46
7. Fernando Alonso McLaren/Honda 1m40.738s +18.118s - ture parcurse: 6

» Post actualizat in 01 Feb 2015 16:41

Multe concluzii nu se pot trage după o zi de teste, totuşi se observă faptul că:
- Rosberg a făcut deja cel puţin o simulare de cursă
- Sauber şi Ferrari se descurcă
- McLaren Honda a început greu, lucru anticipat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa parerea mea ,ochiometric Mercedes arata cel mai bine (ca si anul trecut ) ,Ma rog ,mai putin culoarea....nu-mi place culoarea.

Ferrari ,Sauber ,urate cu crengi ...

Si Red Bull arata bine ca forma ...nu stiu coloritul ..e final? :D

Mclaren? asa-si-asa

 

Sper ca in 2015 macar RB sa se apropie de Mercedes . Ricciardo e bun :) Pe de alta parte sunt curios ce va face Sainz JR ...o sa-l urmaresc din coltii ochiilor ...

Alonso ? Cred ca va avea o masina mai competitiva decat a avut anul trecut ...va fi interesant de urmarit duelul dintre el si JB .Dintre cei doi totusi as pune banii pe Alonso .

 

In rest ...cred ca Hamilton va domina copios acest campionat ,va matura pe jos cu Rosberg ...l-a batut in primul an -2013 ,anul trecut-2014 ,o va face si in 2015.Pur si simplu e un RACER mai bun .

Sper ca Red Bull sa se ridice la inaltimea Mercedes .Ar fi foarte interesant un duel intre Hamilton si Ricciardo ...australianul a dovedit anul trecut la duelurile roata la roata ca e un racer indarjit.E f f bun .Un talent natural ...

 

la polul opus ...Grojean ,Maldonado ,Massa ...piloti "analfabeti" cand vine vorba de dueluri roata la roata.Sunt expirati de mult ...

Pana acum (mai trebuie sa vedem pe viu Force India si Lotus) mi se pare ca cel mai fain arata Torro Rosso,dar na,chestie de gusturi.Pe restul le strica nasurile alea.

Si RB are acelasi nas...post-27208-0-47344700-1422810856_thumb.jpg , dar nu se vede din cauza camuflajului.Dar da,smechera ideea,au zis ca o tin doar in teste culoarea asta.

Sainz jr. ,mi se pare ca din nou il ridica numele celebru in sus.Si nici Verst. cel mic nu e mai breaz,dar in sfarsit...

» Post actualizat in 01 Feb 2015 17:20

RedBull demonstrează din nou că sunt în altă ligă în ceea ce priveşte inventivitatea: utilizând camuflajul ascund multe detalii aerodinamice faţă de competiţie. Un detaliu până la urmă, dar cu impact. Daţi-le motoare Mercedes şi nu mai câştigă Hamilton niciun titlu.

:agree:

 

AMG mere ceas.

Ferrari as zice eu ca mere bine,ma asteptam mai ales pe Sauber sa fumege putin avand in vedere ca au niste sidepods destul de mici.Dar da,vad ca au bagat niste ture serioase,daca sunt si competitivi,e ceva.

Honda e cu probleme - 2.40 si 6 tururi....Alonso iar are ghinion anul asta.

Sunt foarte curios de Lotus,ca nu le-a ajuns masina din cate am inteles,sa vedem maine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hmm,interesant.Poate e calitatea filmului slaba,dar suna chiar tare motorul.In sensul ca e loud.Si nu il tura deloc,adica foarte slab il tura,probabil 7-8000.Daca e sa ne luam dupa vremurile de demult apuse ale motoarelor de 3000,cand se specula puterea in functie de sunetul scos de motor,as zice ca au un motor puternic.Dar na,pure speculatii.

Si pe deasupra mai e si fiabilitatea de rezolvat.Bine,e mai usor sa faci un motor fiabil decat performant :P

Sunt foarte curios insa daca Honda si Renault (si Ferrari) au split turbine.Pt ca deficitul va fi major daca nu au asa ceva.Vreo 60 de cai dupa cum spunea mister Newey.Si unde mai pui ca cei de la Mercedes sunt foarte relaxati dpdv al motorului,declarand ca l-au imbunatatit considerabil in puncte de unde nu credeau ca vor mai scoate ceva,deci as spune ca stau foarte linistiti.

 

A,si ca sa fiu rautacios,o poza cu adevaratul campion :

post-27208-0-27662700-1422866770_thumb.jpg post-27208-0-25373700-1422866776_thumb.jpg

 

Bine,de fapt asta e motorul de anul asta,sper sa nu fie si asta campion...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E... mic. Iar ERS-ul pare mare în comparaţie. Şi greu!

În legătură cu split turbine, nu cred că e obligatoriu ca toată lumea să urmeze aceeaşi cale. Aşa cum pe inginerii de la Mercedes i-a dus capul să vină cu o astfel de idee, poate mai sunt şi alte configuraţii de încercat, la fel de (sau chiar mai) eficiente. Puţin probabil să fi venit cineva cu ceva complet nou după doar un an, dar zic aşa, teoretic. Poate avem vreo surpriză. Deocamdată doar Renault a spus că şi-a modificat substanţial motorul pentru 2015.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E... mic. Iar ERS-ul pare mare în comparaţie. Şi greu!

Da,e adevarat,ERS ala pare ca o bucata mare de cupru.De fapt cam asa si e,cred.Probabil ca au vreo tehnologie smechera ceva de inmagazinare,nu sunt ca masinile electrice de strada,cu baterii de laptop in ele :D,unde mai pui ca ers-ul are si racire cu apa.Oricum de greu cred ca e greu ca toata sandramaua e bagata sub rezervor.

 

Split turbine mi se pare o solutie revolutionara si mult superioara oricarui design adiacent.Si dpdv teoretic dar iata ca si dpdv practic.

Ideile stralucite,revolutionare trebuie recunoscute rapid si adoptate cat mai repede indiferent de unde provin.Pt ca altfel iata,ai cu 50-60 de cai mai putin decat concurenta.

Prin urmare ma mir ca restul motoristilor nu au adoptat acest split turbine pt ca ar avea token-urile necesare.

 

Update ziua 2 preliminar :

 

1. Vettel, Ferrari, 1:20.984, 48 laps;

2. Hamilton, Mercedes, 1:22:490, 91 laps;

3. Nasr, Sauber, 1:23.762, 57 laps;

4. Bottas, Williams, 1:24.131, 40 laps;

4. Verst., Toro Rosso, 1:24.167, 58 laps;

6. Maldonado, Lotus, 1:26.069, 25 laps;

7. Button, McLaren, 1:54.655, 5 laps;

8. Kvyat, Red Bull, No time, 13 laps

 

Vettel vad ca e foarte puternic,AMG conduce la km parcursi,McLaren foarte stricacioasa,iar Kvyat a rupt aripa fata si aia nu mai au alta la fata locului,prin urmare a mers fara aripa in regim de croaziera cateva tururi.

 

Impresionant la ce s-a ajuns intr-un an,iata timpii din 2014 de pe Jerez : http://www.gpupdate.net/en/testresults/1592/formula-1-test-at-circuito-permanente-de-jerez-31-january-2014/

De la 1.28 la 1.21....

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scuzati de offtopic, dar neavand topic dedicat, aici sunt mai multi pasionati de asa ceva.

http://blackflag.jalopnik.com/the-nissan-gt-r-lm-nismo-is-a-front-wheel-drive-1-250-h-1683150735

 

interesant este ca masina este 'front-engine, front-wheel drive', o decizie cel putin dubioasa

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mercedes sunt atât de siguri pe ei, încât nici nu-şi dau silinţa să vadă "cât merge" maşina. Ştiu foarte bine că sunt cei mai rapizi, se concentrează pe fiabilitate - pentru că doar fiabilitatea (sau mai bine zis, lipsa ei) a făcut ca ei sa nu câştige toate cursele anul trecut. RedBull sunt probabil pe locul 2. Mai jos nu se ştie exact. Posibil Ferrari.

Scuzati de offtopic, dar neavand topic dedicat, aici sunt mai multi pasionati de asa ceva.

http://blackflag.jalopnik.com/the-nissan-gt-r-lm-nismo-is-a-front-wheel-drive-1-250-h-1683150735

 

interesant este ca masina este 'front-engine, front-wheel drive', o decizie cel putin dubioasa


Nu este pentru prima dată când Nissan încearcă ceva nou şi, spun ei, revoluţionar. Admir faptul că încearcă să inoveze, dar puţin probabil să ajungă undeva cu conceptul ăsta - la fel cum n-au făcut mai nimic nici cu DeltaWing-ul. Adică, roţi de 14 pe faţă şi de 9 pe spate?!

1771815702185984347.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scuzati de offtopic, dar neavand topic dedicat, aici sunt mai multi pasionati de asa ceva.

http://blackflag.jalopnik.com/the-nissan-gt-r-lm-nismo-is-a-front-wheel-drive-1-250-h-1683150735

 

interesant este ca masina este 'front-engine, front-wheel drive', o decizie cel putin dubioasa

Nu e offtopic ca e tehnic.Orice tehnica de varf mi se pare interesanta si "colegii" cred ca au aceeiasi parere.

Da,e foarte interesant ce au facut cei de la nismo.Parerea mea e ca GT-R-ul de strada e o masina exceptionala si succesul sau ca si performante e exact powetrain-ul e secretul.Adica exploatarea tractiunii la maxim pe toate rotile si implicit atribuirea fortei maxime pe rotile care beneficiaza in acel moment dat de cel mai mult grip.GT-R-ul nu are o aero exceptionala,pur si simplu pune grip pe roti prin distributia greutatii (care e maricica,undeva peste 1600 kg) pe fiecare roata in parte.Ideea e buna pe strada si impaca si capra si varza,adica au eliminat problema greutatii crescute a masinii prin adaugarea de forta bruta si tractiune pe masura si au pastrat costul jos neutilizand materiale exotice pt usurarea greutatii.

Dar aici deja te joci cu the big boys cum se zice si nu mai poti veni cu asa ceva,pt ca in primul rand aici banii nu sunt o problema pt concurenti.Arhitectura masinii e cel putin ciudata - motor frontal,tractiune fata,in general o combinatie de masina de buget de strada.

Bine,motorul nu e frontal,e in stilul bmw-urilor foarte tras spre mijloc,ok,dar tractiunea fata...si prin urmare distributia greutatii nu mai e 50-50,au pus mai multa greut pe fata ca sa aiba tractiune...iar pe spate vad ca au dat foarte multa atentie aerodinamicii pt a pune tractiune din downforce.

Bine,din ce citesc eu acolo,e tot ca la GT-R,un fel de 4x4 foarte adaptiv unde se baga tractiune pe rotile cu cel mai mare grip in acel moment,dar spatele lucra doar cu ers-ul.Greu tare,am inteles ca ers-ul acela e foarte mare,probabil l-au pus in spate?

Vad ca s-au chinuit rau cu rotile sa puna grip pe fata.Nu ,parerea mea e ca nu va functiona,repet,aici nu e pe strada,aici au o concurenta foarte dura.

Am vazut ca au scos evacuarile langa cockpit,probabil vor sa mearga cu un blown exhaust si sa preia gazele sa le dea pe spate,dar atunci dc nu s-au dus pana in spate cu ele,sa bata fix pe eleron?Nu le-au scos prea in fata?

Deci masina va fi clar subviratoare si va face torque steer indiferent ce diff-uri i-ar pune ei.Si nu mai vorbesc de distributia inegala a greut : va fi subviratoare si pe franare din cauza greut crescute pe fata,dar si pe accel din cauza tractiunii.Degeaba s-au chinuit cu aero pe spate,vor avea parte de subvirare,vor iesi foarte lent din viraj,oricum mult mai lent decat concurenta.Parerea mea.

Si alta problema,nush cata putere are motorul pe benz,dar pana la 1250 e cale lunga,ers-ul am inteles ca e imens,au destula recuperare pt a-i da putere?Sau fac ca Ferrari in 2014 cand efectiv nu isi putea incarca bateriile in cursa?

 

Nu,e o greseala : ii penalizeaza si distributia greutatii si tractiunea.

» Post actualizat in 03 Feb 2015 21:36

Se pare ca pe langa noi s-au sesizat si altii despre sunetul motorului Honda :

https://www.youtube.com/watch?v=V_S2uJwpbn4

Undeva e un "catch",o smecherie.Bine,pe langa asta observ ca iarasi McLaren a dat-o in bara cu sasiul,in sensul ca spre deosebire de AMG care ia virajele super curat,McLaren-ul e foarte tail-happy,adica mai savant,nu are apasare nimic.

In alta ordine de idei,in fiecare zi un motor Ferrari primul - asta denota totusi ceva zic eu.Sa pice Mercedes anul asta?Doamne-ajuta ca macar concurenta sa fi recuperat avantajul,mai mult nici nu pot spera.E insa foarte devreme ca sa tragem concluzii.

» Post actualizat in 05 Feb 2015 20:58

Dupa ce Ferrari a incheiat testele de la Jerez pe cai mari,Arrivabene suspecteaza AMG ca mere incet cu buna stiinta : http://www.planetf1.com/driver/3213/29849/Ferrari-Rivals-sandbagging

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...