Sari la conținut

sfaturi enduro sau cross pt incepator.


Darco
 Share

Postări Recomandate

Plimbari prin padure am facut. Sa descurcat si la urcari mai abrupte.

Cu un TW nu o sa te descurci in depasiri .

 

Yamaha Wr 250 sau un DRZ400 se mai preteaza la ce vrei tu.

kawasaki KLR are multi simpatizanti, dar nu in romania.

 

Persoanal, am ales dupa ce am avut cateva sugestii

apoi am verificat pe Youtube sa vad pe ce teren le ruleaza lumea.

http://www.youtube.com/watch?v=AiHnACRNeV0

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai se descurca bine si in padure zic eu.

care e viteza maxima la un tw de 125? viteze ma gandesc ca nu are decat 5.



oricum sunt o mie si o suta de modele, am ametit de tot, ma intereseaza sa fie si cat mai fiabil.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai se descurca bine si in padure zic eu.

care e viteza maxima la un tw de 125? viteze ma gandesc ca nu are decat 5.

 

oricum sunt o mie si o suta de modele, am ametit de tot, ma intereseaza sa fie si cat mai fiabil.

 

Daca o pastrezi in garaj , pe stander , orice model va fi fiabil :) .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 7 years later...
  • 2 years later...

In primul rand ai nevoie de un tovaras. Daca e ceva, va ajutati, va duceti unul pe celalat inapoi.

Apoi, vezi ce ai pe roata spate. In caz de pana, daca esti prin padure pe trasee cu urcari multe, dejantezi. Ca sa nu dejantezi ar trebui sa ai 2 papioane pe roata spate.

Si apoi, 2-3 chei. De 8, de 10, de bujii. Si o bujie de rezerva la tine.

Atentie la lant, daca e din ala cu za cu siguranta, uita-te bine la siguranta respectiva. Lanturile nu se rup ele de nebune, ci se uzeaza siguranta pana ce sare din locas si ramai cu lantul desfacut in padure. Ori schimbi cu totul zaua cu siguranta, ori iei la tine un patent si o za de rezerva.

Si, in plus, atentie la starea tehnica a motocicletei. Ca orice defectiune nereparata la timp se traduce prin probleme in padure.

Bafta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In limbajul uzual auto-moto prin kit de pana se intelege pachetul format din snur+scula necesara+aer comprimat, folositor doar la tubeless, si nici acolo intotdeauna. 
Omul fiind, pare-se, incepator, o sa-si ia un d-asta si o sa se trezeasca ca n-are ce face cu el in teren, de-aia am intrebat. 
Deci camere, pompa (sau compresor cu acumulator sau "fiole" de aer comprimat) si leviere. Plus sculele necesare pentru a da roata jos si cunostintele necesare pentru a schimba o camera.

Acum 12 ore, mircea.cazachevici a spus:

In primul rand ai nevoie de un tovaras. Daca e ceva, va ajutati, va duceti unul pe celalat inapoi.

Apoi, vezi ce ai pe roata spate. In caz de pana, daca esti prin padure pe trasee cu urcari multe, dejantezi. Ca sa nu dejantezi ar trebui sa ai 2 papioane pe roata spate.

Si apoi, 2-3 chei. De 8, de 10, de bujii. Si o bujie de rezerva la tine.

Atentie la lant, daca e din ala cu za cu siguranta, uita-te bine la siguranta respectiva. Lanturile nu se rup ele de nebune, ci se uzeaza siguranta pana ce sare din locas si ramai cu lantul desfacut in padure. Ori schimbi cu totul zaua cu siguranta, ori iei la tine un patent si o za de rezerva.

Si, in plus, atentie la starea tehnica a motocicletei. Ca orice defectiune nereparata la timp se traduce prin probleme in padure.

Bafta.


 

Cel mai important: tovarasul.

Pe coclauri nu pleci niciodata singur. E ca pe munte, de preferat in trei. Obligatoriu trei in zone fara semnal GSM pe suprafete mari.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La munte nu pleci cu 5kg de scule in rucsac, ca te rupe. Maxim 2-3 chei, un patent, o minipompa din aia de bicla de decathlon si o za de lant. Si atat.

In caz de pana, daca ai 2 papioane ( rimlock-uri in limbaj de specialitate), te doare la basca. Ajungi acasa si ai sanse sa nici nu observi ca mergi pe pana. Cam faci cauciucul praf, dar ajungi.

Uite aici cum se pun, primele 5 minute din video.

 

 

In cazul in care nu ai 2 rimlock-uri, esti in pericol de dejantare pe urcari mai grele. Si atunci apelezi la cea mai la indemana solutie, umpli cauciucul cu cetina daca ai macar 2 surubelnite ca sa te ajute la dejantat si rejantat. Uite ce am facut noi acum vrreo 2 ani ca sa ne intoarcem.

 

 

62607707_2215394861831259_2845388388758978560_n.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 7 months later...
La 07.01.2014 la 6:36, mircea.cazachevici a spus:

Cross si enduro sunt identice la exterior, dar difera constructia.

Cross = motocicleta de folosit strict pe circuit, la sarituri. Enduro = motocicleta folosita pe terenuri variate, de la strada la trasee off-road.

 

Amortizoarele la un cross sunt mult mai tari decat la enduro, ca sa faca fata sariturilor. Daca iesi cu crossul in padure, dupa 2-3 ore te dor mainile de la vibratiile ghidonului si faci bataturi in palma

Ambreiajul la cross e tip on-off. Daca vrei sa pleci din panta cu un cross, iti va veni foarte greu sa patinezi ambreiajul ca sa faci roata sa se invarta cu viteza mica, ea va tinde ori sa stea pe loc, ori sa se invarta dintr-o data cu viteza foarte mare si sa derapeze.

Motorul la un cross e mult mai compresat, de obicei are doar un segment pe piston, in timp ce enduro are 2 segmenti. Asta inseamna ca-i schimbi uleiul mult mai des (dupa 10 ore de mers faci schimbul), iar motorul e mult mai brutal.

Cross-ul nu are ambielajul asa de greu ca un enduro. Asta se traduce, de obicei, prin greutate mai mica cu cel putin 10 kg fata de un enduro, dar cu vibratii mult mai mari.

 

Per total, cu un cross cam injuri prin padure, pe cand cu un enduro te distrezi. Iar pe asfalt e imposibil de mers cu un cross.

 

Tu, daca vrei enduro pana in 1000 euro si inmatriculabil, incearca totusi unul din alea recomandate mai sus: Suzuki DR350, Husqvarna TE350-410-610, Honda XR250-400-600, Yamaha TT 350, KTM LC4 350-400-600. Chiar si un KTM EXC daca gasesti vreunul in banii astia, desi greu de crezut.

Ceva pentru Rally și plimbări pe off road de preferat până în 450cc 

3500-4000€ maxim .. păreri?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E foarte greu de spus, mai ales daca intra cineva pe forum, pune o intrebare din asta fara sa dea mai multe detalii (unde locuieste, pe unde vrea sa foloseasca motocicleta, daca a mai avut pana acum si de ce a fost multumit si de ce nu a fost, etc).

De exemplu, initiatorul topicului nu stia acum 10 ani ce voia, el voia ceva cu care sa se plimbe, exclus hard-enduro. L-am intalnit ulterior, a ajuns mare hard-endurist (desi la inceput nu-si dorea asta), cu participari (si am impresia ca si cu medalii) la concursuri nationale. Nici nu visa el in 2014 ca va ajunge acolo. 

Asa ca, la o intrebare "ce motor de rally sa-mi iau in 3-4000 euro", parerea mea e ca trebuie vazut OLX-ul. Pentru mai multe informatii ne trebuie mai multe detalii.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De Rally-Raid cu doar 3000 nu o sa iti prea apara chestii sanatoase. Pe langa motocicleta (care trebuie setata pentru acea disciplina), mai ai nevoie de partea de navigatie, care nu e chiar ieftina. Mai bine strange niste bani si iei ceva mai scump si nu te chinuie in teren. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...