Sari la conținut

Ajutor lucru ciudat Yamaha R6


Postări Recomandate

Salut colegilor.

Am si eu o mare problema ... un prieten a cumparat o Yamaha R6 2005 cu probleme la cutie (nu mai intra treapta a 2 a decat foarte greu si brutal) motiv pentru care a fost dusa la mecanic pentru reparatie. Mecanicul a dat verdictul de shift shaft rupt ... lucru care s-a demonstart cand a fost desfacut capacul si s-a scos shift shaft`ul rupt si bucatica rupta a fost scoasa cu tija magnetica in intregime. Pe motor se afla in momentul desfacerii un ambreaj sport care a fost inlocui de acel mecanic cu unul stok uzat pe motiv ca cel sport nu se uda bine cu ulei (?). Acum dupa reparatie s-a schimbat uleiul si filtru a aparut o problema in mers ... motorul initial tot nu schimba perfect treptele in sensul ca intra greu treapta 1-2 si neutral ...dar partea cea mai nasoala era urmatoarea: daca i dadeam gaz tare in treapta 2 de pe la 3-4mii de ture se tura in gol si in momentul in care luam mana din gaz se auzea un troznit tare in cutie ... senzatia era ca si cum nu ar fi intrat bine in viteza (ca si cum ar fi prins pe varfuri la pinion).. daca i dadea incet nu facea asa ... ce e ciudat este ca a facut asa si pe treapta 3 (mai sus nu am incercat pt ca socul era destul de brutal si mi-a fost frica sa nu cad cu ea sau sa se intample ceva mai rau).

Acum am de mentionat 2 aspecte:

1. S-a cumparat cutia + toate garniturile originale , s-a desfacut motorul si cutia si surpriza .... in afara unei uzuri superficiale pe laterala unei furci nu s-a gasit absolut nici un defect .. uzurie foarte mici pe toate piesele .... nici un dinte rupt, nici un arc rupt ... absolut nimic stricat in cutie. Lucrul asta imi da de gandit pentru ca nu vad unde e problema.

2.Cand s-a cumparat motorul si intra greu de tot 2 si destul de greu 1 .... nu a facut niciodata patinarea aia (mie nu imi pare ca patinare de ambreaj ... da na ... nu sunt vre-un expert)... pe treapta 3 cu siguranta nu a facut si pe nici o treapta mai sus pt ca s-a facut o proba pe autostrada pana la 270 si a tras ff bine fara sa faca vre-o problema pe cutie. Si atunci cand inta greu treapta 2, cand intra nu a facut niciodata figuri cu patinatul.

 

Cam asa stau treburile ... cine are ceva raspunsuri este rugat sa ma ajute. Nu vreau sa strang motorul inapoi si sa am aceiasi surpriza.

Editat de calimero2003
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator darcocbr

daca mecanicul care la fata locului nu a constatat vreo problema majora si s-a dat batut, m-as mira ca vreun coleg sa-si de-a seama din cateva cuvinte,aruncate pe forum.

bafta ,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Patinarea vine de la ambreiaj clar.

Intratul si scosul din viteza cat si saritul dintr-o treapta este efectul uzurilor din cutie,care pot fi la:

craboti tociti la pinioane

furca tocita sau stramba

axul furcilor stramb sau tocit

axul de selectie uzate canalele

selectorul uzat,arc rupt,decalibrat etc

Acum mecanicul stie cel mai bine ce are acolo,posibil sa fi omis/scapat ceva la evaluare.

Reparatia s-a facut cu piese sh sau noi?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Patinarea vine de la ambreiaj clar.

Intratul si scosul din viteza cat si saritul dintr-o treapta este efectul uzurilor din cutie,care pot fi la:

craboti tociti la pinioane

furca tocita sau stramba

axul furcilor stramb sau tocit

axul de selectie uzate canalele

selectorul uzat,arc rupt,decalibrat etc

Acum mecanicul stie cel mai bine ce are acolo,posibil sa fi omis/scapat ceva la evaluare.

Reparatia s-a facut cu piese sh sau noi?

Poate am fost neclar in exprimare, asa ca revin putin cu completare:

1. Cand se tura in gol nu imi lasa impresia ca ar fi patinat de ambreaj (se poate sa ma insel) pentru ca comportamentul era urmatorul - schimbam in 2 sa zicem ... mergeam frumos (urcam usor in ture) pana la 4-5 mii dupa care i dadea blana ,moment in care tura tare in gol iar in momentul in care luam mana din gaz se auzea un troznit tare ca si cum ar fi cuplat iar DAR motorul nu sarea din viteza in tot timpul acesta ... EL RAMANEA TOT IN TREAPTA SELECTATA. Deci eu nu ma pot gandii decat la varianta ca patina din ambreaj (desi e ff diferit de ce am mai intalnit pana acum ... dar nu am calarit decat un singur motor care patina si ala nu facea asa ci ca si cum ar fi tras haotic) iar in momentul in care eu lasam gazul ambreajul reusea sa recupleze si de aici acel zgomot tare in cutie.

 

Dupa ce s-a schimbat ambreajul sport cu cel original UZAT motorul intra foarte bine in viteze ... dar a aparut problema cu patinatul. ... lucru care a dus la desfacerea motorului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai si daca te-ai gandit la varianta asta, cel mai simplu lucru pe care il puteai face pentru a testa aceasta teorie, fara prea multe complicatii era sa repui ambreajul sport, care evident era mai bun daca nu patina, si sa refaci testul ca sa vezi pe urma daca este sau nu de acolo.....

 

Componentele din cutie pot avea uzuri mici pentru ochi, dar mari pentru functionare. Spre exemplu daca sa zicem, furcile au putina uzura, si crabotii au de asemenea putina uzura, in functionare acestea se aduna, iar pinionul daca nu face cuplajul complet cu omologul sau, va uza si mai mult crabotii.

Editat de RedFox200
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am un prieten care are niste scurgeri si urineaza cu usturimi, de cand a ars fara guma o boarfa. Nu stiti ce medicament as putea lua?

Am observat si eu la inceput faza cu "prietenul meu" sau in alte cazuri cu "ipotetic vorbind/ce ar fi daca" dar am zis sa nu ma bag pe topic-ul omului.

Parca asta cu treapta a 2-a este boala cunoscuta la R6 din anii respectivi, nu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu sunt de parere ca patineaza ambreiaj-ul...tinand cont ca acuma ai ambreiaj uzat dar original e clar...incearca cu cel sport daca nu patineaza si intra bine-n viteze...cauta un ambreiaj NOU pentru R6...nu SH

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate am fost neclar in exprimare, asa ca revin putin cu completare:

1. Cand se tura in gol nu imi lasa impresia ca ar fi patinat de ambreaj (se poate sa ma insel) pentru ca comportamentul era urmatorul - schimbam in 2 sa zicem ... mergeam frumos (urcam usor in ture) pana la 4-5 mii dupa care i dadea blana ,moment in care tura tare in gol iar in momentul in care luam mana din gaz se auzea un troznit tare ca si cum ar fi cuplat iar DAR motorul nu sarea din viteza in tot timpul acesta ... EL RAMANEA TOT IN TREAPTA SELECTATA. Deci eu nu ma pot gandii decat la varianta ca patina din ambreaj (desi e ff diferit de ce am mai intalnit pana acum ... dar nu am calarit decat un singur motor care patina si ala nu facea asa ci ca si cum ar fi tras haotic) iar in momentul in care eu lasam gazul ambreajul reusea sa recupleze si de aici acel zgomot tare in cutie.

 

Dupa ce s-a schimbat ambreajul sport cu cel original UZAT motorul intra foarte bine in viteze ... dar a aparut problema cu patinatul. ... lucru care a dus la desfacerea motorului.

 

tie iti sare din viteza...de aici si cloncanitul puternic cand reduci din ture vezi cutia, nu ti s-a remediat prima problema

 

Am un prieten care are niste scurgeri si urineaza cu usturimi, de cand a ars fara guma o boarfa. Nu stiti ce medicament as putea lua?

 

da-i o aspirina =))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am un prieten care are niste scurgeri si urineaza cu usturimi, de cand a ars fara guma o boarfa. Nu stiti ce medicament as putea lua?

Multumesc pentru raspuns ... esti 100% roman ... nu are rost sa pornesc o discutie cu tine pentru ca ar fi inutila.

crezi ca eu nu imi dau seama ca este un forum si ca informatiile de multe ori sunt superficiale atat din partea mea cat si din partea celor care incearca sa ajute ... DAR poate cineva s-a lovit de probleme asemanatoare si ma poate ajuta. Ai citit macar o data un forum din Germania / Italia /Spania pentru a vedea ce fel de mentalitate au persoanele de acolo? Deasta nu o sa ajungem vre-o data ca ei .. pentru ca ne place batjocura si caterinca de 2 lei ... la genul asta de sport suntem campioni mondiali ... tara de milioane cu locuitori de tot cacao in cea mai mare parte.

 

Legat de cei care chiar vor sa ma ajute cu ceva din experienta lor ...nu va cer sa reparati motorul pe forum .. va cer un sfat , o idee pe care noi se poate sa o fi scapat/omis datorita faptului ca nu reusim sa identificam problema. Legat de uzurile gasite in cutie ele sunt foarte mici (masurate cu micrometrul ) iar angrenajele nu au avut de suferit din cauza acestor uzuri. Problema care ne da noua de cap este ca dupa comportamentul ei si defectul constatat initial ne asteptam sa gasim ceva multttt mai rau in cutie ... si noi de fapt am gasit o cutie perfecta fara pic de uzura (ma refer la uzura accentuata .. cotele se inscriu fara probleme in tolerantele date de prodcator la toate piesele).

Motocicleta este una foarte deosebita si de aceea nu s-a facut nici un fel de rabat de la calitate si s-au cumparat numai piese noi originale Yamaha + tot chitul de garnituri original Yamaha + TOATE SURUBURILE de la chiuloasa si tot ce inseamna surub NOI ORIGINALE YAMAHA.

Aparatele de masura folosite au fost subler manual, subler electronic, micrometru manual si micrometru electronic. De asemenea pentru gauri s-a folosit micrometru pneumatic si pentru rotile dintate s-a utilizar comparator convergenta unghi. Toate aparatele sunt calibrate corect.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

stiam ca e boala cunoscuta la modelele fabricate pana in 2003,nu stiam si de 2005...

stiai gresit...

 

stiam ca e boala cunoscuta la modelele fabricate pana in 2003,nu stiam si de 2005...

legende...R6 nu are probleme de cutie decat atunci cand ajunge pe mana unui idiot....si apoi se da r6-le de la un idiot la altul mai idiot...and so on...si apoi ajunge la un om normal care isi plange in pumni cand vede cum merge motorul ce l-a cumparat...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

cine e patit...;) :nono:

Nu am patit din fericite dar ceva cunostinte medicale am in bagaj...

 

On topic:

Drum shift cum arata?Traseele si punctele de oprire pentru vitezele care iti fac probleme?

Furca respectiva vitezelor cu probleme are unghi de 90grade?

Editat de TNG
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am observat si eu la inceput faza cu "prietenul meu" sau in alte cazuri cu "ipotetic vorbind/ce ar fi daca" dar am zis sa nu ma bag pe topic-ul omului.

Parca asta cu treapta a 2-a este boala cunoscuta la R6 din anii respectivi, nu?

Orice motocicleta oboseste la treapta a 2 a ... cand faci wheelie si schimbi fara ambreaj ...

 

Unele sunt mai predispuse ... dar toate se strica ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Orice motocicleta oboseste la treapta a 2 a ... cand faci wheelie si schimbi fara ambreaj ...

 

Unele sunt mai predispuse ... dar toate se strica ...

I agree :10:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am patit din fericite dar ceva cunostinte medicale am in bagaj...

 

On topic:

Drum shift cum arata?Traseele si punctele de oprire pentru vitezele care iti fac probleme?

Furca respectiva vitezelor cu probleme are unghi de 90grade?

Multumesc pentru ajutor ... esti printre putinii de pe acest forum care nu posteaza din dorinta de a posta. Am reusit sa identificam o problema destul de importanta .... pedala de la schimbator era indoita exact de la prindere si asta facea ca tie sa-ti lase impresia ca ai tras corect in viteza si de fapt cursa era efectuata decat 60-70% ..... acum intra corect in viteze la rece (fara motor urcat incat sa verificam si partea de angrenare .. dar o sa verificam atunci acest aspect foarte important). Am descoperit aceste probleme la sfatul unui baiat din Spania (tot pe un forum) care ne-a indrumat foarte corect spre partea de angrenare a vitezelor pana la intrarea in cutie ... el crezand ca se poate ca motorul sa fi avut o usoara cazatura/lovire in pedala de la schimbator si asta sa nu dea voie la schimbarea corecta/complecta a vitezelor ... Nu pot decat sa-l felicit si sa raman inca o data uimit de profesionalismul lui de a deduce o adsfel de problema din cele explicate de mine ... bine pe acel topic nu se discuta de herpes, sculamet si alte probleme ale "pistonului" ....

Deci uite ca se poate da un sfat FOARTE bun si pe forum.

Acum ramane sa vedem ce este cu patinarea aia ... majoritatea sunt convinsi ca este de la ambreaj, vechiul ambreaj nu facea aceasta problema ... dar vechiul ambreaj era aproape perfect uscat (lucru care nu este tocmai bine ) si avea arcurile foarte foarte tari ... cu acel ambreaj s-a mers un sezon din spusele fostului propietar (care este si singurul din Romania si al 2`lea in istoria motocicletei) .. el nu a avut probleme cu el pana la ruperea shift shaftului. El spune ca problemele au aparut dupa o cazatura usoara pe partea DREAPTA??? .... desi noi am identificat clar ca motorul a patit ceva fosrte minor si pe partea stanga din moment ce este indoita pedala inspre partea de fixare ,desi nu exista nici un fel de alt defect pe partea stanga (zgarietura sau alte indoituri).

Ce vreau eu sa va intreb pe voi acum ... cei care vreti sa ajutati/raspundeti .. se poate ca combinarea asta de pedala stramba (deci viteza selectata nu era executata pana la capat) si cu un ambreaj cu probleme (in speta cel SH ORIGINAL) sa fi dus la acea problema cu turatul in gol in momentul in care bagi mana in gaz ? .. sau sa cautam totusi probleme in continuare la cutie? Cutia am verificato de 2 ori toate piesele si toate reperele ... iar la rece ia toate vitezele foarte bine intrand corect in orice viteza.

 

Am observat si eu la inceput faza cu "prietenul meu" sau in alte cazuri cu "ipotetic vorbind/ce ar fi daca" dar am zis sa nu ma bag pe topic-ul omului.

Parca asta cu treapta a 2-a este boala cunoscuta la R6 din anii respectivi, nu?

Lamurestema si pe mine care este faza cu "prietenul meu" ca chiar nu o inteleg .... barm cu asta sa fiu lamurit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut colegilor.

Am si eu o mare problema ... un prieten a cumparat o Yamaha R6 2005 cu probleme la cutie (nu mai intra treapta a 2 a decat foarte greu si brutal) motiv pentru care a fost dusa la mecanic pentru reparatie. Mecanicul a dat verdictul de shift shaft rupt ... lucru care s-a demonstart cand a fost desfacut capacul si s-a scos shift shaft`ul rupt si bucatica rupta a fost scoasa cu tija magnetica in intregime. Pe motor se afla in momentul desfacerii un ambreaj sport care a fost inlocui de acel mecanic cu unul stok uzat pe motiv ca cel sport nu se uda bine cu ulei (?). Acum dupa reparatie s-a schimbat uleiul si filtru a aparut o problema in mers ... motorul initial tot nu schimba perfect treptele in sensul ca intra greu treapta 1-2 si neutral ...dar partea cea mai nasoala era urmatoarea: daca i dadeam gaz tare in treapta 2 de pe la 3-4mii de ture se tura in gol si in momentul in care luam mana din gaz se auzea un troznit tare in cutie ... senzatia era ca si cum nu ar fi intrat bine in viteza (ca si cum ar fi prins pe varfuri la pinion).. daca i dadea incet nu facea asa ... ce e ciudat este ca a facut asa si pe treapta 3 (mai sus nu am incercat pt ca socul era destul de brutal si mi-a fost frica sa nu cad cu ea sau sa se intample ceva mai rau).

Acum am de mentionat 2 aspecte:

1. S-a cumparat cutia + toate garniturile originale , s-a desfacut motorul si cutia si surpriza .... in afara unei uzuri superficiale pe laterala unei furci nu s-a gasit absolut nici un defect .. uzurie foarte mici pe toate piesele .... nici un dinte rupt, nici un arc rupt ... absolut nimic stricat in cutie. Lucrul asta imi da de gandit pentru ca nu vad unde e problema.

2.Cand s-a cumparat motorul si intra greu de tot 2 si destul de greu 1 .... nu a facut niciodata patinarea aia (mie nu imi pare ca patinare de ambreaj ... da na ... nu sunt vre-un expert)... pe treapta 3 cu siguranta nu a facut si pe nici o treapta mai sus pt ca s-a facut o proba pe autostrada pana la 270 si a tras ff bine fara sa faca vre-o problema pe cutie. Si atunci cand inta greu treapta 2, cand intra nu a facut niciodata figuri cu patinatul.

 

Cam asa stau treburile ... cine are ceva raspunsuri este rugat sa ma ajute. Nu vreau sa strang motorul inapoi si sa am aceiasi surpriza.

 

Lamurestema si pe mine care este faza cu "prietenul meu" ca chiar nu o inteleg .... barm cu asta sa fiu lamurit.

DECI,ai zis ca ai un prieten cu un R6 bla bla bla...nu puteai sa zici direct ca tu ai un R6 cu problema respectiva,,,si nu un prieten?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma bucur ca ai rezolvat problema cu schimbatul vitezelor.

In schimb ma mir ca mecanicul care a demontat un motor bucati si la inchis la loc functionabil nu a indentificat o cursa incompleta la pedala...

Legat de patinarea ambreiajul,nu uscaciunea placilor este indicele cel mai bun ca acel ambreiaj patineaza,cel mai bun raspuns ti-l da culoarea albastra a placilor de metal.

Iar o patinare de ambreiaj se poate genera din cea mai simpla cauza.

O reglare incorecta a cablului de ambreiaj.

Editat de TNG
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma bucur ca ai rezolvat problema cu schimbatul vitezelor.

In schimb ma mir ca mecanicul care a demontat un motor bucati si la inchis la loc functionabil nu a indentificat o cursa incompleta la pedala...

Legat de patinarea ambreiajul,nu uscaciunea placilor este indicele cel mai bun ca acel ambreiaj patineaza,cel mai bun raspuns ti-l da culoarea albastra a placilor de metal.

Iar o patinare de ambreiaj se poate genera din cea mai simpla cauza.

O reglare incorecta a cablului de ambreiaj.

:10: :10: :10:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

DECI,ai zis ca ai un prieten cu un R6 bla bla bla...nu puteai sa zici direct ca tu ai un R6 cu problema respectiva,,,si nu un prieten?

Mda .. pai problema este probabil in exprimarea mea atunci cand am lasat de inteles ca motorul este al meu... el este al unui prieten ci nu al meu. Nu vad motivul pentru care as spune ca nu este al meu desi este al meu. Eu am un R6 2005 iar cel in discutie este tot din 2005 numai ca este un R46 pt cine stie sa faca diferenta. Deci cum pot spune ca este al meu daca nu este? Sa apara un cunoscut si sa spuna ca ma laud?

 

Ma bucur ca ai rezolvat problema cu schimbatul vitezelor.

In schimb ma mir ca mecanicul care a demontat un motor bucati si la inchis la loc functionabil nu a indentificat o cursa incompleta la pedala...

Legat de patinarea ambreiajul,nu uscaciunea placilor este indicele cel mai bun ca acel ambreiaj patineaza,cel mai bun raspuns ti-l da culoarea albastra a placilor de metal.

Iar o patinare de ambreiaj se poate genera din cea mai simpla cauza.

O reglare incorecta a cablului de ambreiaj.

Deci o sa incer sa fac o poza in care sa explic cam ce s-a intamplat ... nu se observa indoitura pedalei pentru ca era indoita exact de la surubul de fixare si atunci cand bagai in viteza lovea in spate si iti lasa impresia ca a mers cursa pana in "spate" si ca a fost cursa conpleta. Acum dupa ce am observat toti ... toti spunem cum draq nu am observat (pentru ca a fost vorba de cel putin 6 persoane care au actionat vitezele si nu au observat ... toti motociclisti si unii chiar cu super experienta pe ss). Ma bucur ca am reusit sa rezolvam problema vitezelor si sper ca misterul sa fie elucidat in privinta asta ... asa cum am zis "la rece" cutia schimba excelent acum (cand spun la rece ma refer cu motorul ne urcat pe motocicleta inca ,inca ne inchis ci la modul cutia ansamblata complet si testa daca intra usor la mana fara sa loveasca tina ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...