San Postat Septembrie 12, 2013 Share Postat Septembrie 12, 2013 Buna, Am o intrebare. Ce poate distruge in halul asta o pompa de apa? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat Septembrie 12, 2013 Share Postat Septembrie 12, 2013 (editat) antigelul, lichidul de racire necorespunzator si neschimbat la timp Editat Septembrie 12, 2013 de tiranspider Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrey1205 Postat Septembrie 12, 2013 Share Postat Septembrie 12, 2013 (editat) antigel necorespunzator,pt motoare de aluminiu este antigel special,mai scump un pic decat cel auto Editat Septembrie 12, 2013 de andrey1205 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
San Postat Septembrie 12, 2013 Autor Share Postat Septembrie 12, 2013 radiatoarele auto sunt tot din aluminiu. pe alea nu le ataca? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Fury Postat Septembrie 12, 2013 Share Postat Septembrie 12, 2013 Ce poate distruge in halul asta o pompa de apa? Clor, acizi, nisip ? Ce naiba ai bagat in motorul ala ? Din cate stiu in prezent mai toate lichidele de racire sunt omologate si testate pe componente din aluminiu... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Black_wolf Postat Septembrie 12, 2013 Share Postat Septembrie 12, 2013 motorul ala a functionat mult timp doar cu apa "chioara". Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
San Postat Septembrie 12, 2013 Autor Share Postat Septembrie 12, 2013 (editat) l-am cumparat de curand si dupa ce s-a gripat mi-am dat seama ca nu avea strop de apa in el. Editat Septembrie 12, 2013 de San Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
wagnererik20 Postat Septembrie 12, 2013 Share Postat Septembrie 12, 2013 daca lichidul care a fost in motor a avut un gust dulceag atunci sa folosit antigel dacu nu atunci apa chiora. dupa cu se vede sa folosit doar apa chioara si din cauza ph-ul apei distruge aluminul cu timpul. la motoare si la dizolvare antigelului se foloseste apa cu ph neutru sau apa de ploaie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat Septembrie 12, 2013 Share Postat Septembrie 12, 2013 daca lichidul care a fost in motor a avut un gust dulceag atunci sa folosit antigel dacu nu atunci apa chiora. dupa cu se vede sa folosit doar apa chioara si din cauza ph-ul apei distruge aluminul cu timpul. la motoare si la dizolvare antigelului se foloseste apa cu ph neutru sau apa de ploaie. o fi aliajul de la pompele de apa de motocxiclete mai special decat ala folosit la pompele de apa de camioane (raba saviem..) am vazut pompa de apa de la un motor de camion. motorul nedesfacut de prin 87' numai apa a vazut pompa aia, nici urma de gauri sau asa ceva Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marcy89 Postat Septembrie 12, 2013 Share Postat Septembrie 12, 2013 (editat) Acest motor a functionat numai cu antigel concentrat,nediluat cu apa distilata si acestea sunt cauzele,daca avea numai apa de fantana avea depuneri de piatra,exact ca la masinile de spalat.Nici dak folosea apa distilata nu ajungea in halu asta. Editat Septembrie 12, 2013 de marcy89 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
San Postat Septembrie 13, 2013 Autor Share Postat Septembrie 13, 2013 Acest motor a functionat numai cu antigel concentrat,nediluat cu apa distilata si acestea sunt cauzele,daca avea numai apa de fantana avea depuneri de piatra,exact ca la masinile de spalat.Nici dak folosea apa distilata nu ajungea in halu asta. Asa ma gandeam si eu. Apa nu ar avea cum sa corodeze alumuniul in halul ala decat intr-un timp foarte indelungat. Antigelul nediluat ramane singura varianta care mi se pare logica. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chivu Postat Septembrie 13, 2013 Share Postat Septembrie 13, 2013 Până acum s-au spus toate variantele posibile ce se puteau băga în sistemul de răcire. Și încă una de la mine, pișat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bica Postat Septembrie 13, 2013 Share Postat Septembrie 13, 2013 Până acum s-au spus toate variantele posibile ce se puteau băga în sistemul de răcire. Și încă una de la mine, pișat. )))))))))))))))))))))))))))) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marcy89 Postat Septembrie 13, 2013 Share Postat Septembrie 13, 2013 Până acum s-au spus toate variantele posibile ce se puteau băga în sistemul de răcire. Și încă una de la mine, pișat. ))))))))))))))))) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
leloy Postat Septembrie 13, 2013 Share Postat Septembrie 13, 2013 antigelul, lichidul de racire necorespunzator si neschimbat la timp Intr-adevar , antigel necorespunzator duce la asemenea corodari,,, , recomandat pentru componente de aluminiu este G12 si G11, care au compozitie chimica ce nu reactioneaza cu aluminiul, si bineinteles se recomanda a fii inlocuit dupa o perioada de timp sau nr. de kilometri, intru-cat timpul si incalzirile si racirile repetate duc la pierderea calitatii acestui agent chimic. Deasemnea si apa duce la astfel de coroziune , de aceea se si recomanda folosirea agentilor de racire de tip antigel, acestia avand si rol de gresaj al simeringului p-pei de apa ( presetupa ), si bineinteles punctul de fierbere difera fata de cel al apei, fiind mai crescut ( aprox. 103* C ). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Supapa_Jr Postat Septembrie 13, 2013 Share Postat Septembrie 13, 2013 eu zic ca alea sunt urme de ceva metalic ce a lovit in carcasa... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Septembrie 13, 2013 Share Postat Septembrie 13, 2013 Acest motor a functionat numai cu antigel concentrat,nediluat cu apa distilata si acestea sunt cauzele,daca avea numai apa de fantana avea depuneri de piatra,exact ca la masinile de spalat.Nici dak folosea apa distilata nu ajungea in halu asta. Până acum s-au spus toate variantele posibile ce se puteau băga în sistemul de răcire. Și încă una de la mine, pișat. pentru amandoi: antigelul concentrat NU ataca aluminiul... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
San Postat Septembrie 13, 2013 Autor Share Postat Septembrie 13, 2013 Multumesc mult pentru raspunsuri! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mottofreee Postat Septembrie 13, 2013 Share Postat Septembrie 13, 2013 Apa . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Septembrie 14, 2013 Share Postat Septembrie 14, 2013 Cineva a ciocanit piatra depusa cu o mica dalta. NU e de la antigel aia, never ever. Uita-te in radiator, daca e ciocanit si acolo, cade ce am zis eu. Daca ai depuneri d epiatra, e corect. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mottofreee Postat Septembrie 15, 2013 Share Postat Septembrie 15, 2013 La pompele de apa care functioneaz la turatii mari apare fenomenul de cavitatie .Cred ca la barcile cu motor (pe net) e explicat pe larg in ce consta acesta . Oricum ,numai aluminiu e atacat tare ,otelul nu . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nervOptik Postat Septembrie 15, 2013 Share Postat Septembrie 15, 2013 (editat) La pompele de apa care functioneaz la turatii mari apare fenomenul de cavitatie .Cred ca la barcile cu motor (pe net) e explicat pe larg in ce consta acesta . Oricum ,numai aluminiu e atacat tare ,otelul nu . moamaaaa .... si cavitatia asta .... face shanturi si gauri? cavitatia nu este decat o "bula" de aer ce se formeaza in jurul eliciei (in cazul barcilor in anumite conditii - cum ar fi pornirea elicei deasupra apei si apoi imersata) dar nu apare la pompele de apa. pariul meu este ca motorul a fost curatat candva cu un acid anticalcar si nu a fost neutralizat corect si la timp. acid folosit la curatarea centralelor sau boilerelor care dizolva piatra. daca neregularitatile de pe carcasa pompei au fost candva depuneri, acidul lasat prea mult a corodat si aluminiul. Editat Septembrie 15, 2013 de nervOptik Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zu1u Postat Septembrie 15, 2013 Share Postat Septembrie 15, 2013 (editat) moamaaaa .... si cavitatia asta .... face shanturi si gauri? cavitatia nu este decat o "bula" de aer ce se formeaza in jurul eliciei (in cazul barcilor in anumite conditii - cum ar fi pornirea elicei deasupra apei si apoi imersata) dar nu apare la pompele de apa. pariul meu este ca motorul a fost curatat candva cu un acid anticalcar si nu a fost neutralizat corect si la timp. acid folosit la curatarea centralelor sau boilerelor care dizolva piatra. daca neregularitatile de pe carcasa pompei au fost candva depuneri, acidul lasat prea mult a corodat si aluminiul. Cavitatia poate distruge o pompa mecanic, bulele alea de aer datorita temperaturii si presiunii 'explodeaza' efectul asociat se denumeste 'lovituri de ciocan'. Efectul este cel prezentat in imagine. arata-ne o poza si cu rotorul pompei Editat Septembrie 15, 2013 de zu1u Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
San Postat Septembrie 15, 2013 Autor Share Postat Septembrie 15, 2013 (editat) Cred ca am gasit raspunsul. Banuiesc ca, cel de la care am luat motorul sau altcineva, a cazut si a spart capacul de ambreiaj si pompa de apa dupa care le-a inlocuit cu cu ceva aftermarket de proasta calitate. Ambele au culoare diferita fata de restul motorului si pe capacul de ambreiaj am gasit niste cratere asemanatoare. Celelalte piese prin care trece apa arata perfect normal, chiar si capacul pompei. Editat Septembrie 15, 2013 de San Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat Septembrie 15, 2013 Share Postat Septembrie 15, 2013 Cavitatia poate distruge o pompa mecanic, bulele alea de aer datorita temperaturii si presiunii 'explodeaza' efectul asociat se denumeste 'lovituri de ciocan'. Efectul este cel prezentat in imagine. arata-ne o poza si cu rotorul pompei corect pana la un punct. respectiv pana ai spus ca "efectul este cel din imagine" intr-un sistem presurizat ( temperatura+lichid+spatiu inchis= love) nu apar bule decat la depresurizarea sistemului Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.