Sari la conținut

Pompa de apa "mancata"


San
 Share

Postări Recomandate

Ce poate distruge in halul asta o pompa de apa?

 

Clor, acizi, nisip ? Ce naiba ai bagat in motorul ala ? Din cate stiu in prezent mai toate lichidele de racire sunt omologate si testate pe componente din aluminiu...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca lichidul care a fost in motor a avut un gust dulceag atunci sa folosit antigel dacu nu atunci apa chiora. dupa cu se vede sa folosit doar apa chioara si din cauza ph-ul apei distruge aluminul cu timpul. la motoare si la dizolvare antigelului se foloseste apa cu ph neutru sau apa de ploaie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca lichidul care a fost in motor a avut un gust dulceag atunci sa folosit antigel dacu nu atunci apa chiora. dupa cu se vede sa folosit doar apa chioara si din cauza ph-ul apei distruge aluminul cu timpul. la motoare si la dizolvare antigelului se foloseste apa cu ph neutru sau apa de ploaie.

o fi aliajul de la pompele de apa de motocxiclete mai special decat ala folosit la pompele de apa de camioane (raba saviem..) am vazut pompa de apa de la un motor de camion. motorul nedesfacut de prin 87' numai apa a vazut pompa aia, nici urma de gauri sau asa ceva ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acest motor a functionat numai cu antigel concentrat,nediluat cu apa distilata si acestea sunt cauzele,daca avea numai apa de fantana avea depuneri de piatra,exact ca la masinile de spalat.Nici dak folosea apa distilata nu ajungea in halu asta.

Editat de marcy89
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acest motor a functionat numai cu antigel concentrat,nediluat cu apa distilata si acestea sunt cauzele,daca avea numai apa de fantana avea depuneri de piatra,exact ca la masinile de spalat.Nici dak folosea apa distilata nu ajungea in halu asta.

Asa ma gandeam si eu. Apa nu ar avea cum sa corodeze alumuniul in halul ala decat intr-un timp foarte indelungat. Antigelul nediluat ramane singura varianta care mi se pare logica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

antigelul, lichidul de racire necorespunzator si neschimbat la timp

Intr-adevar , antigel necorespunzator duce la asemenea corodari,,, , recomandat pentru componente de aluminiu este G12 si G11, care au compozitie chimica ce nu reactioneaza cu aluminiul, si bineinteles se recomanda a fii inlocuit dupa o perioada de timp sau nr. de kilometri, intru-cat timpul si incalzirile si racirile repetate duc la pierderea calitatii acestui agent chimic. Deasemnea si apa duce la astfel de coroziune , de aceea se si recomanda folosirea agentilor de racire de tip antigel, acestia avand si rol de gresaj al simeringului p-pei de apa ( presetupa ), si bineinteles punctul de fierbere difera fata de cel al apei, fiind mai crescut ( aprox. 103* C ).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acest motor a functionat numai cu antigel concentrat,nediluat cu apa distilata si acestea sunt cauzele,daca avea numai apa de fantana avea depuneri de piatra,exact ca la masinile de spalat.Nici dak folosea apa distilata nu ajungea in halu asta.

 

 

Până acum s-au spus toate variantele posibile ce se puteau băga în sistemul de răcire. :D Și încă una de la mine, pișat.

 

 

pentru amandoi: antigelul concentrat NU ataca aluminiul...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cineva a ciocanit piatra depusa cu o mica dalta. NU e de la antigel aia, never ever.

Uita-te in radiator, daca e ciocanit si acolo, cade ce am zis eu. Daca ai depuneri d epiatra, e corect.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La pompele de apa care functioneaz la turatii mari apare fenomenul de cavitatie .Cred ca la barcile cu motor (pe net) e explicat pe larg in ce consta acesta .

Oricum ,numai aluminiu e atacat tare ,otelul nu .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La pompele de apa care functioneaz la turatii mari apare fenomenul de cavitatie .Cred ca la barcile cu motor (pe net) e explicat pe larg in ce consta acesta .

Oricum ,numai aluminiu e atacat tare ,otelul nu .

moamaaaa .... si cavitatia asta .... face shanturi si gauri?

cavitatia nu este decat o "bula" de aer ce se formeaza in jurul eliciei (in cazul barcilor in anumite conditii - cum ar fi pornirea elicei deasupra apei si apoi imersata) dar nu apare la pompele de apa.

 

pariul meu este ca motorul a fost curatat candva cu un acid anticalcar si nu a fost neutralizat corect si la timp. acid folosit la curatarea centralelor sau boilerelor care dizolva piatra. daca neregularitatile de pe carcasa pompei au fost candva depuneri, acidul lasat prea mult a corodat si aluminiul.

Editat de nervOptik
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

moamaaaa .... si cavitatia asta .... face shanturi si gauri?

cavitatia nu este decat o "bula" de aer ce se formeaza in jurul eliciei (in cazul barcilor in anumite conditii - cum ar fi pornirea elicei deasupra apei si apoi imersata) dar nu apare la pompele de apa.

 

pariul meu este ca motorul a fost curatat candva cu un acid anticalcar si nu a fost neutralizat corect si la timp. acid folosit la curatarea centralelor sau boilerelor care dizolva piatra. daca neregularitatile de pe carcasa pompei au fost candva depuneri, acidul lasat prea mult a corodat si aluminiul.

Cavitatia poate distruge o pompa mecanic, bulele alea de aer datorita temperaturii si presiunii 'explodeaza' efectul asociat se denumeste 'lovituri de ciocan'. Efectul este cel prezentat in imagine.

 

arata-ne o poza si cu rotorul pompei

Editat de zu1u
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca am gasit raspunsul. Banuiesc ca, cel de la care am luat motorul sau altcineva, a cazut si a spart capacul de ambreiaj si pompa de apa dupa care le-a inlocuit cu cu ceva aftermarket de proasta calitate. Ambele au culoare diferita fata de restul motorului si pe capacul de ambreiaj am gasit niste cratere asemanatoare. Celelalte piese prin care trece apa arata perfect normal, chiar si capacul pompei.

post-59731-0-50033100-1379232781_thumb.jpg

post-59731-0-98708200-1379233919_thumb.jpg

Editat de San
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cavitatia poate distruge o pompa mecanic, bulele alea de aer datorita temperaturii si presiunii 'explodeaza' efectul asociat se denumeste 'lovituri de ciocan'. Efectul este cel prezentat in imagine.

 

arata-ne o poza si cu rotorul pompei

corect pana la un punct. respectiv pana ai spus ca "efectul este cel din imagine"

 

intr-un sistem presurizat ( temperatura+lichid+spatiu inchis= love) nu apar bule decat la depresurizarea sistemului :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...