Sari la conținut

Formula 1


Jorge Lorenzo

Postări Recomandate

"spuneti-i lui Grosjean sa se dea la o parte",Grosjean fiind la 2s,iar Verst neputand sa il ajunga,mesaj repetat a prost."Vorbiti cu Charlie sa se dea ala la o parte,ca imi reduce downforce pe aripa fata si ma face sa pierd timp".

 

Asta in timp ce Ricciardo era in c_urul lui de ture bune. Ala n-avea probleme cu downforce ? :D

Editat de bimbominkia
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 6,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Seb a pierdut cursa prin intrarea timpurie la standuri. A vrut să facă ceva diferit, a riscat și a pierdut când a apărut SC-ul și s-a trezit pe 5. Altfel am fi putut avea un duel fain VET - HAM. Rămâne pe data viitoare. Ferrari a confirmat faptul că sunt foarte aproape de Mercedes și că performanța din prima cursă nu a fost un accident.

 

Se anunță o luptă interesantă între #5 și #44 pentru titlu

Da,insa eu nu inteleg de ce sa adopte strategii alternative avand in vedere faptul ca au cam acelasi nivel de performanta,si prin urmare se puteau bate cu Ham de la egal la egal pe aceeiasi strategie la fel cum au facut si in Australia.eu zic ca a fost o greseala masiva a ing lui Vettel.

Ok,am inteles ideea la inceput,l-au pituit pe Vettel pe VSC pentru a pierde mai putin timp fata de o intrare normala,pentru ca masinile se deplasau mult mai incet.Ok,aia a fost o idee buna ce ar fi putut genera avantaje si in nici un caz dezavantaje,era timpul de schimbat pe slicks pentru ca Sainz deja facea fastest times pe slicks.ok.

Dar dupa aia ideea lor buna si avantajul a fost anulat de faptul ca a intrat SC dat accidentului lui Giovanazzi si Ham a schimbat la randul sau pe SC.Dar atunci Vettel nu trebuia sa mai intre odata,draq,schimbase gumele in urma cu vreo 2-3 tururi !!!

Acea intrare suplimentara nu am inteles-o neam si aia cred ca l-a mancat.Pentru ca daca nu schimba atunci Vettel de pe 4-5 cat era ar fi ajuns pe 1 in spatele SC probabil.Cu aceleasi gume ca ale lui Ham,insa mai vechi cu 2-3 tururi,ceea ce la soft nu ar fi fost problema.Asa,a intrat si el,si efectiv a pierdut un pitstop.Nu pitstop normal,pit pe SC,plus timpul pe care l-a pierdut ca looseru tot stand in cwru lui Kimi,alea au fost acele 8-9s.

 

Si alta treeaba pe care nu am inteles-o la cei din fata - bai nene,de ce schimba pe ultimul stint pe soft in loc de SS ???Pt ca RB ne-a aratat ss e performant si in acelasi timp si rezistent,ei au stat 25 de ture sau asa ceva pe ele...

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok,am inteles ideea la inceput,l-au pituit pe Vettel pe VSC pentru a pierde mai putin timp fata de o intrare normala,pentru ca masinile se deplasau mult mai incet.Ok,aia a fost o idee buna ce ar fi putut genera avantaje si in nici un caz dezavantaje,era timpul de schimbat pe slicks pentru ca Sainz deja facea fastest times pe slicks.ok.

Dar dupa aia ideea lor buna si avantajul a fost anulat de faptul ca a intrat SC dat accidentului lui Giovanazzi si Ham a schimbat la randul sau pe SC.Dar atunci Vettel nu trebuia sa mai intre odata,draq,schimbase gumele in urma cu vreo 2-3 tururi !!!

 

Cred că faci eroare :) Am căutat să văd dacă mi-a scăpat mie un pitstop de-al lui Vettel, dar nu a fost cazul: a intrat o singură dată la începutul cursei (turul 2) și încă o dată în turul 34. Deci 2 orpiri, la fel ca majoritatea celorlalți. Doar Perez a făcut 3. Probabil că ceea ce ai văzut tu a fost ori o reluare, ori o confuzie legată de faptul că după accidentul lui Giovinazzi, plutonul trecea (în spatele SC-ului) pe linia standurilor, pentru a lăsa linia dreaptă liberă și a permite evacuarea Sauber-ului.

 

107_10_1491789329.jpg

 

Vettel a pierdut deci 3 poziții exculsiv din cauza timing-ului cu Safety Car-ul. Nu cred că putem să-i acuzăm pe Ferrari de strategie proastă - de data asta :)

 

Si alta treeaba pe care nu am inteles-o la cei din fata - bai nene,de ce schimba pe ultimul stint pe soft in loc de SS ???Pt ca RB ne-a aratat ss e performant si in acelasi timp si rezistent,ei au stat 25 de ture sau asa ceva pe ele...

 

Sunt mulți factori care intră în calcul. Unii consideră că, având în vedere condițiile atmosferice și la nivelul pistei, S este mai performant față de SS. Poate mașina se comportă mai bine cu un anumit compound: am observat că RedBull preferă în general SS-ul, Merc și Ferrari S-ul. Sau poate pur și simplu nu mai au (deși aici nu cred că a fost cazul).

» Post actualizat in 10 Apr 2017 12:44

Kimi a fost penibil,urland ca dobitocul ca nu are torque,ca nu are grip ca nu are gume ca nu are pa pzda maslii,etc

 

Nu știu care a fost problema cu puterea, dar legat de strategie a cam avut dreptate după părerea mea. Radio transcript.

 

Reiese faptul că au vrut să-l țină până la capăt pe Soft, asta în cazul în care pierdea cam 3s pe fiecare tură. Nu le-au prea ieșit bine calculele inginerilor la standuri. A calculat el mai bine din mașină :)

 

În rest de notat performanța lui Sainz, care a riscat și a plecat (în mod foarte amuzant dealtfel) pe slick-uri, dar care a scos-o frumos până la urmă.

 

Iar Maurizio pare încrezător.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

GRO nu ar fi la prima obstructie pe care o face din postura de pilot depasit cu un tur.

Sorry, chiar mi-a scapat faza cu Max vs Romain.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

GRO nu ar fi la prima obstructie pe care o face din postura de pilot depasit cu un tur.

Sorry, chiar mi-a scapat faza cu Max vs Romain.

 

Grosjean nu a obstructionat pe nimeni. Avea un ritm mai bun sau egal cu Verstappen , care era la vreo doua secunde in spatele lui si tipa ca sa-l dea stewarzii la o parte, ca ii respira aerul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Cred că faci eroare :) Am căutat să văd dacă mi-a scăpat mie un pitstop de-al lui Vettel, dar nu a fost cazul: a intrat o singură dată la începutul cursei (turul 2) și încă o dată în turul 34. Deci 2 orpiri, la fel ca majoritatea celorlalți. Doar Perez a făcut 3. Probabil că ceea ce ai văzut tu a fost ori o reluare, ori o confuzie legată de faptul că după accidentul lui Giovinazzi, plutonul trecea (în spatele SC-ului) pe linia standurilor, pentru a lăsa linia dreaptă liberă și a permite evacuarea Sauber-ului.

 

107_10_1491789329.jpg

 

Vettel a pierdut deci 3 poziții exculsiv din cauza timing-ului cu Safety Car-ul. Nu cred că putem să-i acuzăm pe Ferrari de strategie proastă - de data asta

 

Nu știu care a fost problema cu puterea, dar legat de strategie a cam avut dreptate după părerea mea. Radio transcript.

 

Reiese faptul că au vrut să-l țină până la capăt pe Soft, asta în cazul în care pierdea cam 3s pe fiecare tură. Nu le-au prea ieșit bine calculele inginerilor la standuri. A calculat el mai bine din mașină

 

Da,acum am vazut si eu din aceasta grafica faptul ca Vettel a avut aceleasi opriri ca si restul.Nu,eu era sigur ca a mai intrat odata pe turul 4 la boxe,pentru ca atunci cand merea SC cu ei pe pit lane,am vazut ca a intrat Ham si o gramada dar deasemenea s-a dat pe grafica jos - Vet pit si ii numara secundele,de aia am crezut eu ca a mai intrat.

Da,in acest caz,nu putem blama Ferrari pentru strategie,au gandit bine sa il bage initial pe VSC,doar ca nu au avut noroc si cei de la AMG au prins o intrare rapida dupa 2 tururi pe SC si care i-a si servit la perfect ca i-a bagat pe la boxe,deci timpul pierdut de Ham a fost foarte mic,intrare si iesire dintre mecanici plus pitul actual,adica vreo 4-5s.De pozitii pierdute de Vettel si faptul ca a iesit in spatele lui slow Kimi nu mai zic.

AMG a procedat slab pentru ca logic ar fi fost sa il bage si ei pe Ham tot pe VSC din turul 2,pista fiind uscata.Dar au avut bulan.Asta e.

In schimb cu Kimi nu sunt de acord cu tine.Se vede foarte bine din grafica pe care ai pus-o ca in timp ce Vettel a mers pe softs 32 de ture neschitand si nearatand nici un fel de problema,ba parca pe ultimele tururri de stint de soft mergand si tare,Kimi a mers cu 3 ture mai mult decat el pe softs si tipand ca din gura de sarpe.Pentru 3 tururi in plus?Lasa ce spuneau ei prin radio ca stau pe softs pana la capat,eu inteleg ca gumele astea noi nu au porcaria de degradare pe care o impunea Bernie anii trecuti,dar nici eu nici nimeni nu a pus botul la vrajeala aia ca merem pana la sf cu gumele din turul 4 pe care a bagat-o Ham si pe care au spus-o si inginerii de la Ferrari,si Kimi nush ce a pus botul.Aia era praf in ochii prostului.

Se vede clar de acolo ca strategia la Kimi a fost una altternativa,plan B cum zic ei,incercand sa il faca pe Kimi,care a intrat in turul 4 sa stea mai mult,probabil ei calculasera ca se poate mere x ture pe aceste gume cu timpi decenti,si apoi sa il bage pe ss,pentru a fi rapid pe final.Asta si in lumina mersului celor de la RB peste 25 de ture pe ss fara nici o problema si cu timpi foarte buni.

Si aici stretegia celor de la Ferrari cred ca a fost buna,dar s-a intalnit cu "un" Kimi slab si recalcitrant.

 

Singurul loc unde nu sunt de acord cu tine si nici cu cei de la Ferrari e treaba cu SS.S-a vazut ca s-a mers exemplar pe SS pe acest circuit,eu zic ca cei de la RB de fapt nu au ritmul de cursa necesar pentru a se amesteca intre Ferrari si AMG dar la aceasta cursa au putut sa faca treaba asta numai si numai pentru ca ei au mers pe SS cand ceilalti au preferat sa mearga pe softs.Si pe asta o inteleg cu primul stint de softs,ca le era frica de degradare,dar mai ales dupa ce au vazut ca RB mere full pe ss si se comporta exemplar,trebuiau toti sa schimbe si al doilea stint sa fie pe SS,cum a fost la Kimi.

In concluzie as spune ca cea mai buna strategie a fost as always la RB,dupa aceea Ferrari si mai apoi AMG care au procedat foarte batraneste si au fost foarte conservatori in abordare,asta inseamna ca se tem,lucru care nu poate decat sa ma bucure.

Insa la momentul cand nu mai credea nimeni,iata ca pana la urma Marchionne din nou a fost un super manager si a adus echipa Ferrari la bataie pentru locul 1 dupa cum a si zis ca va fi.Nota 15 pentru el,pentru ca eu cred ca e aproape exclusiv meritul managerului ce s-a intamplat la Ferrari peste iarna.

Oameni capabili cred ca sunt si la echipele de mijloc nu mai zic la echipele de varf,dar sa ii faci pe toti sa lucreze la unison si sa creeze performanta cred ca e exclusiv treaba conducerii.Nu am vazut nici o organizatie cu conducere buna care sa mearga prost si invers nu am vazut nici o ogranizatie de orice fel si oricat de buni oameni care sa mearga bine daca are conducerea proasta.

 

In Bahrain isi vor da examenul de treapta ca sa zic asa :P

 

În rest de notat performanța lui Sainz, care a riscat și a plecat (în mod foarte amuzant dealtfel) pe slick-uri, dar care a scos-o frumos până la urmă.

 

A scos-o...am zis si eu,ceea ce teoretic era o idee foarte buna,si eu cand a inceput cursa si am vazut ca pista e relativ uscata in afara de linia de start,am zis ca Sainz a fost destept.Dar el nu si-a dat seama ca nu doar trece pe linia de start-stop,ci tre sa si plece de pe loc din aparaia aia.Ceea ce,ai vazut,a fost o catastrofa.Plus ca nu a mai luat prima curba plus ca s-a si rotit odata.Deci Sainz nu e Senna sa faca arogante din astea,ala merea pe ud cu slick urile si avea un timp gen 1-2 s/tur mai slow de ramanea toata lumea interzisa,si vazand piloti bunicei ca Sainz care nu se descurca nici pe damp cu slickuri face performantele lui Senna incredibile.

Deci teoretic ar fi fost ok sa iesi direct pe slicks dar asta daca erai pilot si reuseai sa pleci decent de pe loc,si sa nu iesi de 2 ori de pe pista.Hai ca a fost normal pana la urma sa il ia toti,dar nu a fost normal sa se rasuceasca.

Stiu ca incepuse de prin turul 2 sa faca deja fastest time,iar daca nu erau VSC si SC in tururile 2 si 4,pai ar fi avut o problema ceilalti,pentru ca Sainz deja era mai rapid decat toata lumea,restul erau pe inters si trebuiau sa intre la boxe si sa piarda 25s.Iar Sainz pe ss nu cred ca ar fi avut o problema in a depasi pe restul lumii care erau pe inters si prin urmare mult mai slow.

Retrospectiv,da,a fost o idee buna ce a facut Sainz,chiar si daca a intrat ultimul in primul viraj,conditia era sa nu se rascuceasca cum a facut-o si sa nu fie SC.A avut si ghinion cu SC a si gresit de 2 ori,a mers si foarte slow cand a plecat de pe loc,ceea ce i-a anulat avantajul.

 

Grosjean nu a obstructionat pe nimeni. Avea un ritm mai bun sau egal cu Verstappen , care era la vreo doua secunde in spatele lui si tipa ca sa-l dea stewarzii la o parte, ca ii respira aerul.

 

Da,a fost de calcat faza aia,pe cat de bun pilot e Verst si nu am cum sa nu ii recunosc meritele desi l-am privit cu scepticism,pe atat de urat are caracterul.

Sa tipi ca dobitocul de frica lui Ricci ca Grosjean iti ia aerul,el fiind la 2 s si ceea ce e cel mai aiurea,tu nereusind sa te apropii de el,deci Grosjean facea timpi pe tura similari sau mai buni...no comment.

Cum sa ceri unui pilot sa se dea din fata ta si tu nu poti sa il ajungi??? :moron:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Trolaj ultimativ ! Alonso nu vine la Monte Carlo ... se duce sa se dea in IndyCar ! :crack: :crack: :crack: ( nu ma lasa sa mai pun emoticoane )

 

"I'm immensely excited that I'll be racing in this year's Indy 500, with McLaren, Honda and Andretti Autosport," Alonso said.

 

http://www.crash.net/f1/news/243570/1/fernando-alonso-to-race-at-indy-500-will-miss-monaco-gp.html

Editat de bimbominkia
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Citi bani ia ALO de la ML-H?

... nu de alta, dar se pare ca alt motiv pentru care sa mai stea la echipa aia n-ar prea fi.

A esuat cu Ferrari, a esuat cu Honda ... ce plm mai vrea si nenea asta? in afara de mistouri prin radio ce satisfactie sportiva mai are?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ohoho! ... si la naiba :crack: se intimpla sa fie un pilot extrem de bun.

 

Plm, e spaniol, astia sint chitre rau de tot, vezi si in MGP :funny:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E super pilot Alonso,numai ca ia cateodata niste decizii...

Da,am vazut si eu ca se duce sa se dea la Indy....aroganta maxima :)

Mai, da, plm, l-a batut pe Schumacher cu o masina (aproape) egala, deci e chilot cu Pmare. Dar... doar doo titluri? sau poa' nu-i trebuie, ca si la fierari tot pe un maldar de ioroi a prestat cu rezultate mneh ... cred ca in ultimii 10 ani a bagat marunt in buzunar cit Sebi+Lewi+Niki la un loc (sau mai mult) dar nu s-a mai lipit neam de performanta.

 

Io unul imi scot palaria in fata PR-ului de la McLare sau Honda care ajung deja sa promoveze miserupismul tipului ca mare manevra sportiva - uite un chilot european de virf care se pisa pe Monte Carlo si vine sa se invirta ca sobolanul in roata pe ovalul nostru de caramida.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai, da, plm, l-a batut pe Schumacher cu o masina (aproape) egala, deci e chilot cu Pmare. Dar... doar doo titluri? sau poa' nu-i trebuie, ca si la fierari tot pe un maldar de ioroi a prestat cu rezultate mneh ... cred ca in ultimii 10 ani a bagat marunt in buzunar cit Sebi+Lewi+Niki la un loc (sau mai mult) dar nu s-a mai lipit neam de performanta.

 

Io unul imi scot palaria in fata PR-ului de la McLare sau Honda care ajung deja sa promoveze miserupismul tipului ca mare manevra sportiva - uite un chilot european de virf care se pisa pe Monte Carlo si vine sa se invirta ca sobolanul in roata pe ovalul nostru de caramida.

 

Perfect de acord cu tine.Si eu spun ca e unul din putinii oameni care l-a batut pe Schumi in duel aproape egal.Egal-egal niciodata nu va fi.Ii urmaresc cariera inca de la debutul la Minardi unde facea minuni.As zice ca a fost si este unul din marii campioni mondiali ai F1.

Dar ghinionist,adica nu ghinionist,neinspirat.Pornise bine,2 titluri mondiale la Renault cand era inca tanar.Dupa aia a venit vrajeala cu McLaren unde spun eu ca efectiv i s-a furat un titlu.Dupa aia a sarit la Ferrari,unde o data a fost extrem de aproape de a fi campion.Dupa aceea s-a suparat si a plecat exact la cel care il manevrase - la Ron Dennis.Aia zic eu ca a fost cea mai mare greseala,si acum ii iese pe nas,pentru ca Ferrari iata,e pe val.Iar McLaren nu va fi pana isi termina el cariera.

Deci as spune un pilot extrem de talentat,foarte putini se ridica la ora actuala la nivelul sau,as zice ca si Hamilton e putin sub el,insa in timp ce Ham a facut all the right choices,Alonso e neinspirat total,si a facut numai alegeri gresite.Iar ca si bani,cred ca orice pilot de F1 ar dori sa aiba in fiecare an o masina cu care sa se poata bate la campionat inaintea banilor.Banii sunt mai degraba o recunoastere a potentialului pentru ei,insa ar renunta la ei cu draga inima pentru masina.

 

Treaba asta cu Indy nu as zice insa ca e o alegere gresita.Probabil isi netezeste terenul spre o trecere grandioasa in cursele de peste ocean.Unde ar putea fi campion usor.Aceasta trecere s-a facut cred sub obladuirea noului sef McLaren care e american si repet.nu cred ca e un lucru rau pt el.

Pai ce sa-ti spun,da,rateaza premiul de la Monaco,dar pe partea ailalta,hai sa fim seriosi,ce credeti ca ar face McLaren la Monaco?In cel mai si cel mai bun caz ar lua 1-2 puncte amarate.Hai sa spunem lucrurilor pe nume,McLaren anul asta e in galeata iar japonezii nu au fost niciodata in stare sa scoata iepurele din palarie.Nu,ei o mosmondesc mult pana dau de ceva bun,si atunci tot perfectioneaza.Nu vedeti ca deja suntem bine in sezon iar ei declara cu nevinovatie ca nici macar nu stiu unde e problema?Comentariile sunt de prisos la asa o declaratie,ce mai poti spune?

Iar Alonso face bine ca mere in Indy,acolo cu talentul lui si o masina competitiva probabil se va putea bate la victorie,la Monaco ce calcat va face?O laba.

Iar daca castiga Indy ghiciti unde il vom vedea la anul...si cred ca si daca nu il castiga tot acolo se va indrepta...ceea ce,repet,nu cred ca e un lucru rau...in F1 unde sa mearga?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu cred ca banii conteaza, indiferent de cat de relaxat financiar e un pilot si cat de mult isi doreste sa fie la bataie. Si mai cred ca, daca ar avea o masina de top, nu i-ar fi chiar usor lui Alonso sa se impuna, s-a uzat deja pe coteţe.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iar ca si bani,cred ca orice pilot de F1 ar dori sa aiba in fiecare an o masina cu care sa se poata bate la campionat inaintea banilor.Banii sunt mai degraba o recunoastere a potentialului pentru ei,insa ar renunta la ei cu draga inima pentru masina.

 

Iar Alonso face bine ca mere in Indy,acolo cu talentul lui si o masina competitiva probabil se va putea bate la victorie...

Daca imi aduc bine aminte (de atata timp nu mai sunt foarte sigur), Villeneuve juniorul, dupa ce a luat un titlu, a preferat banii si s-a dus la o echipa de cacao. Un talent (ca talent exista) irosit.

 

Tot din aminitiri vorbesc (de pe vremea cand urmaream la Eurosport cursele astea), dar stiu ca masinile din Indy sunt si ca tehnologie si ca pret la o fractiune din ceea ce inseamna un avion din F1. Electronica nici pe departe cea din F1, aero nici atat.. putere bruta. O competitie in care conteaza mult mana si oole pilotului. Se merge pe ovale, cu pedala la fund(peste 350km/h), fara masuri de securitate prea avansate, unde adversarul nu are mila. Curse foarte dinamice si spectaculoase, cum sunt si cele din NASCAR. Nu prea are nici o legatura cu cursele "aseptice" din F1. Eu stiu daca se va adapta? Nici Sebastien Bourdais nu are vreun titlu in Indy, desi are patru sau cinci castigate in Champ Car. In general, motorsportul american e cam alta poveste..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Villeneuve juniorul, dupa ce a luat un titlu, a preferat banii si s-a dus la o echipa de cacao. Un talent (ca talent exista) irosit.

 

Nu cred că a fost vorba neapărat de bani acolo. După retragerea Renault din F1 începând cu sezonul 1998, Williams a început să decadă și să se zbată prin pluton. Decât se se bată pentru 1-2 puncte în fiecare cursă, Villeneuve a preferat să înceapă un proiect nou cu prietenul lui Craig Pollock, în cadrul căruia ar fi avut mai multe de zis .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Nu cred că a fost vorba neapărat de bani acolo.

Nu te contrazic. Sunt convins ca stii mai bine decat mine detaliile. Oricum, interesanta mutarea lui Alonso in Indy...sunt foarte curios cum va evolua acolo.

Editat de xt600
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se pare că și Stoffel va avea activități extracurriculare în acest sezon: va participa la cursa de 24h de la Spa, în dauna MP al Ungariei. Ceva de genul: McLaren-ul de anul acesta este atât de putred încât nu mai contează cum și unde concurăm ^_^ Cine credea că #22 mai prinde 2 curse anul ăsta?...

 

Aripă față nouă pentru SF70T:

 

C9Sf3nZXgAIRlcm.jpg

 

@Method, legat de Kimi și cursa lui din China: nu neg faptul că a fost mai lent decât Vettel, nejustificat de lent chiar. Dar și strategia celor de la Ferrari a fost defectuoasă în ceea ce-l privește. Părerea mea. Uite și ceva amuzant pe tema asta :D

 

afznvyfp56ry.jpg

 

Și uite o știre de la GDP care cred că te bucură: Ricci favorit pentru a-l înlocui pe Kimi în 2018. Se pare că are în contract o clauză de performanță similară cu cea care i-a permis lui Vettel să sară în barca roșie.

 

O analiză tehnică interesantă a floor-ul celor de la Ferrari. Care ar fi flexibil. Și deci ilegal.

 

Iar Vettel învață italiană. Cu engleză.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca imi aduc bine aminte (de atata timp nu mai sunt foarte sigur), Villeneuve juniorul, dupa ce a luat un titlu, a preferat banii si s-a dus la o echipa de cacao. Un talent (ca talent exista) irosit.

 

Tot din aminitiri vorbesc (de pe vremea cand urmaream la Eurosport cursele astea), dar stiu ca masinile din Indy sunt si ca tehnologie si ca pret la o fractiune din ceea ce inseamna un avion din F1. Electronica nici pe departe cea din F1, aero nici atat.. putere bruta. O competitie in care conteaza mult mana si oole pilotului. Se merge pe ovale, cu pedala la fund(peste 350km/h), fara masuri de securitate prea avansate, unde adversarul nu are mila. Curse foarte dinamice si spectaculoase, cum sunt si cele din NASCAR. Nu prea are nici o legatura cu cursele "aseptice" din F1. Eu stiu daca se va adapta? Nici Sebastien Bourdais nu are vreun titlu in Indy, desi are patru sau cinci castigate in Champ Car. In general, motorsportul american e cam alta poveste..

Da,si eu sunt de parere ca si Villeneuve si-a cam irosit talentul dupa acel titlu.ok,au fost si niste circumstante cu Renault care s-a retras,dar Villeneuve s-a dus la o echipa despre care stia sigur ca nu va fi performanta in urmatorii 2-3 ani.

 

Indy reuseste sa fie boring in conditiile in care e construita pe scheletul de succes al nascar.De aceea a fost si intrerupta si inlocuita cu Champ Car,acum vad ca e iar,nu m-am mai uitat demult,de vreo 10 ani,dar intr-un timp ma uitam si eu.Da,e la o fractiune din costul F1,dar e chiar mai boring.in tribune de obicei sunt oameni zero.

Oval racing,not for me.Nu cred ca se vede mana pilotului in oval racing.Ai 4 curbe tot timpul aceleasi si faci acelasi lucru non stop.E mai mult decat aberant.E ceva facut exclusiv pentru spectacol,adapteaza circuitul la tribune mai degraba decat invers.Au zis "ma nu putem face tribune pe un circuit de 7-8 km ca e foarte scump si lumea va vedea un viraj.hai sa facem un oval pe un stadion ca lumea sa vada tot,dar in felul asta s-a pierdut circuit racing.E ca wrestling'ul,fake.

Conteaza si pilotul foarte mult,dar nu mana lui,cred ca mai degraba experienta,pozitionarea ca sa nu dea de belele,etc.Tot timpul castigau piloti nu atat rapizi,ci cei de la echipele de varf gen Newman-Haas care aveau o echipa buna in spate care pregatea masina si mai ales un ing bun care modifica pe loc strategia de pit atunci cand aparea vreo oportunitate.Sunt multi piloti care au intrat in Indy inaintea sau dupa carierele din F1 si au rulat.Villeneuve iata,Montoya si altii si altii.Cel mai de succes este Mansell.

Insa in timp ce nascar e atat de perfect neprofesionist si tinut special old school (ceea ce nu e neaparat un lucru rau),si prin urmare poate castiga cam oricine,pentru ca e foarte mult chestie de noroc si de pilot,in Indy a venit putin din profesionalismul din circuit racing si nu poate castiga oricine nu are o echipa puternica in spate.

Iar de siguranta,ce sa mai zic,sunt cam in fundul gol in masinile alea,pe fiecare an moare cate unul.Masinile nu sunt atat de puternice ca cele din F1,si apoi e natura circuitelor,care sunt extrem de periculoase.

 

Se pare că și Stoffel va avea activități extracurriculare în acest sezon: va participa la cursa de 24h de la Spa, în dauna MP al Ungariei. Ceva de genul: McLaren-ul de anul acesta este atât de putred încât nu mai contează cum și unde concurăm

Perfect adevarat.McLaren face ceea ce in termeni corporate se cheama branching,adica se apuca si de alte treburi ca vede ca F1 nu da si in mod clar nu va da roade anul asta.Si isi duce una din cele mai bune asset'uri,adica pilotii sa ii puna la munca si pe alte campuri de bataie.Dupa cum bine ai zis,pentru ca McLaren F1 e mort anul asta.Managerul ala american nu e prost deloc.De asta sunt americanii unde sunt si englezii se chinuie sa iasa din UE :P

 

Aripă față nouă pentru SF70T:

 

C9Sf3nZXgAIRlcm.jpg

 

Deci au nevoie de mai mult grip sa inteleg din aceasta comparatie?Foarte misto,asta nu poate fi decat de bine.Inseamna ca motorul are putere.Go go go.

 

@Method, legat de Kimi și cursa lui din China: nu neg faptul că a fost mai lent decât Vettel, nejustificat de lent chiar. Dar și strategia celor de la Ferrari a fost defectuoasă în ceea ce-l privește. Părerea mea. Uite și ceva amuzant pe tema asta

 

Hahaa,foarte tari caricaturile,da.Insa da,Kimi a fost nejustificat mai lent,de aia l-au si bagat in sedinta.

Nu sunt de acord insa cu strategia.Uita-te si tu pe foaia aia pe care ai pus-o mai sus,strategia lui a fost una din cele mai bune zic eu.A schimbat de pe inters odata cu Ham numai ca l-au tinut mai mult cu 3 ture decat pe Ham si dupa aia l-au pus pe ss.Hai sa nu confundam prostiile pe care le vorbeau ei pe speakers cu strategia.Si Ham zicea ca are de gand sa mearga pe acele softuri pana la sf,asta nu inseamna ca avea de gand.Repet,numai comentatorii nostri au pus botul la vrajeala asta.Si Kimi urla ca prostul,ca nu vor rezista pana la sfarsit,dar hai sa fim seriosi,eu nu sunt angrenat in F1 si stiu in mod clar ca niste gume soft nu tine 50 de tururi fara sa nu aiba o degradare masiva si prin urmare niste timpi pe tur foarte foarte lenti,Kimi nu stia chestia asta?Sunt sigur ca stia,draq toata lumea stia.

Strategia la Kimi m se pare gandita in prealabil,Vettel similar cu Ham iar Kimi pe plan B pentru a il contracara pe final,nu mi se pare ca vroiau in nici un moment sa il tina pana la final pe gumele din turul 4,si kimi i-a convins sa il schimbe pana la urma,hai sa fim seriosi.Niciodata nu a fost vorba de asa ceva.Pai iti dai seama ca iesea Kimi pe coispe asa.Nu,au planuit sa il tina mai mult ca sa fie mai mic stintul pe ss,le era frica ca se duc mai ales ca erau si uzate,dar Kimi era slow de dinainte sa se gate gumele si tot urla ca sa il schimbe.Credea ca daca pune ss va fi Senna...

 

Și uite o știre de la GDP care cred că te bucură: Ricci favorit pentru a-l înlocui pe Kimi în 2018. Se pare că are în contract o clauză de performanță similară cu cea care i-a permis lui Vettel să sară în barca roșie.

 

O analiză tehnică interesantă a floor-ul celor de la Ferrari. Care ar fi flexibil. Și deci ilegal.

 

M-ar bucura daca ar fi cat de cat reala,dar nu o prea cred.Ca vor sa il debarce pe Kimi la sf sezonului,asta cred.oricum ii expira contractul,cred ca mere si el spre alte meleaguri.Ok.

Ricci cred ca s-ar bucura sa vina la Ferrari pentru ca acestia sunt clar intr-o mare crestere de forma.Si cred ca aceasta crestere va continua.RB pe partea cealalta insa nu cred ca il vor da,pentru ca stiu si ei ca e un pilot care e material de campion mondial.Doar in 2014 le-a bataut cvadruplul campion si in culcare si in sculare si in dunga si in orice.

Insa Vettel,care e un pilot mai mult decat inteligent,mi se pare ca seamana mult cu Prost,ceea ce e un compliment,cred ca va trage toate sforile pe care le are ca sa nu vina Ricci la Ferrari.Pentru ca Ricci la Ferrari in 2018 s-ar putea sa ii fure un eventual titlu de campion mondial.

Insa cred ca pana la urma totul se reduce la Marchionne.Daca ala vreea,se face,daca nu,nu,poate sa aiba Ricci 15 clauze.

 

Floor'ul lui Ferrari e ilegal?Foarte probabil.Si bravo lor. :P

Orice pentru a bate pe AMG.Ca hai sa fim seriosi,suspensia FRIC pe care AMG'ul a inaugurat-o si cu care zic eu ca au avut un avantaj masiv a fost in vreun fel legala?Aia e o suspensie self-balancing si prin urmare ilegala.Iar Whitting si Bernie au dat-o din cola-n fanta ca hai sa ii lasam pe toti.Pai in ce sens acea suspensie ar ajuta la ceva?E ceva care mareste costurile masiv,nu da spectacol iar acea tehnica nu poate fi transpusa in real life,deci nu ajuta constructorii in vreun fel.Si atunci?Revenim iar la Airbus'urile Williams-Renault din anii'90 pe de o parte iar pe partea ailalta plangem ca sunt cheltuieli mari?

Aia a fost o treaba a batranilor alora jegosi pentru a nu anula un avantaj masiv al AMG cu care se pupau pe gura.Niciodata in F1 echipa de pe 1 nu va fi lovita.Sau Ferrari :D

Daca ar fi gasit acea suspensie la Force India...au mami.BANNED !

Si FRIC si zvonurile acelea legate de rezerve de combustibil dupa debitmetru ceea ce le permiteau tururile acelea extrem de rapide la AMG...sa ne fie cu iertare,dar si AMG a manevrat cat a putut.

Si acum face si Ferrari o podea flexibila.Ce sa zic,la mai mare,repet,orice pentru a se bate de la egal la egal.

» Post actualizat in 13 Apr 2017 16:12

Aa,si cica Ferrari ar putea fi avantajati de caldura din Bahrain...eu sunt de parere ca fiind foarte cald,cel cu motorul mai puternic e mai avantajat si mai ales cel cu un traseu cat mai direct spre admisie,pentru a compensa densitatea slaba a aerului...astia ar fi AMG din nou...split-turbo people,de cate ori sa mai spun...split-turbo care le-a adus 3 campionate...

Si Ham a declarat in conf de presa ca si lui i-ar placea sa se dea cu o moto de motogp...il lasa draq pe de o parte,insa pe partea ailalta,Alonso a incercat,asa in mare,cu MM langa el,as fi foarte curios cum ar mere Ham..

» Post actualizat in 13 Apr 2017 16:27

....si ce trebuie sa faca Alonso pentru a participa la cursa de Indy500 :wow:

https://www.youtube.com/watch?v=JwUaJ_70qOE

min.3.20

» Post actualizat in 14 Apr 2017 20:04

Maine in quali ce pronosticuri avem?

 

Eu as spune o treaba : Hamilton nu va fi pe 1.Acuma ca va iesi Vettel sau Bottas nush,dar cred ca Ham nu va iesi in pole maine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...