Sari la conținut

Formula 1


Jorge Lorenzo

Postări Recomandate

De ce ar fi cuplul Ham-Bottas peste Vettel-Kimi? Kimi este campion. Si adormit si cu durere in pla este peste Bottas.

Imi pare rau de Verst si de Ric, sper ca ei sa fie la bataie anul asta macar din prisma show-ului. Anul trecut Verst a facut spectacol in multiple randuri.

Alonso ce trompeta de masina, cand nu se rupe motorul se rupe suspensia...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 6,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nu cred că sunt relevante. După ce a înțeles că nu are rost să mai fugă după Vettel, Hamilton a intrat în cruise mode. Nu a vrut să-și stea-n aer murdar, distrugându-și gumele aiurea și să riște pierderea locului 2. A preferat să-l controleze pe #77.

Jock Clear (fostul inginer de cursă a lui #44, care acum este inginer șef la SF) a spus că nu reiese deloc clar cine a avut mașina mai rapidă în cursă duminică.

Probabil ca nu sunt da,alea 8-9s.

Hamilton in nici un moment mi se pare ca nu a fost in cruise mode.A fost impins de ing sau de cursa tot timpul.Prima oara s-a impins el ca sa faca gap,dupa aia a impins ca sa intre la boxe dupa aia a impins ca sa il prinda si sa il depaseasca pe Verst,apoi sa il prinda pe Vettel,si in final ca sa nu il prinda Bottas.In nici un moment.

Da,am citit si eu declaratia aia a lui Jock Clear (ce nume de Hollywood..),si cred ca are dreptate.Acuma pricep,ca era ceva ce nu imi pica bine,eu am ramas in urma si stiam ca e de la echipa ailalta.Ma si miram,deci a trecut la Ferrari,buna achizitia.

 

HAM a fost tot timpul bun pe un singur tur. Probabil cel mai bun. VET este bun în ritm de cursă, în stilul lui ALO. Anticipează bine și are o viziune clară asupra aceea ce se întâmplă în jurul lui. Lucru care l-a ajutat duminică. Despre dogfights între ei... sper în prinul rând să vedem

Da,Ham e foarte puternic pe un singur tur.Dar as spune ca si in cursa e foarte bun.Foarte constant.Vettel...am mai zis,niciodata nu am fost fanul sau si niciodata nu mi s-a parut mai mult decat un pilot bun,insa extrem de inteligent din toate punctele de vedere.A facut alegeri perfecte in cariera si iata cat de departe l-au dus acestea.Bravo lui. (Stiai ca se manageriaza singur?nu am mai auzit la nimeni asa ceva).

Dar eu nu l-as compara chiar cu Alonso,care spun eu ca e un pilot de talia lui Senna.Si singurul care l-a batut pe Schumacher.de fapt al doilea,hai sa spunem ca l-a batut si Hakinnen.Dar Alonso e stelar.Vettel insa...in 2014 cand a fost pus fata in fata cu un pilot de talia lui as spune,ai vazut ce s-a intamplat - mitul Vettel IV a fost facut tandari.Pentru ca una e sa te uiti de mult la F1 si cred ca multi oameni care sunt obiectivi si-au dat seama si au presimtit ca Vettel nu e chiar atat de campeon,si alta e efectiv sa se demonstreze treburile astea.

Bataitza pe care a luat-o de la Ricci (practic un nimeni pana atunci) sistematic cred ca la fiecare iesire pe circuit in 2014 ne-a aratat clar limitele lui Vettel.

Alonso mi se pare cel putin o treapta mai sus ca Vettel.Chiar si ca Hamilton.Insa nu are inteligenta acestuia,uite,el a preferat sa ia campionatul mondial cu McLaren Honda :crack:

 

In opinia mea,un clasament al valorii pilotilor actuali ar fi cam asa :

1.Alonso

1.5-2 Hamilton

2.5-3.Perez (!)

4-5.Verst-Ricci (desi imi pare rau sa o spun,pentru ca sunt mare fan Ricci,si deloc Verst,cred ca olandezul e putintel mai bun,si la varsta lui,pfff...)

6.Vettel

7.Bottas

8-9.Kimi-Sainz (nu reusesc inca sa imi dau seama de adevarata valoare a lui Sainz,insa ea este acolo)

10.Vandoorne (mai are insa de mancat)

11.Hulk

....

Ce parere aveti?Faceti si voi un asemenea clasament sa vad opinii

 

 

Hai mă că și Vettel a transpirat în 2010 și 2012

Pai da,mai transpiri..in Malaiezia,in Brazilia,la Austin,caldura mare monser :P

 

 

Active aero

 

teznjp6o8zny.gif

 

Deci wow.4 real active aero.Foarte inteligent.Nu cred ca e din greseala facuta asa,se umfla ca un buhai,special au facut-o asa subtire ca sa se deformeze.Golaneala.Misto.

 

De ce ar fi cuplul Ham-Bottas peste Vettel-Kimi? Kimi este campion. Si adormit si cu durere in pla este peste Bottas.

Imi pare rau de Verst si de Ric, sper ca ei sa fie la bataie anul asta macar din prisma show-ului. Anul trecut Verst a facut spectacol in multiple randuri.

Alonso ce trompeta de masina, cand nu se rupe motorul se rupe suspensia...

Pentru ca este.

Hamilton,daca treci peste toate manelismele lui,e pilot mai bun cu mult ca Vettel,iar Bottas,desi nu pare,este un pilot mai bun decat actualul Kimi v.2016-2017.Kimi should go home and do whatever he does in Finland.Daca nu are chef,sa ne lase,pe bune,incepe sa devina aiurea.A,ok,Kimi a fost campion (pentru ca lui Dumnezeu in 2007 i-a fost foarte simpatic),si atunci era ultra-rapid,iata ca nu mai e cazul acum.Nu mai are acel ceva.Si la Kimi trebuie sa treci peste smecheria lui naturala si sa vezi doar pilotul.Pilotul care a ramas e ca o vedeta porno de 50 de ani,mai poate,inca mai mere,dar se vede ca e ruginit si nu mai e ca mai demult.Sorry.

Bottas insa mi-a atras atentia din 2014 parca de cand in acele calif pe ploaie la Montreal a rulat,brusc sarind pe locul 3.Atunci am ridicat din sprancene."wtf,Williams sunt pe locul 10-12 si brusc era gata-gata sa se calif pe 1?Hopaaa,asta stie cu mingea."Si de atunci am fost tot cu ochii pe el.Nu e constant,nu pot sa spun ca e un pilot complet,insa e foarte-foarte rapid.Si acolo sa stii ca si Massa era foarte rapid,adica poate fi considerat ca un etalon.Massa iata ca si in 2017 e performant.Williams insa nu mai e demult echipa pro care era pe vremea batranului.Insa acum la AMG s-ar putea sa ii exploateze astia intregul potential al finalndezului.Si s-ar putea sa avem parte de surprize.

Pentru ca pe langa faptul ca e rapid (0.3 in spatele lui Ham in quali la prima cursa mi se pare o performanta,si de aici in mod sigur va mai taia),este si foarte decis.Va ataca daca i se da ocazia.Just wait.Repet,e peste actualul Kimi.

Si mie imi pare rau de cuplul Verst-Ric,nush ce tot mosmondeste Newey acolo...

Alonso,am mai zis,si-a facut-o cu mana lui.Putea sa fie in locul lui Bottas acum.

 

 

 

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Discuția despre talentul fiecărui pilot cred că este una fără sfârșit - cam în stilul celei despre avionul pe bandă :)

 

În rest, Alonso l-a bătut pe Schumacher la puncte, însă cu superioritatea mașinii pe care o avea la dispoziție nu cred că a fost atât de mare performanță. A fost o luptă cam inegală. Probabil că anii de la Ferrari au reprezentat vârful lui de performanță, chiar dacă nu a luat niciun campionat acolo. A mers constant peste capacitățile materialului. Dar per total, pur și simplu a pierdut la pariuri:

  • La McLaren a pariat pe statutul de pilot principal și i s-a cam umflat vena la cap când a văzut că are același material cu ăla mic. Dacă-și păstra calmul și nu făcea măcării, campionatul 2007 era al lui.
  • Apoi și-a pus banii pe roșu, dar a prins o perioadă de tranziție. L-a ținut mult calmul, dar când a răbufnit și a blufat s-a trezit brusc pe drumuri.
  • Întoarcerea la McLaren s-a întâmplat din lipsă de alternative. Unde să mai meargă? La Mercedes nu mai era loc. În același timp a văzut că pariul lui Hamilton a ținut. A pariat și el pe un proiect nou cu un motorist implicat în mod direct. Și a pierdut. Din nou :)

În iarnă nu cred că avea posibilitatea contractuală să meargă la Merc, deși sunt sigur că a făcut tot posibilul. Dar dacă Bottas nu confirmă anul acesta, are o șansă destul de bună să ajungă și acolo. Asta dacă #44 nu se pune de-a curmezișul.

 

Kimi - am aceeasi parere, chit ca mi-e maxim de simpatic. Nu mai e locul lui acolo.

 

:agree:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Discuția despre talentul fiecărui pilot cred că este una fără sfârșit - cam în stilul celei despre avionul pe bandă

 

În rest, Alonso l-a bătut pe Schumacher la puncte, însă cu superioritatea mașinii pe care o avea la dispoziție nu cred că a fost atât de mare performanță. A fost o luptă cam inegală. Probabil că anii de la Ferrari au reprezentat vârful lui de performanță, chiar dacă nu a luat niciun campionat acolo. A mers constant peste capacitățile materialului. Dar per total, pur și simplu a pierdut la pariuri:

  • La McLaren a pariat pe statutul de pilot principal și i s-a cam umflat vena la cap când a văzut că are același material cu ăla mic. Dacă-și păstra calmul și nu făcea măcării, campionatul 2007 era al lui.
  • Apoi și-a pus banii pe roșu, dar a prins o perioadă de tranziție. L-a ținut mult calmul, dar când a răbufnit și a blufat s-a trezit brusc pe drumuri.
  • Întoarcerea la McLaren s-a întâmplat din lipsă de alternative. Unde să mai meargă? La Mercedes nu mai era loc. În același timp a văzut că pariul lui Hamilton a ținut. A pariat și el pe un proiect nou cu un motorist implicat în mod direct. Și a pierdut. Din nou

În iarnă nu cred că avea posibilitatea contractuală să meargă la Merc, deși sunt sigur că a făcut tot posibilul. Dar dacă Bottas nu confirmă anul acesta, are o șansă destul de bună să ajungă și acolo. Asta dacă #44 nu se pune de-a curmezișul.

 

Am vazut acele campionate,dar au fost demult si nu imi mai aduc aminte bine.Insa stiu ca a fost o lupta continua cu Schumi,am ramas cu impresia ca nu le-a castigat asa,fluierand.

Incep si eu acum ca fanii lui Rossi,dar in 2007 la McLaren eu sustin ca a fost un mic atac la adresa lui.Condus de Ron Dennis.Eu zic ca i s-a umblat si la masina in ultimele etape.De unde pana atunci era mai rapid simtitor decat Ham,in ultimele etape facea constant cu 0.3s/tur mai putin.Imi aduc aminte treaba aia pt ca am ramas interzis.Mi s-a parut prea mare conicidenta,de unde pana atunci il domina pe Ham in quali,deodata era numa cu 0.3 in spatele lui.Si in cursa masina brusc era mai slow.Nu va putea fi niciodata dovedit asa ceva,insa un pilot nu are cum sa fie brusc mai slow cu 0.3s decat celalalt in ultimul sfert al campionatului dupa ce in tot campionatul a fost mai rapid.Exista motivele,exista posibilitatea,exista circumstantele,eu zic ca s-a facut.Ron Dennis era in stare sa dea asemenea ordine.Acolo a fost un curent sa castige Ham campionatul de nu se poate,british shit.

Alonso a fost anihilat incat la ultima cursa nici nu mai conta.Efectiv nu mai era rapid si punct.Ma nene,dar dupa aia si inainte a fost rapid,cred ca atunci in ultimele curse a uitat el sa conduca,daa :P

Deci treaba cu McLaren nu sunt deloc de acord cu tine,mi se pare ca a fost manevrat masiv la McLaren in 2007 pentru ca the british wonderboy sa ia campionatul la o echipa british in anul de debut.Era un dream come true stil Mansell pentru englezi.Insa Dumnezeu a zis ca nu e bine sa se faca asemenea manevre.Si Kimi sa fie campion.

 

in rest ai dreptate,la Ferrari a dat de perioada macalaului Domenicalli,dar tot nu trebuia sa vina inapoi la McLaren,dupa ce i-au facut acestia in 2007.Adica dupa ce l-au ars odata,se intoarce?Poftim cultura acum.

Repet,fata de Vettel care a facut alegeri aproape perfecte in cariera,Alonso cred ca a facut numa alegeri gresite,sau 80% macar.

 

Nu sunt de parere ca a facut tot posibilul in iarna sa vina la AMG.Cred ca o fi pus botul la vrajeala echipei "avem unul din cele mai bune sasie,Honda va imita split-turbo al AMG si prin urmare va avea cam aceeiasi putere :sic:,deci nu are rost sa meri la AMG sa fii nr.2 iar sa dai de englez".Pe hartie era bine,insa cand a fost pusa in practica iata ce a iesit...

Bottas sunt de parere ca va confirma.Ham nu cred ca are de spus atatea cand e vorba de coechipieri.M-a frapat declaratia lui din presezon cand a zis ca oricine va veni e ok,el are pretentia doar sa aiba statut de egalitate cu cel care va veni.Daca el cerea egalitatea,inseamna ca aveau in plan pe cienva galonat si ii era frica.Probabil si el se gandea la Alonso.Si tu dupa 2 campionate cu AMG sa ceri egalitate,inseamna ca aia sunt chiar sefi acolo,deci nu cred ca putea sa se puna de-a curmezisul.

 

 

Alonso = overrated

Ma uit la Alonso de cand a debutat si l-au trimis Renault la Minardi pe la inceputul anilor 2000.Minardi care ieseau ultimele,iar Alonso a prins si loc 10 cu Minardi,se batea cu toti la fiecare etapa,era constant mai rapid decat putea fi un pilot cu acea masina.Cred ca toata cariera lui s-a batut cu masini inegale fata de competitie.

As zice ca e mai degraba underrated.Cele 2 campionate luate cu Renault nu reflecta deloc talentul acestui pilot.Si daca stai si te uiti si la declaratiile celorlalti piloti despre el,a pilotilor cu care concureaza,inclusiv Lewis,o sa vezi ca toti au cam aceeiasi parere pe care o am eu despre el.

 

In alta ordine de idei,ceva foarte itneresant : un trimis Audi va lua parte de acum la toate intalnirile motoristilor din F1 . :eek:

 

Se vede ca a plecat Bernie.Vai ce bineeeee :ok:

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Rewind :D Pe scurt, povestea campionatelor câștigate de ALO la Renault a fost așa:

  • 2005: Renault are clar cea mai bună mașină, mulțumită în principal pachetului electronic foarte eficient (îmi amintesc și acum starturile rachetă ale Renault-urilor) și a minunii numite mass-damper. McLaren are a 2-a mașină ca performanță cu un pachet aero foarte bun, dar inconstanța lui Räikkönen face ca Alonso să câștige campionatul fluierând, cu două etape înainte de finalul sezonului. Ferrari are a 3-a cea mai rapidă mașină, dar mai apropiată de Toyota și Williams-BMW (4 și 5) decât de primele două. Dezavantajul celor de la Ferrari este legat și de folosirea anvelopelor Bridgestone, într-un moment în care Michelin oferea clar gume mai performante. Termină campionatul pe locul 3, datorită capacităților lui Schumacher și a dublei din MP al SUA, când echipele care foloseau Michelin s-au retras toate din cursă (da, cursa aia în care doar Ferrari, Minardi și Jordan au participat, iar distanța dintre locul 2 (Barrichello) și locul 3 (Tiago Monteiro :D ) a fost de peste 1 tur).
  • 2006: Ferrari recuperează ceva teren, vin cu o mașină mai performantă dar mai sensibilă din toate punctele de vedere (comportament, setup, fiabilitate). În ciuda faptului că folosesc tot gume Bridgestone, pachetul aero și electronica sunt apropiate ca performanță de ceea ce folosește Renault. Marea lovitură pentru francezi este interzicerea mass-damper-ului pe la jumătatea sezonului: după interzicerea lui, Alonso mai reușește doar o singură victorie în ultimele 7 etape, și aceea "dăruită" de Schumacher în Japonia, când a abandonat de la conducerea cursei. Performanța pură între Ferrari și Renault se echilibrează, dar ceea ce face diferența între Alonso și Schumacher este fiabilitatea materialului. În afara abandonului de la Monza (în uralele italienilor), Renault-ul lui Alonso nu a prea avut probleme. Schumacher în schimb a avut bătăi de cap atât în calificări cât și în cursă.
Nu vreau în niciun fel să subiectivizez ceea ce a făcut Alonso la Renault. Spun doar că performanțele ulterioare au fost mai impresionante decât faptul că l-a bătut pe Schumacher într-o mașină mai bună.

 

Legat de active aero: e relativ veche treaba, de prin 2011. Tot RBR au venit cu așa ceva. Nu mai ții minte de telenovelele cu aripa flexibilă....

 

aleron%20red%20bull.gif

 

...sau nasul de cauciuc?

 

sbeeM.gif

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In alta ordine de idei,ceva foarte itneresant : un trimis Audi va lua parte de acum la toate intalnirile motoristilor din F1 . :eek:

 

Se vede ca a plecat Bernie.Vai ce bineeeee :ok:

Bring back Toyota and BMW !

Desi Audi suna bine-bine! Or veni tot cu motor TDI? :crack:

Editat de Zimbrutza
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Toyota are treabă în WEC și WRC. Nu cred că au chef de încă o competiție majoră, mai ales că în acestea două se bucură de un relativ succes.

 

BMW au reiterat recent că nu se mai bagă.

 

În afară de Audi (sau o altă marcă din VW Group) nu prea văd nicio uzină măcar parțial interesată de F1. Ford au spus chiar luna trecută pass, GM nu s-a implicat niciodată și uite așa am făcut tura principalilor producători mondiali. Da, mai este Hyundai-KIA dar n-o prea văd pe asta :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Toyota are treabă în WEC și WRC. Nu cred că au chef de încă o competiție majoră, mai ales că în acestea două se bucură de un relativ succes.

 

BMW au reiterat recent că nu se mai bagă.

 

În afară de Audi (sau o altă marcă din VW Group) nu prea văd nicio uzină măcar parțial interesată de F1. Ford au spus chiar luna trecută pass, GM nu s-a implicat niciodată și uite așa am făcut tura principalilor producători mondiali. Da, mai este Hyundai-KIA dar n-o prea văd pe asta :)

Ai uitat de PSA... care a intrat in liga marilor producatori odata cu achizitia Opel.

Pe cat de groaznice sunt masinile lor de strada, pe atat de competitivi au fost in competitiile de motorsport in care s-au inscris ca uzina.

Ce face BMW in ceea ce priveste participatia in motorsportul mondial este rusinos

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

. Da, mai este Hyundai-KIA dar n-o prea văd pe asta :)

apoi asa ziceam si despre Toyota amu-s 2 decenii cand au intrat in Indy Car, iar apoi peste 5 ani cand au intrat si in F1.....

deci n-ar fi exclusa participarea unei echipe asiatice cu motor asiatic in F1......., au bani cakalau asiaticii aia

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce face BMW in ceea ce priveste participatia in motorsportul mondial este rusinos

Oarecum.

BMW merge pe o logica traditionalista si se implica doar in competitiile (DTM, WTCC) care ii pot aduce date importante pentru masinile de strada.

Ei chiar nu au nevoie de promovare prin competitii, orice copilas stie ca bemve rulz, e "the ultimate driving machine".

Decit sa bage catralioane in suruburi de titan goale pe dinauntru ei prefera sa troleze orice eveniment motorizat sau ne, orice care implica deplasarea omului cu mijloace mecanice. Sint peste tot cu marketingul lor. Si lider de piata in segmentul "performance luxury".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oarecum.

BMW merge pe o logica traditionalista si se implica doar in competitiile (DTM, WTCC) care ii pot aduce date importante pentru masinile de strada.

Ei chiar nu au nevoie de promovare prin competitii, orice copilas stie ca bemve rulz, e "the ultimate driving machine".

Decit sa bage catralioane in suruburi de titan goale pe dinauntru ei prefera sa troleze orice eveniment motorizat sau ne, orice care implica deplasarea omului cu mijloace mecanice. Sint peste tot cu marketingul lor. Si lider de piata in segmentul "performance luxury".

Sunt penibili. La Motogp sunt 'official safety car'. Pai stai nene mai bine acasa daca tot nu vrei sa te asociezi cu aceasta competitie la adevarata ta valoare.

Asta e una din consecintele listarii publice la bursa, sunt niste directorasi la costum pusi de fondurile de investitii care stiu doar sa ia decizii pe baza unor grafice de profit operational, capex, opex si mai putin cu inima.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Nu vreau în niciun fel să subiectivizez ceea ce a făcut Alonso la Renault. Spun doar că performanțele ulterioare au fost mai impresionante decât faptul că l-a bătut pe Schumacher într-o mașină mai bună.

Legat de active aero: e relativ veche treaba, de prin 2011. Tot RBR au venit cu așa ceva. Nu mai ții minte de telenovelele cu aripa flexibilă....

 

aleron%20red%20bull.gif

 

...sau nasul de cauciuc?

 

sbeeM.gif

 

De acord cu tine cu Alonso.Vezi,eu m-am uitat cred ca la fiecare etapa in acei ani dar nu imi mai aduc aminte atatea...insa e adevarat ca perfromantele obtinute cu material tehnic inferior sunt si mai impresionante.

 

Deci wow,despre aripile RB stiam,dar despre botul din gumilastic,nuuuu...tre cool :bounce:

 

 

Bring back Toyota and BMW !

Desi Audi suna bine-bine! Or veni tot cu motor TDI?

Hihi

Dupa cum a spus colegul mai sus,nu cred sa vina astia 2 in F1,cel putin nu in urmatorii 5 ani.

Toyota cand a fost in F1 a stat nush,vreo 8-9 ani cheltuind aprox 400mil $/an si facand absolut nimic.Si s-au retras cu coada intre picioare.

BMW au un palmares bun in F1,dar nush daca se implica ei acum in treburi din astea.

 

Va veni probabil cineva de la VAG Group,Audi,Porsche sau alte marci premium din cadrul grupului.Bugatti,nush,vreo fitza de marca.Doar ca brand.Au tehnologia si know-how'ul necesar sa se implice in F1 cei de la VAG.Si eu spun ca e un lucru bun faptul ca inca un motorist mare e interesat de F1.

 

deci n-ar fi exclusa participarea unei echipe asiatice cu motor asiatic in F1......., au bani cakalau asiaticii aia

Foarte putin probabil.Adica deloc probabil as zice eu.

 

BMW merge pe o logica traditionalista si se implica doar in competitiile (DTM, WTCC) care ii pot aduce date importante pentru masinile de strada.

Ei chiar nu au nevoie de promovare prin competitii, orice copilas stie ca bemve rulz, e "the ultimate driving machine".

Decit sa bage catralioane in suruburi de titan goale pe dinauntru ei prefera sa troleze orice eveniment motorizat sau ne, orice care implica deplasarea omului cu mijloace mecanice. Sint peste tot cu marketingul lor. Si lider de piata in segmentul "performance luxury".

True.

BMW procedeaza f bine ca si branding in motorsport.A invatat ca nu are sens sa se bage in competitii mari,mondiale,cu x-spe mil de privitori pentru ca nu acolo e target'ul lor.Nu aia sunt cei care cumpara bmw'uri firma nu li se adreseaza lor.BMW lucra in segmentul business-premium cu influente mici pe luxury (dar acolo deja tot ei au Rolls),la F1 se uita opincarul.Ori opincarul nu cumpara BMW,cumpara Toyota si VW.

In DTM sunt prezenti pentru piata germana,pentru ca trebuie sa fii acolo ca deh.It's your home market.Si plus ca neamtul e bolnav dupa DTM.Dar in rest foarte bine ai zis,sunt foarte axati pe promovarea brandului printre eventualii cumparatori si popularizarea marcii ca masina cu valente de sedan sportiv.

Ori asta nu are nici o treaba cu F1.Deci e foarte bine ce fac ei,nota 15.

 

Sunt penibili. La Motogp sunt 'official safety car'. Pai stai nene mai bine acasa daca tot nu vrei sa te asociezi cu aceasta competitie la adevarata ta valoare.

Asta e una din consecintele listarii publice la bursa, sunt niste directorasi la costum pusi de fondurile de investitii care stiu doar sa ia decizii pe baza unor grafice de profit operational, capex, opex si mai putin cu inima.

Safety car'ul e godlike,e un M4.Mai au un M6 si ala e tot ceva oficial bla bla si amandoua sunt tunate hardcore de fabrica si suna dumnezeieste.Si o ard numa in drifturi inainte si dupa orice sesiune,super spectacol ce fac.Si mai au 2 S1000RR care dau si alea ture printre randuri,nah...a,si medical car,un X5M si un X6M parca,ala e ala de fugea Capirossi acuma la cursa cu el sa vada daca e ud pe jos :P

Listarea la bursa...aia e altceva.Toti vor sa obtina profit la sf anului,ca draq,de aia se scoala de dim.Altfel,ar dormi pana tarziu.Nu aia e problema,bursa e inca o dimensiune a profitului.Nu mai ia nimeni decizii cu inima in motorsport,stai lin.

Parerea mea e ca in general abordeaza marketing'ul foarte bine si se axeaza pe promovarea marcii exact pe target,nu asa in aer.Dupa cum am mai zis,nu sunt o companie pt omul de rand si ca atare se adreseaza unui target restrans.

Avem impresia ca BMW e un mare nume,nu,de fapt BMW e o companie foarte mica comparativ cu colosii auto,doar ca impresia de established brand se datoreaza tocmai marketing'ului foarte bun.

Si unor masini foarte bune.Nu toate,cateva.Dar alea chiar bune.

Dar BMW e pistol cu apa pe langa VAG sau Toyota ca si cifra de afaceri.Doar ca marketing'ul brandului e extrem de bun.Deci fac bine ceea ce fac.Ca un exemplu,cred ca profitul si nr de unitati vandute de Golf sa zicem fata de 3'ar e monstruos.3'arul cred ca vinde in lume cat vinde Golf'ul in Germania,Anglia si Franta sau asa ceva (nu am zis SUA ca piata sua e huge).Dar toata lumea stie de 3'ar si i se pare o super masina si nimanui nu i se pare vreo mare smecherie Golf'ul.Insa Golf'ul e un monstru al vanzarilor pe langa 3-ar.Dar nu au acelasi branding,na,toti balim la BMW...

Cred ca daca se flexeaza putin VAG poate inghiti rapid BMW

 

La motogp e alta dimensiune a BMW si anume BMW Motorrad,si cred ca se respecta treaba de la masini,nu se implica in competitii mondiale adresate omului de rand.Totusi la motogp zic eu ca s-ar putea implica mai ales datorita dimensiunii mai nou sportive a marcii S1000RR care a devenit un etalon in lumea moto-ss.Inainte cand nu aveau aceasta moto,intelegeam.Dar acum ar putea sa vina si ei cu o echipa.Banii sunt infimi fata de efortul pt a participa in F1.Si mai ales dat fiind faptul ca S1000RR e special facuta avand ca target omul de rand ce vrea sportiva,in nici un caz nu o arde elitist gen Ducati.

Dar si aici ei se implica putin pe la englezi,sponsorizeaza niste echipe pe la IOM TT cu pregatire semi de uzina,nush daca vin la sbk,foarte aerat.Deci nu vor sa se implice decat relativ.si aici la moto nu stiu de ce,pentru ca eu zic ca ar trebui.

Iar ca know-how si inovatie....pai cred ca ar fi peste toti.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Safety car'ul e godlike,e un M4.Mai au un M6 si ala e tot ceva oficial bla bla si amandoua sunt tunate hardcore de fabrica si suna dumnezeieste.Si o ard numa in drifturi inainte si dupa orice sesiune,super spectacol ce fac.Si mai au 2 S1000RR care dau si alea ture printre randuri,nah...a,si medical car,un X5M si un X6M parca,ala e ala de fugea Capirossi acuma la cursa cu el sa vada daca e ud pe jos :P

 

Cred ca bascula de pe motocicleta lui Marquez costa mai mult decat acel M4. Repet, sunt penibili

» Post actualizat in 30 Mar 2017 07:40

BMW procedeaza f bine ca si branding in motorsport.A invatat ca nu are sens sa se bage in competitii mari,mondiale,cu x-spe mil de privitori pentru ca nu acolo e target'ul lor.Nu aia sunt cei care cumpara bmw'uri firma nu li se adreseaza lor.BMW lucra in segmentul business-premium cu influente mici pe luxury (dar acolo deja tot ei au Rolls),la F1 se uita opincarul.Ori opincarul nu cumpara BMW,cumpara Toyota si VW.

Pe logica asta, Ferrari de ce participa? Cumpara opincarul Ferrari? Nu sunt Ferrari singurul constructor care a mers neintrerupt in F1 in istorie?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cica AMG s-a ingrasat in iarna cu 5kg peste target si de aia a pierdut cursa - link.

 

Pe logica asta, Ferrari de ce participa? Cumpara opincarul Ferrari? Nu sunt Ferrari singurul constructor care a mers neintrerupt in F1 in istorie?

Ferrari nu incearca sa vand masini de ale lor in F1,ei participa in F1 datorita traditiei,pentru ca numele lor este legat probabil pentru totdeauna de F1 si cursele de varf.Au fost la prima cursa,Enzo facea masini de strada doar pentru a face rost de bani sa participe in curse.

Sunt o institutie in F1 Ferrari,FIA = Ferrari Internal Affairs remember? :bounce:

 

La BMW e altceva,ei dupa cum bine a zis colegul,prin motorsport vor sa popularizeze marca lor pentru a vinde.Si probabil s-au facut research groups (adica nu probabil,ci in mod sigur) pentru a vedea impactul pe care il are participarea firmei in F1 si rezultatele probabil nu au fost satisfacatoare.Adica cine isi ia BMW ori nu se uita la F1 ori il doare in fund ca BMW e in F1,marca nu e asociata cu prezenta in F1.Si din punctul meu de vedere e si normal : orice om care cunoaste cate ceva despre motorsport isi da seama ca F1 nu are nici in clin nici in maneca cu vreun constructor.Si cea mai penibila firma de masini gen India (Tata) sau whatever daca are bani destui poate sa aiba rezultate in F1.Asta nu inseamna ca respectiva firma are ceva legaturi cu dep de F1.

Toate echipele de F1 sunt de fapt englezesti,in afara de 2-3.Ca scrie pe masini AMG,Aston Martin,etc,aia e pistol cu apa.Da,ok,motoristii sunt interesati de aspectul research pe motor in F1,dar e un research muuuult mai scump zic eu decat daca s-ar face in mod normal.In fine,asta e un subiect mai larg.

Dar pe scurt,eu spun ca pt BMW e un lucru normal dpdv al lor ca nu participa in F1,pentru noi privitorii e naspa pt ca erau o firma puternica si performanta.

 

Cred ca bascula de pe motocicleta lui Marquez costa mai mult decat acel M4. Repet, sunt penibili

N-are nici o legatura,iti dai seama nu?Iar bascula de pe motocicleta lui Marquez nu e un exemplu bun,la cat de penibila a inceput sa fie de la un timp motocicleta lui Marquez.

Iar (mai ales pt ca discut pe formul de F1 cu oameni care stiu ce inseamna tehnologia de varf si nu pe formul de motogp cu noobii),bucata aceea de aluminiu pe care o propovaduieste Honda ca fiind bascula (si care e aproape identica cu cea de pe 600rr/2003) costa 3 lei.Hai ca Ducati s-a apucat finnally sa lucre cu cf si face research de nu se poate,dar ai dat un exemplu al naibii de prost cu Honda :P

N-am sa inteleg niciodata cum spun ca motoretele alea sunt 1mil euro si ele sunt full din fer (alum ok,da tot fer este) si motoarele sunt the same de x-spe ani la ele,doar carenele sunt din cf.1mil euro pe ce?cred ca atata sunt costurile fabricii cu totul pt motogp,vreo 5-6 milioane,il iau si il impart la cate motorete fol tot anul si vine motoreta la un milion.Pai pe sistemul asta,masina de F1 ar trebui sa coste vreo 20-30 de mil usor.

 

Insa la capitolul participare BMW in motogp da,si eu sunt de acord ca ar trebui sa participe,pt S 1000 RR.Si ce participare ar fi,omfg...cred ca i-ar bate cu ceasul de la gara pe motoristii actuali din motogp.Mai ales ca iata,BMW a inceput sa scoata pe strada motorete mai avansate tehnologic decat motoretele de gp - vezi acel S 1000 RR pe care il vor scoate in toamna si care e full din CF (roti,cadru,etc).Daca acel bmw cu cadru de cf se comporta bine in teste,inseamna ca a dat mucul tuturor motoristilor din motogp care sustineau sus si tare ca nu functioneaza cadrul de cf pe moto (ceea ce,cel putin la nivel teoretic e o ineptie).

Pentru admirat (pentru ca eu zic capabili de lucruri marete bavarezii draq) :

 

cw1016-2017-bmw-hp4-race-first-look-eicm

 

cw1016-2017-bmw-hp4-race-first-look-eicm

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ferrari nu incearca sa vand masini de ale lor in F1,ei participa in F1 datorita traditiei,pentru ca numele lor este legat probabil pentru totdeauna de F1 si cursele de varf.Au fost la prima cursa,Enzo facea masini de strada doar pentru a face rost de bani sa participe in curse.

Sunt o institutie in F1 Ferrari,FIA = Ferrari Internal Affairs remember? :bounce:

Pai asta ziceam si eu. Te contrazici putin ca ziceai ca nimeni nu investeste cu inima in motorsport...

Ferrari e si ea detinuta de Fiat-Chrysler si ca orice companie publica, sunt niste burtosi intr-un board room care se uita la grafice de profit si return-on-investment.

Numai ca, spre deosebire de bavarezi, astia sunt mai boemi si zic: lasa ma,ca uite, ca o fi ca o pati, Enzo facea masini de strada ca sa mearga la curse si acum noi sa ne retragem ca opincarii oricum nu cumpara Ferrari?!

 

"Tre sa crestem vanzarile la Fiat 500 ca sa ramanem sustenabili si competivi in Formula 1 !" - eu asa ii vad pe burtosii de la Fiat discutand in consiliul de administratie.

 

In schimb bavarezii minune cred ca sunt la fel de 'inteligenti' precum cei din Nascar sau WSBK, unde se pun abtibild-uri cu faruri pe carenele de curse pentru ca tot dobitocul spargator de seminte sa fie pacalit ca motoreta/masina pe care o cumpara din showroom este identica cu aia de a castigat cursa

Editat de Zimbrutza
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai uitat de PSA... care a intrat in liga marilor producatori odata cu achizitia Opel.

 

De acord. Dar PSA tocmai a făcut un efort financiar important prin achiziția Opel. Greu de crezut că se vor implica într-un proiect atât de costisitor precum este F1 - cel puțin pe termen scurt și mediu. Se vor uita și ce face Renault: dacă vor avea succes, pot fi și ei tentați să intre la un moment dat. Dacă fac o faza à la Toyota, vor sta departe.

 

apoi asa ziceam si despre Toyota amu-s 2 decenii cand au intrat in Indy Car, iar apoi peste 5 ani cand au intrat si in F1.....

deci n-ar fi exclusa participarea unei echipe asiatice cu motor asiatic in F1......., au bani cakalau asiaticii aia

 

Tocmai: după catastrofa celor de la Toyota (cel mai mare buget din F1 și niște performanțe slabe) și având în vedere ce se întâmplă acum cu Honda, cred că asiaticii sunt foarte reticenți :)

 

Sunt penibili. La Motogp sunt 'official safety car'. Pai stai nene mai bine acasa daca tot nu vrei sa te asociezi cu aceasta competitie la adevarata ta valoare.

Asta e una din consecintele listarii publice la bursa, sunt niste directorasi la costum pusi de fondurile de investitii care stiu doar sa ia decizii pe baza unor grafice de profit operational, capex, opex si mai putin cu inima.

 

În principiu ai dreptate. Și eu aș vrea să-i văd mai implicați. Dar am mai abordat o dată fix acest subiect aici, iar în ceea ce mă privește concluzia a fost clară: BMW pur și simplu nu are nevoie de expunerea în motorsport pentru a vinde. Pentru că până la urmă de-asta participi, nu? Să-ți construiești o imagine de marcă, un pedigree și la final să vinzi mai mult. În domeniul auto BMW are destul renume și istorie, vinde mașini pe bandă. BMW Motorrad reușește să facă asta și fără blazon: S1000RR se vinde în prostie, chiar dacă imaginea lor de marcă pe două roți este mai degrabă asociată cu dulapuri de tournig decât cu performanța pură. Fac profit record an de an. De ce să mai investească deci bani în publicitate?

 

Sunt de acord cu tine, dar dpdv rațional au dreptate.

 

Pe logica asta, Ferrari de ce participa? Cumpara opincarul Ferrari? Nu sunt Ferrari singurul constructor care a mers neintrerupt in F1 in istorie?

 

Situația este diferită, existența Scuderiei Ferrari precede Ferrari SpA. Cu alte cuvinte: Ferrari a fost echipă de Formula 1 înainte de a fi producător auto. Ca și McLaren. În contrast, BMW este un colos indistrial care producea/produce motociclete, avioane și tractoare pe lângă automobile.

 

Mai mult, la Ferrari este și clauza casei mamă: tot grupul FCA este practic reprezentat în F1 prin Scuderia Ferrari. Asta pe lângă tenta de mândrie națională legată de "excelența italiană în motorsport".

 

Nu sunt de parere ca a facut tot posibilul in iarna sa vina la AMG.

 

Toto Wolff: 'McLaren contract stopped Fernando Alonso talks' ^_^

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Major offtopic.

Nu stiu daca urmariti, dar GM a tot lansat teasere pentru o masina construita special pentru drag-racing in varianta stock. Dodge Challenger SRT Demon

Zvonurile zic ca ar ajunge la 900 de cai (Hellcat are 700ish). Got to love 'Murica

 

 

In alta ordine de idei, urmatorul seria 3 va avea motor de 1.5 litri. Got to love Bavaria.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, am citit despre Demon. Întruchiparea nebuniei americane. În același timp, o mașină foarte puternică nu este neapărat bună sau fun. La fel ca și Hellcat-ul probabil că merge (foarte) tare pe drept, sună (foarte) bine și distruge (instant) cauciucuri. Dar în rest, este subiect de discuție la semafor sau benzinărie.


Oricum crezi că bavarezii nu produc așa ceva doar pentru că-s răi, haini și conduși de contabili/doctorași la costum care nu au habar de mașini? Sau pentru că datorită texelor și normelor de poluare o astfel de mașină ar costa de 3-4 ori mai mult la noi ca-n 'Murica? :)

 

"Tre sa crestem vanzarile la Fiat 500 ca sa ramanem sustenabili si competivi in Formula 1 !" - eu asa ii vad pe burtosii de la Fiat discutand in consiliul de administratie.

 

Yea. No. Astea-s basme :)

 

Îi apreciez pe italieni, dar sunt la fel ca ceilalți. Beau mai mult espresso, se îmbracă mai cu stil, se descurcă bine cu resurse limitate și au designer-i talentați. Dar cam atât.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...