Sari la conținut

Reparatie rezervor plastic


Postări Recomandate

Am o problema la Husqvarna, vreo 3 gauri in rezervor. Gaurile sunt plasate exact in peretii gaura

ii prin care trece surubul ce fixeaza rezervorul de cadru, deci spatiu foarte ingust de lucru.

Proprietarul anterior a reparat sparturile cu silicon sanitar, a introdus si o bucata de furtun ca sa tina siliconul presat, si se pare ca a tinut vreun an. Acum a reiinceput sa curga.

 

Se poate suda cu polipropilena? Are cineva aparat care sa poata introduce polipropilena topita in spatii atat de inguste?

 

Alte idei?

 

Pun si o poza cu titlu informativ, ca sa se vada unde e spartura.

 

Multumesc anticipat.

post-14539-0-76597600-1384150540_thumb.jpg

Editat de mircea.cazachevici
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sansele sa faci o sudura durabila pe peretii acelei gauri sunt minime. Ca sudura sa fie bine facuta trebuie incalzita bine si materialul de baza nu doar cel de adaos, ca sa nu mai zic ca teoretic trebuie facut si un sant in jurul sparturii ca sa aiba la ce adera materialul de adaos.

Ai putea sa incerci (depinde la ce nivel fata de gaura de deasupra sunt sparturile) sa introduci varful unui letcom, eventul iti faci un varf mai lung dintr-o sarma groasa de cupru sau alama si sa topesti niste polipropilena peste acele sparturi, poate ai noroc si te tine o perioada. E foarte important ca plasticul pe care-l topesti sa fie acelasi cu cel din care e facut rezervorul. Pe rezervor ar trebui sa gasesti marcat tipul de plastic, (cred ca e polietilena PE sau polipropilena PP ).In mod normal se cumpara baghete de plastic de care ai nevoie(PP,PE,ABS, etc) dar poate gasesti pe undeva o bucata din acelasi plastic.

Daca sparturile sunt foarte mici ai putea avea succes si fara material de adaos, daca peretii rezervorului au grosimea suficienta poti topi material din jurul sparturii pe care sa-l depui pe gaura.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc de sfaturi.

Moto e o Husqvarna WR300 / 2009, deci nu are nici o treaba cu acel rezervor de TE de pe ebay.co.uk. Daca as gasi asa de ieftin, l-as lua instant. Dar WR250/WR300 nu prea sunt de dezmembrat pe ebay. Iar unul nou e pe undeva pe la 300 euro, merita sa mai incerc diverse metode inainte de a comanda unul.

 

Ma gandeam inclusiv sa degresez interiorul foarte bine, sa-i pun un dop intr-o parte si apoi sa torn polipropilena topita prin cealalta parte, pana umplu gaura. Apoi sa dau o gaura cu un burghiu fix cat surubul catre trebuie sa treaca pe acolo. In acest fel, obtin o ingrosare a peretilor interni cu 1-2 mm.

 

De unde iau electrozi de PP sau PE?

 

raduprint01 inca nu mi-a raspuns la telefon, sper sa imi dea si el o idee.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cu lectonul nu merge , o sa supraincalzesti plasticul si devine casant, daca nu incalzesti suficient nu se sudeaza cum trebuie

 

tocmai vreau sa-mi cumpar echipamente pt sudarea plasticelor si m-am documentat

 

daca gasesti pe cineva cu echipamentul potrivit e chiar usor de reparat

daca gaura este prea mica decupezi toata tevusca o scoti, o sudezi pe interior apoi o sudezi la loc

 

poti sa cauti solutii chimice la 3M, dar trebuie sa cunosti exact ce fel de plastic e ala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cauta pe rezervor sa vezi ce material este.

Am "sudat" eu la KTM, rezervorul este din polipropilena (marcat PP).

Cu un letcon de 30W (putere mica) incalzesti zona in jurul gaurii. O sa vezi ca la un moment dat peretele devine flexibil (maleabil). Nu trebuie sa insisti mai mult. Lasi sa se raceasca si faci proba sa nu mai supureze (curga).

La mine tine de vreo 2 ani.

Plasticul este in general termofuzibil.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Quote

De unde iau electrozi de PP sau PE?

Eu am luat de PP si ABS de la userul plasticsolutionsuk de pe ebay.co.uk, cred ca are si alte materiale.

Merge si cu letcomul pt gaurele mici dar cu unul cu temperatura reglabila, PP-ul se topeste pe la 300 de grade iar ABS-ul pe la 350.

Eu mi-am luat o statie de lipit cu aer cald ieftina (50E) pe care o folosesc si la suduri de carene si la electronica, si pe langa ea mai folosesc un letcom ieftin de 60W la care pot sa-i reglez temperatura printr-un device facut de mine.(acum nu mai merita sa faci un astfel de device, se poate folosi cu succes un variator de becuri pe care-l gasesti f ieftin) La carene as zice ca-i mai buna suflanta pt electronica decat una speciala pt sudat plastic, pt ca cea pt electronica are diuze mai fine si control mai fin al temperaturii si debitului ceea ce ajuta mult la sudatul clipsurilor, urechilor , in zone curbate etc. Pt lipituri lungi e un pic cam lenta dar iti faci treaba.

Pt ABS se gasesc tot felul de lipiciuri care-si fac treaba bine(dar iesi mai scump decat cu sudura), dar pt PP sau PE nu prea am vazut.

 

PS la Piaggio de ex rezervorul e de PE asa ca e musai sa identifici exact plasticul, ar trebui sa gasesti marcajul pe el.

Editat de binox
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am dat jos rezervorul. E doar sigla Husqvarna, apoi product number-ul, 8000A5507, apoi cifra 2 aruncata undeva pe acolo, apoi numarul 80 impregnat foarte bine in plastic, in interiorul a 2 cercuri. Probabil acest 80 e simbolul materialului, dar ce semnifica el?

 

Daca nu gasesc electrozi de PP. pot sa iau teava de polipropilena si sa o topesc pe aia? E aceiasi chestie? Sau electrodul mai contine ceva, gen vreo substanta pentru a ajuta lipirea mai buna?

 

Am identificat si gaura (e una singura), e exact varful unei surubelnite drepte intrate in rezervor. 3-4 mm lungime, si materialul indoit spre interior. Dar destul de greu de ajuns acolo.

Editat de mircea.cazachevici
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca e doar atat de mica si e doar una vezi daca nu cumva poti obtine niste material dintr-o zona a rezervorului care permite decuparea unei aschii ca nu-ti trebuie mai mult, asa macar o sa fii sigur ca ai tipul corect de plastic.

Eu asa am reparat acum vreo 2 ani o cuva de masina de spalat , avea niste chestii ramase in plus din turnare si care nu mai foloseau la nimic, am decupat o bucata deaia si am sudat cuva folosind un feon industrial, inca functioneaza ok masina aia de spalat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cum e exact procedura cu foehnul? adica nu incalzeste prea mult (ca suprafata), nu deformeaza? si sudarea propriu-zisa cum se face? intreb pt. ca in general tot ce-a insemnat lipit plastic nu mi-a iesit.

 

0000006473.jpg

cred ca e important sa fie fix ala. am si eu un adeziv bicomponent Bison (e galbui translucid la amestecare) cu intarire in 24h si am incercat sa repar ceva din PP cu el, n-a tinut deloc.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

K, incerc sa razuiesc ceva material de ici - de colo, pana obtin 1-2 grame, si apoi cu suflanta de la un prieten cu service GSM il topesc si-l aplic. Sper sa tina, multumesc. Nu mai incerc cu alte materiale de lipire, ca deja am incercat cu poxipol si superglue, si nimic nu a prins bine pe rezervor, ambele s-au dezlipit la contactul cu benzina (sau poate pentru ca nu am reusit eu sa degresez bine).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cum e exact procedura cu foehnul? adica nu incalzeste prea mult (ca suprafata), nu deformeaza? si sudarea propriu-zisa cum se face? intreb pt. ca in general tot ce-a insemnat lipit plastic nu mi-a iesit.

Uite aici un filmulet in care explica cum se face: http://www.youtube.com/watch?v=qVLBD-uHRgE

 

Cand se folosesc adezivi pt lipitul plasticului e foarte important ca adezivul sa fie si pt plasticul care trebuie lipit, deci in primul rand e important sa identifici plasticul.

De exemplu super-glue si poxipol nu se lipesc deloc de PP si cred ca nici de PE. Pe un super glue de calitate chiar scrie ca nu lipeste PP, chiar si varful ala prin care curge e facut dintr-un plastic(de care nu se lipeste), la fel si la poxipol in cutie e o bucata de plastic ca sa amesteci componentele, plastic la care nu adera prea tare.

Pt ABS am vazut o chestie interesanta, un lipici compus dintr-o pulbere foarte fina si un diluant pt acea pulbere (probabil acetona), eram migaloasa operatiunea de lipire dar rezultatele pareau f bune.

 

K, incerc sa razuiesc ceva material de ici - de colo, pana obtin 1-2 grame, si apoi cu suflanta de la un prieten cu service GSM il topesc si-l aplic.

In situatia ta nu stiu daca faci mare lucru cu suflanta, doar sa o folosesti la preincalzirea zonei, dar apoi va trebui sa apesi materialul de adaos pe gaura si nu ai cum sa faci asta doar cu suflanta, iti va trebui un letcom cu varf tip surubelnita plata si suficient de lung cat sa ajunga unde ai nevoie ( ai grija cand il bagi in gaura aia sa nu atingi peretii sa mai faci si alte gauri , eventual protejeaza zona cu ceva folie. Ideal ar fi sa poti face un sanfren in jurul gaurii, (cum face nenea ala cu minifreza in filmulet) , dar presupun ca nu-ti incape minifreza acolo, caz in care ai putea face acest lucru cu varful de la letcom , dar de data asta ideal e un varf ascutit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

cred ca e important sa fie fix ala. am si eu un adeziv bicomponent Bison (e galbui translucid la amestecare) cu intarire in 24h si am incercat sa repar ceva din PP cu el, n-a tinut deloc.

Sunt 3 tipuri de solutii:bizon universal,bizon plastic si bizon metal, atat cu cel universal cat si cu cel pt plastic am lipit si carene si capace de plastic laterale la motorul meu si diferite carcase crapate, mai mult chiar si un stut la robinetul de la benzina si nu s-au mai dezlipit, pur si simplu degresezi si dai un pic de rugozitate suprafetei pe care atasezi solutia si da trebuie lasata 24 de ore.

Cu cel de metal am lipit bloc motor, radiator de apa, rezervor benzina de tabla si chiar am turnat prelungiri(cofraj cilindric de 1cm lungime) la intinzatorul lantului de distributie, pe care l-am scos la polizor in momentul schimbarii lanturilor, pt ca nu au mai fost necesare.

De aia l-am recomandat....

Editat de catas_him
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 6 months later...

Ma gindeam ca poate daca o sa caute cineva in viitor o sa-l ajute...

Mi s-a rupt o piesa de polipropilena si m-am gindit sa incerc s-o repar. Am gasit o firma care distribuie adezivi pt. uz industrial. Un flacon de adeziv special pt. polipropilena (Loctite cu activator) de vreo 20 g e aproape 100 de lei, asa ca mi-au zis ca-s dispusi sa incerce sa mi-o repare moca,. Suprafata de lipire sa zicem un 30 milimetri patrati si piesa e supusa unei forte relativ mici de la un arc. N-a tinut. Mi-au zis din prima ca e la noroc treaba, cica poate sa scrie PP pe material, ca-n realitate is destul de diferite intre ele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...