Sari la conținut

*stan 2013


drapeanu
 Share

Postări Recomandate

Mai exact Kirgistan si Tajikistan, 20 de zile, 5400 de km. Primele 11 zile cu Teo si Vali (tworidepamir.ro) apoi inca 9 zile singur.

Prin martie m-am hotarat ca vreau sa fac chestia asta, am luat legatura cu Sambor si am inceput discutiile. Desi initial am vrut cu motocicleta mea, s-a dovedit mai ieftin sa inchiriez de la el un dr650 asa ca intr-un final am batut palma.

Motoreta s-a doviedit fiabila, desi era destul de harsaita de toata lumea care o inchiriase, nu am facut nici macar o pana. Singura problema a fost ca in ultimele zile a inceput sa scuipe putin ulei pe la jambe. A fost fain ca era foarte usoara comparativ cu a mea si puteam ajunge si eu cu ambele picioare pe sol. Singura chestie care nu mi-a placut, pe nisip sau pietris face ghidonul ca toate alea (nu ca as fi eu un expert in ale nisipului, dar era clar mult mai rau decat la tenere), asta fiind si cauza pentru cele 2 trante, ambele fara nici o urmare. Consumul ei undeva la 6-7% tot timpul.

Traseul urmat a fost in mare : Bishkek, Issikul, Songkul, Aktal, Torugart, Naryn, Kochkor, Kyzil Oy, Toktogul, Osh, Murghab, Ishkasim, Khorog, Bulunkul, Murghab, SaryTash, Osh, Suusamyr, Kochkor, Issikul, pasul Suek, Cholpon Ata, Bishkek. Vremea faina cu 2 exceptii, pe langa Torugart ne-a plouat destul de bine, si la intoarcere intre Murghab si Ak Baital m-a cam nins (deh, era deja septembrie).

Cel mai mult cred ca mi-a placut traseul in jurul SongKul-ului, un drum foarte fain, necirculat, doar cate o iurta si cai din cand in cand, iar la finalul zilei coborarea prin pasul Moldo-Ashu (parca asa se scria) care arata demential.

Oarecum dezamagit am fost de valea Wakhan, de care toata lumea zice ca e ceva incredibil....Singura bucata chiar faina mi s-a parut cea dintre Kargush si Langar pe care din pacate am facut-o cam in fuga ca venea noaptea peste noi, plus ca de pe langa Langar incepe asfaltul.

Mai imi pare rau ca am vazut tarziu drumul direct Naryn-Barskoon, as fi luat-o la intoarcere pe drumul Osh-Kazarman-Naryn-Barskoon, si nu as fi facut de 2 ori drumul Osh-Suusamyr.

Pentru ca sigur sunt multi curiosi de costuri, au fost cam asa:

1500 dolari - inchiriat motocicleta

400 euro - bilet avion

300 euro - vize Kirg si Tadj (viza Tadj luata de la Viena, cost total vreo 250 euro)

200 euro - alte maruntisuri si rahatisuri necesare

700 dolari - bani cheltuiti acolo

Cam asta e introducerea, acuma putin mai detaliat.



Partea I

Ziua 1 - Bishkek - Ottuk (pe malul Issik Kul-ului)

Ziua 2 - Ottuk - aproape Song Kul

Ziua 3 - aproape Song Kul - Bishkek - aproape Song Kul

 

Buimac complet dupa un zbor de noapte cu avionul, reusesc cu greu sa imi mut toate bagajele pe motoreta undeva in jur de ora 12, ma intalnesc cu Teo si Vali si cu chiu cu vai iesim din Bishkek undeva in jur de ora 2. O zi scurta, in care planul era doar sa ajungem pana pe malul lacului. A doua zi o baie scurta in lac si o taiem spre Song Kul. In pauza de masa de la Kochkor facem ravagii printre chelneritele prezente, dar o taiem mai departe spre lac. Cand mai aveam cam 15-20 de km pana la lac, motocicleta lui Vali lesina si refuza sa mai porneasca. Baterie Varta cu mai putin de un an vechime decedata. Am avut o mega-bafta fiindca desi e destul de izolat totul, e o casa la care ne cazam timp de 2 zile. Asa ca in ziua trei impreuna cu Teo dam o raita rapida pana la Bishkek, unde ne ajuta un membru al clubului moto local sa gasim o baterie dupa care revenim. O zi lunga si destul de obositoare, 550 de km, plecat la 8 dimineata si ajuns inapoi la 8 seara, stat toata ziua in sa.

 

post-66020-0-54266700-1379003381_thumb.jpg

post-66020-0-95177200-1379003382_thumb.jpg

post-66020-0-45477300-1379003384_thumb.jpg

post-66020-0-29909100-1379003386_thumb.jpg

post-66020-0-49912800-1379003387_thumb.jpg

post-66020-0-57643200-1379003388_thumb.jpg

post-66020-0-40754400-1379003390_thumb.jpg

post-66020-0-70425400-1379003391_thumb.jpg

post-66020-0-74602500-1379003393_thumb.jpg

post-66020-0-55755500-1379003395_thumb.jpg

post-66020-0-17500200-1379003446_thumb.jpg

post-66020-0-64264400-1379003447_thumb.jpg

post-66020-0-58401500-1379003449_thumb.jpg

Editat de drapeanu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Partea a II-a a povestii.

Ziua 4 - Tura lac SongKul,pasul Moldo-Ashu, Ak-Tal

Ziua 5 - Ak-Tal, Baetov, granita China (Torugart), Naryn

Ziua 6 - Naryn, Kochkor, Kyzil Oy

 

In ziua a 4-a Vali monteaza bateria, Teo un cauciuc nou si ii dam drumul spre lac dupa toate intarzierile aparute. Din punctul meu de vedere a fost cea mai faina zi din excursie, plimbarea in jurul lacului facand toti banii. Traseu usor, lacul in stanga, aproape nimic in jur, din cand in cand o iurta sau un cal si o senzatie de libertate completa. In prinicipiu drumul seamana cu ce imi imaginez eu ca e prin Mongolia. Dupa care a urmat coborarea prin pas pe o lumina absolut dementiala.

Ramanem peste noapte in Ak-Tal, iar a doua zi o luam iar pe langa asfalt inspre Torugart. Drumul din nou foarte fain, mai ales partea de inceput cand admiram un canion de sus. Iesim la asfalt si incercam sa ajungem pana la lacul Chatyr Kol, care e destul de aproape de granita cu China. Din pacate No Man's Landul este imens, vreo 60 de km, asa ca mai aveam destul de mult pana la el. Deci cale intoarsa pana la Naryn.

Pentru ziua 6 ne propunem sa luam drumul 'principal' pana la Suusamyr. De la Kochkor pana la Suusamyr ar fi cam 180 de km pe harta si lumea zice ca e asfalt. Care asfalt lipseste de fapt pe mai bine de 80 de km, iar drumul nu e foarte interesant. In apropiere de Kyzil Oy se intra pe niste chei destul de faine, dar cam atat. Desi ne propusesem sa ajungem la Suusamyr, ne-a prins noaptea in apropiere de Kyzil Oy asa ca am decis sa ramanem aici.

post-66020-0-12760200-1379237782_thumb.jpg

post-66020-0-03647100-1379237817_thumb.jpg

post-66020-0-53117900-1379237818_thumb.jpg

post-66020-0-70348000-1379237819_thumb.jpg

post-66020-0-54583100-1379237821_thumb.jpg

post-66020-0-23958600-1379237823_thumb.jpg

post-66020-0-60393000-1379237824_thumb.jpg

post-66020-0-55328100-1379237865_thumb.jpg

post-66020-0-76202800-1379237866_thumb.jpg

post-66020-0-22338200-1379237869_thumb.jpg

post-66020-0-54632500-1379237870_thumb.jpg

post-66020-0-64211300-1379237871_thumb.jpg

post-66020-0-68269200-1379237873_thumb.jpg

post-66020-0-01573200-1379237875_thumb.jpg

post-66020-0-48314300-1379237876_thumb.jpg

post-66020-0-67072100-1379237877_thumb.jpg

post-66020-0-96103400-1379237879_thumb.jpg

post-66020-0-85628200-1379237930_thumb.jpg

post-66020-0-67243600-1379237932_thumb.jpg

post-66020-0-77660400-1379237934_thumb.jpg

post-66020-0-78123600-1379237935_thumb.jpg

post-66020-0-38133300-1379237937_thumb.jpg

post-66020-0-79922800-1379237938_thumb.jpg

post-66020-0-90576800-1379237939_thumb.jpg

post-66020-0-35498400-1379237941_thumb.jpg

post-66020-0-57985100-1379237942_thumb.jpg

post-66020-0-07447500-1379237944_thumb.jpg

post-66020-0-58514000-1379237957_thumb.jpg

post-66020-0-16849800-1379237959_thumb.jpg

post-66020-0-65352500-1379237961_thumb.jpg

post-66020-0-48568100-1379237963_thumb.jpg

post-66020-0-31429600-1379237965_thumb.jpg

post-66020-0-94112600-1379237967_thumb.jpg

post-66020-0-37533500-1379237970_thumb.jpg

post-66020-0-29196400-1379237972_thumb.jpg

post-66020-0-34600400-1379237974_thumb.jpg

post-66020-0-80448900-1379237975_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Rabdare, cum prind putin timp liber pun si urmatoarea parte.

Pentru cine e interesat doar de poze, ele se gasesc toate aici: https://picasaweb.google.com/115785924396613416498/Stan

Viza de Tadjikistan a fost 100 de euro la Viena cu GBAO cu tot. Restul sumei e reprezentat de taxele de transfer si transportul cu DHL dus/intors. Am preferat sa iau viza de dinainte intrucat timpul era oarecum limitat si nu eram 100% convins ca mi-o dau intr-o zi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

felicitari pt tura! hai cu pozele urmatoare! :)

Felicitari pentru tura si asteptam restul povestei...mai ales Tajikistanul...

 

Multam de aprecieri, oricum turele voastre mi-au servit drept inspiratie cand m-am hotarat sa ma duc.

 

Si acum sa continuam, partea III.

 

Ziua 7 - Kyzil Oy - Toktogul - Kara Kul

Ziua 8 - Kara Kul - Osh

Ziua 9 - Osh - Sary Tash

 

In ziua 7 iesim in M41 care se dovedeste cam cel mai bun drum pe care il au kirgistanezii astia. In principiu astea 3 zile nu au fost chiar cele mai interesante, eu percepandu-le mai mult ca niste zile de legatura (daca eram la Dakar le ziceam "liasson") pana am ajuns la granita cu Tadjikistanul. Drumul e destul de fain totusi pana la Osh, virajat iar asfaltul impecabil. Trecem pe langa lacul Toktogul care arata destul de fain, si unde oprim sa facem si o baie, iar bucata de drum care merge pe langa raul Naryn e incredibila, raul are o culoare azurie incredibila (din pacate e ingrozitor de rece, imposibil de facut baie in el). Sarbatorim si primul dus intr-o saptamana la Kara Kul (ulterior am gasit dus cam la 2-3 zile maxim). Singuta chestie care mai merita mentionata e ca Teo ramane pe 2 roti dupa ce loveste un caine pe drum care lasa o adancitura serioasa intr-una din cutii.

Ajungem la Osh unde e incredibil de cald iar traficul e cam cel mai dement din toata excursia. Kirgizii oricum daca vor sa depaseasca depasesc, indiferent de starea drumului, a masinii sau a ce vine din fata, dar aici chiar am strans din buci de cateva ori. Soseaua e aglomerata si toata lumea se chinuie sa depaseasca pe toata lumea, de multe ori in acelasi timp. La Osh mancam Samsa, un foietaj cu carne care trebuie neaparat incercat, de departe cea mai buna mancare din excursie, dar pe care l-am gasit numai in apropierea Osh-ului. Tot aici Vali constata ca pierde ulei pe la o garnitura care era rupta de cand au plecat la drum, dar care nu a facut nici o problema 9000 de km. Se pune silicon la lumina lanternei iar a doua zi ii dam din nou drumul spre munti.

Plecam spre Sary Tash si ne bucuram de racoare odata cu intrarea in munti. Drumul e fain,foarte virajat, din pacare cu nisip in toate curbele asa ca nu ne grabim. Sary Tash e un satuc destul de turistic intrucat aici se intersecteaza 3 drumuri principale, mai ales pentru turisti: drumul spre China, drumul spre Tadjikistan si cel spre varful Lenin. A doua zi urmeaza sa intram in Tadjikistan.

post-66020-0-65364700-1379440217_thumb.jpg

post-66020-0-33048300-1379440219_thumb.jpg

post-66020-0-56201800-1379440220_thumb.jpg

post-66020-0-52127300-1379440221_thumb.jpg

post-66020-0-57142900-1379440222_thumb.jpg

post-66020-0-29858200-1379440224_thumb.jpg

post-66020-0-28162600-1379440226_thumb.jpg

post-66020-0-72538900-1379440227_thumb.jpg

post-66020-0-47597200-1379440229_thumb.jpg

post-66020-0-64445200-1379440231_thumb.jpg

post-66020-0-08175200-1379440535_thumb.jpg

post-66020-0-16678800-1379440536_thumb.jpg

post-66020-0-66862900-1379440537_thumb.jpg

post-66020-0-10433600-1379440539_thumb.jpg

post-66020-0-03548700-1379440540_thumb.jpg

post-66020-0-58489700-1379440541_thumb.jpg

post-66020-0-48970700-1379440543_thumb.jpg

post-66020-0-66864400-1379440544_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Partea IV - Tadjikistan

Ziua 10 - Sary Tash - Murghab

Ziua 11 - Murghab - Langar

Ziua 12 - Langar - Khorog

Ziua 13 - Khorog - Bulunkul

Ziua 14 - Bulunkul - Sary Tash

 

In mare toata bucla prin Tadjikistan e caracterizita de o lipsa totala a vegetatiei si a animalelor si de mult nisip si stanca. De asemenea toata zona e destul de putin locuita, asezarile sunt rare si mici.

In prima zi ii dam drumul de dimineata, toti nerabdatori sa intram serios in Pamir. Chiar din No Mans' Land incepe distractia, urcam in pasul Kyzil Art (4280 m), un drum foarte fain si destul de spectaculos. Trecem surprinzator de rapid granita si ne continuam drumul. Cam tot drumul de aici incolo e la peste 3500 de m, asa ca nu e nimic in afara de stanci si nisip, iar in jur muntii de peste 6000 de m acoperiti de zapada. Dispar si ultimii nori de pe cer si ne bucuram de privelistile care ne lasa fara aer, la propriu (orice incercare de efort fizic era epuizanta, nu stiu cum reuseau toti ciclistii de se plimbau pe acolo). Dupa-amiaza trecem si Ak-Baital, cel mai inalt punct atins in excursie (4655 de m oficial, 4652 pe GPS) dar drumul este destul de lejer pana sus si mult mai putin spectaculos decat cel din Kyzil Art. Ajungem in Murghab, unul din metropolele de pe harta, pe care il parcurgi pe jos in maxim 10 minute. Dam de un grup organizat, mai toti cu motociclete inchiriate dar oamenii nu prea au chef de socializare.

In dimineata urmatoare bagam benzina de la bidon, si pana nu am revenit in Kirgistan nici ca am mai vazut vreo pompa. Ne miscam greoi, de-abia in jurul orei 4 ajungem la bifurcatia catre Valea Wakhan. De aici incepe bucata care mie mi s-a parut cea mai grea din excursie pana in Kargush si asta fiindca este foarte foarte mult nisip. BMW-urile par sa descurce bine, dar DR-ul meu da din coarne ca un taur. La 6 seara ajungem la Kargush, care e de fapt doar o mica baza militara, nu avem unde sa dormim, asa ca ii dam bine spre Langar. Drumul asta e cam cel mai fain de pe toata valea Wakhan dar noi ne cam grabim ca vine noaptea peste noi.

A doua zi Teo si Vali se decid ca e momentul pentru o zi de pauza, dar eu oarecum ingrijorat de starea drumului si de ritmul de mers din ziua anterioara ma hotarasc sa merg mai departe, in ideea ca o sa imi ia 2 zile pana in Khorog. Cand colo surprize surprize, incepe asfaltul la maxim 20 de km de Langar, valea e destul de populata si multa lume la camp, si ajung la Khorog in jur de 5 dupa-amiaza.

De aici incepe drumul inapoi inspre Bishkek, Khorog fiind cel mai vestic punct atins. Dau prima si singura spaga de dimineata la iesirea din Khorog, si reintru in zona inalta si nepopulata. Merg spre lacul Bulunkul, se merge pe Pamir Highway si apoi se mai merge inca 16 km pe un drum de macadam, dar foarte bun. Ma plimb prin jurul lacului, care e destul de fain, dar in ziua aia am fost putin mai jos cu moralul decat in rest.

Cand ma trezesc de dimineata frig de crapa pietrele. Pun toate cele pe mine si o tai inspre Murghab. Drumul pustiu, nu stiu daca am dat de 3 masini in total. In Murghab innorat si in continuare frig, asa ca ma decid sa nu mai stau inca o zi in Tadjikistan si sa incerc sa ajung la Sary Tash. Decizie buna zic eu , fiindca intre Murghab si Ak-Baital ninge destul de serios. Ajung seara destul de degerat in Sary Tash dupa o zi lunga in care am vazut maxim 10 masini in 350 de km.

 

P.S. Dati un reply ca sa pot sa mai urc poze.

post-66020-0-22485300-1379616009_thumb.jpg

post-66020-0-53058400-1379616010_thumb.jpg

post-66020-0-10703600-1379616029_thumb.jpg

post-66020-0-58945400-1379616030_thumb.jpg

post-66020-0-03864400-1379616032_thumb.jpg

post-66020-0-61241300-1379616033_thumb.jpg

post-66020-0-77492200-1379616034_thumb.jpg

post-66020-0-09237600-1379616036_thumb.jpg

post-66020-0-59530400-1379616037_thumb.jpg

post-66020-0-35501800-1379616039_thumb.jpg

post-66020-0-92940500-1379616040_thumb.jpg

post-66020-0-55752000-1379616044_thumb.jpg

post-66020-0-32310000-1379616055_thumb.jpg

post-66020-0-53311700-1379616056_thumb.jpg

post-66020-0-05372600-1379616058_thumb.jpg

post-66020-0-25710400-1379616059_thumb.jpg

post-66020-0-72128300-1379616060_thumb.jpg

post-66020-0-32041800-1379616062_thumb.jpg

post-66020-0-07556200-1379616064_thumb.jpg

post-66020-0-70872300-1379616065_thumb.jpg

post-66020-0-48395500-1379616067_thumb.jpg

post-66020-0-96604600-1379616068_thumb.jpg

post-66020-0-20776700-1379616090_thumb.jpg

post-66020-0-75358000-1379616092_thumb.jpg

post-66020-0-37370300-1379616094_thumb.jpg

post-66020-0-36130800-1379616095_thumb.jpg

post-66020-0-85965400-1379616096_thumb.jpg

post-66020-0-84494100-1379616097_thumb.jpg

post-66020-0-63020700-1379616099_thumb.jpg

post-66020-0-89309000-1379616101_thumb.jpg

post-66020-0-83672700-1379616102_thumb.jpg

post-66020-0-72108600-1379616104_thumb.jpg

post-66020-0-15645300-1379616115_thumb.jpg

post-66020-0-79497800-1379616116_thumb.jpg

post-66020-0-38999800-1379616118_thumb.jpg

post-66020-0-94474700-1379616119_thumb.jpg

Editat de drapeanu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Bun, sa terminam povestea ca am cam lungit treaba.

 

Partea V

Ziua 15 - Sary Tash - Osh

Ziua 16 - Osh - Kara kul

Ziua 17 - Kara kul - Suusamyr

 

3 zile in care am lalait-o. Drumul il mai facusem o data la dus, zile mai aveam destule, asa ca pentru mine astea 3 zile au fost doar de relaxare si recapatarea puterilor. Nu cred ca am mers mai mult de 4 ore in vreuna din zile iar drumul a fost foarte, foarte usor. Poze nema, ca doar facusem destule la dus.

 

Partea VI

Ziua 18 - Suusamyr - Kochkor - Tamga (valea raului Karakol)

Ziua 19 - Tamga - pasul Suek? - Cholpon Ata

Ziua 20 - Cholpon Ata - Bishkek

 

Ma trezesc de dimineata cu pofta de mers dupa lalaiala din ultima vreme si o intind rapid. Merg pe un drum putin circulat, de fapt foarte putin circulat, fiindca in afara de 3-4 pastori nu dau de nimeni. Peisajul e din nou bestial iar drumul destul de usor, in pas e putin mai complicat fiindca a cam fugit terenul si drumul pe unde mai exista e acoperit de bolovanis, dar treaba asta tine maxim 2 km. Ajung la Karakol in jurul orei 2 si cum era inca devreme ma hotarasc sa merg pana spre Tamga. Drumul destul de prost, am insa timp sa stau putin la plaja, si ajung la Tamga in jurul orei 6. De aici muntii se vad toti acoperiti cu zapada, dar gazda ma asigura ca nu e asta o problema, drumul e ok.

A doua zi pornesc spre pasurile Barskoon si Suek iar drumul este cu adevarat specaculos. Pe langa asta este si foarte lejer, desi e macadam se merge mai bine decat pe multe din drumurile principale kirgize. Pe masura ce urc se face din ce in ce mai frig si incepe sa se vada si zapada. Sarbatoresc 2 ani de motociclism la 4020 de metri cu un Snickers si 3 mere, pe un frig incredibil si inconjurat de zapada. Renunt la planul initial de a mai merge spre granita cu China si o iau indarat spre Issik Kul si caldurica. Ajung din nou la lac in jurul orei 2 si cum nu eram obosit am zis ca mai bine dau si o tura de lac. Ajung seara la Cholpon Ata, un fel de Eforie, unde dau de o cea mai ieftina cazare din toata excursia, si mai am si dus pe deasupra.

In ultima zi nimic interesant, sunt putin trist ca se termina totul si merg glont catre Bishkek fara nici o pauza. Descarc bagejele, fac un dus si mananc prima pizza din ultima luna.

 

The end

post-66020-0-42739800-1380750650_thumb.jpg

post-66020-0-51743100-1380750652_thumb.jpg

post-66020-0-28904000-1380750654_thumb.jpg

post-66020-0-35892900-1380750655_thumb.jpg

post-66020-0-64945500-1380750656_thumb.jpg

post-66020-0-15102200-1380750658_thumb.jpg

post-66020-0-14747100-1380750660_thumb.jpg

post-66020-0-10745900-1380750661_thumb.jpg

post-66020-0-23220200-1380750662_thumb.jpg

post-66020-0-23409800-1380750663_thumb.jpg

post-66020-0-84581300-1380750696_thumb.jpg

post-66020-0-75893000-1380750698_thumb.jpg

post-66020-0-29324700-1380750700_thumb.jpg

post-66020-0-85181400-1380750701_thumb.jpg

post-66020-0-15436800-1380750703_thumb.jpg

post-66020-0-14427700-1380750705_thumb.jpg

post-66020-0-14877200-1380750707_thumb.jpg

post-66020-0-14529400-1380750709_thumb.jpg

post-66020-0-93444400-1380750710_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 months later...

Asta am sperat si noi, dar nu era nimic. Iar 'satul' Kargush e reprezentat de fapt de 2-3 baraci militare si nimic in rest.

Ceva planuri cumva?

 

planuri - depide :) inca sunt 'unfinished business' cu zona. ma interesa fatza de khargush in ce range poti sa estimezi ca gasesti sa stai o noapte clar… sat sau camp de iurte nu conteaza… intrebarea mai clar formulata, daca trebuie sa treci prin khargush pt ceva gen zorkul si nu ai cort cam de unde ai pleca sa treci prin khargush asa, cat mai devreme?

 

adica. si mai pe scurt: vreau info pt posibil start base pt khargush - zorkul - murghab prin est. adica loc de somnic comod si nu cort cat mai aproape de khargush…

 

ps - super vreme ati prins. de fapt s-ar putea ca aia sa fie vremea "normala" pt zona :) … ma tot uit pe pozele mele si cerul din ele parca zice "dude, n-ai venit cand trebuie, mai tre' sa mai vii o data..." ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In afara de cort nu prea am descoperit alte variante.

Posibil sa mai dati de vreun cioban cu iurta care sa va primeasca, dar nu e ceva 100%.

Langar si Bulunkul sunt celel mai apropiate locuri. Din ambele parti faci cam 2 ore zic eu.

Editat de drapeanu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...