atelierulmoto Postat Septembrie 6, 2013 Share Postat Septembrie 6, 2013 Cu toti stim cum suna un check list de bun simt de facut inainte de orice plimbare: verificam cauciucuri, ungem lantul, verificam uleiul si apa, verifcam placutele de frana, etc. La fel de bine stim ca nu le facem atat de des pe cat ar trebui Dar am observat ceva in diversele discutii din parcari, benzinarii si chiar la noi in atelier: multa lume uita ca motocicleta mai are si suspensii, si cand spun asta nu ma refer la lucrurile evidente de genul servisat furca daca pierde ulei. Ma refer la ceva putin mai obscur, de exemplu rulmentii de jug. Acum cateva zile am avut o motocicleta venita pentru schimb de ulei si frane. Ca la fiecare motocicleta de pana acum, am luat-o la verificat ambreiaj, antigel, cuie in cauciucuri, incarca sau nu, etc. si ajung la ghidon. Aproape avea vointa proprie sau un stearing damper cu probleme de atitudine. Concluzia: rulmentii distrusi. Fast forward, proprietarul isi da acordul, comand un set de AllBalls. Fast forward dupa 4-5 ore termin lucrearea si proprietarul incaleca si pleaca. Revine dupa 15 minute cu un ranjet de la o ureche la alta, intreband daca nu cumva i-am dat alta motocicleta ) Dar ce-i cu rulmentii astia de jug si la ce folosesc? In primul rand sunt doi si fac legatura intre trenul de rulare fata (furca, roata, ghidon) si cadrul motocicletei. Se cheama "de jug" fiidca sunt incadrati de cele 2 piese care compun jugul (ochelarii prin care trece furca fata). Practic prin acesti rulmenti se transfera catre cadru fortele la care este supusa suspensia fata la gropi, franare, socuri. Cum iti dai seama ca sunt uzati? Uite cateva simptome specifice: ghidonul tinde sa stea intr-o anumita pozitie simti ghidonul greoi/infranat la miscarile stanga/dreapta ghidonul nu se deplaseaza liniar pe toata cursa, simti ca parca se agata undeva vezi ca aduna praf in jurul lor, simti un joc in furca atunci cand tii frana fata trasa si te impingi in rezervor, pe loc ai senzatia ca roata topaie pe pietricele cand ai roata fata suspendata si misti ghidonul liber stanga-dreapta ghidonul este blocat complet (in cazuri extreme, sper sa nu ajungi aici niciodata) Cand este necesara inlocuirea lor? Cat de curand posibil dupa ce apare vreunul din simptomele de mai sus. Ce rulemti sa folosesc? Este de preferat sa folsim marci recunoscute ca AllBalls, SKF. De evitat rulmenti fara marca, cumparati din targ, chiar daca se potrivesc ca dimensiuni (interior, exterior, inaltime) doarece in functie de aliajul din care este facut, un rulment serveste diverselor scopuri: de turatie inalta, de turatie joasa, de cuplu, rezistent la socuri etc. Manopera de schimbare presupune demontarea furcii si a comenzilor/ghidonului pentru a avea acces la rulemntii de jug Sunt necesare cateva scule: tubulare si inbusi pentru demontare furca si bord/ghidon, cheie cu cioc pentru piulitele ce inchid rulemntii, un sistem prin care sa tineti partea din fata a motocicletei ridicata (cric hidraulic, palan), presa pentru scoaterea/reintroducerea rulemntilor. in locul presei ai putea folosi un flex pentru a taia camasa interioara a rulmentului care ramane pe ax dar ai grija, nu taia pana la capat ca sa nu atingi axul. Toata operatiunea dureaza cam 3-5 ore de munca. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Septembrie 6, 2013 Share Postat Septembrie 6, 2013 Dar am observat ceva in diversele discutii din parcari, benzinarii si chiar la noi in atelier: multa lume uita ca motocicleta mai are si suspensii, si cand spun asta nu ma refer la lucrurile evidente de genul servisat furca daca pierde ulei. Ma refer la ceva putin mai obscur, de exemplu rulmentii de jug. Rulmentii de jug sunt parte a geometriei (sasiul) motocicletei su nu ai suspensiei (fata). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Septembrie 6, 2013 Share Postat Septembrie 6, 2013 Daca pentru reclama ai postat, vezi ca nu aici e sectiunea corecta. Daca nu, ce as mai adauga e ca dupa ce ii pui, te dau 20 de km si apoi verifici iar daca ai sau nu joc in ei, si ajustezi, dupa caz. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
boncalo Postat Septembrie 6, 2013 Share Postat Septembrie 6, 2013 (editat) Multumim de "articol" , intru totul adevarat ce ai scris si pe deasupra cu folos. La mai multe! Editat Septembrie 6, 2013 de boncalo Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
atelierulmoto Postat Septembrie 9, 2013 Autor Share Postat Septembrie 9, 2013 Rulmentii de jug sunt parte a geometriei (sasiul) motocicletei su nu ai suspensiei (fata). Intr-adevar, tehnic vorbind sunt parte sasiului! Daca pentru reclama ai postat, vezi ca nu aici e sectiunea corecta. Daca nu, ce as mai adauga e ca dupa ce ii pui, te dau 20 de km si apoi verifici iar daca ai sau nu joc in ei, si ajustezi, dupa caz. De acord, cateodata se mai aseaza dupa cativa kilometri de utilizare. Multumim de "articol" , intru totul adevarat ce ai scris si pe deasupra cu folos. La mai multe! Multumim si noi pentru aprecieri! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Septembrie 9, 2013 Share Postat Septembrie 9, 2013 all balls rulmenti cunoscuti? unde au fabrica baietii astia ? sa fim seriosi. Rulmentii trebuie alesi dupa codurile si tolerantele de pe ei. VOr avea performante similare intre producatori de aceeasi clasa. Referitor la scule si instrumente: necesare mai sunt: Manualul de service al motocicleteim Garnituri de praf - daca e cazul - da unele modele au si se distrug la scoatere tub mentru a baga noul rulment pe ax cheie speciala pentru piulita care strange axul si asigura jocul final (pentru indicatii gen x Nm + y grade si dai inapoi z grade ) Vaselina multe altele in functie de ce se citeste prin manualul ala de reparatie. Apropo, Praf in jurul rulmentilor poate insemna si faptul ca ala care i-a montat a pus prea multa vaselina Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
atelierulmoto Postat Septembrie 11, 2013 Autor Share Postat Septembrie 11, 2013 all balls rulmenti cunoscuti? unde au fabrica baietii astia ? sa fim seriosi. ca si Apple cu Iphone AllBalls => companie americana cu standardele aferente si cu produsul finit in China bravo pentru completarile de pana acum. pune si alte marci pe care le-ai folosit si de care ai fost multumit Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mexykanu Postat Septembrie 13, 2013 Share Postat Septembrie 13, 2013 all balls rulmenti cunoscuti? unde au fabrica baietii astia ? sa fim seriosi. Rulmentii trebuie alesi dupa codurile si tolerantele de pe ei. VOr avea performante similare intre producatori de aceeasi clasa. Referitor la scule si instrumente: necesare mai sunt: Manualul de service al motocicleteim Garnituri de praf - daca e cazul - da unele modele au si se distrug la scoatere tub mentru a baga noul rulment pe ax cheie speciala pentru piulita care strange axul si asigura jocul final (pentru indicatii gen x Nm + y grade si dai inapoi z grade ) Vaselina multe altele in functie de ce se citeste prin manualul ala de reparatie. Apropo, Praf in jurul rulmentilor poate insemna si faptul ca ala care i-a montat a pus prea multa vaselina Chiar daca nu iti suna a marca, AllBalls sunt foarte folositi in SUA. Dar despre Honda,Yamaha,Kawasaki,Suzuki,BMWe stiai ca folosesc anumite piese produse in China ? Dar stiai ca acumulatorii YUASA nu sunt fabricati in Japonia ? Multumesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Septembrie 13, 2013 Share Postat Septembrie 13, 2013 BMW s-a facut (si daca nu ma insel inca se mai face) in fabrica loncin din china. Totusi, in ultima vreme am auzit ca anumite modele au revenit in productie in germania, din motive evidente. (pot sa detaliez din experienta proprie diferente intre piese care au necesitat inlocuire pe mobra - dar erau originale de cand a fost facuta la Berlin si piese noi luate de la reprezentanta dar facute in china). Americanii au constat de multa vreme ca e cazul sa reporneasca productia la ei pentru diverse. Nu mai laudati asa mult all balls asta. Echiparea originala a motocicletelor are de multe ori rulmenti japonezi Koyo (da, aia facuti la noi langa Alexandria, pe care ii poti lua foarte ieftin de la magazinele de profil) @ mexykanu - stiu foarte clar cum sta treaba cu productia in china. E foarte cunoscuta situatia. Controlul de calitate a functionat cat timp erau alternative prin alte parti. Apoi dupa ce fabricile clasice s-au inchis chinezii au inceput sa forteze calitatea in jos stiind ca nu mai sunt alternative la ce fac ei hosukaya au inceput sa lucreze cu repere chinezesti - e o chestiune de timp pana se va vedea ce inseamna asta. yuasa/toplite - se fac prin taiwan (sau se faceau ultima data cand m-am uitat eu) - mare diferenta fata de china - stiu pentru ca am vizitat taiwan cu scopuri de productie. tot asa Acum, o idee generala: Personal nu vreau sa mai intretin discutii de genul asta care au ca scop de baza vizibilitatea pt service moto. Recomand sa scrieti tutoriale de intretinere in care sa mentionati toate alternativele existente, toate detaliile de executie, toate avertizarile necesare (tip iti pui viata in pericol daca umbli singur si nu stii ce faci, consulta manualul de reparatie, etc). Adaugati poze din timpul operatiunilor - pe cat posibil. Va pot da exemple de pe forumuri de specialitate. As vrea sa vad lista de optiuni pentru piese de schimb nu indicatia directa ca marca x e cea mai buna sau de top - cand nu e asa.(stiu ca astia de la all balls au campanie agresiva de marketing, peste tot apar aceleasi idei in posturile distribuitorilor - in ultimul an si jumatate ). Adevarul despre inlocuirea pieselor este urmatorul: Orice piesa noua de calitate suficienta si corect montata va readuce ansamblul in stare de functionare. Diferenta este in general durata de functionare. Mai ales in cazul rulmentilor - nu sunt abateri la cote si tolerante Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex1002ro Postat Septembrie 15, 2013 Share Postat Septembrie 15, 2013 Bun indrumar! Felicitari! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.